Ще съживи ли "Тойота" легендата "Супра"

Ще съживи ли "Тойота" легендата "Супра"

© Георги Пауновски



Концептуален автомобил, заел почетно място на щанда на "Тойота" на приключилия миналата седмица автосалон в Женева, намекна, че компанията може да съживи легендарния си спортен автомобил "Супра". "Джи АР Супра рейсинг концепт" показва бъдещия потенциал на кола, която може да осигури висока ефективност както на пътя, така и на пистата.


Името "Супра" за пръв път се появява през 1978 г. като по-голяма и по-мощна версия на второто поколение "Селика", преди да се превърне в успешен модел сам по себе си. Моделът все още има статуса на знаменитост сред любителите на спортни автомобили 16 години след спиране на производството.

Ще съживи ли "Тойота" легендата "Супра"

© Георги Пауновски


Показаният на салона прототип е компактен автомобил с две врати, като е с предно разположение на двигателя и задвижване на задните колела. Създадена от "Тойота Газу Рейсинг", колата ще дебютира във видеоиграта "Гран Туризмо Спорт", която ще бъде на пазара през април 2018 г.


"Джи АР Супра рейсинг концепт" има голямо задно крило. С цел намаляване на теглото за изработването на броните, предния сплитер, задния дифузьор, капака на мотора, праговете и корпусите на огледалата е използван лек композитен материал. Това е и причината предното стъкло и страничните прозорци да са изработени от пластмаса.

Ще съживи ли "Тойота" легендата "Супра"

© Георги Пауновски


Шасито на автомобила е снабдено с понижено предно и задно окачване със стандартни компоненти. Състезателните колела на BBS са оборудвани със състезателни гуми "Мишлен". Спирачната система използва "Брембо Рейсинг" спирачни апарати и дискове. Автомобилът има състезателна изпускателна система.


Кабината е изцяло състезателна, като седалката и предпазният колан са на компанията OMP. Те също така доставят и волана, монтиран на състезателна колона и снабден със система за смяна на предавките. Вратите са облицовани с панели от въглеродни влакна, а таблото включва състезателен дисплей.

Ще съживи ли "Тойота" легендата "Супра"

© Тойота


Изискванията за безопасност при състезания се покриват с клетка и пожарогасители, а горивните и спирачните линии, педалната кутия, станциите за зареждане на акумулатора и окабеляването са проектирани да отговарят на стандартите за състезания.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Пак тъпи реклами на ламарини.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Малииии, .... звЕр, ... звер та дрънка.

  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1293 Весело

    Пак тъпи реклами на ламарини.
    —цитат от коментар 1 на Rex


    Дай пример за "умна" реклама ... да не искаш и тука да цъфне "държавна" лотария :) Колата си е точилка отвсякъде и радва окото на ценителите :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2858 Весело

    Всъщност прототипа на онова, което може би ще бъде "цивилната" Супра джапанизите го показаха още преди 4 години.

    https://goo.gl/tgUgwB

    Оттогава насам си изчакахме чакалото.

  5. 5 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Нормално, след като Нисан съвишиха Годзила и се получи доста добре и продават сериозно..

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4505 Весело

    Бива, бива дифузьор, ама чак такъв?! Луда работа...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Да бяхме споменали, че бъдещия автомобил ще е, този за който се говори в статията е съвместна разработка с БМВ. Шасито е на Z4, двигателя също е доработен на БМВ.

  8. 8 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Не беше нормално Тойота да се откажат не от един, а от два легендарни модела - Селика и Супра. Последната генерация Селика (прекрасна кола, доскоро карах такава) няма нищо общо със състезателното си потекло, а 86-цата, която я замести просто има хубав вид, но не е спортна кола. Поне Супрата дано възродят.

  9. 9 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Не са смогнали да ушият барем едни стелки :)

  10. 10 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#9] от "gogo2011":

    Могат, ама се борят да олекотят на макс, та за туй иде реч.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  11. 11 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1293 Весело

    Не са смогнали да ушият барем едни стелки :)
    —цитат от коментар 9 на gogo2011


    ... че и радио няма ... и отзад няма къде да тури човек възглавничките с кимащото тигърче ... баси тъпата кола :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 462 Любопитно

    А дано напишат продължението на легендата.

    Очакваме и от Хонда след NSX, да съживят и S2000, автомобил, който обра сериозно количество награди с изключителния си двигател - не толкова отдавна...

    Stef
  13. 13 Профил на Албатросов
    Албатросов
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Да бяхме споменали, че бъдещия автомобил ще е, този за който се говори в статията е съвместна разработка с БМВ. Шасито е на Z4, двигателя също е доработен на БМВ.
    —цитат от коментар 7 на deymus


    И двата автомобила ще се произвеждат от Магна в Австрия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK