България е единствена в ЕС без продаден електромобил за девет месеца, твърди асоциация

Два регистрирани през тази година електромобила, който по някаква причина липсват от статистиката на АСЕА.

© Георги Павлов, ReSport

Два регистрирани през тази година електромобила, който по някаква причина липсват от статистиката на АСЕА.



България е единствената страна в ЕС, в която от началото на годината до края на септември не е регистриран нито един нов електромобил, поне според разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). В същото време в Европа търсенето на подобни модели скача с малко над 53% до 70 541 бройки.


Прави впечатление обаче, че в новите страни членки се купени едва 1456 от тях, но пък ръстът е 153.2%. Отсъствието на данни за регистрирани нови електромобили в България вероятно се дължи на технически проблем или объркване, тъй като фирмите вносителки имат регистрирани поне десет подобни коли за тестове.


От края на миналия месец в София тръгна и услуга за споделени автомобили с модели на ток, която се обслужва от 25 коли, но не е изключено те да са регистрирани след края на септември.


750% ръст на купените в България плъгин хибриди




Според данните на АСЕА в България сериозен ръст се забелязва в търсенето на зареждащите се от контакта (плъгин) хибриди, като за деветте месеца са купени 35 при 4 за същия период на миналата година (+750%). При традиционните хибриди ръстът е 143.2 на сто, като до септември са регистрирани 783.


В страните от ЕС продадените плъгин хибриди за деветмесечието са 79 409 (+36.4%), а традиционните 324 678 (+60.6%).


Фотогалерия: Зелените модели на софийския автосалон >


За тримесечието купените в страните от ЕС автомобили, задвижвани от алтернативни горива, като в това число влизат също колите на метан и етанол, са 211 635, което е 6.2% от всички продажби.


Делът на зареждащите се от контакта коли (електромобили и плъгин хибриди) е 1.6 на сто.

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    ми няма инфаструктура е у скъпо с - 83ст киловат, ако трябва да давам по 15-20 лв на зареждане мерси
    аааа сега ще ревнат имало безплатни ЦЕЛИ 5 а може и 50 да са, но това не решава проблема

  2. 2 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Разстроено


    А все пак в БГ има електромобили и в притежание на частни лица, а не само на фирми. Изглежда проблема не се състои толкова в това, дали има къде да се зареждат и дали е безплатно или не. Проблема е в това, че е по-изгодно електромобила да се закупи в някоя друга европейска държава и да се докара в България, отколкото да се закупи от роден търгашин, с висока надценка от типа на "ден година храни" и минимални или никакви дотации от държавата.

    мурзилка
  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Браво, аз съм доволен! хахаха

  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1774 Весело

    До коментар [#2] от "Маршалов":

    не четеш ли форума, те са записани да Тесла 3 и сега чакат, но пак отложиха доставките - затова

  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Ми някои от шефовете, маркетинг директорите, етц от вносителите да си купят един, барем да не е 0 в статистиките.

    В щатите имат един лаф - "Не вярвай на дилър, който кара японска кола, а се опитва да ти продаде американска"

  6. 6 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Как ще купиш нищо, което го няма в наличност?
    А тия автомобили, които са в наличност не стават за нищо.

    If you are going through hell... Keep going!
  7. 7 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не знам за асоциацията, но аз знам за два продадени на банкова институция. Няма да споменавам имена и марки, за да не ме критикуват за скрита реклама.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  8. 8 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Месец май 2017 беше регистрана в КАТ София Tesla model X.

  9. 9 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Тия коли стават само за градско каране или като втори автомобил.
    Например за студенти, като мене да ходят на занятия и обратно.
    Даже за повечето студенти не са подходящи, защото ние нямаме гаражи и съответно няма къде да ги зареждаме.
    Даже една Дачия Сандеро с 1.2 мотор е много по-практична и икономична за градско от тия електромобили.

    If you are going through hell... Keep going!
  10. 10 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Браво. Аман от тия измошльотини! Докато влезе в употреба вече са замърсили природата колкото нормална кола след 100 000 км.

  11. 11 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 372 Неутрално

    С тези раздути цени - няма кой да си купи електромобил от България.

  12. 12 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Аз съм за електрическите двигатели, но източникът на енергия трябва да е водородни клетки, а не батерии.
    Батериите нямат никакво бъдеще.

    If you are going through hell... Keep going!
  13. 13 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Как да няма? Тези, дето си ги купиха от разни министерства и ведомства с държавна пара не се ли броят?

  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Аз си правих наскоро сметката, дали да не си купя един електрически скутер - висок първоначален разход, но тък ще го зареждам абсолютно безплатно (там все пак батериите са малки и се зареждат бързо на 220 волта).
    После прочетох колко цикъла е живота на батериите им и директно се отказах - при розхода на бензиновите скутери, дори и при тези превозни средства е безмислено да се минава на електричество!

  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 489 Гневно

    Природата много повеч ще си отдъхне, ако вместо да ни промиват мозъцете с електромобили, особенно пък такива като Тесла, въведат повсеместни ограничения за максимална мощност на лични МПС!
    Преди 30-40 години хората пак ползвапа личин МПС-та, ама едници бяха тези над 100 коня (водеха се някакви "резачки"), пък хората и с тях си пътуваха, и нищо не им липсваше, че и жертвите на пътя бяха по-малко! Карах веднъж на времето Джета с 1,3 литра двигател (60 кончета) и си вървеше без грижи - по-спокойно, но ни закара 4-ма мъже до морето всичкото му къмпинг оборудване! И няма как един 200 коня двигател да отделя по-малко емисии от някоя 80-90 коня малолитражка!
    Ама това не изнася на големите автомобилопроизводители - как ги виждате Мерцедес, БМВ, Ауди да се откажат от продажбите на премиум автомобили... Тъй че, с опита си да ни пробутват електромобили, не става въпрос за екология, а става въпрос за ПАРИ, за МНОГО ПАРИ!

  16. 16 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    Никаква изненада, особено като се има предвид колко по-скъпо удоволствие е електроколата, и другия важен факт, тука всички живеят в апартаменти, и държат колите си на улицата, как ще ги зареждат. В щатите където се живее в къщи с гаражи, нещата са много по-различни.

  17. 17 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 807 Неутрално

    САКА СИ ЩЕПСЕЛ И ДА СИ ГО БОЦНЕМ КАТО СЕ ПРИБЕРЕМ,С ТИЯ ДВЕ ТРИ ЗАРЯДНИ ДЕТО СТЕ ГИ СПРЕТНАЛИ ЗА ЦЕЛА БЪЛГАРИЯ НЕ СТАВА ,АКО ЖИВЕЕМ У ПРОВАНС И АКО ЧЕ ГИ МИНАВАМ СТО ДВЕСТА КИЛОМЕТРА САМО ЗА ДА ЗАРЕДИМ И ДОКОАТО СЕ ПРИБЕРЕМ ТЯ БАТЕРЯТА ЧЕ Е НА ПРИВЪРШВАНЕ , АЛООО

  18. 18 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Нормалните държави поощряват покупката на електромобили, затова и се продават, например Холандия, както беше написал тук един човек. В България държавата не се интересува от населението, пък иска да има раждаемост и данъци да се плащат. А българската поговорка е - За да получиш, първо трябва да дадеш.

  19. 19 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 445 Гневно

    До коментар [#10] от "le_bigmac":

    Айде малко ще ти помогна с разсъжденията... дори да допуснем хипотетично, че това е така, едно е да замърсява завод за батерии или суровини на едно локализирано място само, друго е всяка сутрин ти, жената и децата дружно да лапате ауспусите на дизеляците и да се молите да не влезете в статистиката...
    Заводът може да е в доста ненаселен район, за разлика от пушещите дизеляци, които са в няколко милионен град...

    Stef
  20. 20 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Да внесат от ония фалшивите 2.0 TDI от Америка. Ще се продават като топъл хляб.

  21. 21 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Няма условия за поддръжка, за зареждане и всичко, какви продажби очакват!

  22. 22 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1339 Разстроено

    Не мислят тия хора колко ще се повиши смъртността в следствие на токови удари. Спреш си кротко в калната градинка в дъждовната пролетна нощ, булката пусне кабела за зареждане от шестнайстия етаж, обаче си стъпил в кална локва и ей така става сакатлъка.

  23. 23 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#10] от "le_bigmac":Айде малко ще ти помогна с разсъжденията... дори да допуснем хипотетично, че това е така, едно е да замърсява завод за батерии или суровини на едно локализирано място само, друго е всяка сутрин ти, жената и децата дружно да лапате ауспусите на дизеляците и да се молите да не влезете в статистиката...Заводът може да е в доста ненаселен район, за разлика от пушещите дизеляци, които са в няколко милионен град...
    —цитат от коментар 19 на stef


    Не е ли по-лесно да минем на природен газ?
    Там вредните емисии са много по-малко.

    If you are going through hell... Keep going!
  24. 24 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Просто минаваш на метан и готово!

    If you are going through hell... Keep going!
  25. 25 Профил на Mihail Popa Delov
    Mihail Popa Delov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    При таква разлика в цените на ел.автонобилите тук и в Европа, по добре човек да отиде си земе от германия или франция тая кола. Разликите възлизат до над 100 процента в доста от случаите .

  26. 26 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Откакто Прокопиев се намеси в бизнеса с електрокари, положението с публикацийките ще е като преди няколко години с фотоволтаиците.

    седеньето го зголемува задникот
  27. 27 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Не е верно, че няма продадени електромобили в България, просто АСЕА не е правилния източник за тази информация. Промяната на броя регистрирани електрически превозни средства (да, това не означава "продадени в България", но все пак индикира за потенциален проблем с данните) може да бъде видяна като се сравнят отворените данни на МВР към 01.01.2017 (http://opendata.government.bg/dataset/pernctpnpahn-ttttc/resource/9e5fc4e1-9963-4517-8ed5-84b290429422 ) и 01.10.2017 (http://opendata.government.bg/dataset/nhqpopmaunr-3a-pernctpnpahnte-ttttc-kbm-10-01-2017/resource/715bfbaa-aeb0-45c2-8929-e9ef8f829a07 ).

  28. 28 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 577 Любопитно

    До коментар [#3] от "deymus":

    Защо си доволен?

  29. 29 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#14] от "cristo_n":


    Аз си правих наскоро сметката, дали да не си купя един електрически скутер - висок първоначален разход, но тък ще го зареждам абсолютно безплатно (там все пак батериите са малки и се зареждат бързо на 220 волта). После прочетох колко цикъла е живота на батериите им и директно се отказах - при розхода на бензиновите скутери, дори и при тези превозни средства е безмислено да се минава на електричество!
    —цитат от коментар 14 на cristo_n


    А Прочете ли Какви ремонти се правят на бензиновият двигател? Колко струва смяната на центробежния съединител? 1500 зареждания на батерия за 50 километра пробег, означават 75 хиляди километра, преди да ти се наложи да смениш батерията. Ти за колко месеца ще ги навъртиш за да се притесняваш за смяна на батерията? Знаеш ли колко съединителя и колко двигателя трябва да смениш за 75 хиляди километра на един бензинов скутер? Дори да скапеш батерията от некадърност, намали пробегът два пъти, три пъти, четири пъти и пак ползата ще е за електрическия скутер. Въобще не броя на какво ще миришеш и как ще се цапаш!

  30. 30 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Драматизира се. С просто око се вижда, че броя на електромобилите расте. Вече виждам по няколко дневно и то от по- скъпите - най-често Тесла или БМВ.

    The best way to predict the future is to invent it.
  31. 31 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#1] от "1001":

    ми няма инфаструктура е у скъпо с - 83ст киловат, ако трябва да давам по 15-20 лв на зареждане мерсиаааа сега ще ревнат имало безплатни ЦЕЛИ 5 а може и 50 да са, но това не решава проблема
    —цитат от коментар 1 на 1001


    Ти у вас контакти нямаш ли? Аз плащам 0,15лв за кВч!
    Всеки контакт е инфраструктура за електрички!

  32. 32 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Електромобилът е автомобил за няколкократна употреба.
    Батерията има лимитиран брой цикли за зареждане, след което е за боклука.
    А, с това практически и целия автомобил.
    Който може да си го позволи - да заповяда.

    .
  33. 33 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 445 Любопитно

    Просто минаваш на метан и готово!
    —цитат от коментар 24 на dante_18


    Метанът няма смислен начин на съхранение и няма как да се развие подобна технология поради огромното налягане, което пък ограничава и обхвата на тези автомобили, докато батериите и особено енергоизточниците тепърва ще се развиват...

    Stef
  34. 34 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#32] от "Явор Рг":

    Пълни глупости!
    https://www.youtube.com/watch?v=rVOBVMpI0XI

  35. 35 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 445 Любопитно

    Електромобилът е автомобил за няколкократна употреба. Батерията има лимитиран брой цикли за зареждане, след което е за боклука. А, с това практически и целия автомобил.Който може да си го позволи - да заповяда.
    —цитат от коментар 32 на Явор Рг


    Тая смешка във форума на VW ли го прочете или със съседа полафи, докато не палеше дизела сутринта? :)
    https://www.teslarati.com/tesla-battery-life-80-percent-capacity-840km-1-million-km/

    Stef
  36. 36 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 489 Весело

    1500 зареждания на батерия за 50 километра пробег, означават 75 хиляди километра, преди да ти се наложи да смениш батерията
    —цитат от коментар 29 на Ivan е
    Направо се вижда колко си незапознат с материята!
    Ето ти, чети!
    http://el-motive.com/battery_maintenace.html
    Цитирам: "От графиката се вижда, че ако използвате 80% от капацитета на батерията, то нейният живот ще е около 400 цикъла заряд/разряд. Ако обаче я разреждате на 60%, то броят на циклите ще нарасне до 650"
    И още: "При правилна експлоатация животът на една батерия трябва да е около 3-4 години. Ако вземем 35 км. за среден пробег на един електрически скутер, то 400 х 35 = 14 000 км. При нормално използване на мотопеда, пробегът за един сезон е около 3500 км."

    Та за какви 1500 зареждания и 75 хиляди км. говориш, какви 5 лв сънуваш???

  37. 37 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Абе от 20-годишни трошляци нема как да се качиме на нови електромобили. Дали са 0 или 5-10 бройки нема значение. Тука нема почва за такиви неща, щото Стабилността не позволява да се променя Статуквото....

  38. 38 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 489 Весело

    Не мислят тия хора колко ще се повиши смъртността в следствие на токови удари. Спреш си кротко в калната градинка в дъждовната пролетна нощ, булката пусне кабела за зареждане от шестнайстия етаж, обаче си стъпил в кална локва и ей така става сакатлъка.
    —цитат от коментар 22 на Цайко


    ХА ХА ХА ХА. Не знам за токовите удари, ама от препъвания в спуснати през балкона кабели към паркинга пред блока, сакатлъци ще има много :) Децата вечер ще скачат на въже по кабелите, пресичащи тротоарите.
    А пък за Манго колко жица ще има за крадене, малиййй - като Великден ще им дойде!

  39. 39 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#36] от "cristo_n":

    Само дето тази статия е за оловните батерии... При литиево-йонните е малко по-различно.
    А и 650 лв (около 300 литра бензин) след 14 000 км не е толкова зле.

    Аз имах навремето китайски електроскутер, който се повреди много преди батериите... :)

  40. 40 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Някой чул ли е нещо за падане на данък за електромобил и други такива работи? В белите страни данъците на такива са направо символични за да стимулират хората да ги купуват. Ама тук, видиш ли баш белотаджиите няма да са доволни, плащай и скъпа винетка и данък и акциз и..и.... и дишай, иначе стабилност.....

  41. 41 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално




    Направо се вижда колко си незапознат с материята!
    Ето ти, чети!
    http://el-motive.com/battery_maintenace.html
    Цитирам: "От графиката се вижда, че ако използвате 80% от капацитета на батерията, то нейният живот ще е около 400 цикъла заряд/разряд. Ако обаче я разреждате на 60%, то броят на циклите ще нарасне до 650"
    И още: "При правилна експлоатация животът на една батерия трябва да е около 3-4 години. Ако вземем 35 км. за среден пробег на един електрически скутер, то 400 х 35 = 14 000 км. При нормално използване на мотопеда, пробегът за един сезон е около 3500 км."

    Та за какви 1500 зареждания и 75 хиляди км. говориш, какви 5 лв сънуваш???
    —цитат от коментар 36 на cristo_n


    Аз ти говорих за нещо доста по съвременно като литиево-йонни батерии, а ти ми даваш линк за оловни, които са възможно най нерентабилното решение. Въпреки това не си си направил дори елементарна сметка, предвид друг абзац от линка:

    "Цената на цял комплект акумулатори за моделите от серията MSG е 650 лв. с ДДС, а за модел MLY-A 750 лв. с ДДС. Фирма Елмотив ООД предлага също така вариант да се закупи скутер без акумулатори или да се монтират батерии на друг производител. "

    Хайде Сега сметни колко пари ще дадеш само за бензин и масло за 14000 км?
    След това добави поне един съединител, ремонт на стартер, смяна на поне един акумулатор, накладки(заради рекуперацията, износването на накладките при електрическите скутери е много по-малко).

    Ако още в началото решиш да инвестираш два пъти по-голяма сума в литиево-йонни батерии, техният живот е пет пъти по-голям.

    Още един цитат от линка ти :

    "Пример: Ако след изминати 20 км. за деня презареждате батериите на Вашия електрически скутер, то по този начин се прави по-малък разряд на акумулатора. Съответно и броят на циклите няма да е 400, а над 1000 (ако вземем показанията от графиката)."

    Проста сметка показва 20 000 километра пробег. Сметни и за 20
    000 километра колко литра бензин ти трябва?

    Освен това след този брой цикли, батерията не става неизползваема, а намалява капацитетът и. Ако като нова е могла да измине 60 километра, след определеният брой цикли започва да изминава по-малко. След още толкова цикли, просто ще може да изминава20- 30 километра и ще може да вдига по-ниска скорост .

  42. 42 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    Не че нещо, но навремето ако си мислиш, че мощността на двигателите на масовите МПС-та, е била по-ниска, щото примерно са били малолитражки с двигатели с работен обем около, или по-малко от литър, че са харчели по-малко гориво и са замърсявали по-малко, то си абсолютно силно заблуден.
    Но си прав, че в днешно време, при толкова усъвършенствувано производство на двигатели с вътрешно горене, ако се намали предлагането на превозни средства с по-обемните и мощни модели за сметка на по-малките и разбира се, ако започнат МПС-тата, да се управляват разумно(което изключва от управлението сценките с педал за газта натиснат до ламарините, или каране на ниски предавки с висока скорост и развъртян на почти максимални обороти двигател) може да се постигне осезаемо намаление на частта от замърсяването, която е причинена от употребата на МПС-та с ДВГ.

    мурзилка
  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    За пореден път сме на дъното на някоя класация ,така,че нищо ново под Слънцето!

  44. 44 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#3] от "deymus":

    Браво, аз съм доволен! хахаха

    ------------------------------------
    От кво си доволен бре, от това, което дишаш ли?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  45. 45 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ми няма инфаструктура е у скъпо с - 83ст киловат, ако трябва да давам по 15-20 лв на зареждане мерсиаааа сега ще ревнат имало безплатни ЦЕЛИ 5 а може и 50 да са, но това не решава проблема
    —цитат от коментар 1 на 1001


    Искаш да кажеш да даваш по 20 лева за 300-400 километра? Моля те кажи ми каква кола караш че гори по-малко?

  46. 46 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ми няма инфаструктура е у скъпо с - 83ст киловат, ако трябва да давам по 15-20 лв на зареждане мерсиаааа сега ще ревнат имало безплатни ЦЕЛИ 5 а може и 50 да са, но това не решава проблема
    —цитат от коментар 1 на 1001


    Също я дай една касова бележка и ми кажи къде в България тока струва (със всичките такси) 83 стотинки на киловат. В североизточна България струва струва най-много 30 стотинки с таксите киловат енергия. Нощната е на половина.

  47. 47 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#46] от "Denis Stoyan

    Визира цената на бързите зарядни станции, на които нормален човек зарежда веднъж два пъти годишно, когато пътува до морето например и не му се чака за зареждане.

    Обикновено се купува електромобил с пробег, поне два пъти по-голям от ежедневните преходи. Също така на този етап си купуват електромобили само тези които могат да си ги зареждат в къщи или на работа.

    Само 8-часово зареждане на нощна тарифа от обикновен контакт 16А, осигурява 28 киловатчаса енергия. Това са средно около 150 километра пробег. Това са 1000 километра на седмица или над 50 000 километра годишно.

    Кой минава повече на година? Дори да минава може да се инсталира по-мощен контакт.

    Кой е лудият да зарежда на 80 стотинки при положение че може да зареди на 12?

  48. 48 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6418 Неутрално

    Много е скъп за обикновените хора.

  49. 49 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#45:"Denis Stoyanov"][/quote]

    Аз карам на метан и 100 километра пробег ми излиза 6 лв извънградско ,а смесено 7 лв.Така че наистина 300 километра излизат около 20 лв.Автомобилът е 1800 кубика и 100 конски сили-не е някоя малка колица.

  50. 50 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 489 Весело

    До коментар [#36] от "cristo_n":Само дето тази статия е за оловните батерии... При литиево-йонните е малко по-различно.А и 650 лв (около 300 литра бензин) след 14 000 км не е толкова зле.Аз имах навремето китайски електроскутер, който се повреди много преди батериите... :)
    —цитат от коментар 39 на tie_interceptor


    Е да да, ама ако батерия за мобилен телефон струва 40-50 лв, дали за 650 ще си купиш литиева батерия за ел.скутер, а? Май ще ти трябва няколко хилядарки по-скоро... И нали електрическите превозни средства бяха много надеждни, нямало части за износване - как така твоя умрял дори преди да заминат батериите? :)

  51. 51 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    В мобилните телефони се използват най-качествените батерии и най-новите технологии. Таже там батерията не може да издържи повече от 2 години. В студено време телефоните се изключват.

    If you are going through hell... Keep going!
  52. 52 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Весело

    Ега ти майтапа. А местните ентусиасти ми разправят как ДВГ ще изчезне до 10 години.

    Еретик
  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Неутрално

    Хората чакат нормални субсидии, от нормална държава, както е навсякъде. И аз чаках 2-3 години, и накрая не издържах. Купих си нормален нов автомобил на цената на най-скъпия е-такъв. След 5 години, като му изтече гаранцията, със сигурност ще има решения, както на издръжливост на пробега, така и на скоростта на презареждане на батерията, както и на обезпечеността на е-станции за зареждане, вкл. и нормализиране на покупната цена. Тогава ще е истинския бум в България.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  54. 54 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално



    До коментар [#52] от "Костадин Иванов":


    Никой не може дори да си помисли, че ДВГ ще изчезне за 10 години. Просто ще спрат да го произвеждат след 2030-та година най-вероятно.

    След това ще се кара поне още 20-30 години от разни ентусиасти, които ще са склонни да плащат огромните данъци заради замърсяването. Които ще мъкнат туби с бензин, защото много от бензиностанциите ще затворят. Които ще запретнат ръкави да си ремонтират двигателите, защото повечето от сервизите ще затворят, а ремонт на ДВГ ще бъде, каквото в момента е реставрация на стари автомобили.





  55. Един супер-качествен велосипед струва до 2000 лева. Не гори енергия, не бълва пушелаци... Аползата е, че велипедоводача закрепва физически, сваля кила и изглежда чудесно в очите на самотните дами...

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  56. 56 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#50] от "cristo_n":

    Както казах по-рано литиево-йонните батерии са два пъти по-скъпи, но предлагат пет пъти повече цикли заряд разряд.

    Като гледам цените са им паднали, та са по-евтини отколкото съм казал, заедно с включено зарядно и платка за управление:

    https://m.ebay.com/itm/Electric-Bike-High-Capacity-Li-ion-48V-40AH-Batteries-BMS-6A-Charger-1000W-Motor/371414480218?hash=item567a07355a :g:4fEAAOSw3EhZewQa

    Една такава батерия ще надживее няколко скутера, а пробегът с едно зареждане ще е доста по-голям отколкото на оловният акумулатор, въпреки че капацитетът е един и същ. Това е така защото вътрешното съпротивление на литиево-йонните батерии е по-малко и има много по-малка загуба при по-високи мощности. Капацитетът се мери с товар една пета от капацитета, да натоварването при шофиране е няколко пъти капацитета в голяма част от случаите.

    Кой би карал 100 хиляди километра електрически скутер?

  57. 57 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#52] от "Костадин Иванов":Никой не може дори да си помисли, че ДВГ ще изчезне за 10 години. Просто ще спрат да го произвеждат след 2030-та година най-вероятно. След това ще се кара поне още 20-30 години от разни ентусиасти, които ще са склонни да плащат огромните данъци заради замърсяването. Които ще мъкнат туби с бензин, защото много от бензиностанциите ще затворят. Които ще запретнат ръкави да си ремонтират двигателите, защото повечето от сервизите ще затворят, а ремонт на ДВГ ще бъде, каквото в момента е реставрация на стари автомобили.
    —цитат от коментар 54 на Ivan е


    Искаш да кажеш,че след 13 години ще са решени всички проблеми на елавтомобилите с пробега ,цената и най-вече време за зареждане и станции за зареждане?Доста смела прогноза.За да се наложат елавтомобилите масово те трябва да имат големи предимства пред тези с ДВГ.Или да се наложат с държавна политика както правят в Китай.А за България пък положението е още -негативно в тази насока,защото тук масово се карат стари коли.И като почнат западняците да се освобождават от старите си коли с ДВГ те ще дойдат тук.Така че не очаквам преди 2050 г над половината български автомобили да са електрически.Има и друго-държавата има огромни приходи от акциз и данъци върху горивата.Самоубийство би било да се лиши от тях.

  58. 58 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Хората чакат нормални субсидии, от нормална държава, както е навсякъде. И аз чаках 2-3 години, и накрая не издържах. Купих си нормален нов автомобил на цената на най-скъпия е-такъв. След 5 години, като му изтече гаранцията, със сигурност ще има решения, както на издръжливост на пробега, така и на скоростта на презареждане на батерията, както и на обезпечеността на е-станции за зареждане, вкл. и нормализиране на покупната цена. Тогава ще е истинския бум в България.
    —цитат от коментар 53 на hamiltonf1


    Не всички имат твоите финансови възможности.Над 40 процента от колите тук са над 20 годишни.А под 10 процента са до 5 години.Бум на елавтомобили тук няма да има поне 20-30 години,ако не и повече.

  59. 59 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ivan е":

    "Знаеш ли колко съединителя и колко двигателя трябва да смениш за 75 хиляди километра на един бензинов скутер? "
    Нито един, ако е от хубава марка. Ако е китайски, е друга работа.

  60. 60 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Има няколко "дребни" проблема, който никой не забелязва, или по-скоро се забелязват твърде ясно, но пропагандаторите на електромобилореволюцията игнорират и замитат някъде под чертата, щото не им отърва на тезите.
    1. МПС-тата с ДВГ са...колко бяха...чакайте да погледна, а да...В движение, да се разбира не на трупчета, или разфасовани в автоморгите, или в заводите за рециклиране, са (през 2014г, нямам по-нови данни)...1.2 милиарда МПС-та с ДВГ, основна част от които, вероятно над 1 милиард са леки автомобили. Колко години ще са нужни, за да се произведат достатъчно електрички, че да се заменят дори само 10% от всички леки автомобили с ДВГ.
    2. Лесно се зареждат няколко, няколко десетки, няколко стотици, няколко хиляди, няколко десетки хиляди електромобила. Не би натоварило осезаемо енергийната система, дори на България. Проблема почва да се усеща след първите 100К бройки, усложнява се до осезателен след първият милион(всъщност БГ енергийната система ще издъхне напълно още след 250К бройки) и става, пардон, ще стане световен енергиен проблем, като се надвишат 50 милиона броя(да се заменят всички МПС-та с ДВГ с електромобили е немислимо да стане за по-малко от столетие и то ако всички производители на превозни средства не пуснат още в този момент производство само на електромобили със темп поне толкова бройки годишно, колкото ДВГ автомобили произвеждат, което е невъзможно и чисто физически и финансово. Дори най-богатите автомобилни концерни нямат толкова пари, че да преориентират екстрено цялото си производство, към електромобилостроене . В момента човечеството просто не произвежда толкова много енергия, която да му е излишна и ще се наложи да увеличи значително(в пъти, а не в проценти) производството на електричество, напук на стремежа енергията да се пести. За чего си санираме обществените сгради и жилищните блокове и прочее всичко, на което се прави топлинна изолация(освен да се усвояват едни средства от фирми на наши хора)? Ах да, за да пестим електричество. За какво го пестим, като след като броят електромобили надвиши определен брой, не само ще харчат значително повече от спестеното, но и всичките други излишъци при днешното ниво на производство няма да стигат и ще се наложи да се правят още и още централи? Значи, освен всички замърсявания свързани с производството на самите електромобили и батериите им(както някои контрират, при производството на ДВГ автомобилите също се замърсява(вярно), но ДВГ автомобилите не изискват да се построяват още и още електроцентрали, чието производство и експлоатация също увеличава замърсяването, редом с производството на електромобилите и батериите за тях...

    мурзилка
  61. 61 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Искаш да кажеш,че след 13 години ще са решени всички проблеми на елавтомобилите с пробега ,цената и най-вече време за зареждане и станции за зареждане?Доста смела прогноза.За да се наложат елавтомобилите масово те трябва да имат големи предимства пред тези с ДВГ.
    —цитат от коментар 57 на mushashi


    ДА! Това искам да кажа!

    Спомни си всички тези параметри преди 7 години?

    Пробег 100км срещу 500 сега - 5 пъти

    Цена 30 - 40 хиляди евро за мощност под 100 конски сили и 100 -130километра пробег сега 42000 долара за 500 километра пробег и 250 конски сили. 35 хиляди долара за 320 км.

    Зарядните станции в България бяха 0 броя 2010 година, а днес са стотици. В световен мащаб, увеличението също е стотици пъти от тогава до днес.

    Времето за зареждане на 400 километра, по непотвърдени от производителя все още данни, за модел 3 на Тесла е 20 минути. Porsche обещават същото за 15 минути. А това са второ поколение електромобили.

    Хайде представи си след още седем години какво ще е, ако се запази тенденцията, а след това след още седем години!




  62. 62 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#60] от "Маршалов":

    Бихте ли се обосновали с конкретни сметки и цифри!

    В момента това са празни приказки, нямащи нищо общо с истината!

    Нека ви дам още малко изходни данни. В световен мащаб един автомобил изминава средно 15 хиляди километра годишно.

  63. 63 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3830 Неутрално

    Е.Мъск е провел в Турция едночасов разговор при затворени врати с Ердоган и министрите на транспорта и на технологиите.Освен въпросите да извеждане на турски телекомуникационни спътници е било обсъдено и производството на турски автомобил със съдействието на Тесла след две години( ....и ред други въпроси, като облекчаване трафика в големите градове, прокарване на тунели, усъвършенствани източници на енергия).

  64. 64 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#63] от "тулса":

    това е много вероятно да стане ,в Турция мислят бързо и правят всичко ново и иновативно за секунди ,няма да се учудя да станат втората сила в света за производство на електрически иновации и автомобили след САЩ или КИТАЙ .

  65. 65 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    До коментар [#55] от "xqv31309910":

    Един супер-качествен велосипед струва до 2000 лева. Не гори енергия, не бълва пушелаци... Аползата е, че велипедоводача закрепва физически, сваля кила и изглежда чудесно в очите на самотните дами...
    ============
    И пътува три дни до морето от Враца. Отива сам, защото жената и децата не му издържат на темпото.... Носи чувала със зелето на гръб, строителните материали за ремонта......
    Вервайте.

    Еретик
  66. 66 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#60] от "Маршалов":

    Все още не виждам отговор.Затова малко факти.

    За изминаване на 15 000 километра(средностатистическия пробег на автомобилите в световен мащаб) от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100км

    Това е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли още днес да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности.

    Толкова електромобили ще има в целия свят най-рано след 5 години...евентуално


    Общата инсталирана мощност на вятърна енергия в страната през 2016 г. възлиза на 701 MW при годишно производство около 1 426 696 МWh.

    През 2016 г. инсталираната мощност на фотоволтаици (PV) възлиза на около 1 043 MW при
    производство 1 392 338 МWh.

    През 2016 г. инсталираната мощност на електрически
    централи, работещи с биомаса възлиза на около 69 MW при производство 296 007 МWh.

    Следователно само с българските слънчева и вятърна енергия произведена 2016-та година, сме могли да заредим всичките един милион електромобила които са се движили тогава по целия свят

  67. 67 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Неутрално


    До коментар [#60] от "Маршалов":Все още не виждам отговор.Затова малко факти.За изминаване на 15 000 километра(средностатистическия пробег на автомобилите в световен мащаб) от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100кмТова е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли още днес да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности.
    —цитат от коментар 66 на Ivan е


    Т.е. ти твърдиш, че изнасяме около 9-10TWh всяка година...общо взето е така, но пропускаш и че освен износа, имаме и внос на електроенергия(данни могат да се намерят тук: http://www.nsi.bg/en/content/5027/production-and-deliveries-electricity след последване на връзката, директно се показва таблица със статистиката от началото на 2017 до последният месец, от който има обобщени данни, но на страницата има и връзки към ексел файлове, с данни от предходните години) и като извадим вноса от износа, малко така не остават 9-10TWh.
    Имаш определено количество назубрени опорки, които повтаряш навсякъде където се пише за електромобили и присъства твоя милост. Нещата изглеждат прекрасно, дори да се изтъркат от сметката погрешните впечатления, които създаваш и се погледнат реалните данни...обаче към днешна дата или най-най-близкото бъдеще...и стават грозни, когато броят електромобили стане значително по-голям, а аз така съм и писал, щото има хора които живеят за деня, или най-много за утрешният и като им е добре днес или ще им е добре утре не им пука какво ще стане в други ден. Нали? "Живей за мига" оправя всички проблеми. За какво човек да мисли за нещо, което ще стане малко по-далеч в бъдещето, като още утре може да ритне топа.

    мурзилка
  68. 68 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Весело

    ПС.
    "Зарядните станции в България бяха 0 броя 2010 година, а днес са стотици"
    ами не 79 са към момента: https://vsichkotok.bg/ , че ще станат стотици ще станат, но в крайна сметка поредната разбита опорка.

    мурзилка
  69. 69 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#60:"Маршалов"][/quote]

    Това с енергията наистина е проблем, но все пак не забравяй че също ще се освободи едно количество енергия от преработката на бензин. За 1 литър бензин трябват едно 6-10 киловата електричество в зависимост от технологията на рафинерията. Така че едното като падне просто тая енергия ще се оползотворява. Разбира се това не е пълно решение, но докато стигнем до там решения ще си има.

  70. 70 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#69] от "Denis Stoyanov":

    Гугъл си казва 6 киловатчаса, но за галон гориво. Колко литра е един галон, Ви оставям сам да си намерите. А пък това че някой в последствие е подменил в равенството галон с литър, го отдавам на старанието на рептилите и разните "зелени" НПО-та.

    мурзилка
  71. 71 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Да това е проучване което направих за по-малко от минута - https://imgur.com/a/F9Qi5 . Но все пак както казах говоря хипотетично че все пак част от енергията ще се освободи. Дори и 6 киловата за ~4 литра да са е пак нещо :).

  72. 72 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#67] от "Маршалов":

    Ако някой ползва опорни точки, това не съм аз. Посочените данни са реални, а не някакви предположения, като твоите без никакво покритие.

    Обърни внимание, че говоря за 10 треватчаса износ в добрите времена. Сега няма толкова износ и малко повече потребление за зареждане на електромобили ще дойде добре на производителите! Да, ама бленуваните от тебе електромобили ги няма и няма и да ги има скоро!

    Запознай се с тенденциите за производството и износа на електроенергия и тогава говори глупости, с които да заблуждаваш хората, а вероятно и себе си.

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/01/04/2893708_rekordno_duno_v_iznosa_na_tok_obnovena/


    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/09/11/2825290_iznosut_na_elektroenergiia_se_svi_pochti_napolovina/

    Относно "вноса" на ток, технически има внос, но на практика просто преминава през страната и се изнася към други страни. Цитат от втория линк:

    "Това се вижда в данните от годишния доклад на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) до Европейската комисия. Според тях през 2015 г. българската електроенергия за износ е била 10.6 млн. мегаватчаса при общо изнесени 14.7 млн. мегаватчаса. Годишното брутно производство в страната е 47 млн. мегаватчаса. "



  73. 73 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Та за какви 1500 зареждания и 75 хиляди км. говориш, какви 5 лв сънуваш???
    —цитат от коментар 36 на cristo_n


    Съвсем прясна новина, още пари:

    http://www.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/2294-vepla-elektricheski-skuter-harakteristiki



    Електрическият скутер е оборудван с 4 кВт електрически мотор и по нищо не отстъпва на традиционния 50cc модел - особено при ускорението. Е всъщност отстъпва му по пробег заради батерията, но пък за сметка на това компенсира с липсата на шум и замърсяване.

    С едно зареждане ще могат да се изминават стотина километра, което е напълно достатъчно за всекидневно каране в градски условия, а четири часа зареждане от "нормален контакт" ще пълнят батерията догоре. Според Vespa, тя ще издържи около 10 години (или 50 000-70 000 км пробег), и след 1,000 зареждания ще разполага с 80% от капацитета си.

  74. 74 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ivan е":

    Щом си опрял до(нечия)медия да ти превежда резултатите от реалната статистика, мисля че няма смисъл да споря с теб. Ти си от "просветените" :D

    мурзилка
  75. 75 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    В толкова приказки опаковаш мислите си около едно число!

    1.Изнасяли ли сме 10, а дори 12 тераватчаса или не?

    2.Произвели ли сме 7 тераватчаса ВЕИ през 2015?

    Това са официални данни. Дай по-официални ако имаш! Математиката май е по-убедителна от празните приказки с апокалиптични сценарии, които проповядваш.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK