
© Красимир Юскеселиев
Камерите за контрол, поставени в движещи се автомобили, могат да бъдат върнати скоро. Това обяви министърът на вътрешните работи Валентин Радев по време на парламентарния контрол. Той уточни, че това са бъдещи мерки, които ще бъдат прилагани, но не уточни от кога.
"Не ме карайте да казвам какви нови мерки ще има, но ще има камери, които ще се движат по пътищата", коментира Радев.
Идеята за подобни камери не е нова. Първоначално страната купи такива устройства и започна да ги използва, след което обаче Законът за движение по пътищата беше променен и беше въведен текст, който задължава да има предупреждение при засичане на скоростта, което наложи демонтирането им. Сега законът отново позволява трафикът да се контролира по този начин.
Радев каза още, че голяма част от старите патрулни коли "Опел" са с изчерпан ресурс и ще бъдат поетапно подменени. Той уточни, че не всички камери, които са поставени в тях, могат да бъдат инсталирани в новите полицейски коли "Киа". Те най-вероятно ще бъдат стационарни, като ще бъдат поставени извън автомобилите.
Вътрешният министър допълни, че има увеличение на таксите за регистриране на мотопеди, мотори и други транспортни средства. Той опроверга информациите, че поскъпването е в пъти, като от досегашните 19 лв. скача на 28. Радев добави, че част от административните такси по Закона за движение по пътищата са обединени с други, като се образуват нови единни такси.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3748 НеутралноСлед като не съм разбрал, че са ги спрели, няма как да се притесня от пускането. Винаги обаче е имало Наши и Ваши за санкционирането, което не ми харесва.
Еретикplamen_b
Рейтинг: 1034 НеутралноА кой ще контролира полицаите? Трябват камери, които да записват разговорите им с шофьорите, които спират. Така опитите за корупция ще бъдат документирани, а тези които са честни ще са застраховани от обвинения.
pet_fire
Рейтинг: 5637 НеутралноАко смятат че това ще помогне да се спре тази "сеч" по пътищата добре. Но едва ли.
Denis Stoyanov
Рейтинг: 233 НеутралноАз си имам камера в колата която ми спестява много главоболия. Не е голям разход една камера (в моя случай 4-ри) да си сложиш и да не се притесняваш за глупости.
George S
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#2] от "plamen_b":
То има такива камери. Просто ги закриват.
rossen4i4o
Рейтинг: 233 Неутралноабе, що не купите и един два сателита ? а поводи , винаги ще си намерите да се изплатят , че и да останат за офшорка
radio.
Рейтинг: 458 Неутрално100 години само обмислят мерки. Действия трябват, наслушахме се на намерения. Цялата власт е в техни ръце - законът не ги спира. Така че да действат, а не само да се обясняват през няколко месеца отново и отново.
Thomas More
Рейтинг: 402 НеутралноМВР е ДОКАЗАЛО че неможе да мисли...!
vassilun
Рейтинг: 4641 НеутралноНямам нищо против контрол над скоростта (и не само) с камери и всякакви други технически средства. Но да бъдат така добри да премахнат безумните ограничения от 40, 50 или 60 км в час при барака - редторант или бензиностанция. Точно по такива места се крият куките в храстите!
spaceman
Рейтинг: 310 НеутралноТези откриха "топлата вода"?
mitko mitev
Рейтинг: 8 НеутралноКато разберат депутатите и МВР защо и как тези наши "състезатели" които убиват и трошат по нашите пътища и нагло нарушават законите - като преминат границата ни и тръгнат по пътищата на Гърция , Сърбия, Германия, Франция и т.н. как стават най-примерните и културни шофьори тогава ще им узрее главата (ако има нещо там) как трябва да се действа и процедира. Никак не е трудно , само желание трябва да има за да се справят с проблема- "Война по пътищата"
lz2
Рейтинг: 2775 Неутрално-Спирам ви за превишена скорост! Засечен сте от лазар.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Дайте да го видя тоя лазер, не съм виждал!
-Лазаре, излез от прикритието!
-Лазаре, как трябваше да мине другаря?
-Бррррррррр.
-А как мина?
Фюйййййй!
Lou
Рейтинг: 1656 НеутралноА кога ще стане задължително поставено на камери нап редното стъкло на личните автомобили?
"Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"edin drugii
Рейтинг: 2514 Неутралноза това ,че всички в тази държава са безхаберни ,говорят фактите ,че при огромната престъпност ,в тази бедна държава , при отделени десетки и стотици милиони за видео наблюдение на пътища ,кръстовища ,изходи и входове на големите градове и столицата , не ми е известно някъде ,освен в центъра на София и няколко града , да работят камерите и да снимат напр откраднати коли или престъпления , напр във Варна стоят камери навсякъде по кръстовищата и изходите ,но не работят от години , нямало било пари , организация , не били поддържани и тем подобни саботажи ,ако беше в Китай ,щеше да има за тези неща бая разтреляни в главите чиновници .
vassilun
Рейтинг: 4641 НеутралноДо коментар [#13] от "Lou":
Защо трябва да е задължително поставяне на камера на предното стъкло на личен автомобил?
BiGman1
Рейтинг: 1941 НеутралноСамо гледат как да скубят народа и да изкарват пари...и те се превърнаха като докторите на търгаши...а ефекта е нула...нула...зеро...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3748 НеутралноДо коментар [#13] от "Lou":
Еретик"А кога ще стане задължително поставено на камери на предното стъкло на личните автомобили? "
===========
В Русия са почти задължителни. В Австрия ги забраниха...
Всеки си има мотиви.
Aldi Mitov
Рейтинг: 311 НеутралноКогато е възможно контакт между шофьор и полцай трябва да се избягва. Скоростта нека се контролира и от коли без белези и маркировка така джигитите няма да знаят този до тях полицай ли е или не. И камери на много повече места. Като карам масово съм единствения, който спазва ограничението от 50 км в населено място и ме задминават всички, като разбира се ме изпреварват на непрекъсната лента с 80км/ч, нищо че на 100 метра по-надолу има пешеходна пътека.
Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 1059 НеутралноВръщането на камерите по колите се прави с цел да се угоди на полицейските синдикати , както бе по време на Р.Петков който открито им казваше че , '' хранилката е в ръцете Ви , това ви е и допълнителната заплата '' . По този начин на полицаите се осигуряват доходи и власт за терор над дисциплинираните шофери , защото джигитите са баровци и бандити и по полицейско правило не се закачат защото ги е страх и имат проблеми после самите полицай . Този рекет е нагнетяване на политическо напрежение и се прави от самите синдикати чийто лидери са от петата колона и изпълняват задачи по дебалансиране на правителството нередени от пасола или дирекно от Кремъл . До този момент се стигна и от бойкотирането от страна на администрацията на МВР по отношение събираемоста на глобите с фишове от камерите , която клони към 3-4% .
Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?historama
Рейтинг: 3873 НеутралноСанкционираните състезатели са по 1 или 2-ма годишно. Преследваните са разни нещастници нарушили безумните ограничения от 50 или 60 км, монтирани на всеки 10 км по републиканския път София-Варна.
historama
Рейтинг: 3873 НеутралноИма разлика в т.нар. "стационарни камери", чиято местостоянка е официална, и камерите по патрулките модел TFR1-M № 604–мобилна система за видеоконтрол.
Издаването на "електронен фиш" (ЕФ) е строго ограничено и възможно само в случаите на предварително стационарно позиционирани технически средства, докато при използването на мобилни технически средства (TFR1-M -система за видеоконтрол) обслужвани и използвани непосредствено от контролен орган тази разпоредба е неприложима, и за констатираните с тези технически средства нарушения на ЗДвП е приложим общият ред за съставяне на АУАН при спазване на правилата, разписани в разпоредбите на чл. 36 – 43 от ЗАНН, като се осигури възможност на нарушителя да депозира възражения по реда на чл. 44 от ЗАНН, и едва след обсъждането му да се издаде НП по реда на чл. 53 от ЗАНН.
Което означава, че издадените ЕФ с мобилни камери са в съществено нарушаване на процесуалните правила, и само необжалваните не са отпаднали.
historama
Рейтинг: 3873 НеутралноДо коментар [#21] от "historama":
текстът по този постинг е преписан от съдебно решение на Районен съд В. Търново
hope
Рейтинг: 3614 НеутралноВ МВР трият записи, вярно срещу пари!
Любовта ще спаси света!!!Тези глоби са за простолюдието!
hamiltonf
Рейтинг: 4342 НеутралноДо коментар [#21] от "historama":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Колко ел. фишове са отпаднали, не е истина, на на никой не му е пукало, най-вече на юридическия отдел на КАТ,
"В процесния случай електронният фиш/ЕФ/ е издаден при съществено нарушение на административно-наказателните правила.Нарушението е установено чрез АТС тип мобилна система TFR1-M. В хипотезата на чл.189 ал.4 от ЗДВП, установяването и заснемането на нарушение, могат да се осъществяват само със стационарно техническо средство, което е предварително обозначено и функционира автоматизирано в отсъствие на контролен орган. Това е така, защото издаването на електронния фиш е строго ограничено и възможно само в случаите на предварително стационарно позиционирани технически средства със съответните предварителни обозначения за съществуването им (чл. 165 ал. 2, т. 6 и т. 7 ЗДвП), докато при използване на мобилни технически средства, обслужвани и използвани непосредствено от контролен орган, тази разпоредба е неприложима и за констатираните с тези технически средства нарушения на ЗДвП е приложим общият ред за съставяне на АУАН и издаване на наказателно постановление.
При това положение следва да се приеме, че електронния фиш е издаден при съществено нарушаване на процесуални правила, тъй като издаването му е било обусловено от установяването на нарушението чрез мобилно, а не чрез стационарно позиционирано техническо устройство. В този случай е следвало не да се издава електронен фиш по реда на чл.189 ал.4 от ЗДвП, а да се издаде акт за установяване на нарушение, при спазване на правилата, разписани в разпоредбите на чл. 36 – 43 от ЗАНН, като се осигури възможност на нарушителя да депозира възражение по реда на чл.44 от ЗАНН, като след обсъждането му и евентуалното прилагане на чл.52, ал.4 от ЗАНН е следвало да се издаде наказателно постановление по реда на чл.53 от ЗАНН. Допуснатото нарушение е съществено и е неотстранимо във фазата на съдебния контрол..."
Няколко Решения прочетох, всички едно и също.... Няма ли наказани в КАТ?!
<marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
Рейтинг: 233 ВеселоМеВеРе Пикчурз Продакшн репризентз да муувий :"И ко шъ прайм ся ?". В гладните роли: сержант Ушев, старшина Прасин.
UJC4040
Рейтинг: 631 НеутралноДо коментар [#24] от "hamiltonf1":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.До коментар [#9] от "vassilun":
До коментар [#20] от "historama":
Защо да има наказани в КАТ, камерите са "оръдие на труда". Лошото е, че няма кой да контролира КАТ.
Много често ограниченията са умишлено направени на безумни места. Трябва ли да изкараш пари, пращаш колата там, и завалява златен дъжд.
Ботевградско шосе в участъците, които са с четири ленти, НЯМА кола, която да не е в нарушение. Фандъкова даде няколко милиона, и в златния доклад пишеше, че скоростта там трябва да е 70 км/ч. Защо да го прави, КАТ винаги е против. Мотивите им са повече от прозрачни.
historama
Рейтинг: 3873 Неутралнонай-вероятно няма. А това е най-отвратителното в герберастката държава- държавни служители на бюджетна издръжка тормозят и мамят граждани-данъкоплатци!
О Т В Р А Т!
Росен Радославов
Рейтинг: 1944 НеутралноДо коментар [#13] от "Lou":
Когато станем като Русия. Там май е задължително, защото това е страната с най-безумните катастрофи. в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Росен Радославов
Рейтинг: 1944 НеутралноДо коментар [#27] от "historama":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПрактиката на катаджийски тормоз е още от соца.
Соц мараня тресе катаджийските управления. Нищо съществено там не се е променило.
Има отделни хора-катаджии, които са съвестни, но не са много.
Един такъв преди много години ме спря ей така, за проверка. Всичко ми беше наред, но човека ме пита дали знам, че книжката ми изтича след няколко месеца. Естествено не знаех. Каза ми просто да си направя медицинско за нова книжка, но да не ходя да си губя времето за такава. Каза, че ако друг катаджия види, че имам медицинско няма да ме глоби. И това можело да продължи поне десетина месеца.
Ама такива хора са много малко.
historama
Рейтинг: 3873 НеутралноДо коментар [#29] от "Росен (Путлер капут)":
и аз имам подобен случай. Някъде в Розовата долина излизам на главния път и ме спряха. След проверката забеляза, че на същия ден ми изтича датата за технически преглед, и ме посъветва при първия пункт да спра, за да си нямам неприятности.
Само че подобни случаи са толкова рядко, че си ги спомняме дълго време
mitko mitev
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#20:"historama"][/quote]
Може и да си прав, а може би не и искаш да се правиш на мъж по пътищата хванал волана.
Всъщност въпроса има 3 големи важни страни, бих казал равностранен триъгълник.
1. Това че има необмислени, безумни, странни знаци по пътищата и тарикатите КАТ лежат точно там - истина си е. Трябва преосмисляне на знаците и промяна в поведението на МВР и КАТ.
2. Това че са ма 10 км по пътя София-Варна почти е вярно, малко преувеличено но почти. Карам по този път от 25 години и знам как е. Но след ограничението, когато става 90 км/ч , ако си карал с такава ниска скорост де, забелязал ли си че само ти караш с 90 и всичко лети покрай теб. Тук вече не е 50 км/ч. оправданието. Какъв мотив ще изкараш от задния джоб - може би че имаш нова кола за която е вредно 90 км/ч. или че мразиш света и искаш да трепеш хората до теб и срещу теб. Лятото ходих до Гърция и на Кресна какво ли не видях като рали изпълнения. После същите тези "мачовци" след Кулата караха с 70 км/ч при гръцките ограничения 80 км/ч. Тук какъв ще е довода или причината.
Малко ще се отклоня - От Благоевград до след Сандански има всякакви 60, 50, 40 и наистина на всеки знак клечеше полицай и махаше с палка. Хората спираха даваха по 20лв усмихваха се и пак тръгваха с 120 км/ч . И полицая доволен и шофьора доволен. Единия позабогатял малко, другия че прави каквото си иска срещу 20лв. След границата - ооо изненада, няма нито един, ама нито един гръцки полицай на пътя. Обаче същите карат с 70, защо ли? Просто на следващия пункт те спират, показват ти снимката, свалят ти номера на колата и тръгваш по мъките, само защото си "мачо".
3. И трето, но не по важност. Геноцидната политика на правителствата след 1989 по отношение на северна България по въпроса на инфраструктурата. Досега Борисов обслужва само турски,гръцки и малко немски интереси но не и БЪЛГАРСКИ интереси по въпроса за нови пътища и магистрали и тунели. Всичко се наливаше към капитан Андреево или Кулата. За замазване на очите малко и до Бургас. А северна България остана както си е по времето на Живков. От София до Правец и Шумен до Варна. Северняците пътища няма да видим, затова си и караме при тези 40,50,60 ограничения. Ако и севера има магистали - ами ще си караме без катаджии и снимки- повече от ясно е. Защо няма нито един тунел през Стара планина и като падне сняг България се изолира сама в себе си на две. Ами пак въпроса към ББ. Защо му е изгодно България да е разкъсана и изолирана зимата и от Плевен да ходиш до Пловдив през София.
Извинявам се ако съм бил разточителен.
shumkar
Рейтинг: 955 Неутрално[quote#27:"historama"][/quote]
всички милиционери по пътищата. А в градовете хората сами се пазят.