"Фолксваген" и "Мерцедес" са най-търсените автомобили втора ръка в България през годината

"Фолксваген" и "Мерцедес" са най-търсените автомобили втора ръка в България през годината

© Николай Дойчинов



Фолксваген" и "Мерцедес" са най-търсените автомобили втора ръка в България през тази година, показват данните за регистрациите на КАТ до края на октомври. Моделите на концерна от Волфсбруг са предпочетени от 27 895 купувачи, докато с лукс от Щутгарт са решили да се поглезят 22 790 българи.


Новорегистрираните употребявани опели са 18 532. Следват почитателите на германския лукс предлаган от "Ауди" (14 437 внесени коли втора ръка) и БМВ (13 580).


Купувачите на употребявани автомобили "Пежо" са 10 970, на "Форд" 10 334, а на "Тойота" 9860. Челната десетка на най-предпочитаните коли втора ръка се допълва от "Рено" с 8309 и "Ситроен" с 6531.




Както "Дневник" вече писа, общо употребяваните автомобили нов внос са над 306 000. Купените чисто нови са едва 36 871.


Поглед към статистиката за всички регистрирани коли в страната показва малко по-различна картина за предпочитаните сред българите марки. Най-популярни пак са "Фолксвагените", като в масивите на Пътна полиция присъстват 466 989 от тях.


Втората по популярност марка обаче e "Опел" с 378 575 регистрации. Следват "Мерцедес" с 280 228 и "Рено" 221 133.


Сред любимите марки на българите попадат още "Форд" (214 780), "Пежо" (184 669), "Ауди" (171 134), БМВ (143 399), "Фиат" (123 611) и "Тойота" (105 503).


"Фолксваген" и "Мерцедес" са най-търсените автомобили втора ръка в България през годината


Това, което е притеснително, е, че за шест от десетте най-популярни автомобилни марки в България най-голяма част от автомобилите са във възрастовата група над 20 години, а за останалите четири - между 15 и 20 години. Като цяло произведени преди 1997 година са 1 387 884 от всички превозни средства в страната (виж графиката).


Ако става дума за предпочитаните нови автомобили, класацията придобива съвсем различен вид, като лидер е "Дачия", следват "Рено", КИА, "Тойота", "Шкода", "Пежо", "Форд", "Фолксваген", "Нисан" и "Опел".

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Милиционерската статистика нещо не е точна според мен . Няма как Опел да не е в челната десятка а там да е Ситроен например ...

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  2. 2 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Доста са бедни хората... 1/10 от новорегистрираните коли са нови... да се качиш в 20 годишна кола си е самоубийствено. Все пак има умора на метала и при евентуална катастрофа ...... ей, хора, давайте повече за Вашата безопасност.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    До коментар [#1] от "hooligan":

    Опел са на второ място. пише го.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    До коментар [#2] от "Tod":

    Бойко има 40+ годишен мерцедес. Самоубиец ли го наричаш ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#2] от "Tod":
    Хората не ги купуват на 20+ години, карат ги до толкова.

    Еретик
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    До коментар [#5] от "Костадин Иванов":

    ако един автомобил е закупен в Германия с валиден ТЮФ и докаран на собствен ход е напълно безопасен и безвреден за движението и собственика.
    До коментар [#2] от "Tod":

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Весело

    Ами аз имам 7 автомобила, най-младият е на 20 години, а най-старият е на 54 години.
    Много съм глупав, че не ги заменя за една чисто нова, дето ще паркира сама в мола и ще ми показва чашка с кафенце на тъчскрийна, нали............

    Знанието е сила, информацията - власт
  8. 8 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Старите коли са си класа. Новите са твърде големи изгъзици. Тези, които разполагат с по-големи възможности, си ги купуват. А много от тях карат и неразумно.
    Въпрос на личен избор.
    "VW" и "Пежо" са марките.

  9. 9 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Олдтаймерите са друга работа и получават добра грижа, не се карат всеки ден.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  10. 10 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#7] от "pag":

    Интересно за какво са ти 7 коли?

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5103 Неутрално

    Законите ни са такива....в Чехия,Унгария Полша.....не можеш да внесш втора ръка на повече от пет години!

    До истината се достига с познание!
  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1160 Весело

    Интересна е статистиката, аз фигурирам в нея с една 35 годишна лада и една 21 годишна мазда, ма толкова мога засега. И като гледам данните, болшинството от хората са като мен - с малко финансов ресурс и много привързани към колите си...

  13. 13 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    ами ако приемат адекватни закони срещу вноса на скрап от западна европа ще настане бунт...знаят и не пипат, беден материално и духовно народ ,не виждащ по далече от носа си и много прост,и много лесен за лъготене

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  14. 14 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    мда, точно така новите коли само в мола се карат.

    иначе статистиката си е показателна, за покупателните възможности у нас.

  15. 15 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#2] от "Tod":

    Най-сигурен се чувствах когато пердашех по улиците с МТЛБ-то. Всички ми правеха път, независимо какво показваха светофарите и знаците. И бронята не гниеше. Но предпочитам едно удобно и икономично возило, пък било то и на някоя и друга година.

    No Pain No Gain
  16. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6729 Неутрално

    Автомобилната статистика е пряко отражение на нашенската сиромашия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Колкото ни стигат силите, толкова. Не всеки има 20-30 хил. лв да ги изсипе в купчина ламарина, която се обезценява средно с 1000 лв. на година.
    И не е толкова важно на колко години е колата, а как е поддържана.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Ало, путинофилите, колко Лади са продадени в БГ за последните години?! КОЛКО ???? Наскоро тук едни болни мозъци обилно и напоително обясняваха как българинът нямал пари за нова Лада и затова не се купували тези прекрасни творения. А иначе има пари за 36000 нови автомобила, ама от други марки като Дачия, Рено, Тойота, Шкода, Пежо и т.н. Сигурно защото или Лада са по-скъпи и недостъпни от Шкода да речем или по-калпави от Дачия... Или и двете, а?! Няма да ме учуди ако се окаже, че броят на новите електромобили, регистрирани в БГ, е по-голям от броя на новите Лади!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  19. 19 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Законите ни са такива....в Чехия,Унгария Полша.....не можеш да внесш втора ръка на повече от пет години!
    —цитат от коментар 11 на Messerschmitt

    Много са ми интересни такива хора, като започнат да ми сравняват какво е у нас с бивши соц. държави като горните... а не е започнат със заплатите във въпросните страни!
    Например допреди 10 години средните заплати в Словакия са били 300-400евро, сега след като имат вече няколко завода за производство на автомобили средните заплати достигат до 1300евро.
    Ха сега да те питам дали може да се мерим с тяхния стандарт, и да ограничаваме до 5 години...

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1564 Любопитно

    До коментар [#18] от "Дразнител":

    Бях се наканил да купувам Лада Ларгус. Не че Логан е лош, но Ларгуса е с подсилено окачване и др. дребни модификации... и е Лада. :))
    Само че не ги внасят в България. Така че се насочих към друга марка.
    Ето ти реална причина защо не се купува Лада в България.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#7] от "pag":

    може ли малко повече инфо за великолепната седморка автомобили, моля.

    Марка, модел, бауяр.

    Благодаря предварително!

  22. 22 Профил на ispor
    ispor
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Жена ми кара няколкогодишна Корса(взета нова),аз карам 26 годишен Акорд,разликата е от земята до небето,и то в полза на Хондата.Така че, освен годината,има голямо значение марката и класа!Единствения показател,по който Опелчето превъзхожда Хондака е маневреност!

  23. 23 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#19] от "Levski Levov":

    "Например допреди 10 години средните заплати в Словакия са били 300-400евро, сега след като имат вече няколко завода за производство на автомобили средните заплати достигат до 1300евро."

    Преди да направят завода си в Словакия корейците от КИА искаха да вземат завода за електрокари "Дунав" в Лом. Ама не им се получи. Та затова отидоха в Словакия. Понеже стана дума за заводи и заплати....

  24. 24 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 956 Весело

    Данните за Перник ли са?

  25. 25 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#19] от "Levski Levov":"Например допреди 10 години средните заплати в Словакия са били 300-400евро, сега след като имат вече няколко завода за производство на автомобили средните заплати достигат до 1300евро."Преди да направят завода си в Словакия корейците от КИА искаха да вземат завода за електрокари "Дунав" в Лом. Ама не им се получи. Та затова отидоха в Словакия. Понеже стана дума за заводи и заплати....
    —цитат от коментар 23 на Един препатил


    Има ли значение... след като в крайна сметка БЪЛГАРИНА няма нито стандарта, нито заплатата на този в Словакия.
    Бивши соц. държави... някога може и да сме били на близки равни начала, но отдавна не сме, така че е прекалено глупаво да се сравняваме с тях, и това те какви рестрикции са въвели.

  26. 26 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#19] от "Levski Levov":"Например допреди 10 години средните заплати в Словакия са били 300-400евро, сега след като имат вече няколко завода за производство на автомобили средните заплати достигат до 1300евро."Преди да направят завода си в Словакия корейците от КИА искаха да вземат завода за електрокари "Дунав" в Лом. Ама не им се получи. Та затова отидоха в Словакия. Понеже стана дума за заводи и заплати....
    —цитат от коментар 23 на Един препатил


    Има ли значение... след като в крайна сметка БЪЛГАРИНА няма нито стандарта, нито заплатата на този в Словакия.
    Бивши соц. държави... някога може и да сме били на близки равни начала, но отдавна не сме, така че е прекалено глупаво да се сравняваме с тях, и това те какви рестрикции са въвели.

  27. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Весело

    До коментар [#21] от "Ф.Нинов":
    По старшинство:

    Panhard PL17 - '64 - почти готов, остава само боя и няколко лайстни
    Citroen DS 19 - '68 - още не реставриран
    Citroen GSA 1.3 - '73 - още не реставриран
    Alfa Romeo Alfetta GTV 1.8 - '77 - прави се в момента
    Citroen CX 2.5 Turbo - '85 - любимият ми, върви като ракета
    Peugeot 405 Mi16 4x4 - '90 - за зимни удоволствия
    Citroen XM 2.5 TD - '95 - присажда му се друг мотор - 2.2 HDI Biturbo от Citroen C5
    Citroen XM 3.0 V6 - '98 - дърпа като локомотив

    Всъщност оказаха се осем броя - Panhard-а ми го подариха неотдавна и съм го пропуснал. Рядка и интересна машина, обаче няма документи, та ще видим какво ще правя......

    За служебно ежедневно каране - Citroen C5 3.0HDI V6 - '12 г., леко форсиран до 300 к.с.

    Знанието е сила, информацията - власт
  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    През последните 9 месеца - в България НЕ Е закупен НИТО един електрически автомобил !!
    Били сме на ПЪРВО място в ЕС - по този показател ::))

    BIG AL
  29. 29 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    На 90 % от новите коли в София - се возят гербадажии
    На власт са хората ::))
    После, като докарат сами - Нинова на власт - тези 90 % нови коли - ще се карат от червените другари ...и така ...:)))
    Но, по прическите , ниските чела , проостащината им , и т.н. - не можете да раличте двете групи ..:)))

    BIG AL
  30. 30 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    Руските агенти в София, са друга , специална категория ..::)))
    С рубли , са си накупили последни модели Мерцедеси, Беемвета, дори Лексуси, Рейндж Ровъри и т.н...

    Пазете се от тях - освен , ако нямате по един"Колт" , в джоба си ::)))

    BIG AL
  31. 31 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    Руските агенти в София, са друга , специална категория ..::)))
    С рубли , са си накупили последни модели Мерцедеси, Беемвета, дори Лексуси, Рейндж Ровъри и т.н...

    Пазете се от тях - освен , ако нямате по един"Колт" , в джоба си ::)))

    BIG AL
  32. 32 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    Руските агенти в София, са друга , специална категория ..::)))
    С рубли , са си накупили последни модели Мерцедеси, Беемвета, дори Лексуси, Рейндж Ровъри и т.н...

    Пазете се от тях - освен , ако нямате по един"Колт" , в джоба си ::)))

    BIG AL
  33. 33 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    Руските агенти в София, са друга , специална категория ..::)))
    С рубли , са си накупили последни модели Мерцедеси, Беемвета, дори Лексуси, Рейндж Ровъри и т.н...

    Пазете се от тях - освен , ако нямате по един"Колт" , в джоба си ::)))

    BIG AL
  34. 34 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Освен ,че няма пари за нов автомобил на всеки 5 години, българинът предпочита втора употреба германска машина вместо недодялана нова румънска или руска с изненади. Вчера гледах отзад на светофара една нова (сигурно на една година ) Дачия с ръждясал ауспух и още веднъж разбрах защо е така....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  35. 35 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#20] от "БМЗ":

    Само че не ги внасят в България.
    —цитат от коментар 20 на БМЗ


    Е па купи си я от Германия. Щом там успяват да ги взнесат, значи просто местния дилър в БГ е смотан и не може да ти внесе любимата кола.

    Ето ти реална причина защо не се купува Лада в България.
    —цитат от коментар 20 на БМЗ


    Реалната причина ще да е това, че дори вносителят на Лада не е путинофил и вкарва прът в колелото на напредъка! Къде са чекистите?! Къде е НКВД, КГБ, ФСБ да проучи въпроса и да намери бързо решение?! :)

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#20] от "БМЗ":

    Ладата е руски вариант на Дачия, т.е. по-опростена. Без ABS, вероятно и без хидравлика на управлението, които са задължителни за ЕС, и екстра за руското поделение на Рено.

  37. 37 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    За София, най- добре е днес и сега - да имаш ДОДЖ РАМ- от най- големите ::)) Най- спокоен ще си ::))
    Вторият ми автомобил от двата , които имам е Опел Вектра 2.0 инжекцион ..Върви като луда ..115 к.с... И аз се чудя ...модел 1990 год...На 27 години е ...:))
    Ще си купя един ден , Корвет" - 450 к.с..Друго си е да караш е 60 км из София , НО да "излиташ" на някойсветофари ::))) Все пак , едно време покарах Камаро - 350 к.с. ::) И знам какво е ..:))
    А Пауновски е по ...японските автомобили::))

    BIG AL
  38. 38 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1367 Весело

    Разбира се, че българинът ще си купува коли втора ръка ..:))
    Лошото е друго ..Че някои от каруцата на дядо- се качиха на тези коли ...И виждате какво става по пътищата ...Нискочели аборигени , при това на власт , се "автомобилизираха "...Някъде 30 години СЛЕД Европа - сега е 'пикът " ..Онези минават на колела, метро и т.н...
    А ние - задръстваме България !!! Сега ни е паднало ..От каруците - директно- на това чудно изобретение -колите с двигатели , с доста конски сили ..:)))

    BIG AL
  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#27] от "pag":

    ето един DS в отлично, който улових преди няколко месеца със смартфона. Аз обичам да снимам олдаймери в градската среда. Покрай това си занимание често влизам в разговор със собствениците, които с кеф разказват за историята на автомобила.

    https://s.amsu.ng/8yaGitdSz9UN

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    [quote#19:"Levski Levov"][/quote]

    Стартът ни бе еднакъв, но те дадоха зелена светлина на автомобилостроенето и разни европейски фирми.
    У на с се даде зелена светлина на енергийни проекти с руски фирми, и останахме последните голтаци.
    С руснаци кой е прокопсал, че и ние да станем европейци?

  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#27] от "pag":

    тук пък съм уловил три броя Опел Кадет с олдтаймерска регистрация. Наскоро даже видях Голф II с "Н-номер"

    https://s.amsu.ng/OxAgVAp1BiaN

  42. 42 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1004 Неутрално


    [quote#25:"Levski Levov"][/quote]

    Никога не сме били на равни начала , и през комунизма Чехословакия и Унгария бяха много по добре от нас във всяко едно отношение, дори сме стопили разликата с унгарците , които не се развиват толкова успешно.

  43. 43 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Колкото повече остарявам, толкова повече разбирам каква тъпотия е колата. А в София с кола трябва или да си адски мързелив, или да си селянин или просто да нямаш спешна работа или работа изобщо. За жалост, понякога е необходима, но смятам, че с развиването на инфраструктурата на модерното общество и навлизането на повече бизнес модели за коли под наем нуждата от ламарина рязко ще намалее. Разбира се, държавата следва да се намеси и да направи употребата на автомобил в София скъпо и бавно, че селяните да се преориентират.

  44. 44 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#35] от "Дразнител":

    И там по някаква причина не ги внасят, товариш. Убеди се сам. ;))

    http://lada.de/

    Апокалипсисът апокалиптичен
  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#10] от "xymax":

    Правя си колекция.

    Знанието е сила, информацията - власт
  46. 46 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ф.Нинов":

    Класика е този автомобил!Винаги съм го харесвал като визия и возия.

  47. 47 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Весело

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    В Германия колекционирането на класически автомобили, дори и йънгтаймери, е много разпространено, хората редовно си организират пробези, клубни събития и т.н.
    Тук е по-слабо, разбира се, за повечето класиката е просто "стара кола", която по никакъв начин не може да се сравнява с "новата кола", пък била тя някаква бюджетна еднодневка, на която най-"якото" са десетина светодиода по бронята.
    Ретро клубът от няколко години вече организира добри събития.
    За съжаление още нямаме еквивалент на "Н номерата", няма възможност да се застраховат автомобилите само за летния сезон (примерно) - всичко това прави удоволствието доста по-скъпо от необходимото.
    Но, да се надяваме нещата скоро да се оправят, вече има такива индикации........

    Знанието е сила, информацията - власт
  48. 48 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Alfa Romeo Alfetta GTV 1.8 - '77 .
    —цитат от коментар 27 на pag


    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  49. 49 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#27] от "pag":

    Евала, кефиш! Да им се радваш много и дълго време! Дано има повече такива фенове като теб!

  50. 50 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#28] от "BIG AL":

    Мисля че не сме уточнили още нещо - електрически чист може и да няма, но само при нас се закупиха 2 нови хибрида - Мерцедес и Тойота, и то висок клас. Те също трябва да се броят към електрическите.

  51. 51 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Весело

    До коментар [#49] от "ige_koyo":

    Благодаря за пожеланията, Дай Боже!

    Знанието е сила, информацията - власт
  52. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Неутрално

    До коментар [#41] от "Ф.Нинов":

    Не са ли "рекорд"? Приятелят на баща ми караше такъв много отдавна :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  53. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#52] от "penetrating":

    не, това са от първия модел Опел Кадет от 1970те до 80те години.

    Опел Рекорд е по-голям автомобил от преди това.

  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":

    Значи, никога не съм го виждал този кадет :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#54] от "penetrating":

    ами този Кадет е еквивалент на Голф 1 , може дори да пуснат в производство няколко години по-рано.

    Преди 25 години мой авер караше такъв бауяр 1977 г.
    Много здрав и сполучлив модел, за разлика от следващия правоъгълен сандък.

  56. 56 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4936 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":

    Нинов, кои са собствениците на Ферари?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ф.Нинов":

    Аз съм пълен профан в автомобилите :)
    Само мога да кажа дали ми харесват или не. Иначе Кадетът, който помня е още много популярен в България. Но видях един от първите Опел кадет? от 1936-37 година в интернет за продажба...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#56] от "hamiltonf1":

    Най-големете акционери са Exor (фам. Аниели) с 25% и фам. Ферари с 10%.
    Останалите акции се държат от широката публика.

    Преди да се отделят от Фиат, 90% от акциите бяха при Фиат, а 10% при фам. Ферари (това е малко известно, дори и аз го научих покрай отцепването от Фиат)

  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#56] от "hamiltonf1":

    Другите големи акционери с по 6% и 5% са Baillie Gifford & Co Limite и Rowe Price Associates.

    следващият по големина е с 1,5% , а след него пада на 0,7%.

  60. 60 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Стартът ни бе еднакъв, но те дадоха зелена светлина на автомобилостроенето и разни европейски фирми.У на с се даде зелена светлина на енергийни проекти с руски фирми, и останахме последните голтаци.
    —цитат от коментар 40 на historama

    За двата реактора Борисов плати 620 млн евро. И ги опакова в найлон.
    Рено инвестира 500 млн евро в завода на Дачия, и осигури работа на над 10 000 работника.

  61. 61 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4936 Любопитно

    До коментар [#58] от "Ф.Нинов":

    Фиат вече няма нищо?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#61] от "hamiltonf1":

    Фиат отцепи напълно Ферари по следния начин:
    - от 90% които притежаваха пуснаха 10% на борсата
    - след няколко месеца останалите 80% ги връчиха на акционерите си в съотношение 1 ферари акция на всеки 10 фиат акции. Аз по това време имах 2 хил. фиат-акции и получих 200 ферари-акции, като на деня на връчването курсът на Фиат падна със стойността, получена от акциите на Ферари.
    Тоест ако искаш да видиш как се е развила Фиат акцията за последните 5 години, трябва да видиш развитието на пазарната капитализация на Фиат, като след това към сметката добавиш тази на Ферари.
    Например 2014 г. Фиат заедно с Ферари имаше капитализация от €9 млрд. , а сега само на Ферари е 20 млрд.

  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#61] от "hamiltonf1":

    На NYSE тикерът на Ферари е "RACE".
    Лесно се запомня, нали!

  64. 64 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4936 Неутрално

    Мерси, Нинов, беше много подробен/полезен. Но все пак, 20 млрд. капитализация на Ферари, при продажба на само 3-4 000 автомобила на година? Много ми се вижда....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  65. 65 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4936 Неутрално

    верно била толкова капитализацията, че и отгоре.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#64] от "hamiltonf1":

    на мен дори 10 млрд. ми се струваше много и затуй си шитнах акциите, пропускайки последвалото удвояване.

    Доколкото знам Ферари произвежда 7 хил автомобила годишно с цел да минат над 10 хил.
    Маркионе търпи огромни критики от притежатели на ферарита, опасявайки се от обезценяване поради разводняване на марката.

  67. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#65] от "hamiltonf1":

    погледни моите коментари под тази статия от преди 4 год.

    http://www.dnevnik.bg/skorost/2014/01/02/2212497_fiat_stava_ednolichen_sobstvenik_na_kraisler/

    в пост# 34 се вижза какъв мозък съм бил някога!

  68. 68 Профил на kras4o
    kras4o
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Живея в кооперация тип ново строителство в Младост 3. Строителят е трябвало да предвиди паркоместа/гаражи за всички апартаменти. Но той е мизерник - Григо не знам си кво и какво се случва? Паркоместата не получават акт 16, защото, ако паркират колите ще пропаднат в подземните гаражи. Всички гаражи на ниво 0 са магазини за нещио си. Магазините са изкупили подземните гаражи. Пред блока места няма. Имам кола на дето е към девет годишна. Правя винаги каско редовно. Не че го ползвам, защото трябва всеки два месеца да съм при майсторите. Мога да си купя чисто нова кола, харесва ми и ф10 на бмв, но никога не бих си купил по-скъпа кола. Или се местя в апартамент/къща с гараж или трошка за хиляда лева. Просто не си заслужава !

  69. 69 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 225 Неутрално
  70. 70 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    До коментар [#43] от "m_todorov":

    Прав си, но е трудно да се изкорени селският манталитет на Ганьо. А за някои хора в колата се състои цялата им идентичност. ;)

  71. 71 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Ама не схващате разликата.. не иде реч за олдтаймери. Те се карат внимателно и по-малко. Но една 20 годишна кола страда от умора на метала. Ако се блъснете.. ще разберете. Вижте снимки на катастрофи с нови коли и стари... Старите почти винаги са пълна щета. Затова иде реч.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/ %D0%A3%D0%BC%D0%BE%D1%80%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%B0

    инженерите ме разбират.

  72. 72 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ф.Нинов":

    Според теб в момента кои са сините чипове на борсата?

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  73. 73 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#72] от "hypercube":

    Аз не си падам по сини чипове, а по акции от втора и трета редица.

    Но все пак има един тъмно син чип: General Electric (GE).

    Освен това смятам, че има много хляб в следните акции:
    - Teva Pharma (TEVA)
    - Bombardier
    - Nordex
    - ADVA Optical
    - Fossil
    - Surgutneft
    - Gazprom

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#72] от "hypercube":

    още две интересни акции:
    - Intelsat (I)
    - Valeant Pharma (VRX)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK