Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

© КИА Моторс



Третото поколение на "Киа Сийд" ще дебютира на автосалона в Женева след по-малко от месец с нови мотори и куп технологични новости. Разработеният за европейските пазари модел се появи през 2006 година, като до момента е намерил близо 1.3 млн. клиенти, от тях над 640 000 са от предишната генерация на модела.


"Сийд" попада в С-сегмента, популярен също като "Голф" клас, на който се падат 22% от продажбите в Европа. Моделът проектиран в европейския дизайнерски център на марката във Франкфурт.


Качен на нова платформа


"Сийд" е качен на нова платформа, като е с 2 см по-широк от своя предшественик. Междуосието е без промяна - 2.65 метра. От компанията посочват, че багажникът е по-голям (вече 395 литра), като има повече пространство за раменете на пасажерите отзад, повече място над главите на първия ред. С излизането си на пазара хечбекът с пет врати ще се предлага в 12 цвята и джанти с размер между 15 и 17 цола.

Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

© КИА Моторс


Интериорът е изцяло променен, като централната конзола е ориентирана към водача за по-удобно боравене с контролните уреди. В средата на арматурното табло е разположен плаващият сензорен екран на информационно-развлекателната система, като той може да е с размер 5, 7 или 8 инча. Като опция присъства озвучаване от JBL. Стандартното оборудване включва пълна интеграция със смартфон чрез Bluetooth, както и автоматични светлини и безключов достъп.


Промени при моторите




Бензиновите мотори включват усъвършенствана версия на популярния 1-литров бензинов мотор с турбо и директно впръскване със 120 конски сили, както и нов 1.4-литров агрегат със 140 коня. На по-късен етап ще се предлага и 1.4-литров атмосферен двигател с многоточково впръскване и мощност 100 к.с.

Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

© КИА Моторс


"Киа Сийд" ще се предлага и с нов 1.6-литров дизелов двигател, използващ пречистване на обработените газове със специална течност. Той ще отделя по-малко въглероден диоксид, прахови частици и азотен оксид в сравнение със старите дизели на марката, като мощността ще е 115 или 136 к.с. при въртящ момент от 280 Нм.


Всеки от двигателите е окомплектован с 6-степенна ръчна трансмисия, а новите мотори ще бъдат предлагани и със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител. "Киа Сийд" ще може да бъде снабдена със система за избор на режим на шофиране и ново окачване.


Дебют за предно стъкло с размразяване


За пръв път в модел на марката като опция ще може да се поръча отопляемо предно стъкло. На разположение ще са също безжично зарядно устройство за смартфон, отопляеми и вентилирани предни седалки и отопляеми задни седалки.

Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

© КИА Моторс


Стандартното оборудване включва автоматично управление на дългите светлини, предупреждение за бдителността на водача, асистент за поддържане на траекторията в лентата на движение и предупреждение при опасност от сблъсък с предното превозно средство.


Автономност от второ ниво


Адаптивният круиз контрол, наред с функцията за следване на лентата, правят "Сийд" кола с второ ниво на автономност. Това ще рече, че автомобилът може сам да ускорява, намалява, спира и следва извивките на пътя и съобразява скоростта си с темпото на останали участници в движението.

Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

© КИА Моторс


Сред другите асистиращи системи са предупреждение за превозно средство в мъртвата зона на огледалата и сигнализация за движение зад колата при маневриране на заден ход.


Новата "Киа Сийд", както и до сега, ще се произвежда в завода в Жилина, Словакия. Моделът ще е на пазара в края на второто тримесечие на 2018 година, като ще се предлага със седем години гаранция или 150 000 км пробег.

Третото поколение на "Киа Сийд" идва с нови мотори и технологии на борда

© КИА Моторс


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Но дизайнът е супер дженерик.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на avtolik
    avtolik
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Нека да го кажем на български - безличен.
    Като изключим това, изглежда приличен автомобил.

  3. 3 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Киа винаги са имали много напреднала електроника и мултимедия. Минусът им е, че използват евтини материали в интериора, все пак трябва да са лоу-кост вариант на Хюндай.

  4. 4 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Никаква тръпка. Тревиална кола, безлична. Ако някой бъде съблазнен от "екстрите" - да си я кара със здраве.

  5. 5 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Ако гледате цена/качество, няма кой да я бие!

  6. 6 Профил на marginche
    marginche
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Предната вози като лагерна количка и след 150 000 км почва да вие турбината (за 1,6 црди).
    Скоростите (ръчни), след 100 000 км, едвам се вкарват. Иначе е много пъргава и икономична. Дано при тази да са оправили горните недостатъци.

  7. 7 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 463 Неутрално

    КИА дръпнаха доста последните години и за класа и цената си предлага добро ниво. Казвам го от опит, имал съм автопарк с над 20 автомобила.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Предната вози като лагерна количка и след 150 000 км почва да вие турбината (за 1,6 црди).Скоростите (ръчни), след 100 000 км, едвам се вкарват. Иначе е много пъргава и икономична. Дано при тази да са оправили горните недостатъци.
    —цитат от коментар 6 на marginche


    По принцип дизелът е добре да се разкара след 150к, че започват филмите (респективно - никога дизел на старо), а на скоростната кутия е време да се смени маслото ако е на 100к и пак ще влизат като нови скоростите...

    Stef
  9. 9 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Скоро ми се падна подобна КИА от SIXT - не знам точно коя модификация, но беше на 1 месец. Изненадващо приятен интериор - ръчни шевове, меки линии и нищо досадно на таблото, с полуумрял бензинов двигател. Мултимедията и GPS-a беше с много лесен интерфейс и музиката звучеше като в истинска кола, не като във варел, както при Голф-а. Изборът на кола е винаги индивидуален - не бих се ангажирал с препоръки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK