Борисов поиска още по-скъпо паркиране в София, Фандъкова засега му отказа

Борисов поиска още по-скъпо паркиране в София, Фандъкова засега му отказа

© Юлия Лазарова



Столичната община да помисли да направи скъпа зона в центъра и който иска да се разхожда с колата из града, да плаща повече, каза министър-председателят Бойко Борисов в началото на правителственото заседание, цитиран от агенция "Фокус". Той допълни, че това трябва да стане факт, когато мрежата на метрото се уплътни.


"Така както цяла Европа – който иска сам човек да се разхожда с колата из града, трябва да си плаща повече, защото замърсява и въздуха повече", подчерта Борисов. Пред журналисти малко по-късно кметът на София Йорданка Фандъкова обаче обясни, че на този етап не се мислим за поскъпване на платената зона за паркиране в центъра на столицата.


"Една от най-важните мерки за подобряване чистотата на въздуха е стимулиране и насърчаване на повече хора да ползват градски транспорт. Затова всички усилия през последните години насочваме към модернизация и подобряване на градския транспорт", подчерта за пореден път тя.




Фандъкова все пак посочи, че ако не сработят планираните стимули, ще се мисли и за рестриктивни мерки, включително забрана за влизане с автомобили в определени зони. "Рестрикциите биха могли да включат и по-скъпа зона за паркиране. На този етап не мислим за това. Знаете, че се разширяват зоните за платено паркиране. Тази мярка с ограничението във времето сама по себе си също е рестриктивна за автомобилите", каза още кметът на София.


Линиите, които тропат и лопат, ще се обезшумят


Борисов демонстрира загриженост за София на правителственото заседание, което реши столицата да получи от държавата безвъзмездни 151 мл. лева за ремонт на централната градска част. Според премиера това са много пари, с които ще се обновят едни от любимите места на софиянци.


"Новите трамваи не само гарантират чистота на въздуха, но и чистота от шума, защото всички тези 20 км трамвайни линии, които тропат и лопат сега, всичко това ще бъде обезшумено, за да могат в тези квартали хората да не чуват тези звуци, които има в момента", коментира още Борисов. Той си припомни началото на своето кметуване, когато най-младият тролей е бил по-стар от него.


"Но автобусите от Орлов мост, особено бяха видни по "Цариградско шосе", като тръгваха до "Плиска" – черен дим. Също бяха стари "Икарус" и нямаше нищо ново", коментира още премиерът. По думите му сега всичко е обновено, и то по най-високи стандарти.


Започва работи по разширението на Околовръстното


Говорейки за бъдещите инфраструктурни проекти, които ще улеснят живота на автомобилистите в София, Борисов посочи, че се надява до края на годината да започне разширението на Околовръстния път от "Младост" до връзката с магистрала "Тракия" и от " Цар Борис III" до магистрала "Люлин".


Кметът на София Йорданка Фандъкова допълни, че са разговаряли с министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков и очакват Агенция "Пътна инфраструктура" да обяви процедурата за избор на изпълнител за целия участък от жк "Младост" до автомагистрала "Тракия" до средата на март. "Това означава, че имаме шанс до края на годината да започнем изграждането на разширението на Софийския околовръстен път", каза още Йорданка Фандъкова.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1529 Весело
  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Трябва да се измисли нещо, което да направи притежаването и държането на кола в София скъпо. Особено пък, ако тази кола ръждасва пред блока. Масово хората си купуват втора и трета кола, като не се освобождават от първите, за да имат резервна. Така се зари целият град със стари брички, които никой не кара. Отделно българите станахме, като американците... и до тоалетна с колата... Нека гледаме от европейците! Искам велоалеи и удобен и уютен обществен транспорт.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1459 Неутрално
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Трябва да се вдигнат данъците на таралясниците. Че сега много трошки стоят по тротоарите и се ползват за складове.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 485 Весело

    И големи данъци за дизели да не забравите като ще се взимат непопулярни мерки - поне на бай-ганьовците да им бръкнат по-дълбоко в джобчетата, че бъбрека са готови да си продадат за тия 2 литра на 100 км икономия от дизела...

    Stef
  6. 6 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    ...Линиите, които тропат и лопат, ще се обезшумят...
    —цитат от коментар 0 на статията


    А дано, ама на дали това да важи и за трамвайната линия от Прага до Сливница...Там има дълги отсечки в които трамваите (дори и новите) се люшкат като лодка в море, и аха аха да се капичнат, ако се движат малко по бързо.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  7. 7 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Преди да иска повече пари, да стори нещо прагматично. Първо да се направят големи и безплатни буферни паркинги на изходите на София, които са в непосредствена близост до метростанции. Напр. още дви спирки на метрото от Люлин до голата площадка под Хоум макс (пък ако иска и да продължава и към Божурище) - така всеки, който идва от западна, югозападна или северозападна България, ще може да паркира колата си на паркинга и да продължи с метрото.

  8. 8 Профил на Bzz
    Bzz
    Рейтинг: 8 Весело

    така всеки, който идва от западна, югозападна или северозападна България, ще може да паркира колата си на паркинга и да продължи с метрото.
    —цитат от коментар 7 на hammurabi


    Как ли пък не!
    И после ще вървя половин час от метростанцията до където ми трябва!
    Кой луд идва с кола за върви пеш и да клечи по спирки?

  9. 9 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Не знам каква е работата на министър-председателя да се меси на кмета на столицата, но наистина в повечето европейски столици много се кефим като туристи, че няма много автомобили, обаче като тръгне да става така и у нас и всички скачаме на оръжие...

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Бойко, и матряла иска, ама има само за полицията. Така, че изчакай да мине председателството и пак искай.

  11. 11 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    За автобусите е какъвто си знаем – лъжльо!
    Първите Мерцедес автобуси тръгнаха при Софиянски!
    А Икаруси имаше и преди пет години.
    Светът започва с раждането на Бойко Борисов! Това е !

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    Трябва да се вдигнат данъците на таралясниците. Че сега много трошки стоят по тротоарите и се ползват за складове.
    —цитат от коментар 4 на EU defender

    Виж сега вие с колелетата дето ходите до Орлов Мост, трябва да сте наясно ,че при това устройство на София колата е нещо важно и неотменно за нормалните семейства!
    Знаеш ли едно семейство колко внася като ДДС и Акцизи в хазната само ако минават с 1 или 2 коли средно по 20-30х./км годишно? Като добавим данъците,винетките и ДДС на автомобилите и обслужването към тях Борисов трябва да сложи червено килимче над паветата на бул.Дондуков , да тури генералската униформа и да отдава чест на данъкоплатците!
    Да не говорим ,че през нас минава целия трафик на турски тирове които разбиват инфаструктурата а от това нищо не влиза в бюджета!




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Защо говори глупости. Я да накара съветниците си да прочетат малко статистиката за големите градове в ЕС (а не стари руски книжки) и да види, че от 31 големи града на ЕС, София е в първата петица по използуване на обществен транспорт и в последната десетка по използуване на лични автомобили. Я да види, че и в Хага и Амстердам (нали всички карат велосипеди, че около 50 % се движат с лични автомобили.
    С обществен транспорт в София се извършват 65% от пътуванията, колко да станат - 100% , като в Северна Корея ли?
    Премиера да ги сръчка тези съветници, а не да говори глупости.

  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    Банкянския пак се е взел на сериозно. Т.е. първо създава проблем като пренасели София само и само за да се лее бетон, а после ще се бие в гърдите че бил решил проблема. Не е нормално половин бойколандия да живее в един град!

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3238 Неутрално

    Една от най-важните мерки за подобряване чистотата на въздуха е стимулиране и насърчаване на повече хора да ползват градски транспорт.
    ____________________
    Е то това е ясно ама се разбра ,че Баце гледа прави спирки и връзки на метрото не там където е най-нужно а там където някой пернишки или пловдивски магнат е направил МОЛ или има повече чуждестранни бакалии!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на molon.labe
    molon.labe
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bzz":

    Ами тогава плащаш като луд и това е!

    поредното доказателство, че българите ползват колата преди всичко за демонстрация на класа...

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Стара сценка. Единственото ново е,че тук Данчето е доброто ченге, а Баце лошото.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    1 ст- на вдишване е решението, само по 1 ст на вдишване, издишването е безплатно! Хем хазната ще се пълни, хем ще намалее въглеродния двуокис! Това е решение за чист въздух по герберски!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  19. 19 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2385 Любопитно

    Популизъм на Н-та степен - прах в очите на електората.
    Ето ви решенията, безплатно, но признавам, че не са популярни:
    1. Изключително строг контрол на ГТП
    2. По-високи данъци за стари коли, по-ниски за новите!
    3. Зелена и синя зона - цената по 3
    4. Тол такси на входа на София, Пловдив, Варна и Бургас - всеки, който кара по улиците на София, но е с РК или КН, ще плаща. Като в Европа
    5. Забрана за внос на стари трошки - над 300к км не може. Точка. Освен ако не е автомобил с колекционерска стойност
    6. Субсидии за хибриди и напълно електрически коли
    7. КАТ си върши работата съвестно - шегувам се, това е невъзможно
    8. Развит градски транспорт - трудно с госпожата по руски...

  20. 20 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 872 Неутрално

    "Тропат и лопат"

    Нещо не ми е смешно

  21. 21 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1679 Весело

    пфууу, не се наяде тоя

  22. 22 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#19] от "arcanum":

    Тива е изключително лесно! Бичиш бус ленти навсякъде, където има повече от едно платно в посока и да видиш!

  23. 23 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Не знам каква е работата на министър-председателя да се меси на кмета на столицата, но наистина в повечето европейски столици много се кефим като туристи, че няма много автомобили, обаче като тръгне да става така и у нас и всички скачаме на оръжие...
    —цитат от коментар 9 на Лео


    Няма много автомобил, защото всичките са прибрани в подземни паркинги. В централната част на Мадрид бяха направени много тарикатски, вход в средата а улицата и изход на съседната улица. Освен това и там има зона и местните си я бяха напълнили до откат. Колите се паркират буквално на 10 сантиметра една от друга. В по-лъскавите квартали, извън историческия център е по-широчко и колите не са така нагъчкани.

  24. 24 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#19] от "arcanum":

    Сложих ти плюс, напълно заслужено.
    Само ще коригирам т. 2: данъкът не следва да е обвързан с възрастта на колата, а с това какви норми за исгорели газове покрива.
    Разбира се, добре е да има един неснижаем минимум от технически изисквания, освен за газовете, основно свързани със безопасността. Ако някой иска да кара свободно кола на 20 години следва да инвестира в модернизирането й, така че да покрие тези минимални изиксвания за безопасност. Ако не иска да се харчи или държи да запази колата в оригиналната й конфигурация, то тя се регистрира като ретро/колекционерски автомобил и може да се движи в по-ограничен режим от "нормалните" коли.
    Разбира се, всички тези мерки са утопия в нашия кенеф, в който андрешковщината и сиромахомилството са част от "националната идентичност"....

  25. 25 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#2] от "Георги":
    А бе , Георге и ти като Баце само за гепяне на повече парички мислиш :-)
    Колата и сега си е достатъчно скъпо начинание за простосмъртния българин, ама пусто нали е издигната в култ в съзнанието на народеца. Всичко е от мисленето Георге и от некой други неща, ама не са за казване, че ще ме изтърка админа моменталически....
    Като се направиха все пак някакви велосипедни алеи да виждаш някакво вавилонско сълпотворение по тях ? Я карат 20 хиляди велосипеди в София я не....Изобщо не е като в Лондон примерно.
    Нашего брата си глади мешината и си иска Голфо, С-ката или там каквото може.

  26. 26 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Аз пък искам да няма автомобили със сини лампи, ама никой не ме пита.

    No Pain No Gain
  27. 27 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    .... Я да накара съветниците си да прочетат малко статистиката за големите градове в ЕС (а не стари руски книжки) и да види, че от 31 големи града на ЕС, София е в първата петица по използуване на обществен транспорт и в последната десетка по използуване на лични автомобили. Я да види, че и в Хага и Амстердам (нали всички карат велосипеди, че около 50 % се движат с лични автомобили. С обществен транспорт в София се извършват 65% от пътуванията, колко да станат - 100% , като в Северна Корея ли? Премиера да ги сръчка тези съветници, а не да говори глупости.
    —цитат от коментар 13 на Софианец2

    Което си написал относно класацията на София по отношение ползване на обществения транспорт звучи ЧУДЕСНО😀А ако дадеш някакъв линк към що годе достоверен източник-цена няма да имаш😀

    П.С. Живях 4-5 г' в кв. Вазов, после 2 г' около 5те кюшета, и често ползвах "седмицата" за пътуване до центъра (от Вазов)или до Била'та на кръстовището ббул. България/бул. Тодор Каблешков (май). След 15;00 имаше КИЛОМЕТРОВИ опашки от коли по посока извън Центъра. Нима всички са били перничани/други пътуващи към Околовръстното?!?

    До коментар [#13] от "Софианец2":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  28. 28 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alexander97":

    Икарусите по 78 и 79 ги спряха през 2015 година.

    No Pain No Gain
  29. 29 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Уж няма пари в бюджета, ама някой от дружките мъ като му шушне, че скоро приключва с друг голям проект обществена поръчка и изведнъж се намират стотици милиони " безвъзмезднооо, как звучи само, като празния ми джоб" за некачествени ремонти ...

  30. 30 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Той да даде личен пример и да започне да ползва градски транспорт!

  31. 31 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Лесно му е на Баце, той не паркира, а директно каца.

  32. 32 Профил на lnv03536310
    lnv03536310
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#13] от "Софианец2":

    Пич, излез на улицата и погледни за какво става въпрос преди да говориш глупости.

  33. 33 Профил на sensey
    sensey
    Рейтинг: 636 Гневно

    А да построите паркинги като в Европа хабер си нямате, нали?

  34. 34 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#19] от "arcanum":

    дрън, дрън, не че не съм съгласен с казаното от Вас, а по-скоро с продължаващата лъжа на управляващите. Кога ще забранят отоплението с твърдо гориво, което дефакто замърсява с ФПЧ? Защото няма автомобил изхвърлящ подобно нещо, а основното измервано нещо от станциите за въздуха са ФПЧ.

  35. 35 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Хубаво, да стане по-скъпо. А паркинги, те къде са?

  36. 36 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#34] от "deymus":

    Разбира се, че автомобилите изхвърлят ФПЧ. Дизелите, които са без филтър за сажди изхвърлят точно ФПЧ във въздуха. Отделно от ФПЧ тровят с въглероден окис, азотни окиси. Отделно всички изследвания категорично доказват, че основният дял на ФПЧ във въздуха е на суспендиран прах от пътното платно. Този прах по пътното платно идва от калта, която разнасят колите, които се движат по неасфалтирани улици и паркират по зелени площи, целогодишно. Плюс калта, която се свлича по платното от недобре отделени от него зелени площи. Отделно, през зимния сезон, всичката гнус, която разхвърлят по улиците против поледица, когато изсъхне, колите и вятърът я вдигат във въздуха и става точно на ФПЧ.

  37. 37 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    "Борисов поиска още по-скъпо паркиране в София,"
    Прав е, който иска да се прави на баровец, да си плаща. И то скъпо и прескъпо. В центъра на американските градове се плащат големи такси за паркинг, поради което хората ходят дотам с обществен транспорт. Но българите са баровци, те трябва да отидат с колата и до тоалетната. Напоследък Дневник публикува едни снимки, на които едни келеши са паркирали абсолютно незаконосъобразно. Нека КАТ и полицията да си влезат в ролята, а не само да искат пари за заплати.

  38. 38 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мойше! Толкоз!!!":
    Утре ще ти ги предоставя, не на български статистики, а на ЕС.
    А сега:
    относно перничаните - Не е вярно, че цял Перник идва в София. Идват около 17000 човека в периода 06.00 -19.00 часа, като са изследвани (не от Общината), колко са с леки автомобили, колко с бусове, колко от автогарата и колко с електричката по часове на денонощието. Трудоспособното и учащо население на Перник е 45000. Прави си изводите.
    ПП. За София. Роден съм на 5-те кюшета, детството си изкарах на Лъвов мост, студетските години - кв.ЕмилМарков, с Децата в Мусагеница и Джунгла 2. Познавам София.
    Вярно е, че 30% от автомобилите са с регистрация извън София. Но какво да правим.

  39. 39 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#33] от "sensey":

    А да построите паркинги като в Европа хабер си нямате, нали?
    —цитат от коментар 33 на sensey

    Бе в Европата има паркинги наистина, ама са с пари. Частни са повечето. В Америка пък дори и уличното паркиране направиха частно в някои градове, например в Чикаго улиците бяха приватизирани срещу $1 млрд. от Морган Станли и един фонд от Абу-Даби (как пък евреи и араби са се събрали да работят заедно, ама като е за пари може):
    https://www.reuters.com/article/chicago-parkingmeters/chicago-leases-parking-meters-for-1-16-billion-idUSN0227950220081202
    То ако ще е с пари и тук може да стане. Е Вълка или Черепа веднага ще ги лапнат, ще сложат едни юнаци да късат билетчета, и ще има паркинги. Ама ти не искаш така - искаш хем някой да ги построи, хем да са без пари. Е, а този някой защо да влага пари, за да има къде да паркираш ти бадева?

  40. 40 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#32] от "lnv03536310":
    Аз всеки ден съм на улицата - тук съм роден, тук живея и работя. А ти седи на село , копай и не давай оценки, когато идваш на пазар в Кауфланд с челядта в София. Аматьор.

  41. 41 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#32] от "lnv03536310":
    Аз всеки ден съм на улицата - тук съм роден, тук живея и работя. А ти седи на село , копай и не давай оценки, когато идваш на пазар в Кауфланд с челядта в София. Аматьор.

  42. 42 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#32] от "lnv03536310":
    Явно си от "експертите" на Борисов, които гледат улицата, които ги мързи да четат и измерват и гледайки в тавана го съветват да говори глупости. Като си толкова компетентен по улиците (има една група около пл.Македония, да не се от тях), я кажи колко децибала е шума от трамвая измерен на 7 метра от релсовия път. Очаквам "компетемтен" отговор - "много". "Експерт???" Дай факти , а не ме карай да ходя по улиците или до пл. Македония.

  43. 43 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1884 Любопитно

    До коментар [#7] от "hammurabi":

    ама тоя паркинг платен ли ще е или безплатен

    гошо
  44. 44 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#43] от "гошо":

    "...безплатни буферни паркинги..."

  45. 45 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    май доста време се вози в кола и не паркира,затова взе така да говори.Купуваме си коли да ги караме и да ни е удобно.Който иска да си кара велосипеда да си кара.Всеки си прави избора.

  46. 46 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Днес ме възмути едно интервю по ТВ с една госпожа, която хленчеше, че и е много скъпо да плаща за паркиране в центъра. Но когато и намекнаха, че има и градски транспорт, и то добре уреден, тя заяви, че е свикнала да кара кола. Много станахме претенциозни, научихме се само да искаме. Този неподплатен с нищо аристократизъм ще ни излезе през носа. Защото никой не е длъжен да се съобразява с капризите и претенциите на Сулъо и Пулъо.

  47. 47 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Забрана на автомобилите се иска обикновено от пенсионери в по-напреднала възраст, с почти безплатни карти за целия градски транспорт. Иначе за Градска мобилност предложението на Борисов идва дюшеш. Вместо по стотина на кола от центъра, вече по 200 на година. Като сложим и още една, както е средно за живущите там, по 400. Пей сърце. Без да си мръднат пръста за нещо.

  48. 48 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мойше! Толкоз!!!":
    Ето и линк за това което говоря. Дано го прочетат и "експертите" на Борисов, а да не го съветват да говори и предлага глупости.
    1 http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Statistics_on_European_cities
    2 http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File :Distribution_of_the_principal_means_of_going_to_work,_capital_cities,_2015_(%)_RYB17.png





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK