България е трета в ЕС по ръст на продажбите на нови коли през 2017 г.

Снимката е от софийския автосалон през октомври 2017 г.

© Анелия Николова

Снимката е от софийския автосалон през октомври 2017 г.



България е трета в Европейския съюз по ръст на продажбите на нови автомобили през 2017 г., сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани от БТА.


България за 2017 г. отчита растеж от 18.5%, изпреварена само от Литва (27.3%) и Унгария (20.4%). През декември обаче продажбите на българския пазар са спаднали с 13.8 на сто.


Общо за ЕС продажбите на нови коли са нараснали с 3.4% до 15.1 млн. броя.




Търсенето се е повишило на всички големи пазари освен във Великобритания, която е засегната от несигурността около Брекзит и отчита спад от 5.7% - първият годишен спад от 6 години.


Германският автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) запазва лидерската си позиция в ЕС с пазарен дял от 23.7%, следван от френската Пе Ес А груп (PSA Group) с 12%, Рено (Renault) с 10.6% и Фиат-Крайслер (Fiat-Crysler) с 6.8%.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4065 Неутрално

    Абе, стига с тия глупости...! Някакъв измислен процент, дето няма връзка с реалността! Естествено, бройки не са написани, че да не стане съвсем смешно...!
    С българските мизерни и смешни стандарт и доходи, сме били първи по ръст по продажба на нови автомобили? Как не?! Излезте навън и застанете на някое кръстовище... След десет минути ще видите, къде сме...! :)

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3275 Неутрално

    Основно Дачии и Голфове. Не е повод за оптимизъм, ясно е защо. Кажете за новия внос колко са?

  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1837 Любопитно

    Мда - и затова средната възраст на автопарка в страната е 19.8 години.

  4. 4 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Това са абсолютни глупости.Нещо, като да кажеш, че си завършил на почетното второ място, но да спестиш, че участниците са били само двама!

  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Е то не става от днес за утре. 18.5 ръст си е ръст както и да се гледа.

  6. 6 Профил на xxl17532244
    xxl17532244
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Разходете се в някой италиански град без значение дали е на север или юг и ще ви направи впечатление голямото присъствие на коли с български регистрации - Благоевград, Перник, София... В Италия, много хора не смогват да плащат постоянно повишаващите се застраховки и таксите по колите, а други откровенно не искат да плащат пътни глоби... и са намерили система да регистрират коли на името на български фирми създадени специално за тази цел. Интересно какъв е делът на тези случаи в този ръст на продажби?

  7. 7 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Основно Дачии и Голфове. Не е повод за оптимизъм, ясно е защо. Кажете за новия внос колко са?
    —цитат от коментар 2 на arcanum


    Не вярвам Голф да е на второ място в новите автомобили. :), по-скоро Шкода тук е статистиката, на който му се чете http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20171116_PRPC_1710_FINAL.PDF

  8. 8 Профил на Грегорий50
    Грегорий50
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Нещо невероятно , да се смее ли човек да плаче ли.

  9. 9 Профил на xxl17532244
    xxl17532244
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Статия по темата (на италиански) според която само за 2015 има 740.000 неплатени глоби за коли с българска регистрация

    http://video.corriere.it/auto-italiana-targa-bulgare-cosi-si-beffano-vigili-autovelox/635ac542-6e02-11e6-8bf4-ee6b05dcd2d0

  10. 10 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Статистика от юли 2016 година: Подреждането по марки, на възраст от 0 до 5 г. :
    Dacia с 12 466 регистрирани коли.
    Следват Toyota (10 504) и VW (10 127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8 868), Skoda (8 174), Ford (8 155), Peugeot (8 051) и Opel (5 097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3 324 коли на възраст до 5 г.

  11. 11 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Нашия "ръст" би следвало да се съпоставя само с предходен период :) По- важно е да се каже какъв % от общото население си купува нова кола... поне веднъж на 10 години.
    Ако България закупи една подводница тази година, ще има ръст 100% и ще е на първо място не само в Европа ами и в целия Свят :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  12. 12 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 749 Весело

    На моето дете вчера му изникна второ зъбче, което е с 50% увеличение, но устата му е все още без зъбки. Та така и с българското увеличение в продажбите на нови автомобили.

    Прост народ - слаба държава!
  13. 13 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Важна ни е новата кола... за престиж пред съседите

  14. 14 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1408 Весело

    България е трета в ЕС по ръст на продажбите на нови коли през 2017 г.

    Браво! Това са истинските борци срещу мръсния въздух в София!

    /не се чете/
  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#6] от "xxl17532244":

    Бъркаш регистрация с продажба.

    Продажбите ги отчитат дилърите. А регистрации МВР.

  16. 16 Профил на Viktor Tzolov
    Viktor Tzolov
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#9] от "xxl17532244":
    21994 са тези на коли с българска регистрация.740000 са всички неплатени.Първо научи езика,и после давай линкове на итилиянси.

  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#11] от "ь":

    Около 30 000 нови автомобила трябва да са продадени в България миналата година (2017).

  18. 18 Профил на xxl17532244
    xxl17532244
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#15] от "realguru":

    Някъде да съм казал че всяка регистрация е задължително резултат от продажба? Не съм. Факт е обаче че новите коли в България като цяло са по-евтини от тези в Западна Европа. Дедукцията всеки сам си я прави.

  19. 19 Профил на xxl17532244
    xxl17532244
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#16] от "urh44520675":

    Потвърждавам че съм написал грешно информацията - наистина са 21994 глоби на коли с българска регистрация и 740.000 общо. Моля редактора да поправи грешката ми.

  20. 20 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Ако бехме продали още 100 коли сигурно щехме да сме на второ место, А можеше и на първо место да сме. Ама то има време...

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Според някви данни из Нета в България има регистрирани 4 милиона коли. Явно има доста, които само са регистрирани тук, но не се карат в България, ами в Гърция, Италия, Румъния.

    Така че 4 милиона срещу 30 000 нови е под 10% нови коли се подменят/купуват спрямо автопарка.

  22. 22 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Направо се чудя тия от АСЕА с какви данни са разполагали и по каква методология са смятали този чутовен автомобилен ръст! В най-бедната ЕС членка - най-много нови автомобили. На това можем само да се смеем, обаче как ще ни повярват чужденците, че сме бедни, не знам :-)

  23. 23 Профил на ppa01574002
    ppa01574002
    Рейтинг: 243 Весело

    Забавен е напъна на някой хора от 10 планини вода да донесат, но да ни изкарат зле. 18% си е 18% както и да го гледаш. Колко трябва да е - 200?

  24. 24 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Според статистиката регистрираните автомобили до 5 годишна възраст са 4,5 процента.В тях влизат и служебните автомобили на различни институции.Така че тези нови автомобили са продадени основно в чужбина.

  25. 25 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Забавен е напъна на някой хора от 10 планини вода да донесат, но да ни изкарат зле. 18% си е 18% както и да го гледаш. Колко трябва да е - 200?
    —цитат от коментар 23 на pye


    Ти правиш ли разлика между продадени и регистрирани автомобили?Не всички продадени автомобили се регистрират в България.

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11967 Неутрално

    Малък пазар лесно вдига високи проценти. Само, че не се забелязва...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#22] от "Orchid":

    Много е ниска базата у нас.

    В една Чехия, дето е горе долу като нас са продадени близо 10 пъти повече нови автомобили. Една Белгия и тя като нас - 20 пъти. Германия - 10 пъти повече население, близо 100 пъти повече нови коли продадени.


  28. 28 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    ама естествено, че негативните коментари и тук преобладават...
    Сигурен съм че няма новина която да се хареса на хейтърите.
    Преди 10 години и 90% от тролеите ни бяха на по 30 години, а сега средната възраст на тролеите е 6 години
    Автобусите и те бяха на по 30 години, ама в последните няколко години се купиха над 300 нови автобуса, като не малка част от тях се движат и на природен газ.
    Средната възраст на автопарка може да се подобри , ако се увеличават продадените нови коли и ако се затегне контрола при старите.
    Не може данъка за 30 годишна кола да е 20 лева, а на чисто нова да е над 200 лева, просто трябва да има промяна в данъците и за три, четири години , колите над 20 години ще намалеят значително. Сега те преобладават заради ниските им данъци и заради това , че няма кой да ги краде и не им трябва на хората каско

  29. 29 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Правим реекспорт за западна Европа, че през България идва по-евтино.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8857 Неутрално

    Забогатяха много българите.

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    До коментар [#9] от "xxl17532244":

    Колега, ясно но това е проблем на Италия, а не на България.
    Италия да си промени законодателството и да затвори тази вратичка.

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#28] от "001":

    Като има пари от ЕС има и нови тролеи, като няма пари от ЕС няма нови тролеи. Ако трябва всяка община сама да си ги подменя май никога няма да стане. А за леките автомобили, пак може да почерпим опит от Румъния. За нова кола имат държавна субсидия от 3 000 лв. а за регистрация на стара кола такса от 3 000 лв. Така нова Дачия струва към 10 000 лв. а кола на старо от 6-7 000 лв. нагоре.

    Прост народ - слаба държава!
  33. 33 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#28] от "001":

    Като има пари от ЕС има и нови тролеи, като няма пари от ЕС няма нови тролеи. Ако трябва всяка община сама да си ги подменя май никога няма да стане. А за леките автомобили, пак може да почерпим опит от Румъния. За нова кола имат държавна субсидия от 3 000 лв. а за регистрация на стара кола такса от 3 000 лв. Така нова Дачия струва към 10 000 лв. а кола на старо от 6-7 000 лв. нагоре.

    Прост народ - слаба държава!
  34. 34 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#28] от "001":

    Като има пари от ЕС има и нови тролеи, като няма пари от ЕС няма нови тролеи. Ако трябва всяка община сама да си ги подменя май никога няма да стане. А за леките автомобили, пак може да почерпим опит от Румъния. За нова кола имат държавна субсидия от 3 000 лв. а за регистрация на стара кола такса от 3 000 лв. Така нова Дачия струва към 10 000 лв. а кола на старо от 6-7 000 лв. нагоре.

    Прост народ - слаба държава!
  35. 35 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#28] от "001":

    Като има пари от ЕС има и нови тролеи, като няма пари от ЕС няма нови тролеи. Ако трябва всяка община сама да си ги подменя май никога няма да стане. А за леките автомобили, пак може да почерпим опит от Румъния. За нова кола имат държавна субсидия от 3 000 лв. а за регистрация на стара кола такса от 3 000 лв. Така нова Дачия струва към 10 000 лв. а кола на старо от 6-7 000 лв. нагоре.

    Прост народ - слаба държава!
  36. 36 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#13] от "soldierism":

    Не, за сигурност.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK