Барселона ще забрани дизеловите автомобили в центъра след 2020 година

Барселона ще забрани дизеловите автомобили в центъра след 2020 година

© Георги Пауновски



Столицата на Каталуня Барселона планира да забрани достъпа на дизелови автомобили в централните градски части след 2020 година, а четири години по-късно те ще са недостъпни за всички коли с двигатели с вътрешно горене. Това съобщи на организираната от "Капитал" конференция E-mobility and The Future of Urban Transportation директорът на програмата за електрически превозни средства в града Анхел Лопез Родригес.


Той допълни, че в Барселона от година на година става все по-скъпо да ползваш стар автомобил с високи нива на вредни емисии. Промените са основно в данъчната политика, но и в плащането за престой в града.


Анхел Лопез Родригес допълни, че до 2024 година 10% от автобусите в града ще са електрически.




До момента ограничения за дизеловите автомобили обявиха, че ще въведат градове като Париж, Рим и други. През седмицата решение на германски съд позволи на градовете в страната по свое усмотрение да ограничат на своята територия движението на дизелови автомобили, надвишаващи европейските норми за емисии на вредния газ азотен диоксид.


Първите сметки сочат, че от 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата "Евро 6", тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    Честити ви евтини дизелови автомобили!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Тия пък.

    Нали у Барса нЕма цигани дето да се топлят на гуми.

  3. 3 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Айде още такива новини да си взема едно дизелче евтинджос да го лангъркам 5 години и да го изхвърля.

  4. 4 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Айде още такива новини да си взема едно дизелче евтинджос да го лангъркам 5 години и да го изхвърля.
    —цитат от коментар 3 на dolna4erti4ka


    Надявай се Гинке на ЧЕЗ . Цените на употребяваните дизели няма да спаднат , защото забраната им ще става постепенно, а и конкуренцията кой да ги доумори не е малка , не си мисли, че сме само ние на клона , тоест цените ще са долу горе същите както сега.

  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    Като човек, който кара дизел, бих искал в България да има ясно разписана програма кога какво ще се забранява. Така всеки ще може да си прави сметката и няма да говори, че са го прекарали.

    Еретик
  6. 6 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Много държави се изхвърлиха с тия забрани на дизела след 2020, но ми се струва, че нямат досег с реалността. Тия поне са се ограничили само в една малка част на Испания... Дизел ще има масово вероятно още 30-40 години. В някои държави и след това...

  7. 7 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#5] от "Костадин Иванов":

    Засега нищо няма да се забранява и можеш спокойно да си го караш , имаш време да му вземеш душата.

  8. 8 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 697 Любопитно

    Да не би случайно да са казали как ще осъществяват контрол?

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  9. 9 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#6] от "chepokalipsis":

    Нито ще е масов , още по малко в следващите 30 години. С дизела като гориво за автомобил е свършено поне в Западна Европа, сега просто се изчаква няколко години , компаниите да си избият инвестициите в разработки , това ще отнеме 3-5 години и 6-7 години да си ги покарат последните печеливши или към 2030 -2035 дизелови печки по пътищата на Западна Европа няма да има.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    Паркингите на метрото безплатни ли ще са за дизелите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    Много държави се изхвърлиха с тия забрани на дизела след 2020, но ми се струва, че нямат досег с реалността. Тия поне са се ограничили само в една малка част на Испания... Дизел ще има масово вероятно още 30-40 години. В някои държави и след това...
    —цитат от коментар 6 на chepokalipsis


    Пич, в някои държави още не можем да спрем каруците с конете.

    California Über Alles
  12. 12 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Да ги махат, смърдят отвратително !!!

  13. 13 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Именно...

  14. 14 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1757 Любопитно

    А в Български градове кога?

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  15. 15 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    "Анхел Лопез Родригес допълни, че до 2024 година 10% от автобусите в града ще са електрически."
    А не така!Като ще забранявате,забраната ще важи за всички.Спирате автобусите на дизел в центъра още 2020.Купувайте ел автобуси или раздавайте велосипеди,рикши...Както искате,но забраната си е забрана.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    "всички под нормата "Евро 6", тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона."
    Кеф, 2 милиона дизелови камиона ще трябвада се превърнат в Е6.Банките ще отпуснат кредит/напечатат още пари/Фабриките ще произведат 2 милиона камиона/да споменавам ли какъв ще е отпечатъка върху ресурсите такова производство?/Обзалагам се,че производството на нови 2 милиона камиона,ще натовари природата много повече,отколкото ползването на Е5 до края на ресурса им.Фирмите ще се набълбукат със заеми,които ще платят...Ами потребителите естествено.Та ,данъкоплатците ще легитимират напечатаните пари за пореден път.Ей така се прави растеж,богатите стават по-богати,а бедните /работниците-консуматори/по-бедни.
    Прекрасния нов/стар/свят!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#8] от "xqv31309910":

    Например камери разпознаващи регистрационните номера. Има ги от много време. Статични на границите на централната зона и на покриви на коли които да обикалят за такива пропуснати от статичните.
    За тези които не са с испански номера може да пуснат хора със скоби.

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    Третия пол ще го преглътнем, но срещу ей тази гейропейщина ще положим кости на амбразурата!

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  19. 19 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Заблудените овце продължават да бъркат забраната за дизели в Европа и забраната за автомобили в София. Но така става, като само се пише, без да се чете.

  20. 20 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Не е зле да се забранят и в София дизеларките, произведени преди 2015 година.

  21. 21 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#6] от "chepokalipsis":Нито ще е масов , още по малко в следващите 30 години. С дизела като гориво за автомобил е свършено поне в Западна Европа, сега просто се изчаква няколко години , компаниите да си избият инвестициите в разработки , това ще отнеме 3-5 години и 6-7 години да си ги покарат последните печеливши или към 2030 -2035 дизелови печки по пътищата на Западна Европа няма да има.
    —цитат от коментар 9 на Иван К.


    След 2030, ще има , но ще са доста по малко.... защото погленато сега няма никаква алтернатива!!!!!!
    Електричките са два-три пъти по-скъпи... няма я и инфраструктурата.... скъпи батерии с малък капацитет, а докато всичко се напасне ще изминат в най-добрия случай 10-15 години -и то при положение че още от сега нещата се вземат НАСЕРИОЗНО! Тоест пак отиваме на 2030-2035... а както няколко нации казаха, включително французите -2040 -за по сигурно ще е нещо като повратната точка без ДВГ.

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Сравни качествтото на въздуха там и в София.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 697 Неутрално

    София да забрани дизелите и бензините след 2020 г.
    Да се забрани и продажбата на дърва и въглища в радиус от 100 км от Сф.
    Да се забранят цинганските гета, каруци и коне по цяла Сф с цел увеличаване капацитета на ЕрДеЕф горивната инсталация.
    Да се принуди СОфийска Топлофикация да изгради навсякъде вертикални системи.
    Да се продаде Софийска Топлофикация на Гинка Върбанова (КОЙ, ББ, ЦЦ, ИФ)...

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK