Българските пътища работят в едни от най-тежките метеорологични условия в света, смята началникът на пътната агенция

Инж. Дончо Атанасов е в средата.

© Агенция Пътна инфраструктура

Инж. Дончо Атанасов е в средата.



Бълагрските пътища работят в едни от най-тежките метеорологични условия в света. Температурната амплитуда е 70-80 градуса, а през зимата има многократно замръзване и размръзване за един ден", каза днес по БНТ председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. Той обясни, че това са основните причини за дупките по пътищата, а другите са недостигът на пари и фактът, че има участъци, които не са ремонтирани с десетилетия.


Атанасов посочи, че във Великобритания, например температурните амплитуди са 20-25 градуса и при това положение е лесно там да имат добри пътища. На няколко пъти той подчерта, че където са правени ремонти, няма проблеми с отваряне на дупки.


Говорейки за различното финансиране, председателят на управителния съвет на АПИ подчерта, че в Германия за поддръжка на пътищата се дават по 30 хиляди евро на километър, а тук сумата трудно стига 1000 евро. Атанасов подчерта, че служителите на агенцията ще кърпят дупките винаги, когато е възможно, но това няма да се прави когато има вода и като има вода и вали сняг.




Ръководителят на пътната агенция каза, че с въвеждането на тол системата за плащане на преминаването по пътищата до 3-4 години първокласните пътища ще се преведат в добро експлоатационни състояние. Ден по-рано министърът на регионалното развитие Николай Нанков обеща 6-7 години след пускането на системата всички републикански пътища да са отлични.


Дончо Атанасов посочи, че българската тол система ще е най-модерната в Европа и за разлика от тази в Германия, въведена след период от 7-8 години, при нас тя ще заработи за година-година и половина.


В отговор на въпрос, ръководителят на пътната агенция каза, че и това лято ще има ремонти по пътищата, но те ще бъдат съобразени с трафика.

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Е, айде да не се изхвърляме!! :)

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  2. 2 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    ми вярно е но тогава асхалта трябва да е 8 см не 4см както го полагате

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8408 Весело

    На българските пътища им пречат сушата,кишата и международното положение................

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Няма начин. Това Канада, Финландия, Норвегия, Швеция, те са направо държави с мек средиземноморски климат, в сравнение с България.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  5. 5 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1886 Весело

    Ха ха ха Във Финландия и Дубай няма пътища, ама и този ìновник го няма там, късметлии!

  6. 6 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Времето е виновно за дупките поо пътищата, а не некачественото изпълнение и кражбата на материали. Хората правят каквото могат, но ето климатът е такъв, че не позволява да имаме хубави пътища.
    Не знам, ама тоя ако беше в друга държава щяха да му теглят един бой, друг път да не се подиграва с хората.

  7. 7 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Боже, боже прибери си версиите, боже. :-D
    Основната причина за дупките по пътищата са използване на некачествените материали и неспазване на технологията за изграждане на път. Най-големият проблем обаче, както при всички обществени поръчки е наемането на подизпълнители, на които се плаща в пъти по-малко и те шат не щат, прецакват и качеството и технологията. Пуста партийна лакомия.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    "Температурната амплитуда е 70-80 градуса.."


    Баси и амплитудните шефове!?
    Например, за района на Бургас, част от АМ "Тракия", най-ниските и най-високите са: зимата -10°, лято +40° = аплитуда 50°!?

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  9. 9 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 237 Неутрално

    За всяка некадърна работа и кражба имат извинение.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1119 Весело

    :D :D :D

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    Атанасов посочи, че във Великобритания, например температурните амплитуди са 20-25 градуса и при това положение е лесно там да имат добри пътища.
    _________________
    Каквито са там такива са и тук амплитудите, даже в Германия има и повече сняг и лед , но там се краде по-малко от асфалт!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 825 Неутрално
  13. 13 Профил на gps
    gps
    Рейтинг: 333 Неутрално

    докато приемаме такава идиотска, заслужаваме лоши пътища

  14. 14 Профил на mil3n
    mil3n
    Рейтинг: 8 Весело

    Дааааа ... и един мармот завива шоколада в станиол.

  15. 15 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 838 Любопитно

    Проблемът е в имитацията на настилки и икономиите от материали. За да се правят ремонти и нови ремонти за милиони пак от "нашите" фирми. По белия свят дупки по пътищата няма, а малките пукнатини и леки пропадания се оправят до дни и то за поне 5-6 години напред. Но там, в цивилизацията асфалтовите смеси са съвсем други, на много места има изклчително надеждни настилки от червен, жълт, даже зеленикав асфалт, които нямат изтриване и продънване...

    Настроение - пОсмали Манго... :-)

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  16. 16 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 294 Неутрално

    А стига де, нали си знаем условията?! Първото и най-важното - краде се поголовно и после се "икономисва" от матрияла за пътищата. И те "цъфтят"!

  17. 17 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    Извинявайте, ама този човек е просто тъп.
    Няма ли кой да му каже?

  18. 18 Профил на antiidioti
    antiidioti
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Погледнете подробно снимката и изказването ще изглежда логично.

  19. 19 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Така ли? А как работят пътищаата в Бавария, Австрия и Швейцария? Алпийски терени. Опасности от свлачища. Летни и зимни температури, сравними с нашите. Швейцарска винетка за 40CHF годишно. Немска нула евра. Сямо австрийската сравнима с нашата. А Поли Златарева сливи ли имаше в устата да го пита акво стана с двойното увеличение на винетките? Нали обещаха пътищата да станат слънце? Сега изкараха БГ есна държава с уникални климатични аномалии. За идиоти ли ни имате?

    Мърфи е оптимист!
  20. 20 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Аз пък мисля,че нашите пътища са като след бомбардировки след война.

  21. 21 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Прав е за амплитудата - зимата от минус 20 до лятото плюс 60 градуса (говорим за температура на асфалта), ама това не ги оправдава.

    За маркировка да не говорим... Една бледичка линия по средата и то на много малко пътища...

  22. 22 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    Значи "времето дъждовно, пак за всичко виновно"! Тия първо да се научат да правят пътища, след това да обвиняват климата. Ама как да се научат и от кого да се научат? И защо им е пък да се учат, като за некачествено строителство няма никакво възмездие. Че то на олигарсите кой може да им държи сметка?

  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Моля?!
    Канадците тогава какво да кажат?!
    Скандинавците?

    Оправданията стават все по-жалки

    властта ражда паразити
  24. 24 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Асфалта има 30 цикъла на замръзване/размразяване и даже от малките пукнатини стават добри ями, за това е напълно прав.
    Защо господина не обясни какво им прече да няма маркировка по пътищата? Какво им пречи канавките да са изчистени и да отвеждат водите от снега и дъжда, нали за това се прави този елемент от пътя? Какво им пречи банкетите на пътищата да са чисти и с наклон към канавката да се изтичат водите от асфалта? Ако има кантонери по пътищата това няма да го има, но какво да откраднеш от кантонера? Лопатата, кирката и ръчната му количка?

  25. 25 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2313 Неутрално

    Извинявайте, ама този човек е просто тъп.Няма ли кой да му каже?
    —цитат от коментар 17 на k_


    Не е тъп, а нагъл! Да си изяде инженерната диплома!
    Инж. Дончо, ние пътуваме по света. Не само в Европа – видяхме близък изток, далечен изток, Европа и Азия. Такова чудовищно изтезание по пътищата дори в бедна Македония няма! Подавай си оставката!

  26. 26 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    По добре да направят по малко пътища но изцяло, а не на кръпки, но тогава няма да се усвояват пари всяка година или два пъти в годината...!!!! А че ние си разбиваме колите на кой му дреме... Тол системата трябва да заработи час по скоро, а не да се оставя транспорното лоби да пести пари за наша сметка!!!

  27. 27 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#4] от "SCROTUS":

    ми там наистина е по добре като нас като замръзне се размразява чак на пролет,
    та да си дойдем на думата да полагат за нашите условия асфалт под 5 см си е престъпление и крадене на пари

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5425 Весело

    Пак включваме във виновните и 4-те годишни времена. А световния империализъм кога?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf1":

    Е ,в Чирпан по-миналата година беше -30 , лятото +40.Отделно че в Бургас рядко трупа сняг .

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  30. 30 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Факт е, че настилките най-силно се разрушават при многократни цикли на замразяване/размразяване.
    Обаче нито температурните амплитуди у нас са 70-80 градуса, нито климатът ни е някакъв уникум в европейски, камо ли световен мащаб.
    Тъпо изказване, примесено с голяма доза наглост.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  31. 31 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Няма начин. Това Канада, Финландия, Норвегия, Швеция, те са направо държави с мек средиземноморски климат, в сравнение с България.
    —цитат от коментар 4 на SCROTUS


    чети пак - амплитудата, или разликата в температурите лято - зима е огромна в БГ, а не е такава в тези държави. Хайде пак пробвай с хейта.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  32. 32 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 967 Неутрално

    И българските шофьори оперираме в държавата с най-тъп шеф на пътна агенция, ама някак се оправяме, нали...

    Няма как да имаме нормални пътища, докато полагат некачествени и недостатъчни като обем настилки. Аз и като неспециалист виждам как често в настилките, които полагат, асфалта е под минималното количество съответно няма какво да спои добре пясъка/камъните в сместта.
    Както отбелязаха по-горе ние не сме идиоти и вече сме пътували надлъж и нашир по цялата планета.

  33. 33 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    "...Българските пътища работят в едни от най-тежките атмосферни условия в света, смята началникът на пътната агенция..."

    Калинчо мамин сладък. Да се чудиш и да се маеш, как само на метри от злокобната природа на Тиквостан, ат чертата на границата навън, започват съвсем други природни условия. Така беше с магистралите в Турция, същото се повтаря със Сърбия и Гърция.
    Ами за некадърните и крадливи ГЪРБави все някой друг им е крив.
    Съд и затвор за такива...

  34. 34 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Препоръчвам на инж. Дончо Атанасов да си пусне Нешънъл Джиографик, където всеки ден излъчват една поредица та пътни сервизи, помагащи на затънали МПС-та в норвежкия сняг. Да види там за какви преспи става въпрос, за какви заснежени пътища и обледенени настилки. Направо шапката му ще падне. И това е 4-5 месеца в годината минимум. При нас паднал сняг два или три пъти през зимата, застоял се една седмица и после всичко става Бейрут след войната.

    И друго прави впечатление. Въпреки тежките зимни условия в Норвегия, не съм видял да затворят магистрала заради климатични причини. Докато тук в България при първия сериозен сняг всички магистрали, планински проходи и междуселски пътища са затворени за движение. Имаше преди година един парадокс - голям град като Бургас беше откъснат от останалата част на страната заради 2 дни снеговалеж и затрупани всички пътища към града. Не е майтап, а самата реалност. Цели два дни отне на властите и снегорините да отпушат града.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    Хм-м-м-м...! Интересно...! Знам доста пътни отсечки, правени по времето на социализма. При това, натоварени отсечки, но са с търпимо износване и стават за каране. В същото време, доста по-нови отсечки за 4-5 години максимум, започват да се разпадат...! Значи, тоя ГЕРБ-ер на снимката лъже нагло, като Бойко.
    Нещо подобно, като тротоара на улицата, на която живея. От общината го направиха предизборно с бетон. За няколко години бетона се напука и изрони. Тротоара не става за нищо... В същото време, бетона по пътеките пред блока не е мръднал от 40 години.
    Какъв е извода? На общинския бетон са му откраднали цимента. На асфалта на Бойко са му откраднали битума, освен че е тънък...!

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    До коментар [#30] от "pag":

    Ами, ГЕРБ-ери... Какво да ги правиш? Ама, мат`ряла се кефи и гласува за Бойко... Доволни са хората от калпавия асфалт. Като плащат в сервиза, за потрошените си коли, портфейлите им се пълнят от харизмата на Бойко...! :)

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4887 Неутрално

    До коментар [#29] от "kasko":

    -30 в Чирпан? Малко е, сещам се и за минус 69!?

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  38. 38 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8295 Гневно

    На вас всичко ви пречи въздуха и водата, слънцето и облаците...некадърници.

  39. 39 Профил на julian17
    julian17
    Рейтинг: 365 Гневно

    Как така пътищата работят!?! Тоз на снимката да се научи на няколко неща, като:
    1. На български език, където думите имат семантика и семиотика. Такъв абсурден израз не бях чувал. Пътищата работели!? Къде бре байно!?
    2. Препоръчвам като държавата с най-тежки климатични особености да се свика спешно Джиографика, Иксполоръра, да та снимат и позват навред по светЪ как ний се грижим.
    3. Това е лично от мен - аз в сряда врътнах едни 100ина километра в София, просто ми се наложи малко повечко от редовните километри да въргя. Ми то поне едни 90 км. бяха още от живковия асфалт. Даже и повече, ма айде от мен да мине.
    По пътищата на ненъдржавата горе - долу пропорцията е 90 към 10. Опазил ме Бог да долюбвам раша, мурзилки итн., но чичи, как бе ще ги стигнем с тия смешни километри!!! Зная, че София е към ЙФ, ма то и национално е така. СРАМ

  40. 40 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    "...и фактът, че има участъци, които не са ремонтирани с десетилетия."

    Излиза, че някой пътища са издържали с десетилетия на амплитудата и лошото финансиране.
    Особено тези, строени под чуждестранен контрол, какъвто е участъка В.Търново - Севлиево.

  41. 41 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 2050 Весело

    Прав е за амплитудата - зимата от минус 20 до лятото плюс 60 градуса (говорим за температура на асфалта), ...
    —цитат от коментар 21 на carpe_diem_


    И каква е разликата с източното крайбрежие на щатите примерно?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  42. 42 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7584 Неутрално

    "Българските пътища работят в едни от най-тежките условия в света"

    Твърде преувеличено

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  43. 43 Профил на тони
    тони
    Рейтинг: 559 Разстроено

    мнооо мъка има на тоя свят :(

  44. 44 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#41] от "virtual brain":

    това не е проблема
    проблема е че през деня е примерно 2-5С през нощта -2-3С всяка цепнатина за 1 седмица при тоци режим става дупка при 2 см покритие. В Лос Анжелес правят 3 см асфалт но нямат този температурен режим

  45. 45 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Господин Ангелов може и да е прав за амплитудите, но народа ще се успокои, когато публично в интернет започнат да се публикуват данни къде какви пари са изхарчени и какво е качеството/състава на употребените изделия. Дотогава на такива изказвания никой нормален няма да се хваща...

  46. 46 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Шефе, оняден в топлото двама седнали на един камион мЕтака асфалтець,а други двама го грееха с горелка и го затъпкваха, май с крак ! Това на Бул България в столицата...

  47. 47 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 961 Неутрално

    даже зеленикав асфалт, които нямат изтриване и продънване...
    —цитат от коментар 15 на Йоаникий


    И в България на АМ Хемус едни италианци направиха едни малки отсечки с такъв зелен асфалт и за 25 години почти не е мръднал и само козметични ремонти.

    Нещо обаче не се хареса на никое правителство, друго си е на всеки 5 години основен ремонт.

  48. 48 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Баси и амплитудните шефове!? Например, за района на Бургас, част от АМ "Тракия", най-ниските и най-високите са: зимата -10°, лято +40° = аплитуда 50°!?
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf1

    Прав е за амплитудата, защото при + 27-28° на въздуха асфалтът ще се нагрее докъм +50°, а при +40° може и да мине 60°. А при минус 20 на въздуха, температурата в асфалта на дълбочина от 5 см ще е само няколко градуса по-висока.

    Но всичко останало са пълни глупости.
    Асфалтите проектирани за амплитуди от 70-80 градуса са едни от най-евтините, правят се с обикновен нефт и са много разпространени. Напълно са приложими за нашите условия, които изобщо не са най-тежките в света.
    Отделно има смеси с по-качествен нефт за амплитуди от 80-90 градуса, както и смеси с модификатори проектирани за амплитуди от 92 над 110 градуса (примерно от +76° до -40°).

    Онзи пример с Великобритания на Дончо Атанасов е просто замазване на очите. Що не даде пример със северните САЩ и Канада, където има горещи лета и студени зими? И където дори в бедните окръзи асфалтът е само напукан, но не и с дупки.

    проблема е че през деня е примерно 2-5С през нощта -2-3С всяка цепнатина за 1 седмица при тоци режим става дупка при 2 см покритие. В Лос Анжелес правят 3 см асфалт но нямат този температурен режим
    —цитат от коментар 44 на 1001

    В северен Мичиган пък температурният режим е подобен на нашия. Само че там полагат асфалт PG 52-46, тоест за температури от +52° до -46° с амплитуда от 98 градуса. А във Флорида пък полагат асфалт PG 64-16 (от +64° до -16°) с амплитуда 80 градуса.

    Очевидно става дума за спазване на технология и качество на изработка, а не за лошата и страшна Природа.

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#4] от "SCROTUS":

    Е айде ми посочете едно мястио във Финландия където лятото става +35 на сянка. И само 4 мсеца по късно е -15. Разбира се тези обективни технически проблеми си имат решения ама за това си трябват компетентни и отговорни инжинери, строители и администратори. Докато тук дори ректора на техническия университет ( в Бургас) го хващат че преписва за дисертацията, представете си надолу за какво става дума.

  50. 50 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#36] от "tww09306483":

    Ех какъв живот беше при Живков, едни магистрали, едни автомобили, хей какъв живот.
    Или по-скоро - само преди 2 глдини Орешака бепе оправил всичко, една дупзчица нямаше. И псле като дойде злия гений ББ и успя да съсеипе всеки сантиметър асфалт. !!!

  51. 51 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 627 Неутрално

    "Българските пътища работят в едни от най-тежките метеорологични условия в света..."

    Това го е казал още Лао Дзъ, а по късно и римските инженери, чийто пътища още са в по добро състояние от тригодишен великобойковски аутобан. На кривият бай ху и космите му пречат!
    Корупцията другари мазняри, неморално високата корупция е причина не само пътищата да са развалени месеци след откриването, но и почти всичко допряло се до българските институции да мирише на Пеевски, Цацаров и Борисов. Вони на корупция по върха на държавата и няма кой да им удари спорачките!

  52. 52 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    Тоя трябва да го командироват в Аляска и да го качат при тези жени, но задължително да бъде с памперс.

    https://www.youtube.com/watch?v=oHuHVWBuLLk

  53. 53 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#44] от "1001":

    Е па тука в Стокхолм, денем е +5, вечер - 10. А сега ме светни що не стават такива кратери?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  54. 54 Профил на НЕгласуващ
    НЕгласуващ
    Рейтинг: 581 Весело

    Климата ни е виновен за дупките, разбрахте ли? За някои България е рай, ама за пътищарите е ад. Ама носи достатъчно за къпане с шампанско в Куршавел.

    Ако Изборите можеха да променят нещо в живота на хората,то те щяха да са ги забранили отдавна. Изборите променят живота само на политиците и техните близки !
  55. 55 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Егати (това заради модератора, иначе си е направо ебатито) тия за съвсем балъци ремсисти ни вземат. Що за народ се да ги траем, мани срама от ония руския поп, ами сега и това.

  56. 56 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Извинявайте, ама този човек е просто тъп.Няма ли кой да му каже?
    —цитат от коментар 17 на k_


    Ами явно няма, щом си позволява такива простотии да плямпа и няма 10 хил човека под прозореца му да протестират...заслужаваме си го.

  57. 57 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Мога да приема, че експлоатационните условия са с неблагоприятни крайности. Ясно и че материалите си имат особености и са подвластни на физични и химични процеси. Ама нали затова има лаборатории, строителни техники, процедури? Как пък само в България не можем да създадем смеси, които не се разпадат 10 см сняг и 5 дни студ?
    Накратко: възможностите са две. Или става дума за чудовищна некомпетентност, или за откровена корупция. Пичове, ако не си вършите съвестно (и професионално) работата по контрол върху строежите, няма как контракторите сами, на добра воля, да си намалят печалбата...

  58. 58 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3587 Неутрално

    До коментар [#50] от "m17":

    Най-много за живота при Живков милее, началника ти Бойко...! Той лично, сам се хвали с това.
    Колкото до примерите които давам, с просто око се вижда, че дори с минимални усилия и подходящи материали, изградена инфраструктура, може да се ползва с години. Не, ежедневно да гледаме, как се прахосват бюджетни пари от определени фирми и всичко прилича на лунен пейзаж...!
    Бойко и ГЕРБ имаха шанса да направят нещо за хората, че да ги споменават с добро, за дълги години напред. Ама те си избраха, да ги запомнят, с калпавите им пътища и като крадци.

    Бивш tww09306483.
  59. 59 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#53] от "Bullet":

    ми щото сигурно не е 4 см ам го виждам по пъти всички дупки дннах
    наха кратери за 1 зима но са плитки не съм сигурин че имат и 4 см сега ще ги запълнят другата зима същото

  60. 60 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#59] от "1001":

    Ами, понеже съм болезнено любопитен, та на една отсечка, отбих и замерих дълбочината на изрязаният асфалт, преди полагането на новия... 8-10см. Отделно, когато подменят участък(обикновено нощем) се подреждат десетина машини, които изкопават, извозват, почистват и асфалтират, една след друга, като на сутринта има отсечка 8-10 км. готова за ползване. Единствено остава маркировката, но и тя се полага и въобще не е такава, каквато се полага в България.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8877 Неутрално

    Как го каза само, пътищата работят. Не знам , какъв инженер е г-н Дончо, ама ...

  62. 62 Профил на Gallin Gall
    Gallin Gall
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "султана глаушева":

    Поли Златарева за когото трябва (разбирай представителите на властта) е много внимателна и щадяща, а за критиците на властта - само контра.

  63. 63 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Температурите-лоши, парите-малко. Но като сложат по една будка да плащате за пътя, и дупките ще ги няма!

  64. 64 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#31] от "Пешката":
    Няма защо да ходиш до Финландия. В Турция в Анадола амплитудите са много по-големи отколкото у нас. Много по-студени зими и по-горещи лета.
    Континентален климат.
    Изобщо не може да става въпрос за сравнение на пътищата.

  65. 65 Профил на monk007
    monk007
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    Извинявайте, ама този човек е просто тъп.Няма ли кой да му каже?
    —цитат от коментар 17 на k_


    Явно няма познавам го отдавна комунист беше началник смяна в Кремиковци издига се по стълбата . И тогава си беше такъв но партиен кадър сега не знам станал ли е гербер.

  66. 66 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 654 Весело

    До коментар [#27] от "1001":

    А после кой ще се къпе в шампанско на френските Алпи под звуците на Шушана

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  67. 67 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 904 Гневно

    Това е второ уникално изказване (първото е, когато каза за АМ, че смесите били ефективни само до -5 градуса - ами използвайте други бе!), ама не сме идоти, има интернет и информация вече навсякъде!Защо инж. (!?) Дончо Атанасов е все още на този пост? Няма ли да му отнемете пенсионните вноски за това (не)прослучжено време ?! >:/

  68. 68 Профил на YankoNach
    YankoNach
    Рейтинг: 472 Весело

    Ха, тоя изби рибата... Имаше една поредица "Път през ада...", май на Нешънъл Географик - да помоли децата да му я преразкажат...

  69. 69 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    По-голяма глупост не съм чувал! Сякаш пътищата в Скандинавския регион работят в по-леки условия или може би в Аляска или Канада са още по-леки?

  70. 70 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Как се прави асфалтов път; 1968 год, бях в казармата.Май беше средата на Септември ни събраха от поделенията на Хасковската дивизия и ни пратиха да правим разширението летището в Узунджово за новите самолети МИГ19. Правиха се укритията и пътя за самолетите.Изкопаха пътя с машини и ние го подравнявахме ,с дълбочина около 60 см. После минаха с валяци и започнаха да карат камъни ,със самосвали ,а ние трчбваше да ги подреждаме един до друг . След като бяхме готови,с лопати и вили запълвахме дупките м/у камъните с трошляк. Всичко трябваше да бъде идеално запълнено и подравнено. Минаха валяците,и започна полагането на асфалта. Разстилахме го с "ракети" и лопати до определена височина. Всеки дошъл самосвал се проверяваше от един капитан,и която смес не му харесваше ,връщаше я. Камъчетата трябвало да бъдат с определена големина ,и мазута там нещо го мереше. После внимателно минаваха с валяците и пътечките бяха готови. Дали не стоят още що годе запазени? Така беше.

  71. 71 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 402 Весело

    Разгледайте добре снимката. Явно този който е в ляво говори,сериозен с "вяра " за това което говори. В средата се е замечтал, " да свършваме по бързо,че ми омръзна" ,а може и " вече съм гладен".......и др. Този господин в дясно с интерес слуша какво говори този в ляво и...Боже,май се изхвърляме", "леле,как добре го каза" , дали ще ни повярват? .... и др.

  72. 72 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Температурна амплитуда 70-80 градуса ??? Какво ще рече това? Лятото 40 зимата -40 ? Айде стига глупости...

  73. 73 Профил на mmateva
    mmateva
    Рейтинг: 294 Весело

    Пътна агенция е готова да строи пътища на Марс!

  74. 74 Профил на Kiril Peychev
    Kiril Peychev
    Рейтинг: 240 Весело

    Дойдох за коментарите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK