Ще стане ли частният автомобил екзотика

Ще стане ли частният автомобил екзотика

© Emov



След 20 до 30 години притежаването на личен автомобил ще се превърне в екзотика, около тази теза се обединиха няколко от лекторите от провелата се в петък в София конференция E-mobility and The Future of Urban Transportation. Факторите са няколко, но може би най-сериозният е липсата на паркоместа в централните зони на градовете. Според оперативния директор на Юбер Румъния Дан Главан, проучване, поръчано от компанията, сочи, че в центъра Букурещ десет коли се конкурират за три места.


Този проблем ще става още по-сериозен, заради прогнозите, че през 2030 година 60% от населението на Земята, ще е съсредоточено в градовете. Така колата става бреме, особено като се има предвид, че през 95% от времето тя стои някъде без да се ползва.


Един споделен автомобил заменя 12 частни


Какво е решението обаче? Най-очевидното, според лекторите, е споделените автомобили да заменят личните. Проучване на Световния икономически форум показва, че една подобна кола заменя 12 частни.




Дан Главан посочва, че тази тенденция вече се забелязва. Вече цитираното проучване от Юбер Румъния показва, че един от всеки четири клиент на платформата за споделено пътуване ползва своята кола по-малко. За 7 от 10 ползватели на "Юбер" услугата се явява алтернатива на личната кола.


Автономните автомобили на "Юбер" вече са навъртели няколко милиона километра, без сериозни проблеми.

© Reu

Автономните автомобили на "Юбер" вече са навъртели няколко милиона километра, без сериозни проблеми.


Преди да се премине от частните към споделени автомобили обаче трябва да се решат не малко проблеми, като основният от тях е удобството. Най-често срещаният проблем е липсата на свободна кола достатъчно близко до потребителя и недостигът в определени зони, където търсенето е голямо.


Колите да са там, където са хората


Директорът с ресор бизнес развитие в компанията за споделени автомобили "Кар2Гоу" (Car2Go) Екатерина Дмитракиева обясни, че вече се работи по решаването на тези проблеми. Вече е разработен алгоритъм, който да предсказва къде ще има най-голяма нужда от коли във всеки един момент и те да бъдат позиционирани там


Дмитракиева посочи и още един потенциален проблем – предлагането на всеки клиент на кола, съобразена с неговите нужди. Като ключов момент тя посочи и умната поддръжка, която се състои най-общо в това, автомобилите да се почистват, зареждат и сервизират в най-подходящия момент.


Крайната цел е все по-голяма задоволеност на клиентите. Пречките обаче изглеждат преодолими, като за 10 години на пазара "Кар2Гоу" вече има регистрирани 3 млн. потребители. При "Юбер" цифрите са още по-впечатляващи – присъствие в повече от 600 града, в над 70 държави и над 10 млн. пътувания на година.


Ще стане ли частният автомобил екзотика

© Emov


Всъщност, в подкрепа на това, че споделените коли са бъдещето говори и фактът, че в подобни проекти инвестират всички по-големи производители, като "Даймлер" (Car2Go), БМВ (DriveNow), "Пежо Ситроен" (Free2Move), "Опел" (CarUnity) и други, а на конференцията в София се разбра, че съвсем отскоро към тях се присъединява и КИА чрез Wible.


Една визия за бъдещето


Какъв ще е транспортът на бъдещето обясни друг от лекторите на конференцията. Директорът с ресор бизнес развитие в разработчика на софтуер за услуги със споделени автомобили "Вулог" (Vulоg) Мария Сорокина смята, че пътуванията между градовете ще се извършват от шатъли – сравнително големи, споделени превозни средства.


В градовете превозът ще става с три групи споделени автомобили - автономни, такива, които ще трябва да се шофират и фирмени. Според Сорокина това съвсем не е далечно бъдеще, тъй като според проучване, поръчано от "Вулог", 30% от хората, ползвали споделен превоз, са склонни да се разделят с личния си автомобил.


София вече е в бъдещето


Добрата новина е, че споделените автомобили вече присъстват и в София чрез услугата "Спарк", сред инвеститорите в която е съиздателят на "Капитал" и dnevnik.bg Иво Прокопиев. За момента тя се обслужва от 28 електрически автомобила, но до месец техният брой ще бъде удвоен. Съвсем скоро от "Спарк" ще предложат и споделени електрически товарни автомобили. Според изпълнителния директор на една от компаниите зад проекта - "еМобилити Интернешънъл" Стефан Спасов интересът към колите на "Спарк" е по-голям от очакваното. Той допълни, че това не е изненада, защото споделеният автомобил дава възможност да имаш автомобил, за който нямаш грижи.


"Спарк" за момента залагат основно на електромобила "Фолксваген Е-Ъп"

© Юлия Лазарова

"Спарк" за момента залагат основно на електромобила "Фолксваген Е-Ъп"


Що се отнася до колите, които ще извършват споделените пътувания в бъдеще, то тези използвани в градовете, почти изцяло ще са електромобили, а в по-далечна перспектива - и автономни, прогнозираха участниците във форума.

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Само това оставаше!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Споелените автомобили имат своето място, но личният избор на автомобил ще си остане.

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Разстроено

    До коментар [#1] от "lz2":

    За бедните,авер -като немат паре,да платят всички автомобилни такси и данъци......

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Комунизъм в действие-частната собственост е лошо нещо.Само дето комунизма доказано не проработи.Аз с жената не можехме да поделим една кола,та се наложи да купуваме втора,какво остава за чужди хора.Това ми напомня началото на 90-е години,когато в квартала бяха направили кабелна телевизия само с един приемник-и всичките абонати гледаха една и съща програма.Просъществува точно един месец.

  5. 5 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2783 Неутрално

    Всеки ползвал Юбер, знае, че това е едно малко по-удобно такси. Което не може да те закара до аптеката в 05:30, или до морето, когато си пожелаеш.
    Статията има факти, но те са тълкувани едностранчиво.

  6. 6 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Има смисъл това което пише в статията. Вярно богаташите в родината няма да се откажат от лимузините, за по-бедните това си е независимост, практичност и мъжество...

    Аз лично еволюирах до положение да ползвам градски транспорт с целогодишна карта в София. За извънградско ползвам автобус, наемна кола за семейството или пътувам с познати и приятели. Това не е за всеки спрямо потребности и практичност, но за много хора е реално възможно и по-изгодно. Правил съм сметки за различните алтернативи и в моя случай разходите са сходни, но си спестявам много време и нерви като не се занимавам с личен автомобил/документи/части/ремонти/сервизи/застраховки/паркиране/плащане на данъци/проверки по пътищата/ходене до и висене по бензиностанции.

    Умерен толераст
  7. 7 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Вярно е, че много коли седят и не се ползват от 8-9 до 17-18, когато хората са на работа.
    Обаче преди това трябва да отидат на работа, а после да си тръгнат.
    Как да стане със споделени коли, след като необходимостта от коли е на пикове, а не е равномерно разпределена във времето?

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  8. 8 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Има смисъл това което пише в статията. Вярно богаташите в родината няма да се откажат от лимузините, за по-бедните това си е независимост, практичност и мъжество...Аз лично еволюирах до положение да ползвам градски транспорт с целогодишна карта в София. За извънградско ползвам автобус, наемна кола за семейството или пътувам с познати и приятели. Това не е за всеки спрямо потребности и практичност, но за много хора е реално възможно и по-изгодно. Правил съм сметки за различните алтернативи и в моя случай разходите са сходни, но си спестявам много време и нерви като не се занимавам с личен автомобил/документи/части/ремонти/сервизи/застраховки/паркиране/плащане на данъци/проверки по пътищата/ходене до и висене по бензиностанции.
    —цитат от коментар 6 на Наблюдател


    Не всички живеем в София,където има пет различни вида транспорт.Там където аз живея автобус минава два пъти дневно и без автомобил не мога да отида на работа,нито пък жена ми или да закарам детето на градина.А имам и друго дете,което също ще хода на градина,училище и така нататък.Всяка рестрикция на автомобилите би довела до още по-голяма емиграция и миграция към големите градове.И накрая ще остане град-държава София плюс Пловдив и Варна.

  9. 9 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    Нормално е една нова услуга да се предложи там където търсенето е най голямо. Ще има локации с минимално търсене и няма да се предлага.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  10. 10 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Нормално е една нова услуга да се предложи там където търсенето е най голямо. Ще има локации с минимално търсене и няма да се предлага.
    —цитат от коментар 9 на korc


    Само дето заглавието е-ще стане ли автомобила отживелица.И няма да стане никога.Дори и в най-гъсто населените градове.Щото и сега хората могат да си викнат такси,когато не ползват автомобил.Споделеното пътуване си е на практика таксиметров превоз.

  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Тази статия е една добре написана реклама.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  12. 12 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Върти, сучи, все на комуна ги избива. Младите ентелектуалци.

    1.618
  13. 13 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#11] от "DDR":

    точно , единствено реклама

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    Много ще кажат "на харизан кон зъбите не се гледат" но ще си плащат за яздене :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 479 Весело

    Колкото може да се произвежда ток само от фотоволтаици и вятър, толкова ще изчезнат и личните автомобили. По подобни технологични и финансови причини станалият модерно да се мрази дизел няма как да изчезне скоро в Африка или по-бедните райони на Азия и Южна Америка.

    #killwhitey
  16. 16 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1630 Весело

    Днес чувствата, утре автомобилите, след време къщите, жените, децата....споделяне му е майката!
    ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  17. 17 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 576 Неутрално

    В Бълагрия никакъв шанс, всеки може да си позволи някаква 20 годишна барака, за която плаща малко данъци. Всеки ден ходя пеша на работа (3 км, дреме ми дали вали или не, куро не е от захар) и масово се возят по 1 човек в кола. Ми няма как да стане, да не говорим, че някои взимат кола за смешни разстояния или им е под нивото да вземат автобус...

  18. 18 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Нещо на реклама бие материалчето. Иначе в доста градове на Запад ще се стигне до там, но в България няма да е скоро. Та сега дори наемането на кола не е евтино

  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Ще стане. Просто като не щат с добро - с лошо. Зверски данъци и ще се откажат от скъпоценните си ламаринени курници. Само че заместитела не са юбер подобни глупости. Заместитела е читав масов транспорт. Лична кола само за хора с възможности, останалите на трамвая. Това е бъдещето на големите градове и вече е факт на доста места по света. Въпрос на време да се случи и тук.

  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    "Добрата новина е, че споделените автомобили вече присъстват и в София чрез услугата "Спарк", сред инвеститорите в която е съиздателят на "Капитал" и dnevnik.bg Иво Прокопиев. За момента тя се обслужва от 28 електрически автомобила, но до месец техният брой ще бъде удвоен"
    ===========
    Ето ти най-после обяснение за ежедневните материали как съпротивата срещу споделянено е обречена, как електромобилите са бъдещето....

    Проблемът е, че през събраните почивни дни или през август ще трябват повече коли за семейни пътувания, а в работните - в часовете пик.

    Еретик
  21. 21 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#4] от "musashi75":
    Така е. Спомням си навремето през гласността в СССР четох интервю на един от техните политбюровци обясняваше изоставането им в автомобилната индустрия.
    Та, някъде в средата на 50-те в Политбюро на КПСС се събират да обсъждат дали да развиват и как автомобилостроенето.
    Мислят, пуйчат и решават че през комунизма, към който са тръгнали обществения транспорт ще бъде толкова развит, че няма да има нужда от лични автомобили.
    Речено-сторено.
    Та, тоя политбюровец си признава - "А, бе аз знаех че обществения транспорт няма как да ме закара до там дето обичам да ходя за риба, ама си викам - ние тук за комунизма говорим, аз с мойта риба ще занимавам хората."
    По-късно, решават все пак да направят опит с един от старите модели на Фиат да видят как ще върви.
    Така се пръква Жигулата и после Лада, донесла толкова радост на милиони в соц лагера.

  22. 22 Профил на Mr. LoveGood
    Mr. LoveGood
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Липсата на паркоместа си е проблем винаги, затова хората строят няколко етажни подземни и надземни паркинги... Тук обичаме да строим блокове на 10 метра един от друг, но един паркинг да се направи е много сложно...

    Не понасям простотията
  23. 23 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ясно е, че трудно се оцелява на медиен пазар задушен под тежеста на КОЙ, но тука всяка втора статия стана продуктово позициониране. Започвам все по-рядко да ви навестявам.

    Истината е, че Спарк-а не е жизнена алтернатива. Ползвал съм го 10тина пъти и без изключения ми струва колкото такси. Изниква въпроса - защо трябва да търся кола като игла в купа сено, да стигна до нея, да мисля и смятам километри и наличен заряд на батерията, да мисля къде ще я паркирам после, да се чудя къде ще зареждам, да инвентаризирам карти за достъп по паркинги и зарядни кабели, да се боря с олигофрените в трафика...вместо да си седна на задната седалка на таксито и да си цъкам на телефона? Същата цена без главоболията....

  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3301 Весело

    [quote#19:"niakoi_si"]Ще стане. Лична кола само за хора с възможности, останалите на трамвая. Това е бъдещето "
    ============
    Хе, че то ислямът отдавна е в бъдещето. При него сиромасите нямат жени, а хората с възможности - повечко.

    Еретик
  25. 25 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ясно е, че трудно се оцелява на медиен пазар задушен под тежеста на КОЙ, но тука всяка втора статия стана продуктово позициониране. Започвам все по-рядко да ви навестявам.Истината е, че Спарк-а не е жизнена алтернатива. Ползвал съм го 10тина пъти и без изключения ми струва колкото такси. Изниква въпроса - защо трябва да търся кола като игла в купа сено, да стигна до нея, да мисля и смятам километри и наличен заряд на батерията, да мисля къде ще я паркирам после, да се чудя къде ще зареждам, да инвентаризирам карти за достъп по паркинги и зарядни кабели, да се боря с олигофрените в трафика...вместо да си седна на задната седалка на таксито и да си цъкам на телефона? Същата цена без главоболията....
    —цитат от коментар 23 на vat69


    Напълно подкрепям мнението ви.Това със споделените автомобили ми звучи като автобусите от каменната ера в"Семейство Флинтстоун".Качват се пътниците в автобуса и го задвижват с крака.Та и сега така-вместо да си викнеш такси ще трябва да чакаш някой друг да ползва автомобила,да си правите съвместно сметка,да го шофираш сам и да плащаш консумативи и разноски по този автомобил.Ами ако влезе в сервиз,или катострофира.Пълно безумие.Но има доста хора ,които се прехласват по новите дрехи на царя,вместо да си признаят,че е гол.

  26. 26 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    Това е малко залитане. Споделените автомобили си имат място и бъдеще. Аз мисля че и личните автомобили също има бъдеще. Колите под рента също.
    Никой не може да промени факта че по празници и отпускарско време всеки се нуждае от кола в едно и също време. Тогава какво ще правят тези 12 човека, които са се отказали от личните си коли? Ще има ли за тях 12 Убера д ги откарат до Гърция или на село ?
    Кой може да предскаже 30 години в бъдещето? Я си помислете какви ни ги разправяха преди 30 години? Какво се сбъдна? Почти нищо.

    Някой помни ли как преди 30г се прибрахме в къщи защото чакахме телефонно обаждане?
    Преди около 30г в Америка основната тема беше колко много хартия се използва и как ще унищожим горите за хартия. Никой не предвиди какво стана. Сега използвам 3, 4 листа на година. Всичко е електронно. Преди изпозвах по 20, 30 листа на ден.
    Някой мислил ли е само преди 10 години че няма да гледаме телевизия вече. Повечето хора гледат това което искат на компютрите си и на телефоните си. Децата ми никога не са имали телевизор и никога не са гледали телевизия. Гледат само тези шоута които им харесват и само на таблети или телефони и никога по телевизора.
    След 30 години кой знае какво ще бъде. Човек нищо не може да планира толкова дългосрочно. Само трябва да се влага в образование и здраве.

    California Über Alles
  27. 27 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#26] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    Мдаа, променят се нещата и то бързо.
    Беше време когато Капитал и Дневник бяха флагманите у нас на свободното предприемачество, конкуренцията личната инициатива тук и сега.
    Сега ги влече "споделеното", регулациите социално инженерните визии за след 30, 50, 100 и повече години.
    Някой казват, че редакционната политика струвала пари и това е така и важи за всички.
    Ама пък изборът на уклона на редакционна политика всеки сам си го прави. И от всяка може да се изкарат кинти.
    Защо тия от либерали се превърнаха в троцкисти - нямам представа.
    Може да е някаква мода, де да знам...

  28. 28 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1275 Любопитно

    Логично е това,да стане,но необходимо е първо,да се измени психологията на повечето от сегашните притежатели на автомобили.Същите гледат на автомобила си не като на помощен инструмент,а като на фетиш и артикул на престиж.Вълнуват ги не толкова техническите данни на уреда,а това красив (според тях)ли е,цвят и прочие несвързани с ходовите му качества подробности.То това може,да се види и по коментарите на читателите към представяни нови автомобили във в-ка.Другите им уреди- напр.хладилник , пералня машина,готварска печка и пр.никак не им правят впечатление от към дизайн въпреки ,че са пред очите им много по-голяма част от времето им.

  29. 29 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#28] от "Sabbath":
    Ако прочетеш сравняването на ходове и двигателни качества на автомобилите от различни марки в един и същ клас ще видиш, че се различават в рамките на статистическата грешка.
    Остава дизайн, допълнителни джиджявки, цена, срок на доставка, които определят решението за покупка.
    Няма нищо странно в това - нормално е.


  30. 30 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Логично е това,да стане,но необходимо е първо,да се измени психологията на повечето от сегашните притежатели на автомобили.Същите гледат на автомобила си не като на помощен инструмент,а като на фетиш и артикул на престиж.Вълнуват ги не толкова техническите данни на уреда,а това красив (според тях)ли е,цвят и прочие несвързани с ходовите му качества подробности.То това може,да се види и по коментарите на читателите към представяни нови автомобили във в-ка.Другите им уреди- напр.хладилник , пералня машина,готварска печка и пр.никак не им правят впечатление от към дизайн въпреки ,че са пред очите им много по-голяма част от времето им.
    —цитат от коментар 28 на Sabbath


    Не е точно така,защото 40 процента от автомобилите са над 20 години,а само 5 процента под 5 години.Не че няма такива,които парадират с автомобила си,но са незначителен брой от всички милиони шофьори.Автомобилът е необходимост,а не лукс.

  31. 31 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1507 Весело

    За България не знам, но гледам, че в Лос Анджелис личните автомобили вече са запратени в архива на историята.

    Броня до броня преди Деня на благодарността 2017 г.:
    https://www.youtube.com/watch?v=TgXbhmacqbM

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  32. 32 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Това е малко залитане. Споделените автомобили си имат място и бъдеще. Аз мисля че и личните автомобили също има бъдеще. Колите под рента също. Никой не може да промени факта че по празници и отпускарско време всеки се нуждае от кола в едно и също време. Тогава какво ще правят тези 12 човека, които са се отказали от личните си коли? Ще има ли за тях 12 Убера д ги откарат до Гърция или на село ?Кой може да предскаже 30 години в бъдещето? Я си помислете какви ни ги разправяха преди 30 години? Какво се сбъдна? Почти нищо. Някой помни ли как преди 30г се прибрахме в къщи защото чакахме телефонно обаждане?Преди около 30г в Америка основната тема беше колко много хартия се използва и как ще унищожим горите за хартия. Никой не предвиди какво стана. Сега използвам 3, 4 листа на година. Всичко е електронно. Преди изпозвах по 20, 30 листа на ден. Някой мислил ли е само преди 10 години че няма да гледаме телевизия вече. Повечето хора гледат това което искат на компютрите си и на телефоните си. Децата ми никога не са имали телевизор и никога не са гледали телевизия. Гледат само тези шоута които им харесват и само на таблети или телефони и никога по телевизора. След 30 години кой знае какво ще бъде. Човек нищо не може да планира толкова дългосрочно. Само трябва да се влага в образование и здраве.
    —цитат от коментар 26 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Зависи какво точно гледаш по телевизията.Аз например следя спортни предавания и научно-популярни филми.Спортните събития могат да се гледат и в Интернет,но често са с лошо качество или насичат.Научно-популярните филми не всички ги има в нета.А и удоволствието да гледаш филм било научно-популярен или игрален на телевизор с включен долби съраунд не може да се сравнява с монитора или таблета.

  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Абсолютно задължително е в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години. Както виждате, малко по-малко, но и "туземните държави се развиват и при население някъде около 8 млрд., как си представяте около 6 млрд. автомобили?

  34. 34 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Абсолютно задължително е в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години. Както виждате, малко по-малко, но и "туземните държави се развиват и при население някъде около 8 млрд., как си представяте около 6 млрд. автомобили?
    —цитат от коментар 33 на cristo_n


    То и жените накрая ще станат общи и ще настъпи комунизма.Само че под друго наименование.

  35. 35 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 269 Весело

    Един заменя 12 автомобила , но само по средни стойности. По абсолютни стойности , в 8 часа сутринта на 12 шофьора им трябват 12 коли, в 9 часа на 12 - 5 коли, а в 10,11 и 12 часа на 12 шофьора им трябват по 2 коли, в 13-16 часа - по 1 кола, а и в 17 часа - 10 коли и т.н. Ден преди Великден им трябват 12 коли за няколко дни постоянно, а пък някоя дъждовна неделя на 12 им трябват 2 коли.
    Т.е. изобщо не е вярно това твърдение, дето е правило вятър на тая псевдоконференция. За да стане вярно трябва да се разхвърля програмата на хората за да махнат пиковите стойности на използване на автомобил. Но ако се направи това, изобщо не е нужен споделен автомобил, защото и личните няма да се застъпват в графика.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#27] от "k_":

    а кога се промени политиката имаш ли наблюдение ? или е просто съвпадение .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  38. 38 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3607 Весело

    До коментар [#34] от "musashi75":

    дай дефиниция за "жените" , че както са я подкарали

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  39. 39 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Никой не може да промени факта че по празници и отпускарско време всеки се нуждае от кола в едно и също време. Тогава какво ще правят тези 12 човека, които са се отказали от личните си коли? Ще има ли за тях 12 Убера д ги откарат до Гърция или на село ?
    —цитат от коментар 26 на Pontif New Dnevnik SUCK
    Не си представяш възможностите, защото си представяш споделения автомобил на бъдещето като сегашните автомобили. Аз не веднъж съм изразявал мнение, че "споделените автомобили" н абъдещето ще са по-скоро като мяршрутни таксита. И ето ти отговора на повдигнатия от теб проблем - в петък сутринта 12 човека заявяват пътуване към Гърция на другата сутрин с точни кооридинати къде искат да бъдат оставени, желан час за тръгване, примерно 8:00, като заявават и точно колко багаж ще вземат - примерно 2 стандартизирани гомелеми сака и по един малък (пак по стандатризирани размери). Компютри събират всички заявки, от всички места, за всички желани часове, брой пъртници, количество багаж и изчисляват оптималния маршрут на споделените автономни превозни средства. След известно време хората получават на смарфоните си точен час (плюс минус 30 минути на желания от тях час) кога ще бъдат взети от улицата пред дома им. В точния час, един МИКРУБУС с капацитет 10-15 човека + място за багаж спира на уреченото място, хората си слагат багажа, качват се и пътуват. Ето форма на споделен транстрот от бъдещето - нещо като автономни маршрутни таксита, чиито маршрути се опраделят от подадените предварително заявки на клиентите.

  40. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#35] от "zyx":

    На всички тези хора не им трябват коли, трябва им транспорт! Прочети горното ми мнение.

  41. 41 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 568 Весело

    То и жените накрая ще станат общи и ще настъпи комунизма.Само че под друго наименование.
    —цитат от коментар 34 на musashi75
    За липсата ти на визия никой не може да ти помогне, защото това е функция на ограничения ти мозъчен капацитет. Единственото, което можеш да направиш, ако мозъкът ти поне това успее да осъзнае, и да "заемеш" визия от някой друг.

  42. 42 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Вярно е, че много коли седят и не се ползват от 8-9 до 17-18, когато хората са на работа.Обаче преди това трябва да отидат на работа, а после да си тръгнат. Как да стане със споделени коли, след като необходимостта от коли е на пикове, а не е равномерно разпределена във времето?
    —цитат от коментар 7 на kilgore


    Същото ще е със споделените. Като чакаш няколко пъти по половин-един час да дойде "споделен" автомобил и през това време децата ти чакат в детската градина и училището да ги вземеш, ще отидеш и ще си купиш някаква кола. Споделените автономни коли ще заместят такситата, бакшишите да му мислят, но ще заместят малко от личните коли. Съвсем друго е да разполагаш във всеки момент с личния си автомобил. Отделно винаги при обясняване на предимствата на споделените коли се пропуска, че едни хора се возят в евтини таратайки, а други в скъпи и луксозни коли. Особено при автономните споделени, без шофьор, не знаеш в какво състояние ще пристигне, как са я освинили возилите се преди тебе. Като ти дойде някоя, в която се е возил някой пиян и е повръщал вътре, ще ти мине мерака за подобна кола.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  43. 43 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#40] от "cristo_n":

    Разбира се, че им трябва транспорт! Трябва им индивидуализиран транспорт, които задововява специфични нужди, които изключително рядко съвпадат с тези на други хора. Ето давам пример с твоите маршрутки. Може да се дадат 1 000000 варианта в които всеки тръгва за Гърция по различен начин и със чисто свой темперамент на тръгване - едни ще закъснеят с тръгването , други трябва да оставят котката на бабата, трети ще минат преди това през лекаря за детето,...пети искат шкембе на Кресна..., четвърти - скара на Миро, ама яде бавно, а друг бързо, шести иска да мине и през Солун за 30 минути, за 1 час, за един ден и т.н. Ти пишеш за едни силно опростени действия дето не се случват на практика в 90% от случаите. Ако става дума да се превърнем в роботите на Азимов, дето стоят в ниша в стената и всичко им е програмирано всичко за целия живот - Не , благодаря! Това не е ефективно!

  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Зависи от това къде живееш, дали имаш място за паркиране, дали имаш пари да поддържаш кола, етц.

  45. 45 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#32] от "musashi75":

    "
    Зависи какво точно гледаш по телевизията.Аз например следя спортни предавания и научно-популярни филми.Спортните събития могат да се гледат и в Интернет,но често са с лошо качество или насичат.Научно-популярните филми не всички ги има в нета.А и удоволствието да гледаш филм било научно-популярен или игрален на телевизор с включен долби съраунд не може да се сравнява с монитора или таблета.
    "
    1. Това е въпрос на предпочитание. Аз имам голям извит телевизор със саунд бар. Разботи непрекъснато ... но като фон. Жена ми в хола не гледа повече от 10 минути на ден. Тя си гледа нейни неща на лаптопа. Аз гледам по един филм или някое друго предаване за коли или Дискавъри или НатГЕо .. нещо от този тип. Но поне 80% от времето гледам в компютъра.
    ПОнеже съм на възраст използвам 19 инча екран с 4К резолюция. Гледам го от 50 см. Това е абсолютно сравнимо с 60 инча от 5 метра. Слушам звука на хубави слушалки, така че и това е абсолютно сравнимо или дори по-добро от съраунд саунда на ТВ.
    2. Децата ми просто са свикнали да гледат само това което им харесва в момента в който им харесва. За тях концепсията да чакаш за да гледаш нещо е непозната. Също им е странно как всички ще гледат едно и също нещо в едно и също време.
    Аз имам Xfinity кабел, така че мога да гледам 95% от всички предавания On Demand - Когато си поискам, както по ТВ, така и на всеки мобилен носител навсякъде по света. Само трябва да имам интернет. Освен нормалните 900 + канала в които са включени HBO, Cinemax, Stars .... имам още Hulu, Netflix, Amazon и още няколко интернет канали които също си имат собствени тв сериали и предавания. Новините предпочитам да ги чета а не да ги гледам.

    Така че не съм ограничен нито от качеството нито от връзката, нито от географското ми разположение, нито от времето. За мене това се случи в последните 4, 5 години. Мисля че и преди това имаше такива възможности но аз не съм ги ползвал.

    Разбира се има хубави филми които си заслужава да се гледат на голям екран в киното. За мене има някакъв чар да се облечеш и да отидеш на кино, после на вечеря и да обсъждаш филма. Но това си е цяло събитие. Къде от нямане на време, нямане на подходящ филм, къде от мързел ... не ми се случва често. На 3, 4 месеца веднъж.

    Като сложиш че и 90% от пазаруването ми е по интернет и 50% от работата... ако има нещо което ще убие автомобила то това не е Убер а телекъмюта. Сега с малко планиране мога да не излизам от къщи повече от веднъж в седмица. Сигурен съм че до 5 години ще мога никога да не излизам от дома си ако не искам.
    За мене дори и това не отменя личния автомобил. Аз обичам веднъж в месеца да отида на един пуст плаж. Сядаме с жена ми на две столчета и си пийваме коктейли и ровим с крака в пясъка. Винаги го правя пред седмицата. За работата ми е достатъчен телефона - на него си виждам всички емейли, мога да редлайнвам чертежи и схеми, мога да правя конферентни митинги. Комуникациите и телекъмюта ще убият всекидневното пътуване както електронните файлове убиха принтерите., Както Облака уби ЦДтата и Хард Драйвовете. Аз от 2, 3 години почти нищо не държа на компютрите си. Всичко е на Облак достъпно от всякъде. Насилвам се да правя по едно копие на месец на един екстърнал драйв. Това е бъдещето не пътуване в трамвая или метрото или с Убер. А личния автомобил е нещо с което аз поне не мисля да се разделям. За мене той е огромно удоволствие. Нищо не може да замени 2, 3 часа каране по красив планински път. Хубав обяд в някое далечно ресторантче. После пак малко каране и да гледаш залеза над океана с едно хубаво розе в ръка ..... Мммм. Който иска да споделя. Аз не искам.

    California Über Alles
  46. 46 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#43] от "zyx":

    Аз говора с перспектива от примерно 50 години. В първото ми мнение по темата съм писал, че "в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години". Разбира се, в един такъв прозорец от време ще се случи и промяна в мисленето на хората и в поведението им. Ти говориш за хората сега, разлигавени от личния автомобил. Преди 50 години, когато са пътували предимно с влакове и автобуси, или преди 100 години, когато са пътували само с влакове, дали е имало проблем с "котката на бабата, лекаря за детето, шкембе на Кресна, скара на Миро"? Не нали. Тръгнал си нанякъде и следваш правилата. Ако не ги следваш, системата те изхвърля. А иначе, лични автомобили ще има, разбира се, но както се казва в заглавието, ще бъдат екзотика. И който иска да плати 1000-2000 лв за "шкембето в Кресна" и "скарата при Миро", защото данъкът върху личните превозни средства ще е там накъде, той ще си кара собствена кола.
    Преди 4 години точно в Гърция се запознах с една двойка от Виена. Момичето беше в напреднала бременност, а ние бяхме тогава с малко дете, та имахме тема за разговор. Та като започнах да им давам съвети за бебешките столчета за кола, момчето ме прекъсна, че нямали кола и не възнамерявали да имат поради високите данъци във Виена. Така че, с това безумие, не просто всяко семейство, ами всеки човек (както е тръгнало в България) да има кола, колкото и дори на мен да ми е неприятно, в един момент ще трябва да се сложи край.

  47. 47 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#26] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Мдаа, променят се нещата и то бързо.Беше време когато Капитал и Дневник бяха флагманите у нас на свободното предприемачество, конкуренцията личната инициатива тук и сега.Сега ги влече "споделеното", регулациите социално инженерните визии за след 30, 50, 100 и повече години.Някой казват, че редакционната политика струвала пари и това е така и важи за всички.Ама пък изборът на уклона на редакционна политика всеки сам си го прави. И от всяка може да се изкарат кинти.Защо тия от либерали се превърнаха в троцкисти - нямам представа.Може да е някаква мода, де да знам...
    —цитат от коментар 27 на k_


    Честно казано аз не се задълбавам чак толкова в Дневник. Не съм сигурен че споделената икономика има нещо общо със Социализма. Честно казано за мене тя си е чист капитализъм. Факта че най-социалистическите държави работят упорито срещу споделената икономика е показателен.
    Точно Соца иска да държи всичко под контрол и на тях им бърка в задника Убер и АирБ§Б анд други. В Париж забраняват Убер. Защо? Ами защото бакшишите стачкуват и кметството не може да контролира Убер. Аз 100 пъти предпочитам хубава частна кола да ме вози вместо опърдяно такси с бакшиш хитрец вътре. Когато пътувам частно абсолютно никога не използвам хотели, само VRBO. За половин цена в хотелска стая си избирам хубав апартамент в хубав квартал. По същия начин можеш и частна кола да си рентваш вместо рет-а-кар.
    Интернета и комуникациите промениха света. Споделената икономика е следствие на това. Споделянето на автомобили също е следствие на това. Дава ти още една опция. Ако рядко ползваш кола защо не. Ако живееш в голем град, защо не. Имаш повече избор, нищо лошо не виждам в това. Това не са либерални идеи. Това са силно капиталистически идеи а истинският капитализм се отличава с либералните си идеи за икономика определена от пазара не от кметството на Париж или на София. Ако ти имаш кола която искаш да направиш Убер или Лифт такси си е твоя работа. Ако имаш апартамент който искаш да даваш под наем на ден вместо за постоянно - това си е само твоя работа! Плащаш си данъците върху доходите които правиш от тази дейност и точка. И колата и апартамента си използваш по предназначение. От тук нататък кметство, правителство няма какво да ти се месят! Това е свободната частна инициатива или Free Enterprise (което означава Капитализъм на Английски) Всеки опит да регулират или забраняват тази дейност е изкуствена пречка типична за Социализма.
    Ако обаче кметството в София започне да дава коли за споделено ползване на някакви изкуствени цени и да финансира тази измама с пари взети от завишени данъци за лични автомобили - е това вече си е чист Социализъм и аз съм против. Може да си сигурен че в България ще забранят Убер и Лифт но ще се опитат изкуствено да наложат някакво споделяне, ще има нещо като търг за това кой може да дава коли под наем, ще го спечели някоя Гинка Върбакова или Сисой Сопорлиев от Горно Чепръчево, нищо няма да работи като хората и всички ще псуват и ще си карат 20 годишните дизеляци. Има Социализъм като във Франция който е тъп. Но има и Социализъм като в България и Русия -той се нарича Олигархичен Соц и той е много, много по-тъп и вреден. Ако говориш за този Соц - напълно си прав!

    California Über Alles
  48. 48 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#41:"cristo_n"][/quote]

    Каква визия-откъде накъде някой ще ми посяга на правото на частна собственост?Щом съм си регистрирал автомобила според правилата,плащам данъци,винетка и съм минал годишен технически преглед никой не може да ме задължи да не ползвам автомобила си.Всъщност може ,но си е комунизъм.Ако щеш го наричай визия,но пак си е комунизъм.

  49. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    С други думи рекламирахме новия бизнес на шефа. Няма лошо. Ама ако беше ясно обозначено като реклама.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  50. 50 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#45] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    И аз много обичам да пътувам с автомобила си по ненатоварени извънградски пътища.Прави ми удоволствие да шофирам,а пък и колата ми е"СитроеН" с хидравлично окачване и вози много комфортно.Личният автомобил е свобода.Ама и това искат да ин отнемат "визионерите".

  51. 51 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#42] от "quatro_4x3":

    Не знам защо мислиш за споделените коли само като някакви си микробуси собственост на фирма или кметство или държава. Може да има и такива но не това беше оригиналната идея за споделена икономика.
    Убер не е първия опит за такова нещо. Много преди Убер в Бей Ериа имаше и сега има Интернет сайтове за Кар Пул. Тук трафика е много тежък особено сутрин и вечер когато хората ходят на работа. Но има една лента на пътя в която могат да се движат само коли с поне двама човека вътре. Докато другите 5, 6 ленти едвам пълзят тази Кар Пул лента е празна и колите хвърчат там. По интернета можеш да намериш хора които пътуват приблизително от мястото където живееш до мястото където работиш. Свързваш се с този човек и се уговаряте един ден ти да караш, втория ден той да кара. Така пестите бензин и пътувате много по-бързо защото използвате тази лента за двама. Това стана много популярно. Започнаха да се събират и по повече от двама. Започнаха да се включват и хора които в момента нямат кола или не могат да карат или не обичат да катрат. Така някои се редуват да карат други дават малко пари за да се возят само. От там се зароди и идеята за Убер - така или иначе отиваш на работа в натоварен пик час защо да не вземеш и някой друг с тебе ако е в твоята посока и да направиш някой лев. Постепенно някои хора започнаха да си работят като такси в удобно за тях време. Това е умното на споделената икономика, че не е необходимо да добавяш нови измислени микробуси, Колите вече си съществуват ти само ги споделяш. Това решава два проблема едновременно.
    Хубаво ама това не се харесва на Социалистическите държави главно в Европа. Затова те не ти разрешават да споделяш това което вече е на пътя така или иначе. Затова те започнаха да излизат с разни налудничави идеи за микробуси, електрички и други но само след като забранят истинското споделяне сред хората - нещо което разтоварва трафика и дава възможност на няколи хора да направят някой лев.
    Защо се забранява Убер и Лифт? Това са коли минали технически преглед и сертифицирани от държавата да возят хора! За това собственика е платил! Всеки лев който собственика вземе от услугата се счита за доход върху който също се плаща данък. Къде тук е измамата? Защо кметството я забранява тази услуга и това споделяне. Защо не иска да намали колите на пътя и при това да събере и малко данъци? Защо трябва да се пробутват идеите за някакви несъществуващи микробуси полу-маршрутки, полу-електрически, полу-собственост на някоя мутра? Кое точно не е ясно от термина Споделена Икономика? Или ще разрешат споделяне ама само ако споделяме с Гинка Върбакова и нейните микробуси.
    Това е едно от нещата което започна като хубава идея в Америка и сега ще се осере тотално чрез регулации, спекулации и маструбации както винаги става в Соца. Румънски учени ще пишат глуповати статии за бъдещето вместо да оставаят пазара сам да си намери най-доброто решение.

    California Über Alles
  52. 52 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Поредният текст, подготвящ ни за новия световен мир. Под привидно милата "споделена икономика" се крие фактът, че богатите ще стават по-богати и ще имат повече собственост, а бедните - по-бедни и ще имат по-малко собственост, която на някой вече му е хрумнало, че може да е споделена. Против съм консуматорската лудост всеки да има автомобил и да пътува само с него, но всичко трябва да е въпрос на регулиране, търсене и предлагане. А в света, накъдето е тръгнал, регулирането ще зависи от предлагащия...

  53. 53 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    Няма спор, че споделената икономика не е соц.
    Обаче "споделена икономика", регулирана (стимулирана или както там го наречем) от община/държава вече е соц.
    Иначе щото питаха горе, за мен лично обръщане на 180 градуса в ред политиката беше, когато се отвориха на темите за спасяване на човечеството от прегряване и после с ВЕИ измамата, особено у нас.

    До коментар [#39] от "cristo_n":
    Няма нужда да чакаш 50г да видиш визията си реализирана.
    Това и сега го има. Просто вместо да го правиш толкова сложно с контейнери и заявки по интернет да дойдат да те вземат от къщи с децата можеш да си поръчаш такси да те откара до автогарата и там в уречения час ще те вземе автобус и споделено да пътуваш в Гърция или където искаш.
    Ако дадеш бакшиш и помолиш шофьора ще ти занесе багажа до автобуса.
    Не съм убеден, че ако твоят вариант се реализира - да бъдат задоволени потребностите на всеки по всяко време на денонощието от обществен (или споделен) транспорт ще има по-малко автомобили (или ванове, ако предпочиташ) по улиците.
    Както споменах по-горе, твоята визия е пробвана в СССР отдавна.

  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#45] от "Pontif New Dnevnik SUCK":И аз много обичам да пътувам с автомобила си по ненатоварени извънградски пътища.Прави ми удоволствие да шофирам,а пък и колата ми е"СитроеН" с хидравлично окачване и вози много комфортно.Личният автомобил е свобода.Ама и това искат да ин отнемат "визионерите".
    —цитат от коментар 50 на musashi75


    Не виждам визионери тука. Споделената икономика си работи на пазарен принцип и не и е необходима "помощ" от кметицата на София. Ако има желаещи за споделени микробуси някой ще направи фирма с такива микробуси и хората ще са щастливи да се возят и човека ще направи пари. Ако никой не му се вози на микробусите ще фалира и нито държавата нито кметството ще пострадат от това.
    Тя визията е измислена преди 250 - 300 години - нарича се Капитализъм и той се саморегулира.
    Истинските визионери си залагат парите и правят бизнеси. Ако визията им е вярна - стават милионери. Ако е грешна - фалират и спират да са визионери.
    Тези тука са измислени бюрократи които правят визии с пари на ЕС и на гърба на данъкоплатците. Типичен Соц - смачкай хората с данъци, обери им парите в името на светлото бъдеще, дай концесия на Делян Пеевски или Гинка Върбакова за някакъв имагинерен парк от много специални микробуси за споделяне. Убий всяка конкуренция преди това така че услугата да бъде скъпа и скапана. Важното е да се прави в името на народа и на светлото бъдеще. Изпитана формула. Междувременно концесионерите стават милионери, кметицата и тези зад нея се усмихват предоволно, мутрите пак си карат където и когато искат, народа псува и вика че не сме бяла държава. Но иначе "бъдещето е дошло" в София ... или може би си е отишло, никой не знае.

    California Über Alles
  55. 55 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#53] от "k_":

    В Капитализма Държавата или Правителството нямат право чрез регулации да избират губещи или печеливши в икономиката!
    Няма нищо лошо в споделянето между хората. Всеки си плаща данък върху печалбата която прави и това е. Дали Лифт ще спечели повече или Убер или някоя друга платформа, до толкова доколкото всички плащат еднакви данъци, всичко е ОК. Ама бакшишите щели да умрат от глад. ОК, ако не могат да се сетят да станат шофьори за Убер или Лифт ... заслужават да умрат.
    Преди 130 години така са мрънкали производителите на свещи. Добре че електричеството е открито и комерсиализирано в Америка. Във Франция производителите на свещи щяха да направят стачка и за да не се влошава безработицата щяха да забранят електричеството.

    California Über Alles
  56. 56 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Върти, сучи, все на комуна ги избива. Младите ентелектуалци.
    —цитат от коментар 12 на xpanutev


    Комунизма е споделяне на чуждото ,не на своето.Собствеността представлява изллючително право на собственика да ползва,владее прибира плодовете и разпорежда с обекта на собственост и още нещо,което се забравя често и от юристите,право да ограничи другите от достъп до обекта на собствеността.Споделената собственост превръща тези права в неизключителни и отказ от право да ограничи другите от достъп до обекта на собствеността,като се печели поевтиняване и удобство срещу нещо,което реално не ни ползва.Ако разбира се се решат някои лигистични проблеми,което според мен ще стане с безпилотен автовобил

  57. 57 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    Относно визионерите.
    Някъде през 2007 година официално го чух че до 2020-та (след по-малко от две години) трябва да се мобилизираме и намалим световната температура с 2 градуса.
    Каза го Меркел на среща на Г-7.
    Е, мобилизирахме се. Видяхме какво стана.
    Ако я нямаше тази "мобилизация" на държавно ниво отдавна технологиите за ВЕИ енергия да са се развили достатъчно и отхапали значителен дял от фосилните и ядрените енергийни източници.
    Вместо това се обзаведохме със климатични олигарси, проникнали на най-високо ниво (в глобален мащаб) в политиката и икономиката и налагат правилата.
    Дори и в Германия митата срещу внос на по-ефективни ВЕИ са дерящи, а най-големите им компании са освободени от такса/данък "зелена енергия".
    За у нас да не споменаваме.
    Христо Бисеров, Прокопиев, Пеевски и Генка в една лодка по-икономически интереси спасяват планетата.


  58. 58 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Особено при автономните споделени, без шофьор, не знаеш в какво състояние ще пристигне, как са я освинили возилите се преди тебе. Като ти дойде някоя, в която се е возил някой пиян и е повръщал вътре, ще ти мине мерака за подобна кола.
    —цитат от коментар 42 на quatro_4x3


    Това не е проблем. Например при СПАРК и в момента можеш да оставиш отзив за предния ползвател веднага щом се качиш в колата. Когато си мърляч и не спазваш правилата, получаваш кофти рейтинг и системата те маргинализира или блокира нацяло.

  59. 59 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#50] от "musashi75":


    До коментар [#48] от "musashi75":

    Нито някой ще ви посяга на правата,нито на собствеността нито на нищо.Просто още една възможност,от която никой не Ви задължава да се възползвате.

  60. 60 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Относно визионерите.Някъде през 2007 година официално го чух че до 2020-та (след по-малко от две години) трябва да се мобилизираме и намалим световната температура с 2 градуса.Каза го Меркел на среща на Г-7.Е, мобилизирахме се. Видяхме какво стана.Ако я нямаше тази "мобилизация" на държавно ниво отдавна технологиите за ВЕИ енергия да са се развили достатъчно и отхапали значителен дял от фосилните и ядрените енергийни източници.Вместо това се обзаведохме със климатични олигарси, проникнали на най-високо ниво (в глобален мащаб) в политиката и икономиката и налагат правилата.Дори и в Германия митата срещу внос на по-ефективни ВЕИ са дерящи, а най-големите им компании са освободени от такса/данък "зелена енергия".За у нас да не споменаваме. Христо Бисеров, Прокопиев, Пеевски и Генка в една лодка по-икономически интереси спасяват планетата.
    —цитат от коментар 57 на k_


    Винаги има начин едно нещо да се направи правилно и грешно. Мита и други ограничения са против свободната търговия и изкривяват пазара. Аз съм против това което Тръмп ще направи сега с мита върху стоманата и Алуминия. Ще помогне на 200,000 металурзи но ще навреди на 6,500,00 други работници които зависят от ниските цени на тези метали.
    Същото и с ВЕИ - има начини тези неща да се поощряват правилно има е неправилен начин.

    California Über Alles
  61. 61 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#51] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Това , за което пишеш е вярно, но предимно за големи, милионни, градове, в които се пътува на по-дълги разстояния. В градове с 200 000-300 000 жители, в които пътуваш по 15-20 минути с колата, ако трябва да отделиш още 5-10 минути за да отидеш да вземеш още някой с тебе, просто е безсмислено.
    В моя коментар имах в предвид предимно споделянето на автономните коли и идеята те да заместят личните. Целта е да ни накарат да пътуваме с таксита и да не ползваме собствени коли. В основата е печалбата, прикрита с приказки за екология. Това, което се предлага, ще намали незначително броя на автомобилите. В пиковите часове ще е нужен голям брой коли, голяма част от които през другото време ще са ненужни и ще престояват по същия начин както е сега. Както и да ги споделят, хората тръгват от различни места и до различни. Само в някаква част от пътуването пътят е един и същ. Затова и лентата, за която ти пишеш, е празна и в нея се пътува бързо, не ги устройва. За сега всички само врачуваме, дори и специалистите. Скоро ще започне да става ясно как ще е. Поне 50% съм сигурен, че ще е нещо, което сега не коментираме и не съществува като идея. Всички варианти, които се въртят в момента ми изглеждат доста напудрени, всеки си хвали "стоката".

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  62. 62 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    [quote#58:"vat69"][/quote]

    Това само намалява вероятността от проблеми, но не ги премахва. Системата ще го блокира след като е освинил колата. По-малко освинена ли ще е колата, в която пътуваш, след като изпратиш отзив?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    До коментар [#62] от "quatro_4x3":

    Да.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#50] от "musashi75":До коментар [#48] от "musashi75": Нито някой ще ви посяга на правата,нито на собствеността нито на нищо.Просто още една възможност,от която никой не Ви задължава да се възползвате.
    —цитат от коментар 59 на slonsco


    Моите коментари са в отговор на коментар 33.Иначе нямам против такъв вид бизнес,щом има ниша за него.

  65. 65 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#58:"vat69"]
    —цитат от коментар 62 на quatro_4x3
    Това само намалява вероятността от проблеми, но не ги премахва. Системата ще го блокира след като е освинил колата. По-малко освинена ли ще е колата, в която пътуваш, след като изпратиш отзив?[/quote]

    Наказателният кодекс и правоохранителната система също само намаляват вероятноста от проблеми, но не ги премахва....

  66. 66 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    До коментар [#61] от "quatro_4x3":

    В градове от 200-300 хиляди споделено пътуване може би не работи толкова добре но и проблемите не са толкова сериозни колкото в над-милионни градове. Всяка ситуация си има своите особености. Аз не казвам че едно решение е за предпочитане пред друго. Просто казвам че споделената икономика е нещо много умно и ефективно, Нещо което стана възможно само след развитието на Интернета и комуникациите. Без интернет и без смартфони повечето от тези решения са неизпълними. Това е класически случай на технология като "Force multiplier" Технологията ни позволява да превозваме повече хора с по-малко коли и в процеса да се правят пари. Това е чудесно.
    Всички вариации на тази концепция ако се базирани на здрав икономически принцип са добре дошли. Дали че са лични коли като таксита от време на време. Дали ще са специални коли само за движение в града, дали ще са микробуси да кратки разстояния или автономни коли, всичко е ОК. Това което не е Ок е да се наказват едни или други групи в името на народа. Това никога до нищо добро не е довело.

    California Über Alles
  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1878 Весело

    Приятно съм изненадан да науча че и в България вече имало коли които може да наемеш на час. Дано скоро да разрешат и УБЪР.

  68. 68 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#7] от "kilgore":

    Нали има градски транспорт с него ще се ходи на работа! Като се замисли човек колко бързо се развиват технологиите, работното време на хората ще бъде намалено и респективно разпределено в различни части от денонощието. Струпването на работници в 08:00 часа и в 17:00 часа ще е в миналото.

  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Десните читатели в дЕсната медия решиха, че споделените ресурси са комунизъм.

    Разбирачи, сър...

    Или пък, че някой им отнемал правата да си имат трошка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на musashi75
    musashi75
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Десните читатели в дЕсната медия решиха, че споделените ресурси са комунизъм.Разбирачи, сър...Или пък, че някой им отнемал правата да си имат трошка.
    —цитат от коментар 69 на Darth Plagueis


    Този коментар 33 как ти звучи:

    "Абсолютно задължително е в един момент частния автомобил да стане екзотика, но ще минат поне още 50-на години. Както виждате, малко по-малко, но и "туземните държави се развиват и при население някъде около 8 млрд., как си представяте около 6 млрд. автомобили?"

  71. 71 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3301 Весело

    Нямам самочувствието на пророк и няма да ви кажа какво ще стане.
    Знам само, че ми остават приблизително 20 години като шофьор, а може и по-малко. През това време ще си карам личната кола, защото не искам да пътувам в маршрутка с лимитиран багаж и по командата на анонимен компютър. Държа на обема на купето, на правото да реша с точност до минута кога ще тръгна и на личния разговор с жена си, дори да сме си омръзнали.
    Със сигурност не съм единствен.

    Еретик
  72. 72 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Звучи разумно, но е твърде проблематично в текущата социално-икономическа система

    властта ражда паразити
  73. 73 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Хихи, добре са го измислили. Електронни пари, без личен автомобил. Новата форма на крепостен селянин. А са ти дръпнали шалтера, разбирай блокирали картата, а си умрел. Те така се отглежда послушно стадо.

  74. 74 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Пауноски е станал поръчков писател.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  75. 75 Профил на Abc Bca
    Abc Bca
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#12] от "xpanutev":

    В комуната любовта е безплатна, за т_уЙ.

  76. 76 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    До десетина години ще е факт. Значи в България до около 30, в зависимост от това колко време още ще управляват гербаво-патреотарските консервативни маймунки, за да се знае с колко години ще изостанем от нормалния свят.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  77. 77 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Абе аз кола втора употреба не бих си купил повече, а тея ме карат изкъпан и изпран да сядам в седалка , дето са пърдяли стотици други хора преди мене, а може и друга работи да са правили в колата. :D

  78. 78 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Никога няма да се откажа от личния си автомобил.
    Даже не знам кога за последно съм бил в такси, а в метро никога не съм влизал.
    Даже не знам как се ползва.

    If you are going through hell... Keep going!
  79. 79 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Хората живеят заради жените, парите и колите. Не знам колко жалък трябва да си за да се лишиш доброволно от това удоволствие.

    If you are going through hell... Keep going!
  80. 80 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#46] от "cristo_n":

    колега, за мен плещиш глупости, но всеки луд с номера си. надявам се да си достатъчно млад за да можеш да видиш какво ще е след 50 г и да видиш дали си бил прав или не. аз, по-скоро, няма да доживея таз твоя (не)бивалица, но както я описваш, хич не ми харесва, та не съжалявам кой знае колко.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  81. 81 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#45] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    точно така е ,както сте го описали ,всички на 50 имаме такива виждания за живота , а за личния автомобил не се безпокоя ,просто след някоя друга година ще си имаме дронове ,те ще ни носят където искаме и когато искаме -

  82. 82 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 269 Неутрално

    То и тоалетната/банята във всеки апартамент е излишен лукс и разхищение на пространство и може и трябва да стане споделена за всеки етаж. Това е бъдещето.
    Опс, те вече са го измислили в комуналките на СССР през миналия век... Прогрес...

  83. 83 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#39] от "cristo_n":

    Това и сега го има, но му викат "куриерска услуга", но има доста прекачвания. Стоки от варна за бургас пътуват през стара загора(примерно), защото там им се намира разпределителния център....та незнам как ще стане ако искате пловдив-солун, а вместо това пътувате пловдив-софия-атина-солун...

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  84. 84 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Сценарият звучи реалистично само в големите градски центрове. В центъра на София съм си направил една сметка колко ми излиза да имам личен автомобил - амортизация, поддръжка, данъци, паркинг, винетки - към 500 лв на месец се получават, без горивото. За същите пари мога да ползвам краката си, градски транспорт, такси, спарк или кола под наем - според случая. В по-далечен квартал собствената кола става предимство, а в някои други градове и села няма алтернатива и така ще е и след 20-30 години.

    Damnant quod non intellegunt.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK