
© Георги Пауновски
С излизането си на пазара новият "Фолксваген Крафтър" спечели приза "Международен ван на годината" 2017, присъждан от експертно жури от 24 държави. Без да съм експерт в подобни автомобили, обаче реших и аз да видя какво може да предложи моделът.
За начало трябва да отбележа, че "Крафтър" предлага огромно разнообразие, що се отнася до размери (три дължини и три височини), товарни обеми (от 9.9 до 18.4 кубика) и надстройки. Тестовият автомобил беше най-компактният, ако говорим за дължина (5.99 метра), но с висок таван, като общата височина е 2.59 м. © Георги Пауновски
В изпълнението "Кастен" тестовият "Крафтър" разполагаше с три пътнически места в кабината и товарна зона с обем 11.3 кубически метра, до който има достъп през три врати - странична и една двойна отзад. Зоната за товара е отлично осветена, снабдена с много възможности за укрепване.
Работното място на водача е отлично организирано и ергономично подредено, като на лаик като мен огромно впечатление ми направи наличието на много ниши, поставки и скрити места за багаж. Те се намират по вратите, по цялото арматурно табло и дори в пода. © Георги Пауновски
Средната седалка лесно може да се сгъне като на гърба и има поставки за чаши и бутилки и място за закрепване на папка или лаптоп. Под двете пътнически седалки пък има място за багаж, а в ниша в краката на пасажера отдясно са разположени крика, ключовете за болтовете на гумите и инструменти.
Избор между три дизелови мотора
Макар и в базово изпълнение тестовият "Крафтър" разполагаше с радио с възможност за свързване на телефон, USB вход за зареждане на мобилни устройства и гнездо за карта памет. Промените в салона са многобройни, като всяка от тях е плод на нуждите на ползващите старата генерация на вана. © Георги Пауновски © Георги Пауновски
"Крафтър" се екипира с дизелови двигатели от ново поколение, отговарящи на най-съвременните екостандарти. На базата на двулитров мотор мощностите са 102, 140 и 177 конски сили, като тестовият ван беше със средния по мощност агрегат. Той беше комбиниран с шестепенна механична трансмисия, но сред опциите присъства и автоматик с двоен съединител и осем скорости, какъвто никой друг конкурент не предлага.
Задвижването може да е предно, както в тестовия автомобил, задно или 4Х4. Позицията на седене ще се понрави на всички, които искат да имат добър поглед върху пътната ситуация.
Големите странични огледала, разделени на две части, дават отличен обзор настрани. За улесняване на паркирането "Крафтър" може да се екипира с парктроници и камера за заден ход, каквито в тестовия автомобил за съжаление липсваха. Въпреки това бързо свиках с паркирането, впечатли ме и маневреността на вана. © Георги Пауновски
Срещу доплащане може да се поръча система за полуавтономно маневриране на заден ход с ремарке, като водачът избира с въртящ се селектор на къде да насочи композицията, а електрониката поема контрола на волана. Серийно стабилизиращата програма е снабдена и с функция за контрол и на ремаркето.
140 конски сили стигат
Въпреки теглото от над 2 тона дори на празния лекотоварен автомобил, 140-те конски сили са напълно достатъчни за всякакви ситуации. На магистрала "Крафтър" поддържа без проблем максимално разрешената скорост от 140 км/ч при изненадващо ниски нива на паразитни шумове, а при подаване на газ дори успява да ускори до максималните за модела 156 км/ч. © Георги Пауновски
Благодарение на въртящия момент от 340 Нм работата със скоростният лост е намалена до минимум, като още при 60 км/ч автомобилът спокойно се придвижва на шеста предавка. На екранчето между километража и оборотомера се показват и съвети за възходяща или низходяща смяна на скоростите, така че да се шофира максимално икономично.
С разход на лек автомобил
За начало навъртях около 100 километра градско в съботния трафик, като за моя изненада разходът се оказа 6.5 л/100 км. Това е с почти два литра под данните на производителя (8.3 л/100 км). В задръстената в понеделник сутрин София, когато 10 километра изминах за час, консумацията пак остана под заводската - 7.9 л/100 км. Малко по-висока е тя при изцяло магистрално каране, като при поддържане на 120-130 км/ч бордовият компютър отчете 8.5 на сто. © Георги Пауновски
В хода на теста на "Крафтър" приятно бях изненадан от присъствието на няколко асистиращи системи, които не очакваш в автомобил, които обикновенно се управлява от професионалисти. Сред тях е предупреждението за движение твърде близко до предното превозно средство. При движение с градска среда системата може да предприеме и аварийно спиране, ако водачът не реагира.
Сериозно улеснява работата на водача и асистентът за потегляне по наклон, който задържа ванът неподвижен няколко секунди, след пускането на педала на спирачката, които са достатъчни да се превключи на първа и да се потегля. Сред екстрите присъства и адаптивен круиз контрол, който съобразява скоростта на автомобила с тази на превозното средство от пред. Светодиодните фарове са друга екстра, доскоро запазена за леките автомобили. © Георги Пауновски
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2899 НеутралноПоздравление заVW.
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...neut
Рейтинг: 3091 НеутралноПриятно впечатление, единственият въпрос е свързан с дизела
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restКостадин Иванов
Рейтинг: 3785 НеутралноВ случая думата ВАН е употребена или малко условно, или в разрез с нашите представи за ван - обемна семейна кола с много място за багаж или над 5 места.
ЕретикАко разходът е отчетен по компютър, също няма изненади. На моята излиза с половин литър по-малко от реалното, винаги може да се докара и повече.
Петър Петров
Рейтинг: 775 НеутралноДоста се разминава от ван.Ван е туаран,сценик,ксара пикасо.Това си е чист микробус.Товарен автомобил.
Горд българин с три години стаж в Испания .primerno
Рейтинг: 316 ВеселоКарал ванът празен и след това се чуди защо харчел малко.
Baldzhi
Рейтинг: 466 НеутралноЗначи карам точно такъв Крафтър в момента.
когато забранят чалгата със закон, България ще просперираПървите ми впечетления бяха, че с този волан от Голф' буса въобще не се усеща като товарен автомобил, особено ако е празен. Което малко не се връзва според мен за автомобил с такива габарити. Колкото и да е интересно с времето ти липсва малко по големия волан типичен за такива автомобили.
Иначе моят служебен Крафтър е екипиран с всички асистиращи ситеми и екстри.
Дори и подгряване на волана, ааааайт!
С LED пакетът изглежда най- добрия Крафтър досега, що се отнася до визия.
Понеже го карам предимно в снежни условия предното предаване ми се стори малко странно за товарен автомобил. Незнам как са другите Европейски бусове от Франция и Италия. Струва ми се някак си нестабилен при по-резки завои в тези условия, въпреки стабилизиращите системи.
Може би поради променливата тежест на автомобила в товарния отсек, докато двигателната част и купето са предимно константни...!?
Не мога да не отбележа и някои типично фолксвагенски издънки като бутона за предварително отопление ми блокира още с първото натискане..
Важно е да се отбележи също, че Крафтъра и Спринтера вече не са технологични и платформени близнаци.
Иначе съм тествал и автоматикът с 4х4 и преди да съм пробвал новия Спринтер мога да кажа, че е първият е заслужил титлата...там каквато и да е !!!
И така..
Бъдете търпеливи, разумни и отговорни на пътя.
И живи и здрави.
George Svinarov
Рейтинг: 1014 НеутралноМожеше да сложат поне 1 бензинов и 1метанов двигател.
Daniboy
Рейтинг: 717 НеутралноАпликираният с кашони под серийно ли е или екстра и колко струва?
„Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”taratanki
Рейтинг: 1149 НеутралноДо коментар [#8] от "Daniboy":
Не се съмнявай, при Фолксваген чо е би и това се доплаща. Или е в пакет с отопление седалки и още 5неща.
sandman
Рейтинг: 1027 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "neut":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.И какво според Вас трябва да задвижва този бус?Батерии или бензин?
Ако са батерии,пробега му ще е ограничен за градско ползване само.Ако е бензин,разхода на гориво ще е двойно по-голям,от там и отделените вредни емисии двойно повече.Вие мислите ли като критикувате или с г-н Свинаров хал хабер си нямате от техника,но се плъзгате по модерната в момента антидизелова вълна?
Ако не съм прав и разбирате от техника,може сам да пресметнете колко пъти повече СО2 ще изхвърли в атмосферата бензинов ДВГ за същия експлоатационен период.
Петър Петров
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#10] от "sandman":
Горд българин с три години стаж в Испания .Ако е професионален щофъор,разхода на бензин ще е аналогичен на дизела.
sandman
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#11] от "Петър Петров":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ами не!Няма как.Намерете сам защо.Все пак ако ви е интересно,ще разберете.Ако не ви е интересно,не си губете времето.
Петър Петров
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#12] от "sandman":
Горд българин с три години стаж в Испания .Няма как ама другия път.Такива мнения от псевдо специалисти ....
sandman
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#13] от "Петър Петров":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ооо,Вие явно сте специалист.Ама на мен ми омръзна да преподавам уроци за двг в този форум.Намеретеси отговора,защо няма бензинови камиони.Може и да Ви светне.Пак напомням,ако нямате интерес към техниката,не се мъчете.
Петър Петров
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#14] от "sandman":
Горд българин с три години стаж в Испания .Нямало бензинови камиони - кой го измисли това.Самия зил 131 е бензинов.Масово военните камиони са бензинови или може и да работят на бензин.