"Юбер" се споразумя със семейството на убита от техен автономен автомобил жена

Eдин от автомобилите на "Юбер", които се тестват в автономен режим на движение.

© Reuters

Eдин от автомобилите на "Юбер", които се тестват в автономен режим на движение.



Семейството на жената, убита при инцидент с автономен автомобил на "Юбер Текнолъджис Инк" (Uber Technologies Inc) в Аризона, постигна споразумение с американската компания за транспортни услуги, съобщи "Ройтерс", цитирана от БТА. Така компанията избегна потенциален съдебен процес.


Смята се, че това е първия случай, при който автономен автомобил убива човек. При инцидента на шофьорската седалка има и човек, който би трябвало да следи как се справя колата, но от разпространено от полицията видео, се вижда, че жената се разсейва и не следи пътната ситуация.


Жертвата – жена на 49 години, пресича по тъмно път в предградието на Финикс Тепми, докато бута велосипед. Тя е ударена от един от автомобилите на "Юбер" "Волво" ХС90, снабдени със система за автономно придвижване, които минават тестове в щата.




По първоначални данни вината за инцидента е на пешеходката, но "Юбер" явно не искат по случая да се шуми. Адвокат Кристина Перес Есано от компанията "Бела Перес" в Глендейл, Калифорния, съобщи, че "въпросът е бил разрешен" между компанията, дъщерята и съпруга на Илейн Херцберг.


Не бяха дадени подробности за постигнатото споразумение. Служител на адвокатската компания, която представлява дъщерята и съпруга на жертвата, чиито имена не бяха разкрити, съобщи, че няма да има други изявления по случая, тъй като го приемат за разрешен.


След инцидента "Юбер" спря тестовете на безпилотни автомобили в Питсбърг, Сан Франциско, Торонто и района на Финикс, докато тече разследването.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Видео от инцидента отвън и отвътре.

    https://twitter.com/TempePolice/status/976585098542833664

    Само дето в статията са посочили че шофьора е жена. Ама не е точно жена ми от онея джендърите с не знам си кой пол е - трансджендър демек. :)

  2. 2 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Рафаеле, Рафаеле, да не беше блял, сега Дневник и жена те изкара.

    slivizasmet.blogspot.com
  3. 3 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 458 Неутрално

    негърка бута посреднощ колело, минава автомобил с шофьорка .......... ама не е виновна нагърицъта, шофорката била само 'случайно' там .... отнася го собственика на колата.........
    А кога Ставийски помете 3 души насред прав път- 3 години условно .......
    СМИ-тата все повече и повече се доказват като Генеретори на Платени Новини.........

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  4. 4 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Десет дни. Ей така се решават нещата. Бързо, акурато, окончателно. С един милион долара.

  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Весело

    Ще пускаме автономни метровлакове ,хмм....
    Не че ми е весело де....

  6. 6 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":

    Това от кой поле шофьорът няма никакво значение.
    Има значение фактът че имаше достатъчно време за реакция, ако колата беше управлявана от човек.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  7. 7 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Въобще не видях спиране когато жената се появи периферията, автономните автомобили би трябвало да действат по бързо от човек но този автомобил не е настроен добре.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  8. 8 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#6] от "rapidfire":

    Не съм сигурен, че е имало време за реакция. Бих казал, че съм изненадан, че колата не е отчела наличието на обект доста по-рано. Човек зад волана, въоръжен само с двете си очи, няма голям шанс за реакция.

  9. 9 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":Това от кой поле шофьорът няма никакво значение.Има значение фактът че имаше достатъчно време за реакция, ако колата беше управлявана от човек.
    —цитат от коментар 6 на rapidfire


    Каква реакция, какви 5 лева :)
    Хората казаха, че и пилот от Ф1 няма да може да избегне тази катастрофа!

  10. 10 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#9] от "vtl53383951":

    Защо мислиш така?

  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Трудно е да се програмира софтуер,който да тълкува/интерпретира обстановката на и около пътя.Време за реакция имаше.Ако зад кормилото беше човек,който внимава и следи пътя,нямаше да има смърт.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Явно неизправни сензори.
    Или икономия на сензори

    властта ражда паразити
  13. 13 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#12] от "Николай Теллалов":

    Някой,нещо трябва да "осмисли" какво му подават сензорите.Един се утрепа в ''Теслата"си защото софтуера не рзличил бялото платнище на камионското ремарке от облаците.Сега това.Естествено от Волво имат пълната телеметрия и какво са регистрирали сензорите и как информацията е била интерпретирана.Само че обзалагам се,няма да публикуват нищо.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  14. 14 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Всички системи и сенсори за безопасност са дублирани.Неработенето на един ще генерира код за грешка,но няма да остави машината нефункционална.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  15. 15 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Явно и при автономните коли ще бъде като в авиацията...всички правила и закони са написани с кръв...

  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    До коментар [#6] от "rapidfire":

    Мани, даже е и латино (хиспаник), освен че пола му е по Истанбулската конвеция :)

    Ако не беше блял щеше да я избегне.

  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Всички системи и сенсори за безопасност са дублирани.Неработенето на един ще генерира код за грешка,но няма да остави машината нефункционална.
    —цитат от коментар 14 на sandman


    Според информацията лидара се бил развалил (не отчел обекта). Дали са били два не знам. Дали шофьора е бил информиран (там нещо да му мига) че лидара не работи също не знам. Явно не е - щом е блял.

    А и не е ясно дали ще разберем някога. Но дано изкарат причините за грешката.

  18. 18 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#17] от "realguru":

    Ако радара не е работил и автомобила все още може да е в автономен режим,това означава много,ама много сериозен софтуерен проблем.При отказ на коя да е система/сензор за сигурност,автономния режим трябва да е абсолютно недостъпен.На дисплея трябва да мига в червено съответната информация и зумер да пищи та да се нетрае.
    Странно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  19. 19 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2559 Разстроено

    Ако жената беше пресякла пред кола с шофьор резултата щеше да е същият. А при такива случаи в Америка даже не обвиняват шофьора. Жалко за жертвата, жалко и че развитието на тази технология ще се забави. Но пък ще я направят по безопасна.

  20. 20 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 999 Весело

    До коментар [#4] от "Неизвестен извършител":Хахааааа само един да е,за смърт няма такива цени в САЩ(срещу компании от ранга на Убер)....

  21. 21 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Парите оправят всичко.Някой е захлебил здраво.Иначе датчиците и сензорите са камери.Като караш нощно време една муха се размазва в камерата и готово-всичко се променя.нали сте си видели фаровете на какво приличат само след два часа нощно каране през топло време.

  22. 22 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#13] от "sandman":

    Няма нужда от осмисляне. Регистрирано препятствие - следва спиране или промяна на курса.
    Мисля, че става дума за неподходящ или повреден сензор.
    Или икономии.

    Другото, което силно би опростило нещата, е пряка връзка с околни превозни средства за съгласуване на маневрите.

    А обекти без сигнал - засичането им с радар, не просто видео. Или сонар. Доплеров, за отчитане на скоростта на обекта.

    властта ражда паразити
  23. 23 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#22] от "Николай Теллалов":

    Теллалов,по сложно е отколкото изглежда.Представи си една сложна пътна обстановка с множество подвижни и неподвижни обекти.Пътищата също не са прави.Има завои,кръстовища и т.н.Значи,мозъчето което събира информация от всички сензори,трябва да сравни,осмисли и "предвиди"обстановката,преди да подаде команди към изп.механизми.Това ние човеците го правим на база опит.Замисли се понякога опитен шофьор в сложна обстановка колко неща съобразява за кратко време и взима решени на база опит.Всичко става много бързо.Естсвтено скоростта на обработване на данни е в полза на машината,но човека,писал софтуера как да бъдат интерпретирани тези данни е най-важното звено в случая.Виждам,че сте технически грамотен,следователно знаете,че на ниво хардуер сме много напред.Има сенсори,които в пъти надвишават изискването за чуствителност за този случай.Но...Софтуера!
    Не знаем точно какво се еслучило на техн.ниво,вероятно пешеходеца е бил отчетен от сенсорите,но компютъра на софтуерно ниво е преценил,че това не е препятствие.
    Ако хардуера не е отчел пешеходеца,инженерите на Волво трябва да се гръмнат.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  24. 24 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Колата на Uber е виновна!
    Тук може да прочетете обяснението:
    http://expertbg.com/uber.pdf

  25. 25 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#23] от "sandman":

    Не споря, че е сложно.
    И именно заради това подходът с пряко общуване на колите, така че да съгласуват движението си (така както го правят птици в ято или риби в пасаж), вместо наистина сложните програми за предвиждане кой накъде ще свърне. Предвиждането винаги ще е несигурно, затова нека автомобилите си споделят един на длуг нужната информация - коя кола какъв маршрут следва, дали пътникът е задал приоритетно бързо достигане до целта и други данни.
    Неподвижните обекти, вкл завоите на пътя, са в карта, която е в паметта на бордкомпа. Хубаво е да има все пак радар, и то доплеров, за да сравнява картата с актуалното състояние.
    Та след като участниците в движението постоянно образуват ситуационни колективи и се движат така, че да не си пречат, остават сензори за следене на подвижните обекти, които не са автономни коли и пешеходци.

    властта ражда паразити
  26. 26 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#24] от "Стефан":

    Да нещо тотално не е наред.От инфото Ви излиза,че лазерния скенер/ЛИДАР/е открил обекта,но софтуера не е реагирал правилно.
    Дори само от видеото,прецених,че внимателен шофьор би избегнал удара.Бил съм прав.
    Жалко за безсмислено похабения живот.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Ако жената беше пресякла пред кола с шофьор резултата щеше да е същият. А при такива случаи в Америка даже не обвиняват шофьора. Жалко за жертвата, жалко и че развитието на тази технология ще се забави. Но пък ще я направят по безопасна.
    —цитат от коментар 19 на Таралеж


    Жената се вижда достатъчно от далеч за да има време за реакция. Повечето водачи, ако не блеят биха избегнали инцидента.

    Само да ти напомня че есенно време в България се мръква рано и все още по селските пътища има каруци, трактори, етц - прибиращи се от полето (демек разни обекти без светлини). И все пак не стават всеки ден катастрофи с тях през есента.

  28. 28 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#26] от "sandman":

    Или ЛИДАР-а не е работел или софтуера. Интересното в случая е, че няма да има виновен за ПТП, което според законите в България просто няма как да стане, за Америка не знам как е. Защото виновни тук може да има много, като се почне от водача-пътник, през софтуеринти енженери и т.н. Тепърва започват и етичните проблеми за това кои е виновен за ПТП с кола-робот.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK