"Друго предимство на новите камери е, че могат прецизно да определят скоростта на няколко попаднали в кадъра коли..."
Как ще става това, остава да разберем при първите съдебни решения при подобни случаи
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Има надежда, малка стъпка към европеизация!Но такава бройка е незначителна, в цивилизования свят шкембелии с козирки и палки просто НЕ СЕ виждат. Нито по улици, нито по пътищата. А нарушенията (и най-малките) се фиксират от хилядите стационарни камери и глобите си вървят редовно, както водата във водомера. Една хубава камера замества (безпристрастно и прецизно) много фуражки. Същата камера се изплаща стократно от постъпления от глоби, а шапкарите са на заплата, рушветите са невъзможни... С милионите, дето отидоха за увеличение на милиционерските заплати можеше да се решат нещата, ама... няма да е в този век, май... ;-)
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Терминът не е "антирадар", а е "радар-детектор" (radar detector). Радар-детекторите не са забранени от нашия ЗДвП. В много други държави са забранени.
"Антирадар" се наричат устройства, които активно пречат на устройствата на КАТ (напр. чрез излъчване на силен сигнал на честотата на радара на КАТ), като по този начин ги възпрепястват да извършат засичане на скоростта. Такива устройства се наричат "radar jammer" и са забранени навсякъде по света, вкл. и у нас.
Всички радар-детектори (дори и доста старите) могат да засичат лазерни "радари". Това, обаче, не помага на водача по никакъв начин, тъй като лазерният "радар" може да засече от километри. В момента, в който ти свирне алармата за наличие на лазер, ти вече си засечен. Нямаш време да намалиш.
"....тъй като лазерният "радар" може да засече от километри..."
Чел съм характеристиките на същия радар, не съм стигнал още до обхвата. Та, за колко километра става дума?
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете. :-) Раздвайте се как Бай Брадъра отнема парче по парче свободата Ви. Скоро миснитерството на истината ще е навсякъде. :-)
Притежавам скъп радар-детектор (американски, Beltronics Vector 995), струваше $250, който беше доста добър навремето. Отдавна не го ползвам, тъй като дори и той не засича стационарните камери, което ме кара да си мисля, че те не са с радар, а са с друга технология (вероятно фото-камера, която прави поредица от снимки, на които сканира МПС-то и определя преместването му между няколко кадъра). Ако пък са с радар, той е на честота К-band (24.125-24.150 GHz), на която пък у нас са повечето датчици на автоматично-отварящите се врати на бензиностанции и всякакви други сгради, поради което когато съм включил сканиране на тази честота, устройството пищеше при преминаване покрай такъв "отваряч" на врата.
Мобилните камери, с които първоначално беше оборудван нашият КАТ, бяха скъпи и модерни камери от типа на Gatso, които работеха на честота Ka-band (34.7 GHz). Знам го от личен опит, тъй като бях един от първите глобени с такава камера. После минавах няколко пъти покрай една такава кола на КАТ, за да си тествам радар-детектора и за да видя на коя честота са :) Тези камери са много трудни за засичане от достатъчно разстояние, тъй като излъчват с много малка мощност (5 mW) и "стрелят" в гръб (когато вече е късно да реагираш), докато стандартните катаджийски радари те стрелят с 50 mW в лице (т.е. много по-отдалеч и с много по-евтин радар-детектор могат да се засекат). За да засечеш Gatso от достатъчно разстояние, че да можеш да намалиш, трябва или да разполагаш с много скъп радар-детектор, или да имаш късмета да засечеш отражение от кола пред теб, преминала покрай катаджиите. За щастие тези камери в нашия КАТ бяха много малко (тъй като са скъпи), може даже и да бяха само няколко (за експеримент) и отдавна не се ползват в нашия КАТ.
По-следващите (масовите) мобилни камери на КАТ, обаче, са по-евтини модели със стария катаджийски радар ТР-4 (или негов дериват), който си работи на X-band (10.525 GHz). Те са лесни за засичане отдалеч.
За обобщение, с две думи - с лазерните "радари" ще имаме проблеми :)
Не знам, не съм се интересувал. Преди, когато се интересувах и четях в специализирани американски сайтове, там пишеха, че може от 1-2 мили дори. Трябва, разбира се, да има пряка видимост. Т.е. движиш се по равно поле в пустинята в Невада или Ню Мексико, няма жива кола, не виждаш жива душа на километри напред, а те те щракват отдалеч още преди да можеш да ги забележиш. Това, разбира се е за случай, при който ще те спрат, за да те глобят когато стигнеш до тях. Иначе няма как да направят снимка толкова отдалеч.
Радар, струващ 250 долара не може по никакъв начин да се нарече скъп, след като има "събратя" на цени от над 6-8 000 долара...
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
До коментар [#11] от "Smoke":Радар, струващ 250 долара не може по никакъв начин да се нарече скъп, след като има "събратя" на цени от над 6-8 000 долара...
Е, говоря за масовите (напр. Cobra) и разни руски, които се продаваха у нас и които струваха между 50 и 150 лв. В САЩ Valentine One (който беше като benchmark) струваше около $400-$500. Толкова бяха и най-скъпите модели на Beltronics. Не съм чувал за радар-детектори, струващи $6000-8000. Да не би да става въпрос за някакви radar jammer-и?
Доколкото знам, устройствата на АПИ, чрез които се преброяват минаващите автомобили по нашите пътища (става въпрос за онези метални рамки с камери отгоре), могат по принцип да засичат и скорост. Принципът им на действие е следният - долу на пътя на всяко едно платно има положен кабел, който работи като индуктивна рамка. При преминаване на МПС чрез тази индуктивна рамка се определя дали е мотоциклет, автомобил или камион. Определя се и за колко време е преминал през рамката (т.е. с каква скорост). Камерите отгоре са с инфрачервен прожектор и могат да правят снимки и през нощта.
Тези камери, обаче, не се използват в момента за засичане на скорост. За да се ползват за засичане на скорост, трябва допълнителен софтуер (т.е. софтуерни лицензи), които струват скъпо и доколкото знам не са закупени от АПИ. Няма и връзка м/у системата на АПИ и КАТ. Трябва и да се лицензират за засичане на скорост, а също и да преминават периодичен тест, което не виждам как ще стане в наши условия.
не проблема в камерите , а в идиотския милиционеризъм , с тея пари можеха да преработат светофарите на много кръстовища , където пешоходци и автомобили си пресичат пътищата , спестено време и спестени нерви за всички , ама нали все ги тегли към залягане в храсталака и ;закони; за пладнеши грабеж , ;държавност; на идиократите , те това е в основата
Състезанието е много несъразмерно. Полицията инвестира 55х. лева в измерители на скорост, а "състезателите" искат да минат с 600 лева за детектиране на измерителите. Не помагат приложенията с означени места на радари, понеже радарите ги местят, а честитките идват след време. При 55х лева за устройство то може да съдържа различни режими на работа с цел по трудна детекция. То и при старите радари печените полицай "стреляха" краткотрайно само към видимо бързодвижещи се коли - радардетектора не помага. Май трябва да се спазват ограниченията.
А кой ще има право да трие данните от камерите? Защото минават линейки,полицейски,депутатски.Трябва да ловят само аборигени.Също и ТИР-ове,особено чужди,не трябва да се снимат,защото създават много работа на органите.
Лошото е , че ще ги слагат на "невероятните" ограничения по пътищата 40-50-60 по първокласните пътища , защото ще има златен дъжд от фишове. Реалната им полза ще е ако се ползват в населени места или на местата без ограничения където закона казва да караш с 90км/ч. За магистралите са малко приложими.
Състезанието е много несъразмерно. Полицията инвестира 55х. лева в измерители на скорост, а "състезателите" искат да минат с 600 лева за детектиране на измерителите. При 55х лева за устройство то може да съдържа различни режими на работа с цел по трудна детекция. То и при старите радари печените полицай "стреляха" краткотрайно само към видимо бързодвижещи се коли - радардетектора не помага. Май трябва да се спазват ограниченията.
Много отдавна западните радари имат т.нар. Burst Mode, при който радарът пуска много кратък "burst", чрез който само "опипва" скоростта на движещия се автомобил и ако прецени, че тя е по-висока, чак тогава превключва в нормален режим, в който прецизно да я засече и да направи снимки. Поради това, че burst-ът е много кратък, повечето радар-детектори или не могат да го анализират достатъчно бързо (тъй като процесорите им са слаби и не могат толкова бързо да сканират и анализират целия спектър), или пък го филтрират като false alert (т.е. го игнорират). Следва честитка :)
По магистрали в Италия съм виждал друг, различен подход за контрол на скоростта (въпреки че впечатлението ми е, че никой в Италия не спазва ограничения на скоростта). Та карам си аз (преди 10 години) с кола под наем от Неапол за Рим и забелязвам, че камера ме снима (включи се светкавица), но аз със сигурност бях под ограничението. Спирам на първата бензиностанция за кафе и звъня на колега - италианец. Той казва, че добре съм направил с кафето. Една камера те снима. Втора камера те снима след няколко километра и засичат времето, за което си преминал разстоянието между двете камери. Според колегата всички италианци нарушават, но обичат кафе! 🤣
Да, несъразмерно е. То винаги е съществувало, с временен превес на едната или другата страна. С новите технологии (фото-радари и камери за средна скорост) превесът отиде трайно на страната на пътната полиция. Аз затова се отказах от това технологично състезание, тъй като не мога да го спечеля.
До коментар [#28] от "vassilun": Да, така е в Северна Италия, където масово има камери по автомагистралите и те са през 5-10 километра, така че няма как да стане със спиране за кафе.
В Южна Италия е друга бира - там почти няма камери и има джигити, които на 130 км/ч превключват на втора :)
Джентълмени, до кога ще играем Андрешковци? Кога ще станем по-улегнали момчета, поне горе-долу спазващи ограниченията? Пиша с признанието, че обичам да пришпорвам жребеца и да се опивам от високата скорост (това е вид наркотик). Глобяван съм за висока скорост, а дамите в колата все негодуват от бързото каране... Хайде да пораснем все някога!
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
Джентълмени, до кога ще играем Андрешковци?Кога ще станем по-улегнали момчета, поне горе-долу спазващи ограниченията?Пиша с признанието, че обичам да пришпорвам жребеца и да се опивам от високата скорост (това е вид наркотик). Глобяван съм за висока скорост, а дамите в колата все негодуват от бързото каране...Хайде да пораснем все някога!
Интересното при мен е, че без да се правя на Андрешковец (т.е. без да се пазя много-много от КАТ), не съм глобяван през последните 6-8 години. Чудя се на какво се дължи. За скорот често съм бил не за глоба, ами направо за вземане на книжката. Явно контролът не е достатъчен. Не карам арогантно, изпреварвам внимателно, преценявам пътните условия, което разбира се не ме оправдава за нарушаването на правилата за скорост.
До коментар [#1] от "hamiltonf1": Сетих се за аналогичен случай: UK - 2005. Моторист, минавайки с разрешена скорост край Speed Camera и показва Среден Пръст, обаче, явно друга кола активира камерата, и на фокус е и моторджията. След 2 седмици получава снимка и глоба 5 пъти по -голяма от тази за превишена скорост - а именно за обида на Полицейски служител ;-) Та като се почнаха едни дискусии ... камерата ченге ли е или не
Аз се оправдавам сам,защото смятам,че затова имам книжка-да мога да вземам решения и по-важна ми е безопасността,отколкото регулация,неадекватна в много случаи.Примери бол.
В САЩ до 10% над ограничението няма проблем. Но в Индиана ограничението на магистрала е 40 мили! Безумие! Особено, когато няма трафик. А пък огромните камиони те подминават като малка гара!
До коментар [#32] от "Smoke":Аз се оправдавам сам,защото смятам,че затова имам книжка-да мога да вземам решения и по-важна ми е безопасността,отколкото регулация,неадекватна в много случаи.Примери бол.
Може се рагулираш сам - другия път , а в твоя мачовски случай много по важно в случая явно е безопастността на другите на пътя защото ти явно си опасен. Тези приказки може да си ги приказваш ако си сам на пътя и има само една кола - твоята, и може да чупиш безотговорно само една глава - твоята. Ооо и да не забравя, горещо ти препоръчвам да се поперчиш така и в друга държава, "примери бол". Да речем Гърция, Франция, Германия , избери си може и друга държава. Само че там не може да ги купиш за 20лв / 10 евро . Ще ти вземат и гащите, и колата , че може и къщата. ( ако не е на татенцето дето ти е купил колата). Единственото място където сте ти мине номера е при братята ти руснаци.
имам радар детектор ,някаква японска марка ,досега не е пропускал ,спасявал ме е десетки пъти и ми свирва ,не свири само при стационарните камери , или пищи на много близо ,но ние ги знаем тях .
Лошото е , че ще ги слагат на "невероятните" ограничения по пътищата 40-50-60 по първокласните пътища , защото ще има златен дъжд от фишове. Реалната им полза ще е ако се ползват в населени места или на местата без ограничения където закона казва да караш с 90км/ч. За магистралите са малко приложими.
Тъй ли? Щото по пътищата където е разрешено 90, са ме изпреварвали с поне 120. Респективно по магистралите като изпреварвам със 140 ми светкат разни пичове изотзаде, че им преча разбираш ли. И 250 да сложат ограничение пак ще се намерят тарикати с "голфове" да карат по-бързо.
Пропуснал съм да спомена,че с праволинейни милиционери не споря,поради лесно обясними причини.Регулирам се сам,защото официалната регулация е неадекватна.Разминават се знаци и пътна маркировка.Не се санкционират шосейно-преносими курници,които се тътрят с 60 и тровят трафика.Не санкционират ТИР-ове,които на баир не могат да вдигнат 50,а на равното ме изпреварват със 120.Маркировката ми разрешава да изпреварвам 100 м преди завой без никаква видимост.Не карам със 140 на Софийския Хемус,защото ми е важна безопасността иси пазя пломбите.На лесни участъци без трафик си позволявам скорост над разрешената,защото мога да мисля сам ,безопасно е и не чакам подобни на теб да ми дават акъл,защото ми вредят на Айкюто.
На първо място е безопасността,а законът е на второ. Ако изпреварваш някой,който се движи с 80,ще поддържаш 90 докато го изпревариш ли? Вероятността тогава да се движиш и ти нагоре,като Германия,нараства значително.
Забележете с каква скорост мърлювците минават покрай полицейска кола.При разрешени 90,те се тътрят с 60,да ги видят колко са примерни.Дедите им така са слизали от коня,когато се разминават с турчин.
Една голяма част от знаците за ограничения на скоростта извън населените места са меко казано неадекватни. На участъци с нормална скорост 90 стои някакъв знак 50 . Аргументи за това никакви. Просто милиционерите така са решили. Става даже по-опасно да бъде спазвана тази ниска скорост отколкото умерено да нарушиш ограничението. А иначе за населени места там трябват жестоки санкции за превишена скорост над 50, четирицифрени глоби, отнемане на свидетелството за управление за една година и т.н
Принципно си прав, но има едно НО. Полицаите седят в храсталаци на безсмислени места , но със знак 1 40, я 60, само с цел да те глобят, а не с цел превенция на пътя. Карам постоянно и по много по цялата страна. Никога не стоят на опасните места. Пример от днес - на пътя Русе-Бяла, където постоянно се изтрепват хора нямаше полиция, но за сметка на това висяха над 3 часа (видях ги там и в двете посоки) на пътя Русе-Силистра пред една свинеферма с ограничение 60 на извънградски път, защото видиш оттам излизали 20-30 коли дневно. Е, затова хората карат с радар-детектори. Ако седяха там, където е нужно и си вършеха работата съвестно, никой нямаше да има нещо против. Преди поне го разбирах това висене на "чакалата" - взимаха рушвети, ама сега с камерите -за какво - пълна милиционерщина - ще глобяваме на безсмислени места, вместо да правим превенция на наистина опасните места, където идиотите ще те утрепят на пътя за едното нищо.
+ И аз това казвах, ама или не мога да го напиша или не си ме разбрал правилно. Та казвах , че камерите да не ги слагат само на смахнатите 50-60 по първокласните , но и на местата без ограничения където с 90 не се кара. Както и на магистралите, макар че там не са много тези с над 140 а и липсата на срещупосочно не е така опасно. А вече друг е въпроса, след като данните отидат в базата на МВР кой ще получи фиша и на кого ще го изтрият. Там корупцията е колосална.
Данните са неизтриваеми за обикновения служител в колата.
След смяна се сваля целия HDD и се източва оторизирано в управлението файла, който е заключен, после заминава на обработка в централата в София. Преглежда се през софтуеър там и при нужда ръчно . Тоест на местно ниво не минаваш.:) ...Поне засега
С моторите е съвсем друга бира - карам и мотор - освен, ако камерата не снима в гръб - може да си караш с колкото искаш - моторите преден номер нямат. На снимката се вижда мотор, с водач с каска и това е - просто се подминава - може не среден пръст, ами и оная работа да си размахаш - важи за всички държави. Но истината е, че мотористите са опасни най-вече за себе си. Докато тия дето на магистралата при 140 км/ч в лява лента те застигат и ти присвяткват все едно си спрял - е, тези трябва да се озаптят. Ам полицията виси в храстите на някое безсмислено 40
Доколкото съм запознат, досега катаджиите нямаха право да засичат за скорост по тъмно, защото трудно се доказва коя е колата ( или не са имали въобще или достатъчно камери с такива възможности). Не съм сигурен в това, но наистина не мисля, че съм виждал минцифайки с радар по тъмно някога, а и светкавица не съм виждал. Тези лазерни каква разлика правят, ако не могат после камерите да ми хванат номера в тъмното? Не превишавам скоростта, но винаги принципно съм се чудил.
За мобилните камери не знам, но фиксираните снимат със светкавица. Снимаха и през тъмното, но и за това бе измислено лечение. Появиха се едни спрейове , както и фолио което се наслагваше на номера и при снимане със светкавица дава един бласкъв ефекти и номера не се вижда. Сега новите може да снимат в друга част на спектъра. Спомни си филма "Хищникът" :)) . Едва ли ще ни лъжат че могат и на тъмно. Скоро ще се разбере.
Забележете-ще изпраща данни след като бъде изключена... Да има време да се разпитаме “ко ши прайм ся”, “какво работиш”.. все един хубави въпроси, които може да те доведат до изтриване на записчето-сигурен съм, че има тази опция - за Цецо, Боко, колите на НСО, НАП, парламента, от “оня списък”, дарителите и служители с частни коли на МВР (коуегите), Кравата, Очите, Пъпеша и Брендо(че пак им се изплъзна)
Аз никога не съм ползвал или притежавал радар-детектор и през живота си с активен ежедневен шофьорски стаж от 28 години имам 3 глоби а скорост. Поуката е - карайте бавно. И аз нарушавам, и то почти постоянно, но първо - гледам да не е с много (до 20 км/ч отгоре), и второ, някак си инстинктивно усещам местата, на които би имало засада. Като противодействие засега най-доброто си остава присветването с фаровете от насрещните шофьори, както и по-масовото ползване на активни навигационни приложения като Waze.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Съгласен съм да вземат още 100 такива камери. Но искам ефективност в събирането на глобите и минимална намеса на човешкият фактор. Не разбирам какъв е проблемът глобата да отива директно в данъчната служба, да се обвързва с регистрационния номер на съответното МПС и да е дължима преди дори да ти бъде позволено да си платиш годишния данък? А като не си платил годишния данък, не можеш да минеш и ГТП. Който иска да кара без ГТП. Но като те хванат, спират автомобила от движение. А недай боже да направиш ПТП, застраховката ти не важи.
Аз осъдих КАТ- Сандански дето ме светнаха на изнесени по на около 1-1.5 км северно и южно табели "край на населеното място" и ми отмениха глобата . Бях с 80 а "трябвало" да бъда с 50 ? ? Който не вярва да види сега въпросните табели на Струмяни са преместени веднага след къщите и то в двете посоки. Просто Струмяни на Е-79си е било " дойна крава " на КАТ .
Границите на населеното място не се определят от КАТ. Има десетки селища в България, където табелите са разположени много след или преди сгради. Нищо не ти пречи да спазваш ограниченията между двете табели. И Германия, киято гледам обичаш много, има много такива случаи. Но там обжалването няма да ти мине. А и вероятно караш без да нарушаваш. Важното е да си горд, че си сред тарикатите у нас.
Фиксираните имат и по-просто решение - снимат отзад и разчитат на твоето осветление на номера. Брат ми беше минал нощем, при гъста мъгла, на такава, разчитайки, че няма светкавица. И получи честитка - една голяма черна сянка на сив фон с малко бяло правоъгълниче, изнесено отстрани правоъгълничето с голямо увеличение и номера вече беше достатъчно четим.
До коментар [#63] от "deutscher._": До коментар [#64] от "truly": ============= Вашият спор е за това, нормално ли е границите на населеното място да са далеч от първата/последната къща. Тука си го знаем, в Германия не ходя, но в Австрия има много села, в които влизаш със 100, намаляш до 60 на центъра, където има спирка, училище, магазин... и след центъра отново са разрешени 100. Не в градовете, разбира се. За мен е ненормално табелата да е на един изстрел разстояние от последната къща. Като Велинград в посока Юндола.
Имам Вайпър на 15г. Няма проблем със засичане на стационарните радари. Напр. стационарният радар на Орлов Мост не функционирашемного дълго време. Ако КАТ имаха "политическа воля" нямаше да скопят камерите на изхода на околовръстното на изхода в посока Пловдив. И с наличните средства куките можеха да бъдат полезни. Въпросът е, сега след като накупиха "модерната работа" как ще се отрази това в статистиката - според мен почти никак!
Фиксираните камери имат едно голямо предимство пред мобилните - ЕФ от тях не отпадат в съда. От статията се разбира, че т. нар. "война по пътищата" е програма за събиране на глоби", а не против талибаните. Някой да цитира поне един случай за глобен мотоджигит? Обжалвайте ЕФ от мобилните камери! Те са протизаконни.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
hamiltonf
Рейтинг: 4568 Неутрално"Друго предимство на новите камери е, че могат прецизно да определят скоростта на няколко попаднали в кадъра коли..."
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!Как ще става това, остава да разберем при първите съдебни решения при подобни случаи
Йоаникий
Рейтинг: 903 ЛюбопитноИма надежда, малка стъпка към европеизация!Но такава бройка е незначителна, в цивилизования свят шкембелии с козирки и палки просто НЕ СЕ виждат. Нито по улици, нито по пътищата. А нарушенията (и най-малките) се фиксират от хилядите стационарни камери и глобите си вървят редовно, както водата във водомера. Една хубава камера замества (безпристрастно и прецизно) много фуражки. Същата камера се изплаща стократно от постъпления от глоби, а шапкарите са на заплата, рушветите са невъзможни... С милионите, дето отидоха за увеличение на милиционерските заплати можеше да се решат нещата, ама... няма да е в този век, май... ;-)
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.bat_plamen
Рейтинг: 4660 НеутралноДано тези мерки помогнат идиотията по нашите пътища да намалее.
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноТерминът не е "антирадар", а е "радар-детектор" (radar detector). Радар-детекторите не са забранени от нашия ЗДвП. В много други държави са забранени.
"Антирадар" се наричат устройства, които активно пречат на устройствата на КАТ (напр. чрез излъчване на силен сигнал на честотата на радара на КАТ), като по този начин ги възпрепястват да извършат засичане на скоростта. Такива устройства се наричат "radar jammer" и са забранени навсякъде по света, вкл. и у нас.
rossen4i4o
Рейтинг: 233 Неутралнобрей богата държава , за 28 камери 1 500 000 лева ? чудо на техниката , даже по електронен път ще изпраща рушветите на няКОЙ в офшорна сметка
realguru
Рейтинг: 2016 НеутралноСега остава да вдигнат и събираемостта на глобите, че преди беше трагично.
Хора с по 10-20 глоби продължават да си карат, да нарушават правилата и да не плащат.
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноВсички радар-детектори (дори и доста старите) могат да засичат лазерни "радари". Това, обаче, не помага на водача по никакъв начин, тъй като лазерният "радар" може да засече от километри. В момента, в който ти свирне алармата за наличие на лазер, ти вече си засечен. Нямаш време да намалиш.
hamiltonf
Рейтинг: 4568 ВеселоДо коментар [#7] от "Smoke":
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!"....тъй като лазерният "радар" може да засече от километри..."
Чел съм характеристиките на същия радар, не съм стигнал още до обхвата. Та, за колко километра става дума?
wnl03619584
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#2] от "Йоаникий":
Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете. :-) Раздвайте се как Бай Брадъра отнема парче по парче свободата Ви. Скоро миснитерството на истината ще е навсякъде. :-)
vassilun
Рейтинг: 5133 НеутралноДо коментар [#5] от "rossen4i4o":
Верно ли са платили по 55 хил лева за камера?! За толкова пари доста Лазаровци щяха да засичат скоростта от храстите!
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноПритежавам скъп радар-детектор (американски, Beltronics Vector 995), струваше $250, който беше доста добър навремето. Отдавна не го ползвам, тъй като дори и той не засича стационарните камери, което ме кара да си мисля, че те не са с радар, а са с друга технология (вероятно фото-камера, която прави поредица от снимки, на които сканира МПС-то и определя преместването му между няколко кадъра). Ако пък са с радар, той е на честота К-band (24.125-24.150 GHz), на която пък у нас са повечето датчици на автоматично-отварящите се врати на бензиностанции и всякакви други сгради, поради което когато съм включил сканиране на тази честота, устройството пищеше при преминаване покрай такъв "отваряч" на врата.
Мобилните камери, с които първоначално беше оборудван нашият КАТ, бяха скъпи и модерни камери от типа на Gatso, които работеха на честота Ka-band (34.7 GHz). Знам го от личен опит, тъй като бях един от първите глобени с такава камера. После минавах няколко пъти покрай една такава кола на КАТ, за да си тествам радар-детектора и за да видя на коя честота са :) Тези камери са много трудни за засичане от достатъчно разстояние, тъй като излъчват с много малка мощност (5 mW) и "стрелят" в гръб (когато вече е късно да реагираш), докато стандартните катаджийски радари те стрелят с 50 mW в лице (т.е. много по-отдалеч и с много по-евтин радар-детектор могат да се засекат). За да засечеш Gatso от достатъчно разстояние, че да можеш да намалиш, трябва или да разполагаш с много скъп радар-детектор, или да имаш късмета да засечеш отражение от кола пред теб, преминала покрай катаджиите. За щастие тези камери в нашия КАТ бяха много малко (тъй като са скъпи), може даже и да бяха само няколко (за експеримент) и отдавна не се ползват в нашия КАТ.
По-следващите (масовите) мобилни камери на КАТ, обаче, са по-евтини модели със стария катаджийски радар ТР-4 (или негов дериват), който си работи на X-band (10.525 GHz). Те са лесни за засичане отдалеч.
За обобщение, с две думи - с лазерните "радари" ще имаме проблеми :)
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноНе знам, не съм се интересувал. Преди, когато се интересувах и четях в специализирани американски сайтове, там пишеха, че може от 1-2 мили дори. Трябва, разбира се, да има пряка видимост. Т.е. движиш се по равно поле в пустинята в Невада или Ню Мексико, няма жива кола, не виждаш жива душа на километри напред, а те те щракват отдалеч още преди да можеш да ги забележиш. Това, разбира се е за случай, при който ще те спрат, за да те глобят когато стигнеш до тях. Иначе няма как да направят снимка толкова отдалеч.
murry
Рейтинг: 1117 ВеселоДа не би да са като хиперзвуковата ракета на Путин?
hamiltonf
Рейтинг: 4568 НеутралноДо коментар [#11] от "Smoke":
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!Радар, струващ 250 долара не може по никакъв начин да се нарече скъп, след като има "събратя" на цени от над 6-8 000 долара...
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноЕ, говоря за масовите (напр. Cobra) и разни руски, които се продаваха у нас и които струваха между 50 и 150 лв. В САЩ Valentine One (който беше като benchmark) струваше около $400-$500. Толкова бяха и най-скъпите модели на Beltronics. Не съм чувал за радар-детектори, струващи $6000-8000. Да не би да става въпрос за някакви radar jammer-и?
Цветан Емануилов
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#1] от "hamiltonf1":
Ще става...до 4 МПС-та едновременно. Ти чакай съда :D
patrokalche
Рейтинг: 305 НеутралноДо коментар [#11] от "Smoke":
Моят радар е в главата ми, винаги е настроен на законната скорост на пътя, до сега никога не ме е предавал и все още съм без глоби.
Цветан Емануилов
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#2] от "Йоаникий":
Милионите никъде не са отишли още. Само в устата на Банкянския като обещание и в твоята глава!
Цветан Емануилов
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#4] от "Smoke":
М-м-да-а, така е, ама от Дневник от'де да ги знаят тЕа работи...
Цветан Емануилов
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#7] от "Smoke":
Абе не е баш така. Щото ако те "засече от километри", ще имаш време да намалиш...докато радара засича тези на метрите :D До 4 МПС, сеш'ли се?
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноДоколкото знам, устройствата на АПИ, чрез които се преброяват минаващите автомобили по нашите пътища (става въпрос за онези метални рамки с камери отгоре), могат по принцип да засичат и скорост. Принципът им на действие е следният - долу на пътя на всяко едно платно има положен кабел, който работи като индуктивна рамка. При преминаване на МПС чрез тази индуктивна рамка се определя дали е мотоциклет, автомобил или камион. Определя се и за колко време е преминал през рамката (т.е. с каква скорост). Камерите отгоре са с инфрачервен прожектор и могат да правят снимки и през нощта.
Тези камери, обаче, не се използват в момента за засичане на скорост. За да се ползват за засичане на скорост, трябва допълнителен софтуер (т.е. софтуерни лицензи), които струват скъпо и доколкото знам не са закупени от АПИ. Няма и връзка м/у системата на АПИ и КАТ. Трябва и да се лицензират за засичане на скорост, а също и да преминават периодичен тест, което не виждам как ще стане в наши условия.
rossen4i4o
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#10] от "vassilun":
не проблема в камерите , а в идиотския милиционеризъм , с тея пари можеха да преработат светофарите на много кръстовища , където пешоходци и автомобили си пресичат пътищата , спестено време и спестени нерви за всички , ама нали все ги тегли към залягане в храсталака и ;закони; за пладнеши грабеж , ;държавност; на идиократите , те това е в основата
Корки
Рейтинг: 3050 НеутралноСъстезанието е много несъразмерно. Полицията инвестира 55х. лева в измерители на скорост, а "състезателите" искат да минат с 600 лева за детектиране на измерителите. Не помагат приложенията с означени места на радари, понеже радарите ги местят, а честитките идват след време. При 55х лева за устройство то може да съдържа различни режими на работа с цел по трудна детекция. То и при старите радари печените полицай "стреляха" краткотрайно само към видимо бързодвижещи се коли - радардетектора не помага. Май трябва да се спазват ограниченията.
Червена линия, червен картонМайндърбайндър
Рейтинг: 820 ЛюбопитноА кой ще има право да трие данните от камерите? Защото минават линейки,полицейски,депутатски.Трябва да ловят само аборигени.Също и ТИР-ове,особено чужди,не трябва да се снимат,защото създават много работа на органите.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.mitko mitev
Рейтинг: 8 НеутралноЛошото е , че ще ги слагат на "невероятните" ограничения по пътищата 40-50-60 по първокласните пътища , защото ще има златен дъжд от фишове. Реалната им полза ще е ако се ползват в населени места или на местата без ограничения където закона казва да караш с 90км/ч. За магистралите са малко приложими.
jappy68
Рейтинг: 302 НеутралноЛазаре, я кАжи, как минА тоа другар покрай тебе?
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноМного отдавна западните радари имат т.нар. Burst Mode, при който радарът пуска много кратък "burst", чрез който само "опипва" скоростта на движещия се автомобил и ако прецени, че тя е по-висока, чак тогава превключва в нормален режим, в който прецизно да я засече и да направи снимки. Поради това, че burst-ът е много кратък, повечето радар-детектори или не могат да го анализират достатъчно бързо (тъй като процесорите им са слаби и не могат толкова бързо да сканират и анализират целия спектър), или пък го филтрират като false alert (т.е. го игнорират). Следва честитка :)
vassilun
Рейтинг: 5133 НеутралноПо магистрали в Италия съм виждал друг, различен подход за контрол на скоростта (въпреки че впечатлението ми е, че никой в Италия не спазва ограничения на скоростта). Та карам си аз (преди 10 години) с кола под наем от Неапол за Рим и забелязвам, че камера ме снима (включи се светкавица), но аз със сигурност бях под ограничението. Спирам на първата бензиностанция за кафе и звъня на колега - италианец. Той казва, че добре съм направил с кафето. Една камера те снима. Втора камера те снима след няколко километра и засичат времето, за което си преминал разстоянието между двете камери. Според колегата всички италианци нарушават, но обичат кафе! 🤣
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноДа, несъразмерно е. То винаги е съществувало, с временен превес на едната или другата страна. С новите технологии (фото-радари и камери за средна скорост) превесът отиде трайно на страната на пътната полиция. Аз затова се отказах от това технологично състезание, тъй като не мога да го спечеля.
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноДо коментар [#28] от "vassilun":
Да, така е в Северна Италия, където масово има камери по автомагистралите и те са през 5-10 километра, така че няма как да стане със спиране за кафе.
В Южна Италия е друга бира - там почти няма камери и има джигити, които на 130 км/ч превключват на втора :)
Торбеш
Рейтинг: 1487 НеутралноДжентълмени, до кога ще играем Андрешковци?
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Кога ще станем по-улегнали момчета, поне горе-долу спазващи ограниченията?
Пиша с признанието, че обичам да пришпорвам жребеца и да се опивам от високата скорост (това е вид наркотик).
Глобяван съм за висока скорост, а дамите в колата все негодуват от бързото каране...
Хайде да пораснем все някога!
Smoke
Рейтинг: 863 НеутралноИнтересното при мен е, че без да се правя на Андрешковец (т.е. без да се пазя много-много от КАТ), не съм глобяван през последните 6-8 години. Чудя се на какво се дължи. За скорот често съм бил не за глоба, ами направо за вземане на книжката. Явно контролът не е достатъчен. Не карам арогантно, изпреварвам внимателно, преценявам пътните условия, което разбира се не ме оправдава за нарушаването на правилата за скорост.
Пламен Михайлов
Рейтинг: 464 ВеселоДо коментар [#1] от "hamiltonf1": Сетих се за аналогичен случай: UK - 2005. Моторист, минавайки с разрешена скорост край Speed Camera и показва Среден Пръст, обаче, явно друга кола активира камерата, и на фокус е и моторджията. След 2 седмици получава снимка и глоба 5 пъти по -голяма от тази за превишена скорост - а именно за обида на Полицейски служител ;-) Та като се почнаха едни дискусии ... камерата ченге ли е или не
artmospheresylvester
Рейтинг: 505 НеутралноВ борбата с радарите има лесен и сигурен метод - никога не карайте с повече от 10 км/ч над ограничението. ;)
Майндърбайндър
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#32] от "Smoke":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Аз се оправдавам сам,защото смятам,че затова имам книжка-да мога да вземам решения и по-важна ми е безопасността,отколкото регулация,неадекватна в много случаи.Примери бол.
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 570 НеутралноЕми а дано всичко е както е написано!
vassilun
Рейтинг: 5133 НеутралноДо коментар [#34] от "sylvester":
В САЩ до 10% над ограничението няма проблем. Но в Индиана ограничението на магистрала е 40 мили! Безумие! Особено, когато няма трафик. А пък огромните камиони те подминават като малка гара!
Волният Ибрик
Рейтинг: 463 НеутралноМоята кола пък ни една камера не я лови, така че Кат могат да набиват колко си камери искат
mitko mitev
Рейтинг: 8 ВеселоМоже се рагулираш сам - другия път , а в твоя мачовски случай много по важно в случая явно е безопастността на другите на пътя защото ти явно си опасен. Тези приказки може да си ги приказваш ако си сам на пътя и има само една кола - твоята, и може да чупиш безотговорно само една глава - твоята.
Ооо и да не забравя, горещо ти препоръчвам да се поперчиш така и в друга държава, "примери бол". Да речем Гърция, Франция, Германия , избери си може и друга държава. Само че там не може да ги купиш за 20лв / 10 евро . Ще ти вземат и гащите, и колата , че може и къщата. ( ако не е на татенцето дето ти е купил колата).
Единственото място където сте ти мине номера е при братята ти руснаци.
Nikoi
Рейтинг: 807 Неутралноимам радар детектор ,някаква японска марка ,досега не е пропускал ,спасявал ме е десетки пъти и ми свирва ,не свири само при стационарните камери , или пищи на много близо ,но ние ги знаем тях .
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
kkh19555737
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "Майндърбайндър":
Никъде не съм чел че книжката е разрешително за нарушение на закона.
Заради такива като теб България ще върви надолу а Германия нагоре.
quomentator
Рейтинг: 402 НеутралноТъй ли? Щото по пътищата където е разрешено 90, са ме изпреварвали с поне 120. Респективно по магистралите като изпреварвам със 140 ми светкат разни пичове изотзаде, че им преча разбираш ли. И 250 да сложат ограничение пак ще се намерят тарикати с "голфове" да карат по-бързо.
Майндърбайндър
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#39] от "mitko mitev":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Пропуснал съм да спомена,че с праволинейни милиционери не споря,поради лесно обясними причини.Регулирам се сам,защото официалната регулация е неадекватна.Разминават се знаци и пътна маркировка.Не се санкционират шосейно-преносими курници,които се тътрят с 60 и тровят трафика.Не санкционират ТИР-ове,които на баир не могат да вдигнат 50,а на равното ме изпреварват със 120.Маркировката ми разрешава да изпреварвам 100 м преди завой без никаква видимост.Не карам със 140 на Софийския Хемус,защото ми е важна безопасността иси пазя пломбите.На лесни участъци без трафик си позволявам скорост над разрешената,защото мога да мисля сам ,безопасно е и не чакам подобни на теб да ми дават акъл,защото ми вредят на Айкюто.
Майндърбайндър
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#43] от "kkh19555737":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.На първо място е безопасността,а законът е на второ. Ако изпреварваш някой,който се движи с 80,ще поддържаш 90 докато го изпревариш ли? Вероятността тогава да се движиш и ти нагоре,като Германия,нараства значително.
Майндърбайндър
Рейтинг: 820 НеутралноЗабележете с каква скорост мърлювците минават покрай полицейска кола.При разрешени 90,те се тътрят с 60,да ги видят колко са примерни.Дедите им така са слизали от коня,когато се разминават с турчин.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Dr_Doolittle
Рейтинг: 1788 НеутралноЕдна голяма част от знаците за ограничения на скоростта извън населените места са меко казано неадекватни. На участъци с нормална скорост 90 стои някакъв знак 50 . Аргументи за това никакви. Просто милиционерите така са решили. Става даже по-опасно да бъде спазвана тази ниска скорост отколкото умерено да нарушиш ограничението. А иначе за населени места там трябват жестоки санкции за превишена скорост над 50, четирицифрени глоби, отнемане на свидетелството за управление за една година и т.н
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/ugi
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#23] от "korc":
Принципно си прав, но има едно НО. Полицаите седят в храсталаци на безсмислени места , но със знак 1 40, я 60, само с цел да те глобят, а не с цел превенция на пътя. Карам постоянно и по много по цялата страна. Никога не стоят на опасните места. Пример от днес - на пътя Русе-Бяла, където постоянно се изтрепват хора нямаше полиция, но за сметка на това висяха над 3 часа (видях ги там и в двете посоки) на пътя Русе-Силистра пред една свинеферма с ограничение 60 на извънградски път, защото видиш оттам излизали 20-30 коли дневно. Е, затова хората карат с радар-детектори. Ако седяха там, където е нужно и си вършеха работата съвестно, никой нямаше да има нещо против. Преди поне го разбирах това висене на "чакалата" - взимаха рушвети, ама сега с камерите -за какво - пълна милиционерщина - ще глобяваме на безсмислени места, вместо да правим превенция на наистина опасните места, където идиотите ще те утрепят на пътя за едното нищо.
mitko mitev
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#44:"quomentator"][/quote]
+
И аз това казвах, ама или не мога да го напиша или не си ме разбрал правилно. Та казвах , че камерите да не ги слагат само на смахнатите 50-60 по първокласните , но и на местата без ограничения където с 90 не се кара. Както и на магистралите, макар че там не са много тези с над 140 а и липсата на срещупосочно не е така опасно.
А вече друг е въпроса, след като данните отидат в базата на МВР кой ще получи фиша и на кого ще го изтрият. Там корупцията е колосална.
One Hour
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#24] от "Майндърбайндър":
Данните са неизтриваеми за обикновения служител в колата.
След смяна се сваля целия HDD и се източва оторизирано в управлението файла, който е заключен, после заминава на обработка в централата в София. Преглежда се през софтуеър там и при нужда ръчно .
Тоест на местно ниво не минаваш.:)
...Поне засега
ugi
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#33] от "Пламен Михайлов":
С моторите е съвсем друга бира - карам и мотор - освен, ако камерата не снима в гръб - може да си караш с колкото искаш - моторите преден номер нямат. На снимката се вижда мотор, с водач с каска и това е - просто се подминава - може не среден пръст, ами и оная работа да си размахаш - важи за всички държави. Но истината е, че мотористите са опасни най-вече за себе си. Докато тия дето на магистралата при 140 км/ч в лява лента те застигат и ти присвяткват все едно си спрял - е, тези трябва да се озаптят. Ам полицията виси в храстите на някое безсмислено 40
touchthis
Рейтинг: 323 Неутралновъобще не ми пука ...ходя пеш
Дундурук
Рейтинг: 405 НеутралноДоколкото съм запознат, досега катаджиите нямаха право да засичат за скорост по тъмно, защото трудно се доказва коя е колата ( или не са имали въобще или достатъчно камери с такива възможности). Не съм сигурен в това, но наистина не мисля, че съм виждал минцифайки с радар по тъмно някога, а и светкавица не съм виждал. Тези лазерни каква разлика правят, ако не могат после камерите да ми хванат номера в тъмното? Не превишавам скоростта, но винаги принципно съм се чудил.
mitko mitev
Рейтинг: 8 НеутралноЗа мобилните камери не знам, но фиксираните снимат със светкавица. Снимаха и през тъмното, но и за това бе измислено лечение. Появиха се едни спрейове , както и фолио което се наслагваше на номера и при снимане със светкавица дава един бласкъв ефекти и номера не се вижда.
Сега новите може да снимат в друга част на спектъра. Спомни си филма "Хищникът" :)) .
Едва ли ще ни лъжат че могат и на тъмно. Скоро ще се разбере.
proza
Рейтинг: 390 НеутралноЗа съжаление камерите не могат да подменят човешкия елемент, без който не може. И именно там КАТ се издънва, защото там им са кусурите.
alray
Рейтинг: 476 НеутралноЗабележете-ще изпраща данни след като бъде изключена...
Да има време да се разпитаме “ко ши прайм ся”, “какво работиш”.. все един хубави въпроси, които може да те доведат до изтриване на записчето-сигурен съм, че има тази опция - за Цецо, Боко, колите на НСО, НАП, парламента, от “оня списък”, дарителите и служители с частни коли на МВР (коуегите), Кравата, Очите, Пъпеша и Брендо(че пак им се изплъзна)
chichoficho
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#37] от "vassilun":
По-скоро 40 мили е минималната скорост. Максималната е 70 мили в час за коли и 65 за камиони в Индиана.
Athanatos
Рейтинг: 1326 НеутралноДо коментар [#6] от "realguru":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Събираемостта е вече коренно различна.
Пробвай да не си платиш глоба, да видиш какво става.
Athanatos
Рейтинг: 1326 НеутралноАз никога не съм ползвал или притежавал радар-детектор и през живота си с активен ежедневен шофьорски стаж от 28 години имам 3 глоби а скорост.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Поуката е - карайте бавно.
И аз нарушавам, и то почти постоянно, но първо - гледам да не е с много (до 20 км/ч отгоре), и второ, някак си инстинктивно усещам местата, на които би имало засада.
Като противодействие засега най-доброто си остава присветването с фаровете от насрещните шофьори, както и по-масовото ползване на активни навигационни приложения като Waze.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4289 НеутралноСпокойното каране спестява гориво, глоби и здравословни проблеми.
Еретикgogo2011
Рейтинг: 1051 НеутралноСъгласен съм да вземат още 100 такива камери. Но искам ефективност в събирането на глобите и минимална намеса на човешкият фактор. Не разбирам какъв е проблемът глобата да отива директно в данъчната служба, да се обвързва с регистрационния номер на съответното МПС и да е дължима преди дори да ти бъде позволено да си платиш годишния данък? А като не си платил годишния данък, не можеш да минеш и ГТП. Който иска да кара без ГТП. Но като те хванат, спират автомобила от движение. А недай боже да направиш ПТП, застраховката ти не важи.
deutscher._
Рейтинг: 623 НеутралноАз осъдих КАТ- Сандански дето ме светнаха на изнесени по на около 1-1.5 км северно и южно табели "край на населеното място" и ми отмениха глобата . Бях с 80 а "трябвало" да бъда с 50 ? ?
Който не вярва да види сега въпросните табели на Струмяни са преместени веднага след къщите и то в двете посоки.
Просто Струмяни на Е-79си е било " дойна крава " на КАТ .
truly
Рейтинг: 491 НеутралноДо коментар [#63] от "deutscher._":
Границите на населеното място не се определят от КАТ. Има десетки селища в България, където табелите са разположени много след или преди сгради. Нищо не ти пречи да спазваш ограниченията между двете табели. И Германия, киято гледам обичаш много, има много такива случаи. Но там обжалването няма да ти мине. А и вероятно караш без да нарушаваш. Важното е да си горд, че си сред тарикатите у нас.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1769 Неутралноима решение-ако имаш тройка в номера я правиш на осмица.Камерата да нима колкото иска софтуерът дава грешка.Може и четворка с единица.
Trifon
Рейтинг: 294 НеутралноФиксираните имат и по-просто решение - снимат отзад и разчитат на твоето осветление на номера. Брат ми беше минал нощем, при гъста мъгла, на такава, разчитайки, че няма светкавица. И получи честитка - една голяма черна сянка на сив фон с малко бяло правоъгълниче, изнесено отстрани правоъгълничето с голямо увеличение и номера вече беше достатъчно четим.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4289 НеутралноДо коментар [#63] от "deutscher._":
ЕретикДо коментар [#64] от "truly":
=============
Вашият спор е за това, нормално ли е границите на населеното място да са далеч от първата/последната къща.
Тука си го знаем, в Германия не ходя, но в Австрия има много села, в които влизаш със 100, намаляш до 60 на центъра, където има спирка, училище, магазин... и след центъра отново са разрешени 100. Не в градовете, разбира се. За мен е ненормално табелата да е на един изстрел разстояние от последната къща. Като Велинград в посока Юндола.
2.5
Рейтинг: 1239 НеутралноДо коментар [#11] от "Smoke":
I Want To BelieveИмам Вайпър на 15г. Няма проблем със засичане на стационарните радари. Напр. стационарният радар на Орлов Мост не функционирашемного дълго време.
Ако КАТ имаха "политическа воля" нямаше да скопят камерите на изхода на околовръстното на изхода в посока Пловдив.
И с наличните средства куките можеха да бъдат полезни.
Въпросът е, сега след като накупиха "модерната работа" как ще се отрази това в статистиката - според мен почти никак!
historama
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#66:"Trifon"][/quote]
Фиксираните камери имат едно голямо предимство пред мобилните - ЕФ от тях не отпадат в съда.
От статията се разбира, че т. нар. "война по пътищата" е програма за събиране на глоби", а не против талибаните. Някой да цитира поне един случай за глобен мотоджигит?
Обжалвайте ЕФ от мобилните камери! Те са протизаконни.
historama
Рейтинг: 684 НеутралноПич (кукичка), няма нищо тарикатско в затормозването на трафика! Това просто е извратено милиционерско мислене.
shumkar
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#69] от "historama":
Загиналите по пътищата през 1985-89 г. са почти 7 или 8 пъти повече отколкото през последните години.
Едсон Арантес До Насименто
Рейтинг: 5 НеутралноПодробно инфо за новите камери тук:https://eo-ptp.com/novite-kameri-na-kat/