
© Инфинити
Най-неустоимият модел на "Инфинити", така от компанията лансират готовия за премиера на автосалона в Лос Анджелис кросоувър QX50. В него, за първи път в сериен автомобил, дебютира бензиновият турбодвигател с променящо се при нужда съотношение на компресията.
За двулитровия мотор се твърди, че комбинира мощността на бензинов турбо двигател с въртящия момент и ефикасността на четирицилиндров дизелов мотор. Съотношение на компресия варира между 8:1 (за високи динамични показатели) и 14:1 (за ефикасност), а агрегатът генерира 268 к.с. и 380 Нм. въртящ момент.
Данни за разхода на горива за момента още няма, но се посочва, че моделите със задвижване на предните колела предлагат 35% повишение в ефективността при разхода на гориво в сравнение с предхождащия V6 бензинов мотор в QX50, а моделите със задвижване на четирите колела предлагат 30 на сто повишение в ефективността.
Двигателят е комбиниран с вариаторна скоростна кутия, а дългият 4.70 метра кросоувър се ускорява до 100 км/ч за 6.3 секунди. Моделът е изграден върху изцяло нова платформа, в която има сериозно използване на стомана със супер висока якост. Този материал е лесен за моделиране, а и намалява теглото, въпреки повишената издържливостта при огъване.
В QX50 се вграждат асистиращите системи, обединени под името "ПроПайлът Асист", които позволяват автомобила да се придвижва без намесата на водача при шофиране по магистрала.
В салона са използвани висококачествени материали, а плъзгаща се задна седалка, осигурява различни варианти, съобразени с нуждата от повече простор за пасажерите или повече място за багаж. Така обемът на багажника при вдигнати облегалки на седалките е между 895 и 1048 л., а когато задната седалка бъде плъзната максимално напред и сгъната, обемът се покачва на 1669 литра.
Маршалов
Рейтинг: 579 НеутралноМмм, $35000 базова цена в САЩ е напълно приемлива...В БГ, сигурно ще почва поне от 71690 лева за базовата версия, което не е хорошо.
мурзилкаКлимент Горанов
Рейтинг: 503 НеутралноИзглежда много интересно като техническо решение, но колко ли ще е живота на този двигател.
WALL-E
Рейтинг: 541 ВеселоКолко да му е живота... поне първия собственик и неговите 200К ще издържи.
Ако си го представяте през 2028 "нов внос, уникат" може и да е към края на живота си... Умен и красив жълтопаветник.
ijj
Рейтинг: 1059 Неутрално"За двулитровия мотор се твърди, че комбинира мощността на бензинов турбо двигател с въртящия момент и ефикасността на четирицилиндров дизелов мотор."
Това сигурно е нещо подобно на така наречените DiesOtto двигатели:
https://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto
При тях също става въпрос за променлива степен на сгъстяването. Трудността за постигането на такъв резултат, е че се усложнява конструкцията (по-специално на буталото, в някои случаи се използва и второ бутало), както и регулирането на различните параметри. Интересно е, че от тази година подобни двигатели са вече в търговско разпространение.
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1328 НеутралноДо коментар [#4] от "ijj":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Преди повече от 10год. Сааб също експериментираше с променлива компресия.Ако не ме лъже паметта при тях целият колянов вал можеше да се регулира.Тогава не можа да се наложи предполагам заради усложнената конструкция.
taratanki
Рейтинг: 581 НеутралноИ всичко това с вариатор? Не, мерси. Инфинити продължава да прави сбъркани коли. Коя друга марка с претенциите за преемиум не е с хидритрансформатор?
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1328 НеутралноДо коментар [#6] от "taratanki":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Ако няма проблеми с надеждността ,като фиаското на Ауди, защо да не е с вариатор?Предполагам целта е да намалят разхода.
taratanki
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#7] от "rwe33471675":
Защото вие и не върви.
man_un
Рейтинг: 595 НеутралноМоже да е неустоим, но ако махнеш логото гъба от решетката и сложиш олимпийските кръгове на Ауди, за десетина минути сума народ ще се заблуди. Митю американеца кара един бял ситроен, до него спира едно бяло пежо, от балкона не можеш ги познаеш кой кой е.
mihail_p
Рейтинг: 1526 Неутралнодневник, задължени сте
когато публикувате реклама това да е видно
ей.
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1328 ВеселоДо коментар [#8] от "taratanki":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Инфинити модел 2017 ако вие и не върви ще е голяма излагация :) Около година карах приус и имах отлични впечатления.Много бързо свикнах с особеностите на вариото , но това е хибрид де.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3774 Весело"Инфинити" обяви, че пуска най-неустоимия си модел"
Еретик===============
Ще му устоя!!!
historama
Рейтинг: 3862 НеутралноСъотношение в компресията при Мазда "скайактив" е също 14:1 (но не е променлива), и автомобилът се движи много добре.
предполага се, че от Инфинити вече са тествали новия модел! :)
mandzo
Рейтинг: 659 НеутралноТова е модел 2018 с двигател VC-T. Това което разбрах, че този двигател има 3 пъти повече лагери в сравнение с броя лагери на типичния двигател. Мисля че трябва да се изчака повече информация от практиката, как ще се отрази това на надежността.