1/20
Фоторазказ: Какво предлага подобреното електрическо БМВ
Марката БМВ Ай (BMW i), под която на пазара излизат най-екологичните модели на германския концерн, от април се предлага и в България от три от дилърствата на концерна – "Ауто Бавария" (София), "М кар" (Пловдив и София) и "Бова кар" (Бургас). С тази стъпка се скъсява пътят между клиентите и екомоделите на баварците.
В продължение на една седмица тествах изцяло електрическото БМВ i3, което наскоро мина през обновяване.
Gunners
Рейтинг: 1023 НеутралноА каква му е цената?
zhivko6461
Рейтинг: 1523 НеутралноВж. сн. 18.
stanislavdi
Рейтинг: 1370 НеутралноТехнологично чудо, но дизайнерите на БМВ този път разочароваха. От този дизайн по-грозен е само на Мултипла
Petleshev
Рейтинг: 3242 НеутралноСнимка 14.
Бивш tww09306483.200 лева, ще спести за десетина дена... Няма да е за един ден. :)
citoyen
Рейтинг: 773 НеутралноПрекрасна, не евтина играчка, но с тази мизерна инфраструктура за елавтомобили в България трудно бих се решил на пътуване из страната, да не говорим извън граница. С тази консумация на ток за климатик /зиме-лете/, градският вариант за ползване е най-приемлив, според мен.
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#3] от "stanislavdi":
всичкото е въпрос на вкус.
На мен Мултипла пък ми е любимият автомобил.
Като ти се усмихне и ти вдига настроението.
Жалко, че нещо не ги карат много в днешно време.
grayeagle
Рейтинг: 741 НеутралноОткакто имам лични впечатления за електромобилите, съм им тежък привърженик. Не само е тихо- невероятно тихо и напълно спокойно е на водача. Пълната липса на вибрации прави возенето нещо като летене - съответно не се уморяваш изобщо. Няма скорости, както е ясно на всички и само си въртиш един волан и два педала. Авторът е написал за ускорените от 0 до 100 но такова ускорение , не знам защо се дава, защото никой не ускорява от 0 до 100 в ежедневието. Електромобилът обаче ускорява от 0 до 60/ което е важно/ два пъти по- бързо от другите автомобили- и то без шум и вибрации. На светофара, от 0 направо си на 40 . който има пари или може фирмата му да вземе, няма да съжалява, дори да вземе най- малък модел.
uej03527584
Рейтинг: 347 Неутрално71500 кинта без климатик и парно.пхахахахахахах
praseta_mezeta
Рейтинг: 461 НеутралноОт една страна искам да съм му фен - електроавтомобил е !!
От друга - безбожната цена и грозния дизайн хич не му правят услуга....
Viva la Evolution
Рейтинг: 1281 НеутралноИзключително грозна кола. Не знам защо колите на бъдещето, са толкова мразени от европейската автоиндустрия, та така се подиграва с външният им вид.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#8] от "uej03527584":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККак реши, че е без климатик и парно?
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоАко съдим по развитието на едновремешните personal digital assistants немного преди айфона да изтрепе рибата с динамит не бих се учудил ябълките по някое време да влязат с мощен ритник на пазара на каруци.
Facing WorldsНещо подобно на тая симпатична каручка ама с лицево разпознаване, сири и всички благини покрай къщната автоматизация и с емблема нагризан кочан плюс невероятния митичен ябълски маркетинг и ще станат мулти трилионена компания
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2327 НеутралноВ заключение бих казал, че i3 е идеалният градски автомобил, изключително подходящ за втора кола в семейството.
Libertarianism is just anarchy for rich people___________
По-скоро за трета или четвърта ако в семейството децата са вече пълнолетни!
uej03527584
Рейтинг: 347 НеутралноДо коментар [#11] от "Darth Plagueis":
ми на сайтове им това са екстри.пхахахахахахахахах.нема такъв смех за такива кинти братлета
Petleshev
Рейтинг: 3242 НеутралноСигурен съм, че никак не е лошо това БМВ. Особено с моциклетния двигател, за допълнителното зареждане. Но, градска кола за почти 80 хиляди лева си е доста. Дори и за Европа.
Бивш tww09306483.Лично аз, много заглеждам плъгин хибридите. Тойота Приус плъгин, струва колкото това БМВ и си е пълноценен автомобил. Жалко, че все още не се предлага в България.
bobyb
Рейтинг: 1009 НеутралноОткога чакам Епъл да купят Тесла и да изхвърлят от пазара пушливите талиги де хранят руслямската кочина.
penetrating
Рейтинг: 5918 НеутралноС този пробег си е наистина градски автомобил. Доколкото си спомням и гаранцията на батериите е 8 години ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertА Мерцедес имат електрическа кола с пробег 150, реален 120 км :)
Viva la Evolution
Рейтинг: 1281 НеутралноДо коментар [#16] от "bobyb":
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Ейпъл и Тесла имат крайно различни концепции и виждания за нещата. Ейпъл има само развойна дейност, а производството се извършва изцяло в чужди компании и държави, до като Тесла иска да си произвежда абсолютно всичко, до последното винче, в собствените си фабрики в САЩ. Моделът на Тесла е много по-устойчив, но за да се развие до край, трябва доста време и хари.
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоДо коментар [#16] от "bobyb":
Facing WorldsМай сме го говорили това, теслите са прекалено голяма хапка за ябълките, даже им взеха ключов гений (Chris Lattner, тоя е брутал просто, сега е в Гуугъл).
Ябълките като поглъщат асимилират изцяло и не ми се вярва да има мърдж с някоя от големите каруцарски компании. Виж ако теслите тръгнат да фалират както оня ден разни бележити пророци вещаеха, може
bobyb
Рейтинг: 1009 НеутралноТова не са съществени разлики. И съвсем не е вярно че Тесла иска всичко да прави в САЩ, планират скоро гигафабрики най-малко в Европа и Китай.
След смъртта на Джобс имаше гласове Епъл да купи Тесла и да сложат Мъск CEO на цялата компания. Сега може би няма да стане точно така, доколкото Тим Кук показа че е много успешен, но гигантския натрупан кеш, нуждата от нов флагшип продукт, който да намали зависимостта от айфона и неуспешния опит да направят своя кола, за мен води към добра вероятност да дебнат акциите на Тесла да паднат достатъчно за да ги погълнат и да влезнат в този бизнес.
geordgeo
Рейтинг: 1293 ВеселоЛека полека идат електриките, супер. И да, цените им в момента не кефят изобщо, ноо... това ще се промени, неизбежно е. И тогава вече светът няма да бъде същия...
bobyb
Рейтинг: 1009 НеутралноТрудно ми е да си представя прекалено голяма хапка за компания с 300 милиарда кеш. Поне засега Тесла може да бъде погълната, особено ако не им потръгне достатъчно бързо доставянето на модел 3, след няколко години може и да не може, а да се окаже обратното възможно.
Рол
Рейтинг: 585 Неутрално1994 мобифон Spica 2000 USD
Darth Plagueis
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#14] от "uej03527584":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗа какви кинти и как смяташ кинтите? Щото на мен далеч не ми се вижда скъпо. Аз понеже съм се возил в такова, та да ти кажа си имаше и парно и климатик.
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноНай-голямото предимство да електромобилите в градската среда е безшумността и липсата на изгорели газове.
Ако навлезат масово в употреба в много от големите градове по света ще се вдигнат цените на имоти/жилища, намиращи се на топ, но шумна локация.
foxa5
Рейтинг: 570 Неутрално80 бона за това грозилче, със здраве да си го карат. :)
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоДо коментар [#22] от "bobyb":
Facing Worlds"Трудно ми е да си представя прекалено голяма хапка за компания с 300 милиарда кеш"
Не става въпрос само за кинти. Хипотетично прилапване на теслите като функционираща компания би означавало империя със собствена култура вътре в ябълската империя, а ябълките не изглежда да бачкат така. В това отношение верно приличат на секта :)
vassilun
Рейтинг: 4636 НеутралноОткакто преди десетина години наех Приус в САЩ, аз съм фен на електромобилите! Приус е хибрид само, защото технологиите за батерии всеоще не предлагат достатъчно голям пробег на приемлива цена, но и това скоро ще стане! Автономни (или полуавтономни в началото) електромобили са бъдещето! Успех!
Маршалов
Рейтинг: 543 НеутралноАз не виждам как две изречения, оправдават 70+бона базова цена на тоя бръмбър. Производствената стойност(реалната) вероятно е не повече от 10К.
мурзилкаНинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#29] от "Маршалов":
не производствените, а развойните разходи са голямата позиция (на почти всеки тех.продукт).
Поради оскъдната зарядна инфраструктура при нововъведения не може да има големи продажби, които да покрият общите разходи.
Затова цената на единичен артикул е висока, както навремето моб.телефони бяха скъпи, защото не беше евтино да си мобилен абонат.
Въпреки всичко обаче на тоз прекрасен свят има хора-паралии, плащаши първоначлния масраф за налагане на нововъведенията.
dosetliv
Рейтинг: 1553 НеутралноНещо не му излиза хесапя с икономията. Ако на всеки 8 г сменяш батериите, имаш :
http://bit.ly/2AUr8Yi
33 квч : 2,75 квч/модул = 12 * 1715 $ = 20.580 $ = 34.000 лева : 8 години = по 4.200 лева на година харч за батерии
Нинов
Рейтинг: 2413 Неутралнозначи в допълнени на пост #30 навлизането на електромобилите в ежедневието ще става постепенно.
Първите клиенти се ентусиасти и паралии, които негиибе, че плащат повече и трябва да се съобразяват как и къде да заредят.
След това с играждане на инфраструктура и по-евтини електромобили, ще се активират и друга група купувачи.
Маршалов
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#30] от "Ф.Нинов":
мурзилкаСъгласен съм, че развойните разходи може да са голяма сума...ако се почва от нулата, а не се прави само фейстлифт или някава дребна рационализация. Но за електромобил, който претендира да бъде масов, те би трябвало да се разбиват съществено прихванати от цената на милионите бройки, които ще се произведат, а не да се надуе цената на принципа "ден година храни", за да се избият разходите не от оборот, а от цена. Това не е електромобил, който е аналог на ръчно изработвани и/или силно лимитирани суперлуксозни модели, които се правят за определен доста тесен кръг хора със значителни финансови възможности. Съвсем примерно, за развойни разходи за модел характерната сума напоследък е около 1.5 милиарда евро, разбити върху планирано производство от да речем 5 милиона броя, това би добавило към цената на отделен брой освен разходите за самото производство по цели... 300 евро. ако производствената цена на автомобила е 10000 евро, в това число за материали, електричество заплати на работниците, и прочие, респективно става 10300 евро заедно с изплащането на развойните разходи. Да речем, че са предвидени и разходи по 1000 евро за всеки автомобил докато той стигне до реалзация. А именно за реклами по медиите, за транспорт до магазините където ще се продава, за заплата за магазинерите ако магазините са фирмени и прочее и така разходите нарастват общо до 11300 евро, оттам нататък всеки цент над тази цена вече е в графата печалба. Ако колата се продаде за 15300 евро печалбата ще е 4000 евро, което е над 25% печалба и не е никак зле. Само че базовата цената тук е почти 40000 евро и процентите на печалба вече не са нормалните 25-30-35-40%, а са няколко стотици процента...
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоДо коментар [#29] от "Маршалов":
Facing Worlds"Аз не виждам как две изречения, оправдават 70+бона базова цена на тоя бръмбър. Производствената стойност(реалната) вероятно е не повече от 10К"
Кеф цена няма, бръмбара изглежда екстра, а и цената на високотехнологичните продукти не се формира по начина по който се формира надницата на зидаро-мазач. Едно че има солидни разходи за развойна дейност на заден фон, отделно всеки би искал максимално да експлоатира предимството си (дори да приемем че е чисто модно) и да жули як маргин с продукти с висока добавена стойност. Просто не всеки го може и тия дето не го могат хленчат колко е 'несправедливо/нелогично' и как 'овцете' хвърлят грешни пари
stanislavdi
Рейтинг: 1370 НеутралноСкъпи били електричките? Абе хора, защо не си купувате за вкъщи климатик Самсунг за 500 лв, а си купувате Мицубиши за 2500лв? Таман над 5 пъти по-скъпо плащате? И тук е така, първоначална инвестиция, а след това избивате по-високите разходи
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#33] от "Маршалов":
Ценообразуването е шмекерска работа, при която продавъчт се стреми да изкопчи максималното от пазара.
Даймлер например навремето много се прецакаха с нововъведения SLK, пуснат на пазара за 50 хил. дойчмарки. Първоначално не можеха да произведат поръчаното поради силния интерес и трябваше да се чака ред от 1 год.
Междувремменно на пазара на употребавяни автомобили SLK вървеше на 70 хил. дойчмарки.
Даймлер се изяде с парцалите, че не са пуснали возилото на 80 хил. дойчмарки.
В момента ако производителите пуснат електромобилите дори на половин цена, няма да се увеличат значително продажбите, поради оскъдната зарядна инфраструктура в публ. пространство.
Тук е заровено кучето.
man_un
Рейтинг: 603 ВеселоПредлага добре загрято задно стъкло, та тия дето го бутат да не мръзнат...
sacred
Рейтинг: 450 НеутралноЦената е супер надута :)
Маршалов
Рейтинг: 543 НеутралноКеф цена няма, ако става въпрос не за маспродукция, а за нещо, което е с параметри по-добри от на масовките и притежаването му те е някакво основание за повишаване на самочувствието, че видиш ли имаш нещо повече от това, което има комшията. Вече съм го уточнил това, като писах за лимитираните серии суперавтомобили, лимитирани откъм брой и/или "ръчно" произведени, т.е в които са вложени много повече човекочасове ръчен труд, по изработка и сглобяване на детайлите. В електромобила от фотосесията няма нищо което да е уникално, освен цената. мурзилка
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Dante integra
Рейтинг: 8 НеутралноВ 20 картини не намерихте място да напишете най-важното - пробег с едно зареждане.
Това вече е много съмнително.
Освен това, колата е супер грозна и съм сигурен, че ще е много овърпраисед.
Dante integra
Рейтинг: 8 НеутралноНисан лиф 2 е много по-добре от това нещо.
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#39] от "Маршалов":
в сравнение с двг-колите, елетромобилите са абсолютно безшумни и не отделят изгорели газове.
Това е много силен аргумент за градове, в които живеят хора, държащи на качество на живота, здраве и дълголетие.
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#41] от "Dante integra":
пробегът е даден на сн.11
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоДо коментар [#39] от "Маршалов":
Facing Worlds"В електромобила от фотосесията няма нищо което да е уникално, освен цената"
Beauty is in the eye of the beholder.
Дали моделът е успешен ще реши ЕДИНСТВЕНО негово превъзходителство пазарът. Тези неща за 'обичайна' норма на печалба и 'реални' разходи и приказките как даден продукт нямал нищо повече от друг което да 'оправдае' по-високата цена са просто философстване без никва практическа стойност.
Забележи че не твърдя че моделът непременно ще е успешен а че предполагаемата 'надценка' и 'липса' на features които да я 'оправдават' нямат значение. Единственото което има е дали достатъчно мющерии ще развържат кесията
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоДо коментар [#45] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":
Facing Worlds"За теб това е върха на сладоледа, нали?"
Казвал ли съм ти че се възхищавам на умението ти да осмисляш текст, о хай ролърю на хай ролърите?
Hella Good
Рейтинг: 901 ВеселоДо коментар [#40] от "uej03527584":
Facing Worlds"а ве спрел ти от кое село беше"
От Чепръчане съм. Ама темата е за електрическото беемве все пак, не за мойта светла персона
Маршалов
Рейтинг: 543 НеутралноНека не поставяме въпроса отново за ДВГ срещу електро. Силният аргумент не е толкова силен, когато поради високата цена просто е недостижим за основната част от населението. Дори 10000, или 50000 човека в град с 1000000 автомобила да са в състояние да си закупят електромобили от такъв ценови диапазон, това не би довело до измерими проценти подобряване на качеството на въздуха, което не се състои само от количеството изгорели газове от автомобилите, а и всички останали замърсители, в това число и праховите частици, които автомобилите с движението си по улиците запращат в околната атмосфера. Аз още не съм прочел всички характеристики на БМВ-то, но то определено не лети и като се движи по замърсения асфалт, вдига не по-малко прах, от което и да е друго МПС. Съвременните автомобили с ДВГ не са чак толкова шумни, всъщност може да са толкова тихи, че им налагат със закон да не използуват твърде ефективни заглушители, за да могат да бъдат чувани от пешеходците и останалите водачи на МПС, целта е да можеш да се ориентираш за тяхното присъствие наблизо и е свързано с безопасността на движението, което не винаги е възможно визуално...шумни са неизправните автомобили, на които им се е пробило гърнето или димотвод разположен между него и двигателя. Всъщност шумът от работата на двигателя на съвременните автомобили при затворен капак (в нормалният работен диапазон на оборотите) е толкова слаб, че се налага изкуствено озвучаване при някои модели, за да могат да бъдат осезаеми за другите участници в движението и за пешеходците. Впрочем това изискване превозните средства да са не просто напълно безшумни, но и да не са твърде тихи, го има и за хибридните и за електрическите МПС-та.
https://hrcak.srce.hr/file/192216 мурзилка
rossen4i4o
Рейтинг: 229 Неутралноза 8 години по 100 км дневно са приблизително 300 000 км или 20 пъти смяна на масла , и 12 000 литра гориво при разход 4/100 или 30 000 лв приблизително разход за обикновен автомобил , та за най скъпата и незаменима част батерията за сега не се изплаща
Sabbath
Рейтинг: 1085 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "uej03527584":
До коментар [#11] от "Darth Plagueis":
И двамата умувате в\у парното на автомобила,но мен ме вълнува по-вече друг аспект,а именно как стои въпросът при тях с топлата вода,в смисъл има ли я редовно,или е на режим?Просто за мен въпросът е от особена важност,тъй като от малък съм приучен на строги хигиенни навици-къпане на всеки две седмици,а когато понякога съм принуден,да не се къпя повече от месец,струва ми се,че тялото започва леко,да ме сърби.
abdulhazred
Рейтинг: 529 НеутралноДизайна е разпознаваем и много уникален, за градска кола е екстра.
На същата платформа ще пуснат до 1 година напълно електрическо мини и ще убият рибата.
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#50] от "Маршалов":
да, така е, електромобилите в момента са скъпа играчка и не са по джоба на масовия бълг. автомобилист, купуващ автомобил за 5 хил. лв , някои дори за 1000 лв.
Интерсно е да се спомене факта, че тази година големите традиционни автоконцерни обявиха инвестирането на десетки милиарди в електромобили и зарядни мрежи.
Сещам се като аналогия през 2000 год. за огромния хайп за мобилен интернет, който стана факт едва след 15 год.
Първоначално във ФРГ четири телекома кихнаха общо 100 млрд. дойчмарки само за UMTS-лицензи. В последствие на два от тях им изгоряха лицензите, защото се отказаха от изграждането на мрежата.
После трая доста години и сега мобилният интернет е факт. Не само в Европа, но дори и в Индия, където има хора без покрив над главата, но са в мрежата.
Всяко нещо си изисква време, особено ако предшестващата технология е толкоз силна и удобна за ползване.
Грамофонните плочи бяха основният звуконосител цели 70 години. Дори касетите не можаха да ги изместят, а чак компактният диск, който също беше бастисан от интернета.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6044 НеутралноИли трябва да се изобретят някакви леки и евтини батерии със свойствата на супер-кондензатори, или трябва да се мисли за някаква инфрастуктура с безжично предаване на енергия (вълните на Зенек - Zenneck surface wave) защото сегашните решения са тежки и скъпи.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевtvr18355030
Рейтинг: 450 НеутралноРибата отдавна я убиха едни юнаци от Калифорния.
БМВ в момента се чудят как да продават електрички, които обаче да не им застрашават любимите нафтови печки...
dosetliv
Рейтинг: 1553 НеутралноДо коментар [#51] от "rossen4i4o":
"за 8 години по 100 км дневно"
Мне, за служебна кола с голям километраж отиваш в другата гаранция, щото тя е 8 г , или 100.000 мили
http://bit.ly/2jB4osG
Значи делиме цифрите наполовина и става 15 бона конвенционален харч къмто 30 бона за батерии
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#47] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":
в момента трендът е тузарите да напускат златните кафези, в които са умряли от скука в посл. 40 години и да ходят да живеят в големите градове, в което има живот, развлечение и джангър.
Там те плащат по €20хил. / кв.м , тоест апартамент от сто квадрата излиза два милиона евро или 4 млн. лв.
Такива ти ми работи.
geordgeo
Рейтинг: 1293 ЛюбопитноДо коментар [#57] от "dosetliv":
Забравяте нещо много важно при калкулиране на цените - батерията със същия капацитет след 8 години най-вероятно ще струва 1/3 от цената на новата, та сметките няма да са баш така. Давам пример с моята малка батерия за колелото, която през 2013г струваше 350$, днес я намирам за под 200$ и то без да търся най-изгодната оферта...
joro4900
Рейтинг: 845 ВеселоДо коментар [#25] от "Ф.Нинов":
„Ако навлезат масово в употреба в много от големите градове по света ще се вдигнат цените на имоти/жилища, намиращи се на топ, но шумна локация.“
Да бе Херр Нинов, така е, щото те сега цените на имотите са много ниски, гледай в Мюнхен, Щудгард, направо ги отдаваме без пари...Аз от кога се мъча и не мога да си харижа гарсониерката. Може към нея да прикача една такава играчка, белким някой се полъже...
joro4900
Рейтинг: 845 ВеселоДо коментар [#44] от "Ф.Нинов":
Нинофф, чети(ако ти се чете), тука има доста интересни неща.
http://www.achgut.com/artikel/energiewende_das_versagen_steht_zur_wahl
http://www.achgut.com/artikel/elektrisch_um_die_ecke_biegen_die_politiker_liebe_fuer_e_autos_2.
Приятно четене.
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#61] от "joro4900":
Дори Фолксваген инвестира €10млрд. в електромобили, опасявайки се Китай в скоро време да бастиса двг в големите градове.
Маршалов
Рейтинг: 543 НеутралноОпределено Китай е в състояние да настъпи яко алчните западни компании, въпреки всички настоящи облагания по границите и изискване на лицензии за всеки отделен модел.
мурзилкаPaps
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#15] от "tww09306483":
PapsПо-добре Lexus IS300 , 2.5l, 180hp
vaskoangelov
Рейтинг: 229 Неутралноидеална е колата.
abdulhazred
Рейтинг: 529 НеутралноДа не са същите юнаци дето за 6 месеца са произвели едва 1000 коли от новия модел 3?
dosetliv
Рейтинг: 1553 НеутралноДо коментар [#59] от "Г.Е.М.":
"батерията със същия капацитет след 8 години най-вероятно ще струва 1/3 от цената на новата, та сметките няма да са баш така"
То за можене - може. Може и ако всички се юрнат на батерии, литият да стане дефицитен и да поскъпне тройно - божа работа. Хесап се прави към настоящ момент - туй с бъдещето е верване, от което ше излезеш или на плюс, или на минус.
Батерията е само един елемент , цялата сметка като такава е върло нахендряне. Имаме харчове:
Еднократни -> 70 бона
Текущи на месец -> 350 лв за батерии + 200 лв пълно каско
Еднократните ако се разбият на 2 цикъла х 8 години ползване имаме + 400 кинти месечно амортизация, или общо на месец 750 + 200 регресиращо каско , ако е 50 средно за периода, стават 800 лв харчове на месец.
Срещу тия 800 на месец стоят икономии цена на км (бензин - ток) х брой километри, дето няма как да се избие. Средностатистически на месец се въртят 1.000 км , или 10 х 100 , или за да се избие инвестицията за 16 г без печалба, трябва разликата в цената на 100 км пробег да е 800 : 10 = 80 лева
То само за цената на батериите на месец може да си джиткаш из града с такси, а останалите 500 кинти да ти идват бонус за едене и пиене.
tolex
Рейтинг: 706 Неутрално[quote#2:"zhivko6461"][/quote]
71 500 лева.....
Демек, парите за масло, филтри и накладки и бензин си ги даваш предварително, още като купуваш колата...
Бил си ги спестявал казват, като си я купиш?!?
А после и за батерии. Ама само като разбереш тяхната цена, направо почваш да крещиш и гледаш "на кръв"
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноДо коментар [#67] от "dosetliv":
на базата на подобни сметки в Северна България няма пътища, никое правителство не инвестира в тротоари и в образование, но милиарди се хвърлят за атомни централи, докато в богатите държави се чудят как да ги затворят.
Не разбирам защо на такъв мъник трябва да му се слага двигател 150 к.с.? 80-90 са му предостатъчни.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноМай съм сбъркал. Не 150, а 170 к.с. Все пак такъв електромотор си е тежичък!
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноСъвременници сме на революция в транспортните машини - първо в малогабаритните, а впоследствие и в по - тежките. Каквито и доводи да вадят някои, фактите показват че автомобилните гиганти инвестират милиарди в разработването на електричките, и опипват почвата в различните им варианти - хибридни, чисти електрички, с кондензатори или с акумулатори. И нека никой да не си мисли, че тази революция се прави за доброто на потребителя, за да може да джитка целодневно на символични цени, или почти без пари! Да не говорим че дори и в страната на тиквеничетата ерата на "нововноса" ще претърпи промени, и моргите скоропостижно ще започнат да изчезват.
Между другото и големите износители на петрол също са се усетили, че краят на петрола наближава.
Ivan_
Рейтинг: 473 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "grayeagle":
Модератора е неадекватен!Интересно на какви автомобили с ДВГ сте натрупали този опит?
Като цяло автомобилите, които са бензин, автоматик и поне среден клас нямат вибрации и са тихи освен може би при бързо изкачване на стръмен наклон...
geordgeo
Рейтинг: 1293 ЛюбопитноДо коментар [#67] от "dosetliv":
Човече, какви са тия 350 лева на месец за батерии? Много сложни калкулации правиш и не мисля, че са достоверни. Даваш 70к пари, плащаш си каското и караш, имаш гаранция на тая кола определени км или време. За мен 100к км са си 10-12 години ползване, та не знам какво ще се счупи за това време, най-вече по батерията. Ма нали си ги правя сам, щот им разбирам, може и да се оправя с някои ремонти. А ти си нацвъкал едни суми...
ИванКар
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#3] от "stanislavdi":
Имам такова! Да, много чудеса, тишина, няма вибрации и газове, чудесно тръгва и спира. Но това е малка градска кола, а тук, в Щатите все още предпочитат мощните коли и не се боят от цената на бензина /в НДЖ е 2,72 дол. за галон/. В тая кола петият пътник трябва да седи на възглавница /в средата на задната седалка/ и да се гърчи между другите двама , при това се отварят първо предните врати, а после се влиза в задната част на купето. Колата е добра за сам човек, който отива на работа и отвежда сутринта децата си на училище, но за междуградско пътуване, а с незначителния си багажен потенциал ме затруднява при отиването ми в Поконо /на около 300 км. от жилището ми/. Не я харесвам, но тук е евтина, ако е на консигнация и после е закупена или е закупена от друг консигнант. Това и е доброто...да и емблемата на БМВ!
Lemmy
Рейтинг: 2292 НеутралноКогато му се изтощят батериите i3 предлагат като екстра 650-кубиков двуцилиндров 34 к.с. който задвижва само електрогенератор. Оплакванията са, че ако си на междуградско със светлини и топло на седалките, мощността не достига и скоростта внезапно пада от 70 на 45 мили, което представлява опасност и по този повод в съда има колективен иск от собственици, платили $45-48К. Показателно е също, че i3-ки на 2-3 години масово се продават на 1/3 от първоначалната си цена.
Свинчуга
Рейтинг: 1706 НеутралноТе влязоха....и излязоха, не им се отдава този бизнес. Обичам да грухтя и плюскам.
joro4900
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#62] от "Ф.Нинов":
„Дори Фолксваген инвестира €10млрд. в електромобили, опасявайки се Китай в скоро време да бастиса двг в големите градове.“
Да, VW ще инвестира. В Аржентина, евентуално и в Бразилия в заводи за батерии. Не забравяй, че 80% от световните запаси на литии са в Китай. Има и в Южна Америка и малко в Корея. А и те не са неизчерпаеми. До като няма нов вид по-ефективни батерии всичко е неясно, в повечето случаи политически мотивирани желания, а китайците монополисти. И още по-високи цени. Поинтересувай се за новите двг на Мазда. Тип дизел, но на бензин. Консумация от 3-4 литра, СО2 под 80, мощност над 150к.с. Прочети файловете, които сам дал, интересно е.
Камен
Рейтинг: 1177 Неутрално"i3 е идеалният градски автомобил, изключително подходящ за втора кола в семейството."
Значи, ако вторият ти автомобил струва 78 хиляди лева, колко трябва да струва първият ти?
Колко мислят, че е целевият им пазар от потребители, които могат да си позволят подобна играчка? Не говоря за България, ами по света като цяло?
Нинов
Рейтинг: 2413 НеутралноДо коментар [#77] от "joro4900":
Вторият линк за автомобилите дава грешка 404.
jakodim
Рейтинг: 229 ВеселоКакто и преди съм казвал, по-евтино от нова кола е да се возиш на такси. Ама удобството си е друго нещо, иначе щяхме още да сме по дърветата (ако изобщо сме се качвали някога) :) .