Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Разбрахме че Тесла и Мъск могат да произвеждат скъпи електроавтомобили в ограничен брой и относително много дефекти.

    А какво става с масовия модел?

    П.С. Другото което разбрахме е, че света е пълен с хора, които могат да предплатят нещо и да го чакат с години, като даже не са наясно какво сда предплатили:)

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Тази мошеници продължават да зарибяват наивници.

    Събират пари от поръчки, но все отлагат времето за доставка. И пускат нови картинки.

  3. 3 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Разбрахме че Тесла и Мъск могат да произвеждат скъпи електроавтомобили в ограничен брой и относително много дефекти.А какво става с масовия модел?П.С. Другото което разбрахме е, че света е пълен с хора, които могат да предплатят нещо и да го чакат с години, като даже не са наясно какво сда предплатили:)
    —цитат от коментар 1 на ivan_


    Аз пък разбрах, че един човек промени автомобилостроенето. Създаде атвомобилна компания от нула, нещо което никой не смяташе, че е възможно, и накара големите играчи сериозно да ускорят плановете си за електрически и автономни коли.

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Пуснете и на камиона. И той е много впечатляващ.
    А петролните сатрапчета газ пикаят :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    1000 (хиляда) километра с един заряд...?! Това, вече е сериозно! Не знам, как ще успеят да го постигнат. Колко ли ще тежат батериите на това нещо...?
    Ускорението е впечатляващо, но колко от капацитета на батерията ще замине при бързо каране, да кажем от 200 километра?
    Явно има мераклии, които да предплащат и да чакат. Ще наберат добър оборотен капитал. Въпроса е, дали ще успеят да изпълнят ангажиментите и в какъв срок...!

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Създаде атвомобилна компания от нула, нещо което никой не смяташе, че е възможно, и накара големите играчи сериозно да ускорят плановете си за електрически и автономни коли.
    —цитат от коментар 3 на thenomad


    Първо, не той, а потребителите карат големите играчи да инвестират в електромобили.

    Второ, да твърдите, че никой не е смятал за възможно да се "създаде автомобилна компания от нулата" е несериозно.

  8. 8 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Ключовото в новината е пробегът на батерията - 620 мили. И последнато предимство на двг-та отиде на кино.

  9. 9 Профил на Devils Slide
    Devils Slide
    Рейтинг: 1650 Весело

    Камиончето е новината - https://www.tesla.com/semi/

    В кремъл ще отварят игристое, хаха

    Persistence of Time
  10. 10 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Между другото, "актуалната гама" на Тесла ще се обогати и с един камион, не само с роудстър-а. Не знам защо статията не споменава нищо за това.

    http://www.bbc.com/news/technology-42021713

  11. 11 Профил на Devils Slide
    Devils Slide
    Рейтинг: 1650 Весело

    До коментар [#2] от "12345":

    "Тази мошеници продължават да зарибяват наивници"

    Е то не може всички да са надьождни като лада и уаз, учиме се още Цивилизацията как се правят коли

    Persistence of Time
  12. 12 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Любопитно

    До коментар [#2] от "12345":

    Как не можахте и Вие да зарибите някого така с нещо?!

  13. 13 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Любопитно

    До коментар [#7] от "Бай Благой":

    Потребителите на дизелите ли?!

  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#3] от "thenomad":

    Кой това, Форд ли?

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":

    https://www.tesla.com/semi/

    Това е новината всъщност...

  16. 16 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Весело

    До коментар [#14] от "ivan_":

    Той, той... Спете спокойно.

  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#16] от "tie_interceptor":

    Благодаря, винаги спя спокойно!

    И много ми е забавно да си пиша с фенове на Мъск и на Джобс:)

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivan_":

    Иване, да не си инвестирал спестяванията в някоя бензиностанцийка? Скъсваш се да хейтиш нещо...

  19. 19 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 839 Весело

    Продължават с обещанията, а дали ще се реализира, времето ще покаже.

  20. 20 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Тесла и всичко на Ел задвижване ще се развива с големи крачки през следващите години.
    Градските автомобили с ДВГ са обречени.

  21. 21 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Весело

    До коментар [#17] от "ivan_":

    Радвам се, че Ви забавляваме!

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#18] от "tvr18355030":

    Какво хейтя?

    Имам аргументи, вие имате ли?
    Феновете?

    Не, нямам никакви интереси във бизнеси свързани с горива, просто Мъск в автомобилния си бизнес все повече започва да прилича на пирамида.

    Не разбирам отношението му към акционерите и към бизнеса като цяло>

    И ако ви изглеждам хейтещ ето например скорошна статия от "Форбс":

    https://www.forbes.com/sites/michaellewitt/2017/10/13/tesla-shareholders-are-you-drunk-on-elon-musks-kool-aid/ #1cd6e1e92e2f

    "Форбс" и те ли са хейтъри?

    Мъск и Тесла в автомобилния бизнес имат финансов проблем с оборотния капитал, дължащ се в закъснение на графика за производство на "модел 3".
    И какво прави Мъск - пуска картинки на родстър и започва да събира предплата за доставка.

    Интересно как ли изглежда договора срещу тези предплати?

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 827 Неутрално

    внимателно следете кой уринира газ под статии за тесла - това е 100% белег на съветски трол, в това число влизат и 99% от бсп-феновете

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  24. 24 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Всички се кефят на това, че ще карат почти безплатно и петролните компании ще пият една студена вода. Чиста проба, ебати далаверата. Ще ви треснат акцици и върху ел енергията, акъла ще ви се вземе. Километърът пак ще ви излиза 0,20лв, няма друг начин.

    Колкото до Мъск - вече не се впечатлявам, най-лесно е да се обещае. Все пак акции има да се подържат. А дали ще стане, кога и как- май вече не е толкова важно.
    Гледай какво правят хората, брей!, да се чува е важно

  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#21] от "tie_interceptor":

    Да забавлявате ме!

    Всички феново пускате картинките дето ги подава Мъск.
    И те са прекрасни в действителност.

    Но коментирайте малко следните цифри:
    При общо произведени за 2016г. около 76 000 автомобила тесла от модели Ес и Х правят сервизна акция и викат обратно 53 000 автомобила или около 70% от всичко произведените...

    Хайде дайте да видим кой е фен, койе трол, кой хейти>

    Давам факти, не съм с розовите очила.

    Като ще си пишем за ел. автомобили ето ви един сайт с реални данни:

    https://evobsession.com/27-increase-european-electric-car-sales/

    Разгледайте и дайте да видим отговарят ли фактите на хвалебствията, които пишете за Тесла.

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4193 Неутрално

    До коментар [#2] от "12345":

    "Тази мошеници продължават да зарибяват наивници."

    Разбира се, ти, като тарикат и гяволе, никога няма да имаш Тесла.

    А ето какво още произвежда тоя мошеник Мъск, зарибявайки наивници и в тежкотоварния бранш:
    https://www.theverge.com/2017/11/16/16667366/tesla-semi-truck-announced-price-release-date-electric-self-driving

    Разбира се, този етап руснацити отдавна са го прескочили и сега разработват КамАЗ на магнитна левитация...
    😆😆😆😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    Какво става феновете?

    Това ли ви е силата?

    Да бичите минуси и да не коментирате?

    Защо пишете тогава във форум?

    Дайте мнение, становище, оборете ме с факти, нещо, или ще се задоволите с минусите:)?

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4193 Неутрално

    До коментар [#12] от "tie_interceptor":

    "Как не можахте и Вие да зарибите някого така с нещо?!"

    Ами ... на мен Калашник никога не ми е трябвал, водка не пия, не си падам по руски жени, не слушам руска естрада - Русия просто няма с какво да ме изкуши.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Любопитно

    До коментар [#26] от "Norman Granz":

    Прекрасно от къде да си купим и КОГА ще бъде доставен.

    Че Рено Нисан, нямат камион стигнали са до малко бусче, но ги търкалят вече по пътищата клиентите.
    И баничарки на ел. доста има вече от няколко различни компании, реални, доставени и работещи.

    И освен това не викат 70% от произведените бройки при сервизни акции.

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    внимателно следете кой уринира газ под статии за тесла - това е 100% белег на съветски трол, в това число влизат и 99% от бсп-феновете
    —цитат от коментар 23 на hhhuuunnnn


    все гние тоя капитализъм.
    баси гниенето. баси чудото.
    значи като във вица:
    абе ще си орежа ръката само да му е гадно на вуте.

  31. 31 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2950 Весело

    Какво става феновете?Това ли ви е силата?Да бичите минуси и да не коментирате?Защо пишете тогава във форум?Дайте мнение, становище, оборете ме с факти, нещо, или ще се задоволите с минусите:)?
    —цитат от коментар 27 на ivan_


    пробвай ги със Солар сити

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  32. 32 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#12] от "tie_interceptor":"Как не можахте и Вие да зарибите някого така с нещо?!"Ами ... на мен Калашник никога не ми е трябвал, водка не пия, не си падам по руски жени, не слушам руска естрада - Русия просто няма с какво да ме изкуши.
    —цитат от коментар 28 на Norman Granz


    значи със ръка на сърцето русия ме изкушава с две неша.
    Петербург и Рьорих. аре и Врубел от мен да мине:)

  33. 33 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Не знам дали знаете, но до 1вата Световна, в Щатите има повече ел. коли от такива на бензин :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Не знам дали знаете, но до 1вата Световна, в Щатите има повече ел. коли от такива на бензин :)
    —цитат от коментар 33 на schwimmwagen


    и кво на лири ли са се движили:)
    като трамваите.

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#31] от "дерибеев":

    Аз нямам нищо против Мъск.
    Човека рискува и собствените си пари.

    Но някой път желаното и реалното се разминават.
    И когато виждаш подобно нещо е глупаво да си заряваш главата и да се правиш, че не е така.

    Дано да греша и да не съм прав, дано Мъск да успее.

    Това ще разберем след време, да сме живи и здрави само.

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Абе и москвичите се чакаха с години...щото друго нямаше. Сега поне никой не те кара да си купуваш Тесла, коли колкото щеш.

  37. 37 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    До коментар [#21]Но коментирайте малко следните цифри:При общо произведени за 2016г. около 76 000 автомобила тесла от модели Ес и Х правят сервизна акция и викат обратно 53 000 автомобила или около 70% от всичко произведените...
    —цитат от коментар 25 на ivan_


    И извода е, че понеже Лада не са викнали нито един автомобил обратно, значи руската марка е най-добрата в света? :) :)

  38. 38 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    [quote#34:"mihail_p"][/quote]

    Не, на Св. Батерий някакви, допотопни :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  39. 39 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Ключовото в новината е пробегът на батерията - 620 мили. И последнато предимство на двг-та отиде на кино.
    —цитат от коментар 8 на TPOTOAP


    А предпоследното - ниската цена? Защото за $200,000 вероятно и Порше би ти продало един много хубав електромобил...

  40. 40 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#22] от "ivan_":

    Отзад напред...
    Не пуска само картинки.
    И камионите и спортния явтомобил направиха по едно кръгче пред публиката.

    Да, "Форбс" са хейтъри.

    Да, трол сте, а аз си нямам работа и Ви отговарям...

    Тесла продавали малко коли в Европа, значи не струват... По същата логика Бугати Вейроп е една от най-скапаните и непродаваеми коли на света...

    Веднага щом си купя първата Тесла, ще Ви поканя на едно кръгче. Дотогаво само картинки и филмчета...

  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#37] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Тука (под тази статия) сте един, двама дето пишете за Русия, Лада, петрол, бензиностанции и подобни.

    Ходи си пиши с тях, мен подобни въпроси не ме вълнуват.

    Никъде не съм писал подобни неща, защото не ме вълнуват, ако искаш да си пишем по темата на статията, Тесла, Мъск, ел.автомобили, моля заповядай.

    Ако не, виж там все ще има статии за Русия ходи и пиши там по тема за русия.

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Разстроено

    До коментар [#40] от "tie_interceptor":

    :)
    Вярно ли това ви е отговорът?
    А имах малко по добро мнение доколкото ви следях мненията под автомобилни теми.
    Та понеже и аз имам време да ви отговоря във Ваш стил:

    "Не пуска само картинки.
    И камионите и спортния явтомобил направиха по едно кръгче пред публиката."

    Прототип се нарича това.
    Има го в много бизнеси, но в автомобилния е често срещано.
    За съжаление по същество автомобилния бизнес не произвежда прототипи, а серийни модели. Та за разлика от прототипите серийните модели имат едно нещо наречено НАЛИЧИЧНОСТ. Отиваш в дилъра вадиш кинтите и си купуваш няколко автомобила. Дилъра ти взима парите, оформя документите и ти дава ключовете, а ти си тръгваш с новозакупените автомобили. Умножаваш това по десетки хиляди пъти и получаваш ... автомобилен бизнес.
    Е това е нещото, което липсва на Тесла. Не можеш да отидеш и да си купиш нито камиона нито роудстъра, защото са ... прототипи.
    Можеш да отидеш и да си предплатиш за бъдеща доставка, но това не е класическия автомобилен бизнес...

    "Да, "Форбс" са хейтъри."
    Щом вие казвате, хейтъри са. Имате само един проблем. Това означава, че за вас хейтъраи са 80% от медиите, част от акционерите на Тесла и още много, много други.

    "Да, трол сте, а аз си нямам работа и Ви отговарям..."
    Дефинирайте трол, може пък и да съм, знае ли човек?

    "Тесла продавали малко коли в Европа, значи не струват... По същата логика Бугати Вейроп е една от най-скапаните и непродаваеми коли на света..."
    Не разбирам от къде я вадите тази логика?
    Не струват, защото викат за сервизна акция 70% от годишното си производство, а не защото продават малко бройки, но ако толкова ви е възможността да намерите причинно следствена връзка, аз какво да направя...

    "Веднага щом си купя първата Тесла, ще Ви поканя на едно кръгче. Дотогаво само картинки и филмчета..."
    Благодаря за поканата, случвало ми се е да правя кръгче с Тесла, превъзходен автомобил, но по мое лично субективно мнение с нищо по-добър от този, който използвам независимо, че е на бензин.

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#3:"thenomad"][/quote]

    нещо си се объркал.

    Елон Муск е най-големия бенефициент на субсидии от американските данъкоплатци, Тесла е просто един инструмент за източване на бюджета на САЩ.

  44. 44 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ключовото в новината е пробегът на батерията - 620 мили. И последнато предимство на двг-та отиде на кино.
    —цитат от коментар 8 на TPOTOAP


    Само че има една уловка. Тези 620 мили пробег са уж евентуалко през 2020 г. и то ако караш със 60 мили в час.

    Ако се кара като истинска спортна кола няма да изкара и 200 мили, това е реалността в момента за актуалния модел и едва ли ще има драстичен прогрес в технологията следващите 3 години.

  45. 45 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ключовото в новината е пробегът на батерията - 620 мили. И последнато предимство на двг-та отиде на кино.
    —цитат от коментар 8 на TPOTOAP


    Само че има една уловка. Тези 620 мили пробег са уж евентуалко през 2020 г. и то ако караш със 60 мили в час.

    Ако се кара като истинска спортна кола няма да изкара и 200 мили, това е реалността в момента за актуалния модел и едва ли ще има драстичен прогрес в технологията следващите 3 години.

  46. 46 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 274 Весело

    Начи... има два момента. Единият е концепцията за електромобил с достатъчна автономност, скорост, пъргавина и пр. Това (най-вероятно) е сравнително близкото бъдеще, основите му се залагат днес. Дай, Боже, по-скоро да видим масово навлизане на електромобили по света и у нас! Масово не значи да има 2-3%, а да растат всяка година с по няколко процента за сметка на ДВГ с тенденция да ги направят "екзотика".
    Вторият е реализацията на концепцията от страна конкретно на Мъск. Хубаво, че амбицира допълнително много други, но засега тя силно му куца. Все повече ме обземат съмнения, че бизнес-моделът му накрая ще гръмне.
    Но! Почти съм сигурен, че други производители ще успеят! Което ще е добре и за хората, и за природата... и зле за "държави-бензоколонки". Не е само Русия...

  47. 47 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 274 Весело

    Забравих да допълня: Цената, разбира се, е от съществено значение. Не сте забравили, че "Форд" преди век така проби и така направи леката кола масова, нали?

  48. 48 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2710 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivan_":

    "П.С. Другото което разбрахме е, че света е пълен с хора, които могат да предплатят нещо и да го чакат с години, като даже не са наясно какво сда предплатили:)"
    =====================
    Тесла работи като Живковата "Мототехника". Предплащаш, вземаш номер и чакаш.

    Еретик
  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#46] от "stoyaniva":

    Това вече се случва, продажбите на ел. или хибридни автомобили растат с по 20-30 % на годишна база.
    Е не и при тесла но те са просто едно от многото...

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2710 Неутрално

    До коментар [#46] от "stoyaniva":

    ++++++++++++++++++
    Приветствам това мнение на разумен човек, който отчита трудностите пред е-мобила и предвижда нормални срокове за въвеждането му.
    Проблемът на привържениците на електричките е, че се държат като фенове на футболен отбор. Той е най-добрият, ще ги скъса другите и още утре ще видите.....
    Всъщност, ще минат двайсетина години, преди присъствието на електромобили да стане осезаемо в България. Нови не купуваме, чакаме да се убедим, че и старите стават.
    В други държави ще стане по-рано, ама.....

    Еретик
  51. 51 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Ехее. Като гледам той и Мъск станал враг #1 на Тутраканска община. Бюджета точил, подлъгвал шеър холдерите. По страшен и от Сорос станал. Ама малко късно е да го плюете. Пусна духа от бутилката и няма връщане вече. Кервана тръгна :)

  52. 52 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ехее. Като гледам той и Мъск станал враг #1 на Тутраканска община. Бюджета точил, подлъгвал шеър холдерите. По страшен и от Сорос станал. Ама малко късно е да го плюете. Пусна духа от бутилката и няма връщане вече. Кервана тръгна :)
    —цитат от коментар 51 на etar


    Керванът таман ще тръгне и ще трябва да спре.

    Ако всички коли мина на ток, лития на планетата ще стигне точно за 5 години и то без да смятаме останалите убавинки на Елън - Пауъруол, електрически камиони и т.н.

    Стига сте блеяли като овце всички, вземете се информирайте малко колко залежи на литии има открити, колко се копае в момента, колко ще трябва да се копае за всички нови милиони коли на ток и т.н.

    Истината е много проста, литият няма да стигне до никъде.

  53. 53 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    Ако слушах хората покрай мен, които преди 5 години ми се чудеха с какъв акъл си правя колелото електрическо, още щях да въртя педалите като гламав по 25км на ден само за да отида на работа. Но.. не ги послушах, направих си возилото на ток и... вече 15000км му се радвам, а то ме радва още повече, практично и удобно като основен транспорт в града за сам човек. И най-вече икономичен. А знаете ли каква е реакцията на масовия българин, който (уж) от ваичко разбира? "Лелее, много скъпо, бе, к'ва е тая батерия, к'ъф е тоя мотор?! Ааа, нее, мно'о пари са тва, не ми се дават"... Ама да седнат да прочетат, после да сглобят нещо, за да преценят кое как е - не, Ганьо знае, че това не става, не може и край, разговорът приключва. Та и тук сега така - плюят го Мъск, като че ли някой насила ги кара да си купят ТЕСЛА. Ми като не му вярвате, карайте си каляските, които имате и не говорете неща, които не разбирате. Аман от разбирачи...

  54. 54 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1170 Неутрално
  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#52] от "abdulhazred":

    Има една разработка, която открива литий във вулканичната лава.
    Смятат, че количествата ще са сериозни, като зоната около Тихия окена (крайбрежията) ще са подходящи за добив с оглед на вулканичната активност.
    Все още е разработка обаче.

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#22] от "ivan_":

    "Интересно как ли изглежда договора срещу тези предплати?" Ми като ти е интересно, иди на сайта им и го виж бе!

    Ти ако беше на мястото на мъск, какво точно щеше да направиш? Щеше да пратиш всички инженери, дизайнери, програмисти и т.н. на поточната линия, да кибичат там докато производството на модел 3 не тръгне по мед и масло? Или щеше да ги уволниш, за да пестиш от заплатите им? Кога точно щеше да почнеш с разработката на нови продукти? 1-2 години след достигане на максималния производствен капацитет на всички текущи модели? Ще продаваш 4-5 години, ще събереш пари, и тогава ще вземеш да мислиш какво ново да изкараш? Или викаш, за какво да разработваш нови модели, може да си продаваш старите докато продажбите се сринат, затваряш кепенците, разплащаш се с акционерите и с печалбите отиваш на някой остров да живееш? Пробвай го това, да видим тогава какви статии ще пишат за теб във Форбс.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Любопитно

    До коментар [#56] от "DareDebil":

    Интерсно, отидох на сайта им и не го виждам?
    Вие можете ли да ме упътите, че стигам до едни общи данни и една форма за плащане, като имам опция да си поръчам да ми се обадят по телефона.
    Никъде не виждам точно моя предплатен автомобил кой точно месец на коя година ще бъде доставен, а още по-малко виждам ако компанията не успее да го достви ще ме обезщето ли за неизпълненито на нейната част от сделката?

    Пък ако съм на мястото на Мъск може би щях да правя точно като него, но не съм му на мястото. И поради това седя и коментирам, защо точно така прави и дали е прав.

    А за това как да се организира работата има много варианти, но ако нямаш достатъчно кинти, може би не е най-добрата идея да ги харчиш разпръснато в разработването на 8 модела като не можеш да осигуриш производството даже на 3.

    От друга страна това е разумен подход за органичен растеж.
    Човека явно има друг подход за разтеж на борсата, а не за органичен растеж. Този му подход до момента даваше невероятни резултати, но май идва момента, в който ще спре да работи.

    Всичко това позволено ли е да се коментира или Мъск е някаква свещена крава, която не може да бъде обсъждана?

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#25] от "ivan_":

    и като викнаха 70% от произведените автомобили в сервизите, какво стана? Спряха продажбите ли, фалираха ли? Знаеш ли въобще за какво ги викат? Тойота като викна милиони автомобили в сервизите, какво стана? Фалираха ли и те?

    Рено Нисан като са толкова напред с материала, колко баничарки продадоха, колко струват тия баничарки? Щото тесла до сега има продадени над 250 000 автомобила, Модел S и X, нисан колко баничарки има продадени?

    "Е това е нещото, което липсва на Тесла. Не можеш да отидеш и да си купиш нито камиона нито роудстъра, защото са ... прототипи.
    Можеш да отидеш и да си предплатиш за бъдеща доставка, но това не е класическия автомобилен бизнес..."

    И като не е класическия автомобилен бизнес, е пирамида и не е никакъв бизнес ли? Тесла има над 250 000 продадени модела, които се движат по улиците, ама за теб това не е бизнес, това е нещо друго, щото нямали модели в наличност? Така между другото, можеш да отидеш при дилъра и да си купиш НАЛИЧНИТЕ В МОМЕНТА МОДЕЛИ ЗА ПРОДАЖБА, ако отговарят на изискванията ти. Ако искаш модел по поръчка, ще чакаш, да. Миналата година за модел S се чакаше по 1-2 месеца, от датата на поръчката, до доставката. И за ферари се чака, и за макларън, и за Астън, и за АМГ, и те ли са пирамиди? Порше са обявили, че през 2020 ще пуснат в продажба серийна версия на прототипа Mission E. По твоята (липса на) логика, порше са мошеници и лъжат инвеститорите. Вместо да обявяват разни модели 4 години преди да влязат в продажба, трябваше просто една сутрин през 2020 да ги докарат при дилърите и да кажат "ето, това е новият модел, от днес е в продажба, заповядайте". Ама в реалния свят нещата стават по друг начин. И роудстъра и камиона са в реалния свят, не в твоя имагинерен свят, където производители обявяват нови модели, особено по-значими, в деня когато са налични при дилърите.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  59. 59 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#45] от "abdulhazred":

    ако караш истинска спортна кола като спортна кола, колко далече мислиш че ще стигнеш? Топ Гиър пробваха преди няколко години, Ламборгинита и ферарита изминаха по 2-3 километра с 4 литра бензин. Искаш ли да се обзаложим, че тая тесла ще измине повече от 2-3 километра с 5% от батерията си, при каране на писта?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  60. 60 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#49] от "ivan_":

    До коментар [#46] от "stoyaniva":Това вече се случва, продажбите на ел. или хибридни автомобили растат с по 20-30 % на годишна база.Е не и при тесла но те са просто едно от многото...
    —цитат от коментар 49 на ivan_


    Я кажи, понеже ги следиш нещата явно, какъв е ръстът на продажбите на тесла на годишна база?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  61. 61 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#57] от "ivan_":

    вземи виж една графика за product lifecycle management, и ела пак да кажеш колко различни начина има.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  62. 62 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#57] от "ivan_":

    доста е лесно да се намери, но ето, щом не си успял:

    https://www.tesla.com/sites/default/files/roadster/TeslaRoadsterReservationAgreement_20171116.pdf

    Това че ти си имаш някакви представи и желания какво трябва да пише в условията, не означава че желанията ти трябва да се изпълнят.

    Иди и си резервирай модел S или X, модели които са в продажба, там ще видиш, като си ги поръчаш, на коя дата ще ти ги доставят. В случай че не си вдянал, роудстъра не е още в продажба. Плащаш РЕЗЕРВАЦИЯ. Резервацията не е покупка.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  63. 63 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#57] от "ivan_":

    Отделно, кой те излъга че тесла няма достатъчно кинти? Кога за последно са се опитали да вземат кредит, или да пуснат нови акции, и да няма желаещи да им дадат? Как като нямат кинти, построиха фабрика за батерий за няколко млрд долара в невада, построиха нова поточна линия за модел 3 в калифорния, и всеки ден почти отварят нови зарядни станции по света?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  64. 64 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#57] от "ivan_":

    какво значи за тебе органичен и неорганичен растеж??? Какво би било "органичен растеж" в случая?

    Къде ги видя тия признаци че подхода му не работел? В статията от Форбс ли? То и преди 5 години имаше статии как са на смъртен одър, пък още мърдат.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  65. 65 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#57] от "ivan_":

    Пък ако съм на мястото на Мъск може би щях да правя точно като него, но не съм му на мястото. И поради това седя и коментирам, защо точно така прави и дали е прав.

    Е явно нямаше да направиш точно като него, иначе нямаше да го критикуваш че не е прав. Така че, кажи си, просто и ясно, под формата на коментар, какво щеше да направиш.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  66. 66 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ахахахах, гледах презентацията на родстера и камионите. Публиката беше едно към едно с клипчетата със събирания на секти и пирамиди. А, у, красъци, дърпане на коси, припадания. Нещо съмнително има в цялата работа.

  67. 67 Профил на Dante integra
    Dante integra
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Признавам си, че с време под 2 секунди, Тесла просто убих по брутален начин конкуренцията.
    Това нещо си струва само за да усетиш ускорението от 0 до 💯.
    Просто бензинките нямат никакъв шанс срещу електрическите коли по ускорение.

  68. 68 Профил на Dante integra
    Dante integra
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тази кола не ускорява тя просто се телепортира и изчезва!

  69. 69 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#68] от "Dante integra":

    Само не знам, колко хора ще издържат таково ускорение... :)
    Ракетата на Спейсекс даже набира доста по-бавно.

  70. 70 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#18] от "tvr18355030":Какво хейтя?Имам аргументи, вие имате ли?Феновете?Не, нямам никакви интереси във бизнеси свързани с горива, просто Мъск в автомобилния си бизнес все повече започва да прилича на пирамида.Не разбирам отношението му към акционерите и към бизнеса като цяло>И ако ви изглеждам хейтещ ето например скорошна статия от "Форбс":https://www.forbes.com/sites/michaellewitt/2017/10/13/tesla-shareholders-are-you-drunk-on-elon-musks-kool-aid/ #1cd6e1e92e2f"Форбс" и те ли са хейтъри?Мъск и Тесла в автомобилния бизнес имат финансов проблем с оборотния капитал, дължащ се в закъснение на графика за производство на "модел 3".И какво прави Мъск - пуска картинки на родстър и започва да събира предплата за доставка.Интересно как ли изглежда договора срещу тези предплати?
    —цитат от коментар 22 на ivan_


    Ванка, жалко е живееш на запад. Не можеш да видиш гората от дърветата.
    Без Тесла никой нямаше намерение да се занимава с елекртически коли. Разбира се и сканадала с тези мошеници от Фолксваген помогна някои хора в Европа да прогледнат. Явно им омръзна да дишат сажди и Германците да ги клатят с дизелите. Най-после и Китайците прогледнаха защото в Китай не можеш да видиш на повече от 10 метра пред тебе поне 280 дена в годината.
    Разбира се че Тесла е "измислена" компания. В света има само около 7, 8 автомобилни компании. Дори Фиат Груп и Мазда вероятно няма да оцелеят самостоятелно и ще трябва да се слеят с някой. Автомобилите поне от 20 години са комодити и нищо специално. Ако не правиш няколко милиона коли на година не можеш да съществуваш.
    В последните 20 години има само два революционни автомобила. Единия е Приус на Тойота - първият работещ хибрид. От начало го субсидираха малко. Сега им прави добра печалба. След него всички започнаха да правят хибриди. Дори Ферарри, МакЛарън и Порше. Сега дори Ф1 е хибрид. Но компанията която имаше кураж и усет за бъдеще беше Тойота. Всички други следваха а не водеха! Това беше 1999 точно по времето когато Фолксваген са решили да измамят всички с дизеките си.
    Вторият значителен автомовил е Тесла. В Калифорния са повече от ГоУфовете в Перник. Невероятни са за каране. Имат престиж. Тесла можеше да се появи само в Америка и никъде на друго място по света. Защо? дълго е за обяснение а ти може да не схванеш.
    Не се излагай да плюеш и да лъжеш че Мъск показвал само картики. Напротив, показва истински коли и даже с часове возят всички които искат след официалното показване. Интернета е пълен с любителски клипове.
    Ето ти един от снощи на който се вижда че за по-малко от 2 секунди вдигат над 70 мили/час.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ogbo0Vg5huM
    И това го правиха цяла вечер с десетки хора. Колата не се счупи. Батерията не и се изхаби.
    Дали ще успеят да направят всички коли които обещаха? Не е ясно. Дали ще оцелеят като компания или някой ще ги купи? Също не е ясно. Това което е ясно обаче (на повечето хора– е че те промениха автомобилния свят. След 100 години за Тесла ще се говори както за Бенц, както за Форд.
    По-интересният въпрос е защо Мерцедес не направи пръви успешен електрически автомобил. Или Фолксваген? Или Порше? Има отговор и на този въпрос.

    California Über Alles
  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#26] от "Norman Granz":Прекрасно от къде да си купим и КОГА ще бъде доставен.Че Рено Нисан, нямат камион стигнали са до малко бусче, но ги търкалят вече по пътищата клиентите.И баничарки на ел. доста има вече от няколко различни компании, реални, доставени и работещи.И освен това не викат 70% от произведените бройки при сервизни акции.
    —цитат от коментар 29 на ivan_


    Мунчо, погледни в какви цифри другите компании си викат колите за "сервизни акции"
    https://www.cars.com/news/recalls/?pageIndex=2
    Това е само за тази година в САЩ . Документа е дълъг 50 страници!
    Само на страницата която ти пращам на първия ред е БМВ с 700,000+ от един модел. На втория ред е пак БМВ с 600,000 + от друг модел. И така цели 50 страници.
    Това е съвсем нормално и всички марки го правят в САЩ. Защото ако не го направят после си мачкат каскета пдер Конгреса на САЩ и глобите са по няколко милиарда. Това се нарича - Консуматорско общество. Консуматора (или клиенат е защитен) Кога за посленед път някой е извикал безплатно в сервиз хиляди коли в БЪлгария?
    Ти май си професионален трол. Само те са печени да пресяват и избира факти и да ги поднасят по начин който изкривява истината.
    Та как ти изглежда рикола на Тесла сравнен с този на БМВ? Я прочети всичките 50 страници за всички марки преди да пишеш пропаганда.

    California Über Alles
  72. 72 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    Супер си е Тесла-та, кам да имам късмет да подкарам една такава... За мен може и да е късно, щото нямам кинтите да си я позволя, но децата ми, дай Боже, може и да усетят за какво става въпрос, това е бъдещето. И най се радвам, че миризмите на изгоряла нафта и бензин ще останат в миналото, неизбежно е...

  73. 73 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#70] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Тойота първа започна с хибридите защото този малък пазар е главно в САЩ, а там Тойота е като у дома си. За какво й е на една европейска компания да прави хибриди? (да, днес всички имат - символични бройки - само за да не си мисли някой като теб, че не могат да ги правят). Какъв "кураж", това е хладно калкулиран бизнес, не война или авангардно изкуство...

    Така и с Тесла - 10 години неуспехи (няма 1 спечелен долар!) само потвърдиха скепсиса на професионалните автоконцерни, че за тоя бранш клиентела няма (изключая шепа ексцентрици от двете най-богати държави Клаифорния и Норвегия) и сега гледат да не си отварят много чекмеджетата с планове за електро коли - а такива те имат, бъди сигурен - Тесла не може нищо, което те да не могат.

  74. 74 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#73] от "iazdakaja":

    Има една проста игра за умници каво Вас и Иван - Монополи...
    Някога играли ли сте я?
    Там купувате всичко, докато Ви свършат парите или чакате да Ви се изплатят инвестициите първо?
    Ако чакате да си изплатите първата инвестиция и тогава да правите втора, със сигурност сте първият фалирал.
    Така е долу-горе и в живота.

    За съжаление, няма гаранция, че ако си похарчиш бързо парите, непременно ще спечелиш играта... Затова такива като Мъск играят играта, а Вие тролите.

  75. 75 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 12 Неутрално

    сега гледат да не си отварят много чекмеджетата с планове за електро коли - а такива те имат, бъди сигурен - Тесла не може нищо, което те да не могат.
    —цитат от коментар 73 на iazdakaja


    Ето тук ти е грешката?

    НЕ МОГАТ да направят такива електромобили. По-точно могат, но не на такава цена.

    "Загубите" на Тесла са от свръх амбиции. Разширяват бизнеса по-бързо, отколкото печелят. А печалбата от автомобил ( крайна цена минус себестойността) е повече, отколкото на останалите автомобилни производители.

    Вече са построили повече зарядни станции, отколкото са залегнали в плановете на всички автомобилни производители за следващите години. Проектите са им почти на финален етап с действащи прототипи, които заинтересуваните могат да покарат, за разлика от концепциите и картинките на останалите.

    Няма никакво значение, ние форумните драскачи колко подценяваме Тесла. Голямата грешка беше тази на автомобилните гиганти. Няма да е невъзможно, но ще им е трудно да наваксат.

  76. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#60] от "DareDebil":

    Модел Ес има спад на продажбите спрямо 2016 г.
    Модел Х има огромен ръст 2017, защото 2016 не беше в продажба:)
    Модел 3 е същата история като Модел Х невероятен, космически ръст в продажбите:)

    Модератора е неадекватен!
  77. 77 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#71] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Щом си го чел как изглежда?
    Защото цифрата за Тесла е 70% от годишното производство.
    Колко процента от годишното производство е за БМВ?

    И колко е силен този аргумент всъщност?
    Тесла са кофти но да не ги съдим, защото и другите са кофти?
    Силен е аргумента, много силен:)

    Тесла само, че я обявявате, че е едва ли не икона за качество, иноваци и т.н.

    Пък май не е:)

    Това се опитвам да ви подскажа, не са лоши, но не са и от друга вселена:)

    П.С. Какво показва Мунчо?
    Липсата ти на възпитание?
    Слаби нерви?
    Несигурност в аргументацията?
    Всичко изброено по-горе?

    Модератора е неадекватен!
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#62] от "DareDebil":

    Аз за модел 3 пишех, но както и да е.
    И за него търсех:), защото той нали е в продажба...



    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#63] от "DareDebil":

    Мъск, той търсеше финансиране, май в началото на годината:)

    Сега ако той лъже и всъщност компанията, на която е управляваш съсобственик има кинти така да бъде...

    Модератора е неадекватен!
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#64] от "DareDebil":

    Де да знам какво значи, аз нали не съм гледал графики за продуктов цикъл, как да ти отговоря:)

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#65] от "DareDebil":

    Щом не си на нечие място, означава, че не разполагаш с информацията, с която този човек разполага. Логично поради тази причина е доста трудно да кажеш какво ще правиш.

    Ако бях на мястото на Мъск щях да се пенсионирам, а не да правя Тесла, Спейс Екс и т.н.

    Тове е и което съм направил, имам над 20 години до пенсионна възраст, а съм се забил умишлено в едно село в Южна Испания и си гледам кефа.
    Понеже забравям български съм се регистрирал да пиша тук, и ме хвана "краста" та така:)

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#70] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Поздравявам те за този коментар!
    Един, хубав, разумен кометар с тези и аргументи.
    Удоволствие е да го прочете човек и предизвикателство да го коментира.

    Ето и моето лично и субективно виждане.
    Първо, не се познаваме, но никой не може да избяга от себе си:)
    Аз също!
    Като човек обичам да предизвиквам и да влизам в спорове, не го крия, а даже умишлено се опитвам да го предизвикам:)
    Какво да правиш, природа:)

    Тесла и Епъл са прекрасни за тази цел и не пропускам възможност:)

    Сега относно темата.
    Мъск определено е entrepreneur (не зная достатъчно подходящо определение на български). Това само по-себе си отговаря на доста въпроси, но също така човека заслужава уважение, защото вярва в идеите си до степен да сложи всичките си пари в тях.
    Това го превръща в успял човек, а има и достатъчно успешни начинания, които да обезмислят всякакви опити подобен човек да бъде плют.
    Действията му по-отношение на автомобилния бизнес, обаче в някой отношения предизвикват "повдигане на вежди". По-специално отношението му към акционерите.
    Имам чувството, че Мъск малко се увлича и забравя, че е СЕО и в тази си роля е отговорен пред всички акционери. Има и история в това отношение от предните му начинания, която показва същото. За моите разбирания подобно поведение е недопустимо и по отношение на това определено го критикувам.

    По отношение на това как води автомобилния бизнес, вече писах, че не съм седнал на стола му и не мога да коментирам прав ли е или не.
    За мен подходът му не е много разумен, но никога не съм управлявал американска компания, листвана на американска борса, нито компания с такъв дял свободно търгуеми акции, така че няма как реално да зная кое е разумно и кое не в подобна ситуация.

    "Дали ще успеят да направят всички коли които обещаха? Не е ясно. Дали ще оцелеят като компания или някой ще ги купи? Също не е ясно."
    Това е и моята теза, така че напълно съм съгласен с написаното.

    "След 100 години за Тесла ще се говори както за Бенц, както за Форд."
    Това няма как да го прогнозираме, внуците ще кажат:)

    "По-интересният въпрос е защо Мерцедес не направи пръви успешен електрически автомобил."
    Това колко интересен въпрос е?
    В днешно време автомобилния бизнес е толкова обвързан с политиката, че подобен въпрос има ясен отговор:)
    Защо в Европа дизелите са толкова разпространени?

    Това е и потвърждение на написаното от теб - "Тесла можеше да се появи само в Америка и никъде на друго място по света."

    Относно останалото, ако обърнеш внимание няма и дума коментар от моя страна относно технически характеристики на автомобилите. Това не е случайно.
    В интерес на истината правил съм пробно шофиране на Модел Ес. В действителност е прекрасен автомобил. За съжаление не е моя автомобил, но това е поради моята психическа нагласа:) От друга страна, не забравяйте, че това е просто автомобил все пак.
    И в това отношение не ви разбирам, защо толкова се превъзнасяте по тесла и Айфон.
    Това е просто един хубав автомобил и един хубав телефон, нищо повече:)
    Това са материални неща, всъщност бидейки такива са несъществени:)



    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#77] от "ivan_":

    "П.С. Какво показва Мунчо?
    Липсата ти на възпитание?
    Слаби нерви?
    Несигурност в аргументацията?
    Всичко изброено по-горе?
    "
    Не. Аз така наричам тези кото са "специални" - малко по-бавни от средното но специални по техен си начин.

    А тези 70% са елемнтарно манипулиране на данни които са показани във форма да изплаши по-семплите сред нас.
    Друг тролски похват който използваш е да забъркаш няколко факта и няколко лъжи и да направиш извод удобен за твоята теза. Пример - аз никога не съм казвал че качеството на Тесла е добро! Напротив, мисля че е под средното. Всеки го знае това. Сега като забъркаш този факт с лъжата че не били иновативни и се получава една каша от която искаш да изстискаш заключението че не са нито качествени, нито иновативни. Това меже да мине пред някой Мунчо като тебе от Краводер или Малага. Не и пред мене. Аз живея в един от центровете на науката, образованието и технологиите в Света. Не в Испания, а в Света. Вече 40 години се занимавам с наука и високи технологии. Имам няколко патента в САЩ. Работя с хора които имат знания, възможности, познават света и те създават насоките и модата а не следват вече съществуващи такива. Завода на Тесла е на 15 минути по фриуей от дома ми. Познавам хора които работят за Тесла. Имам колеги с Тесла, имам съсед който кара Тесла. На паркингите на компаниите тук има повече Тесли от Поршета, Мерцедеси, БМВ и Аудита взети заедно.
    Всеки добре разбира какви са недостатъците на Тесла. Не можеш да излъжеш хора които карат кола от 15 годишна възраст до 90г и това са правили бащите им и дядовците им и пра дядовците им. Хора които винаги са имали достъп, избор и възможности да си купят почти всеки автомобил произвеждан в света. По-лесно можеш да излъжеш някой селяндур който кара Москвето на баща си или Соц труженик който преди две години е сменил ладата за БМВ трепач на "докзани" 120,000 км. Хората тук не може да излъжеш лесно. И всеки Мунчо го чуства това и затова няма ден в който да не си повтаря че в Америка всички са с промити мозъци. Така по лесно ще изкарат зимата.
    Истината обаче е че до Тесла всички опити за електрически коли бяха да се направи евтина ел.кола. ЕВ1 беше такъв опит. Защо? Защо трябва да започваш нова ера с нещо достъпно? Никога не е правено! Тъпо мислене! Първите автомобили са били само за аристократи и богаташи. Чак когато автомобила се налага като продукт гения на Форд го превръща в масов продукт.
    Мъск много правилно го схвана това нещо. Направи скъпа ел.кола. Но за да продаваш скъпа каквато и да е кола трябва да я направиш желана. Той и това постигна. Дизайна е симпъл но различен. Модерен но не е смешен. Един Мерцедес изглежда Бароков до Тесла. Вече близо 10 години Модел С не изглежда остарял и това е белег на добър дизайн. Едно БМВ на 10 години си личи че е преди 10 години.
    Освен всичко друго Мъск вкара нов модел на продаване и подръжка на колите както Епъл наложи с техните магазини нов модел. Сега всички копират Епъл. В САЩ има страхотна опозиция срещу Тесла за това че не използват мрежа от дилъри. Може би това ще ги погуби. Но аз съм за това да се пробват нови неща.
    Същото е и със зарядните станции. Всички предричаха неуспех. Ами успех е! Сега навсякъде в Калифорния можеш да зареждаш ел.коли. Няма пракинг на магазин, ресторант или хотел където да няма зарядна станция. Можеш да караш от ЛА до Ню Йорк и на всеки 200км има зарядни станции. Това е повече от разстоянието от Португалия до Москва. Всички тези станции ги направи Тесла. Сега има и други компании които правят зарядни станции.
    Тесла нямали иновации ..... сега нали схващаш как заслужи името Мунчо? Ако не схващаш не се безпокой. знам че си по-бавен от другите но с упорит труд ще ги настигнеш. А и си чаровен в опитите си да ме тролиш точно мене.

    California Über Alles
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#74] от "tie_interceptor":

    Оле!

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#82] от "ivan_":

    ОК, Щом имаш време ще се "наиграеме".
    Забрави за Мунчо. Това е за да ти задържа интереса.
    Ще трябва да обядвам защото тук е 1:30 след обяд но после ще ти кажа -
    Мъск е доста неприятен като човек. По същия начин както и Стийв Джобс беше.
    Има голяма вероятност и Тесла да не оцелее като самостоятелна фирма. Даже най-логично е че в един момент е по-добре някой от големите да ги купи. Не сега защото сега са фантастично скъпи и цената не отговора на това което наистина имат. Но не можеш да кажеш че не промениха сериозно този бизнес. Както ПейПал промени доста неща. Както СпейсХ. Това му е таланта на Мъска да вземе нерешима задача да я разглоби на компоненти и да идентифицира кой компонент я прави нерешима и да го реши него.

    California Über Alles
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#83] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Добре де, явно наистина съм Мунчо, защото от този дъъъълъг коментар не успях да разбера, защо Тесла са някакви невероятни иноватори?

    Ако правилно те разбрах и Мъск както Джобс е пазарен иноватор успял да накара хората да повярват и да купуват, един автомобил, който е с "качество под средното", но за сметка това е скъпа ел. кола, която заради неостаряващия си дизайн е желана:)
    Колко е иновативно това, подобни стоки има доста, даже си имат сегмент, луксозни стоки ги наричат:)

    Относно "иновацията" по отношение на продажбите и дистрибуцията си в тотална заблуда, това е класическия начин за продажба на екслузивни/луксозни/маркови стоки. Известен е и се прилага от повече от 100 години така, че тук не си прав, важи и за автомобилите, просто погледни луксозните марки, те се продават и сервизират по същия начин.

    Относно зарядните станции, това е малко като кокошката и яйцето, кое е първо?
    Като си решил да развиваш сектор ел.автомобили, батерии и солари и си си поставил за цел да се пребориш със замърсяването, колко е иновативно да се захванеш с необходимата за целта инфраструктура? Вие какво очаквате да прави подобна компания, мрежа от капанчета за скара бира ли? (сравнението е умишлено специално за теб от един Мунчо)

    Та за човек, който даже патенти има и то в САЩ, нещо не посочваш реална иновация на Тесла. Пазарната иновация колко е доказателство за компания за която обяснавате, че прави технологичен пробив.

    П.С. Малко си смешен с опитите, си да обясниш колко е важно за човечеството мястото, в което се намираш. Особено след като очевадно нямаш алтернативно виждане за нещата от живота:)

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#52] от "abdulhazred":

    Литиевите батерии са междинна фаза. Ел. автомобилите най-вероятно нама да използват батерии след 10-15 години, а супер/ултракондензатори. Досега проблемът с суперкондензаторите беше, че нямат достатъчно голяма енергийна плътност.
    Наскоро тестваха суперкондензатори с енергиина плътност сходна с тази на литиеви батерии.

    BohrMottelson
  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#85] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Аз не познавам колега СЕО, който да е приятен човек на работното си място.
    Двете неща просто не работят заедно...

    Това не е кусур в случая.
    Кусура е, че Мъск е най-големия акционер, а е и СЕО.
    Този конфликт му изяжда главата.
    Винаги идва момент, в който трябва да избере.
    А щом е отворил компанията и е продал дялове на други акционери, вече е избрал.
    И този избор ГО ЗАДЪЛЖАВА да се подчинява на акционерите, защото към служителите можеш да избираш всякакви тактики, за да ги накараш да постигнат поставените цели, но когато в качеството си на СЕО е пред акционерите ТОЙ е служителя и акционерите могат да си избират всякакви тактитки, за да го принудят да направи това, което те искат.

    И да, споеред мен в този си вид компанията няма бъдеще, Мъск или ще бъде СЕО или ще бъде единствен акционер.

    Хубавото е, че е показал, че може да се разделя с бизнеси, което е много добре.

    Аз също смятам, че ще бъдат закупени, в смисъл контролиращия дял акции ще отиде при стратегически инвеститор.

    В този ред на мисли, това което гледаме като всеядност на Тесла по отношение на пазарни сегменти е съвсем правилна стратегия за повишаване на цената при подобна транзакция.
    В този ред на мисли обаче има и момента че Мъск всъщност прави пари, а не преследва висши идеали:)

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#88] от "ivan_":

    Не разбирам защо слагаш летвата толкова високо. Според твоят критерий след откриването на ядрения реактор няма нищо ново. Не е така. Това което аз правя е точно New Product Development. Технологичната ни новост е само едно зрънце което сме защитили с патенти. Всичко друго е .... знайно и правено хиляди пъти.
    Аз не съм се задълбочавал чак толкова, защото не е моята област, но Тесла имаше хиляди патенти, с които можеше да загради интелектуалната си собственост и да направи труден пътя на другите. Но не го направи. Даде на всички да му ползват патентите безплатно. Кога Мерцедес са правили такова нещо? За мене това има значение.
    Не можеш да задаваш въпроса толкова опростено - няма иновация. Има и патентите го показват. Същия е и спора за йФона. Всеки "Мунчо" пита - е кво па е толкова новото?
    Имаше и преди тъчскрийн, имаше и преди телефони. Да ама нямаше смартфони!
    Тогава Самсунг копираше Моторола Рейзър. Епъл първи създадоха този продукт без който сега не можем. Самсунг тръгнаха по пътя на Епъл и се държат неотклонно по него.
    Същото е и с ел.колите. Всички можеха но не го направиха и никога нямаше да го направят. А след Тесла сега са принудени да го правят. По автошоутата всички нови модели са все електрически. На всички фирми. Без Тесла никой нямаше да има такова нещо. Не знам дали знаеш но в Калифорния има закон за 0 емисии и Мерцедес купува шасито на Тесла и слага отгоре М320 каросерия за да може да има кола с нулева емисия в Калифорния. Иначе не могат да продават. БМВ направиха едно смешно малко електро автомобилче по същата причина. И всички други фирми.
    За мене е важно кой е пръв с истински продукт на пазара. Епъл никога не са правили телефони но излезнаха и направиха нещо което никой нямаше и спечелиха. Самсунг реши да ги копира и оцеля. Нокия реши че Епъл са простаци и на никой не му трябва смартфон и сега къде са? Ще разбиват пазара с легендарния си модел от реди 20 години?! Страшни иноватори.
    Епъл и Тесла може да не са иноватори в твоите очи но промениха света само за 10 години. Има разлика от там където ти живееш и където съм аз. Благородно ти завиждам. Адмирации че си успял да се одтеглиш по-млад и на чудесно място. Но това се отразява и на мисленето ти и на ценностите ти. Аз за съжеление все още съм на тепиха, където нашите Мексикански приятели казват - Мучо травахо, поко динеро. Аз не се оплаквам нито от травахо нито от динеро. В един момент мисля и аз да се одтегля, но сега съм в среда където тези неща се ценят много. Кой ще бъде first adopter. Тук е въпрос на чест да си пръв, и да скочиш в новото. В България е точно обратното - абе нека балъците да се набълбукат, ние ще им гледаме сеира. Да ама така нищо не се постига и цял живот си оставаш на стандарта и манталитета на баба Гицка.
    На времето някъде през 80те беше Всички тука скочиха да купуват Нютън - страхотно неуспешен продукт. Но това беше концепцията на която Епъл изградиха йФона когато технологияте беше готова. Ако не бяха хората които купуваха Нютън сега нямаше да имаме смартфони.
    Същото е и с Тесла. Без Тесла просто няма да има ел.коли. Те не могат да изкъртят Фолксваген с нафтовите печки от Европа та ще ти карат електрички.
    В този смисъл не може да се говори само за технологична иновация а по-скоро за социална. Като има и технологична, доказана от хилядите патенти на Тесла. просто не съм запознат в дълбочина за да споря точно къде са им патентите - дали хардуер или софтуер или методи ...
    Ще ти кажа и нещо друго с което мисля че ще се съгласиш - дразни ме че нищо ново не идва от Европа. Говоря за неща като смартфони, елмобили, лаптопите преди това, персонални компютри преди това, Интернет, .... и още и още и още. Неща които променят живота на всички по цял свят. Аз се чуствам Европеец въпреки че по-голямата част от живота си съм прекарал тук. Не е хубаво това че в Европа е убит този дух. Около мене е пълно с хора от цял свят които работят в Силикон Вали само защото там откъдето са нищо не става и няма светлина в края на тунела. Пълно е с Германци, Норвежци, Шведи, Руснаци, Британци има много. Имам колежка от Италия, има Аржентинци доста. Китайците и Индийците не ги броя. Не се сещам за Испанци обаче. Явно сиестата е сериозно нещо и не могат да мръднат от там. ;)

    California Über Alles
  90. 90 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#89] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Замислял ли си се, че живота може би е по-хубав без смартфон?
    Това е разликата между САЩ и Европа. Във виждането за живота.
    Затова ти написах този послеслов на коментар 86, не е личен, принципен е.

    Преди година или малко повече МП на Испания поде кампания за промяна на часовото време (Испания е един час след часовата си зона, история свързана с Франко), работното време (въпросната сиеста) и прайм тайма на телевизиите. Тук се вечеря късно към 22:00 часа се започва, съответно и телевизиите са с такъв прайм тайм.

    Испанците знаеш ли какво му отговориха?
    "Ние сме нацията с най-здравословен и най-продължителен живот в Европа. Може би това доказва, че нашият начин е правилният. Така че ако някой ще се променя, това са другите"

    В шелфа на Испания има петрол, а Испания не добива петрол, всичкия е внос. На всеки две години има запитване за концесия за добив и всяко запитване се отхвърла с един единствен мотив - обществото не желае да се добива петрол от крайбрежието на Испания. Няма занечеине кой пита, дори и да е испанска компания.

    Та надявам се това да ти отговаря защо ти изглежда че Европа изостава.
    Да изостава, но дали въобще е в подобно състезание?

    Не се сещам как се нарича, но имам в предвид даунсайзинг на живота. Да се отеглиш от лудото трупане и да живееш с минимума. Тука има доста автомобили, които са мръсни.
    Хората не си ги мият, за да пестят вода...

    Та Европа е Стария континент. Тя не иска да е нова, тя е разума, жива, наслаждава се на живота. Всички тези новости които посочваш, с какво са подобрили живота ти, реално?

    Гледам много филми, имам време. В "Margin call" имаше една сцена в която единия герой обясняваше, че е построил мост, който намаля разстоянието между две части на град и който еди си колко стотици хиляди човеко часове е спестил до момента...
    Другия герой му каза "Може би хората искат да пътуват по-дългия път до дома"

    Та това с невероятните промени, които се правят е доста относително нещо всъщност.

    От друга страна си прав, че на огромна част от хората особено във България им липсва виждане, но това е от средата.
    Ти си наистина в световната лаборатория, нормално е да ти изглежда, че извън нея нещата са бавни, назадничави, и те най-вероятно са, но не съди другите за това. Света има нужда и от едното и от другото, това му е готиното.

    Модератора е неадекватен!
  91. 91 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    До коментар [#90] от "ivan_":

    Разбирам позицията ти и я оценявам. Всички се стремим към това което ти имаш сега. Аз самият нямам намерение да тичам цял живот. Малко под 60 съм. Ако бях раждан тук и всиките ми приятели и съученици бяха тук сега щях да съм готов. Но дойдо тук на 26 и трябваше да се боря.
    Мисля че малко грешиш и ти и повечето ми приятели в Европа - Америка не е само за работа. ВЪобще тази глупост - Европейците работят за да живеят а Американците живеят за да работят е само едно извинение. Извинение за 50% младежка безработица и доста погубен талант.
    Ако на 25 години нищо не ти е интересно до степен че да искаш да го правиш 12 часа на ден 7 дни в седмица .... значи просто си скучен човек без амбиции.
    Да в Америка се работи много и бързо но и има много хора които имат динамичен живот и в един момент се одтеглят и се занимават само с хоби.
    Аз има познат който направи около 80 милиона и отиде в Монтана да гледа Кобе бииф. Не му трябват пари но е маняк по крави и има около 25. Гледа ги като прасета, разтриват ги пускат им Моцарт на кравите. Това му харесва и това прави от сутрин до вечер.
    Познавам един друг - отиде в Орегон да отглежда Пино Ноар и прави бутиково вино.
    Има много хора които си живеят като волни птици ден за ден. Направили са си парите, имат и нещо което да им носи доход и си живеят. Не виждам защо да им пречи на тях смартфона с който могат да се свържат с всеки по света. Вероятно знаеш че смартфон можеш да използваш и за да си организираш пътуване с яхта и да се чуваш с приятелите си докъто пътуваш или дори да организираш суинг оргия. Не виждам защо трябва пак писма да започна да пиша като се пенсионирам.
    Това не разбират Европейците. Че може да не работиш и пак да си супер активен и да правиш това което ти е любимо. Ако обаче няма условия за това ... е тогава ти остават разходки по плажа, биричка или коктейли и повечко нищоправене.
    Аз като ти казвам че искам да се пенсионирам не значи че искам да седна на един стол и люпя семки или да си изхвърля телефона. Аз съм се напътувал. По работа съм обилокил почти всички държави в които съм имал интерес да отида. Затова пътуване вече не ми е мечтата. Има две страсти - архитектура и автомобили и обичам да дизайнвам неща. Ако успеем да продадеме компанията ще имам достатъчно пари и за двете. Искам да си направя една модерна смарт къща в Биг Сур - това е на юг от Сан Франциско и Силикон Вали. Невероятна природа. Секвои, стръмни брегове, колонии с богати хипита. Има много къщи "Off the Grid"
    Другото нещо което ще направя е да си стегна едина спортна кола и да ходя да се съзтезавам любителски на писта. Сина ми има такава кола и хори по пистите всеки 2, 3 седмици. Аз сега нямам време но и това ще стане.
    Според мене не е уместно държавата да ми решава че ще трябва да живея бавно и скучно. Аз искам да имам възможност да работя по 16 часа ако искам и ако нещо ми е интересно или ако искам да направя много пари. Също не искам държавата и обществото да ми казват че е лошо да бъда милионер. Като си изкарам парите не искам пак държавата и обществото да ми ги вземе като данъци и те да ми казват кое и как. Ако искам ще гледам крави, ако искам ще стрелям по цял ден, ако искам ще карам спортни коли. Не ми го хвали насилствения социализъм на Европа. Твоя пример с моста е точно Европейски - запитвал ли си се че може би хората искат да пътуват по-дълго!
    А ти запитвал ли си се че може би повечето хора не искат да пътуват по-дълго а по-кратко и по-бързо. И защо избора ми трябва да е само бавния път?
    Не може ли да имам бърз път но също и бавен за тези които искат?Продължителността на живота в Бей Ериа е 87 за мъжете и 89 за жените. Това е Силикон Вали и се работи зверски тука. Защо е толкова висока? Явно не е по-лошо от Испания според твоия критерий. Защо обаче амбициозни у умни хора от Европа идват за да станат милионери в Америка? Умната и разумна Европа защо не може да им осигури условия? Имам близки в Испания. Като ги питам какво правят децата им - ами концерти, и Бутийони. Нали знаеш какво е това в Испания. Сина ми учи в колеж, работи при мене като системен инженер. Сам си плаща образованието и сам си купи и стегна няколко спортни коли с които се състезава като любител. Имам доста добра информация за хората в Европа .. тези неща не а достъпни за младежите там. Имам по женска линия роднини във Франция и Германия. ВЪзрастните всяка година ходят на екскурзии с клуба на пенсионера. Я до Чили, я до Египет. Евтини са защото са субсидирани и извън сезона, но си с група, карат те с автобус. Европейски Соц. Ако идваш от БГ е ОК. За мен не е. Фък Чили, фък Египет и фък клуба на пенсионера. За мене това не е благополучие а зависимост от подаянията на държавата. Бавния живот не е белег за добро качество а за липса на възможности да живееш бързо. Не е за моя темперамент.
    Няма нищо лошо ако искаш да живееш на бавна скорост. Но е проблем ако искаш да живееш бързо но няма условия за това. Трудно ще привлечеш Елон Мъск с това че не правиш това или онова. Аз мисля че тук ми е мястото. Ако искам мога да съм активен. В същото време ако искам мога да потъна в гората. На 25км от къщата ми се намира един национален парк - Биг Бейсин се казва. Гори от секвои. Невероятна красота. Понеже дърветата са много високи не се чуват птиците в короните им. В гората е абсолютна тишина. Абсолютна. Ако седнеш си чуваш сърцето. Ако мръднеш си чуваш как ти шумят дрехите. Невероятно място. От време на време ходя до там с колата. Отнема ми около час защото има много завои. Но си паркираш колата в гората и можеш да ходиш с километри. Можеш да стигнеш до океана през тази планина. Такова място няма нито в България , нито в Испания. Като искам бавно ходя там. Като искам бързо ..паля колата и обратно. За мене работи и като място и като философия. Ако си направя хай-тек къща в такава гора малко по-на юг. Офф тхе грид със слънчеви панели и електричка в гаража + една спортна кола за кеф .... е тогава може и да се пенсионирам.

    California Über Alles
  92. 92 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#76] от "ivan_":

    нещо за общите продажби няма ли да кажеш? Или е по-удобно да се правиш на умен?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  93. 93 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivan_":

    е, ама това че не разполагаш с информацията явно въобще не ти пречи да го критикуваш. Избери си едно - или го критикуваш и казваш какво прави грешно и какво трябва да направи, или не го критикуваш щото нямаш информация. Не може хем тъй хем иначе.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  94. 94 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#79] от "ivan_":

    попитах, кога е търсел финансиране и не е успял да намери, ти ми викаш че търсел в началото на годината...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  95. 95 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#80] от "ivan_":

    ми виж бе, да не си сляп?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  96. 96 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivan_":

    именно, докато си гледаш кефа, мъск прави бизнес за милиарди. Което прави още по-смешни опитите ти да "анализираш" и да "критикуваш"

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  97. 97 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Чувал ли си израза "стари пари"?
    Имаш ли и най-малка представа колко сериозно е всъщност определението "Стария континент" за Европа.
    САЩ не само, че са нова държава, но продължават да бъдат държавата, в която все още има свободно място, до което ако се добереш пръв можеш да забучиш флагчето си и да го придобиеш, също както едно време при завладяването на прерията.

    В Европа нещата са фактологически "малко" по - други.
    Освен това отново да го кажа, става дума за различни виждания за живота.
    Всичко това, което пишеш е твоето виждане за живота и е добре, че си намерил място ,в което да го осъществяваш. Но това не означава, че няма различно от твоето виждане. Също както и не означава, че едното е правилно, а другото не.

    Умната и разумна Европа е осигурила условия и в нея има доста милионери, а и милиардери. Просто тук нещата са по-тихи, няма подобна показност, дори и историята е различна.

    Модератора е неадекватен!
  98. 98 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#92] от "DareDebil":

    Колега, не можеш да се правиш на умен:)
    Можеш да си умен и умишлено да се правиш с някаква цел на по-глупав, но ако си глупав, не можеш да се направиш на умен. Може да се опиташ, разбира се:)

    Модератора е неадекватен!
  99. 99 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#93] от "DareDebil":

    Избрал съм си!
    Но ти понеже се правиш (виж си предния коменар:)) и не можеш да разбереш:)

    Модератора е неадекватен!
  100. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#94] от "DareDebil":

    Не, попита защо съм смятал че нямат кинти:)
    На което ти отговорих, че нищо не смятам, а че Мъск така е казал и е потърсил поради това финансиране в началото на годината, което и пе получил, както правилно отбелязваш.:)

    П.С. Сега разбираш ли защо ти пиша, че не можеш да се направиш на умен:)

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.