Нов институт иска да помага на институциите за пътната безопасност

Нов институт иска да помага на институциите за пътната безопасност

© Георги Кожухаров



Новосъздаден институт за пътна безопасност предлага на институциите да им помага за намаляване на травматизма по пътищата и повишаване на дисциплината на шофьорите. Председател на управителния съвет на организацията е адвокат Руслан Вуцов, а сред основателите са председателят на комисията по транспорт в 43-ото народно събрание Настимир Ананиев, бившият началник на Пътната полиция в София Богдан Милчев и редица експерти по пътна безопасност.


Конкретните идеи, които ще се предложат за промяна на ситуацията, ще бъдат обсъдени на конференция в следващите месеци. За момента се посочват две важни стъпки - създаване на организация с капацитет, която да извършва мониторинг на ставащото по пътищата и да подпомага Министерския съвет, и приемане на нова национална стратегия по безопасността на движението.


"Трудно е да степенувам кое е най-важно – санкциите, организацията, пътните превозни средства. Всестранно трябва да се работи, а не да се решава на парче. Ние ще предлагаме идеи, надяваме се да се приемат", посочи Вуцов.




Настимир Ананиев посочи, че гражданското общество иска нещо да се промени, а това не става, въпреки че повече от 10 институции се занимават с пътната безопасност. Според него проблемът е, че в тези организации липсват експерти.


Нов Закон за движение по пътищата


Членът на управителния съвет на института Полина Пешева се обяви за нов Закон за движение по пътищата, с който да се въведе нулева толерантност към системните нарушители. Според нея решението е да се налагат малки, навременни и адекватно санкции, които да покажат, че има контрол. Пешева се обяви и за нова процедура за издаване, връчване и плащане на наказателни постановления.


Диана Русинова, която е друг от учредителите, се обяви за балансиране на санкциите и разширяване на техния обхват. Според нея за всички нарушения, констатирани с техническо средство, трябва да се налагат глоби с електронни фишове. Сега така се санкционирали само превишенията на скоростта.


Средата като основен виновник


Богдан Милчев обяви, че към момента в Института за пътна безопасност членуват над 150 души. Според него средата е основният проблем, за да има пътни инциденти, и усилията трябва да фокусирани върху промяната й.


Бившият шеф на столичната Пътна полиция се обяви и за това приоритетно да се санкционират нарушенията, които водят до най-много тежки инциденти.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Пак джафкат под грешното дърво! Вместо да се чудят какво дивотия и санкция да измислят, по-добре да се фокусират върху застрахователния пазар. Гражданската отговорност трябва, освен задължителна, да стане и 5 пъти по-висока. Това ще възпита и водачите да се пазят едни други. Като ти бръкнат директно в джоба и мисленето се променя.
    В момента застрахователният пазар в БГ е една дива джунгла и всички се надпреварват да лъжат. Пробвай се да лъжеш застраховател в Германия например - бял ден няма да видиш...

  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9942 Неутрално

    Санкциите са нищожни за нарушителите на пътя и затова карат като бесни и не спазват ограниченията.

  3. 3 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#1] от "georgi_ww":

    Да, но забравяш най-важното. Застраховката ГО трябва да е поименна, не да се застрахова колата, а шофьора! И размера на премията да е според досието на шофьора!
    Не знам, каква е тази нашенска дивотия, всеки да кара, както му дойде и накрая всички плащат еднакво, наравно с тия дето имат ПТП-та заради алкохол или са убили някой затова, че карат като изтървани...!
    Да не говорим, за смешните обезщетения дето ги плащат нашите застрахователи на пострадалите при ПТП. Баси, един живот струва по-малко от една нова кола...!!!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  4. 4 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Предполагам, че това ново НПО няма да дава безплатни съвети, нали така? Просто ще усвои едни пари по еврофондовете.

  5. 5 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    До коментар [#1] от "georgi_ww":
    До коментар [#3] от "tww09306483":
    Безспорно застраховката е много важна. Бях шокиран като бях в САЩ 1993 г и разбрах, че застраховката на един млад мъж е в пъти по-висока от тази на възрастна жена. Дори без да е правил нарушения. Да трябва да е поименна, да трябва да има "бонус" за водачи без нарушения и "малус" за тези с няколко.
    Най-важното!!! Трябва санкциите да са Незабавни, Неотложни и Неотменни. Не размера на санкцията, а нейната неотложност и неотменност са по-важни.
    Спомнете си как до 2004 не слагахме колани и паркирахме кой както свари в центъра. Това се промени само за наяколко месеца.
    От няколко години (в София поне) започнахме и да спораме (е, има изключения) на пешеходни пътеки.
    Цялостното усещане за законност също е важно. При първото правителство на ГЕРБ едно от малкото положителни неща, които се случиха беше и намалелия брой жертви по пътя. Като дойде Орешарски и БСП казаха на всички да си затварят очите за пушенето в заведенията - броят жертви пак се увеличи. Знам, може да изглежда странна връзката, но има обща основа - (не-)последователното прилагането на закона.
    Общини и частни фирми имат хиляди охранителни камери из страната и, ако се свържат, КАТ може лесно да следи нарушаването на правилата.

    Никола Йорданов




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK