3/12
Фоторазказ: "Ягуар" и златната среда
Казано по друг начин, четирицилиндровият дизел е смислена алтернатива на шестцилиндровия, като доставя почти същото удоволствие, но на много по-добра цена, тъй като от една страната с него колата е с почти 13 000 лева по-евтина, а от друга, по-малкият мотор е и по-евтин за поддръжка.
c.b.o.
Рейтинг: 402 НеутралноИндийците съсипаха идентичността не само на "Ягуар", но и на "Рейндж Роувър" с тези общи платформи за SUV, но оборудвани и предназначени за различни ценови групи и клиенти.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИДаже Мерцедес го отчетоха като грешка и се отказаха от дублиращите се Майбах и S–класа. Ама ТАТА има де се учат още.
NessaRox
Рейтинг: 1729 ВеселоДо коментар [#1] от "c.b.o.":
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Съгласна съм
Едно е Ягуар с двигател на Ягуар,друго Ягуар с мотор на Форд
babyroo
Рейтинг: 289 Неутрално"Едно е Ягуар с двигател на Ягуар", ееех младост, закъснявате с 25-30 години. Иначе, въпросното недоразумение е още един пирон е ковчега. Наистина мургавели от Тата не стават за класическа британска марка!!!
rooc.b.o.
Рейтинг: 402 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "nessarox":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИКакви двигатели на Форд?
edin drugii
Рейтинг: 2451 Неутралнобях се навил на такъв, но като се качих ,нещо не ми допадна ,щях да бъда първия му клиент в страната ,но се отказах ,сега дебна Е Пейса ,ако наистина е това ,което се описва ,ще си взема такъв .
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#1] от "c.b.o.":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Мерцедес се отказаха защото майбаха имаше плачевни продажби, с нищо не се отличаваше от S-класата и струваше 5 пъти повече. Това че мерцедес са некадърници и се провалиха с майбаха, не значи че споделянето на платформи е проблема.
Засега ТАТА се справят доста по-добре от ФОРД, и като моделна гама, и като продажби. Не се виждат абсолютни недоразумения като Ягуар на базата на форд мондео, само че с по-калпав интериор. Това горе е най-продаваният им модел за 2016та, вероятно и за 2017та.
Ако споделянето на платформи беше толкова лошо, ауди, фолксваген. порше и бентли отдавна да са фалирали, или да са се отказали. Ама не са. И няма изгледи да се отказват, защото колите се продават добре.
c.b.o.
Рейтинг: 402 НеутралноМа не става въпрос за икономическата и финансова страна, от гледна точка на която в днешно време просто няма начин да се конкурираш, без икономии на база споделени платформи.
Става дума за идентичност на определена марка автомобили. Ягуар са известни със спортните си автомобили в сравнително висок клас. Спомням си какво разочарование предизвика решението на Форд да пусне първото комби с тази марка. А сега SUV–та с мараката Ягуар са лоу–кост версия на Рейндж Роувър. Както писах в първия ми коментар, притесненията ми са, че в случая и двете марки губят идентичност. Иначе сигурно се продават добре, щом Ламбо, Мазерати и кой ли не пусна SUV модел. НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
c.b.o.
Рейтинг: 402 НеутралноМерцедес изобщо, ама изобщо не са некадърници, като имаш предвид, че именно те са основополжници на SUV–манията, както и на четиривратите купета. Това са цели сегменти в съвременното автомобилостроене!
Както казах, проблемът не е споделянето на платформи, а идентичността на дадена марка. Мерцедес така и не успяха да създадат такава на Майбах, който си остана малко по–голяма и лъскава S-класа. НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
penetrating
Рейтинг: 5916 НеутралноНее благодаря :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertDareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#8] от "c.b.o.":
Трудно ми е да го имам в предвид, при положение че въобще не е вярно. И тук не става въпрос на какво са основоположници, а на простия ФАКТ че се провалиха с майбаха. Ако са много кадърни в използването на едни и същи платформи в различни марки и класове, защо се провалиха така брутално и прескъпо? Защо всички останали, включително фолксваген, тойота, нисан, сега ягуар и ленд роувър имат огромен успех в използването на общи платформи, само Мерцедес се издъниха? Това че те не успели да създадат идентичност за майбах, какво общо има с ягуар и ленд роувър? Автомобилите им нямат нищо, ама нищо общо нито като външен дизайн, нито като интериор. Разбрахме ти притесненията, само не стана ясно как това се отразява негативно на "идентичността" им. Щото няма нито обективни, нито субективни признаци за подобно нещо. Ленд Роувър си правят все така скъпи и престижни СУВ, наред с по-масовите им модели. А ягуар никога не са имали толкова силна моделна гама от 60те насам. Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
DareDebil
Рейтинг: 834 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "c.b.o.":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.И порше бяха известни с 911, какво стана след като пуснаха кайен и панамера? Развалиха 911? Вече не са известни с 911? Продажбите му паднаха, щото марката вече не прави само това с което е известна от 48mа насам? Защо реши да вземеш единият провалил се експеримент на мерцедес, а не супер успешният подход на порше?
Ivan_
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#11] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Колега,
оплю здраво мерцедес само не ми е ясно, в какво са се провалили?
И в момента можеш да си купиш майбах на цена 5 пъти по-скъпа от "базовата" Ес класа:)!
DareDebil
Рейтинг: 834 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Провалиха се в налагането на марката Майбах, и я погребаха след само едно поколение модели. Повече от ясно е.
Сериозно ли можеш да си го купиш? Я дай снимка на това чудо, особено на емблемката на капака. Да не се окаже че е Мерцедес, а?
Ivan_
Рейтинг: 456 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Да Мерцедес, Ес клас Майбах, най-лускозната Ес класа.
И струва много повече от "стандартната" Ес класа.
Та в кое са се провалили Мерцедес, че имат може би най-добрият серийно произвеждан луксозен автомобил на планетата ли?
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#14] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Струва 2.5 пъти повече от най-евтината S-Класа, не 5 пъти. Майбах вече не е марка, а ниво на оборудване, или суб-бранд. S-Класата винаги е била един от най-добрите луксозни автомобили на пазара. Но не на нивото или цената на ролс-ройс или бентли. Мерцедес се опитаха да се конкурират директно с тези две марки чрез двата модела 57 и 62. И се провалиха. Ако не се бяха провалили, нямаше да закрият марката през 2012та. Не виждам какво му е трудното да се разбере. От 2015 използват името за ниво на оборудване.
Представи си за момент, че БМВ купува ролс-ройс , и след 8 години безполезни опити да продава модел базиран на 7ма серия, с по 50 продадени бройки на година, с почти идентичен дизайн, закрива марката и ползва името като ниво на оборудване на 7ма серия. Примерно BMW 760iL Rolls-Royce. Тва гениален успех ли щеше да е според тебе? Щото шефа на Мерцедес явно не смята че е успех. Иначе нямаше да закрие марката.
c.b.o.
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#15] от "DareDebil":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИНапълно съгласен.
c.b.o.
Рейтинг: 402 НеутралноКое е вярно? Че всички луднаха по SUV–та след М–клас от 1997 ли? После БМВ пуснаха Х5 и така.... Нищо, че и преди това си имаше Рейндж Роувъри.
Имат, защото не само акцентират върху брандирането, а успяват да представят луксозните си марки "Ауди", "Лексъс" или "Инфините" като отделен вид и самостоятелен клас автомобили. Същото важи и за по–ниските класове – Рено и Никан споделят доста пладформи, но никой няма да каже, че това е по–скъп/по–евтин Нисан, когато купува френско Рено.
Обратен пример е не само Майбах, но и ДС на Ситроен. Беше ниво на оборуднавене, обособиха я като отделна марка (бранд), но ДС продължава да бъде считана за скъп Ситроен и нищо повече.
Така е, а и нали ти дадох пример с Мазерати и Ламбо, въпреки ,че там тепърва ще се оценява резултат от подобно решение (а и това далеч не е първият SUV на Ламборгини). В случая с Кайен обаче, никой няма да ти каже, че е това просто едно по–скъпо Q7. А точно такова е впечатлението за Велар и F-Pace
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
citoyen
Рейтинг: 876 НеутралноХубав е но бих си купил по-напудрено "Дискавъри" или Рейндж Ровер и ще ми остане някое евро.
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#17] от "c.b.o.":
Доста хора са казвали обаче, че кайена е е по-скъп туарег. Но това са хора които знаят че трите модела са разработвани съвместно в рамките на концерна ФВ, и се правят в един и същи завод в Братислава. Ако не знае, човек трудно може да намери общи неща. При Майбаха въобще не беше трудно да се намерят прилики с тогавашната S-Класа.
Не е вярно че М-Класата е основоположник на СУВ. Преди това имаше не само роувъри, но и Джип Чероки и Гранд Чероки. През 1978 Джип за първи път използват sport utility в рекламни брошури за първото поколение на Чероки. А второто поколение от 84та вече е на unibody платформа, на каквато са на практика всички съвременни СУВ. Отделно моделите на Форд и ГМ.
БМВ Х5 излиза на пазара само година след М-Класата, няма как БМВ за една година да изкарат нов модел, впечатлени от успеха на М-Класата. И двата модела са разработвани 4-5 години поне. Мерцедес може да са първите на пазара от "премиум" марките, но и там Лексус имат по-стари модели като LX, на базата на Ленд Крузър.
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Ivan_
Рейтинг: 456 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Колега,
сравняваш ябълки с круши, няма какво да си представям говорим за реално случващи се неща.
Не зная в какво смяташ, че са се провалили при положение, че си позиционираха Ес клас майбах на върха и обират каймака от пазара.
Колко да са се провалили?
И като сравняваш с БМВ и Фолкцваген и съответно ЗАКУПЕНИТЕ от тях съществуващи марки Ролс Ройс и Бентли колко ти е коректно сравнението?
БМВ и Фолкцваген купиха съществуващи марки, които в момента на покупката си имаха пазарен дял, Мерцедес "взе" марка , която близо 40 години правеше единични бройки по поръчка...
DareDebil
Рейтинг: 834 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Да, точно, реално случващи се неща. Мерцедес взеха една умряла марка и я възкресиха, след което я погребаха отново. Това се случи реално. Защото се опитаха да продават кола която изглежда като S-Класа на цената на ролс-ройс.
Как все още не знаеш в какво смятам че са се провалили, след като 10 пъти ти го написах? По-бавно ли трябва да ти го напиша?
Къде видя да сравнявам БМВ и Фолксваген и закупените от тях марки? С какво ги сравнявам? Мерцедес са тези които се опитаха, неуспешно, да сравняват майбаха с бентли и ролс-ройс. За какъв чеп я взеха тая марка и я възкресиха, след като можеха да сложат което и да е име за екслузивната версия на S-Класата? Или просто да бяха направили преди 20 години това което направиха с новия модел, ако толкова им харесва на шефовете името майбах, дето никой нормален човек не го беше чувал преди това.
Новата S-Класа Майбах свършва там, където почват бентли и ролс ройс. На никакъв връх не са се позиционирали, и никакъв каймак не обират. Има едни 100 000 долара дето ги делят от върха.
Ivan_
Рейтинг: 456 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Щом така смяташ, само дето Ес клас майбах се продават по 500 броя на месец само в Китай...
Пък нека да не са взели нищо от каймака...
Ролс ройс си е отделен сегмент, бентли не е точно в него...
Ако ще сравняваш можеш да сравниш Бентли и Мерцедеса, Ролс Ройса е отделно.
Ivan_
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#21] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Пропуснах да добавя, че Майбах (не Ес клас Мерцедес майбах ) можеш и в момента да си поръчаш, само че е поръчкова бройка за теб и не се класифицира, като серийно произвеждан автомобил. Мерцедес още като купуват марката правят подобни единични бройки.
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#22] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Мне, няма да сравнявам меррцедес с бентли, защото са несравними. Ролс Ройс и Бентли обаче са доста сравними. От години всеки ги сравнява. Даже бяха собственост на една и съща фирма доста време.
DareDebil
Рейтинг: 834 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.И като продават 500 бройки само в китай на цена 200 000 - 250 000 долара, а каймака почва от 350 000, как точно го обират? То и фолксваген сигурно обират каймака в китай, щото продават повече от мерцедес, а?
Ivan_
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#24] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Колега, надявах се че си пиша с мислещ човек, който използва смислени аргументи.
Това какъв аргумент е с оглед на контекста:
"Даже бяха собственост на една и съща фирма доста време."
Той и Ягуар е собственост в момента на ТАТА, какво ще сравниш ягуар с автомобил на тата, защото им е един собственикът ли?
Хайде ако ще пишеш нещо да сме сериозни става ли?
Ако ще си пишем общи приказки става дума за марки в ценовия сегмент над 100 000 долара. Това означава, че можем да сравним много автомобили в тази група, които обаче са супер различни всъщност.
Та Ролс ройс си е отделна ниша, което и се ДОКАЗВА от факта, че имат стабилни, но малко на брой продажби, а по същественото е, че се произвеждат може да се каже ръчно, докато и Ес класата на Мерцедес и Бентлито се произвеждат на конвейр.
И както вече си пишем продажбите им са различни което предполага и различни типове клиенти.
Отделно Ролс ройс си е сам в категория като позициониране на марката.
Поради това и са несравними според мен.
Разбира се ако се натискаш можем да ги сравним, защото са все супер луксозни автомобили, техническите им характеристики са относително близки и като цяло клиентите им са подобни.
Но всъщност са доста различни и ако не си наясно с това, не виждам смисъл да се опитвам да ти го обяснявам.
Ако не друго, ако живееш във България вземи и се огледай колко ролса виждаш по улиците и колко Ес класи и Бентлита и си отговори на въпроса има ли причини за разликата за ролса и за приликата за Ес класата и бентлито...
Ivan_
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#25] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Де да зная, нали ти си този дето се обяснява как Мерцедес се дънят:)
Ако имаше идея щеше да знаеш,че Мерцедес са в може би най-силния си период въобще като компания.
И щеше да знаеш, че ако БМВ например има ръст в продажбите си на годишна база от 5% то Мерцедес има ръст от 11%.
За Китай ако ще пишем БМВ има ръст отново на годишна база от 11%, а Мерцедес от почти 27%.
Щеше да знаеш че продажбите на Ролс Ройс в Китай спадат пък на Ес класата растат...
Доста неща щеше да знаеш, но не ги знаеш...
Та затова и се питаш как обират каймака Мерцедес и даваш тъпи примери със Фолкцваген.
Та Фолкцваген със цялото си портфолио в Китай расте с 12%, а световно с 4%, като за Китай точно Бентли има сериозен спад в продажбите...
Щеше да знаеш че 2016г. е ПЪРВАТА цяла календарна година в която Мерцедес продава Ес клас Майбах.
Та сега една задачка като за теб:
Ако Ес клас включая Майбах бранда има ръст в продажбите в Китай, а Бентли и Ролс Ройс имат спад в продажбите кой ли обира каймака в луксозния сегмент в Китай?
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#27] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.нищо от изброеното от теб не променя простият факт че се издъниха с майбаха. ама нищо.
Ivan_
Рейтинг: 456 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Човек,
във бизнеса важен е крайния резултат.
Мерцедес са опитаха да възрадят Майбах като отделна самостоятелна супер премиум марка.
И не успяха...
Успяха обаче да я интегрират в луксозния си клас и сега Ес клас майбах "избива рибата", а Мерцедес правят най-силния си период, като компания въобще.
Колко са се провалили, като си разшириха много по-важна и сериозна ниша от пазара?
Да, продават годишно едва няколко под 10 майбаха, но ролс ройс продава 4000 ролса годишно, а бентли продава 10 000 бентлита годишно.
Мерцедес продава само в Китай 6000 Ес клас майбах плюс останалите ес клас...
Другото което очевадно пропускаш е, че провала на Майбах само доказа, че Даймлер е позиционирал марката Мерцедес като премиум и клиентите не искат втора премиум Мерцедес марка.
Колко са се провалили, при положение, че на най-бързо развиващия се пазар за премиум автомобили този на Китай, и Ролс Ройс и Бентли губят пазарен дял (при растящ пазар!!!), а Мерцедес взима тези техни дялове?
DareDebil
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#26] от "ivan_":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.айде да провериш първо за какво става дума, а после да пишеш глупости, става ли? Ролс Ройс купува бентли през 30те, и почти всички модели от тогава до продажбата им на БМВ са на практика на едни и същи платформи. Кой точно модел на ТАТА е на платформата и с двигателите на ягуар? Май никой, а?
Цените на Ролс-Ройс и Бентли са сходни, което предполага че купувачите им имат сходни възможности. Ако имаше поне малко идея за какво става въпрос, щеше да знаеш че Mulsanne не се прави на конвейер, а е ръчна изработка. Това е първият им модел изцяло проектиран от Бентли след продажбата на Ролс Ройс през 30те години. И от него се правят към 500-1000 бройки на година, колкото Phantom. Останалите 10 000 са предимно на конвейер, половината са за Bentayga, но даже и там има много ръчно изработени елементи. Ролс Ройс от друга страна продават по около 4000 коли на година, повечето от които са от "евтиния" Ghost, почващ от около 170 000 паунда. Колкото ти е и Майбахската S-Класа.
Ivan_
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#30] от "DareDebil":
Модератора е неадекватен!Колега,
на една и съща платформа можеш да направиш много неща...
От автомобил, през миниван, бус, СУВ...
Така озапти се с това кой пише глупости...
Много ясно ти апострофирах сравнението за собствеността!
И обясненията ти точно те обороват.
Именно сегмента е този, който е важен, а не цената или платформата.
И затова ти пиша, че реалния голям и хубав ролс си е отделен сегмент.
На неговите клиенти, не можеш да им продадеш нито Ес класа нито бентлито.
Те са си клиенти на ролса. Но това е супер малък сегмент.
Затова и ролс има и "малък" вариант, за да си разшири продажбите извън този сегмент.
Обратно Бентли са в по-малкия сегмент и се опитват правейки "по-голям" автомобил да влязат в сегмента на ролс.
И като пишеш за тези марки, дай си сметка, че те не си започват съществуването с БМВ и Фолкцваген, а имат доста по-дълга история и различията между Бентли и Ролс са заложени още при създаването на марките и първите им автомобили...