Пътната полиция пусна 28 прецизни камери за скорост, не се ловят от антирадар

Пътната полиция пусна 28 прецизни камери за скорост, не се ловят от антирадар

© Юлия Лазарова



Служителите на Пътна полиция в страната от днес използват 28 нови преносими камери за засичане на скоростта. Те снимат и в двете посоки и не могат да бъдат засечени от антирадарите, защото работят с лазер, предаде Би Ти Ви.


Друго предимство на новите камери е, че могат прецизно да определят скоростта на няколко попаднали в кадъра коли. До момента, когато имаше снимани няколко автомобила, не се налагаха глоби, заради невъзможността да се докаже на кой от тях е нарушението. През миналата година, при направени над 490 хиляди снимки на нарушители, около една пета не са изпратени, по тази причина.


За момента пътната полиция разполага с 28 от новите камери. Те се събират в куфар, като монтирането, и настройването им отнема 15 минути.


Устройствата могат да снимат и нощем, като могат да бъдат поставени както край пътя, така и над него - на пасарелки и надлези. При изключването на всяка камера тя автоматично изпраща събраните данни за нарушения в информационната система на пътната полиция.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    "Друго предимство на новите камери е, че могат прецизно да определят скоростта на няколко попаднали в кадъра коли..."


    Как ще става това, остава да разберем при първите съдебни решения при подобни случаи

    скоростен индекс "Y"
  2. 2 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 951 Любопитно

    Има надежда, малка стъпка към европеизация!Но такава бройка е незначителна, в цивилизования свят шкембелии с козирки и палки просто НЕ СЕ виждат. Нито по улици, нито по пътищата. А нарушенията (и най-малките) се фиксират от хилядите стационарни камери и глобите си вървят редовно, както водата във водомера. Една хубава камера замества (безпристрастно и прецизно) много фуражки. Същата камера се изплаща стократно от постъпления от глоби, а шапкарите са на заплата, рушветите са невъзможни... С милионите, дето отидоха за увеличение на милиционерските заплати можеше да се решат нещата, ама... няма да е в този век, май... ;-)

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4185 Неутрално

    Дано тези мерки помогнат идиотията по нашите пътища да намалее.

  4. 4 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Терминът не е "антирадар", а е "радар-детектор" (radar detector). Радар-детекторите не са забранени от нашия ЗДвП. В много други държави са забранени.

    "Антирадар" се наричат устройства, които активно пречат на устройствата на КАТ (напр. чрез излъчване на силен сигнал на честотата на радара на КАТ), като по този начин ги възпрепястват да извършат засичане на скоростта. Такива устройства се наричат "radar jammer" и са забранени навсякъде по света, вкл. и у нас.

  5. 5 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 494 Неутрално

    брей богата държава , за 28 камери 1 500 000 лева ? чудо на техниката , даже по електронен път ще изпраща рушветите на няКОЙ в офшорна сметка

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    Сега остава да вдигнат и събираемостта на глобите, че преди беше трагично.

    Хора с по 10-20 глоби продължават да си карат, да нарушават правилата и да не плащат.

  7. 7 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Всички радар-детектори (дори и доста старите) могат да засичат лазерни "радари". Това, обаче, не помага на водача по никакъв начин, тъй като лазерният "радар" може да засече от километри. В момента, в който ти свирне алармата за наличие на лазер, ти вече си засечен. Нямаш време да намалиш.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4550 Весело

    До коментар [#7] от "Smoke":

    "....тъй като лазерният "радар" може да засече от километри..."



    Чел съм характеристиките на същия радар, не съм стигнал още до обхвата. Та, за колко километра става дума?

    скоростен индекс "Y"
  9. 9 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    До коментар [#2] от "Йоаникий":

    Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете. :-) Раздвайте се как Бай Брадъра отнема парче по парче свободата Ви. Скоро миснитерството на истината ще е навсякъде. :-)

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    До коментар [#5] от "rossen4i4o":

    Верно ли са платили по 55 хил лева за камера?! За толкова пари доста Лазаровци щяха да засичат скоростта от храстите!

  11. 11 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Притежавам скъп радар-детектор (американски, Beltronics Vector 995), струваше $250, който беше доста добър навремето. Отдавна не го ползвам, тъй като дори и той не засича стационарните камери, което ме кара да си мисля, че те не са с радар, а са с друга технология (вероятно фото-камера, която прави поредица от снимки, на които сканира МПС-то и определя преместването му между няколко кадъра). Ако пък са с радар, той е на честота К-band (24.125-24.150 GHz), на която пък у нас са повечето датчици на автоматично-отварящите се врати на бензиностанции и всякакви други сгради, поради което когато съм включил сканиране на тази честота, устройството пищеше при преминаване покрай такъв "отваряч" на врата.

    Мобилните камери, с които първоначално беше оборудван нашият КАТ, бяха скъпи и модерни камери от типа на Gatso, които работеха на честота Ka-band (34.7 GHz). Знам го от личен опит, тъй като бях един от първите глобени с такава камера. После минавах няколко пъти покрай една такава кола на КАТ, за да си тествам радар-детектора и за да видя на коя честота са :) Тези камери са много трудни за засичане от достатъчно разстояние, тъй като излъчват с много малка мощност (5 mW) и "стрелят" в гръб (когато вече е късно да реагираш), докато стандартните катаджийски радари те стрелят с 50 mW в лице (т.е. много по-отдалеч и с много по-евтин радар-детектор могат да се засекат). За да засечеш Gatso от достатъчно разстояние, че да можеш да намалиш, трябва или да разполагаш с много скъп радар-детектор, или да имаш късмета да засечеш отражение от кола пред теб, преминала покрай катаджиите. За щастие тези камери в нашия КАТ бяха много малко (тъй като са скъпи), може даже и да бяха само няколко (за експеримент) и отдавна не се ползват в нашия КАТ.

    По-следващите (масовите) мобилни камери на КАТ, обаче, са по-евтини модели със стария катаджийски радар ТР-4 (или негов дериват), който си работи на X-band (10.525 GHz). Те са лесни за засичане отдалеч.

    За обобщение, с две думи - с лазерните "радари" ще имаме проблеми :)

  12. 12 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Чел съм характеристиките на същия радар, не съм стигнал още до обхвата. Та, за колко километра става дума?
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf1

    Не знам, не съм се интересувал. Преди, когато се интересувах и четях в специализирани американски сайтове, там пишеха, че може от 1-2 мили дори. Трябва, разбира се, да има пряка видимост. Т.е. движиш се по равно поле в пустинята в Невада или Ню Мексико, няма жива кола, не виждаш жива душа на километри напред, а те те щракват отдалеч още преди да можеш да ги забележиш. Това, разбира се е за случай, при който ще те спрат, за да те глобят когато стигнеш до тях. Иначе няма как да направят снимка толкова отдалеч.

  13. 13 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 450 Весело

    Да не би да са като хиперзвуковата ракета на Путин?

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#11] от "Smoke":

    Радар, струващ 250 долара не може по никакъв начин да се нарече скъп, след като има "събратя" на цени от над 6-8 000 долара...

    скоростен индекс "Y"
  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#11] от "Smoke":Радар, струващ 250 долара не може по никакъв начин да се нарече скъп, след като има "събратя" на цени от над 6-8 000 долара...
    —цитат от коментар 14 на hamiltonf1

    Е, говоря за масовите (напр. Cobra) и разни руски, които се продаваха у нас и които струваха между 50 и 150 лв. В САЩ Valentine One (който беше като benchmark) струваше около $400-$500. Толкова бяха и най-скъпите модели на Beltronics. Не съм чувал за радар-детектори, струващи $6000-8000. Да не би да става въпрос за някакви radar jammer-и?

  16. 16 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    Ще става...до 4 МПС-та едновременно. Ти чакай съда :D

  17. 17 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#11] от "Smoke":

    Моят радар е в главата ми, винаги е настроен на законната скорост на пътя, до сега никога не ме е предавал и все още съм без глоби.

  18. 18 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#2] от "Йоаникий":

    Милионите никъде не са отишли още. Само в устата на Банкянския като обещание и в твоята глава!

  19. 19 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#4] от "Smoke":

    М-м-да-а, така е, ама от Дневник от'де да ги знаят тЕа работи...

  20. 20 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#7] от "Smoke":

    Абе не е баш така. Щото ако те "засече от километри", ще имаш време да намалиш...докато радара засича тези на метрите :D До 4 МПС, сеш'ли се?

  21. 21 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Доколкото знам, устройствата на АПИ, чрез които се преброяват минаващите автомобили по нашите пътища (става въпрос за онези метални рамки с камери отгоре), могат по принцип да засичат и скорост. Принципът им на действие е следният - долу на пътя на всяко едно платно има положен кабел, който работи като индуктивна рамка. При преминаване на МПС чрез тази индуктивна рамка се определя дали е мотоциклет, автомобил или камион. Определя се и за колко време е преминал през рамката (т.е. с каква скорост). Камерите отгоре са с инфрачервен прожектор и могат да правят снимки и през нощта.

    Тези камери, обаче, не се използват в момента за засичане на скорост. За да се ползват за засичане на скорост, трябва допълнителен софтуер (т.е. софтуерни лицензи), които струват скъпо и доколкото знам не са закупени от АПИ. Няма и връзка м/у системата на АПИ и КАТ. Трябва и да се лицензират за засичане на скорост, а също и да преминават периодичен тест, което не виждам как ще стане в наши условия.

  22. 22 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    не проблема в камерите , а в идиотския милиционеризъм , с тея пари можеха да преработат светофарите на много кръстовища , където пешоходци и автомобили си пресичат пътищата , спестено време и спестени нерви за всички , ама нали все ги тегли към залягане в храсталака и ;закони; за пладнеши грабеж , ;държавност; на идиократите , те това е в основата

  23. 23 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Състезанието е много несъразмерно. Полицията инвестира 55х. лева в измерители на скорост, а "състезателите" искат да минат с 600 лева за детектиране на измерителите. Не помагат приложенията с означени места на радари, понеже радарите ги местят, а честитките идват след време. При 55х лева за устройство то може да съдържа различни режими на работа с цел по трудна детекция. То и при старите радари печените полицай "стреляха" краткотрайно само към видимо бързодвижещи се коли - радардетектора не помага. Май трябва да се спазват ограниченията.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  24. 24 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    А кой ще има право да трие данните от камерите? Защото минават линейки,полицейски,депутатски.Трябва да ловят само аборигени.Също и ТИР-ове,особено чужди,не трябва да се снимат,защото създават много работа на органите.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  25. 25 Профил на mitko mitev
    mitko mitev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Лошото е , че ще ги слагат на "невероятните" ограничения по пътищата 40-50-60 по първокласните пътища , защото ще има златен дъжд от фишове. Реалната им полза ще е ако се ползват в населени места или на местата без ограничения където закона казва да караш с 90км/ч. За магистралите са малко приложими.

  26. 26 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Лазаре, я кАжи, как минА тоа другар покрай тебе?

  27. 27 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Състезанието е много несъразмерно. Полицията инвестира 55х. лева в измерители на скорост, а "състезателите" искат да минат с 600 лева за детектиране на измерителите. При 55х лева за устройство то може да съдържа различни режими на работа с цел по трудна детекция. То и при старите радари печените полицай "стреляха" краткотрайно само към видимо бързодвижещи се коли - радардетектора не помага. Май трябва да се спазват ограниченията.
    —цитат от коментар 23 на korc

    Много отдавна западните радари имат т.нар. Burst Mode, при който радарът пуска много кратък "burst", чрез който само "опипва" скоростта на движещия се автомобил и ако прецени, че тя е по-висока, чак тогава превключва в нормален режим, в който прецизно да я засече и да направи снимки. Поради това, че burst-ът е много кратък, повечето радар-детектори или не могат да го анализират достатъчно бързо (тъй като процесорите им са слаби и не могат толкова бързо да сканират и анализират целия спектър), или пък го филтрират като false alert (т.е. го игнорират). Следва честитка :)

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    По магистрали в Италия съм виждал друг, различен подход за контрол на скоростта (въпреки че впечатлението ми е, че никой в Италия не спазва ограничения на скоростта). Та карам си аз (преди 10 години) с кола под наем от Неапол за Рим и забелязвам, че камера ме снима (включи се светкавица), но аз със сигурност бях под ограничението. Спирам на първата бензиностанция за кафе и звъня на колега - италианец. Той казва, че добре съм направил с кафето. Една камера те снима. Втора камера те снима след няколко километра и засичат времето, за което си преминал разстоянието между двете камери. Според колегата всички италианци нарушават, но обичат кафе! 🤣

  29. 29 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Състезанието е много несъразмерно.
    —цитат от коментар 23 на korc

    Да, несъразмерно е. То винаги е съществувало, с временен превес на едната или другата страна. С новите технологии (фото-радари и камери за средна скорост) превесът отиде трайно на страната на пътната полиция. Аз затова се отказах от това технологично състезание, тъй като не мога да го спечеля.

  30. 30 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#28] от "vassilun":
    Да, така е в Северна Италия, където масово има камери по автомагистралите и те са през 5-10 километра, така че няма как да стане със спиране за кафе.

    В Южна Италия е друга бира - там почти няма камери и има джигити, които на 130 км/ч превключват на втора :)

  31. 31 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Джентълмени, до кога ще играем Андрешковци?
    Кога ще станем по-улегнали момчета, поне горе-долу спазващи ограниченията?
    Пиша с признанието, че обичам да пришпорвам жребеца и да се опивам от високата скорост (това е вид наркотик).
    Глобяван съм за висока скорост, а дамите в колата все негодуват от бързото каране...
    Хайде да пораснем все някога!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  32. 32 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Джентълмени, до кога ще играем Андрешковци?Кога ще станем по-улегнали момчета, поне горе-долу спазващи ограниченията?Пиша с признанието, че обичам да пришпорвам жребеца и да се опивам от високата скорост (това е вид наркотик). Глобяван съм за висока скорост, а дамите в колата все негодуват от бързото каране...Хайде да пораснем все някога!
    —цитат от коментар 31 на Торбеш

    Интересното при мен е, че без да се правя на Андрешковец (т.е. без да се пазя много-много от КАТ), не съм глобяван през последните 6-8 години. Чудя се на какво се дължи. За скорот често съм бил не за глоба, ами направо за вземане на книжката. Явно контролът не е достатъчен. Не карам арогантно, изпреварвам внимателно, преценявам пътните условия, което разбира се не ме оправдава за нарушаването на правилата за скорост.

  33. 33 Профил на Пламен Михайлов
    Пламен Михайлов
    Рейтинг: 397 Весело

    До коментар [#1] от "hamiltonf1": Сетих се за аналогичен случай: UK - 2005. Моторист, минавайки с разрешена скорост край Speed Camera и показва Среден Пръст, обаче, явно друга кола активира камерата, и на фокус е и моторджията. След 2 седмици получава снимка и глоба 5 пъти по -голяма от тази за превишена скорост - а именно за обида на Полицейски служител ;-) Та като се почнаха едни дискусии ... камерата ченге ли е или не

    artmosphere
  34. 34 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 478 Неутрално

    В борбата с радарите има лесен и сигурен метод - никога не карайте с повече от 10 км/ч над ограничението. ;)

  35. 35 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#32] от "Smoke":

    Аз се оправдавам сам,защото смятам,че затова имам книжка-да мога да вземам решения и по-важна ми е безопасността,отколкото регулация,неадекватна в много случаи.Примери бол.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  36. 36 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Еми а дано всичко е както е написано!

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    До коментар [#34] от "sylvester":

    В САЩ до 10% над ограничението няма проблем. Но в Индиана ограничението на магистрала е 40 мили! Безумие! Особено, когато няма трафик. А пък огромните камиони те подминават като малка гара!

  38. 38 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Моята кола пък ни една камера не я лови, така че Кат могат да набиват колко си камери искат

  39. 39 Профил на mitko mitev
    mitko mitev
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#32] от "Smoke":Аз се оправдавам сам,защото смятам,че затова имам книжка-да мога да вземам решения и по-важна ми е безопасността,отколкото регулация,неадекватна в много случаи.Примери бол.
    —цитат от коментар 35 на Майндърбайндър


    Може се рагулираш сам - другия път , а в твоя мачовски случай много по важно в случая явно е безопастността на другите на пътя защото ти явно си опасен. Тези приказки може да си ги приказваш ако си сам на пътя и има само една кола - твоята, и може да чупиш безотговорно само една глава - твоята.
    Ооо и да не забравя, горещо ти препоръчвам да се поперчиш така и в друга държава, "примери бол". Да речем Гърция, Франция, Германия , избери си може и друга държава. Само че там не може да ги купиш за 20лв / 10 евро . Ще ти вземат и гащите, и колата , че може и къщата. ( ако не е на татенцето дето ти е купил колата).
    Единственото място където сте ти мине номера е при братята ти руснаци.

  40. 40 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    имам радар детектор ,някаква японска марка ,досега не е пропускал ,спасявал ме е десетки пъти и ми свирва ,не свири само при стационарните камери , или пищи на много близо ,но ние ги знаем тях .

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на kkh19555737
    kkh19555737
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Майндърбайндър":

    Никъде не съм чел че книжката е разрешително за нарушение на закона.
    Заради такива като теб България ще върви надолу а Германия нагоре.

  44. 44 Профил на quomentator
    quomentator
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Лошото е , че ще ги слагат на "невероятните" ограничения по пътищата 40-50-60 по първокласните пътища , защото ще има златен дъжд от фишове. Реалната им полза ще е ако се ползват в населени места или на местата без ограничения където закона казва да караш с 90км/ч. За магистралите са малко приложими.
    —цитат от коментар 25 на mitko mitev


    Тъй ли? Щото по пътищата където е разрешено 90, са ме изпреварвали с поне 120. Респективно по магистралите като изпреварвам със 140 ми светкат разни пичове изотзаде, че им преча разбираш ли. И 250 да сложат ограничение пак ще се намерят тарикати с "голфове" да карат по-бързо.

  45. 45 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#39] от "mitko mitev":

    Пропуснал съм да спомена,че с праволинейни милиционери не споря,поради лесно обясними причини.Регулирам се сам,защото официалната регулация е неадекватна.Разминават се знаци и пътна маркировка.Не се санкционират шосейно-преносими курници,които се тътрят с 60 и тровят трафика.Не санкционират ТИР-ове,които на баир не могат да вдигнат 50,а на равното ме изпреварват със 120.Маркировката ми разрешава да изпреварвам 100 м преди завой без никаква видимост.Не карам със 140 на Софийския Хемус,защото ми е важна безопасността иси пазя пломбите.На лесни участъци без трафик си позволявам скорост над разрешената,защото мога да мисля сам ,безопасно е и не чакам подобни на теб да ми дават акъл,защото ми вредят на Айкюто.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  46. 46 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#43] от "kkh19555737":

    На първо място е безопасността,а законът е на второ. Ако изпреварваш някой,който се движи с 80,ще поддържаш 90 докато го изпревариш ли? Вероятността тогава да се движиш и ти нагоре,като Германия,нараства значително.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  47. 47 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Забележете с каква скорост мърлювците минават покрай полицейска кола.При разрешени 90,те се тътрят с 60,да ги видят колко са примерни.Дедите им така са слизали от коня,когато се разминават с турчин.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  48. 48 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    Една голяма част от знаците за ограничения на скоростта извън населените места са меко казано неадекватни. На участъци с нормална скорост 90 стои някакъв знак 50 . Аргументи за това никакви. Просто милиционерите така са решили. Става даже по-опасно да бъде спазвана тази ниска скорост отколкото умерено да нарушиш ограничението. А иначе за населени места там трябват жестоки санкции за превишена скорост над 50, четирицифрени глоби, отнемане на свидетелството за управление за една година и т.н

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  49. 49 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#23] от "korc":

    Принципно си прав, но има едно НО. Полицаите седят в храсталаци на безсмислени места , но със знак 1 40, я 60, само с цел да те глобят, а не с цел превенция на пътя. Карам постоянно и по много по цялата страна. Никога не стоят на опасните места. Пример от днес - на пътя Русе-Бяла, където постоянно се изтрепват хора нямаше полиция, но за сметка на това висяха над 3 часа (видях ги там и в двете посоки) на пътя Русе-Силистра пред една свинеферма с ограничение 60 на извънградски път, защото видиш оттам излизали 20-30 коли дневно. Е, затова хората карат с радар-детектори. Ако седяха там, където е нужно и си вършеха работата съвестно, никой нямаше да има нещо против. Преди поне го разбирах това висене на "чакалата" - взимаха рушвети, ама сега с камерите -за какво - пълна милиционерщина - ще глобяваме на безсмислени места, вместо да правим превенция на наистина опасните места, където идиотите ще те утрепят на пътя за едното нищо.

  50. 50 Профил на mitko mitev
    mitko mitev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#44:"quomentator"][/quote]

    +
    И аз това казвах, ама или не мога да го напиша или не си ме разбрал правилно. Та казвах , че камерите да не ги слагат само на смахнатите 50-60 по първокласните , но и на местата без ограничения където с 90 не се кара. Както и на магистралите, макар че там не са много тези с над 140 а и липсата на срещупосочно не е така опасно.
    А вече друг е въпроса, след като данните отидат в базата на МВР кой ще получи фиша и на кого ще го изтрият. Там корупцията е колосална.

  51. 51 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#24] от "Майндърбайндър":

    Данните са неизтриваеми за обикновения служител в колата.

    След смяна се сваля целия HDD и се източва оторизирано в управлението файла, който е заключен, после заминава на обработка в централата в София. Преглежда се през софтуеър там и при нужда ръчно .
    Тоест на местно ниво не минаваш.:)
    ...Поне засега

  52. 52 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#33] от "Пламен Михайлов":

    С моторите е съвсем друга бира - карам и мотор - освен, ако камерата не снима в гръб - може да си караш с колкото искаш - моторите преден номер нямат. На снимката се вижда мотор, с водач с каска и това е - просто се подминава - може не среден пръст, ами и оная работа да си размахаш - важи за всички държави. Но истината е, че мотористите са опасни най-вече за себе си. Докато тия дето на магистралата при 140 км/ч в лява лента те застигат и ти присвяткват все едно си спрял - е, тези трябва да се озаптят. Ам полицията виси в храстите на някое безсмислено 40

  53. 53 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 358 Неутрално

    въобще не ми пука ...ходя пеш

  54. 54 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Доколкото съм запознат, досега катаджиите нямаха право да засичат за скорост по тъмно, защото трудно се доказва коя е колата ( или не са имали въобще или достатъчно камери с такива възможности). Не съм сигурен в това, но наистина не мисля, че съм виждал минцифайки с радар по тъмно някога, а и светкавица не съм виждал. Тези лазерни каква разлика правят, ако не могат после камерите да ми хванат номера в тъмното? Не превишавам скоростта, но винаги принципно съм се чудил.

  55. 55 Профил на mitko mitev
    mitko mitev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За мобилните камери не знам, но фиксираните снимат със светкавица. Снимаха и през тъмното, но и за това бе измислено лечение. Появиха се едни спрейове , както и фолио което се наслагваше на номера и при снимане със светкавица дава един бласкъв ефекти и номера не се вижда.
    Сега новите може да снимат в друга част на спектъра. Спомни си филма "Хищникът" :)) .
    Едва ли ще ни лъжат че могат и на тъмно. Скоро ще се разбере.

  56. 56 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    За съжаление камерите не могат да подменят човешкия елемент, без който не може. И именно там КАТ се издънва, защото там им са кусурите.

  57. 57 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Забележете-ще изпраща данни след като бъде изключена...
    Да има време да се разпитаме “ко ши прайм ся”, “какво работиш”.. все един хубави въпроси, които може да те доведат до изтриване на записчето-сигурен съм, че има тази опция - за Цецо, Боко, колите на НСО, НАП, парламента, от “оня списък”, дарителите и служители с частни коли на МВР (коуегите), Кравата, Очите, Пъпеша и Брендо(че пак им се изплъзна)

  58. 58 Профил на chichoficho
    chichoficho
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":

    По-скоро 40 мили е минималната скорост. Максималната е 70 мили в час за коли и 65 за камиони в Индиана.

  59. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    Събираемостта е вече коренно различна.
    Пробвай да не си платиш глоба, да видиш какво става.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 60 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    Аз никога не съм ползвал или притежавал радар-детектор и през живота си с активен ежедневен шофьорски стаж от 28 години имам 3 глоби а скорост.
    Поуката е - карайте бавно.
    И аз нарушавам, и то почти постоянно, но първо - гледам да не е с много (до 20 км/ч отгоре), и второ, някак си инстинктивно усещам местата, на които би имало засада.
    Като противодействие засега най-доброто си остава присветването с фаровете от насрещните шофьори, както и по-масовото ползване на активни навигационни приложения като Waze.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  61. 61 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Спокойното каране спестява гориво, глоби и здравословни проблеми.

    Еретик
  62. 62 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Съгласен съм да вземат още 100 такива камери. Но искам ефективност в събирането на глобите и минимална намеса на човешкият фактор. Не разбирам какъв е проблемът глобата да отива директно в данъчната служба, да се обвързва с регистрационния номер на съответното МПС и да е дължима преди дори да ти бъде позволено да си платиш годишния данък? А като не си платил годишния данък, не можеш да минеш и ГТП. Който иска да кара без ГТП. Но като те хванат, спират автомобила от движение. А недай боже да направиш ПТП, застраховката ти не важи.

  63. 63 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Аз осъдих КАТ- Сандански дето ме светнаха на изнесени по на около 1-1.5 км северно и южно табели "край на населеното място" и ми отмениха глобата . Бях с 80 а "трябвало" да бъда с 50 ? ?
    Който не вярва да види сега въпросните табели на Струмяни са преместени веднага след къщите и то в двете посоки.
    Просто Струмяни на Е-79си е било " дойна крава " на КАТ .

  64. 64 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#63] от "deutscher._":

    Границите на населеното място не се определят от КАТ. Има десетки селища в България, където табелите са разположени много след или преди сгради. Нищо не ти пречи да спазваш ограниченията между двете табели. И Германия, киято гледам обичаш много, има много такива случаи. Но там обжалването няма да ти мине. А и вероятно караш без да нарушаваш. Важното е да си горд, че си сред тарикатите у нас.

  65. 65 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    има решение-ако имаш тройка в номера я правиш на осмица.Камерата да нима колкото иска софтуерът дава грешка.Може и четворка с единица.

  66. 66 Профил на Trifon
    Trifon
    Рейтинг: 279 Неутрално



    фиксираните снимат със светкавица. Снимаха и през тъмното, но и за това бе измислено лечение.
    —цитат от коментар 55 на mitko mitev


    Фиксираните имат и по-просто решение - снимат отзад и разчитат на твоето осветление на номера. Брат ми беше минал нощем, при гъста мъгла, на такава, разчитайки, че няма светкавица. И получи честитка - една голяма черна сянка на сив фон с малко бяло правоъгълниче, изнесено отстрани правоъгълничето с голямо увеличение и номера вече беше достатъчно четим.

  67. 67 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    До коментар [#63] от "deutscher._":
    До коментар [#64] от "truly":
    =============
    Вашият спор е за това, нормално ли е границите на населеното място да са далеч от първата/последната къща.
    Тука си го знаем, в Германия не ходя, но в Австрия има много села, в които влизаш със 100, намаляш до 60 на центъра, където има спирка, училище, магазин... и след центъра отново са разрешени 100. Не в градовете, разбира се. За мен е ненормално табелата да е на един изстрел разстояние от последната къща. Като Велинград в посока Юндола.

    Еретик
  68. 68 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#11] от "Smoke":

    Имам Вайпър на 15г. Няма проблем със засичане на стационарните радари. Напр. стационарният радар на Орлов Мост не функционирашемного дълго време.
    Ако КАТ имаха "политическа воля" нямаше да скопят камерите на изхода на околовръстното на изхода в посока Пловдив.
    И с наличните средства куките можеха да бъдат полезни.
    Въпросът е, сега след като накупиха "модерната работа" как ще се отрази това в статистиката - според мен почти никак!

    I Want To Believe
  69. 69 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    [quote#66:"Trifon"][/quote]

    Фиксираните камери имат едно голямо предимство пред мобилните - ЕФ от тях не отпадат в съда.
    От статията се разбира, че т. нар. "война по пътищата" е програма за събиране на глоби", а не против талибаните. Някой да цитира поне един случай за глобен мотоджигит?
    Обжалвайте ЕФ от мобилните камери! Те са протизаконни.

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    .... Важното е да си горд, че си сред тарикатите у нас.
    —цитат от коментар 64 на truly

    Пич (кукичка), няма нищо тарикатско в затормозването на трафика! Това просто е извратено милиционерско мислене.

  71. 71 Профил на Бриго докара Симеон
    Бриго докара Симеон
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#69] от "historama":

    Загиналите по пътищата през 1985-89 г. са почти 7 или 8 пъти повече отколкото през последните години.

  72. 72 Профил на Едсон Арантес До Насименто
    Едсон Арантес До Насименто
    Рейтинг: 5 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK