"Пининфарина" пусна първия суперавтомобил на водород

"Пининфарина" пусна първия суперавтомобил на водород

© Георги Пауновски



Година, след като представи в Женева прототип на спортен суперавтомобил, задвижван от водород, "Пининфарина" показа и серийния модел. "Ейч2 Спийд" ще може да се поръча както във версия, хомологирана за употреба по публичните пътища, така и за пистови състезания.


От компанията обаче планират да произведат само 12 бройки от колата. Шасито на "Пининфарина Ейч2 Спийд" е от карбонови влакна, а каросерията е от композитни материали.

"Пининфарина" пусна първия суперавтомобил на водород

© Георги Пауновски


Автомобилът се задвижва от четири електромотора с обща мощност 653 конски сили, като липсват скоростна кутия, съединител и диференциал. Двигателите получават ток от горивни клетки, в които става реакция между водорода от резервоарите и кислорода от въздуха. Отпадният продукт са водни пари.


Екологичният спортен автомобил има ускорение до 100 км/ч за 3.4 секунди, а максималната скорост е 300 км/ч. Като предимство пред традиционните електромобили от "Пининфарина" посочват възможността водородните резервоари с вместимост 8.6 килограма да се напълнят за три минути.

"Пининфарина" пусна първия суперавтомобил на водород

В салона на дългия 4.73 метра автомобил има две спортни седалки. Целият кокпит е облицован в кожа и алкантара. Предпазните колани пък са като в колите от "Формула" 1.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 621 Весело
  2. 2 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3956 Любопитно

    Като предимство пред традиционните електромобили от "Пининфарина" посочват възможността водородните резервоари с вместимост 8.6 килограма да се напълнят за три минути.
    ===============
    И колко минава с едно зареждане не става ясно...

  3. 3 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":
    150-160 км ако не го бримчиш.

  4. 4 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3956 Весело

    До коментар [#3] от "tosho_toto":


    До коментар [#2] от "BiGman1":150-160 км ако не го бримчиш.
    —цитат от коментар 3 на tosho_toto


    Не ми върши работа...тъкмо се бях размечтал...язък...:)

  5. 5 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Традиционните автомобили сигурно могат да поберат бутилки за 15 - 20 литра водород, което ако е 300 - 350 километра пробег е напълно достатъчно. Повечето хора ходят веднъж в годината на по-дълго разстояние, можеш да изчакаш 5 минути на газостанцията :)

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":150-160 км ако не го бримчиш.
    —цитат от коментар 3 на tosho_toto


    Е кво да го прайш като не го бримчиш тва !!!

    Иначе е СУПЕР. Да видим кои ще надделее на пазара, колите на ток или колите на водород !!!

  7. 7 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    Като хлапе получавах списание "Наука и техника."В един брой от 1964 имаше статия и снимки за Пининфарина и ателието му. Най-интересно ми беше, че някои от фотосите бяха снимани в голям двор, а проектите на колите, в естествен размер, бяха от летви между простири с пране. Не бях много учуден, тъй като в нашата махала имаше подобни чудаци-единият ни съсед беше скулптор и понякога дялаше навън, а друг съсед, балетист от операта, сутрин тренираше пируети на поляна.

  8. 8 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Иначе е СУПЕР. Да видим кои ще надделее на пазара, колите на ток или колите на водород !!!
    ==============
    Ами то дефакто и двете са на ток...борбата е за това дали ще бъдат акумулатори или водородни клетки... а като цяло ДВГ отива в историята...да му мислят държавите бензиностанции...

  9. 9 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Докато се чудиш, колите на ток успяха да надделеят. Никой не е чувал за водородни зарядни станции, а причината е че водородът се добива от метан. С две думи, вместо да се гори метана директно, добавя се една излишна стъпка в технологията и се иска от хората да купят нова кола. Че те и сега си карат голфовете на метан.

  10. 10 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":
    Обикновено надделява цена,функционалност и безопасност.

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9998 Неутрално

    Бях чел за дизайнерът от фамилията Понинфарина, който загина катастрофа на 50 и няколко години, защото беше карал Веспата си в градския трафик...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Бъдещето и във водородните коли. Съвсем естествено е, това е най-разпространеният елемент във Вселената. Начини за добиване - много, включително разграждане на вода с излишната електреонергия от електропреносната мрежа ( в Чили през миналата година хората можеха да използват безплатно енергия, поради излишъците, по едно време, даже, им връщаха пари ). Съхранението вече е доста по-безопасно отпреди 100 години ( ерата на дирижаблите ).

  13. 13 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Ето това е бъдещето.
    Безопасен гел, съдържащ водород, които се обогатява при зареждане за минути, а не за часове, както е при ел. мобилите. Според мен ше ги хибридизират - водород и батерия. След подобряване на тахнологията ще се минава 1000 км с едно зареждане. Проблема е инфаструктурата, но това беше и проблема на Форд в началото на века и видяхме какво стана - направи си и бензиностанции и пътища, та и сега така.

  14. 14 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    Колата е страхотна, за дизайна на Пинифарина и въобще италианския няма какво да се спори, нищо общо със японските жаби и американските сандъци !!!

  15. 15 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2228 Неутрално

    В случая не толкова вместимостта на водородния резервоар е проблем, а цената на добиване на водорода.
    Но това е едно от големите притеснения на държавите бензиностанции, че ще се открият технологии за евтино производство и добив на водород, съхранение на електроенергията и подобни, които ще редуцират рязко употребата на петролните продукти и ще ги оставят на сухо.

  16. 16 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3991 Неутрално


    "Пининфарина" пусна първия суперавтомобил на водород

    Да наистина е супер, екологчно чист, като прескочим натоварването на елктростанциите за производството на този водород. Но това е междинен период. Бъдещето е на автомобилите с друг тип задижване, например мини електростанция произвеждаща ток в самия автомобил и задвижване на четирите колела

  17. 17 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Дано моделът да е джендър-неутрален.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  18. 18 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":Докато се чудиш, колите на ток успяха да надделеят. Никой не е чувал за водородни зарядни станции, а причината е че водородът се добива от метан. С две думи, вместо да се гори метана директно, добавя се една излишна стъпка в технологията и се иска от хората да купят нова кола. Че те и сега си карат голфовете на метан.
    —цитат от коментар 9 на john_3volta


    Чувал ли си за графен? Най-твърдия въглерод. Можеш да си построиш вавилоновата кула. Производството на графен е много икономично, оттам и на гориво

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  19. 19 Профил на Yordan Yordanov
    Yordan Yordanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В статията се казва: "Двигателите получават ток от горивни клетки, в които става реакция между водорода от резервоарите и кислорода от въздуха". Горивните клетки не са училищна опитна установка за час по химия - в тях водородът не реагира с кислорода а преминава през полимерни или други мембрани и директно индуцира електрически ток. Именно поради това коефициентът им на полезно действие е по-висок. Ако реакцията беше водород-кислород, то в колата трябваше да има и парен котел и турбина с електрогенератор :-)

  20. 20 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Направиха екологична кола, ама първо в тест фазата да я пуснат в суперлукс версия, за да може богаташчетата да пробват дали няма да избухне.

  21. 21 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Бъдещето и във водородните коли. Съвсем естествено е, това е най-разпространеният елемент във Вселената. Начини за добиване - много, включително разграждане на вода с излишната електреонергия от електропреносната мрежа ( в Чили през миналата година хората можеха да използват безплатно енергия, поради излишъците, по едно време, даже, им връщаха пари ). Съхранението вече е доста по-безопасно отпреди 100 години ( ерата на дирижаблите ).
    —цитат от коментар 12 на irons


    В сегашния момент, водородната клетка няма нито едно предимство пред тази с батерия.
    Добиването на водород всъщност е доста сложен процес. Както си посочил единият варинат е с електролиза, но тогава идва логичния въпрос, защо тази ел. енергия не съхраним направо в батерията на колата. Освен това в момента съхранението на водорода става под налягане от 700 бара (все едно си на 7км. под морското равнище). Съответно съдовете за съхранение са много тежки и заемат много място. А за сгъстяването на водорода до 700 бара ти трябва около 15% от енергията, която после ще добиеш от него.
    А във водородните автомобили също ти трябва батерия, макар и много по-малка от тази в един ел. автомобил.

  22. 22 Профил на Quest
    Quest
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Този автомобил плагиатства руски разработки от 60-те.

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    "Ейч2 Спийд" ще може да се поръча както във версия, хомологирана за употреба по публичните пътища, така и за пистови състезания.
    От компанията обаче планират да произведат само 12 бройки от колата."

    За каква хомологизация бълнуват тогава?

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Водородът е най-перспективната технология, онези батерийни недоразумения е добре да бъдат изоставени по най-бързия възможен начин.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK