Пропуснато е да се отбележи в статията най-важното, което присъства в този е-автомобил, а то е термопомпената система, която пречиства изхабената топлина, излъчвана от елект. компоненти, рециклира я, за да увеличи ефективността на отоплителните и вентилационните с-ми. С намаляването на консумацията на ел.ен. от батерията, термопомпата допринася за цялостния пробег на Kona Electric през зимата. Така е в състояние да загрее кабината по-ефективно, като по този начин намали количеството на отоплението, използвано през зимата.
Трябва да се направи нещо с този пробег... не може един ел. автомобил да се движи само 5 часа по магистрала и после да трябва да се зарежда 9 часа. С тия 470 км пробег не е ясно ще стигна ли от Варна до София или не, за международно да не говорим.
Според информацията от изложенията последните 2-3 седмици, където моделът дебютира, зареждането на батерията от бърза станция е 80% за 52 минути. Т.е. за час зареждане имате заряд колкото за София - Бургас. Не мога да разбера коментарите, че това е градска кола - таксиждийте в София твърдят, че карат около 150/200 км на смяна (12 часа), т.е. с едно зареждане тази кола може да изкара почти денонощие градско каране.
Трябва да се направи нещо с този пробег... не може един ел. автомобил да се движи само 5 часа по магистрала и после да трябва да се зарежда 9 часа. С тия 470 км пробег не е ясно ще стигна ли от Варна до София или не, за международно да не говорим.
Ако пътуваш всеки ден от Варна до София този автомобил не е за тебе! Ако пък пътуваш всеки ден от Варна до Мадрид съвсем не е. Добре че 99% от хората пътуват най-често по 20, 30 км. Няма статия за електроавтомобили в която да не се появи някой шут и да каже че нормално си пътува по 700 - 800км на ден и тая не става за мене. Цяла София е 15км от единия край до другия
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Не е необходимо. Нито ще е напълна изтощена батерията, когато стигнете работното си място, нито ще има нужда да е заредена напълна, когато си трътвате. Даже е по-добре за живота на батерията да не се зарежда напълно...
Стига да не два пъти по-скъп от дизеловия модел, този автомобил е много добро предложения! Особено за времето, когато поне по магистралите ни има по 1-2 зарядни станции.
До коментар [#1] от "442":Не е необходимо.Нито ще е напълна изтощена батерията, когато стигнете работното си място, нито ще има нужда да е заредена напълна, когато си трътвате.Даже е по-добре за живота на батерията да не се зарежда напълно...
Изглежда чудесно. Но можеше все пак журналиста да се поинтересува и за цената. Това също би било интересно за читателите на статията................
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
Спираш в търновския мол да починеш и да хапнеш за 30-40 минути. За това време ще удължиш пробега с поне 50 км... И, разбира се, не караш като състезател.
Виж сега, ако в цяла България имаше 5 бензиностанции какво щяха да правят собствениците на автомобили с ДВГ?
Като има инфраструктура няма да има такива въпроси.
В САЩ бяха взели разстоянието от Ел Ей до Ню Йорк със средна скорост 85 км/ч със Тесла - включая и времето за зареждане по суперчарджърите. А това си е една доста добра средна скорост все пак. Все едно София - Виена под 12 часа да го вземеш.
До коментар [#14] от "realguru":Спираш в търновския мол да починеш и да хапнеш за 30-40 минути.За това време ще удължиш пробега с поне 50 км...И, разбира се, не караш като състезател.
50км за 30 минути е доста неактуална цифра. Новата Тесла Модел 3 може да зареди ток за 270 километра за 30 минути. Хюндай Кона също ще постигне подобни стойности защото се очаква да зарежда със до 100KW.
Реално със най-новото поколение електрички маршрут София - Виена (1000км) може да се вземе със само 60-90 минути почивки за зареждане. А и тока за тия 1000км ще струва към 25-50 лева :-)
Е, това е идеалният случай... В Търново все още няма такива зарядни станции... Иначе, при скорост до 80-90 км/ч, в хубаво време, София - Варна може да се измине и с едно зареждане от последните модели на Тесла... Дори с включен климатик.
1. Има Тесли на по 500000 км и нищо им няма, най-много да падне капацитетът на батериите с 10-20%; 2. Поинтересувай се малко от пазара на електрички втора ръка - държат цени и то много добре, всравнение с коли с ДВГ, защото няма какво да им се развали (колегата с коментар #20 те е поулеснил малко).
От дългогодишен опит мога да Ви кажа, че в https://roadhelp.net/ редовно се обаждат за пътна помощ представители на тази марка "Хюндай". Репатрираме ги редовно в София и цялата страна. Надявам се този път да са направили нещо по-сполучливо от обикновено:)...
Готово-щом му дават 470 км значи с натискане е надуване на други екстри може да мине 400-абсолютно достатъчно за дневен преход.Натоварвам децата и внуците и на морето.Там зареждам през нощта и на сутринта обратно.Пей живей пии и забрави.
Примерно на https://www.renault.bg/avtomobili/elektricheski/zoe.html има техен калкулатор. "Това са калкулации за пробег, получени от тестове на Renault автомобили в различни условия. Данните за реалния живот варират в зависимост от начина на шофиране, външната температура, топографията и вида на пътя."
Дори при идеални условия, без климатик, изминава под 300 км на извънградско с голямата батерия, която се рекламира за 400 км...
Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична. По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда? Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.
Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична. По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда? Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.
Какво правиш ли... според много хора тук с ел.колите -хващаш си рейса/влака за Варна... поне докато не се наслагат на гъсто БЪРЗИ зарядни станции-за да можеш да си използваш пълноценно автомобила!
Само "специалисти" се изказват като вас... "Ако имаше инфраструктурата... за 30-60мин.. ще изминете еди какво си разстояние... Ако я имаше... ама я няма... дотогава тези коли са само за града -непракатични извън него -за по дълги разстояния. Качете се 4 човека... напълнете колата с багаж... тръгнете на разходка в планината в някой курорт Рила/Пирин и др, да видим докога... и докъде ще стигне въпросната батерия за 300км, особено с пълна кола по нанагорнище. Пък после в пущинаците някъде в планината търсете ТОК и ЗАРЯДНИ да зареждате... Ако стигнете хотела... в което дълбоко се съмнявам -там искайте от хотела и дълъг кабел да си заредите електрическата кола...
Приятели, този спор е академичен. Аз пък ще ви запитам - ами ако трябва да прекарам 800кг компоти от село кво прайм? Купувам камион ли? От София до Варна можеш да отидеш с едно дозареждане. Трябва да спреш някъде да допълниш заряда малко. Ако има станции не е проблем. Ако има само една станция между София и Варна пак не е проблем. Те обикновено са показани в Интернета и знаеш точно къде са. Ако няма станции пак не е проблем защото можеш да се включиш в 220волта и да пак да дозаредиш. Не ти е необходимо да чакаш 7 часа, защото не ти е нужен пълен заряд. Ще спреш да обядваш някъде и за един час ще дозаредиш колкото да стигнеш. Ако пътуваш на такива разстояния в България или Сагара или Гоби ... явно това не е кола за тебе. Аз живея в Калифорния където всичко е направено за коли. Бензина е евтин. Ами в годината ми се налага не повече от 3, 4 пъти да карам повече от 300 мили на ден. А това е пробега на повечето хубави електрички.
Другият вариант е хибрид. Но там пак трябва да поддържаш кола. При електричките нищо! Има няколко приятели и колеги с електрички - абсолютно нищо не пипат по тях с години. За България вероятно най-практичния автомобил е дизелово комби с 5 седалки. Така покриваш всички изисквания. Ако е на газ още по-добре. Аз ако живеех в България вероятно щях да карам нещо такова. Но това не значи ще електричките са лоши или непрактични.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
От дългата ми практика мога да кажа, че в https://roadhelp.bg Постоянно превозваме автомобили Хюндай не, че не са здрави но уви... ". Постоянно изпозлват пътна помощ услуги ... дано новите са оправени
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1487 НеутралноТва със зареждането трябва спешно да го подобрят, щото в служебен контакт трябва да става за не повече от 5 часа. Моля.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3482 НеутралноНаправен е електромобил, който прилича на сегашните с ДВГ. Средноголям, достатъчно мощен, но не спортен, сега да докарат и цената.....
Еретикhamiltonf
Рейтинг: 4403 НеутралноПропуснато е да се отбележи в статията най-важното, което присъства в този е-автомобил, а то е термопомпената система, която пречиства изхабената топлина, излъчвана от елект. компоненти, рециклира я, за да увеличи ефективността на отоплителните и вентилационните с-ми.
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAС намаляването на консумацията на ел.ен. от батерията, термопомпата допринася за цялостния пробег на Kona Electric през зимата. Така е в състояние да загрее кабината по-ефективно, като по този начин намали количеството на отоплението, използвано през зимата.
12345
Рейтинг: 488 НеутралноКолко ще струва?
Колко години живот има батерията и какво да я правя след това?
Ще има ли кой да ми я купи втора употреба след например 5 години?
Лео
Рейтинг: 1060 НеутралноТрябва да се направи нещо с този пробег... не може един ел. автомобил да се движи само 5 часа по магистрала и после да трябва да се зарежда 9 часа. С тия 470 км пробег не е ясно ще стигна ли от Варна до София или не, за международно да не говорим.
penetrating
Рейтинг: 8165 НеутралноА как е на зарядна станция? Става ли за 30 минути да постигне 80% от капацитета на батерията?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertvaltoro
Рейтинг: 935 НеутралноСъс тоя пробег за града става, нещо ги е срам да кажат цената !!!
Yavor Trampov
Рейтинг: 8 НеутралноСпоред информацията от изложенията последните 2-3 седмици, където моделът дебютира, зареждането на батерията от бърза станция е 80% за 52 минути. Т.е. за час зареждане имате заряд колкото за София - Бургас. Не мога да разбера коментарите, че това е градска кола - таксиждийте в София твърдят, че карат около 150/200 км на смяна (12 часа), т.е. с едно зареждане тази кола може да изкара почти денонощие градско каране.
Pontif
Рейтинг: 2649 НеутралноАко пътуваш всеки ден от Варна до София този автомобил не е за тебе! Ако пък пътуваш всеки ден от Варна до Мадрид съвсем не е. Добре че 99% от хората пътуват най-често по 20, 30 км.
Няма статия за електроавтомобили в която да не се появи някой шут и да каже че нормално си пътува по 700 - 800км на ден и тая не става за мене.
Цяла София е 15км от единия край до другия Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
tie_interceptor
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Не е необходимо.
Нито ще е напълна изтощена батерията, когато стигнете работното си място, нито ще има нужда да е заредена напълна, когато си трътвате.
Даже е по-добре за живота на батерията да не се зарежда напълно...
tie_interceptor
Рейтинг: 231 НеутралноСтига да не два пъти по-скъп от дизеловия модел, този автомобил е много добро предложения!
Особено за времето, когато поне по магистралите ни има по 1-2 зарядни станции.
nigel
Рейтинг: 935 НеутралноМай не схванахте шегата на колегата.
Едно време имаше подобна: „Въпрос: Кой модел кола е най-добър? Отговор: Служебната.“
iak
Рейтинг: 739 НеутралноИзглежда чудесно. Но можеше все пак журналиста да се поинтересува и за цената. Това също би било интересно за читателите на статията................
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.realguru
Рейтинг: 2293 НеутралноДо коментар [#9] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Е да ама като ти се наложи да ходиш от София до Варна - какво правиш?
Купуваш си втора кола с ДВГ ли? ;)
бабачко
Рейтинг: 440 НеутралноЕ сега като почнат да висят едни кабели от терасите ... :)
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############tie_interceptor
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#14] от "realguru":
Спираш в търновския мол да починеш и да хапнеш за 30-40 минути.
За това време ще удължиш пробега с поне 50 км...
И, разбира се, не караш като състезател.
tie_interceptor
Рейтинг: 231 НеутралноТук https://insideevs.com/hyundai-kona-electric-two-battery-options-210-mile-range/ очакват да струва под $40 000 в Щатите...
iavorski
Рейтинг: 234 НеутралноВиж сега, ако в цяла България имаше 5 бензиностанции какво щяха да правят собствениците на автомобили с ДВГ?
Като има инфраструктура няма да има такива въпроси.
В САЩ бяха взели разстоянието от Ел Ей до Ню Йорк със средна скорост 85 км/ч със Тесла - включая и времето за зареждане по суперчарджърите. А това си е една доста добра средна скорост все пак. Все едно София - Виена под 12 часа да го вземеш.
tvr18355030
Рейтинг: 434 Неутрално50км за 30 минути е доста неактуална цифра. Новата Тесла Модел 3 може да зареди ток за 270 километра за 30 минути. Хюндай Кона също ще постигне подобни стойности защото се очаква да зарежда със до 100KW.
Реално със най-новото поколение електрички маршрут София - Виена (1000км) може да се вземе със само 60-90 минути почивки за зареждане. А и тока за тия 1000км ще струва към 25-50 лева :-)
chevyvolt
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#4] от "12345":
Специално за руските тролове - конкретика:
Втора употреба са по-скъпи от втората употреба с ДВГ: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=6gtng1&f1=1
В линка има и коли на по 7-8 години. Общо взето тогава започнаха да се продават първите модели, при това с доста по-малък пробег.
tie_interceptor
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#19] от "tvr18355030":
Е, това е идеалният случай... В Търново все още няма такива зарядни станции...
Иначе, при скорост до 80-90 км/ч, в хубаво време, София - Варна може да се измине и с едно зареждане от последните модели на Тесла... Дори с включен климатик.
carpe_diem_
Рейтинг: 419 Неутрално1. Има Тесли на по 500000 км и нищо им няма, най-много да падне капацитетът на батериите с 10-20%;
2. Поинтересувай се малко от пазара на електрички втора ръка - държат цени и то много добре, всравнение с коли с ДВГ, защото няма какво да им се развали (колегата с коментар #20 те е поулеснил малко).
spoofer
Рейтинг: 8 ВеселоОт дългогодишен опит мога да Ви кажа, че в https://roadhelp.net/ редовно се обаждат за пътна помощ представители на тази марка "Хюндай". Репатрираме ги редовно в София и цялата страна. Надявам се този път да са направили нещо по-сполучливо от обикновено:)...
geordgeo
Рейтинг: 1054 ВеселоОбичам всеки ден да чета новини за електрички - тук, там, все по-често. Бъдещето тропа на вратата и плюем неплюем ще свикнем, няма къде да ходим...
dolna4erti4ka
Рейтинг: 2103 НеутралноГотово-щом му дават 470 км значи с натискане е надуване на други екстри може да мине 400-абсолютно достатъчно за дневен преход.Натоварвам децата и внуците и на морето.Там зареждам през нощта и на сутринта обратно.Пей живей пии и забрави.
tie_interceptor
Рейтинг: 231 РазстроеноДо коментар [#25] от "dolna4erti4ka":
Не е точно така...
Примерно на https://www.renault.bg/avtomobili/elektricheski/zoe.html има техен калкулатор.
"Това са калкулации за пробег, получени от тестове на Renault автомобили в различни условия. Данните за реалния живот варират в зависимост от начина на шофиране, външната температура, топографията и вида на пътя."
Дори при идеални условия, без климатик, изминава под 300 км на извънградско с голямата батерия, която се рекламира за 400 км...
Levski Levov
Рейтинг: 232 Неутрално[quote#9:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]
Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична.
По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда?
Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.
Levski Levov
Рейтинг: 232 Неутрално[quote#9:"Pontif New Dnevnik SUCK"][/quote]
Тъй де, но с това определени което си дал на 101 процента... си говорим за градска кола предимно... надалеко не практична.
По тази логика не е ли по добре да се закупи някой плъгин хибрид на Тойота, или Мицубиши Аутландър пхев направо -така и така тия 20-30км на ден се покриват от батерията му, пък за надалеко има бензинов мотор, който и батерията зарежда?
Получаваш най-доброто от 2-та СВЯТА, а така само на ток е сконфузно положението за дълги разстояния на този етап.
Levski Levov
Рейтинг: 232 НеутралноКакво правиш ли... според много хора тук с ел.колите -хващаш си рейса/влака за Варна...
поне докато не се наслагат на гъсто БЪРЗИ зарядни станции-за да можеш да си използваш пълноценно автомобила!
Levski Levov
Рейтинг: 232 Неутрално[quote#19:"tvr18355030"][/quote]
Само "специалисти" се изказват като вас... "Ако имаше инфраструктурата... за 30-60мин.. ще изминете еди какво си разстояние...
Ако я имаше... ама я няма... дотогава тези коли са само за града -непракатични извън него -за по дълги разстояния.
Качете се 4 човека... напълнете колата с багаж... тръгнете на разходка в планината в някой курорт Рила/Пирин и др, да видим докога... и докъде ще стигне въпросната батерия за 300км, особено с пълна кола по нанагорнище.
Пък после в пущинаците някъде в планината търсете ТОК и ЗАРЯДНИ да зареждате...
Ако стигнете хотела... в което дълбоко се съмнявам -там искайте от хотела и дълъг кабел да си заредите електрическата кола...
Pontif
Рейтинг: 2649 НеутралноДо коментар [#14] от "realguru":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#27] от "Levski Levov":
Приятели, този спор е академичен. Аз пък ще ви запитам - ами ако трябва да прекарам 800кг компоти от село кво прайм? Купувам камион ли?
От София до Варна можеш да отидеш с едно дозареждане. Трябва да спреш някъде да допълниш заряда малко. Ако има станции не е проблем. Ако има само една станция между София и Варна пак не е проблем. Те обикновено са показани в Интернета и знаеш точно къде са. Ако няма станции пак не е проблем защото можеш да се включиш в 220волта и да пак да дозаредиш. Не ти е необходимо да чакаш 7 часа, защото не ти е нужен пълен заряд. Ще спреш да обядваш някъде и за един час ще дозаредиш колкото да стигнеш.
Ако пътуваш на такива разстояния в България или Сагара или Гоби ... явно това не е кола за тебе. Аз живея в Калифорния където всичко е направено за коли. Бензина е евтин. Ами в годината ми се налага не повече от 3, 4 пъти да карам повече от 300 мили на ден. А това е пробега на повечето хубави електрички.
Другият вариант е хибрид. Но там пак трябва да поддържаш кола. При електричките нищо! Има няколко приятели и колеги с електрички - абсолютно нищо не пипат по тях с години.
За България вероятно най-практичния автомобил е дизелово комби с 5 седалки. Така покриваш всички изисквания. Ако е на газ още по-добре. Аз ако живеех в България вероятно щях да карам нещо такова. Но това не значи ще електричките са лоши или непрактични.
Kristiyan Naydenov
Рейтинг: 8 НеутралноОт дългата ми практика мога да кажа, че в https://roadhelp.bg Постоянно превозваме автомобили Хюндай не, че не са здрави но уви... ". Постоянно изпозлват пътна помощ услуги ... дано новите са оправени