Американски полицай глоби автономен автомобил

Американски полицай глоби автономен автомобил

© Reuters



Не им върви на автономните автомобили, които преминават тестове в САЩ, тези дни. След като подобно превозно средство, използвано от "Юбер", влезе в историята с първи случай на убийство на човек на пътя, друга кола без шофьор, беше глобена от пътен полицай в Сан Франциско.


На 19 март полицай на мотор в града преценил, че автономният автомобил не е осигурил предимство на пешеходец на зебра. Той изпреварил колата и подал знак тя да спре.


Фишът за глобата обаче бил връчен на мъжа зад волана, който не карал, но контролирал как се справя колата на "Криуз Аутомейшън" (Cruise Automation) и в крайна сметка се подчинил на знака на полицая, предава телевизия Си Би Ес. Потърпевшият твърди, че няма никакво нарушение, тъй като пешеходецът бил на поне 3 метра от автомобила.




Това се потвърждавало и от записите на камерите на борда. "Пътната безопасност е на първо място при тестовете на нашите автомобили," коментират от "Круиз Аутомейшън". От компанията посочват, че според законите в Калифорния, колите трябва да спрат и да пропуснат пешеходец, ако биха му попречели да пресече необезпокояван и това в случая е било факт.


Между другото, това е втори инцидент с кола на "Круз Аутомейшън" за последните няколко месеца. През декември мотоциклетист обяви, че ще съди компанията, тъй като нейна кола, го е ударила, на улица в Сан Франциско, като вината не била негова.


"Дженерал мотърс" придоби "Круз Аутомейшън" през 2016 година, за да навлезе по-бързо на пазара на автономни автомобили. Компанията вече търси и разрешение от федералните власти, да пусне по улиците коли без водач, в които дори няма волан и педали. Плановете на компанията са още през 2019 година да предлага превоз с автономни автомобили.


Двата инцидента обаче подкопават и без това крехкото доверие към автономните коли. Според скорошно проучване на J.D. Power, проведено сред 1500 американски водачи, 47% от тях по-скоро биха се возили в подобно превозно средство, докато 46 на сто не биха им се доверили. Проучването обаче е правено преди инцидента с колата на "Юбер".

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    Когато ги научат да дават рушвет на катаджията тогава да ги докарат във България. :-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    Глобили автономен автомобил? Със същия успех могат да глобят и пощенската ми кутия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2063 Весело

    Бакшишите сигурно са изпаднали в паника!😳😰😩

  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3437 Весело

    друга кола без шофьор, беше глобена от пътен полицай в Сан Франциско."
    Фишът за глобата обаче бил връчен на мъжа зад волана, който не карал, но контролирал как се справя колата на "Криуз Аутомейшън""

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#3] от "batzdravo":

    Защо да изпада в паника? Сменя се бизнес модела. В бъдеще дребният предприемач, когото наричаш "бакшиш", ще си купи или наеме един или няколко автономни автомобила (така, както го прави и сега с колите които карат) и пак ще си изкарва прехраната, дори може и да е по-успешно, защото сега вече няма да трябва лично да кара а ще може относително сам да контролира по-голям брой превозни средства, теоретично, би имал по-големи приходи а от там и доходи.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  6. 6 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Автономните автомобили все още никак не са готови да са автономни.Да ги разкарат от пътищата и да продължат с тестовете на полигони.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  7. 7 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Би трябвало да глобят проектанта заради заложените критерии, кога да дава път на пешеходец.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  8. 8 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2063 Весело

    До коментар [#3] от "batzdravo":Защо да изпада в паника? Сменя се бизнес модела. В бъдеще дребният предприемач, когото наричаш "бакшиш", ще си купи или наеме един или няколко автономни автомобила (така, както го прави и сега с колите които карат) и пак ще си изкарва прехраната, дори може и да е по-успешно, защото сега вече няма да трябва лично да кара а ще може относително сам да контролира по-голям брой превозни средства, теоретично, би имал по-големи приходи а от там и доходи.
    —цитат от коментар 5 на DDR


    Защо да изпадат ли?! Ти как мислиш? Това светло бъдеще, за дребния предприемач, което врачуваш, на колко от тях ще се случи? Но пък и няма лошо да се помечтае, нали, например за по-големи бакшиши!:-0

  9. 9 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Случката е любопитна,може би полицаят е искал да влезе в историята, защото е написал акт на автономна кола. Определено бъдещето върви в тази посока, до колкото и да не ни се иска.

  10. 10 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Това светло бъдеще, за дребния предприемач, което врачуваш, на колко от тях ще се случи? Но пък и няма лошо да се помечтае, нали, например за по-големи бакшиши!:-0
    —цитат от коментар 8 на batzdravo

    На тези, които и сега им се случва. В София има доста таксиметрови шофьори, които са купили втора, трета, четвърта кола и за тях са наели по двама шофьори да ги карат. Ама не на заплата, а прибират някаква твърда сума на месец. Отделно те самите шофират с ортак на своята кола.
    Някои обаче се изхранват сами - навън са по 8-10 часа на ден и след това си прибират колата. Те ще се появят по-късно когато започнат да падат цените на новите автономни кола или при вторичния пазар на употребявани коли.

    За по-големи бакшиши няма как да мечтаят, даже няма да има бакшиши, защото клиентите ще плащат през мобилните приложения. Ще се вдигнат цените, а отделно ще си спестяват разходите за шофьори.

    Всъщност ще има нещо като бакшиш - както е при сегашните мобилни приложения. В момента в час пик, когато наблизо няма свободни коли можеш да направиш заявка като предложиш по-висока сума от прогнозираната в приложението.

  11. 11 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#5] от "DDR":

    Можеш ли да обясниш, дребен предприемач, как ще получи от финансоваинституция заем от 200 000лв. без обезпечение? Едно волво хс90, като това блъснало пешеходеца, струва някъде толкоз.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  12. 12 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Случката е любопитна,може би полицаят е искал да влезе в историята, защото е написал акт на автономна кола. Определено бъдещето върви в тази посока, до колкото и да не ни се иска.
    —цитат от коментар 9 на deymus

    Ако е имало нарушение, то полицаят е бил длъжен - няма отделен закон за автономните МПС. Бъдещето върви натам, но наистина в момента не е редно пътищата да са изпитателен полигон, а пешеходците и шофьорите да са неволни тестери.

  13. 13 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3784 Неутрално

    След като вече има прецедент на убит пешеходец на зебра от такъв автомобил, би следвало експериментите да бъдат прекратени. Честно казано не бих минал по пешеходна пътека, ако знам, че се задава автономен автомобил. Не би трябвало човешкия живот да става пленник и заложник на компютъра.

  14. 14 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 671 Неутрално

    интересно има ли достатъчно данни за статистика, кои коли "правят" повече нарушения атономните или тези с шАфьор

    Birds of a feather flock together.
  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    След като вече има прецедент на убит пешеходец на зебра от такъв автомобил, би следвало експериментите да бъдат прекратени. Честно казано не бих минал по пешеходна пътека, ако знам, че се задава автономен автомобил. Не би трябвало човешкия живот да става пленник и заложник на компютъра.
    —цитат от коментар 13 на Judjuk



    До коментар [#13] от "Judjuk":

    Ако беше жив Айзък Азимов щеше да ти ръкопляска...!

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    [quote#12:"tamada"][/quote]

    Невъзможно е на изпитателен полигон да се пресъздадат всички възможни ситуации на реален път. Така както военното учение е съвсем различно от истинската война...

  17. 17 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Автономните автомобили няма как да станат "абсолютно" сигурни , докато не се премахне "човешкия фактор". Т.е. всички автомобили да станат автономни и пешеходците да нямат достъп до пътното платно. Но и тогава остава риска от бъгав софтуер ( някой изпусне една запетайка в команден ред и автомобила започва да мачка хора) и технически неизправности.

    Dum Spiro, Spero
  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10615 Неутрално

    Два инцидента в голям трафик не е сериозно. Каква част от общия брой инциденти е това? Трябва да се сравнят компании с подобен размер и пробег в еднакъв интервал от време.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Катаджиите във шок, как да кажеш на бордовия компютър- а сега кво ша прайм !!!

  20. 20 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Катаджиите във шок, как да кажеш на бордовия компютър- а сега кво ша прайм !!!
    —цитат от коментар 19 на valtoro


    Е , от статията се разбира , че местния катаджия е хванал цаката - акт на пътника. Само не можах да разбера защо изобщо това става новина при това световна , след като автомобила доколкото се разбира от дописката е спрял на 3м от пешеходеца? Катаджията да не е някой български емигрант ?

    Dum Spiro, Spero
  21. 21 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    глупаво

    властта ражда паразити
  22. 22 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#5] от "DDR":Можеш ли да обясниш, дребен предприемач, как ще получи от финансоваинституция заем от 200 000лв. без обезпечение? Едно волво хс90, като това блъснало пешеходеца, струва някъде толкоз.
    —цитат от коментар 11 на Bullet


    Ще ти отговоря с въпрос. Как безработен 18 годишен циганин плаща по 20-30 000 лева/евро на семейството на бъдещата си булка да си я купи?

  23. 23 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 558 Неутрално

    [quote#22:"Denis Stoyanov"][/quote]

    Ми как - с парите от сестра му.......

    Dum Spiro, Spero
  24. 24 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    [quote#12:"tamada"]
    —цитат от коментар 16 на deaf
    Невъзможно е на изпитателен полигон да се пресъздадат всички възможни ситуации на реален път. Така както военното учение е съвсем различно от истинската война...[/quote]
    Разбира се, че може. И роботиката достатъчно е напреднала и живи тестери ще се намерят (както има физически здрави тестери за изпитателни лекарства).
    Автомобилите са масови вече 100 години. Има достатъчно натрупани данни за произшествия на пътя: изскачащи деца, луди мотоциклетисти, невнимателни колоездачи, развалени светофари, внезапни спирачки на предната кола, различни видове настилки, различни видове гуми, различни климатични условия - от страшна жега до "черен" лед и дълбок сняг, лоша видимост, липса на видимост при острите завои, внезапен страничен вятър, неравности и дупки на пътя...
    Всичко може да се имитира на полигон. Само че е много скъпо, затова предпочитат да ползват градовете и магистралите като безплатен изпитателен комплекс.

    На военни учения също се имитират достатъчен брой реални тактически ситуации. Разликата с истинската война е истинската смърт, паниката и посттравматичния синдром. Само че софтуерът няма емоции (засега), така че сравнението е неподходящо.

  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#18] от "penetrating":

    Убитата пешеходка не беше в никакъв трафик.Почти пуст път.В тъмното,можеше,ако кара човек и не внимава също да я отнесе.Просто автомобила разполага с много по-чувствителни сенсори от човека,които не се влияаят от светло или тъмно.
    Няма оправдание за този случай.Грешка на Волво 100%.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#24] от "tamada":

    Няма симулации , които да отчетат всички аспекти на изобретателната човешка глупост. Както знаем , според Айнщаин тя е безкрайна. Затова винаги ще стават инциденти , които макар и малко ще са достатъчни да наливат вода в мелницата на противниците на автономните автомобили. Тази новина е типичен пример - инцидент дори няма , новина -има.

    Dum Spiro, Spero
  27. 27 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Когато ги научат да дават рушвет на катаджията тогава да ги докарат във България. :-)
    —цитат от коментар 1 на Танас


    В България така ще се ошашави от дупките, че ще забъгне и с мръсна газ ще се забие в най-близката стена.

  28. 28 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Глобили автономен автомобил? Със същия успех могат да глобят и пощенската ми кутия!
    —цитат от коментар 2 на lz2


    Да ги видиме какво ще правят, като пуснат такива без контрольор и органи за управление?

  29. 29 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Само полицаи-роботи трябва да имат право да глобяват колите-роботи! Другото е джендърско извращение...

  30. 30 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#3] от "batzdravo":Защо да изпада в паника? Сменя се бизнес модела. В бъдеще дребният предприемач, когото наричаш "бакшиш", ще си купи или наеме един или няколко автономни автомобила (така, както го прави и сега с колите които карат) и пак ще си изкарва прехраната, дори може и да е по-успешно, защото сега вече няма да трябва лично да кара а ще може относително сам да контролира по-голям брой превозни средства, теоретично, би имал по-големи приходи а от там и доходи.
    —цитат от коментар 5 на DDR


    Ама и лелката, която не може да се научи да кара, ще може да си купи или наеме такъв, без предприемач в комплект.

  31. 31 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Затова винаги ще стават инциденти
    —цитат от коментар 26 на gargamel

    Не говоря за това, че винаги ще стават - то е ясно, че ще има производствени грешки, както във всяка индустрия.
    Говоря за това да ги няма в изпитателния срок, а ако ги има, то поне тестерът да се е съгласил на риска чрез подписан договор. Хората на пътя не са се съгласявали да участват в изпитанията.

    Тази новина е типичен пример - инцидент дори няма , новина -има.
    —цитат от коментар 26 на gargamel

    Ако полицаят е прав, значи инцидент има. Нарушението на правилата е инцидент. Хайде да не го бъркаме с английската дума "accident"!

  32. 32 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1110 Весело

    Аз съм склонен да приема концепцията "автомобил като услуга". Интересно как ще ги чистят...

  33. 33 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Аз съм склонен да приема концепцията "автомобил като услуга". Интересно как ще ги чистят...
    —цитат от коментар 32 на puknatastotinka

    Както в момента - концепцията и сега работи под името Rent-a-car. Повечето наемодатели сами си поддържат колите, но те таксуват допълнително за оставена мръсотия или отпадъци (примерно опаковки от храна) в колата.

  34. 34 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#22] от "Denis Stoyanov":

    Такива суми се плащат за булка със занаят. В повечето случаи булките ги крадат и ако родата е лабава, минава мирно и тихо, или става кьотек в маалите.
    Та да си гепаме понедна такваз джунжурия казваш, кво ша пълном гушите на банкерите:)

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10615 Неутрално

    До коментар [#25] от "sandman":

    Съгласен

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2063 Разстроено

    До коментар [#30] от "usero":"Ама и лелката, която не може да се научи да кара, ще може да си купи или наеме такъв, без предприемач в комплект."

    Туй ие удар под кръста на благородните бакшиши!
    Те са досущ народните управници, поставящи се в услуга на народонаселението!

  37. 37 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2063 Весело

    До коментар [#10] от "tamada"::"На тези, които и сега им се случва. В София има доста таксиметрови шофьори, които са купили втора, трета, четвърта кола и за тях са наели по двама шофьори да ги карат"

    Пич, първо, когато искаш да комуникираш, тук във форума, освен "цитат" е хубаво да натиснеш и бутона до него, моля! За да знае обекта на комуникация, че искаш да си чатиш с него! До тук с обчението и на темата!
    Казваш, но и явно си добре запознат с таи дейност, че всеки бакшиш ще си купи по няколко "роботчета", да работят вместо него? Нама лошо!
    Ама ти сигурен ли си, че:
    -може да устои на конкуренцията на, примерно, една доста по-солидна фирма;
    -може да си плати лиценза, или там другото, не знам, като станат много "маймунките на клона", не че сега не е така, особено с подобряването на обществения транспорт;
    и други неща, но не ми се ровят...
    Мисълта ми бе, че сегашно и бъдеще време, не може да се смесват, особено в главите на, да речем, бакшиши!
    И се сещам за една песен на Богдана Карадочева:
    Колко много влакове,
    а нас в тях ни няма...
    Жив и здрав, и весели празници! :)

  38. 38 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#26] от "gargamel":

    Какво значи противници на автономни автомобили?Всеки средно интелигентен човек знае,че това е непосредственото бъдеще.Все едно да има противници на хладилниците.
    Противници сме на неизпипания софтуер.Да го доизкусуряват по полигони,а не върху нас.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  39. 39 Профил на Destino is back
    Destino is back
    Рейтинг: 0 Весело

    Не би трябвало човешкия живот да става пленник и заложник на компютъра.
    —цитат от коментар 13 на Judjuk


    Това така написано тъпо ли е или мега тъпо?

    Самолетите, влаковете (в нормалните страни), в болниците и т.н. кой управлява, ако не компютъра?

  40. 40 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Пич, първо, когато искаш да комуникираш, тук във форума, освен "цитат" е хубаво да натиснеш и бутона до него, моля! За да знае обекта на комуникация, че искаш да си чатиш с него!
    —цитат от коментар 37 на batzdravo

    Пич, аз дискутирам темата публично. Не държа да си чатя с някого. :)

    Ама ти сигурен ли си, че:-може да устои на конкуренцията на, примерно, една доста по-солидна фирма;-може да си плати лиценза, или там другото, не знам, като станат много "маймунките на клона", не че сега не е така...
    —цитат от коментар 37 на batzdravo

    Е, както казваш и сега е така. Има солидни фирми със собствени коли, които наемат шофьори за тях. Те обират най-голямата част от поръчките, не само защото са големи, а защото имат и корпоративни клиенти.
    Затова има шофьори със собствени коли, които се закачат към тези фирми и си плащат за диспечера. Като отделно вземат поръчки и от приложенията, въпреки вътрешните забрани на фирмите.
    Обаче отделно има шофьори, които работят само за себе си, като се придържат към общоприетите цени. Някои от тях също са фирми с по 2-3-4-6 коли.
    А има и копърки, които пак работят за себе си, но на по-високи цени.
    И то без да смятаме петия вид шофьори, които работят в сивата част. Ще приемем, че някой ден в бъдещето те почти ще изчезнат заради електронните разплащания. Те ще засегнат и копърките, но пак ще останат малки фирми.

    Говоря за средни и големи градове. Ясно, че в малките градове изборът ще е минимален или ще липсва, както е и в момента.

  41. 41 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2361 Весело

    Това е бъдещето, и идва бързо. Не е далеч денят когато и полицейска кола без полицай ще глобява, и арестува.

  42. 42 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Весело

    Това е бъдещето, и идва бързо. Не е далеч денят когато и полицейска кола без полицай ще глобява, и арестува.
    —цитат от коментар 41 на Таралеж


    По време на следването ми един професор в ТУ-София се шегуваше за 3-те степени на автоматизация на образованието:
    (1) Професорът преподава в аудиторията, студентите си водят записки
    (2) Професорът го няма, оставил е видео в залата и е пуснал е лекцията на видеозапис
    (3) И студентите ги няма, оставили са своите видеомагнетофони да записват

    Изглежда въображението на професора ми е било доста бедно :-)

  43. 43 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Това е бъдещето, и идва бързо.
    —цитат от коментар 41 на Таралеж


    Тепърва животът ни ще се променя от навлизането на автономните автомобили (така както се е променил при навлизането на конвенционалните автомобили). Не само полицаите ще се чудят на кого да съставят актове, но и застрахователите ще трябва да издават застраховки на фирмите-производители вместо на шофьорите. Да не говорим, че някои от фирмите-производители (като Алфабет - фирмата-майка на Гугъл) са толкова силни финансово, че могат да се самозастраховат (което е опасност за бъдещето застрахователните фирми). Ще има нужда от далеч по-малко коли по улиците (както се случва в градове като Ню Йорк или Сингапур, където хората разчитат на градския транспорт - включително такситата - повече, отколкото на личния автомобил). Ще има също нужда от по-малко места за паркиране. Това може би най-после ще освободи тротоарите в София за пешеходците. А в градове с достатъчно паркинги в момента на мястото им ще могат да се построят нови жилищни или обществени сгради, плътността на населението (и общуването между хората лице в лице) ще се увеличи.

  44. 44 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Противници сме на неизпипания софтуер.Да го доизкусуряват по полигони,а не върху нас.
    —цитат от коментар 38 на sandman


    Изпитанията по полигоните се провеждат отдавна, и на практика случаите които се възпроизвеждат по полигоните вече са отработени. Сега трябва да се отработват случаите от "живия живот", за които инжинерите по качеството не могат да се сетят. За това Тесла, Интел и други предоставят полу-автономни решения "в помощ на шофьора" - хем да подготвят софтуера за напълно автономно движение по улиците, хем да има човек който да има последната дума (и да поема отговорност ако стане нещо лошо).

  45. 45 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Да го доизкусуряват по полигони,а не върху нас.
    —цитат от коментар 38 на sandman


    Много градове по света се мъчат да привлекат фирмите-производители да тестват софтуера за автономни автомобили по улиците им:

    https://avsincities.bloomberg.org

    Списъкът на градове за "пилотни изпитания" може да Ви бъде полезен ако искате да ги зибегнете. За Ваше щастие, между тях няма български градове (дали поради некомпетенността на общинските ни съвети или корупцията, която отнема от вниманието им).

  46. 46 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3784 Неутрално

    "Самолетите, влаковете (в нормалните страни), в болниците и т.н. кой управлява, ако не компютъра?"
    До коментар [#39] от "Destino is back":

    Темата е за автономно управляеми автомобили.

  47. 47 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#45] от "plamen_b":

    Аз така или инак не живея в БГ.Автономните системи трябва да им се дава лиценз след едномесечна проверка в БГ.По-ненормано каране никъде не съм виждал.А съм виждал много.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  48. 48 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#45] от "plamen_b":

    Благодаря за линка!Проверих и се оказаха два града. ще внимавам там.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  49. 49 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Всички говорят за тези автономни автомобили както през 2000 всички говореха за умни телефони и постоянна връзка.

    На телефоните им трябваше има-няма 10 години да станат.

    на колите ще им трябва повече, защото залога е много по-голям.

    Няма и няма и да има изкуствен интелект, който да може да ограничи човешката глупост без да наложи ограничения, основно насочени към изолирането на човека от системата.

    Т.е. автономните автомобили могат да са 100% успешни ако на пътя няма други.

    Което просто няма как да стане масово за 10 години....те хората още ще си получават реда за поръчка на Тесла модел 4 след толкова време :-)

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  50. 50 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Това е то преценка на катаджийчето тъпо.Аз се движа по булевард с две платна с по 3 ленти всяко.От другата страна тръгва пешеходец на пешеходна пътека.Аз-така и колата преценявам,че съм на 3-4 метра от пешеходната пътека и ще пресека пътеката преди бабата да е пресякла нейната половина и няма да я уплаша даже,ако ме види въобще.Катаджийчето дебне на 100 метра и ми казва-ти не даде предимство.Как да се защитя,като даже и камера да му пусна,пак ще каже-ето ти минаваш,а бабата е вече на пешеходната пътека.Нищо,че е на 15 метра от колата ми.

  51. 51 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#50] от "dolna4erti4ka":

    И ще е право. Поне по закон.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK