Министър Нанков се оплака от ниските глоби за проблемни гуми

Министър Нанков се оплака от ниските глоби за проблемни гуми

© Юлия Лазарова



Глобата за проблеми с гумите е твърде ниска, за да накара водачите да вземат предвид този аспект от подготовката на автомобилите за зимата. Това мнение изрази на пресконференция днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от агенция "Фокус".


Той припомни, че ако през зимата автомобилите не са гуми с грайфер над 4 мм, санкцията е от 50 до 150 лв. "Тези ниски санкции предполагат водачите да не подменят гумите си. Виждаме в какви ситуации изпада обществото. Два тежкотоварни автомобила са в състояние да запушат половин България", посочи Нанков.


Той коментира работата на почистващите фирми при снеговалежа от началото на тази седмица. Министърът отчете, че е имало проблеми по автомагистралите "Хемус" и "Тракия".




На "Хемус" обаче проблемът дошъл от катастрофирал заради заспал шофьор ТИР. "В участъка на "Тракия", в който имаше километрично задръстване, бяха блокирани и снегопочистващи машини. Нямахме нито бедстващи хора, нито кризисни ситуации в старопланинските проходи. Мнението ми е, че работата е добра. Винаги може и повече. Ще наложим и санкции, ако има пропуски от поддържащите фирми", обясни Николай Нанков.


Той допълни, че имам и известни бележки за поддръжката на някои от участъците на републиканската пътна мрежа. В петък ще стане ясно и къде ще наложим санкции", коментира Нанков.


Има недостиг на шофьори на снегорини


Според председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов зимното поддържане на България е на добро ниво и изисква огромни усилия. "Поддържането на "Тракия" е било винаги приоритет. Няма как 1000 км магистрали, когато започне обилен снеговалеж, да бъдат на асфалт. Значително сме подобрили качеството на зимното поддържане. Стараем се с оглед на огромния тежкотоварен трафик да поддържаме максимално на асфалт", каза той.


По думите му проблем пред целия бранш е, че има огромен недостиг на кадри. "Все по-драстичен е недостигът от шофьори и всичко, което е свързано с управление на техниката. Не знам какво ще правим. Недостигът на кадри ще става все повече и повече. Няма млади хора механизатори. При 3200 машини ни трябват около 6000 шофьори", каза още инж. Дончо Атанасов.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK