
© Нокиан
През зимата 34% от шофьорите в България карат с летни гуми, показва проучване на "Нокиан", поръчано на агенция Ipsos. То е обхванало 1800 души от Германия, Полша, Чехия, Италия, Франция, Румъния и България.
Единствено във Франция са по-склонни да карат с "грешни" гуми, като там цели 44% от водачите не сменят обувките на колата зиме и лете. Не е изненада, че най-педантични в това отношение се оказват германските шофьори, като само 23% от тях не се съобразяват със сезона.
На въпрос какви гуми най-често ползват – сезонни (летни или зимни) или всесезонни, отговорите варират спрямо държавата. Според изследването във Франция и Италия широко популярни са всесезонните, докато в останалите държави шофьорите държат на отделен комплект летни и зимни. В България 91% смятат, че трябва да сменят комплектите сезонно, и едва 9% разчитат на всесезонни.
Когато избират гуми, повечето анкетирани посочват, че най-важно е качеството, след това цената и на последно място дали моделът е екологичен и щадящ природата. По този показател шофьорите в Централна Европа са единодушни и гледат качеството преди всичко, като едва една четвърт от хората гледат първо цената.
В България едва 23% от анкетираните са обявили, че най-важна е цената. Шофьорите посочват, че в дългосрочен план премиум гумите се изплащат и в края на жизнения си цикъл се оказват по-евтини и в пъти по-безопасни от евтините. Над половината от анкетираните посочват, че категорично са наясно с предимствата на премиум гумите.
NessaRox
Рейтинг: 1754 ВеселоКакви всесезонни гуми???
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Има ли зимни джапанки или по-модерните сега-летни ботуши:)
chinaski
Рейтинг: 365 НеутралноАми, да - всяка зима ги виждаме по пътищата, как се молят да ги бутат, дърпат и помагат, защото, докато другите са си сменяли гумите, те са им се смяли, че няма смисъл.
karabastun
Рейтинг: 7674 ЛюбопитноВ нашия град ако може би 34 % от шофьорите сменят гумите са много - ма то и сняг няма.............
[email protected]pag
Рейтинг: 1099 Любопитно"Най-важни харакетристики на гумите - "щадящи природата" - в Германия - 1%, а в България - 13%?!?
Знанието е сила, информацията - властДа бе, да...........
Не знам къде е правена тази анкета, но нещо силно ме съмнява този резултат.....
dante_18
Рейтинг: 621 НеутралноКарам само със зимни гуми. Няма смисъл да се сменят.
If you are going through hell... Keep going!Карате колкото изглеждат и после нови.
historama
Рейтинг: 3702 НеутралноА МВР сменят ли си гумите?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1394 НеутралноТези резултати изглеждат крайно неадекватни.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДо коментар [#5] от "dante_18":
Зимни през лятото?
Дедо Либен
Рейтинг: 1211 ЛюбопитноБлазе на негрите - те карат с едни и същи гуми докато издъхнат!
В Бургас, например, нямаме нужда от зимни гуми, щото рядко виждаме сняг, а и не искаме да пълним гушите на гумаджиите!
deymus
Рейтинг: 697 Весело34% вярват в заговора на производителите, да ни продават едни и същи гуми, и за зимата и лятото!
Petleshev
Рейтинг: 2852 НеутралноГледам да купувам нови гуми малко над средния ценови сегмент. Много скъпите ми се струват безсмислени... Гледам да ги карам 3-4 сезона. Въртя ги летни и зимни.
Бивш tww09306483.ostin22
Рейтинг: 643 НеутралноЕга ти "скритата" реклама е туй "изследване"..:-)
There is no way to happiness, happiness is the way!Quo Vadis?
Рейтинг: 964 НеутралноЗа Чехия резултатите са нормални защото от 1.11 до 1.4 на магистрала може да се кара само със зимни гуми и глобите са жестоки ако те хванат в издънка
Kosta Delev
Рейтинг: 979 ВеселоОт КАТ съобщават, че тези нарушители няма как да бъдат санкционирани, тъй като не се возят в джипове и поради това не са интересни за спиране...
ostin22
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#10] от "tww09306483":
There is no way to happiness, happiness is the way!Ми правилно! Зимните гуми се съсипват след 2-3 години стоене..още повече, че тук половината "зима" е над 6-7 градуса и се съсипват дори и в движение..
dante_18
Рейтинг: 621 НеутралноДа. И правя по 6000 км. на седмицат. If you are going through hell... Keep going!
ostin22
Рейтинг: 643 НеутралноМежду другото който кара със зимни гуми при температури над 10 градуса като днес е много по-опасен за движението от тези с всесезонни или летни с добър грайфер..
There is no way to happiness, happiness is the way!dasvidaniya
Рейтинг: 217 ВеселоТе тука ЧСИ трябва да се намесят
Руски трол. https://мвд.рф/Sinergy
Рейтинг: 493 НеутралноЖивея в Пловдив, не се качвам на планина/ски, сняг рядко виждаме и обикновено се задържа са максимум седмица. Въпреки това зимата ВИНАГИ карам със зимни гуми, а лятото с летни. Ако трябва да купувам нови гуми винаги първо проверявам тестовете на ADAC за съответният сезон и избирам най-качествените. Този избор многократно ми се е отплащал в трудни и рискови условия. Предполагам разни хора ме мислят за будала понеже давам пари за гуми, но такива рано или късно осъзнават разликата....
Явор Рг
Рейтинг: 269 НеутралноАз не сменям гуми заради сезона.
.Карам само в рамките на града и околностите, а във Варна снежна настилка има максимум три дни в годината.
Тогава просто не излизам с колата.
touchthis
Рейтинг: 296 НеутралноАз ако иам БМВ - за кво да го карам през зимата :) Опаковачно фолио и чак на пролет :Д
traveler1
Рейтинг: 789 НеутралноАз също не ги сменям вече, но и на практика почти не карам колата, особено зимно време.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВООтчтя ми се, като гледам с какви персони трябва да се разминавам на пътя, въпреки че съм с 30г стаж като шофьор, и би трябвало да съм обръгнал на целия тоя автоталибански абсурд.
karabastun
Рейтинг: 7674 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "dante_18":
[email protected]И не ти ли се изпичат зимните при 50-60 градуса температура на асфалта ?
stenlyaka
Рейтинг: 1738 НеутралноСменям стриктно , зашото колата е БМВ със задно предаване .
Но .........скоро четох едно изледване , според което производителите нарочно ни набутват зимни и летни гуми .Хората бяха направили молекулярен анализ на добри ( и скъпи ) всесезонни гуми , които са с идентични характеристики и в жегата и на снега !
Т.е , всички сме в матрицата , за съжаление !
Ivan Krastinov
Рейтинг: 269 Неутрално[quote#15:"dante_18"][/quote]
При 6000 км/седмично остава ли грайфер по зимните гуми на края на лятото? Аз също съм карал със зимни гуми през лятото и ако не е мокра настилката е горе-долу добре поведението на колата, но завали ли спирачният път скача доста.
misho73
Рейтинг: 1129 ВеселоДо коментар [#8] от "Дедо Либен":
Е идеята на автомобила по принцип е да се возиш от град до град, та като тръгнеш за Русе си е съвсем реално не само да видиш сняг, но и да затънеш в него :-) Освен ако не въртиш такси или просто спиш в Поморие и работиш в Бургас :-)
Моя ареал (автомобилен) е Видин-Силистра-Варна-Созопол-Пампорово-Петрич-Прилеп-Тетово и пак Видин, и всичко между тях, та нямам това чудене. А по принцип живея в София, ама гледам лятото с колело, зимата си работя вкъщи :-) Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
dante_18
Рейтинг: 621 НеутралноИма грайфер по две години изкарват. If you are going through hell... Keep going!
penetrating
Рейтинг: 5405 НеутралноГърци?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertkarabastun
Рейтинг: 7674 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "dante_18":
[email protected]Грайфер може да има - аз питах не се ли изпичат - зимната гума, като се търкаля по горещ асфалт, става на камък и се пързаля като шейна...!?
kapitan_laino
Рейтинг: 1218 НеутралноЗа същите смяната на гуми е мафия, бутилираната вода е измама, здравните осигуровки са обир, данъците са мафия, застраховките са ненужни, замърсяването на околната среда е мафия, велоалеите са за педер*си, разделното хвърляне на боклука е безсмислено, намордниците за кучетата са терор, зоните за паркиране са обир и т.н. И като закъсат нещо: "абе няма ли държава бе да му е*а майката".
usero
Рейтинг: 531 НеутралноНе знам откъде са тия числа, щото почти всичките ми познати, с изключение на няколко шемета, си сменят летни-зимни гуми.
carpe_diem_
Рейтинг: 437 НеутралноИма си държави, където си е по-добре само с летни (Гърция, Испания, Италия, особено по-южните им части), всесезонни (Франция, Англия, може би Белгия, Холандия също) или зимни (Русия, Скандинавия, особено по-на север).
При нас при разлика в температурата от 60-ина градуса между най-ниските стойности зимата и най-високите лятото, освен ако не си от Петрич примерно, си е малко тегаво да караш само с едни гуми. Айде простено да е, ако не караш хич.
Като жена ми например - каза ми горката да й купя хубави всесезонни гуми, че й писна да ходи по гумаджийници, а грам не кара (общо 2000 км на година има-няма), аз ги поръчах, ама тия объркаха поръчката и ни пратиха зимни (че бяха и по-скъп модел и сме на далавера малко), ама всичкото това го забелязахме след като гумите бяха поставени и не ни се занимаваше пак с куриери, рекламации, тъпотии :D
zle_platen_trol
Рейтинг: 438 НеутралноАз пък си ги сменям стриктно независимо, че действително тук, в Бургас, това си е жива минавка. Рядко пада сняг, рядко хваща голям студ и затова не са малко шофьорите, които не сменят. Един пършив сняг обаче да завали и почват цирковете, особено по пътя за М.Рудник ( за незапознатите, този път има изкачване) .Отделно, че е опасно, когато се наложи да се пътува из страната.
''zms15783''
Рейтинг: 482 НеутралноЕдна от сайта разправяше(хвалеше) че си държала 20 кинта в тефтерчето. Незнам, не ме интересува, не карам кола, като ми потрябва превоз, викам такси.
Цайко
Рейтинг: 990 НеутралноНормално, взел съм всесезонни мишелинки и не се налага смяна на гумите.
ubavia
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#7] от "Darth Plagueis":
Да, какъв е проблема?
tach0
Рейтинг: 217 НеутралноТова със смяната на гумите си е преднамерена и целенасочена манипулация на стадото! Не са гумите важни за колата, а ШОФЬОРЪТ! Той кара, той преценява, той плаща! . Обучение за шофиране при зимни условия, съобразена с пътните и климатични условия скорост, голяма дистанция, вериги в багажника и разумна оценка на условията - при снежни бури с преспи и лед, просто не тръгвай на път. Казвам го от гледната точка на 30+ години и 1 млн.+ км зад волана! Да разчитаме на главите си, а не на гумите!
vladivlad
Рейтинг: 546 НеутралноЗа страна с четири сезона като България и шофьор, който зиме не ходи по зимни курорти, всесезонните гуми са далеч по-доброто решение.
Do or do not. There is no try. Yodakapitan_laino
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#36] от "tach0":
По тая логика всички правила за безопасност на пътя са "манипулация на стадото", щото шофьорът ако е мега добър като теб няма да има никакви катастрофи.
tach0
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#38] от "kapitan_laino":
Не измествай темата! Говорим за гумите все пак. Аз не съм мега добър шофьор, а просто разумен шофьор който спазва правилата за безопасно движение. Гумите не са правило за безопасност, а част от автомобила(важна, без съмнение), обожествяването на която, позволява на неразумните шофьори да се мислят за безсмъртни, щото били със супер зимни гуми!
Peni Nikol
Рейтинг: 6464 НеутралноС всесезонните гуми си карам зиме и лете, но дълбочината на грайфера го спазвам.
Роси
Рейтинг: 7406 НеутралноАми те тировете, дето постоянно катастрофират по пътищата през зимата са все с летни гуми. Виждала съм на Шипка през зимата какъв хаос създават, като се обърнат и запушат и без това тесния път.
val1320
Рейтинг: 511 НеутралноТук всеки коментира гуми,гуми,гуми....Важно е задкормилното устройство-когато пътните условия са тежки,има предварително съобщение да не се пътува, не се налага по спешност-просто не пътувай!А в това време пътните служби ПОЧИСТВАТ пътищата до черно и ги обработват против заледяване-не е нужно да караме зимен офроуд с вериги,4Х4 или с тракторни грайфери на гумите!Спомнете си Карнобат-Бургас на "Тракия" миналия Декември-колко говеда се бяха набутали в преспите,нито могат напред,нито назад,почистващите машини също стоят в тапа,Бойко Борисов ги спира даже,но те карат ли карат.
lz2
Рейтинг: 1959 НеутралноА през лятото на горещия асфалт си като с кънки! ПравописА е поле за изява на неграмотните!