Електрическият "Хюндай Кона" ще се предлага с две нива на мощност

Електрическият "Хюндай Кона" ще се предлага с две нива на мощност

© Георги Пауновски



Хюндай" продължава да разширява гамата си от кросоувъри с лансирането на електрическа версия на компактния модел "Кона". Любопитното е, че "Кона Електрик", която направи дебюта си на автосалона в Женева, ще се предлага с две нива на мощност и батерии с различен капацитет.


Базовото изпълнение е с електромотор със 135 конски сили и акумулатори, осигуряващи изминаването на до 300 километра. В този си модификация "Кона електрик" се ускорява до 100 км/ч за 9.3 секунди, а максималната скорост е 167 км/ч.

Електрическият "Хюндай Кона" ще се предлага с две нива на мощност

© Георги Пауновски


По-мощната версия е с електромотор с 204 конски сили и спринтира до 100 км/ч за 7.6 секунди. Запасът от ход пък е 470 километра. Максималната скорост остава 167 км/ч.


Зареждането на батериите от домашен контакт отнема 6.10 часа за малката батерия и 9.40 часа за голямата. От "Хюндай" подчертават, че електрическата "Кона" не отстъпва по практичност на версията на кросоувъра с нормален двигател. Дългият 4.18 метра автомобил има багажен обем от 332 литра, ако е предвидено място за съхранение на кабел за зареждане и 373 литра, при положение че такова липсва.

Електрическият "Хюндай Кона" ще се предлага с две нива на мощност

Сред екстрите в салона са седалки с подгряване и охлаждане. Приборното табло е дигитално, като водачът може да следи ключови данни за колата и на дисплей на нивото на очите. Озвучаването може да е от американския производител "Крел" (Krell), като включва седем говорителя и събуфер.




Сред системите за сигурност присъстват адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средство или за потенциален инцидент с пешеходец, сигнализации за автомобил в мъртвата зона на огледалата и излизане от собствената лента на движение и други.

Електрическият "Хюндай Кона" ще се предлага с две нива на мощност

"Хюндай Кона Електрик" ще се предлага в двуцветни комбинации, като ще дава възможност и за персонализации. Седемте външни цвята и трите контрастни за покрива дават възможност за 21 цветови комбинации.


От "Хюндай" припомнят, че присъстват на пазара на кросоувъри от 17 години, като до момента от моделите "Санта Фе", "Гранд Санта Фе", "Тусон" и "Кона" са продали над 1.5 млн. бройки.

Електрическият "Хюндай Кона" ще се предлага с две нива на мощност


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Тва със зареждането трябва спешно да го подобрят, щото в служебен контакт трябва да става за не повече от 5 часа. Моля.

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Направен е електромобил, който прилича на сегашните с ДВГ. Средноголям, достатъчно мощен, но не спортен, сега да докарат и цената.....

    Еретик
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    Пропуснато е да се отбележи в статията най-важното, което присъства в този е-автомобил, а то е термопомпената система, която пречиства изхабената топлина, излъчвана от елект. компоненти, рециклира я, за да увеличи ефективността на отоплителните и вентилационните с-ми.
    С намаляването на консумацията на ел.ен. от батерията, термопомпата допринася за цялостния пробег на Kona Electric през зимата. Така е в състояние да загрее кабината по-ефективно, като по този начин намали количеството на отоплението, използвано през зимата.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Колко ще струва?

    Колко години живот има батерията и какво да я правя след това?

    Ще има ли кой да ми я купи втора употреба след например 5 години?

  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Трябва да се направи нещо с този пробег... не може един ел. автомобил да се движи само 5 часа по магистрала и после да трябва да се зарежда 9 часа. С тия 470 км пробег не е ясно ще стигна ли от Варна до София или не, за международно да не говорим.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10410 Неутрално

    А как е на зарядна станция? Става ли за 30 минути да постигне 80% от капацитета на батерията?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Със тоя пробег за града става, нещо ги е срам да кажат цената !!!

  8. 8 Профил на Yavor Trampov
    Yavor Trampov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Според информацията от изложенията последните 2-3 седмици, където моделът дебютира, зареждането на батерията от бърза станция е 80% за 52 минути. Т.е. за час зареждане имате заряд колкото за София - Бургас. Не мога да разбера коментарите, че това е градска кола - таксиждийте в София твърдят, че карат около 150/200 км на смяна (12 часа), т.е. с едно зареждане тази кола може да изкара почти денонощие градско каране.

  9. 9 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Трябва да се направи нещо с този пробег... не може един ел. автомобил да се движи само 5 часа по магистрала и после да трябва да се зарежда 9 часа. С тия 470 км пробег не е ясно ще стигна ли от Варна до София или не, за международно да не говорим.
    —цитат от коментар 5 на Лео


    Ако пътуваш всеки ден от Варна до София този автомобил не е за тебе! Ако пък пътуваш всеки ден от Варна до Мадрид съвсем не е. Добре че 99% от хората пътуват най-често по 20, 30 км.
    Няма статия за електроавтомобили в която да не се появи някой шут и да каже че нормално си пътува по 700 - 800км на ден и тая не става за мене.
    Цяла София е 15км от единия край до другия

    California Über Alles
  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Не е необходимо.
    Нито ще е напълна изтощена батерията, когато стигнете работното си място, нито ще има нужда да е заредена напълна, когато си трътвате.
    Даже е по-добре за живота на батерията да не се зарежда напълно...

  11. 11 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Стига да не два пъти по-скъп от дизеловия модел, този автомобил е много добро предложения!
    Особено за времето, когато поне по магистралите ни има по 1-2 зарядни станции.

  12. 12 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":Не е необходимо.Нито ще е напълна изтощена батерията, когато стигнете работното си място, нито ще има нужда да е заредена напълна, когато си трътвате.Даже е по-добре за живота на батерията да не се зарежда напълно...
    —цитат от коментар 10 на tie_interceptor


    Май не схванахте шегата на колегата.
    Едно време имаше подобна: „Въпрос: Кой модел кола е най-добър? Отговор: Служебната.“

  13. 13 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Изглежда чудесно. Но можеше все пак журналиста да се поинтересува и за цената. Това също би било интересно за читателите на статията................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    До коментар [#9] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Е да ама като ти се наложи да ходиш от София до Варна - какво правиш?

    Купуваш си втора кола с ДВГ ли? ;)

  15. 15 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Е сега като почнат да висят едни кабели от терасите ... :)

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  16. 16 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":

    Спираш в търновския мол да починеш и да хапнеш за 30-40 минути.
    За това време ще удължиш пробега с поне 50 км...
    И, разбира се, не караш като състезател.

  17. 17 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално
  18. 18 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#9] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Е да ама като ти се наложи да ходиш от София до Варна - какво правиш?Купуваш си втора кола с ДВГ ли? ;)
    —цитат от коментар 14 на realguru


    Виж сега, ако в цяла България имаше 5 бензиностанции какво щяха да правят собствениците на автомобили с ДВГ?

    Като има инфраструктура няма да има такива въпроси.

    В САЩ бяха взели разстоянието от Ел Ей до Ню Йорк със средна скорост 85 км/ч със Тесла - включая и времето за зареждане по суперчарджърите. А това си е една доста добра средна скорост все пак. Все едно София - Виена под 12 часа да го вземеш.

  19. 19 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":Спираш в търновския мол да починеш и да хапнеш за 30-40 минути.За това време ще удължиш пробега с поне 50 км...И, разбира се, не караш като състезател.
    —цитат от коментар 16 на tie_interceptor


    50км за 30 минути е доста неактуална цифра. Новата Тесла Модел 3 може да зареди ток за 270 километра за 30 минути. Хюндай Кона също ще постигне подобни стойности защото се очаква да зарежда със до 100KW.

    Реално със най-новото поколение електрички маршрут София - Виена (1000км) може да се вземе със само 60-90 минути почивки за зареждане. А и тока за тия 1000км ще струва към 25-50 лева :-)

  20. 20 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#4] от "12345":

    Специално за руските тролове - конкретика:

    Втора употреба са по-скъпи от втората употреба с ДВГ: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=6gtng1&f1=1

    В линка има и коли на по 7-8 години. Общо взето тогава започнаха да се продават първите модели, при това с доста по-малък пробег.

  21. 21 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#19] от "tvr18355030":

    Е, това е идеалният случай... В Търново все още няма такива зарядни станции...
    Иначе, при скорост до 80-90 км/ч, в хубаво време, София - Варна може да се измине и с едно зареждане от последните модели на Тесла... Дори с включен климатик.

  22. 22 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Колко ще струва?Колко години живот има батерията и какво да я правя след това?Ще има ли кой да ми я купи втора употреба след например 5 години?
    —цитат от коментар 4 на 12345


    1. Има Тесли на по 500000 км и нищо им няма, най-много да падне капацитетът на батериите с 10-20%;
    2. Поинтересувай се малко от пазара на електрички втора ръка - държат цени и то много добре, всравнение с коли с ДВГ, защото няма какво да им се развали (колегата с коментар #20 те е поулеснил малко).

  23. 23 Профил на spoofer
    spoofer
    Рейтинг: 8 Весело

    От дългогодишен опит мога да Ви кажа, че в https://roadhelp.net/ редовно се обаждат за пътна помощ представители на тази марка "Хюндай". Репатрираме ги редовно в София и цялата страна. Надявам се този път да са направили нещо по-сполучливо от обикновено:)...

  24. 24 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1343 Весело

    Обичам всеки ден да чета новини за електрички - тук, там, все по-често. Бъдещето тропа на вратата и плюем неплюем ще свикнем, няма къде да ходим...

  25. 25 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Готово-щом му дават 470 км значи с натискане е надуване на други екстри може да мине 400-абсолютно достатъчно за дневен преход.Натоварвам децата и внуците и на морето.Там зареждам през нощта и на сутринта обратно.Пей живей пии и забрави.

  26. 26 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 421 Разстроено

    До коментар [#25] от "dolna4erti4ka":

    Не е точно така...

    Примерно на https://www.renault.bg/avtomobili/elektricheski/zoe.html има техен калкулатор.
    "Това са калкулации за пробег, получени от тестове на Renault автомобили в различни условия. Данните за реалния живот варират в зависимост от начина на шофиране, външната температура, топографията и вида на пътя."

    Дори при идеални условия, без климатик, изминава под 300 км на извънградско с голямата батерия, която се рекламира за 400 км...

  27. 27 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 228 Неутрално

    [quote#9:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]

    Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична.
    По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда?
    Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.

  28. 28 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 228 Неутрално

    [quote#9:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]

    Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична.
    По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда?
    Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.

  29. 29 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#9] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Е да ама като ти се наложи да ходиш от София до Варна - какво правиш?Купуваш си втора кола с ДВГ ли? ;)
    —цитат от коментар 14 на realguru


    Какво правиш ли... според много хора тук с ел.колите -хващаш си рейса/влака за Варна...
    поне докато не се наслагат на гъсто БЪРЗИ зарядни станции-за да можеш да си използваш пълноценно автомобила!

  30. 30 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 228 Неутрално

    [quote#19:"tvr18355030"][/quote]

    Само "специалисти" се изказват като вас... "Ако имаше инфраструктурата... за 30-60мин.. ще изминете еди какво си разстояние...
    Ако я имаше... ама я няма... дотогава тези коли са само за града -непракатични извън него -за по дълги разстояния.
    Качете се 4 човека... напълнете колата с багаж... тръгнете на разходка в планината в някой курорт Рила/Пирин и др, да видим докога... и докъде ще стигне въпросната батерия за 300км, особено с пълна кола по нанагорнище.
    Пък после в пущинаците някъде в планината търсете ТОК и ЗАРЯДНИ да зареждате...
    Ако стигнете хотела... в което дълбоко се съмнявам -там искайте от хотела и дълъг кабел да си заредите електрическата кола...

  31. 31 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":


    До коментар [#27] от "Levski Levov":

    Приятели, този спор е академичен. Аз пък ще ви запитам - ами ако трябва да прекарам 800кг компоти от село кво прайм? Купувам камион ли?
    От София до Варна можеш да отидеш с едно дозареждане. Трябва да спреш някъде да допълниш заряда малко. Ако има станции не е проблем. Ако има само една станция между София и Варна пак не е проблем. Те обикновено са показани в Интернета и знаеш точно къде са. Ако няма станции пак не е проблем защото можеш да се включиш в 220волта и да пак да дозаредиш. Не ти е необходимо да чакаш 7 часа, защото не ти е нужен пълен заряд. Ще спреш да обядваш някъде и за един час ще дозаредиш колкото да стигнеш.
    Ако пътуваш на такива разстояния в България или Сагара или Гоби ... явно това не е кола за тебе. Аз живея в Калифорния където всичко е направено за коли. Бензина е евтин. Ами в годината ми се налага не повече от 3, 4 пъти да карам повече от 300 мили на ден. А това е пробега на повечето хубави електрички.

    Другият вариант е хибрид. Но там пак трябва да поддържаш кола. При електричките нищо! Има няколко приятели и колеги с електрички - абсолютно нищо не пипат по тях с години.
    За България вероятно най-практичния автомобил е дизелово комби с 5 седалки. Така покриваш всички изисквания. Ако е на газ още по-добре. Аз ако живеех в България вероятно щях да карам нещо такова. Но това не значи ще електричките са лоши или непрактични.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK