Как да разбереш дали колата ти замърсява въздуха в София

Как да разбереш дали колата ти замърсява въздуха в София

© Дневник



Пътната полиция в София започва проверки на пътя на екологичността на превозните средства, като тези, които не отговарят на нормите, ще бъдат спирани от движение. Тази новина от миналата седмица предизвика сериозен интерес сред всички, които карат коли на години.


Логичният въпрос, който възниква, е как човек може да разбере дали личният му автомобил отговаря на поставените стандарти. От Столична община и пътната полиция съобщиха, че до края на месеца в центъра за регистрация в квартал "Дървеница", може да се направи безплатен тест.


На опашка в Пътната полиция


Реших да проверя дали това е вярно и колко време отнема цялата процедура. Така в петък, малко след 8.30 часа се озовах пред центъра на пътната полиция с десетгодишния си автомобил на почти 100 хиляди (реални) километра.
Пред каналите беше учудващо спокойно, а от служителя, който помагаше за ориентиране по опашките научих, че еко проверка се прави на канал номер 5. Наредих се, като пред мен имаше пет коли, всички за първоначална регистрация или прехвърляне.

Как да разбереш дали колата ти замърсява въздуха в София

© Георги Пауновски


След около половин час ми дойде редът, а за моя изненада служителят на канала не беше твърде шокиран от това, че съм се наредил, само за да проверя дали автомобилът ми отговаря на еко нормите. Опитите ми за разбера нещо повече за самата проверка и най-вече за референтните стойности, които колата трябва да покрива, бяха пресечени с констатацията, че в България всеки си мисли, че разбира от всичко и затова сме на този хал.


Либерални еко стандарти




Самата проверка продължи около пет минути, като замерванията на нивата въглероден диоксид (за бензиновите автомобили се следи само този показател) бяха извършени при свободен ход на мотора, както и при поддържане на 1500 об/мин. Оказа се, че при норма 0.3 (така и не разбрах в какви мерни единици), личният ми автомобил отделя едва 0.11.

Уредът, с който се извършва замерването. Столичната пътна полиция получи седем такива газанализатори, като с два ще се извършва контрол на пътя.

© Николай Дойчинов

Уредът, с който се извършва замерването. Столичната пътна полиция получи седем такива газанализатори, като с два ще се извършва контрол на пътя.


В последствие научих, че нормите, на които трябва да отговарят превозните средства са доста либерални. Реално, делението е на коли произведени до 2002, за които допустимите нива са в пъти по-високи и такива произведени след 2002 година.


Кой може да изгори


Лично аз си представях, че за референтна стойност ще се взимат вредните емисии за конкретната марка и модел, но се оказа, че се работи доста по-наедро. Казано с други думи, само най-отклоняващите се от стандартите превозни средства ще бъдат спирани от движение, което като първа стъпка все пак е нещо.


При това положение реално застрашени от спиране са само автомобилите с твърде амортизирани двигатели, както и тези, които са произведени с катализатор, но поради една или друга причина, той вече не е наличен. Всеки, който има съмнения дали личната му кола покрива нормите, може да провери в центъра на Пътна полиция в "Дървеница".


Нивата на вредни емисии се мерят и при задължителния годишен технически преглед. Нужната апаратура присъства и в почти всеки автосервиз, но там тестът ще трябва да се плати.

Как да разбереш дали колата ти замърсява въздуха в София

© Георги Пауновски


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    "Как да разбереш дали колата ти замърсява въздуха в София"
    ============
    Не. Моята замърсява другаде.

    Дотук с майтапа. Не очаквам големи сътресения, защото ще се превърнат в напрежения с ефект върху одобрението на управляващите.
    При проверката е от значение дали двигателят е топъл. Топлият изгаря по-ефективно горивото. Тези 1500 оборота, щом са на място, а не при натоварване, също не го притесняват. Ако един дизел изкачва лек наклон при същите обороти, резултатите ще са други.
    В крайна сметка трябва да се разбере какво искаме. Да отпаднат само пушещите трошки или да останат само новите автомобили. Повечето коли в България са между двете крайности.

    Еретик
  2. 2 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Лично аз си представях, че за референтна стойност ще се взимат вредните емисии за конкретната марка и модел, но се оказа, че се работи доста по-наедро."
    и на какво почива тази представа ? щом пуши Опел(примерно) е разрешено ?

  3. 3 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    Поздравления за автора. Така се прави, лично, от опит, и журналистическия материал е достоверен.

  4. 4 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1846 Весело

    .....Повечето коли в България са между двете крайности.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Повечето са ... в другата крайност :) Проблема с т.нар. "еко норми" е провокиран от самите производители. Никой от тях вече не се старае да прави "вечни" автомобили... както и перални, хладилници и т.н. Политиката отдавна е вече е насочена в производството на двигатели, части от интериора и екстериора с планиран ресурс :) В България първо трябва да се помисли за истинската безопасност ... спиране от движение на автомобили с крещящи проблеми в спирачната система, окачване, гуми и каквото се сетите, правейки ги буквално торпили на пътя... демек TUV и ГТП да придобият еднакво значение :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 8337 Неутрално

    Абе, щом се движиш и можеш да видиш задния автомобил през пушека, значи е добре!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf1":

    тоест минавайки веднъж годишно ГТП не е установил същото ?

  7. 7 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf1":тоест минавайки веднъж годишно ГТП не е установил същото ?
    —цитат от коментар 6 на дерибеев


    ГТП у нас нищо не значи ... поне на повечето места :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  8. 8 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Проверката винаги се прави при загрят двигател, тъй като и катализаторът работи само, ако е постигната определена температура. При измерването на СО се следи и кислородът 0,97 < lambda

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    [quote#7:"ь"][/quote]

    да , но не пречи да погледнеш газ анализатора и попиташ за стойностите

  10. 10 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3770 Весело

    До коментар [#9] от "дерибеев":


    Ами той е попитал:
    "Опитите ми за разбера нещо повече за самата проверка и най-вече за референтните стойности, които колата трябва да покрива, бяха пресечени с констатацията, че в България всеки си мисли, че разбира от всичко и затова сме на този хал..."

  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    аз пък винаги питам и винаги ми отговарят , особено при оглед на ходовата част

  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    До коментар [#8] от "gianni":
    Съглъсен, но при студения двигател трябва да действат поне ЕГР и ФПЧ за дизелите.

    Еретик
  13. 13 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#11] от "дерибеев":

    Който ходи на прегледи знае, който не ходи...

  14. 14 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 77 Неутрално

    Ако мерят само СО2 както пише в статията значи няма проблем и да сте си резнали катализатора...

    Голямата проверка е това!

  15. 15 Профил на Тони Шнайдера
    Тони Шнайдера
    Рейтинг: 2178 Весело

    Пътната полиция в София започва проверки на пътя на екологичността на превозните средства, като тези, които не отговарят на нормите, ще бъдат спирани от движение.

    Това е най-сигурният начин да разбереш дали колата ти замърсява въздуха в София - като те спрат от движение, значи замърсява:)

    Три пъти го режа и все е късо.
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 4904 Весело

    А тия дето карат с отработена мазнина и след тях смърди на запръжка бонус ще има ли?
    За един приАтел питам. :-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  18. 18 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 636 Любопитно

    Цялата акция е тотално безсмислена, но се прави за парлама и евтин пр, а и да мине за усвояване някоя друга обществена поръчка:
    1. Замърсяването от колите в София е 10-15% максимум, големият замърсител са бабите въглищарки в печки циганско лято.
    2. Автопарка ни е стар не защото така ни харесва а защото толкова можем да си позволим, много малко хора могат да си купят нова кола, и също не толкова много могат да си позволят да поддържат 5-10 годишна с работещ ЕГР, ДПФ и т.н.
    3. И не на последно място, докато радският транспорт е:
    - неефективен,
    - бавен,
    - трудно достъпен,
    - лично в моя квартал липсите на спирки са си опасност за здравето както на мен така и на децата ми.
    - липсата на смислени велоалей а не такива който те слагат до колите да си подишаш, колкото и екологични да са новите автомобили.
    дотогава няма как да се свалят хората от колите, ама не се спира да се говори евтино как това замърсява града. Защо просто не се приеме да се забрани отоплението на твърдо гориво в градовете в който има такова замърсяване ?

    Дела трябват, а не думи.
  19. 19 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Пълни глупости. В Четвъртук минах в столичноя КАТ за регистрация на автомобил. На каналите ни пуснаха едновременно над 10 - 12 коли, провериха единствено номерата на двигателите и рамата. Тия газ анализатори и прочие проверки са само за пред медиите. Нищо не се е променило, ще си го дишаме още дълго. Срещу службата един сервиз гори някакви гадости, пускал съм сигнали до столична община, пишат някакви предписания и си отиват. Ние продължаваме да си дишаме.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  20. 20 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    100% съм убеден, че моята не замърсява въздуха.

    No Pain No Gain
  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    100% съм убеден, че моята не замърсява въздуха.
    —цитат от коментар 20 на tokkay


    не е произведена ?

  22. 22 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#18] от "Infernus":
    В западния свят, към който сме се запътили, никъде не е евтино да притежаваш автомобил. Закупуване, данъци, такси, паркиране пред блока, дори и в краен квартал, струва ДОСТА ПАРИ. У нас немалка част от електората си мисли, че притежанието на кола е фундаментално човешко право. Що за логика е да тровиш децата си, защото това можеш да си позволиш?
    Че акцията е много шум за нищо, така изглежда. Пожарникарска му работа.

  23. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 573 Весело

    100% съм убеден, че моята не замърсява въздуха.
    —цитат от коментар 20 на tokkay


    Аз пък 100% съм убеден, че моята замърсява. Освен електромобилите, които се зареждат с ток от вятърни генератори или слънчеви батерии, всички коли замърсяват въздуха. Някои повече, други - по-малко. Някои в София, други - на други места.

  24. 24 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Лично аз си представях, че за референтна стойност ще се взимат вредните емисии за конкретната марка и модел
    —цитат от коментар 2 на дерибеев

    Доста малоумно предположение от страна на автора, както и всичките му душевни терзания, почти го довели до степен да се самобичува.
    Разкъсван от угризения, относно собствената си екологичност и изумен от "либералните екостандарти" Пауновски изглежда готов да си направи сепуку, но му липсва нужната смелост.

    .
  25. 25 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 2229 Весело

    До коментар [#23] от "plamen_b":

    Както каза колегата в коментар 21, не е произведена и няма как да замърсява. Вече 4 години селянчето с домочадието си тъпчат грешните души в сторицата и прекрасно се оправят без автомобил. Чудо!!!

    No Pain No Gain
  26. 26 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Пауновски, що не отидеш през уикенда да направиш замервания на емисиите от комина на ТЕЦ-а?
    Те са почти три пъти повече, отколкото се излъчват съвкупно от всички автомобили.
    Качи се отгоре и вдишвай с пълни гърди, не ти трябва апаратура.
    Така едновременно ще си решиш двата проблема - хем ще имаш изчерпателни данни, хем ще получиш възмездие, което ще погаси чувството за вреда и виновност, което те следва.

    .
  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2034 Неутрално



    Цялата акция е тотално безсмислена, но се прави за парлама и евтин пр, а и да мине за усвояване някоя друга обществена поръчка:1. Замърсяването от колите в София е 10-15% максимум, големият замърсител са бабите въглищарки в печки циганско лято.2. Автопарка ни е стар не защото така ни харесва а защото толкова можем да си позволим, много малко хора могат да си купят нова кола, и също не толкова много могат да си позволят да поддържат 5-10 годишна с работещ ЕГР, ДПФ и т.н.3. И не на последно място, докато радският транспорт е:- неефективен,- бавен,- трудно достъпен,- лично в моя квартал липсите на спирки са си опасност за здравето както на мен така и на децата ми.- липсата на смислени велоалей а не такива който те слагат до колите да си подишаш, колкото и екологични да са новите автомобили.дотогава няма как да се свалят хората от колите, ама не се спира да се говори евтино как това замърсява града. Защо просто не се приеме да се забрани отоплението на твърдо гориво в градовете в който има такова замърсяване ?
    —цитат от коментар 18 на Infernus

    Чрез констатациите в т.2. отговаряте на въпроса, който задавате в края на т.3.

  28. 28 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#23] от "plamen_b":

    разбира се вятърните турбини и слънчевите батерия са произведени абсолютно еко , и монтажа/доставката им е с еко , и ..... въобще еко

  29. 29 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    До коментар [#18] от "Infernus":

    Естесвено, че първо е заради пи-ар, тоест шумно да се отчете дейност. Ако имаха желание да свършат нещо, КАТ още при регистрацията може ди измерва и ако нещо не е наред, да не ги регистрира.Сигурен съм, че и тия дето регистрират в КАТ идея си нямат, какво и как да мерят по изгорелите газове, също и техника нямат. В пунктовете за ГТП почти всичко е имитация... Аз, преди няколко дена минавах преглед. Втора година откак ми откраднаха катализатора, минавам без проблем... Отказах се да търся и да купувам нов. Най-много, пак да ми го откраднат.

    Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!
  30. 30 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 697 Неутрално

    проблема с този вид екология не е автомабила а заплатата на бг. който и да е , ако има фин възможност с голяма радост ще си купи еко кола. останалото е тъпи полит сметки, нов вид стрес и напрежение, събиране на пари и т.н. ...Като спреш от движение колата на този човек, ко праиме, той тича веднага в най-близкия концесионер и си купува(кеш) последния модел мерцедес еко-електро... просто разкатаваш верицат а на тези хора, които ще се чудят кяк да ходи на работа например, щото няма служебен мерцедес с още 4-5 коли около него за охрана. Дива , олигархическа д-ва, която се интирисува само от джобовете на управляващите я клептократи.

  31. 31 Профил на Тони Шнайдера
    Тони Шнайдера
    Рейтинг: 2178 Весело

    До коментар [#28] от "дерибеев":разбира се вятърните турбини и слънчевите батерия са произведени абсолютно еко , и монтажа/доставката им е с еко , и ..... въобще еко

    Не е лошо да сложат и такъв плакат при входа на КАТ - Всичко трябва да е еко, за да стигнете далеко.

    Три пъти го режа и все е късо.
  32. 32 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3046 Весело

    До коментар [#31] от "Тони Шнайдера":

    добра идея , ама двама зелени веднага ще опънат сергия да продават стикери

  33. 33 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Ами спрете да си карате колите бе хора.
    Големи еколози се извъдихте,ама си карате колите и не слизате от тях,и най безочливо се сърдите на общината и държавата,че видите ли нищо не правили по въпроса с замърсяването.
    Аз знам че много искате за всичко да са виновни други хора,но за ваша изненада,не е така,вие сте преки виновници по въпроса!

    sdg
  34. 34 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 674 Неутрално

    А колите на газ как ги мерят.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  35. 35 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#30] от "maane":

    Ама толкова ще е радостен милият, наистина. Дали? Според мен ако има финансовата възможност българинът веднага ще си купи един "баварец".

  36. 36 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Въглероден диоксид, хахахаха, та това е безопасно! Трябва да се мерят ФПЧ, серни, азотни окиди, т.н. Но отново някой усвои пари за доставка на газ анализатори, които (ветоятно) не вършат работа, без никаква идея как това ще подобри ситуацията.

    Цел номер 1 трябва да са автомобилити с отстранени катализатори и филтри за частици, както и тези с продухани двигатели, които правят димна завеса зас себе си.

    Има групи при които това се прави нарочно. Например купуваш си продухано БМВ, четеш форума и си отрязваш филтъра за частици.

  37. 37 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Оправете доходите на хората и те сами ще си купят по-нови автомобили. И автомобилът не е лукс и нито право, но е безспорно удобство, а в България често е бел алтернатива.

    И за горния лузър, правя нормален и напоследък малък пробег с колата, но я имам тъй като не мога да разчитам на бърз удобен ГТ или линейка. Имал съм достатъчно неприятни преживявания с ГТ или БП и тогава на помощ иде колата. Да не говорим че даскалицата направи ГТ скъп и прескъп.

    Между другото мин. заплата в Румъния е вече 400 евро.

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3972 Неутрално

    До коментар [#33] от "Svetlio":

    Разбира се. Общината не е виновна за въздуха, държавата не е виновна за доходите, щото нали ние работим. Не е виновна за престъпността, щото нали ние сме престъпниците, за катастрофите нали ние сме шофьорите....
    Само интересно, управляващите за какво са ни точно в тая логика?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    2002 година включена ли е в нормите за бракмите или минава
    Към по високите еко норми.

    Натиск, постоянство и търпение.
  40. 40 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1531 Весело

    :)... е добре де, то по тази логика на всеки от нас трябва да ни мерят колко СО2 издишаме.
    В отработилите газове се съдържа HC4, NO, CO, и чак след трикомпонентния каталитичен неутрализатор имаме СО2, N2, Н2О. В случая СО-то е вредно, като е СО2 дръвчетата ще го врътнат на О2 за 24 часа. Все пак да не забравяме, че най-големият производител на СО2 е световният океан, и си е така още от времето когато хората жив кон не сме яздили, да не говорим за 350 кончета под капака.

    Жената е покана за щастие
  41. 41 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    Не е зле да започне нещо поне за дизеларките, защото те замърсяват в пъти повече от бензиновите.

  42. 42 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 981 Неутрално

    "Лично аз си представях, че за референтна стойност ще се взимат вредните емисии за конкретната марка и модел, но се оказа, че се работи доста по-наедро"

    ... ами У секи форум на коя да е марка има разяснения по вАпроса... Чак пА толкУ бос да е чиляка... Нищо ли не му говори ЕВРО 4, ЕВРО 5, ЕВРО 6 в обявите за коли?!?

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  43. 43 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Не е зле да започне нещо поне за дизеларките, защото те замърсяват в пъти повече от бензиновите.
    —цитат от коментар 41 на galapagas


    ... предвид срамежливото съобщение на Агенцията за защита на потребителя, че през 2017 са намерени 300000 литра некачествено гориво по бензиностанциите и кат' знаем, че поне 60% не е засечено, как да си сигурен, че нЕма да изгориш...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  44. 44 Профил на Grimalkin
    Grimalkin
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Що за безполезност, да мерят само СО2?

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  45. 45 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Виж им само лозунга отгоре на снимката и всичко ще ти стане ясно изединпът.
    Както е казал поетът:
    Бить не нужно, а не вникнут — разъяснять!

  46. 46 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#18] от "Infernus":
    "1. Замърсяването от колите в София е 10-15% максимум..."



    Как достигна до тези данни? Защото, според Фандъкова и техните анализи:
    „Анализите посочват, че около 60% от замърсяването на въздуха идва от движението на автомобили. Около 40% от битовото горене“, обясни кметът и изтъкна, че строгият контрол е изключително важен."

  47. 47 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 709 Неутрално

    ВАШИЯ ПРОБЛЕМ Е ФИННИТЕ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ , А ВИ ЗАБУДАЛКВАТ С ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД И ВИЕ КЪЛВЕТЕ КАТО ШАРАНИ , ТО И ЗАТОВА И СМЕ НА ТОЯ ХАЛ ЩОТ СМЕ ОФЦЕ

  48. 48 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 498 Весело

    Който иска достоверен тест да отиде в "Технотест" или "Декра" за оценка. Надявам се да не му задържат колата в двора на фирмата и да уведомят КАТ за нивото на замърсяване на автомобила.

  49. 49 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3770 Весело

    До коментар [#40] от "valve_stem":


    Не са ли кравите най-големия замърсител?

  50. 50 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Всяка сутрин на закуска гледам "Как се прави." Изчаквам жена ми да хвърли поглед на новините, съвсем телеграфно, после на времето, и си гледам после до насита. Та, как се прави дадено нещо, отговорът е прост, всичко се прави с машини. Шишета от стъкло и пластмаса, пощенски марки, понички, бисквити, коли, всичко минава през конвеер, разни механики подхвърлят изделието насам натам, докато пак конвеер го избута навън готово за консумация. Същото е и тук. Ако наистина сме много загрижени, техниката трябва да е прецизна и бърза, също така строга и най-вече да отговаря на законови норми. Още през соца се опитваха да ни е.ват по тоя параграф, но целта беше да наслагаме на руската техника катализатори, т.е. да подпомогнем родната икономика. Пълен провал. Тая сутрин бърша прах и зяпам през прозореца, на комшията щерката излезе наперено и се навря в търбуха на Мерцедес С220,мод. 2005 и т.н. Та пална го тя и вместо да спази съвета на Васко инструктора, т.е., да потегли на 10-та секунда, тя се пипа поне 10 мин. А както казва Марлоу, "двигателят работеше на празен ход и наслагваше въглерод на цилиндрите." Башка въздухът за дишане.

  51. 51 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 3009 Любопитно

    До коментар [#40] от "valve_stem":


    Все пак да не забравяме, че най-големият производител на СО2 е световният океан
    —цитат от коментар 40 на valve_stem


    Топло...топло...
    Само че Световният Океан НЕ Е най-големия производител на СО₂, а най-големия СКЛАД (или консуматор)!
    Фито планктона папка СО₂-то и отделя О₂ за нас, но това е друг въпрос (както и умиращия и потъващ на дъното фито планктон).
    .....................
    Има един изследовател - Джеймс Лавлок, който казва: "Правете, каквото си щете, НО НЕ ПОСЯГАЙТЕ НА ШЕЛФА!"
    Там е съсредоточена масата на био материала!
    ОКЕАНА ПРОИЗВЕЖДА ПОВЕЧЕ О₂ ОТКОЛКОТО ВСИЧКИ ГОРИ ИЛИ ПОЛЯ!

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  52. 52 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Безплатен тест, и веднага влизаш във регистъра за нарушители !!!

  53. 53 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 3009 Любопитно

    До коментар [#50] от "man_un":

    Чели ли сте някога "Owner's manual"-a на колата?
    Ако е с турбонадув, какво пише?
    ... след стартиране на двигателя, оставете на празен ход за няколко минути, за да се загреят лагерите на турбината...
    След това вече газ до дупка, да разберат комшиите че тръгваш!

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  54. 54 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Попитах, но никой не &бава да отговори само един ми е натряскал минус като че ли тука са само събрани експерти които всичко знаят 😆 Моята кола е точно 2002, на 212 хил. на километража, показва на газанализатора 0.06 ( без тънки номера с почти извадена сонда ) и е клас ЕВРО 4 . За разхода няма да пиша😊 Та затова си позволих скромния въпрос. Живи и здрави !

    Натиск, постоянство и търпение.
  55. 55 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Като спрете да ползвате Топлофикация за хранилка на партиини каси и оправите градския транспорт, ще има подобрение. Ама ще трябва и независим съд и прокуратура за целта, че ще имат доста клиенти.

  56. 56 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    МПС до 5 г да минава преглед веднъж на 12 месеца, МПС от 5 до 10 години да минава на всеки 6 месеца, от 10 до 15 да минава на всеки 4 месеца, от 15 и нагоре да минава на всеки 3 месеца. Също за старите коли да се вдигнат данъците, защото са по-опасни и замърсяват повече. И най-вече да се затегне контрола върху пунктовете за ГТП, като се въртят служителите, осъществяващи контрол, на случаен принцип, да речем тия от Перник да ходят да проверяват в София, а не все едни и същи да минават веднъж в месеца, да сядат в близкия ресторант, да викат собственика на пункта и да установяват, че няма нарушения.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  57. 57 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Пародия. Не им се занимава, не им пука.

  58. 58 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#56] от "today":

    И да ти запазим час за психодиспансера.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  59. 59 Профил на Kald Mann
    Kald Mann
    Рейтинг: 93 Любопитно

    Някой забеляза ли връзката между темата "мръсен въздух" и рязкото увеличаване продажбите на пречистватели на въздух, озонатори и тем подобни дивотии? А някой помни ли, че само преди 2-3 години, цената на подобно устройство бе под 100 лв, а сега започват от 300 лв? И случайно ли е, че първите дистрибутори са една от фирмите на дебелото момченце?

  60. 60 Профил на kwu51545500
    kwu51545500
    Рейтинг: 209 Неутрално

    До коментар [#2] от "дерибеев":

    доказано фолксваген фалшифицира стойностите

  61. 61 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 82 Неутрално

    Ега ти глупостите: едва ли не някои коли не само, че не замърсяват въздуха, ами го пречистват :)

  62. 63 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Иначе , похарчени 70 к и прах и финни частици в мутрите на жителите на София от моля другарката Фандъкова

  63. 64 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    София и Софийското поле е в затворена котловина - надхвърлена е границата на презаселване. Решението е пришълците да се върнат по родните си места за което пари и работа трябва да има и в провинцията ... иначе ще се удават в собствените си отпадъци и газове.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  64. 65 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Според мен замърсяващите коли трябва да се спират от движение. Също и автобусите които замърсяват и те трябва да се спират от движение. Има много замърсяващи автобуси. Фирмите които ги държат трябва да купят нови автобуси и докато некупят да им се прекратява бизнеса.

  65. 66 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9999 Неутрално

    После Волксваген били виновни за манипулиране на резултатите :)

  66. 67 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1846 Весело

    До коментар [#56] от "today":И да ти запазим час за психодиспансера.
    —цитат от коментар 58 на Петър Петров


    Този трябва да минава на психиатър всяка сутрин :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  67. 68 Профил на veso1001
    veso1001
    Рейтинг: 231 Весело

    истината е че всеки иска дизелче ако може х5. махаме катализатора защото нема денги за нов,а и да върви повече и така. за същите пари може едно Поло чисто ново и модерно, ама ще се смеят комшиите

  68. 69 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Има изключително ефективен начин да разбереш, че колата ти замърсява въздуха. Застани на 20 см от ауспуха и кажи на някой да запали двигателя. Постой зад пушещия ауспух 3 минути и ако си още жив, значи не замърсява. Ако не си, няма да имаш повече нужда от колата.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  69. 70 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    София и Софийското поле е в затворена котловина - надхвърлена е границата на презаселване. Решението е пришълците да се върнат по родните си места за което пари и работа трябва да има и в провинцията ... иначе ще се удават в собствените си отпадъци и газове.
    —цитат от коментар 64 на dark'star


    Убеден съм, че ти като виден соц идеолог първи ще дадеш пример на "пришълците" и като пришълец първи ще се преселиш от София в Голямо Кунаре или Долно Лаловци. И изобщо няма да се поколебаеш в това си начинание, както навремето не си се колебал да стоиш най-отред в в тълпата при манифестациите, махайки възторжено на другарите на почетния подиум.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  70. 71 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#40] от "valve_stem":

    "най-големият производител на СО2 е световният океан"

    Световният океан не е производител, а "балансьор" - физикохимичен буфер: "засмуква" СО2 от въздуха, ако концентрацията му надхвърли 0.6% (при 10 градуса температура) и "изпуща" СО2, ако има "недостиг" в атмосферата. Особенно в топлоо време, когато зелените растения най-много се нуждаят от СО2.
    В предходни епохи, преди 500 млн. години и повече, когато атмосферата е била богата на СО2 (над 10%), Световният океан (и подпочвани води) е утаявал СО2 под формата на варовици ... за да може сега да строим "мраморни паметници".
    Същият процес "се врътка" и в пералните (всяка алкална повърхност - метал, стъкло, порцелан), срещу който Калгон уж се борел.

  71. 72 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#49] от "hamiltonf1":

    "Не са ли кравите най-големия замърсител?"

    Въздухът е замърсен с 76% азот и 22% кислород. И двата газа имат по-силен парников ефект (по-висок специфичен топлинен капацитет) от СО2 и не само.
    И при двата газа всеки бозайник умира при 100% сържание на един от двата - при 100% азот се задушава, а при 60% и повече кислород белите дробове изгарят в буквалния смисъл. Само дето е без пламък, сиреч екоталибана не вижда вреда от кислорода, ако няма "дим над водата".
    Главен виновник за замърсяването с азот е Земята - един път гравитацията го задържа; втори път ниската температура и слабо-алкалната среда не му дават възможност да стане "полезен" като метална сол (нитратни или нитритни соли).
    Главният замърсител с кислород са зелените растения. Има хипотеза, че така са зацапали атмосферата с кислород, че високо специализираните белодробни мехури на динозаврите са "прегорели" (болка, пречеща им да се движат и да се хранят).

  72. 73 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2524 Любопитно

    До коментар [#56] от "today":

    "да се затегне контрола върху пунктовете за ГТП"

    Да не би да нямате доверие в "честния частник"? Или се отрекохте от "свободната пазарна икономика" и сега трябва държавата тоталитарно да следи частниците дали лъжат и дали изобщо работят?

  73. 74 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#19] от "dragozow":

    Пълни глупости си ти. Ако колата има ГТП при пререгистрация се сверява само номера, защото колата има ГТП. В някои случаи дори и преглед в чужбина може да се признае. Преди години като си вземах кола, внесена от Австрия, на 4 г. и на малък пробег, ми признаха австрийския преглед, който беше минат преди 4 месеца.

  74. 75 Профил на Major Major Major
    Major Major Major
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf1":"Не са ли кравите най-големия замърсител?"Въздухът е замърсен с 76% азот и 22% кислород. И двата газа имат по-силен парников ефект (по-висок специфичен топлинен капацитет) от СО2 и не само.И при двата газа всеки бозайник умира при 100% сържание на един от двата - при 100% азот се задушава, а при 60% и повече кислород белите дробове изгарят в буквалния смисъл. Само дето е без пламък, сиреч екоталибана не вижда вреда от кислорода, ако няма "дим над водата".Главен виновник за замърсяването с азот е Земята - един път гравитацията го задържа; втори път ниската температура и слабо-алкалната среда не му дават възможност да стане "полезен" като метална сол (нитратни или нитритни соли).Главният замърсител с кислород са зелените растения. Има хипотеза, че така са зацапали атмосферата с кислород, че високо специализираните белодробни мехури на динозаврите са "прегорели" (болка, пречеща им да се движат и да се хранят).
    —цитат от коментар 72 на wanderer


    Хубаво до последното изречение, там се обърка. Има хипотеза, че Банго Васил е дошъл и е уморил динозаврите от секс. Има хипотеза, че е нямало динозаври, има хипотеза, че Земята е плоска.

    Истината е точно една - Земята е на около 5 милиарда и малко години, хомо сапиенс ако не броим австролопитеците са на 0.00001% от това. Ще изчезнам като динозаврите и нещо друго ще дойде, преди слънцето да стане супер нова и нищо да не остане в Слънчевата Система, но няма да сме ние виновните, Земята се саморегулира достатъчно добре.

    Пример - при световно затопляне Маями ще потъне и тогава дори Доналд Тръмп ще се усети.

  75. 76 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#60] от "kwu51545500":

    "доказано фолксваген фалшифицира стойностите"

    Тц, оня американец така и не разкри какво калпаво гориво е турил в резервоара на фолксваген. Няма още такъв софтер и ДВГ, които да се шреборят с палмовото, останало след американския чипс.
    Колкото до софтуера, като всеки софтуер манипулира хардуера за да извлече максимална производителност. Просто "силиконките" завиждат на немския гений и по всякакъв начин гледат да го ударят с бухалката. И Дойче банк я глобиха за "манипулация" на пазарните лихви, които основно зависят от манипулациите на Федералния резерв - определяне на лихва и "печат" на зелени гущери.

  76. 77 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Абе изобщо некой чете ли тиЯ коментари тука?

  77. 78 Профил на Major Major Major
    Major Major Major
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#60] от "kwu51545500":"доказано фолксваген фалшифицира стойностите"Тц, оня американец така и не разкри какво калпаво гориво е турил в резервоара на фолксваген. Няма още такъв софтер и ДВГ, които да се шреборят с палмовото, останало след американския чипс.Колкото до софтуера, като всеки софтуер манипулира хардуера за да извлече максимална производителност. Просто "силиконките" завиждат на немския гений и по всякакъв начин гледат да го ударят с бухалката. И Дойче банк я глобиха за "манипулация" на пазарните лихви, които основно зависят от манипулациите на Федералния резерв - определяне на лихва и "печат" на зелени гущери.
    —цитат от коментар 76 на wanderer


    Абе не говори глупости бе, какво караш, летящата чиния? Те и по каталог ги дават дизелите 3.5 на сто разход, ама реално е поне 7-8 дори да не караш като Шумахер. Германците са супер корумпирана нация и много добре са знаели какво правят с дизелите, просто на много хора им е било удобно и са мълчали. Я си разрови интернета и виж Сименс примерно дали са корумпирани?

    Я си провери порно сайтовете и виж немското порно дали не е най-зле от всички? Просто ни правят на две стотинки и понеже Боко е прост и се мляска с Меркел, както Доналд Туск ни успа с малко алибали, така и Юнкер казва, че не ставаме за Шенген, макар че корупцията и етиката при тях е поне 100 пъти повече.

    Бегай, на всички ни е ясно.

  78. 79 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10425 Неутрално

    А на ромляните комините ще ги спира ли общината да не пушат и замърсяват.

  79. 80 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Кравите са виновни, цитат на немски институт:
    "Колкото и да е иронично, немското селско стопанство отделя 133 млн. това въглероден диоксид и се доближава до емисиите, отделяни от пътния трафик (152 млн. тона)."
    Там е проблема, а не в автомобилите и комините...

  80. 81 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#23] от "plamen_b":

    Електромобилите вдигат във въздуха ФПЧ. Освен тях в замърсяването трябва да се включат онези над 70% от електроенергия, която се произвежда от ТЕЦ и АЕЦ. Допълнително трябва да се пресметне колко е електроенергията от ТЕЦ без когенерация с полезен капацитет 30%. Накрая трябва да се вземе предвид, че полимерите използвани за производството на слънчеви панели и вятърни перки са с трайност 15 години, имат огромни размери и не подлежат на вторична преработка. Батериите на електоавтомобилите също.

  81. 82 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4713 Неутрално

    Всяка една кола замърсява!
    Друг е въпросът дали това замърсяване е в нормите или е над тях.

    Мултигруп и подобните и бяха нужни на ЦК на БКП за да охраняват от конкуренцията активите, които в последствие управляващата клика придоби през приватизацията
  82. 83 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#78] от "Major Major Major":

    "по каталог ги дават дизелите 3.5 на сто разход, ама реално е поне 7-8"

    Като наблъскаш у нафтата рапично, палмово и друг вид маслен биодизел, плюс водата, която "честния частен бензинджия" долива, разходът може да стане и 10 на сто, а ауспухът да дими като циганско кюмбе.
    Тури чист цетан (С16Н34) и като го свържиш с кислорода от въздуха, да видим как ще се получат серни и азотни окиси.
    Това, че някои (екоталибаните) бутат боклуци (аминни и серни съединения) уж биодизел в нафтата, няма смисъл да се прикриват тия идиоти. При чисто гориво само "екогазове" се отделят - водни пари и СО2 - храна за зелените растения. Те са единственият източник на кислород и екоталибаните искат да ги уморят като ги оставят без храна, "животоспасяващия" СО2.

  83. 84 Профил на aiaks
    aiaks
    Рейтинг: 903 Неутрално

    За коли след 2002 година данните за емисията отделяща се отдвигателя се взема от компютъра на колата. Аз смених акумулатора на колата и отидох на преглед,но ме върнаха,защото данните били изчезнали от компютъра и се наложи да навъртя най-малко 80 км и отново да отида на преглед. За коли,които не отговарят на изискванията трябва да си слагат катализатори.

  84. 85 Профил на ivanush
    ivanush
    Рейтинг: 109 Неутрално

    Има ГТП пункове, където замерването на емисиите е част от самия преглед. И не само това -- целият преглед е обстоен и конструктивен, а не про-форма. В крайна сметка става въпрос за нашата сигурност и здраве. Например сервиз Технопарт на Симеоновко шосе 36, където си правя прегледите от 15 години.

  85. 86 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Тури чист цетан (С16Н34) и като го свържиш с кислорода от въздуха, да видим как ще се получат серни и азотни окиси.
    —цитат от коментар 83 на wanderer


    Тук драги химико си забравил да махнеш азота от въздуха и да оставиш само кислород. Инак азотни окиси ще има, пък ако ще да изгаряш водород, защото и при него се получават високи температури на горене. При температури над 1300°С нещата с азотните окиси отиват на зле, трябва да се вземат мерки за пречистване.

  86. 87 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 292 Неутрално

    В сервиза където минавам на ГТП, винаги пъхат нещо в ауспуха и проверяват изгорелите газове.

  87. 88 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#18] от "Infernus":В западния свят, към който сме се запътили, никъде не е евтино да притежаваш автомобил. Закупуване, данъци, такси, паркиране пред блока, дори и в краен квартал, струва ДОСТА ПАРИ. У нас немалка част от електората си мисли, че притежанието на кола е фундаментално човешко право. Що за логика е да тровиш децата си, защото това можеш да си позволиш?Че акцията е много шум за нищо, така изглежда. Пожарникарска му работа.
    —цитат от коментар 22 на snower


    Дай сега да не слагаме каруцата пред коня, кое трябва да дойде първо, удобния градски транспорт или да не може да си караме колите? Значи ако реша да си заведа децата през зимата с рейс а не с колата, това означава да лапнат тонове повече мизерия от всичките кюмбета на бабеците дето се топлят на въглища още за добро утро. И след като рейса планувано закъснее и децата ми изстинат на студа, ти ли ще ме смениш на работа или ще ги гледаш в къщи. И да се навиеш пак няма да си ти, ценни са ми децата както си забелязал(а). И като бонус ако искам да стигна с рей трябва да ги вдигна за градина не в 6:30 а в 5:30 т.е. да ги лиша от един час сън за да може в мислите ти да е зелено между комините на топлещите се с твърдо гориво. Лично нашето семейство, не се топли на твърдо гориво, а на ток за да е по чист въздуха в София, но не и на национално ниво тъй като над 50% от електроенергията се произвежда от въглища... Капиш?

    Дела трябват, а не думи.
  88. 89 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#18] от "Infernus":Естесвено, че първо е заради пи-ар, тоест шумно да се отчете дейност. Ако имаха желание да свършат нещо, КАТ още при регистрацията може ди измерва и ако нещо не е наред, да не ги регистрира.Сигурен съм, че и тия дето регистрират в КАТ идея си нямат, какво и как да мерят по изгорелите газове, също и техника нямат. В пунктовете за ГТП почти всичко е имитация... Аз, преди няколко дена минавах преглед. Втора година откак ми откраднаха катализатора, минавам без проблем... Отказах се да търся и да купувам нов. Най-много, пак да ми го откраднат.
    —цитат от коментар 29 на tww09306483


    И на един колега така с по нова кола една година за нова година точно дядо Мраз му се плъзна с шейната под колата и хоп няма катализатор, човека провери 8 000 лв. за нов. И като се започна едно ходене по майстори, чип на компютъра е да де излъгаха го че все едно го има ама пък онова взе на цикли да хвърля нафта в гърнетата да го отпушва и стана като на война по кръстовищата, все едно е хвърлил димка. После пак чип, само че изгориха компютъра и т.е така подкараха колата и след всичките щуротии двигателя замина и сега е паметник на паркинг.
    И те така из пътеписите на българския водач сред еколозите :)

    Дела трябват, а не думи.
  89. 90 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#18] от "Infernus":"1. Замърсяването от колите в София е 10-15% максимум..."Как достигна до тези данни? Защото, според Фандъкова и техните анализи:„Анализите посочват, че около 60% от замърсяването на въздуха идва от движението на автомобили. Около 40% от битовото горене“, обясни кметът и изтъкна, че строгият контрол е изключително важен."
    —цитат от коментар 46 на hamiltonf1


    Къде ги чете ти тия АНАЛизи? Някакви официални данни от научна група имаш ли? Май кметицата пак е гледала едно към гьотере да вървъ ПР-а. Моите са от БАН.

    Дела трябват, а не думи.
  90. 91 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Баси хипстърите, ИТта разни и офис плъхове, ходят потни на работа, смърдят на пот/пор, нямат деца, живеят по квартири и за нищо не се грижат, когато излизат - излизат да пият и да друсат, не ходят по 20 задачи уикенда, и се чудят защо на останалите хора им трябва кола! Еми лайфстайл, направете си по 2 деца, създайте дом, грижете се за тези 2 прости неща, и тогава говорете какво трябвало да правят другите. Хипстъри!

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  91. 92 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    за изгорелите газове трябва да отговарят оторизираните сервизи на рите производители на колите и застрахователите и тогава ще се види кои не спазват нормите за изгорели газове и краде катализатори

  92. 93 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#83] от "wanderer":
    Ако сложиш чист цетан, т.е. гориво с цетаново число 100, двигателя въобще няма да заработи. А за боклуците си прав.

  93. 94 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Баси хипстърите, ИТта разни и офис плъхове, ходят потни на работа, смърдят на пот/пор, нямат деца, живеят по квартири и за нищо не се грижат, когато излизат - излизат да пият и да друсат, не ходят по 20 задачи уикенда, и се чудят защо на останалите хора им трябва кола! Еми лайфстайл, направете си по 2 деца, създайте дом, грижете се за тези 2 прости неща, и тогава говорете какво трябвало да правят другите. Хипстъри!
    —цитат от коментар 91 на ndb


    Абе и аз съм ИТ но имам две деца и дом, но честно да ти кажа съм съгласен с теб че тука пишат разни дето живеят с мама и тате и понеже нямат деца си мислят само за екологията, ходят пеш до работа защото нямат деца които да карат на градина и като дойде потен и мирише на Лъв си мисли че е изпълнил човешкия си дълг и търси внимание от обществото че и сметка защо не следват неговия пример.

    Дела трябват, а не думи.
  94. 95 Профил на kozunak
    kozunak
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#23] от "plamen_b":

    Дори тези коли замърсяват, защото някой, някъде, по някакъв начин е произвел и техните батерии, а след като живота на колата изтече, някой, някъде, по някакъв начин ги рециклира. Електрическите коли изобщо не са чак толкова невинни. Просто малко хора се замислят.

  95. 96 Профил на Jason Wung
    Jason Wung
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Абе, щом се движиш и можеш да видиш задния автомобил през пушека, значи е добре!
    —цитат от коментар 5 на lz2


    Не е точно така :)

    Моята грам пушек няма отзад, а едва мина теста за газовете. Имаше проблем със системите нещо. Човека в ГТП-то ми обясни, че не е задължително да е димна завеса отзад. ( не разбирам затова не съм сигурен, че е вярно, но действително беше така )

  96. 97 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Както един по-умен от мен човек беше казал: "Най-екологичната кола е тази, произведена преди повече от 10години и все още в движение"

    Горчивата истина е, че емисиите от каране на дадения автомобил, колкото и да го карате, много трудно могат да надвишат емисиите отдадени при производството му и добива на материалите. Откровенно глупаво е да се сменят редовно коли, за да бъдат те по-екологични. НО това не помага на въздуха по Софята.

    panem et circenses
  97. 98 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Пълна щуротия и отбиване на номер е измерването само на въглероден диоксид. Той има значение единствено за глобалното затопляне и няма отношение към здравето на хората. Опасни са вредните и токсични съставки в отработените газове на автомобилите: въглероден оксид - CO; Въглеводороди - THC и NMHC; азотни окиси - NOx; фините прахови частици - PM. Не случайно те се регламентират в стандартите Euro ( от Euro 3 до Euro 6) Само че тях не ги мерят! Честито на еколозите.

  98. 99 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Измерване само при свободен ход и 1500 оборота?!! Ама че глупост.. Че кой ти кара на 1500 оборота в града?!
    На Запад ти влизат в колата и настъпват яко педала, даже ми стана жал като видях.

    Fail with honour then succeed by fraud
  99. 100 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1389 Весело

    До коментар [#78] от "Major Major Major":"СО2 - храна за зелените растения. Те са единственият източник на кислород и екоталибаните искат да ги уморят като ги оставят без храна, "животоспасяващия" СО2.
    —цитат от коментар 83 на wanderer


    Викаш, преди да има автомобили да бълват СО2, растенията, горкичките, са изнемогвали?! ;))

    Fail with honour then succeed by fraud




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах