"Рено" показа бъдещето на градския транспорт

"Рено" показа бъдещето на градския транспорт

© Рено



Градският транспорт на бъдещето е твърде вероятно да се състои от споделени, електрически и автономни превозни средства, смятат от "Рено" и на автосалона в Женева показаха превозно средство, което отговаря на тези критерии. Моделът "Изи-гоу" (EZ-GO) използва платформа на роботизиран автомобил, върху която френският концерн ще изгради серия различни превозни средства.

"Рено" показа бъдещето на градския транспорт

© Георги Пауновски


От "Рено" смятат, че "Изи-гоу" комбинира гъвкавостта и комфорта на индивидуалния транспорт с ефективността и сигурността на обществения. Минибусът събира до шестима пасажери, като решение на оператора, който предлага услугата, е дали той ще може да се хваща от мрежа от публични спирки, или ще взима пътниците от домовете им.


При втория вариант заявката ще се прави през специално приложение, като всеки ползвател ще може да си запази предпочитано място в салона и дори да избере компанията, с която да пътува. Така например индивидуални туристи биха могли да се обединят за наем на цялото превозно средство, с което да разгледат забележителностите на града, в който са.

"Рено" показа бъдещето на градския транспорт

© Георги Пауновски


"Рено Изи-гоу" е предназначено за придвижване основно в градска среда и това е причината максималната му скорост да е ограничена на 50 км/ч. Превозното средства е със задно предаване и четири завиващи колела. Зареждането на батериите пък може да стана и индуктивно.


В салона има шест места, като е обособено U-образно канапе. На борда има безжичен интернет, както и места за зареждане на мобилни устройства. Качването и слизането става през рампа в предната част.

"Рено" показа бъдещето на градския транспорт

© Рено


"Изи-гоу" е снабден с въздушно окачване, така че в спряло положение се приближава максимално близко до земята, за да се улесни качването.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3655 Неутрално

    Тая кола е направена за движение по паркет.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    Забравят човешката природа. Няма как човек да се откаже от личният си автомобил,за да седне в ОБЩ такъв.

  3. 3 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Какво общо има човешката природа с личен автомобил?

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  4. 4 Профил на Александра
    Александра
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Не бъркай "човешката природа" с "българската порода". И то настоящата българска порода. В цивилизованите страни отдвана има споделени автомобили, споделени велосипеди, споделени пътувания и пр. Възприемането им от все повече хора е въпрос на прогрес и на търсене на оптимални решения за обществото. Като ни настигне прогресът след няколко десетилетия, и българската порода ще се промени.

  5. 5 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":Какво общо има човешката природа с личен автомобил?
    —цитат от коментар 3 на pm


    И сега има обществен транспорт. На запад е изключително добре уреден. Но хората харчат милиарди всяка година за лични автомобили. Така са независими от другите и свободни по всяко време да отидат където поискат. Мога ли с тая тротинетка да отида за няколко дни на риболов някъде по черните пътища? И да ѝ плащам престой няколко дни, защото ако я освободя, друга няма как да ме намери там за да ме върне. В никакъв случай! Ще има споделени автономни автомобили, но те ще заместят такситата - нищо повече. Личните ще останат.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    До коментар [#4] от "Александра":

    Кулминационната точка на "споделените" коли,къщи,(за почивка)колела,че и ценности,вече е достигната. Следва голям спад. И завръщане към личното...

  7. 7 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#6] от "deaf":

    Не мисля!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  8. 8 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#5] от "quatro_4x3":

    Тази кола е предвидена да замести градските пътувания, а не ходенето за риба. В момента има много хора, които поддържат автомобил само за да прекарат в него 2 часа на ден в отиване и връщане от работа.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  9. 9 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#8] от "pm":

    То и сега на много хора им е много по-изгодно да се возят до работа и обратно с такси, но пак си купуват коли, с които висят по задръстванията сами в колата и псуват всички селяни на пътя около тях...
    А в таксито може да пътуват с още 3-4 приятеля, да обсъдят нещо, да отидат и да се върнат от работа свежи...
    Ама, сакън, да не трябва да си съобразяват с някого.

  10. 10 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 744 Весело

    Пропуснат е най-важният въпрос - Will it drift ?

    Accelerates Under Demonic Influence
  11. 11 Профил на Kras Zareg
    Kras Zareg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По нашите пътища този автомобил няма бъдеще, независимо от предназначението му. За съжаление.

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    Аз също смятам, че бъдещето на градските пътувания (и отчасти на междуселищните) е в споделените превозни средства. Остава да се реши въпросът с автономното придвижване от т. А до т. Г (примерно някое село или курорт) и връщането обратно при тези тенденции. Както показват статистиките, болшинството от превозните средства се ползват само в 5% от времето, през другото стоят паркирани и носят непрекъснати разходи.

  13. 13 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Забравят човешката природа. Няма как човек да се откаже от личният си автомобил,за да седне в ОБЩ такъв.
    —цитат от коментар 2 на deaf


    Така е, както и никой не се отказа от личния си влак, кораб, самолет...

    No Pain No Gain
  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Така са говорели хората, като са чели на времето Жул Верн, а днес виждате какво и предвид ускоряването на темпото, няма да ни се наложи да чакаме стотина години.
    Фантазиите днес са реалността в близките няколко години, така че да му мислят държавите бензиностанции, които впрочем правят всичко възможно да отлагат края, като пречат максимално и наблягат конфликти, малки средни и защо не и големи войни, както и на ракети и атомно въоръжаване.

  15. 15 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 281 Весело

    До коментар [#9] от "tie_interceptor":

    Големият ПЛЮС на автономният автомобил ще бъде възможността да си избереш какво искаш днес - да пътуваш с още 5 човека в показания миниван на Рено или да си повикаш самостоятелен фотьол на БМВ. Всеки ден - според настроението и бюджета, слизаш и забравяш за возилото, доакто дойде време да си викнеш следващия превоз. А за черния път и риболова - наем на голям джип за ден/седмица. Личният автомобил ще си замине точно защото е само 1 или 2 семейството и е подбиран по универсалност, а не по оптималност. Последният пирон ще бъде паркирането и подръжката - показаният споделен автономен автомибил сам ще се изнася към следващ клиент или паркинг, сам ще си следи и ходи на обслужване в сервиза.
    Относно човешката природа - ами и в момента имаме едни традиционалисти, употребяващи изконния транспорт кон+каруца. Радват се на нестихваща популярност в трафика...

  16. 16 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    До коментар [#3] от "pm":

    С това, че за българина е срамно да го видят, че ходи пеша.

    Жената е покана за щастие
  17. 17 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    А не им ли минава през акъла на някои,че на Запад "споделят" автомобилите си,не защото притежават по-висока култура от нашата,а защото просто не им стигат парите? В смисъл,предпочитат да харчат парите си за други неща. И май е точно така...

  18. 18 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#5] от "quatro_4x3":Тази кола е предвидена да замести градските пътувания, а не ходенето за риба. В момента има много хора, които поддържат автомобил само за да прекарат в него 2 часа на ден в отиване и връщане от работа.
    —цитат от коментар 8 на pm


    И предпочитат да поддържат личен автомобил, вместо да ползват градски транспорт, таксита или споделени пътувания, въпреки че това им струва много по-скъпо. Това от снимката е като гледам поне за 6 човека. Навит ли си на споделено пътуване сутрин до работното си място с още 5 човека, ако трябва първо да отидеш до работното място на всеки от останалите 5 и на края до твоето? И колко допълнително време ще ти отнеме това? Срещу тия неудобства не получаваш нищо насреща! В повечето случаи ще е много по-бързо да пътуваш с автобус, защото няма да обикаля да остави всеки един където работи. Твърденията, че така ще се ползват много по-малко автомобили са абсолютна лъжа, защото в пиковите часове ще трябва да бъдат превозени същия брои хора и ще е нужен същия брой автомобили за да се осъществи. В човешката история прекалено много идеи са се оказвали глупави или неосъществими. Мисля че тая, за масово споделено пътуване е също такава. Прекалено много еко-идеализъм има в нея.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  19. 19 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    А не им ли минава през акъла на някои,че на Запад "споделят" автомобилите си,не защото притежават по-висока култура от нашата,а защото просто не им стигат парите? В смисъл,предпочитат да харчат парите си за други неща. И май е точно така...
    —цитат от коментар 17 на deaf


    Живота и природата като цяло се развива по линията на най-малко енергоемкия път или с други думи - най-икономичния. Когато имаш избор за две еднакви неща, но едното е по-евтино, със сигурност няма да купиш скъпото само заради цената му. Ако мога да отида до работа евтино и удобно без да се налага да чакам, да мръзна или някакво такова неприятно изживяване, защо не?

    No Pain No Gain
  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2554 Весело

    До коментар [#15] от "kopo":

    Никога не бих заменил спортна кола,(като Порше-Бокстер за двадесет хиляди лева на старо,например),с това "нещо" на снимката по-горе в статията.

  21. 21 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Ще има комбинация-вярно че е скъпа.Аз си имам личен автомобил в гаража,но си ползвам споделения да ходя всеки ден за работа-хем ще е по евтино,хем не се чудя къде да го паркирам.Вярно малко скъпо ми излиза да плащам данък и винетка на автомобил дето го карам 2-3 пъти в месеца но все пак кеф цена няма.

  22. 22 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    " Превозното средства е със задно предаване и четири завиващи колела"
    Това направо ме счупи!!! Внука ми е на 5 г и такава глупост не би сътворил!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  23. 23 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    " Превозното средства е със задно предаване и четири завиващи колела" Това направо ме счупи!!! Внука ми е на 5 г и такава глупост не би сътворил!
    —цитат от коментар 22 на chichka


    Добре, че не разчитаме на него ;)

    No Pain No Gain
  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1327 Весело

    А не им ли минава през акъла на някои,че на Запад "споделят" автомобилите си,не защото притежават по-висока култура от нашата,а защото просто не им стигат парите? В смисъл,предпочитат да харчат парите си за други неща. И май е точно така...
    —цитат от коментар 17 на deaf


    Защото не им стигат парите, карат нови коли. Пестят от ремонти. В България сте паралии и карате таралясници, за да демонстрирате богатството си с постоянни, не свършващи ремонти. Друго си е едно 20-30 годишно БМВ!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Забравят човешката природа. Няма как човек да се откаже от личният си автомобил,за да седне в ОБЩ такъв.
    —цитат от коментар 2 на deaf


    Всъщност, щом ще си говорим за човешката природа, на човек му е по-привично да има собствен кон, отколкото автомобил, ама както виждаш, човека се е приучил и без кон да живее... Тъй че, явно "човешката природа" е доста адаптивна.

  26. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 695 Любопитно

    Нещо не ми харесва много-много този начин на седене - при едно аварийно спиране ще настане голяма каша вътре в този прототип.
    А и качването отпред означава човекът да слезе от тротоара и да стъпи на пътното платно, точно където при дъжд са локвите и каналите... Другия начин е за всяко качване и слизане, автомобилът да захожда челно към тротоара, а при тръгването да прави маневра на заден ход. Хич не ми харесва така!

  27. 27 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    Изглежда много приятно за нешофьорите. Аз и без това обичам да се возя :-)

  28. 28 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":Тая кола е направена за движение по паркет. Точно! Пускаме го сутринта и в края на деня не мож го разпознаеш на какво ще заприлича из родния ландскейп!

  29. 29 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3058 Весело

    Интереса клати феса. И когато в даден град е прекалено скъпо да имаш кола, идва ред на наемане на кола когато имаш нужда. Въпросът е на проста аритметика, парите за колата, паркинга, застраховката, поддръжката сравнени с парите да наемеш кола за два часа, два дена, или да си хванеш Убър, Лифт, метро. За българските градове е още переспектива, питайте обаче някой който живее в Ню Йорк, Сан Франциско, Бостън,.....

  30. 30 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#29] от "Таралеж":

    Ако се спазваха законите в България, много малко хора биха си позволили лични автомобили...
    Да плащат за паркинги или синя зона, а не да паркират на тротоара/в градинката/в калта, ще могат да си го позволят малко хора.
    Да поддържаш изправен и екологичен автомобил е безумно скъпо след определен пробег и затова при нас е пълно с нов внос, на който да му пробиеш катализатора, да го ремонтираш с части 2-3 употреба, да е целият очукан и ръждясал...

    Просто 75% от автомобилите, не само личните, щяха да отидат за срап и изведнъж улиците и пътищата ще опустеят...

  31. 31 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    Ох дядовото, пак недоскив..... четири ЗАВИВАЩИ, а дядо скива задвижващи..... благодарности за критиката.
    До коментар [#23] от "Putarak":

    Русия- проказата на планетата Земя.
  32. 32 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Такива концептуални прототипи излизат всяка година и бял свят не виждат,
    големите фирми си чешат егото !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK