Какво е важно да знаем за гумите през зимата

Какво е важно да знаем за гумите през зимата

© Нокиан



През зимата е препоръчително гумите да бъдат напомпени с 0.2 бара над посочените от производителя на автомобила стойности, тъй като заради разликите в температурите налягането пада, това съветва автомобилистите мениджърът техническо обслужване на клиенти в "Нокиан Тайърс" Мати Мори. Той посочва, че спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара.


Мори препоръчва също налягането да се проверява в гумите, когато те са студени, тъй като след шофиране, те винаги показват по-високо налягане. "Правилното налягане в гумите има огромно влияние върху поведението на автомобила и износването на гумите. Ниското налягане в гумите намалява безопасността като увеличава спирачната дистанция и влошава поведението в завоите, а гумата става по-лесна за пробиване.

Какво е важно да знаем за гумите през зимата

© Нокиан


Не забравяйте и поддръжката на резервната гума – бъдете сигурни, че ако ви се наложи да я използвате, тя е в оптимална кондиция и с правилно налягане", подчертава експертът.


Мати Мори коментира и различното износване на гумите на различните оси, като въртенето на предните отзад и обратно, всеки сезон можете да реши проблема. "Ако една двойка гуми е много по-износена от другата, трябва да преместите по-добрите на задния мост за повече безопасност.

Какво е важно да знаем за гумите през зимата

© Нокиан


Осигуряването на добро сцепление на задните колела с повърхността на пътя ще помогне да предотвратите най-опасният сценарий, при който задната ос губи сцепление с пътя и колата започва да се пързаля," обяснява експертът. Мати Мори посочва, че през зимата гумата трябва да има грайфер от поне четири милиметра, а проверката на неговата дълбочина може да стане с монета или с кибритена клечка.




В първия случай се взима монета от два лева и ако грайферът не покрива сребристият кант, обувките на колата са за смяна. При проверката с кибритена клечка грайферът трябва да стига над частта, по която е възпламеняващата се част.


Важен фактор за добрата работа на гумите е и тяхната възраст. При активна употреба, те трябва да се сменят на всеки шест години, дори да не са напълно износени. Дори малко употребявани гуми, трябва да се бракуват след десетата година, казва още Мори.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 554 Любопитно

    И колко плати ,,Нокиан" за тази реклама.Мати Мори ли е Морко ли е.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4139 Неутрално
  3. 3 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#1] от "Grizacha ot Razgrad":

    Че що, човекът си подбива продажбите така, аз досега не съм чувал за гума, която след 4-5 години да не е станала на галош, той разправя, че и десет можело да издържат. Освен да продават гуми с ДОТ отпреди 5 години в България.

  4. 4 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#1] от "Grizacha ot Razgrad":аз досега не съм чувал за гума, която след 4-5 години да не е станала на галош,
    —цитат от коментар 3 на usero


    Всъщност с времето гумата се втвърдява и се износва по-трудно и ако не се кара достатъчно можеш не само "да чуеш", но да видиш 10 годишна гума с грайфер 4-5 мм...

    Stef
  5. 5 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 669 Весело

    Сигурно всяка пета кола в София има изгоряли светлини, те за гумите седнали да обясняват на бАй ганЯ и кака Ганка ;)
    Кога КАТ ще почне да си върши работата при напълно тъмни половини на автомобили - мислиш си че идва мотоциклет, то автомобил ...

    Като ония моторист, който решил да мине между двата мотора насреща ;)

    Stef
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Това със по-добрите гуми на задната ос, важи за колите с предно предаване. Колкото и странно да му звучи на българския шофьор...

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Мисля, че трябва да се сменят дори нови след 5 години по нашите ширини, за Финландия (по-малко слънце) може и след 10 :)
    Някой чувал ли е за скандал с Нокиан, подобен на този с Волксваген - нагласяне на резултати?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1822 Неутрално


    До коментар [#1] от "Grizacha ot Razgrad":аз досега не съм чувал за гума, която след 4-5 години да не е станала на галош,
    —цитат от коментар 3 на usero

    Всъщност с времето гумата се втвърдява и се износва по-трудно и ако не се кара достатъчно можеш не само "да чуеш", но да видиш 10 годишна гума с грайфер 4-5 мм...
    —цитат от коментар 4 на stef

    Точно това имам предвид, не че са се изтъркали грайферите, а че е станала твърда и хлъзгава, то е ясно, че няма да се изтрие, ако не е карана. Галошите се прават и те с грайфери, за кой не е виждал.

  9. 9 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":

    От пет години съм с Нокиян и няма грижи. Е, почти няма.
    Сега се излъгах и купих две нови зимни "Файърстоун" и въобще не съм доволен.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  10. 10 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#1] от "Grizacha ot Razgrad":

    Глупав въпрос за "Нокиян".
    Има си световни статиски. "Нокиян" са номер едно.

    Не съм карал само с "Мишелин".

    За България всъщност няма идеална зимна гума. Ние газим сняг, а белият човек гази по разтопени от препарати лиги.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  11. 11 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#3] от "usero":

    На третата година зимните гуми ги давам в гумаджийница. Две за 70 лева и винаги се продават. Добавям още и купувам две нови за водещите колела. Старите имат грайфер, но вече втвърдяването е започнало. Когато познавам купувача му казвам точно истината, но на хората не им пука. Безпаричие.
    Летните се изтъркват така или иначе за две години и тях ги изхвърлям.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  12. 12 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Налягането се мерело на студена гума, защото се повишавало, когато загрее? Аз да не карам само със студени гуми, че да ме интересува налягането на студено? Нещо не ми се вързва?

  13. 13 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#12] от "Лео":

    Градско караш винаги със студени гуми.
    Загряват само при скорост.

    Впрочем това за налягането е вярно напълно. Става въпрос за по-високото налягане.
    Продавач на гуми ме посъветва да вдигна налягането на моите от 2,2 на 2,4 и колата се оправи, а бях хукнал да търся причини защо не е стабилна колкото ми се иска.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  14. 14 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1659 Весело

    ++++++

    България НАД ВСИЧКО .....
  15. 15 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    "... Не забравяйте и поддръжката на резервната гума – бъдете сигурни, че ако ви се наложи да я използвате, тя е в оптимална кондиция и с правилно налягане...".

    Хм-м-м-м... При почти всички нови автомобили, нормалната резервната гума се води екстра и се доплаща. Така наречените патерици, лично аз много не ги харесвам, но е по-добре от нищо. Да не говорим, за повечето модели от висок клас, които нямат предвидена резервна гума... Някакъв смешен спрей и компресорче, което уж трябвало да свърши работа.
    Предлагат се и гуми рън-флат с които може да караш някакви километри, ако се спука. Ама са скъпи, че и тежки.
    Веднъж ми се случи да пукна гума и добре, че не бях сам... Иначе нямаше да мога да развъртя болтовете. Така бяха залепнали. Голямо блъскане и скачане падна... Викам си, какъв смисъл от резервна гума, ако няма да можеш да я сложиш сам?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  16. 16 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Весело

    До коментар [#10] от "Росен (Путлер капут)":
    Това че не знаеш, не пречи да се ограмотиш. Хванаха ги като зайзи в люцерната:)

    http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20160226/nokian-erkanner-fusk-med-dack-har-pagatt-i-flera-ar/

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  17. 17 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Нагледам съм се на гръмки изказвания от 'експерти'. 3 години 5 години и трябвало да се сменят, втвърдявали се били. Хайде, да не се излагаме, карам на една от колите японски гуми Тойо в Канада, правени в Япония. В този момент имат грайфер около 8 мм и ги карам от около 8 години. Поставям ги декември и ги махам началото на март. В момента навън е точно -28 градуса и мога да огъна каучука с ръка.
    Когато се пазят гумите и не се карат на асфалт а на сняг зимните гуми могат да се ползват доста години. КАто чета коментарите и в БГ ми говорят за втвърдяване на каучука ми става, как да кажа много весело. По същия начин ме забавлява, когато ми говорят за загряване на автомобила преди тръгване...

  18. 18 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Ако една двойка гуми е много по-износена от другата, трябва да преместите по-добрите на задния мост за повече безопасност.
    =============
    Този е еб@siму горублянския специалист. Все си мисля, че е по-добре една каляска да може да спира, а не толкова да не може да тръгво. Това за каляските със задно. А варианта на горублянския е още по-безумен за каляските с предно.

  19. 19 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Они че му кажат на Бай Ганя!

    Той си кара зимата с летните отзад, щото е тарикат а колата е с предно и е много "стабилна".

    Като за начало трябва да има изискване за 4 гуми според сезона, а чак след това за дълбочината на грайфера.

    А не 2 зимни отпред и 2 летни отзад, а лятото - наобратно. Нито лятната гума е направена от подходяща смес за зимни условия, нито зимната - за летни.

  20. 20 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#18] от "Цайко":

    Поради тази причина се сменят и четирите гуми наведнъж.... ама пусто безпаричие...най се кефя на старо БМВ с износени в различна степен гуми и лъскав ауспух....


    Все си мисля, че е по-добре една каляска да може да спира, а не толкова да не може да тръгво.
    —цитат от коментар 18 на Цайко


    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  21. 21 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#20] от "the_flea":

    Не си спомням кога за последно съм карал кола с 2 по 2 различни гуми, винаги са четири еднакви. С две неща не се правят компромиси - с качеството на гумите и на спирачките. Всичко друго може да се преживее.

  22. 22 Профил на 4efo1979
    4efo1979
    Рейтинг: 240 Любопитно

    По същия начин ме забавлява, когато ми говорят за загряване на автомобила преди тръгване...
    —цитат от коментар 17 на ivailosavoff


    Може ли малко повече информация - защо това да е смешно? Не разбирам и искрено питам.

  23. 23 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bullet":

    За кое не знам?
    Писах, че не съм карал с "Мишелин".
    А това какви гуми ще избереш далеч не става само с четене.

    "Пирели", "Бриджстоун", "Гудияр" и почти всичко дето го е имало на пазара съм го карал.
    Ти едва ли.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  24. 24 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":

    Ставаше дума за Финландците, как си плащат за позитивни и прехвалени резултати. Изловиха ги, как за тестовете изпращали специални гуми, нямащи нищо общо с гумите на пазара, и това в продължение на години.
    Относно кой с какви гуми и колко е карал... ай да не си ги мерим, че пак да не чукнеш гредата:)
    Само за уточнение, гумите за Скандинавието на Нокиан, като и на другите фирми, нямат нищо общонс гумите за останалата част от Европа. Сигурно и от там, различни отзиви от шофьори, карали с еднаква марка, но с различен тип гума.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  25. 25 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":

    Ставаше дума за Финландците, как си плащат за позитивни и прехвалени резултати. Изловиха ги, как за тестовете изпращали специални гуми, нямащи нищо общо с гумите на пазара, и това в продължение на години.
    Относно кой с какви гуми и колко е карал... ай да не си ги мерим, че пак да не чукнеш гредата:)
    Само за уточнение, гумите за Скандинавието на Нокиан, като и на другите фирми, нямат нищо общонс гумите за останалата част от Европа. Сигурно и от там, различни отзиви от шофьори, карали с еднаква марка, но с различен тип гума.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  26. 26 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#24] от "Bullet":

    Ще видя къде беше статистиката, но Нокиян е номер едно не само за зимни, а и за летни гуми.
    И нищо не си мерим. Просто ти отвръщам, щото ми дращиш, че "ова че не знаеш, не пречи да се ограмотиш."
    А аз ясно съм казал кои гуми НЕ съм карал.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  27. 27 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#26] от "Росен (Путлер капут)":

    Аз съм карал с всички изброени от теб марки вкл. и Мишлен. Тази година за първи път купих Нокиан и за съжаление малко се изложиха на първия сняг -вярно беше киша, а в нея всички се дънят. Живея на място до където се стига почти по екстремен път и за сметка на това лошо почистван.
    Нокиан до скоро бяха в средния сегмент , а сега се напъват да влязат в премиум сегмента - е на цени го докараха. На всичко отгоре фабриката е някъде в Русия. Да знам че роботи ги правят, ама...... Жалко е че го разбрах след като ги купих.
    Според мен не бива да се робува на марки - всяка година излизат различни шарки и модели и понякога стават издънки. Трябва да се има пред вид и колко тежка и голяма е колата - не може да се кара с висок клас гуми предназначени за БМВ, Мерцедес.....)например Рено, което е два пъти по леко. Шарката дори и на една марка е различна за различните класове автомобили.
    Аз бих класирал при зимните гуми Бриджстоун и Гудиар на първо място . При летните Мишлен, Пирели и Континентал - там е по-трудно :-).

  28. 28 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#27] от "Скиорски":

    Погледни, да не са ти пробутали, Нокиан за скандинавието. Те се държат по-зле на киша и вода, но са с по-добри показатели на сняг и лед. Зет ми се оплака от същото поведение на гумите, които си купи. Беше очарован как се държат на моята кола в Швеция, ама не му харесаха на неговата в Пловдив. Кой да знае, че видът на асфалта, в Швеция е друг и е съобразен с това, че много от гумите са с шипове.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  29. 29 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#22] от "4efo1979":
    80-90% от износването на мотора става, когато е студен, без значение дали на място или не! Тук в Канада, когато е -25 ил -35 разбирам да остави човек колата няколко минути да поработи (инак е невъзможно да се кара, скоростите не се движат ,когато маслото е студено), но не е хубаво да се прекалява просто защото на място температурата на двигателя е неравномерна в горната и долната си част и това е още по зле...
    В България е напълно безмислено при температурите зимата. Определено е по добре внимателно да се кара първите няколко минути.

    Поздрави

  30. 30 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#27] от "Скиорски":

    Моите "Нокиян" се оказа, че се правят само във Финландия. И слава Богу, защото и аз не вярвам на руснаци.
    От друга страна ще видя кой доставяше руски гуми и ще си купя за проба две зимни.
    Грайфера, шарката де НЕ ми харесва на нито един производител. Газя сняг и ми трябват гуми с мотокарен грайфер. Над тон и половина тежи колата ми.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivailosavoff":

    Японска гума не съм виждал.
    Щом казваш може и да е така, но не ми се вярва. Осем години е твърде много.
    Караш, не караш каучука си остарява и се втвърдява.
    Пак казвам, може и да са го докарали японците, но с гумите, които имаме тук това е, три години и си става корава. Аз затова ги продавам на третата година и купувам нови.

    Тук няма как да не караме на асфалт с тях. И на температури от +12 градуса, че и повече.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  32. 32 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#29] от "ivailosavoff":

    Много съм мислил. Правя точно това, което препоръчваш от две години. Тръгвам на втората минута най-много, но не вдигам много обороти.
    И вярно, че двигателя загрява по-бързо, отколкото на място. Не е много логично сякаш, но е факт.

    Е,
    като беше минус 25 градуса дълго време стоях по 10 минути да мръдне поне температурата малко нагоре.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 459 Неутрално


    До коментар [#31] от "Росен (Путлер капут)":

    Аз не убеждавам, това са фактите за мен. Пазя гумите и те ми дават по дълъг живот в страна, където зимата е отврат време и бич за гуми, ламарина, мотор и т.н. Тук най добрата гума е Йокохама, Тойо, Бриджстоун, Мишлен в по малка степен и другите марки, КОнтинентал, Пирели и т.н. Първите три +Мишлен ги правят в Япония, и имат безкомпромисно качество. Пирели и Нокиан ги правят в Росия и не съм карам с такива, няма и да карам, аз продукт правен в Росия няма да купя в този живот но това е личен избор...

    Весели празници!

  34. 34 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#33] от "ivailosavoff":

    Японска гума тук няма да видим.
    Що се отнася до "Нокиян" определени цолажи се правят само в Русия, а другата част се правят само във Финландия.

    Мислех си за другата гуми за "Мишлен"...."Мишелин" по нашему, но едва ли ще са правени в Япония, което пък значи, че няма да имат нужните качества.
    И никоя фирма не предлага грайфер, какъвто ми се иска.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK