Всеки път, когато катастрофира автономен автомобил данните от случилото се помагат останалите автономни автомобили да бе катастрофират по същия начин. При хората не е така - една и съща грешка в дадена ситуация могат да направят хиляди хора.
В спора между компютър и човек, може да надвие само човек, защото той е и съдникът. Твърдели, че компютърът шофирал... няма нищо по-лесно от това да излъжеш, за да се изкараш невинен. Всички деца го правят.
"автомобил не е сменял лентата, а се е придвижил към средата на своята лента, където ударил мотористът, който минавал твърде близко, стремейки се да се промуши между два автомобила" - АБСОЛЮТНО ГО ВЯРВАМ! Мотоцикетистите умират да се промушват между автомобилите и понятоето "пътно платно" за тях на важи!
Има какво да се желае - да, но няма как бъдещето да е на автономните автомобили, защото шофирането, за онези, които го умеят, е горямо удоволствие и не виждам как хората ще се откажат от това удоволствие. Е да, вярно е, че е по-мързеливо някой друг да те вози, но то по-мързеливо е и храната да я приемаш на каша, предварително "сдъвкана", ама хората предпочитат сами да си дъвчат, да усещат всички вкусове и да изпитват удоволствие от храненето, нали така?
Ако това беше станало в България, по нашия ЗДП са виновни и двамата, ето защо: Робота нарушава чл.25 Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например ... да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента ... преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение. Мотора нарушава чл. 81 Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено: 3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него; А в случая робота е по виновен, защото тай като по умени и снабден с радар, трябва да може да прецени скоростта на мотора и да не прави отклоняването на ляво, при положение че е ясно че ще настъпи удар.
Тези коли са тъпкани с електроника, сензори и камери и понеже е тестов автомобил, със сигурност всичко се записва в някаква "черна" кутия. Би трябвало да е лесно да се проверят данните.
Това е като спора за автоматични скоростни кутии или ръчни, дори и най заклетите фенове на ръчката , когато преминат на автоматични не използват ръчка. Мине ли се на автономни 99.9 от хората ще ги използват в 99 .99 процента от времето, и рядко някой за кеф ще си пошофирава
Не, има начин и със сигурност могат да го направят. Но тогава, знаейки, че колата винаги ще ги "пази", моторджийте ще почнат да се навират и слаломират още по-агресивно. Един от проблемите в автономните автомобили е как точно да се действа в среда, където се нарушават правилата, без да се предизвиква инциденти. Например, ако никой не те пуска да се влееш в трафика, трябва да проявиш известно нахалство. Това трябва да го правят и машините.
Сигурно идва времето когато ще кажем "сбогом" на шофъорските книжки. Няма курсове, няма инструктори, изпити и вълненията около тях. Съответно-парична икономия. Изчезва и тръпката от шофирането! За мен това е удоволствието от колата! Дали така ще бъде?
Това е като спора за автоматични скоростни кутии или ръчни, дори и най заклетите фенове на ръчката , когато преминат на автоматични не използват ръчка. Мине ли се на автономни 99.9 от хората ще ги използват в 99 .99 процента от времето, и рядко някой за кеф ще си пошофирава[/quote]
Не знам дали е баш така. Все пак шофирането е комплекс от действия/усещания, като превключването на скорости е само един от елементите, които определят удоволствието от шофирането. И въпреки това, трябва да се съглася с теб за скоростната кутия. Аз късно взех книжка, на 22 и ми беше голям мерак да карам. Автоматична? Ти луд ли си? Разход на гориво, липса на пълен контрол, ама как може, ама научете се хора, ама много съм умен. Е, явно не съм бил толкова умен. Първи ден в новата фирма, ето ти кола автоматик, баааам вече ненавиждам ръчките :) Така че, да, за повечето хора си прав, като навлязат масово, 99% от хората ще ползват автоматичните функции непрестанно.
Щом така не може, обратното ще става.
Ако това беше станало в България, по нашия ЗДП са виновни и двамата, ето защо:Робота нарушава чл.25Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например ... да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента ... преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.Мотора нарушава чл. 81Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;А в случая робота е по виновен, защото тай като по умени и снабден с радар, трябва да може да прецени скоростта на мотора и да не прави отклоняването на ляво, при положение че е ясно че ще настъпи удар.
Изпреварването задължително се извършва в другата лента, а не в същата или по осовата линия. Нямаш право да караш успоредно до автомобила в същата лента. За маневра се смята когато напускаш лентата СИ за движение.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Компютъра не лъже, ами датчиците лъжат него! Все пак трябва да е ясно , че подобен автомобил има камери, лазерни далекомери, микровълнови радари и ултразвукови сензори. Всичко това трябва да е перфектно чисто за да работи, а когато се замърси дори минимално започва да прави сериозни проблеми. Всеки знае зимата, рано сутринта при скреж, как се държат едни съвсем прости парктроници, а именно не работят ако не са изчистени перфектно. Какво остава за доста по-прецизните датчици на автономен автомобил.
До коментар [#12] от "valtoro":Компютъра не лъже, ами датчиците лъжат него! Все пак трябва да е ясно , че подобен автомобил има камери, лазерни далекомери, микровълнови радари и ултразвукови сензори. Всичко това трябва да е перфектно чисто за да работи, а когато се замърси дори минимално започва да прави сериозни проблеми. Всеки знае зимата, рано сутринта при скреж, как се държат едни съвсем прости парктроници, а именно не работят ако не са изчистени перфектно. Какво остава за доста по-прецизните датчици на автономен автомобил.
Мислиш ли,че конструкторите на автономни коли не ги знаят тия неща, не са се съобразили с тях и не са взели мерки за елиминирането им? Тия автомобили ги конструират СПЕЦИАЛИСТИ, едни от най-добрите. Нямаш нужната квалификация да им намериш косури!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Истината за тоя случай е, че моторджията си е виновен, а някой адвокат за да изкара някой лев от него го е полъгал да водят дела, с надеждата, че че ще вземат някакво обезщетение от компанията. При инцидент плаща застрахователя, а той е преценил и не съди компанията. Това показва как стоят нещата. Моторджията ще пие една студена водица и ще плати на адвоката си някаква сума - всеки си плаща за глупостта.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Има какво да се желае - да, но няма как бъдещето да е на автономните автомобили, защото шофирането, за онези, които го умеят, е горямо удоволствие и не виждам как хората ще се откажат от това удоволствие.
Удоволствие, удоволствие... Убеден съм, че би предпочел да изминаваш ежедневно маршрута от дома до работното си място, шофирайки с удоволствие в някое задръстване. Ама повечето хора биха предпочели да свършат някаква работа през това време, или просто да се поотпуснат.
Точно проблеми като този до голяма степен ще изчезнат с масовото навлизане на автономните автомобили. Нали се сещаш, че компютъра няма да кара броня до броня, няма да слаломира между колите, увеличавайки хаоса и ще бъде достатъчно толерантен към пропускане на автомобил пред него, защото този праг на толерантност ще се задава от умни хора и няма да се влияе от кефа на някой автоталибан.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1416 НеутралноБъдещето е в автономните автомобили, сигурно има още какво да се до усъвършенства по тях, а всички знаем как карат мотоциклетистите.
Yavor Trampov
Рейтинг: 8 НеутралноВсеки път, когато катастрофира автономен автомобил данните от случилото се помагат останалите автономни автомобили да бе катастрофират по същия начин. При хората не е така - една и съща грешка в дадена ситуация могат да направят хиляди хора.
lout66
Рейтинг: 551 НеутралноДосега шофьорите пазеха мотоциклетистите които слаломираха между колите , но компютрите няма как да разчетат самоубийствените маневри .
baizuo
Рейтинг: 1055 НеутралноКато знам как карат мотористите, едва ли автомобила е виновен.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"lechevalier
Рейтинг: 434 НеутралноВ спора между компютър и човек, може да надвие само човек, защото той е и съдникът. Твърдели, че компютърът шофирал... няма нищо по-лесно от това да излъжеш, за да се изкараш невинен. Всички деца го правят.
cristo_n
Рейтинг: 479 Неутрално"автомобил не е сменял лентата, а се е придвижил към средата на своята лента, където ударил мотористът, който минавал твърде близко, стремейки се да се промуши между два автомобила" - АБСОЛЮТНО ГО ВЯРВАМ! Мотоцикетистите умират да се промушват между автомобилите и понятоето "пътно платно" за тях на важи!
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноИма какво да се желае - да, но няма как бъдещето да е на автономните автомобили, защото шофирането, за онези, които го умеят, е горямо удоволствие и не виждам как хората ще се откажат от това удоволствие.
Е да, вярно е, че е по-мързеливо някой друг да те вози, но то по-мързеливо е и храната да я приемаш на каша, предварително "сдъвкана", ама хората предпочитат сами да си дъвчат, да усещат всички вкусове и да изпитват удоволствие от храненето, нали така?
Стефан
Рейтинг: 476 НеутралноАко това беше станало в България, по нашия ЗДП са виновни и двамата, ето защо:
Робота нарушава чл.25
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например ... да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента ... преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
Мотора нарушава чл. 81
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:
3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
А в случая робота е по виновен, защото тай като по умени и снабден с радар, трябва да може да прецени скоростта на мотора и да не прави отклоняването на ляво, при положение че е ясно че ще настъпи удар.
redguy
Рейтинг: 875 НеутралноТези коли са тъпкани с електроника, сензори и камери и понеже е тестов автомобил, със сигурност всичко се записва в някаква "черна" кутия. Би трябвало да е лесно да се проверят данните.
Иван К.
Рейтинг: 269 Неутрално[quote#7:"cristo_n"][/quote]
Това е като спора за автоматични скоростни кутии или ръчни, дори и най заклетите фенове на ръчката , когато преминат на автоматични не използват ръчка. Мине ли се на автономни 99.9 от хората ще ги използват в 99 .99 процента от времето, и рядко някой за кеф ще си пошофирава
Индиана
Рейтинг: 479 НеутралноНе, има начин и със сигурност могат да го направят. Но тогава, знаейки, че колата винаги ще ги "пази", моторджийте ще почнат да се навират и слаломират още по-агресивно. Един от проблемите в автономните автомобили е как точно да се действа в среда, където се нарушават правилата, без да се предизвиква инциденти. Например, ако никой не те пуска да се влееш в трафика, трябва да проявиш известно нахалство. Това трябва да го правят и машините.
valtoro
Рейтинг: 920 НеутралноКомпютъра спазва правилата и не лъже за разлика от човека, но грешки
има във всяка една програма, еволюцията се базира на проба-грешка !!!
citoyen
Рейтинг: 1843 НеутралноСигурно идва времето когато ще кажем "сбогом" на шофъорските книжки. Няма курсове, няма инструктори, изпити и вълненията около тях. Съответно-парична икономия. Изчезва и тръпката от шофирането! За мен това е удоволствието от колата! Дали така ще бъде?
eternity_43
Рейтинг: 442 НеутралноНе знам дали е баш така. Все пак шофирането е комплекс от действия/усещания, като превключването на скорости е само един от елементите, които определят удоволствието от шофирането. И въпреки това, трябва да се съглася с теб за скоростната кутия. Аз късно взех книжка, на 22 и ми беше голям мерак да карам. Автоматична? Ти луд ли си? Разход на гориво, липса на пълен контрол, ама как може, ама научете се хора, ама много съм умен. Е, явно не съм бил толкова умен. Първи ден в новата фирма, ето ти кола автоматик, баааам вече ненавиждам ръчките :) Така че, да, за повечето хора си прав, като навлязат масово, 99% от хората ще ползват автоматичните функции непрестанно. Щом така не може, обратното ще става.
penetrating
Рейтинг: 8060 НеутралноШирок фронт в бъдеще за борба на застрахователите :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertquatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноИзпреварването задължително се извършва в другата лента, а не в същата или по осовата линия. Нямаш право да караш успоредно до автомобила в същата лента. За маневра се смята когато напускаш лентата СИ за движение. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
zyx
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#12] от "valtoro":
Компютъра не лъже, ами датчиците лъжат него! Все пак трябва да е ясно , че подобен автомобил има камери, лазерни далекомери, микровълнови радари и ултразвукови сензори. Всичко това трябва да е перфектно чисто за да работи, а когато се замърси дори минимално започва да прави сериозни проблеми. Всеки знае зимата, рано сутринта при скреж, как се държат едни съвсем прости парктроници, а именно не работят ако не са изчистени перфектно. Какво остава за доста по-прецизните датчици на автономен автомобил.
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноМислиш ли,че конструкторите на автономни коли не ги знаят тия неща, не са се съобразили с тях и не са взели мерки за елиминирането им? Тия автомобили ги конструират СПЕЦИАЛИСТИ, едни от най-добрите. Нямаш нужната квалификация да им намериш косури! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1687 НеутралноИстината за тоя случай е, че моторджията си е виновен, а някой адвокат за да изкара някой лев от него го е полъгал да водят дела, с надеждата, че че ще вземат някакво обезщетение от компанията. При инцидент плаща застрахователя, а той е преценил и не съди компанията. Това показва как стоят нещата. Моторджията ще пие една студена водица и ще плати на адвоката си някаква сума - всеки си плаща за глупостта.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Лео
Рейтинг: 1010 Неутрално"Дума срещу дума"
Каква дума срещу дума, бе, Дневник?! Тия автономни коли да не би да нямат видеорегистратори?
Peni Nikol
Рейтинг: 3083 НеутралноВсе повече паметници край пътя и върху тях снимка на човек с мотор, това показва и безразсъдното каране на високоскоростните мотори.
Peni NikolYotce
Рейтинг: 1732 ВеселоУдоволствие, удоволствие...
Убеден съм, че би предпочел да изминаваш ежедневно маршрута от дома до работното си място, шофирайки с удоволствие в някое задръстване.
Ама повечето хора биха предпочели да свършат някаква работа през това време, или просто да се поотпуснат.
Yotce
Рейтинг: 1732 ВеселоТочно проблеми като този до голяма степен ще изчезнат с масовото навлизане на автономните автомобили.
Нали се сещаш, че компютъра няма да кара броня до броня, няма да слаломира между колите, увеличавайки хаоса и ще бъде достатъчно толерантен към пропускане на автомобил пред него, защото този праг на толерантност ще се задава от умни хора и няма да се влияе от кефа на някой автоталибан.
black
Рейтинг: 374 НеутралноТакаа, lane splittingът е разрешен в Калифорния, колата очевидно не е знаела това, лека нощ, бъдете здрави.