Моделите на МИНИ ще се предлагат с автоматик с два съединителя

Моделите на МИНИ ще се предлагат с автоматик с два съединителя


Автомобилите МИНИ от моделите хеч с три врати, хеч с пет врати и кабрио ще се предлагат и със седемстепенната автоматична трансмисия с два съединителя, съобщиха от компанията. Тя се отличава с екстремно бързи превключвания, висок комфорт при смяна на предавките и оптимизираната ефективност.


Трансмисията се комбинира с подбрани двигатели като алтернатива на серийната шестстепенна механична скоростна кутия. Управлението на скоростната кутия с два съединителя се извършва с оформен по нов начин скоростен лост. То е електронно и след избиране на режима на шофиране, лостът се връща в изходната си позиция. Паркинг-спирачката пък се включва чрез натискане на бутона Р.

Моделите на МИНИ ще се предлагат с автоматик с два съединителя

От позиция D чрез придвижване на селектора наляво може да бъде активиран режимът S (от "спорт").


Какво представлява и как работи


Конструктивният принцип на скоростната кутия с два съединителя е взет директно от моторните спортове. Също като на състезателната писта тя осигурява динамични ускорения, тъй като при възходящото превключване няма прекъсване в подаването на мощност.

Моделите на МИНИ ще се предлагат с автоматик с два съединителя

Дори при постоянно натиснат педала на газта, управлението на трансмисията избира моментите на превключване за части от секундата и то, по начин по който след смяната на предавката винаги са на разположение идеалните обороти на двигателя за добро ускорение.




Това е възможно благодарение на специфичната конструкция на скоростната кутия с два съединителя. Тя съчетава две отделни трансмисии в един корпус. Основният елемент са двата охлаждани с масло съединителя, от които единият отговаря за четните предавки (2, 4, 6), а другият за нечетните (1, 3, 5, 7), както и за предавката за заден ход.


По време на шофиране единият от двата съединителя е винаги затворен, а другият отворен. При възходящо респективно низходящо превключване те се активират последователно, като отварянето на първия съединител става успоредно със затварянето на втория. Ако например МИНИ ускорява на трета предавка, подаването на мощност се извършва чрез съответния съединител и трансмисията на нечетните предавки.


В същото време управлението на трансмисията вече е осигурило включването на следващата необходима предавка – в случая четвърта – на трансмисията, отговаряща за четните предавки. За възходящо превключване е необходимо само отваряне на съединителя на трета предавка и затваряне на този за четвърта. И двете се извършват едновременно, без прекъсване на подаването на мощност и за толкова кратък период, който при механична скоростна кутия би бил достатъчен най-много за натискане на педала на съединителя.


Интелигентно превключване


За да може винаги да е готова с подходящата за следващото превключване предавка, електронното управление на новата скоростна кутия с два съединителя постоянно анализира желанията на водача и ситуацията на пътя. Оценяват се положението на педала на газта, оборотите на двигателя, скоростта и режима на шофиране.

Моделите на МИНИ ще се предлагат с автоматик с два съединителя

Повишеният спрямо серийната механична шестстепенна скоростна кутия брой на предавките се отразява положително както на спортния дух, така и на комфорта на возене. Седемте предавки на скоростната кутия с два съединителя позволяват по-голям диапазон от предавателни числа и намаляват промените на оборотите между отделните предавки.


В режим S превключванията на предавките се извършват при по-високи обороти на двигателя, като при него във всеки един момент може да се мине и към ръчно управление. Чрез късо движение на скоростния лост напред се превключва низходящо, при леко дърпане на лоста, се включва следващата по-висока предавка.


Свързаността на управлението на трансмисията с опционалната навигационна система адаптира стратегията на превключването към ситуацията на пътя. Така например, при приближаване до остър завой или кръстовище, своевременно се превключва низходящо, за да може за намаляването на скоростта да се използва спирачният ефект на двигателя.


При преминаване през два следващи бързо един след друг завоя, включената по-ниска предавка се задържа, с което се предотвратяват ненужните превключвания, а на излизане от завоя винаги е на разположение идеалната за ускорение предавка. Също като при конвенционалните автоматични трансмисии с хидротрансформатор, скоростната кутия с два съединителя има и функция "пълзене", която позволява потегляне без натискане на педала на газта.


За пълно ползване на инерцията


Автоматичната скоростна кутия позволява и безмоторно движение. При него двигателят се отделя от задвижването, когато водачът отнеме газта. По този начин колата може да се движи по инерция, с обороти на празен ход, при минимален разход на гориво, без скоростта му да бъде намалявана от спирачния ефект на двигателя.


В зависимост от оборудването на автомобила с навигационна система респективно асистиращи системи активирането на функцията за безмоторно движение може да се адаптира още по-прецизно към ситуацията на пътя. Ако например въз основа на данните от навигационната система или от камерите се разпознае необходимост от спиране, тъй като автомобилът се приближава към кръстовище или движещ се отпред автомобил, функцията за безмоторно движение не се активира, за да може спирачният ефект на двигателя да се използва за намаляването на скоростта.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 749 Любопитно

    И с какво това се различава от DSG-скоростните кутии на VW/Audi, които ги има и се ползват от поне 10 години?

  2. 2 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 298 Неутрално

    И с какво това се различава от DSG-скоростните кутии на VW/Audi, които ги има и се ползват от поне 10 години?
    —цитат от коментар 1 на Smoke


    С това, че VAG не са платили за рекламна статия.

  3. 3 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Пълен боклук са тея бивши английски трабанчèта на мега висока цена. Едно не може се отрече, че БМВ имат много добър маркетинг и ги възродиха и ги продават на нерелни цени за този клас.. Цената е пълен абсурд за тоя клас има колкото по добри и 2 пъти по евтини :)

  4. 4 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Не знам кой нормален човек би предпочел това пред Голф GTI.
    GTI размазва това недоразумение по всички показатели.

    If you are going through hell... Keep going!
  5. 5 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Колко струва тази сапунерка? Сигурно колкото 3 Дачии...

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  6. 6 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Това е Айфона в колите. Купуваш фукня и в допълнение малка количка.

    Попътен вятър в главите!
  7. 7 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Тая кола харчи колкото един ТРАБАНТ, само че е стотина пъти по-скъпа. Кола за баровци. Английско производство.

  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3600 Неутрално

    До коментар [#3] от "sacred":

    Няма да са пълен боклук, все пак са БМВ... Но, че са скъпи нишови автомобили, които нямат никакви особени качества, не може да се отрече.
    В западна Европа гледам се карат. И при нас ги има... Значи се купуват.
    Карал съм, мисля предния модел. Нищо особено според мен. Никаква функционалност и нищо впечатляващо..., ама е Мини. Какво толкова му харесват и аз се чудя, ама е факт.

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#1] от "Smoke":

    +++
    Автоматик с два съединителя е нещо почти толоква новаторско колкото и системите за предотвратяване на блокирането на колелата при спиране. :) Едва ли има нов автомобил с автоматична трансмисия, който да използва друга технология (освен вариаторните, разбира се).

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Помня как едно време на определени модели Лада Самара, отзад гордо пишеше "5 speed".
    И това, когато в нормалните автомобили това си беше стандарт от барем 10 години.

    Същото сега и с тия два съединителя, немците ги пуснаха преди 15 години, а от 5 години други практически няма. Гордост ли е?

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    Никога не мога да свикна с автоматична скоростна кутия, колкото и да е добра :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#9] от "tko42434569":
    Е, и тези с хидротрансформатор също,

  13. 13 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1111 Весело

    тествах едно преди години... зарад характерния дизайн на минито предното му стъкло е по-вертикално от съвременните коли и тавана му излиза по-напреде... за по-високи хора е неудобно щот тавана затуля знаци и светофари турени нависоко... требе да свикнат да гледат отрано и далеч напреде...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Любопитно

    До коментар [#11] от "penetrating":

    Защо?
    Какво има да и свикваш?

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    До коментар [#14] от "ivan_":

    Карането в града и спирането :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Любопитно

    До коментар [#15] от "penetrating":

    ???

    С автоматик точно това е много по-удобно...

    Какво не му свикваш?
    Включваш на скорост и след това само натискаш спирачката или газта ако се налага...

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivan_":

    Ще ми трябва практика :)
    Навиците ме карат да се хващам за лоста, да натискам спирачката, което ме кара да залепна на стъклото...
    Такива неща...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#17] от "penetrating":

    Може би наистина става дума за практика просто, но той казуса е при теб:)

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivan_":

    Да, съжалявам, че не бях достатъчно ясен, че лично за мен е проблем, а не с технологията изобщо или тази кола в частност. :)
    Освен това ми харесва да карам с ръчни скорости. Колата ми е с автоматични, защото моделът не се предлагаше с ръчни, но никога не съм ги използвал.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    МИНИ са за хора които биха искали да карат ПОРШЕ, но нямат или не искат да платят маса пари. А иначе технически със сигурност не са боклук, печели ли са Рали Монте Карло!!

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#19] от "penetrating":

    Веднъж като свикнеш на автоматични, няма да искаш ръчни.
    Моята има типтроник (автомат, но може и ръчна смяна на скорост), който съм ползвал веднъж, за да видя как работи и след това никога не съм го ползвал.:)

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    До коментар [#21] от "ivan_":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK