С тръгването на тол-системата до 6-7 години ще ремонтираме всички пътища, обяви министър Нанков

С тръгването на тол-системата до 6-7 години ще ремонтираме всички пътища, обяви министър Нанков

© Надежда Чипева, Капитал



След въвеждане на тол-системата държавата ще може да ремонтира три-четири пъти повече пътища, като за до седем години могат да се обновят основно всички шосета в лошо състояние. Мнението е на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.


Той уточни, че в момента в лошо състояние са около 8000 километра републикански пътища, но при сегашните финансови възможности пълна рехабилитация се прави на до 450 км на година. Нанков каза още, че за основен ремонт са и 12 хиляди километра общински шосета.


Министърът обясни, че със спиране на снеговалежа от началото на следващата седмица започва изкърпването на отворилите се през зимата дупки. Николай Нанков допълни, че краткосрочните ремонти не са решение и от започването на мандата на третия кабинет "Борисов" се търси системно решение. Според него то вече е намерено и от следващата година ще се видят и резултатите.




Николай Нанков поясни, че освен средства от тол системата и бюджета, пари за основни пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд за пътна безопасност, който се създава в ЕС. През май предстояла дискусия относно този фонд, като от регионалното министерство вече били подали заявките си до МВР, които ще усвояват средствата.


В отговор на въпрос Николай Нанков обяви, че във вторник започва строежът на 10.3 км от магистрала "Хемус" (от разклона за Велико Търново) до Златна Панега. След около два месеца се очаква да тръгне и работата по трасето на аутобана от Белокопитово до пътен възел Луковци (16.5 км). Министърът обяви, че и двата нови участъка ще се направят за около година и половина вместо за две, но това няма да е за сметка на качеството.


В зависимост от времето до края на година може да започне и строежа на "Хемус" между Ловеч и Плевен (52 км). Министърът посочи, че само с изработването на проекта са спестени 350 милиона лева заради изграждането на 3 тунела и 13 други съоръжения по-малко.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 687 Неутрално

    ще ,ама друг път надявам се да не помиришете власт изобщо

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  2. 2 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Тия още два мандата ли се гласят да са на власт?!
    Лошо...

  3. 3 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Изключително е глупаво за обекти в Северна България да се търсят инвеститори (като трите тунела под Стара Планина).

    През 2017-та за всеки нови 4 работни места в Южна България, е разкривано само едно на север от Стара планина. Направете проекти и за трите тунела под Стара Планина и за още два моста над Дунав, така че ако някой ден се намери финансиране да се строят бързо, а не толкова тегаво като бъдещите магистрални участъци дето още не са проектирани.

    https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/nov-etap-v-razvitieto-na-trudoviia-pazar-257724/

  4. 4 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 908 Неутрално

    "Ще", "ще","ще" и така 40 години, или докато изтече мандата. Време е да прекръстят проекта на "Хемус 2050"

  5. 5 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 993 Любопитно

    То и винетките трябваше да решат въпроса с финансирането на поддръжката и строителството на пътища, но кой знае защо това не стана.

  6. 6 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 948 Гневно

    Ами да спирам да си плащам винетката и данъка дотогава?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    няма ремонтиран/новопостроен път издържал 7 години ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Нанков, същото твърдеше и бившия шеф на АПИ Лазар Лазаров, когато направи винетката 97 лв и уверено заяви - " Вдигаме винетките и няма да има нито една дупка по пътищата". Престанете да лъжете, защото носовете ви вече много стърчат !

  9. 9 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Тоя Нанков гледа като наакан, а най-вероятно е! Според мен ще е по-уместно министерските места да се обявяват в бюрото по труда и който иска - да кандидатства. Мисля че така ще има повече шансове да попаднем на някой с интелект над 60.

  10. 10 Профил на senedra
    senedra
    Рейтинг: 322 Любопитно

    Тия клетви не ги ли слушахме и когато въвеждаха винетките? И после когато ги увеличиха с 30%?
    Те ли са идиоти, че си мислят, че им вярваме, ние ли сме идиоти, че не сме ги окачили още по стълбовете?

  11. 11 Профил на droidus
    droidus
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Ако имаме предвид горчивия опит от последните години това изявление е не само съмнително, а си е чиста, нагла лъжа.

  12. 12 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 630 Неутрално

    С този темп на крадене и дълбока летаргия в прокуратурата парите от тол таксите ще стигнат най-много за асфалтиране на някоя улица в Банкя.

  13. 13 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Поредния популизъм от БСП2 ... лошото е че ако не са те ще е БСП което е същотото, ако не и по зле ... дефицит на нормални десни политици ... където и да погледнеш, слуги на Кремъл и мошенници ... а бутиковите в най добрия случай при свръх оптимални обстоятелства я стигнат 20% я не, с което няма как да управляват ... България има нужда от политик като Стачболов

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  14. 14 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2754 Весело

    Тия още два мандата ли се гласят да са на власт?!Лошо...
    —цитат от коментар 2 на Jikevjikev Jikev


    Иска им се :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  15. 15 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Ма понеже няма да са власт ръсят обещания :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  16. 16 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Много калинки ни налазиха

  17. 17 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    Изморих се да лъжи. Когато вдигнаха цените на винетките и ги направиха над два пъти по-скъпи, отколкото в Швейцария, пееха същата песен. “С тези пари ще оправим пътищата.” Е, винетките са факт, дупките се увеличават. Колко пари постъпиха от поскъпването? Какво правят с тях? И най-лошото е, че никой не пита! Е, и с тази система ще е същото. След като никой не пита, така ще е.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  18. 18 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 338 Неутрално

    След 6-7 години магистралите дето ги настроихте набързо, за да усвоите, ще са за тотален ремонт. При меката зима като валя 2 дни сняг и по съвсем нови пътища лъснаха лунни кратери.
    Изкарайте полицаите да пазят дупките, защото ги виждаме само скрити в храстите и на протести.

  19. 19 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Николайчо, тая работа с пътищата не е като да си снимаш бицепсите на дивана вкъщи.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8227 Неутрално

    6-7 години, ако този Нанков остане министър, вече няма да има какво да се ремонтира.

  21. 21 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 585 Весело

    жгжгт4жгт4"С тръгването на тол-системата до 6-7 години ще ремонтираме всички пътища"

    Верваме, вЕрваме!
    То до сега трябваше да има и тунел под Шипка.
    Не е смешно, трагично е.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  22. 22 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 585 Любопитно

    Изключително е глупаво за обекти в Северна България да се търсят инвеститори (като трите тунела под Стара Планина).

    През 2017-та за всеки нови 4 работни места в Южна България, е разкривано само едно на север от Стара планина.
    —цитат от коментар 3 на Finland

    Ами почвайте да пробивате от юг на север!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  23. 23 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Това е оксиморон. Ремонтите в БГ траят по 1-2 год., което означава, че математически нема как след 6-7 год да е настъпил краят на едно безкрайно събитие. По-скоро министерчето е искало да каже, че за тоз' период всички ще са ремонтирани поне един път. Но това не означави годни за нормален транспорт.
    ОСТАВКА

  24. 24 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    2011 г.
    "Премиерът: До три години връщам българите от чужбина"
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/05/28/1096765_premierut_do_tri_godini_vrushtam_bulgarite_ot_chujbina/

    2012 г.
    "Борисов обеща повече блага за Северна България през втория мандат"
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/09/16/1907236_borisov_obeshta_poveche_blaga_za_severna_bulgariia/

    2015 г.
    ""Хемус" се удължи с пет километра, премиерът обеща половината да е готова този мандат"
    https://www.dnevnik.bg/skorost/2015/08/03/2584527_hemus_se_udulji_s_pet_kilometra_premierut_obeshta/

  25. 25 Профил на nasosupastar
    nasosupastar
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Лъжа, след лъжа, след лъжа... , а джобчетата на нашите хора се пълнят.

    Гарантирано от ГЕРБ.

  26. 26 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 683 Неутрално

    "...Фигуративно вече сме поставили чиновник до всяка дупка, защото това е един от основните приоритети на кабинета „Борисов 3“, каза Нанков." в интервю за една ТВ.
    Този зализан тип е еманация на герберски министър. Лъже безсрамно, с плам в очите говори за светлото бъдеще ,ще,ще,ще...
    Като си сложил чиновник до всяка дупка, дай им по една лопата и да свършат работата, стига виртуалност, стига обещания.
    Поне стана ясно едно - при Герб 3 бройката на чиновниците расте право пропорционално на дупките. Вчера компания за мерене на дъжда, днес компания за наблюдение на язовири, утре "Дупкастрой".... Стягайте се момци, полицаи и чиновници, частни охранители....всичко на нас чака.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#10] от "senedra":

    Тия са идиоти но пък следващите ще са магьосници. И ще могат с плюмка и жълти стотинки да преасфалтират всичко, да го подържат в иделано състояние и най-вече да чистят пътищата така че да няма нито един таралясник с летни гуми закъсал зимата.
    Най-големия проблем на България не са пътищата или управлявашите а материала. И десни и леви го казват - 80% от материала в България НЕ СТАВА.

  29. 29 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    С въвеждането на ТОЛ системата по магистралите колите ще останат на половина и пак ще започнат катастрофите по второстепенните пътища. Защото винетката сърби, боли, но я плащаш веднъж и забравяш, а това всеки път да плащаш ще откаже много хора.
    И ще излезе, ЧЕ МАГИСТРАЛИТЕ СА НАПРАВЕНИ НЕ, ЗА ДА СЕ НАМАЛЯТ КАТАСТРОФИТЕ, А

    ЗА ДА СЕ ИЗКАРВАТ ПАРИ.

    Като толкова е евтино преминаването на тирове, защо не увеличиха винетката само за тях? Продажни задници са нашите политици.

  30. 30 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    20 000 км пътища
    450 км ремонт на година
    44.4 г= десет мандата, ако Боко не хвърля кърпата
    Ние или ТЕ няма да сме живи до оправяне на пътната мрежа
    Боко е много зает с международното положение – това Близкия изток, Западните балкани... Каква пътна мрежа?!

  31. 31 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 770 Неутрално
  32. 32 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 486 Весело

    2020 , според ; експертите от научната фантастика; , ще се въведът летящите автомобили , та не бързайте драги им нанков , уредете други неща за правоимащите с парите от винетки , имоти ,вили ,басейни, може и в гърция че да не ви ;надушат; борците с корупцията

  33. 33 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Заглавието трябва да се коригира.
    "За 6-7 години ще СЪБЕРЕМ достатъчно пари, за да ремонтираме всички пътища".
    А нататък както стана със събраните пари от винетките, разбира се. Обществени поръчки...

  34. 34 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Сергията с обещания винаги е отворена

    властта ражда паразити
  35. 35 Профил на dimitarkasev Kasev
    dimitarkasev Kasev
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#29] от "hope":

    Такива изроди каквито има в това правителство, не съм виждал от Жан Виденов насам.Мутрата гръгнал да оправя Европа, ебахти и цирка

  36. 36 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Който е писал тази статия му препоръчвам да се....
    - от Белокопитово до пътен възел Луковци (16.5 км) - става дума за Буховци
    - 10.3 км от магистрала "Хемус" (от разклона за Велико Търново) до Златна Панега - всъщност е от Ябланица до Боаза (или ако ще е село то е Брестница)
    - "Министърът посочи, че само с изработването на проекта са спестени 350 милиона лева заради изграждането на 3 тунела и 13 други съоръжения по-малко" - отново пълна глупост, правилно е да се каже "само с преработването на проекта (на закритата НКСИП) са спестени"

  37. 37 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2826 Неутрално

    Абе байчо, нали въведохте винетки уж да събирате пари да ремонтирате пътищата. Нали има акциз върху горивата. Тея пари къде потъват?

    Отиват за попълване на дупки в бюджета. Целия модел на бюджетиране на съвременния Свят е тотално сбъркан.

  38. 38 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 535 Разстроено

    Колко ми се иска да му вярвам, ама уви, не мога. И сега разполагат с пари за пътища - освен националните има и "европейско" финансиране, но не могат да ги използват, защото за всеки проект се трябва време и работа. Единственият вариант да се справят е само през супер некадърно преасфалтиране, такова, каквото правят и сега - я целия път е на вълни, я след година-две на дупки, я ще го стеснят. За качество си трябва и време и хора!
    П.п. Не може да се оправдаваш, че няма пари, при положение, че подарихте 2 млрд за "саниране" на частни имоти, след като има пари за раздаване на населението, значи има пари за общественото имущество!

  39. 39 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Такива лъжи ги слушаме от години !!!

  40. 40 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Тоя не е добре!
    Та какво ще остане от България след колапса на ГЕРБ, бе?

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    Лилянка в края на 2016г. казА същото, само че с него аргументира поскъпването на винетките.
    Пътищата не само не се подобриха, а се влошиха драстично.
    На Баце гордостта в асфалта отече в канала.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    .......В зависимост от времето до края на година може да започне и строежа на "Хемус" между Ловеч и Плевен (52 км)......

    Дневник? Вие карта на България виждали ли сте? Проект за АМ "Хемус"? Ако сте виждали, що пишете глупости? Май, освен помощник на редактора, ви трябва и редакция....?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  43. 43 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    Тоя не е добре!Та какво ще остане от България след колапса на ГЕРБ, бе?
    —цитат от коментар 40 на lone_wolf


    Как какво ще остане!? Една голяма черна дупка ще остане!
    След тях /герп/ – потоп!

  44. 44 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 410 Неутрално

    хахахахахахахахахах, и ще кандидатстваме за формула едно като в Монте Карло !!!

    VD
  45. 45 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Това "дясно" правителство тръска като брашнен човал и хора и бизнес.

  46. 46 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Покрай Рапона, който се прави на КАПО ЗИ ТУТИ КАПИ, всичките негови главатари се научиха да лъжат като ДЪРТИ ЦИ-ГА-НИ.

  47. 47 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Докато чакаме 6-7 години няма да останат пътища.
    Особено като видяхме и разследването на Бивол как се крадат 60% от парите за пътя за Паничище (разпределени по схемата на всички нива да няма недоволни и ощетени)

  48. 48 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 664 Неутрално

    След 10 г. "управление" на сикаджията и шайката му , най-големия строител на пътища и магистрали във вселената, се оказва , че 8000 километра републикански пътища и 12 хиляди километра общински шосета са за основен ремонт. 20 хил. км. Това е цялата пътна мрежа на България. http://www.nsi.bg/bg/content/1708/републиканска-пътна-мрежа-според-класа-на-пътя

    Никога повече мутри начело на България.
  49. 49 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Еми това е страхотна новина!
    За фирмите на тези няколко души, които печелят всички поръчки за пътища в България.

    Свидетел съм улицата до офиса ми (която е изключително прилична) да я кърпят 3 пъти за няколко месеца. В края на година отделно я затвориха за цялостен ремонт. Сигурно след ремонта ще има още едно кърпене, ако случайно е останал някой лев за добастисване.
    Гнус ме е направо!

  50. 50 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Така казваха и преди да въведат винетките.

  51. 51 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2520 Любопитно

    До коментар [#43] от "Alexander97":


    Една голяма черна дупка ще остане!
    —цитат от коментар 43 на Alexander97


    Боко дали е подготвил ченге за тая дупка?

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  52. 52 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 589 Неутрално

    А да дойде Светлото Бъдеще, а да дойде... и сега пак някой го отдалечава - този път с 6-7 години. Нимогаповичи!

  53. 53 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Думичката ЩЕ Боко я беше забранил преди доста време.

    А и напоследък видимо спадна темпото в строежа на инфраструктурата. В момента освен Метрото и евентуално някъв участък от АМ Струма, нещо строи ли се?

  54. 54 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    След въвеждане на тол-системата държавата ще може да ремонтира три-четири пъти повече пътища, като за до седем години могат да се обновят основно всички шосета в лошо състояние. Мнението е на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков."

    Търчи - лажи , си министре . След седем години , според тъпите ти изчисления , с извинение , ще ТРЯБВА да ремонтираш ЦЯЛАТА пътна мрежа на България . И не само да я ремонтираш , трябва да я построиш отново . Защото след седем години Българските пътища ще представляват лабиринт от една огромна ДУПКА И ако е толкова лесно да се събират парички с чували от ТОЛ- а , защо
    на Простия , този "велик политик " с" велика интуиция " не му е " ДОШЛО на идея "да въведе системата , та да не се гърчи като червей пред ежедневните ЦЕЛОДНЕВНИ предавания на медиите за лунните пейзажи по цялата републеканска и второстепенна пътна мрежа . И в момента предават твоите оптимистични и възторжени преценки , че до седем години ЦЯЛАТА пътна мрежа ще бъде в цветя и рози . Барабар с всички свлачища и "срутища " и на всичко отгоре и Лунната пътека за декорация . Тепегьози , би рекъл някой от класиците .

  55. 55 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Аха а след има няма 10 години от чешмите ще тече мед и масло!

  56. 56 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Нали обяви съда, че миналата година цената не е била обоснована. Айде не върнаха парите, но КАК точно я обосноваха сега? Защото пак не са я свалили

  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    Това изявление на министъра е пряко признание, че таксата е 4 пъти по-висока от стандартната и може да се използва да протестиране на цените. Няма такава възвращаемост от пътна инфраструктура никъде...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1514 Неутрално

    Поредната долна, нагла, арогантна, герберска ЛЪЖА!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 59 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 652 Неутрално

    За 10 години само дупките отворени тая зима няма да запълнят, лъжци и крадци!

    I shave with Occam's razor
  60. 60 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 701 Неутрално

    То и винетките трябваше да решат въпроса с финансирането на поддръжката и строителството на пътища, но кой знае защо това не стана.
    —цитат от коментар 5 на stein


    Все-пак, тол системата е нещо модерно, дигитално, иновативно, сигурно, икономично и изгодно за потребителя.

    Нормално е първо да се въведе тол системата и след това да се оправят пътищата, а не обратното. Така държавата ще има стимул да подържа пътищата, за да пътуват по тях коли и да може да се издържа тол системата.

    Така че, този път ще се получат нещата!

  61. 61 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Да започнат залаганията тогава. Да видим кой ще излезе прав. Повтарят мантри на г-н премиера и зомбирания български народ вярва и гласува "както трябва".

  62. 62 Профил на merimiminka
    merimiminka
    Рейтинг: 217 Разстроено

    Тази мантра я слушахме от Борисов,после от Павлова.Я тоя мишок да обясни по разбивки как се харчат парите от пьтник даньк,от винетките и процентът за поддръжка на пътищата, който е включен в цената на горивата.Колкото и да е мальк,става въпрос за милиони левове на година само от зареждане на автомобилите с горива.От всеки литър заредено гориво 0,01 или 0,02ст се отчислява за поддръжка на пьтната инфраструктура.

  63. 63 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Републиканската и общинската пътна мрежа са общо към 40 000 км. Ако на всеки 20 години трябва да даваме по 1 000 000 лева за поддръжка и ремонт на километър при 3 000 000 автомобила трябва да плащаме по 670 лева на автомобил на година без да се отчитат ТИРовете. В репортаж на нова телевизия казаха, че на Дунав мост всекидневно минават 1500-1800 камиона в двете посоки. Да приемем, че са толкова и на границата със Сърбия, Турция, Македония. 7200 дневно. По 100 лева на минаваме през България да плащат (в момента винетката за старите камиони е малко под 1800 лева на година) и пак колите, ще трябва да дават по 580 лева годишно.

  64. 64 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Изключително е глупаво за обекти в Северна България да се търсят инвеститори (като трите тунела под Стара Планина).През 2017-та за всеки нови 4 работни места в Южна България, е разкривано само едно на север от Стара планина. Направете проекти и за трите тунела под Стара Планина и за още два моста над Дунав, така че ако някой ден се намери финансиране да се строят бързо, а не толкова тегаво като бъдещите магистрални участъци дето още не са проектирани.https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/nov-etap-v-razvitieto-na-trudoviia-pazar-257724/
    —цитат от коментар 3 на Finland


    Така лесно се правят мостове на Дунава!Румънците се гъзурчиха 10г за Дунав мост 2!А и да ги направят,къде ще ги забият, в дивото село Бекет или в Зимнич!?Да ама великата и богата Романия си е чиста Мамалигария и в тая част пътища няма!Пък и от къв зор са четири тунела!?Шипка и Петрохан са предостатъчни.Да се оправят пътищата,това е най важното а не разбитите сокаци!И дебелото Лили да вземе да намали винетките щом ще ни щавят с толтакси.

  65. 65 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Изключително е глупаво за обекти в Северна България да се търсят инвеститори (като трите тунела под Стара Планина).През 2017-та за всеки нови 4 работни места в Южна България, е разкривано само едно на север от Стара планина. Направете проекти и за трите тунела под Стара Планина и за още два моста над Дунав, така че ако някой ден се намери финансиране да се строят бързо, а не толкова тегаво като бъдещите магистрални участъци дето още не са проектирани.https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/nov-etap-v-razvitieto-na-trudoviia-pazar-257724/
    —цитат от коментар 3 на Finland


    Така лесно се правят мостове на Дунава!Румънците се гъзурчиха 10г за Дунав мост 2!А и да ги направят,къде ще ги забият, в дивото село Бекет или в Зимнич!?Да ама великата и богата Романия си е чиста Мамалигария и в тая част пътища няма!Пък и от къв зор са четири тунела!?Шипка и Петрохан са предостатъчни.Да се оправят пътищата,това е най важното а не разбитите сокаци!И дебелото Лили да вземе да намали винетките щом ще ни щавят с толтакси.

  66. 66 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    Аха, значи затова сега са оставили пътищата да се разрушат?

  67. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Комунист ли е, милиционер ли е, ЛЪЖЕ!
    И краде.
    Когато въведоха акцизите за горивата, идеята бе набиране за средства за да строят пътищата. Нищо не стана.
    След това въведоха винетката, уж за набиране на средства за строеж на пътища (във Франция винетката бе за подпомагане на пенсионните фонодове, а не за пътища). Пак нищо не се случи.
    сега Тиквата реши с тол такси да строи пътища. По цял свят тол таксите са за магистралите, подръжката им.

    Доколкото разбирам, такива върли бандити като Рапон виреят само при българите. Не и при гърци, сърби или румънци.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Вместо да въвеждат какви ли не сложни варианти за набиране на средства за подържане пътната мрежа в цяла Европа има един прост и радикален начин - акциз върху горивата, т.е. всеки който кара плаща тази такса. Но вероятно Лукойл не отчитат този акциз, а го пращат в русия като данък.

  69. 69 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#29] от "hope":

    Бахти глупостите, що не вземете да прочетете преди да пишете. Винетката за леките автомобили ще стане ЕЛЕКТРОННА но пак си е годишна и дори ще е на същата цена. Тол-таксата е само за камиони над 3.5 тона !!!!

  70. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#63] от "Batezuzi":

    Разбира се че ще трябва да се дават доста пари за подръжка на пътищата ако искмаме да са както трябва. В Германия гражданската е 400-800 евро, бензина е 1.6 евро = 3.20 лв и отделно има пътен данък доста солиден. И тировете са на тол-такса и плащат здраво. И имат много и хубави пътиша.

  71. 71 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 422 Любопитно

    До коментар [#70] от "m17":

    А заплатите в Германия какви са?
    За един приятел питам.

  72. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#71] от "jif44392826":

    Ами ще се изненадате че масово не са драстично по-високи. Примерно касиерка в Лидъл взима бруто 700евро. За сравнение, последните оферти на съшия Лидъл в България са 1200лв т.е 600евро. Подобно е положението с квалифицирания персонал - специалисти с висше и споециалистъи със средно - занаятчийте и всякакви майстори. Отделно не забравяйте че дори бротото да е по-високо, данъка е минимум 20% и стига до 35 % за по-високите доходи докато тук е 10%. Единнствено при публичния сектори има голяма разлика с България - там взимат адекватни на пазара заплати докато тука се взимат значително по-малко. И разбира се и в Германия по провинцията, особено в източна германия заплатите са значително по-ниски.
    Така че ако теглите чератата, за образован човек който е готов да бачка, в Германия би живял с 20-30% по-добре. Но няма вариант да си бачкате лежерно като в България пък да взимате с пъти повече !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK