Хюндай" продължава да разширява гамата си от кросоувъри с лансирането на електрическа версия на компактния модел "Кона". Любопитното е, че "Кона Електрик", която направи дебюта си на автосалона в Женева, ще се предлага с две нива на мощност и батерии с различен капацитет.
Базовото изпълнение е с електромотор със 135 конски сили и акумулатори, осигуряващи изминаването на до 300 километра. В този си модификация "Кона електрик" се ускорява до 100 км/ч за 9.3 секунди, а максималната скорост е 167 км/ч. © Георги Пауновски
По-мощната версия е с електромотор с 204 конски сили и спринтира до 100 км/ч за 7.6 секунди. Запасът от ход пък е 470 километра. Максималната скорост остава 167 км/ч.
Зареждането на батериите от домашен контакт отнема 6.10 часа за малката батерия и 9.40 часа за голямата. От "Хюндай" подчертават, че електрическата "Кона" не отстъпва по практичност на версията на кросоувъра с нормален двигател. Дългият 4.18 метра автомобил има багажен обем от 332 литра, ако е предвидено място за съхранение на кабел за зареждане и 373 литра, при положение че такова липсва.
Сред екстрите в салона са седалки с подгряване и охлаждане. Приборното табло е дигитално, като водачът може да следи ключови данни за колата и на дисплей на нивото на очите. Озвучаването може да е от американския производител "Крел" (Krell), като включва седем говорителя и събуфер.
Сред системите за сигурност присъстват адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средство или за потенциален инцидент с пешеходец, сигнализации за автомобил в мъртвата зона на огледалата и излизане от собствената лента на движение и други.
"Хюндай Кона Електрик" ще се предлага в двуцветни комбинации, като ще дава възможност и за персонализации. Седемте външни цвята и трите контрастни за покрива дават възможност за 21 цветови комбинации.
От "Хюндай" припомнят, че присъстват на пазара на кросоувъри от 17 години, като до момента от моделите "Санта Фе", "Гранд Санта Фе", "Тусон" и "Кона" са продали над 1.5 млн. бройки.
442
Рейтинг: 1333 НеутралноТва със зареждането трябва спешно да го подобрят, щото в служебен контакт трябва да става за не повече от 5 часа. Моля.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 НеутралноНаправен е електромобил, който прилича на сегашните с ДВГ. Средноголям, достатъчно мощен, но не спортен, сега да докарат и цената.....
Еретикhamiltonf
Рейтинг: 4079 НеутралноПропуснато е да се отбележи в статията най-важното, което присъства в този е-автомобил, а то е термопомпената система, която пречиства изхабената топлина, излъчвана от елект. компоненти, рециклира я, за да увеличи ефективността на отоплителните и вентилационните с-ми.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.С намаляването на консумацията на ел.ен. от батерията, термопомпата допринася за цялостния пробег на Kona Electric през зимата. Така е в състояние да загрее кабината по-ефективно, като по този начин намали количеството на отоплението, използвано през зимата.
12345
Рейтинг: 524 НеутралноКолко ще струва?
Колко години живот има батерията и какво да я правя след това?
Ще има ли кой да ми я купи втора употреба след например 5 години?
Лео
Рейтинг: 1209 НеутралноТрябва да се направи нещо с този пробег... не може един ел. автомобил да се движи само 5 часа по магистрала и после да трябва да се зарежда 9 часа. С тия 470 км пробег не е ясно ще стигна ли от Варна до София или не, за международно да не говорим.
penetrating
Рейтинг: 6103 НеутралноА как е на зарядна станция? Става ли за 30 минути да постигне 80% от капацитета на батерията?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertvaltoro
Рейтинг: 992 НеутралноСъс тоя пробег за града става, нещо ги е срам да кажат цената !!!
Yavor Trampov
Рейтинг: 8 НеутралноСпоред информацията от изложенията последните 2-3 седмици, където моделът дебютира, зареждането на батерията от бърза станция е 80% за 52 минути. Т.е. за час зареждане имате заряд колкото за София - Бургас. Не мога да разбера коментарите, че това е градска кола - таксиждийте в София твърдят, че карат около 150/200 км на смяна (12 часа), т.е. с едно зареждане тази кола може да изкара почти денонощие градско каране.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2026 НеутралноАко пътуваш всеки ден от Варна до София този автомобил не е за тебе! Ако пък пътуваш всеки ден от Варна до Мадрид съвсем не е. Добре че 99% от хората пътуват най-често по 20, 30 км.
Няма статия за електроавтомобили в която да не се появи някой шут и да каже че нормално си пътува по 700 - 800км на ден и тая не става за мене.
Цяла София е 15км от единия край до другия California Über Alles
tie_interceptor
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Не е необходимо.
Нито ще е напълна изтощена батерията, когато стигнете работното си място, нито ще има нужда да е заредена напълна, когато си трътвате.
Даже е по-добре за живота на батерията да не се зарежда напълно...
tie_interceptor
Рейтинг: 483 НеутралноСтига да не два пъти по-скъп от дизеловия модел, този автомобил е много добро предложения!
Особено за времето, когато поне по магистралите ни има по 1-2 зарядни станции.
nigel
Рейтинг: 821 НеутралноМай не схванахте шегата на колегата.
Едно време имаше подобна: „Въпрос: Кой модел кола е най-добър? Отговор: Служебната.“
iak
Рейтинг: 1411 НеутралноИзглежда чудесно. Но можеше все пак журналиста да се поинтересува и за цената. Това също би било интересно за читателите на статията................
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.realguru
Рейтинг: 2846 НеутралноДо коментар [#9] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Е да ама като ти се наложи да ходиш от София до Варна - какво правиш?
Купуваш си втора кола с ДВГ ли? ;)
бабачко
Рейтинг: 506 НеутралноЕ сега като почнат да висят едни кабели от терасите ... :)
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############tie_interceptor
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#14] от "realguru":
Спираш в търновския мол да починеш и да хапнеш за 30-40 минути.
За това време ще удължиш пробега с поне 50 км...
И, разбира се, не караш като състезател.
tie_interceptor
Рейтинг: 483 НеутралноТук https://insideevs.com/hyundai-kona-electric-two-battery-options-210-mile-range/ очакват да струва под $40 000 в Щатите...
iavorski
Рейтинг: 347 НеутралноВиж сега, ако в цяла България имаше 5 бензиностанции какво щяха да правят собствениците на автомобили с ДВГ?
Като има инфраструктура няма да има такива въпроси.
В САЩ бяха взели разстоянието от Ел Ей до Ню Йорк със средна скорост 85 км/ч със Тесла - включая и времето за зареждане по суперчарджърите. А това си е една доста добра средна скорост все пак. Все едно София - Виена под 12 часа да го вземеш.
tvr18355030
Рейтинг: 466 Неутрално50км за 30 минути е доста неактуална цифра. Новата Тесла Модел 3 може да зареди ток за 270 километра за 30 минути. Хюндай Кона също ще постигне подобни стойности защото се очаква да зарежда със до 100KW.
Реално със най-новото поколение електрички маршрут София - Виена (1000км) може да се вземе със само 60-90 минути почивки за зареждане. А и тока за тия 1000км ще струва към 25-50 лева :-)
chevyvolt
Рейтинг: 1239 НеутралноДо коментар [#4] от "12345":
Специално за руските тролове - конкретика:
Втора употреба са по-скъпи от втората употреба с ДВГ: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=6gtng1&f1=1
В линка има и коли на по 7-8 години. Общо взето тогава започнаха да се продават първите модели, при това с доста по-малък пробег.
tie_interceptor
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#19] от "tvr18355030":
Е, това е идеалният случай... В Търново все още няма такива зарядни станции...
Иначе, при скорост до 80-90 км/ч, в хубаво време, София - Варна може да се измине и с едно зареждане от последните модели на Тесла... Дори с включен климатик.
carpe_diem_
Рейтинг: 475 Неутрално1. Има Тесли на по 500000 км и нищо им няма, най-много да падне капацитетът на батериите с 10-20%;
2. Поинтересувай се малко от пазара на електрички втора ръка - държат цени и то много добре, всравнение с коли с ДВГ, защото няма какво да им се развали (колегата с коментар #20 те е поулеснил малко).
spoofer
Рейтинг: 8 ВеселоОт дългогодишен опит мога да Ви кажа, че в https://roadhelp.net/ редовно се обаждат за пътна помощ представители на тази марка "Хюндай". Репатрираме ги редовно в София и цялата страна. Надявам се този път да са направили нещо по-сполучливо от обикновено:)...
geordgeo
Рейтинг: 1259 ВеселоОбичам всеки ден да чета новини за електрички - тук, там, все по-често. Бъдещето тропа на вратата и плюем неплюем ще свикнем, няма къде да ходим...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1010 НеутралноГотово-щом му дават 470 км значи с натискане е надуване на други екстри може да мине 400-абсолютно достатъчно за дневен преход.Натоварвам децата и внуците и на морето.Там зареждам през нощта и на сутринта обратно.Пей живей пии и забрави.
tie_interceptor
Рейтинг: 483 РазстроеноДо коментар [#25] от "dolna4erti4ka":
Не е точно така...
Примерно на https://www.renault.bg/avtomobili/elektricheski/zoe.html има техен калкулатор.
"Това са калкулации за пробег, получени от тестове на Renault автомобили в различни условия. Данните за реалния живот варират в зависимост от начина на шофиране, външната температура, топографията и вида на пътя."
Дори при идеални условия, без климатик, изминава под 300 км на извънградско с голямата батерия, която се рекламира за 400 км...
Levski Levov
Рейтинг: 272 Неутрално[quote#9:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]
Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична.
По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда?
Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.
Levski Levov
Рейтинг: 272 Неутрално[quote#9:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]
Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична.
По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда?
Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.
Levski Levov
Рейтинг: 272 НеутралноКакво правиш ли... според много хора тук с ел.колите -хващаш си рейса/влака за Варна...
поне докато не се наслагат на гъсто БЪРЗИ зарядни станции-за да можеш да си използваш пълноценно автомобила!
Levski Levov
Рейтинг: 272 Неутрално[quote#19:"tvr18355030"][/quote]
Само "специалисти" се изказват като вас... "Ако имаше инфраструктурата... за 30-60мин.. ще изминете еди какво си разстояние...
Ако я имаше... ама я няма... дотогава тези коли са само за града -непракатични извън него -за по дълги разстояния.
Качете се 4 човека... напълнете колата с багаж... тръгнете на разходка в планината в някой курорт Рила/Пирин и др, да видим докога... и докъде ще стигне въпросната батерия за 300км, особено с пълна кола по нанагорнище.
Пък после в пущинаците някъде в планината търсете ТОК и ЗАРЯДНИ да зареждате...
Ако стигнете хотела... в което дълбоко се съмнявам -там искайте от хотела и дълъг кабел да си заредите електрическата кола...
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2026 НеутралноДо коментар [#14] от "realguru":
California Über AllesДо коментар [#27] от "Levski Levov":
Приятели, този спор е академичен. Аз пък ще ви запитам - ами ако трябва да прекарам 800кг компоти от село кво прайм? Купувам камион ли?
От София до Варна можеш да отидеш с едно дозареждане. Трябва да спреш някъде да допълниш заряда малко. Ако има станции не е проблем. Ако има само една станция между София и Варна пак не е проблем. Те обикновено са показани в Интернета и знаеш точно къде са. Ако няма станции пак не е проблем защото можеш да се включиш в 220волта и да пак да дозаредиш. Не ти е необходимо да чакаш 7 часа, защото не ти е нужен пълен заряд. Ще спреш да обядваш някъде и за един час ще дозаредиш колкото да стигнеш.
Ако пътуваш на такива разстояния в България или Сагара или Гоби ... явно това не е кола за тебе. Аз живея в Калифорния където всичко е направено за коли. Бензина е евтин. Ами в годината ми се налага не повече от 3, 4 пъти да карам повече от 300 мили на ден. А това е пробега на повечето хубави електрички.
Другият вариант е хибрид. Но там пак трябва да поддържаш кола. При електричките нищо! Има няколко приятели и колеги с електрички - абсолютно нищо не пипат по тях с години.
За България вероятно най-практичния автомобил е дизелово комби с 5 седалки. Така покриваш всички изисквания. Ако е на газ още по-добре. Аз ако живеех в България вероятно щях да карам нещо такова. Но това не значи ще електричките са лоши или непрактични.