На всеки нов продаден автомобил в България през 2017 г. са се падали 5 на над десет години

Само в столичната пътна полиция на ден се регистрират между 800 и 1000 моторни превозни средства.

© Николай Дойчинов

Само в столичната пътна полиция на ден се регистрират между 800 и 1000 моторни превозни средства.



В България през миналата година на всяко закупено ново превозно средство са се падали пет на възраст над десет години, сочат данните на Пътната полиция за регистрациите. Общо за година автопаркът в страната е нараснал с 306 421 автомобила, ванове, микробуси, камиони, автобуси и мотоциклети.


Сред тях чисто новите са 39 094. Произведени преди повече от десет години са почти 200 хиляди моторни превозни средства.


Така към 1 януари тази година в България има над 3.44 млн. МПС от всички категории. Най-много са леките коли – повече от 2.77 милиона. Товарните автомобили са близо 373 хиляди, а мотопедите и мотоциклетите са почти 180 хиляди. Автобусите са близо 21 хиляди. От целия автопарк 1.34 млн. превозни средства на повече от 20 години, а 1.04 млн са произведени преди между 15 и 20 години.


В България има само 3487 хибрида и едва 384 електромобила




Поглед към използваните от автопарка горива показва, че на бензин разчитат почти 1.4 млн. моторни превозни средства. Дизелът захранва близо 1.2 млн.


На пропан-бутан и метан се движат общо 171 338 превозни средства, твърдят от МВР. Този твърде малък брой може да се обясни с факта, че в бройката попадат само колите, които са разчитали на газ в момента на регистрацията си в пунктовете на Пътна полиция, но не и тези, преработени след покупката им.


Хибридните автомобили са 3487, а електромобилите са едва 384.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Има си много лесен начин да се прекрати тази лудост със старите автомобили.

    Нека за данъка на всеки автомобил да важат два коефициента - възраст и енергиен източник. Например - за всяка година от възрастта на автомобила - 1 %. За електромобили - 1 %, за хибриди и метан - 2 %, за бензини и дизели - 4 %. И така, аз ако имам стара таралясник ДВГ на 15 години, умножавам 15х4 и получавам 60 % увеличение на данъка. Догодина ще бъде 64 %... и така, докато таралясникът не стане на 25 години, когато ще плащам двоен данък. По този начин българинът ще се научи да си изхвърля боклуците и да си купува нови коли със съответните европейски норми на замърсяване.

    А който се оплаква, че нямал пари за си купи нова кола - спирката за градския транспорт е наблизо, автобусите и трамваите хора не ядат.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Не старите коли са проблем, а корупцията при доказване на годността им.

  3. 3 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тоя пак със старите автомобили..абе,човек знаеш ли ,че две трети са без катализатори особенно френските...тва пък еспейса беше манна небесна..ако не го свалиш ,ти го сваляха набързо!!!и в чужбина има стари коли наред със новите супер скъпи...първо се оправя стандарта и кражбите ,после се слагат глоби!

    Долу рушистите и фашистите
  4. 4 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 619 Разстроено

    Ей, че глупави тез хора да купуват стари автомобили. Не знаят ли, че новите са по-хубави. Дори и Вуте по-горе насила акъл ще им дава и ще ги кара да купуват нови.

    Проблемът е в корупцията и безхаберието. Другите проблеми са следствие лесно ще се елиминират след/ако се реши основният. Но както каза стругарката "Реформата е завършена". А менторът е част от проблема, а не от решението.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  5. 5 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 606 Неутрално

    80 % от автомобилите с бензинови двигатели са на пропан-бутан и отделят само вода. Доказано.

  6. 6 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Еми може да сравните в държавите със сходни доходи какво карат и тогава да направим равносметка. Също така може и да се направи проучване на пътя нали има сега уреди за проверка, да се види какво изхвърлят автомобилите и да има санкции за този, който мърси. Във всеки случай равносметката с годините ми изглежда като подготовка за гърбене на най-уязвимите.
    За дрънканици от типа, който не може да кара чисто ново ще ползва автобуса ще спомена, че на когото не му харесва няма пречка да изчезне. Границата е отворена.

  7. 7 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Има си много лесен начин да се прекрати тази лудост със старите автомобили. Нека за данъка на всеки автомобил да важат два коефициента - възраст и енергиен източник. Например - за всяка година от възрастта на автомобила - 1 %. За електромобили - 1 %, за хибриди и метан - 2 %, за бензини и дизели - 4 %. И така, аз ако имам стара таралясник ДВГ на 15 години, умножавам 15х4 и получавам 60 % увеличение на данъка. Догодина ще бъде 64 %... и така, докато таралясникът не стане на 25 години, когато ще плащам двоен данък. По този начин българинът ще се научи да си изхвърля боклуците и да си купува нови коли със съответните европейски норми на замърсяване. А който се оплаква, че нямал пари за си купи нова кола - спирката за градския транспорт е наблизо, автобусите и трамваите хора не ядат.
    —цитат от коментар 1 на Lou


    Ами ако няма наблизо автобусна спирка?Или не живее в София и няма трамвай?Ако има деца,които трябва да кара на детска градина и училище,които са на далечно разстояние едно от друго?Много лесно решавате човешките съдби.Щом даден автомобил е минал технически преглед,то той трябва да може да се движи по пътищата.
    И не автомобилите са големият замърсител,а отоплението на дърва и въглища.

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    Проблемът е в корупцията и безхаберието.
    —цитат от коментар 4 на Чоко и Боко


    Така е дрогарьо! Преди 1989 г. "нямаше" никаква корупция, ама и нямаше автомобили.
    Спомняш ли си какви рушвети се даваха, за да се купи нов нов автомобил, жилище, пералня или секция от магазин Явор???

  9. 9 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Интересна е съпоставката със статистиката за Нидерландия:

    Car sales data over 2017 have been released;

    414,538 new cars have been registered. This is +8.4% compared to 2016, which was the worst year on record.

    Best selling models;

    1) Renault Clio (11,780)
    2) Volkswagen Golf (11,146)
    3) Volkswagen Up! (10,851)
    4) Opel Karl (9,907)
    5) Kia Picanto (9,625)

    As you can see, city cars dominate new car sales. The largest car of the top 5 is only a Volkswagen Golf.

    Typically only 35-40% of new car sales are directly by consumers. The rest are business cars, company cars and other lease arrangements. 2017 data has not been released on that yet.

    At the same time 1,125,310 used cars were sold by dealerships and garages. Additionally, another 679,710 used cars were sold between consumers without a third party. The total used car sales are 1,805,020.

    A total of 2,219,558 cars were sold overall. This means that used cars have a market share of 81%. Among consumers, used car sales have a market share of approximately 93%.

    The low level of new car purchases among consumers is a reason why the average age of the fleet is relatively high and new developments like hybrids or electric cars find little acceptance. Non-business ownership of electric vehicles is pretty much at 0%.

  10. 10 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    На всеки нов продаден автомобил в България през 2017 г. са се падали 5 на над десет години
    ============================
    Значи са се продавали 6 автомобила. Както видяхме преди известно време няма разлика между стари и нови, освенако не се манипулира софтуера.

  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lou":

    Точно така!Назад към природата.Автомобили ще ми карат!Айде по-едно магаре а за по-заможните конски впряг с кочияш.Автобусите и те замърсяват.Я колко е въглеродня и енергиен отпечатък да се произведе един автобус.
    А иначе,освен с рестрикции едни тъпани на запад са решили част от проблема с велоалеи,с култура на населението и със мрежа от общински велостанции.
    http://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age
    А както се вижда от официалната статистика,европейскя автомобилен парк също не е много млад.Като тенденцията е повече към остаряване на парка.Защо така?Това е много дълга тема.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1382 Любопитно

    До коментар [#9] от "J.J.":

    И всичко това навежда на мисълта че...Работещите бедни глобално нарастват за сметка на забогатяващите богаташи?Или бъркам?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Не съм чул някой да не иска нова кола,така че нз какво си дъвчем тая тема.

  14. 14 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "mushashi":

    Не забравяй, че София е центъра на вселената и синоним на думата България!

  15. 15 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Да,собственикът на новия плаща поне 400-500 лв. данък,а другите 5 таралясника плащат общо около 120-150 лв.!Айде,обърнете пирамидата и да видим кой ще купува таралясник за 2000 лв.,ако трябва да му плаща 4-500 лв. данък на година!?

  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Неутрално

    При тези ниски доходи няма как средностатистическия българин да си купува нови автомобили.

  17. 17 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9079 Любопитно

    Ще си карам старата до лозе и без катализатор, а продават и на старо по 100 лв ще и купим един.

  18. 18 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Старите коли идват от ЕС.
    Значи и там карат стари коли.

  19. 19 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lou":

    Трябва и по-прецизно да се подходи с кубатурите и мощността, цащото не е едно и също 15 годишна кола 102 коня бензин, и 15 годишна 180 коня дизел, което 100% гарантира че е без катализатор.

  20. 20 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Затова бизнеса с части за тия кочини върви като за световно!
    Тия кошници се трошат, особено като минат 14-15 години става страшно...

  21. 21 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Следващата ми цел е един дърт 25-годишен Астън Мартин ДБ7, всеки с нова Тойотка или Ренде ще ми завижда :-)

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3032 Неутрално

    До коментар [#10] от "Цайко":

    "На всеки нов продаден автомобил в България през 2017 г. са се падали 5 на над десет години
    ============================
    Значи са се продавали 6 автомобила"

    Аз пък твърдя, че са се продавали "6 + Х" автомобила, където "Х" са втора употреба автомобили произведени след 2007г.

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Не познавам човек, който ще иска да кара стар таралясник вместо нова кола ако може да си позволи.

  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#21] от "vantage7":

    Супер! Просто данъкът му трябва да е нещо около 1000 лв на година, а който е толкова баровец, че да кара Астин Мартин, не би трябвало да му пука зя някакви смешни 1000 лв. нали така?

  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3032 Весело

    Не зная но снимката е доста интересна:)
    От 5 автомобила, за които може да се каже марка и модел 4 са премиум като между тях има Мерцедес Ес класа, БМВ 7 серия и още един Мерцедес предполагам Е класа...

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Всъщност, на първо време трябва да се промени данъчното облагане на тези леки коли, с хомологация N1 като товарни - почти всички служебни коли са такива, навъртяват десетки пъти повече километри по улиците, от личните автомобили, а плащат данък по 5-6 лв! Е с какви пари тогава общините да поддържат улиците?

  27. 27 Профил на ppa01574002
    ppa01574002
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Броят автомобили по естествен път ще намалее ако почне реално да се следи неправилното паркиране.
    Въвеждане на такса за паркиране в жилищните квартали. Ако не можеш да си позволиш примерно лев на ден за паркинг, значи не можеш да си позволиш да имаш автомобил, точка! Сваляне на всички автомобили от тротоари, градинки и трупчета. Ако има двупосочна улица - да е двупосочна, а не мини-да-мина и т.н. Ако имаш къде да паркираш и можеш да им платиш данъците - купи си и 10 коли, на мен не ми пречиш.
    Прости мерки, но крайно непопулярни.

  28. 28 Профил на ppa01574002
    ppa01574002
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#23] от "olimpipanov":

    Аз пък познавам хора, които са склонни да дадат 20 хиляди лева за стара барака, само и само да е голема и да има всички екстри.

  29. 29 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Има си много лесен начин да се прекрати тази лудост със старите автомобили. Нека за данъка на всеки автомобил да важат два коефициента - възраст и енергиен източник. Например - за всяка година от възрастта на автомобила - 1 %. За електромобили - 1 %, за хибриди и метан - 2 %, за бензини и дизели - 4 %. И така, аз ако имам стара таралясник ДВГ на 15 години, умножавам 15х4 и получавам 60 % увеличение на данъка. Догодина ще бъде 64 %... и така, докато таралясникът не стане на 25 години, когато ще плащам двоен данък. По този начин българинът ще се научи да си изхвърля боклуците и да си купува нови коли със съответните европейски норми на замърсяване. А който се оплаква, че нямал пари за си купи нова кола - спирката за градския транспорт е наблизо, автобусите и трамваите хора не ядат.
    —цитат от коментар 1 на Lou


    Значи,в селото където ямите и калта са ужасни,да си купя електромобил?Може и майбах?А пък автобус има два пъти на ден до града.Може и да стане,но когато настигнем австрийци,германци,французи и други от белите страни.В момента сме с румънските цигани ама там не пищят че им стари каруците!Отделно,имаш ли представа че,у нас няма къде да заредиш нормално ел.автомобил!?Тогава от къв зор да се купува?А и преференции никакви.

  30. 30 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lou":

    Много са ми интересни такива като теб, учителчета, които искат да "научат" българина. Българинът, според учителчето, е много глупав и не разбира от нищо...и трябва да му набиеш канчето за да се научи глупакът с глупак. Той не разбира, че нова кола е по-яко от стара кола и че новата кола цапа по-малко от стара кола..абе прост човек! Като му набиеш канчето, той ще извади веднага от задния джоб 30-50 хил. лв. и ще поумнее подкарвайки новата кола. За него тези пари са нищо, той не издържа семейство, не се е заробил с доживотна ипотека за двустаен апартамент 'ново строителство' и не помага на родителите си, които са пенсионери. Не! Той просто не разбира и има нужда учителчето да го научи, че нова кола е по-яко от стара кола. Хайде учителче, поведи ни към светли бъднини!

  31. 31 Профил на antubis
    antubis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Начина за справяне с проблема е един и то болезнен - много висок данък и такса за регистрация за стари коли и нулев за чисто нови и голям бонус за хибридни и електрически. Ако нямаш пари - не си купуваш, а се качваш на градски транспорт. Аз не мога да си позволя да живея в Лондон и затова живея в София. Това е положението. Всеки според чергата си. В смисъл ... и аз мога да отида в покрайнините на Лондон, дето ми трябва един час, за да стигна до "Лондон" и още час до центъра, но това живот ли е?

  32. 32 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "Софианец2":


    Точно така! Аз съм с газова бутилка и макар колата ми да е стара, то вероятно отговаря на евро 5 примерно....отделя много по-малко емисии от всякакви по-нови дизеолви коли с дпф филтри.

  33. 33 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#31] от "antubis":
    И ако няма градски транспорт какво правим? Ако живееш като мен извън града и трябва да караш две деца на градина , майка им и мен самия до работа.И вечерта пак се повтаря упражнението. Не всички живеем в панелки в Люлин, не всички имаме метро на две крачки.Или предлагаш всички да се набутаме в София?

  34. 34 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#15] от "val1320":


    С каква цел да обърнат пирамидата? Наясно ли си защо се облага с данък автомобила, къде отиват парите и какъв е целия процес? Може би за теб данъкът е просто едно наказание?
    Ако има перо в данъка за замърсяване, то това перо трябва да не е на база колко годишен е автомобилът, а какви емисии отделя. На бас, че 15 годишната ми газифицирана кола е по екологична от дизеловия ти фолцваген от 2015г или от чисто новия ти джип с 300 коня!
    Аз подкрепям по-скоро идеята да се изясни какво точно се облага, защо се облага точно това и как точно се харчат парите. Ако облагат колите за вредни емисии, то приходите от данъците трябва да отидат за борба с вредните емисии. Ако облагат колите за износване на пътната настилка, то трябва да облагат на база тегло на мпс-то и парите да отиват за ремонти. Надявам се да виждаш логиката. По този начин всичко би си дошло на мястото.

  35. 35 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#27] от "pye":


    Логиката ти е като на щраус, който си е заровил главата. Грешното паркиране трябва да се санкционира, ок. Как точно ще намалее броят автомобили? Никак! Просто същия брой коли ще се разпростират на много повече площ и всеки ще паркира доста далече от мястото където живее в по-гъсто населените места. Не решаваш абсолютно никакъв проблем. И не разбирам защо всеки се бори да намали броят автомобили. Автомобилът не е екстра и каприз а необходимост! Особено в България, където градската среда е под всякаква критика и транспорта е изключително неудобен.
    А доброволното ти желание да се въвеждат още и още такси върху правото на притежание на мпс е направо фрустриращо - ти си само за жител на някой комунистически строй. На едно доказано мафиотизирано правителство ще се натиска да дава още и още...супер си!

  36. 36 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Аман ве 10-годишната хикс петица пред кварталната кръчма е символ на просперитет. И това ли искат да ни отнемат тия шибани еврогейци?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  37. 37 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#29] от "Plamen Shopov":


    Остави се. Човека вероятно е от някой от първите 3-4 града по големина и се е надъхал гледайки интернет клипчета за хибриди и електромобили. Сигурно е видял няколко станции за зареждане и е плеснал с ръце и замечтан поглед за светло и зелено бъдеще.
    Кръгозорът на хората е толкова тесен и не мислят нито за доходите на останалите, нито за инфраструктура, нито за последствията от законодателните мерки, които предлагат. Просто пишат ей така да има текст - да се вдигат данъци, да се спират от движение, абе направо затвор за всеки, който кара стара кола.

    Първо държавата трябва да си свърши работата и да контролира вноса на употребявани коли и след като установи, че е внесен автомобил, който не отговаря на изискванията, то това да не е за сметка на мен купувача. Също така ГТП да е реален преглед, а не просто 40лв за една лепенка. Също така да ме стимулира с данъчни облекчения да купя полезен за околната среда автомобил, а не да ме наказва с допълнителна данъчна тежест, че карам кола с двигател с вътрешно горене.

  38. 38 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6922 Неутрално

    "Хибридните автомобили са 3487, а електромобилите са едва 384."

    Бедна държава, голяма мизерия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  39. 39 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Ей, че глупави тез хора да купуват стари автомобили. Не знаят ли, че новите са по-хубави. Дори и Вуте по-горе насила акъл ще им дава и ще ги кара да купуват нови.Проблемът е в корупцията и безхаберието. Другите проблеми са следствие лесно ще се елиминират след/ако се реши основният. Но както каза стругарката "Реформата е завършена". А менторът е част от проблема, а не от решението.
    —цитат от коментар 4 на Чоко и Боко


    Относно първата част на коментара ти - познавам страшно много хора, които имат възможност да си купят нов, но не от най-качествени марки автомобили. В същото време казват “по-добре по-стар Мерцедес, отколкото чисто нов Форд (примерно)”.

  40. 40 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3638 Неутрално

    До коментар [#15] от "val1320":
    "Да,собственикът на новия плаща поне 400-500 лв. данък,а другите 5 таралясника плащат общо около 120-150 лв.!Айде,обърнете пирамидата и да видим кой ще купува таралясник за 2000 лв.,ако трябва да му плаща 4-500 лв. данък на година!?"
    =============
    Данък се плаща на доход или на собственост. Ако имаш скъпа собственост, плащаш повече. Другото би било такса или глоба.

    Еретик
  41. 41 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3638 Неутрално

    До коментар [#20] от "buiko":

    "Затова бизнеса с части за тия кочини върви като за световно!
    Тия кошници се трошат, особено като минат 14-15 години става страшно..."
    ===========
    И как бедните българи се справят с това страшно трошене, като нямат пари?
    Колите се сменят не когато почнат много да се трошат, а когато не съответстват на заплатата и имиджа на собственика. Иначе едно Волво или Хонда могат и до 30 да изкарат.

    Еретик
  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3032 Любопитно

    До коментар [#39] от "T.M.":

    И смяташ ли, че грешат?

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 771 Неутрално

    И какъв е проблема?! Хората си докарват коли според джоба и си вършат работа, нищо лошо няма в това.
    Ако им спрът тази възможност камара села въобще няма да видят човешки крак, хиляди хора няма да стигнат до медицинска помощ и т.н.
    За електромобилите... ами много лесно въвежда се данък електромобил, всеки българин плаща някаква сума месечно и се субсидират електромобилите, ще станат атрактивни като в норвегия :-)

  44. 44 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 771 Неутрално

    [quote#39:"T.M."][/quote]

    И? кое е не е вярно, примерно да си вземеш една неу-Дачия нова от магазина за близо 20к, или бмв 320д на 10г за около 10-12 хил лв.
    Каква е ползата освен че ще налея пари в румънската и френската икономики и ще ме цедят за "гаранционен фирмен сервиз" на това авто-недоразумение?

  45. 45 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Заглавие и словоред- убиец.

  46. 46 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1290 Весело

    До коментар [#9] от "J.J.":И всичко това навежда на мисълта че...Работещите бедни глобално нарастват за сметка на забогатяващите богаташи?Или бъркам?
    —цитат от коментар 12 на sandman


    Ама, нееее... Просто това е незабележим вторичен ефект от глобализацията.
    И за богаташите бъркаш. През 2016 най-богатите, които имат повече от активите на най-бедните 50% от хората по земята, са цял автобус - 32-ма. А, през 2017 са намалели до 6 - събират се в кола... Значи намаляват!...;)

  47. 47 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lou":

    Колега, на този абсолютно смислен пост са ти сложили два пъти повече минуси от плюсовете. Всеки в България научно може да ти докаже, че автомобилът му е нужен като слънцето и въздуха за всяко живо същество. То ли децата, милите, да ги кара на училище, то ли жената - на работа, то ли друго. И все ще са доводи, звучащи повече от логично. Само дето нямат доблестта да признаят основния движещ мотив при покупката н автомобил. А той е желанието да се покажеш. Да те видят и да ти завидят. Децата на училище може да и откара и чисто нов Хюндай, например. Но хората предпочитат да поверят тази задача на употребяван баварец или мерджан, който в средносрочен аспект ще струва на собственика си колкото и хюндая. Но няма да го има този "престиж".

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  48. 48 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#13] от "gembirdkz":

    Специално в България има ужасно много хора, които предпочитат да купят 10-15 годишен Мерцедес или БМВ, вместо нов автомобил от по-нисък клас.

  49. 49 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Ако Борисов и Цветанов се возят в по пет нови автомобила, то поне по 250000 от избирателите им се возят на стари бараки. По малко е съотношението Сидеров, Симеонов - избиратели, поради липсата на достатъчно такива. За Делян на мама няма да говорим, там статистиката е съвсем безсилна.

  50. 50 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#34] от "Aldi Mitov":

    Изказването ви е абсолютна демагогия. Както споменахте колата е газифицирана, но това не означава, че се движи само на газ, нали? Може ли да се движи и на друг вид гориво и да бълва сажди? Може. Второ, ако газта също замърсяваше пак щяхте да си карате, защото сте си газифицирали колата за да спестите разходи, а не поради загриженост за екологичните норми.

  51. 51 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Изводът е, че материалното благосъстояние на българите е незавидно, а несигурността в утрешния ден още по- голяма. Че кой би предпочел иначе да кара стара кола вместо нова и то хибрид или електромобил, А?!

  52. 52 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#50] от "dc_ken":

    Защо да слагам газова уредба, ако няма да карам на газ? В моя случай на 10,000 км да има максимум 100км на бензин и останалото е на газ т.е. 1% и това на малък двигател с добра икономия. Изобщо мислиш ли като пишеш? Ама поне малко?
    А колкото до аргумента ти за замърсяването, то той е по-несъстоятелен и от другите глупости, които изписа. Пропан-бутана е НАУЧНО доказано много по-щадящ за околната среда. Т.е. ти искаш да ме таксуваш не защото правя нещо нередно и вредно, а защото ако газифицирането беше вредно, според теб, аз пак щях да го направя ..един вид аз според теб съм лош човек и трябва да си платя независимо от резултатите и точка. А същевременно не ти минава през главичката, че за изработването на един нов автомобил са нужни материали, добива на които уврежда сериозно околната среда. За хибридите например, тези огромни батерии са изключително не-еко за изработка. Прочети, безплатно е!

    Хайде следващия път, преди да натиснеш 'публикувай' прочети си поста и си помисли дали не пишеш някоя глупост отново.

  53. 53 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#51] от "bobhunter":


    Именно. Но някои от коментиращите тук много държат да търсят причината не в икономиката, а в това, че сме някакви лоши и обичаме да цапаме.

  54. 54 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Добре де, за какво ми е нов автомобил, като го карам рядко и основно извън града? На снимката се вижда, какви коли се карат у нас - всяко шефче, видяло се с пари, вместо да ги даде на служителите си, ги дава за скъпа ламарина за имидж. А хората караме 15-годишни коли, когато ни се наложи.

  55. 55 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 586 Неутрално

    80 % от автомобилите с бензинови двигатели са на пропан-бутан и отделят само вода. Доказано.
    —цитат от коментар 5 на Софианец2


    Чиста ДВОЙКА по химия! Как ще разградиш въглеводород само до вода? Въглерода къде ти остава?
    С твоя акъл, нищо чудно да отговориш, че отделената вода е газирана... :D

  56. 56 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#48] от "Yotce":

    Ако човек си цени парите(а особено в Бълария с тези доходи е задължително), то е наистина много лошо финансово решение да купиш чисто нов автомобил. В рамките на 4-5 години той се обезценява с 30-60% в зависимост от марката и модела.
    Изброените от теб марки също не са добър вариант, защото разходите за поддръжка са високи. В крайна сметка вече не живеем с социализма и всеки е редно да има право да решава за себе си.
    За мен най-добрия вариант е кола на старо, японска, около 10 годишна, на газ. Най-добре е финансово, от гледна точка на замърсяване, от данъчна и застрахователна гледна точка и е технически изправна. Всеки друг вариант не е добър в някой от изброените аспекти.

  57. 57 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#9] от "J.J.":

    То навсякъде по света е така. Старите автомобили са продават много повече от новите. Аз не знам къде по света хората си купуват нова кола и старата я хвърлят на болкука. Разбира се че като си купиш нова кола старата я продаваш. След време друг я препродава отново и така. Коли се изхвърлят на болкука след поне 20, годишна употреба, че и повече. Покажете ми държава където няма коли произведени преди 1997г. Това че на Запад карали коли само 5г и после ги хвърлят на боклука е мит на който само глупак може да вярва.
    Проблема в България е че не се прави истинска проверка на изгорелите газове на колите и не се изискват изправни катализатори.

    California Über Alles
  58. 58 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#47] от "leon555":

    Били ми обяснил защо да съм комплексар, като колата която на мен ми е нужна започва от 55 000 хил. лв и понеже нямам възможност да си купя нова аз съм принуден да си я взема на старо. Аз искам кола която да може да ми тегли лодката да е 4х4 защото ходя по пресечени местности да е мощна и да има място за багаж и да си возя децата и жената. Аз предпочитам уикенда да запаля баракта да закача лодкта и да заведа децата някъде из планините или на някой язовир. Ти предполагам предпочиташ да се събудиш събота сутринта в люлин, да вземеш метрото и да слезнеш в центъра на София и да споделяш с твои маргинални прителчата колко е тъп българина. Понеже вие сте си взели чисто нова дачия (шавролет или КИА) и след 3 -5 години си усазнал че автомобила който си си взел е пълен провал на автомобилната индустрия.

    ПС: Лодката сам съм си я правил

  59. 59 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#52] от "Aldi Mitov":

    Виждам, че не сте ме разбрали или не искате да ме разберете. Аз не се съмнявам, че карате на газ, това е логично след като сте инвестирали в газова уредба. Ако обаче искате данъчни облекчения е редно автомобила ви технологично да не е пригоден да използва друг вид по-малко екологично гориво. Институциите и нормативната уредба не могат да разчитат на "логика" от рода на "ами за какво иначе ми е тази уредба?". Изобщо не твърдя, че трябва да сте санкциониран, защото сте "лош човек". Твърдя две неща: 1. Водещо при избора ви да минете на газ далеч не е била неговата екологична чистота и затова не е коректно да го изтъквате като аргумент и 2. Ако колата ви не отговаря на най-новите норми за замърсяване при движение с конвенционални горива (което допускам, след като е 15 годишна) и е пригодена да използва такива горива, вие трябва да бъдете санкциониран, защото това явно е единствения начин да осъзнаете вредата, която нанасяте с употребата на подобен автомобил.

  60. 60 Профил на ppa01574002
    ppa01574002
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#35] от "Aldi Mitov":

    Ами я помислете пак. Ако вие трябва да плащате по едни 500 лева на година за паркинг и да ходите по 15 минути до колата си, май няма да сте ѝ толкова голям поддръжник.
    Автомобила може да е небходимост особено в провинцията, но повече от един автомобил в домакинство си е лукс.
    Само на мен ли ми направи впечатление цифрата 2.77 млн леки авотомобила? Та то няма толкова шофьори в България! Това трябва да се ограничи по някакъв начин! Предложете вие вариант без бъркане в джоба на "бедния" българин.

    Относно таксите - да, предпочитам да плащам повече, но да не живея в кочина. Вие явно мислите по обратния начин.


  61. 61 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Проблемите на България, които към момента са несъвместими с условията по световното споразумение за климата от Париж са не толкова старият автопарк (поне половината от всичките тези 3.44 милиона МПС изобщо не се движат или се движат нелегално), а работата на големите ТЕЦ-ове с въглища, както и масовото отопление на домакинствата с дърва и въглища...А и липсата на филтри на много остарелите технологии на всевъжможните производства от хранително-вкусова и лека промишленост...

  62. 62 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#47] от "leon555":

    Дори и така да е, теб лично какво те бърка?

  63. 63 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#60] от "pye":

    Тук ти е грешката. Като плащаш повече няма да видиш никакви по-добри резултати. Управляващите са доказали многократно, че не са в състояните да ревшават проблемите на хората, но ще се радват да им дадеш още пари. Пари има! Миналата година завършихме с рекорден излишък, така че не е това проблемът. Проблемът е в корупцията. Корупцията, която позволява София да е толкова гъсто застроена. Когато сложиш толкова много хора на едно място има огромен шанс да цапат, да паркират навсякъде и да е мръсен въздуха.

    Би трябвало държавата да прави живота ми по-лесен, а не да ме кара да ходя 15 мин до колата с цел да се откажа да я притежавам.
    За мен лукс е един човек да има повече от една кола. Ако домакинството е от 4 човека, работещи не виждам нищо луксозно в това всеки да има свой собствен автомобил, ако му е нужен и го ползва активно. За мен тези изказвания са все едно да кажеш, че е лукс да имаш обувки или панталони....нонсенс.

  64. 64 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#59] от "dc_ken":


    Ако ти си купиш електромобил и аз ще ти кажа, че водещо за теб не е било, че колата е екосъобразна, а си я купил за да минеш тънко и да я зареждаш на нощна тарифа за електроенергия. Затова няма да е коректно и ти да имаш претенции за каквито и да е данъчни облекчения.
    Надявам се да виждаш колко абсурдно звучи горното? Не е важно намерението, а резултатът. И Хитлер е имал добри намерения в съзнанието си.

    Данъчните облекчения трябва да са за резултати, а не за това чия кола колко е нова. А резултатите, ако става въпрос за замърсяване, се измерват лесно и лесно ще се обложат колите на база на това колко цапат.

    Аргумента, че видиш ли, колата е на газ, но била пригодна и за бензин и затова трябва да се облага все едно цапа като за стар бензинов двигател е просто заравяне на главата в пясъка. Няма логика някой да прави това упражнение и да ползва колата като бензинова. И да се намери такъв, това ще са единици хора. Явно просто на много хора не ви харесва идеята, че не е нужно да е нов автомобилът за да е екосъобразен. Може би плащате лизинг и ви тези всеки месец знам ли...

    Очаквах и някой да повдигне темата, че видиш ли те били счупени, защото много години са минали и не били безопасни. Не са безопасни колите, за които не са полагани грижи. Почти всяка кола след 2000г. има въздушни възглавници, абс и модерно окаване. Ако има и внимателен шофьор зад волана, за който ограничение 60 км/ч означава 60 км/ч най-много, то няма за какво да се притеснявате.

  65. 65 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Ако ти си купиш електромобил и аз ще ти кажа, че водещо за теб не е било, че колата е екосъобразна, а си я купил за да минеш тънко и да я зареждаш на нощна тарифа за електроенергия.
    —цитат от коментар 64 на Aldi Mitov


    Да, съгласен съм. Затова няма да тръбя, че си купувам колата основно от съображения за опазване на околната среда.

    Затова няма да е коректно и ти да имаш претенции за каквито и да е данъчни облекчения.
    —цитат от коментар 64 на Aldi Mitov


    Ще е коректно да имам претенции, защото колата ми се движи само и единствено чрез електрическа енергия и двигателя на отделя вредни газове и фпч.

    Аргумента, че видиш ли, колата е на газ, но била пригодна и за бензин и затова трябва да се облага все едно цапа като за стар бензинов двигател е просто заравяне на главата в пясъка. Няма логика някой да прави това упражнение и да ползва колата като бензинова.
    —цитат от коментар 64 на Aldi Mitov


    Не е вярно. Има място за злоупотреба, към което болшинството от потребителите имат афинитет. Може ли Киро Шперца да си сложи газова уредба за 800 лв на чисто новия си дизелов Мерцедес за да пести по този начин ХХХ лева годишно от данъчните облекчения, а пък да си кара на дизел? Може.

    Явно просто на много хора не ви харесва идеята, че не е нужно да е нов автомобилът за да е екосъобразен.
    —цитат от коментар 64 на Aldi Mitov


    Никъде не съм твърдял подобно нещо.

  66. 66 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#51] от "bobhunter":

    Лъжа?Или изкривяване на истината?Доклад за миналата година сочи,че работещите бедни в Германия са нараснали процентно.Има много подобни статистики.Не само за Германия.
    Финансовата криза от 2008 НЕ Е овладяна.Позамазаха симптомите,но причините остават.Не идват добри времена.
    Британците си биха шута.Гърците харчиха,като че идва края на света.Австрийците си избраха нацисти.Изобщо...Няма кой знае какъв оптимизъм.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  67. 67 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#62] от "bwy56537275":


    До коментар [#47] от "leon555":Дори и така да е, теб лично какво те бърка?
    —цитат от коментар 62 на bwy56537275


    Манталитетът на хората в България е това, което ме бърка. Той е главната причина да съм там, където съм, а не в България.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  68. 68 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#62] от "bwy56537275":


    До коментар [#47] от "leon555":Дори и така да е, теб лично какво те бърка?
    —цитат от коментар 62 на bwy56537275


    Манталитетът на хората в България е това, което ме бърка. Той е главната причина да съм там, където съм, а не в България.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK