Новата "Тойота Аурис" се сбогува с дизела, но ще се предлага в две хибридни версии

Новата "Тойота Аурис" се сбогува с дизела, но ще се предлага в две хибридни версии


Новата "Тойота Аурис", която дебютира на автосалона в Женева днес, ще е първият модел на марката, който ще се предлага с две мощности на хибридната система. Клиентите ще могат да поръчат автомобила с 1.8-литров бензинов мотор и електрически двигател с обща мощност 122 конски сили, както и с двулитров агрегат и мотор на ток със 180 коня.


Другата новост е, че "Аурис" вече няма да се предлага с дизелов двигател. Освен това, ако старият модел можеше да се екипира с пет мотора и хибридна версия, новият освен като хибрид ще се продава и с 1.2-литров турбобензин.

Новата "Тойота Аурис" се сбогува с дизела, но ще се предлага в две хибридни версии

От "Тойота" посочват, че промените не са самоцелни, а са пожелани от клиентите. Новият "Аурис" е изграден върху новата платформа на марката Toyota New Global Architecture (TNGA), която осигурява по-комфортна возия, по-голяма сигурност и по-вълнуващо пътно поведение.


От "Тойота" казват също, че по-мощната хибридна версия на модела ще има по-спортни настройки, а работата на автоматичната скоростна кутия ще може да се контролира и с планки от волана.

Новата "Тойота Аурис" се сбогува с дизела, но ще се предлага в две хибридни версии

Като цяло автомобилът е с 4 см по-дълъг от предшественика си, като с толкова нараства и междуосието. Височината пък е намалена с 2.5 см. Сред новостите е двуцветната окраска на купето и светодиодните фарове за мъгла.


Повече подробности за модела ще бъдат съобщени по-късно през годината.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Тойота да вземат да приложат сложното откритие - променяща се във височина седалки, щото не всички сме по 1.50 м.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  2. 2 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До година-две дизелите ще станат екзотика сред новите коли.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  3. 3 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тойто уверено върви надолу. Велика новост за този модел били светодиодните фарове за мъгла ??

    Като цяло Аурис винаги е бил нито рак (Ярис), нито риба (Корола). Пример за това че марката от 10-15 години не знае накъде върви.

  4. 4 Профил на classicc
    classicc
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#3] от "12345":

    Аурис всъщност е името на корола хеч, но добра работа - звучиш запознат като пишеш така.

  5. 5 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До година-две дизелите ще станат екзотика сред новите коли.
    —цитат от коментар 2 на quatro_4x3


    За малките въшки и тези от "голф" класа може и така да стане, но за големите талиги като Q7, разни туарези, X5, G-класи, кайени и т.н. като вземат да ти набутват разни 4-литрови бензини с 20/100 разход в града или хибридни, които ще са като умрял кон, заради значително увеличеното тегло, не виждам как ще стане ... но времето ще покаже.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  6. 6 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#3] от "12345":Аурис всъщност е името на корола хеч, но добра работа - звучиш запознат като пишеш така.
    —цитат от коментар 4 на classicc


    Тойота Корола хечбек в разните им версии приключват точно с идването на Аурис. В Австралия бъркотията продължава известно време - което показва още веднъж че Тойота не знае накъде върви.

    От 10 години насам Корола и Аурис се развиват в съвсем различни посоки (и двете големи дървета, впрочем).

  7. 7 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 451 Неутрално
  8. 8 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Е не е ли по добре един електрически Нисан на старо за 20к лева и за градско е супер. Или електрическа или на бензин - какви са тия глупости?

    If you are going through hell... Keep going!
  9. 9 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    [quote#5:"бабачко"][/quote]

    Дизелите понеже много леки - Х5 xDrvie 35d тежи колкото RX 450H, а Q7 3.0 TDI е по-тежко с 50 кг...
    И не виждам как хибридът ще е като умрял кон спрямо дизела особено на старт.
    И само производителят твърди, че харчат много по-малко от 15 градско тия двата дизела, реалността е малко по-различна...

    Stef
  10. 10 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 528 Неутрално

    [quote#5:"бабачко"]
    —цитат от коментар 9 на stef
    Дизелите понеже много леки - Х5 xDrvie 35d тежи колкото RX 450H, а Q7 3.0 TDI е по-тежко с 50 кг...И не виждам как хибридът ще е като умрял кон спрямо дизела особено на старт.И само производителят твърди, че харчат много по-малко от 15 градско тия двата дизела, реалността е малко по-различна...[/quote]

    Това е все едно да сравняваш сол и захар. Като ще ми даваш пример с лексуса, тогава го сравни с бензиновия му събрат пък да си говорим, дали не е по-тежък, по-бавен, с по-малко багажно просранство, ПО-СКЪП и т.н.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  11. 11 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Q7-цата на шефа харчи 25+ градско. Шофьора не е някакъв екстремист, но тия тучове си горят.

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    [quote#10:"бабачко"][/quote]

    Ти си този, който обяснява как дизелът при големите и тежки автомобили нямал алтернатива, което примерно Lexus и Acura доказват, че не е вярно...
    Обикновено в хибридите се слагат по-малки бензинови двигатели за да се компенсира теглото на батерии и електромотори. 4 литров бензин вече слагат само американците и немците на някои доволно скъпи и слабо продавани талиги...

    Stef
  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    Първоначално, като прочетох заглавието реших, че са я направили и като плъгин хибрид... Ама, не е точно така. Поне аз съжалявам, че не е така...
    Предполагам, че по-мощния вариант ще е интересен за каране. Пробвал съм стария модел и някак си, не ми допадна. Много мудна и странна кола ми се стори, предразполагаща към..., как да кажа... Към пенсионерско каране. Тоест се постига някаква икономия до около 80-90 км. в час, после си гори, като всяка друга кола. То, няма и как да е по друг начин. Силата на хибридите е на къси и средни разстояния.
    От известно време оглеждам Приус плъгин, но на германския сайт на Тойота. В България, поне за момента, не се предлага.

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    Много мудна и странна кола ми се стори, предразполагаща към..., как да кажа... Към пенсионерско каране.
    —цитат от коментар 13 на tww09306483


    Тойота обикновено произвеждат практични и здрави автомобили, но винаги леко дървени - не можеш очакваш особено удоволствие от шофирането, но стигаш където искаш.
    Не говорим разбира се за легенди като Supra например :)

    От известно време оглеждам Приус плъгин, но на германския сайт на Тойота. В България, поне за момента, не се предлага.
    —цитат от коментар 13 на tww09306483


    Научиха се всички вносители, че Бай Ганьо си сака дизела - то нова бензинова кола да си купиш е голямо чакане за някои модели, пък електрическа или хибрид...

    Stef
  15. 15 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    [quote#5:"бабачко"][/quote]

    Предстои лавина от забрани за дизеловите коли в много градове. Всичко, което си написал, губи смисъл, а и повечето не е вярно.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  16. 16 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Дизела все още е предпочитан заради ниския разход.
    Но дизела та Тойота е такава куца медуза, че трудно ще направят нещо по-тромаво. / Казвам го на база опит от два Авенсиса, 2.2 D - 2008 и 2.0D - 2015 г./.
    Дизела едва ли скоро ще изчезна, въпреки че целта е в бъдеще да отпадне като алтернатива.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  17. 17 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 528 Неутрално

    [quote#5:"бабачко"]
    —цитат от коментар 15 на quatro_4x3
    Предстои лавина от забрани за дизеловите коли в много градове. Всичко, което си написал, губи смисъл, а и повечето не е вярно.[/quote]

    И кое точно не е вярно? Колегата "stef" спомена Q7 само, че срещу lexus. И понеже ти виждам прякора, хайде влез в сайта на Ауди, отвори техническите характеристики на Q7 3.0 тди и Q7 e-tron и ги сравни- почти еднакви показатели и е-трон е с малко по-бавен, фрапантната разлика е-трон по-тежък с половин тон!!!, и 20 000 евро ПО-СКЪП!!! Дали по-малките CO2, по-ниски данъци и икономия оправдават с времето, фрапантно по-високата цена и по-скъпа подръжка?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  18. 18 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#14] от "stef":

    В Германия също (все още) предпочитат дизела. Колко продадени хибриди има там? За електрички да не говорим.

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Тойота най сетне се оттърва от дизела и проблемите му.

  20. 20 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Интересно какво означава "вълуващо пътно поведение"? Дали е предсказуемо?

  21. 21 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#17] от "бабачко":

    В много европейски градове предстои забрана на дизелите. Ще си купиш ли дизел?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1254 Любопитно

    Карал съм малко Приус от второто поколение. На градско горе-долу бива, на магистрала -
    мъка и висок разход.
    Правихме гонка с един Лексус IS хибрид - много пъргав на старта, отлична динамика при ускорение, абе красота, но за около 5-6 километра по един баир. После му се изтощи батерията и каталяса........
    Не че нещо, но моята дизелова колица вървеше наравно с него през тия първи километри, ама и можеше да продължи със същото темпо още 500 километра......
    Според мен хибридите са задънена улица.
    По-добре един чист електромобил с пробег 70-80 км (за да е поносим на цена) и с минимални габарити за градско + един хубав дизелов автомобил за далечни разстояния по магистрала.

    Знанието е сила, информацията - власт
  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Интересно какво означава "вълнуващо пътно поведение"? Дали е предсказуемо?
    —цитат от коментар 20 на citoyen


    Типичен пример е Айго - "агресивен дизайн" + "вълнуващо пътно поведение", мощно подплатени от моторче с епичните 69 к.с.
    Най-вълнуващи са изпреварванията на камиони, защото трябва предварително да изключите климатика - тормози мотора.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    До коментар [#14] от "stef":В Германия също (все още) предпочитат дизела. Колко продадени хибриди има там? За електрички да не говорим.
    —цитат от коментар 18 на taratanki


    Вече не е точно така - драматичен спад в продажбите на дизели в Германия, въпреки рекордните два месеца от 1999 година с 531 000 продажби:
    While 62.9 percent of new cars were gasoline-powered, diesel vehicles accounted for just 32.5 percent in February, marking a staggering 19.5-percentage-point drop from a year earlier.

    http://www.dw.com/en/diesel-car-sales-tanking-in-germany/a-42804664

    Хибридите и електрическите са около 4-5 %.

    Stef
  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    хайде влез в сайта на Ауди, отвори техническите характеристики на Q7 3.0 тди и Q7 e-tron и ги сравни- почти еднакви показатели и е-трон е с малко по-бавен, фрапантната разлика е-трон по-тежък с половин тон!!!, и 20 000 евро ПО-СКЪП!!!
    —цитат от коментар 17 на бабачко


    Според мен не ти е коректно сравнението - Ауди тепърва се учат да правят хибриди и ще има много недоразумения като e-tron.

    Сравнявай с марки, които вече десетилетия произвеждат хибриди и са продали над 10 млн. автомобила със смесено задвижване.

    Няма как да очакваме чудеса от тях, ще мине време да понатрупат опит и да започнат да предлагат по-смислени автомобили. Засега само на картинки и по изложения ги гледаме ;)

    Stef
  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#17] от "бабачко":

    https://www.bloombergtv.bg/avtomobili/2018-03-06/toyota-spira-prodazhbite-na-dizeli-v-evropa

    Хората спират да разработват и продават дизели. Ако искаш дизел, ще трябва сам да си го произведеш. Успех!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  27. 27 Профил на A.V.P.
    A.V.P.
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Как пък всичките такива разбирачи, ама един не се намери да каже, че всъщност новия дизайн изглежда много добре и е в правилната посока. Знам, че е субективно, но не може да се отрече, че за тоя клас е добре и са надградили неочаквано много от предишното поколение.

    Само плюете, каквото сварите, уж големи хора сте.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK