Проектът за новия Закон за движение по пътищата ще е готов до две седмици

Проектът за новия Закон за движение по пътищата ще е готов до две седмици

© Николай Дойчинов



До две седмици ще бъде публикуван за обществено обсъждане изцяло новият Закона за движение по пътищата. Това обяви зам.-министърът по транспорта Ангел Попов по време на конференция на тема "Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики", която е част от календара на българското председателство на Съвета на ЕС.


Идеята е действащият към момента закон да бъде разделен на три отделни нормативни акта - единият ще регламентира правилата за движение по пътищата, другият - изискванията към превозните средства, а третият ще е свързан с водачите на моторните превозни средства. Със Закона за пътните превозни средства ще се регулира и дейността на автосервизите, като ще бъде създаден публичен регистър, до който потребителите ще имат персонален достъп. "Това е изключително сложен процес, но е необходимо да се направи,


за да се освети секторът




да се намалят нелоялната конкуренция и некоректните практики, както и да се гарантират правата на хората", допълни той. Зам.-министърът побърза да увери, че новият закон няма да е рестриктивен и да въвежда тежки правила, а да е известно колко са сервизите, кой и как работи там.


В края на миналата година стана известно, че се подготвя такава законодателна промяна, като тогава за обществено обсъждане бе публикуван консултационен документ.


По думите на Попов при сегашния Закон за движение по пътищата различните институции, отговорни за безопасността на пътя, размиват отговорността помежду си, което ще се предотврати с новия закон.


Допълни, че държавата работи по надграждане на системата на техническите прегледи и регистъра за състоянието на всички превозни средства. По думите му към момента има изградена връзка с Министерството на финансите за автоматична справка за платените данъци на автомобилите, като се работи и


по изграждането на свързаност със системите на МВР и Комисията за финансов надзор


- за застраховките на колите.


Заместник-министър Ангел Попов заяви, че със софтуерно допълване на информационната система на техническите прегледи ще се създаде възможност за трансфер в реално време на показанията от уредите към централизирана информационна система, която автоматично ще определя валидността на измерените стойности и няма да допуска манипулиране на данните. Той допълни, че


в началото на май ще бъде готов образецът на новия стикер за техническите прегледи


който ще бъде снабден с чип за дистанционен контрол, съдържащ информация за техническото състояние на превозното средство. Стикерът ще съдържа и данни за екологичното състояние на автомобила. Очаква се скоро транспортното министерство да участва и в контрола на уредите, с които се извършват техническите прегледи на автомобилите.


Какво каза по време на конференцията регионалният министър Николай Нанков четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8203 Любопитно

    Няма нужда от никакъв нов Закон за движение по пътищата , като няма никакъв реален контрол!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    Изглежда новия закон не цели намаляване на произшествията по пътищата, а гони осветляване на бизнеса с автосервизи, застраховки,такси. Защо няма нищо за изисквания към качеството на пътищата, дупките и отстраняването им и т.н......

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2760 Неутрално

    Сега ще приемат такъв закон, също като договорите на ЕРП-тата- само от права на държавата и вини на шофьорите!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    До коментар [#2] от "pet_fire":

    Герберастия сър! С привкус от долнодъбнишкия клан.

  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    Нов закон със старите катаджии дето се крият по храстите, за да глобяват по-дребните нарушители. А като мине някой супер наглец си извъртат главата настрани, щото знаят, че него не могат да го глобят.

  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3353 Весело

    Нов закон? Някай ден ще го прочета. Иначе така си карам от 1983.

    Еретик
  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8363 Неутрално

    Само да не го скопосат така, че другата седмица да почнат да го ремонтират.

  8. 8 Профил на Тервел
    Тервел
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не могат и не могат да измислят и направят нещо работещо и това си е!

  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1321 Весело

    Изглежда новия закон не цели намаляване на произшествията по пътищата, а гони осветляване на бизнеса с автосервизи, застраховки,такси. Защо няма нищо за изисквания към качеството на пътищата, дупките и отстраняването им и т.н......
    —цитат от коментар 2 на pet_fire


    Да мислим глобално ... да не си говорим за дреболии като дупки и качество на пътните строежи :)
    Замисъла за "норматива за превозни средства" е да се затворят малките сервизи, които основно оправят преобладаващия с дараци автопарк у нас на що- годе поносими цени. Това със стикера е добра идея ... но сладурите с палките веднага ще го превърнат в ... касичка :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8476 Любопитно

    Нов закон, а ние старите шофьори ще си карам по стария ли :)).

  12. 12 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 896 Любопитно

    Предвижда ли се премахване на знаците-хранилки, както и ревизиране на ограниченията за скорост, сложени преди повече от 40 г.?

  13. 13 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Купих си бая скъпо очила, за да шофирам в България.
    За 8 години доста ми намаля близкото зрение.
    Баща ми има страх да шофира, до Бургас, аз пък нямам

    Es muß Geld fließen!
  14. 14 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Купих си бая скъпо очила, за да шофирам в България.За 8 години доста ми намаля близкото зрение.Баща ми има страх да шофира, до Бургас, аз пък нямам
    —цитат от коментар 13 на slan777


    По телевизията тука, даваха, как циганките в комбина крадат и не могат да бъдат заловени.
    Трябва да им е манна Небесна, толкова много за крадене в Германия.

    Es muß Geld fließen!
  15. 15 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Стига сте приемали нови закони!Направете така,че да се спазват!Непрекъснато се говорят празни приказки И НИЩО НЕ СЕ КОНТРОЛИРА,КАМО ЛИ ДА СЕ САНКЦИОНИРА.ПРИМЕРИ?Колкото искате!Паркиране?Кой където му кефне:на кръстовища,двойно паркиране,в тревни площи,на тротоари :КОЙ КЪДЕТО МУ СКИМНЕ."ДИМЯЩИ АВТОМОБИЛИ:КАТ ЩЯЛ ДА СПИРА ОТ ДВИЖЕНИЕ ТАКИВА-ДА ПОКАЖАТ ЕДИН СПРЯН.Каране по всяко време с включени фарове за мъгла...и др.и др.Тези нарушения по кой закон са!

  16. 16 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#15] от "kqv22356908":

    Съгласен съм с теб. И с някои от по-горните коментари. От години се мъча да разбера защо у нас непрекъснато се спъваме в мотиката и не се поучаваме от поредния удар по кратуната, но то е за всичко, не само за движението. Има толкова добри и действащи неща по другите страни из Европа, че няма нужда всеки път да се мъчим да откриваме колелото и топлата вода.
    Само няколко примера за безобразни недомислия с които се бъсквам всяка година като си ида в България:
    Трябва да си прекарам колата която е там на технически преглед. Дотук, нищо особено. Да, ама не! Не проверяват почти нищо, т.е правят много малко от онова което правят с колите ми тук (в чужбина, без значение коя). За сметка на това колата трябвало да стои в халето не по-малко от 20 минути!? Е, това ако някой ми обясни какъв му е смисъла ще го черпя! И даже им сложили камери с директна връзка към незнам-къде си! Е и? За чий дявол колата ми трябва да стои 20 минути без да й правят каквото и да било? Реално проверката с остарелите машинарии които имат не изисква повече от 5-6 минути!
    Пак там: данъка ми е платен, ама при тях излиза, че не е! Не може да минеш! Бягай до Общината да искаш хартиено потвърждение! А защо изобщо трябва да са свързани тия две неща? Каква връзка има техническото състояние на колата ми с данъка й?
    Застраховката също влиза като пропуск за техническия преглед. И защо? Чий го държат контролните органи дето им плащаме немалките заплати, та са натоварили с тоя контрол техниците? За саамите техници не ми се коментира, че имам приятели измежду тая категория и ще ми се разсърдят.
    После, тия стикери за прегледа и застраховката които лепят по стъклото, те защо са? Толкова ли са сигурни ония дето са го наредили, че така спират злоупотребите? Само питам! Щото ми показаха как могат да ми сменят стъклото без да повредят тия лепенки!
    При нас на стъклото има залепени две прозрачни джобчета. В едното слагам едно хартиено квадратче, подобие на стикер което откъсвам от листа който ми изплюва компътъра в Центъра за технически прегледи. В другото слагам едно друго квадратче което си изрязвам сам от Зелената карта (наистина е зелена, но разпечатана на най-обикновен лист А4).
    Веднага чувам българския "аргумент": ама така всеки може да си разпечати каквото си ще! Да, така е! Само че тук има КОНТРОЛ! И ако ме сбарат с такива фалшификати отивам на кино! Глобите са такива, че доста ще се замисля преди да тръгна да ги фалшифицирам. Щото полицая трябва само да чукне на лаптопа си в колата номера на моето возило и всичко е пред него. После...
    ...не ми се обяснява, че е доста дълго. Затова не съветвам никого да опитва какво ще стане! :))

    шуменско пиво
  17. 17 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    кел файда от нов закон.

    милиционерите - старите.
    депутатите - по-зле от старите.
    пътищата - все същите.
    знаците - често направо недомислени, а след пътен ремонт "временните" знаци си стоят с десетилетия.

    ако му потрябва на човек да се ориентира каква е правната рамка за шофьор категория Б - олеле майко, законът е пълен с плява, която засяга 0.01 % от казусите.

    като цяло парламентата в този си вид е вредна - нито имат морал да налагат нови правни норми, нито дори правна култура, а написаната с комунистите конституция дори не дава възможност на българския гражданин да се защити от лобистко (то даже не е редно да се нарича дори така, понеже си е направо поръчково) законодателство!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK