много са радостни таквиз бузинесмодел дисрапшани... и много ми се иска да успеят ма кат се знай колко е редка калта у софийското блато, се боя че некоя гилдийка мое да спретне едно лобенце да фърга кал и тиня, както сториха с убар преди време :) дано да не стане така...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...
В това е бъдещето в градовете - хайде, не изцяло, ама примерно след 10 години поне 20-30% от движещите се автомобили по улиците е вероятно да са такива.
Особено ако с конкуренцията им падне леко и цената на услугата.
" ... според изпълнителния директор на "Спарк" Стефан Спасов търсенето е надхвърлило очакванията."
Веднъж ме качиха на такъв електромобил и изпитах голямо любопитство. То си е съвсем нова опитност в няколко отношения - как се намира къде най-близо има такъв електромобил, как той се резервира, как се открива къде е паркиран, как се отключва, как после се паркира в близост до дестинацията. А освен това лично аз за пръв път се качих на електромобил.
Очевидно е, че популярнотта на тази услуга е свързана и с любопитството към всички тези новости.
Ами то отдавна има такива услуги - наричат се Rent-a-car. Сега са им измислили името "споделени", но на практика е същото - кола под наем. В София и в България има един куп подобни фирми. Единствените разлики са, че тези коли могат да бъдат оставени на различни места, докато при другите трябва да е в офис на фирмата. Което също може да се организира лесно при досегашните фирми. И втората е, че колата може да се наеме за по-малко от час, докато при досегашните минималното е за ден. Което също може да се промени лесно. Особено както са писали цена за 12 минути... забрави да преминеш центъра на София за 12 минути. Като сложиш и ходенето до най-близката кола + цената... то излиза по-евтино и по-бързо да хванеш такси. А ако трябва да обиколиш тук-там за три часа излиза по-евтино да я наемеш за ден. Само че на тези цената им на ден е значително по-висока от средната при Rent-a-car особено имайки предвид, че не плащат за паркинг. И ако ДВГ конкурентите решат да влязат в градския пазар, то и цената ще спадне бързо.
Но да ми разправят недораслите журналисти, че споделеното е ново и невиждано... айде дайте малко по-сериозно!
Ами то отдавна има такива услуги - наричат се Rent-a-car. Сега са им измислили името "споделени", но на практика е същото - кола под наем. В София и в България има един куп подобни фирми. Единствените разлики са, че тези коли могат да бъдат оставени на различни места, докато при другите трябва да е в офис на фирмата. Което също може да се организира лесно при досегашните фирми.И втората е, че колата може да се наеме за по-малко от час, докато при досегашните минималното е за ден. Което също може да се промени лесно. Особено както са писали цена за 12 минути... забрави да преминеш центъра на София за 12 минути. Като сложиш и ходенето до най-близката кола + цената... то излиза по-евтино и по-бързо да хванеш такси.А ако трябва да обиколиш тук-там за три часа излиза по-евтино да я наемеш за ден. Само че на тези цената им на ден е значително по-висока от средната при Rent-a-car особено имайки предвид, че не плащат за паркинг. И ако ДВГ конкурентите решат да влязат в градския пазар, то и цената ще спадне бързо.Но да ми разправят недораслите журналисти, че споделеното е ново и невиждано... айде дайте малко по-сериозно!
Има огромна разлика между традиционен Rent-a-car. Традиционния модел е да наемеш кола за поне един ден, като колата трябва да се вземе и върне в дадена база, а процедурата по наемане отнема поне 20-30 минути. При споделените коли наемането става от улицата през апликация за секунди и колата се оставя на улицата, като можеш да наемеш кола и за 10-20 минути. Една кола може да се наеме и от 10-20 души на ден, а плащането става мигновенно през апликацията.
Кое и е огромното? Това е минимална разлика в бизнес модела. Не променя принципа на бизнеса - купил си много коли, даваш ги под наем. Досега са давали на ден, сега ще дават на час... ей, голяма разлика.
Това са най-обикновени коли - не са някаква "споделена" модификация и по нищо принципно не се различават от колите на Rent-a-car. Дори и на стар Москвич може да сложиш GPS локатор и той да докладва на приложението къде е колата. А приложение навсякъде могат да ти напишат.
А защо само в синя и зелена зона са направили да можеш да ги оставиш? Доколкото виждам, защото е безплатно. Но нали и в останалата част на София е безплатно по принцип? То ако ще го ползваш само в центъра, за какво да плащаш по 29 стотинки на минута, като можеш да вървиш и пеш. А ако искаш да отидеш от центъра до някой квартал - сори, не може. Може само ако паркираш на мола примерно. Но за мола не е май много практично, защото отидеш, паркираш и освободиш колата за да не ти тече време, и хоп - докато пазаруваш някой друг я наел, и няма с какво да се върнеш.
До коментар [#7] от "Ал Бънди":Кое и е огромното? Това е минимална разлика в бизнес модела. Не променя принципа на бизнеса - купил си много коли, даваш ги под наем. Досега са давали на ден, сега ще дават на час... ей, голяма разлика.Това са най-обикновени коли - не са някаква "споделена" модификация и по нищо принципно не се различават от колите на Rent-a-car. Дори и на стар Москвич може да сложиш GPS локатор и той да докладва на приложението къде е колата. А приложение навсякъде могат да ти напишат.
Разликата е като между нормалното писмо и смс-а. И двете са средства за комуникация, но първото треябва да го планираш и да се разкарваш до пощата, а второто ти е на разположение по всяко време и място в града и ти решава комуникационните нужди на момента!
Някой да сподели ПРЕКИ впечатления?А иначе фактът, че "може да излезе по-евтино, отколкото такси" ме шокира. Значи може и да излезе по-скъпо от кола със шофьор на повикване?
Разходите са значително по ниски от тези на кола с шофьор, но на каква цена продават услугата е въпрос на търсене. Някои хора биха вероятно ползвали подобна услуга и на цена по скъпа от такси само и само да не трябва да комуникират с противен бакшиш :)
Целта на подобни услуги естествено е да се позиционират ценово между градския транспорт и такситата. При подобна услуга много хора биха се отказали от собствена кола.
Е, ще спрат да вземат депозит - тези как не вземат? При плащане през приложение нямаш нужда от депозит, защото нямаш нужда от кредитната карта на клиента за да изтеглиш пари. Депозитът служи да покрие на първо време малки щети, защото съденето на клиента би се проточило. Спарк не вземат депозит, защото могат при нужда автоматично да дръпнат колкото пари преценят за щети. Щом ги ползваш прочети си Общите условия, за да не ставаш смешен!
А това, че обикновено са до летище или други неудобни за ежедневието места локации?
Бързината на комуникацията не променя принципа на бизнеса. И при писмото и при SMS-а плащаш на някоя фирма за да го достави на получателя. Докато тук ни лъжат, че "споделената" кола наета от фирма е нов бизнес различен от обикновената кола наета от фирма. Е, няма как да е различен.
А между клиентите кой контролира състоянието на колите? Всеки ползвал я си нанася калчицата, примерно. И ако отидеш да я вземеш от зоната, а на седалката има разлято кафе, сок, вода и т.н.? Засега хората се филтрират от начина на наемане - регистрация + карта и ограничения брой, но с увеличаване на броя и популярността, все повече и всякакви хора ще ги ползват. В ГТ и в таксито (поне при големите фирми), ако се оплачеш, че е мръсно има последствия, а тук?
Голямото предимство е човек да има избор. Изборът ражда конкуренция, а това води до по-добри и евтини услуги. Дано да разрешат и УБЪР, и Лифт. Това ще е още по-голям избор. Предимство на тези почасови коли е че не отиваш в офис да ги наемаш а са навсякъде ИЗ града, поне таке е в Америка. Може да ги вземеш по всяко време, повечето от офисите за рент а Кар са затворени вечер. Много радостно е че и в България вече ги има. Но, отново, пуснете Убър! Ще се родите!
Идеята е добра и затова работи добре на нормални места, но и аз мисля, че в България е обречена. Проблема е в пътищата, сезоните , купените книжки и манталитета. Очевидно е, че амортизацията в град като София ще е чутовна и много бързо ниския клас на Спарк ще даде фира. Предполагам, че подобно на такси, гаранция този автомобил няма, което предполага, че собственика не след дълго ще трябва да покрива големи разходи за поддръжка. Преди три дни видях Спарк паркиран от човек, които очевидно не може да управлява автомобил. Колата беше в района на Математическата гимназия на бул.Левски. Задната дясна гума беше качена на бордюра, при което автомобила видимо беше в някакво усукано положение. Още десет паркирания като това и ще се отворят всички фуги в колата и вътре ще трака като в БДЖ.
Идеята е добра и затова работи добре на нормални места, но и аз мисля, че в България е обречена. Проблема е в пътищата, сезоните , купените книжки и манталитета. Очевидно е, че амортизацията в град като София ще е чутовна и много бързо ниския клас на Спарк ще даде фира. Предполагам, че подобно на такси, гаранция този автомобил няма, което предполага, че собственика не след дълго ще трябва да покрива големи разходи за поддръжка. Преди три дни видях Спарк паркиран от човек, които очевидно не може да управлява автомобил. Колата беше в района на Математическата гимназия на бул.Левски. Задната дясна гума беше качена на бордюра, при което автомобила видимо беше в някакво усукано положение. Още десет паркирания като това и ще се отворят всички фуги в колата и вътре ще трака като в БДЖ.
топренткар има 1200 коли, а преди няколко години такива като вас предричаха че щели да фалират и изчезнат както те така и всички коли под наем.
'progressives' is the politically correct word for communists
Навсякъде са такситата, защото са 5000 в София. Тези са засега 60 - трудно може да се каже, че са навсякъде. Едва ли ще има баш до теб когато ти потрябва.
Най-голямата им трудност според мен ще е да балансират търсенето с предлагането. Ако има много потребители, а малко коли - ще се чака, няма да има коли, и хората ще се откажат. Ако пък има много коли, така че винаги да са достъпни като ти затрябва - разходите ще станат много високи спрямо приходите.
Представи си, че си продадеш личната кола и почнеш да разчиташ само на споделени. Ами след първите 2-3 пъти когато ти потрябва пък няма, ще си купиш своя и ще си канселираш акаунта.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
tucker case
Рейтинг: 968 Веселомного са радостни таквиз бузинесмодел дисрапшани... и много ми се иска да успеят
Now what's a few miles between the beauty and the beast...ма кат се знай колко е редка калта у софийското блато, се боя че некоя гилдийка мое да спретне едно лобенце да фърга кал и тиня, както сториха с убар преди време :)
дано да не стане така...
Николай Коцев
Рейтинг: 8 НеутралноИскаме и в Пловдив, но май няма да ни огрее.
carpe_diem_
Рейтинг: 400 НеутралноСтискам им палци и аз да не им подливат вода.
В това е бъдещето в градовете - хайде, не изцяло, ама примерно след 10 години поне 20-30% от движещите се автомобили по улиците е вероятно да са такива.
Особено ако с конкуренцията им падне леко и цената на услугата.
Таралеж
Рейтинг: 2747 НеутралноДано и други подобни услуги се появят. Удобството е голямо.
ijj
Рейтинг: 1021 Неутрално" ... според изпълнителния директор на "Спарк" Стефан Спасов търсенето е надхвърлило очакванията."
Веднъж ме качиха на такъв електромобил и изпитах голямо любопитство. То си е съвсем нова опитност в няколко отношения - как се намира къде най-близо има такъв електромобил, как той се резервира, как се открива къде е паркиран, как се отключва, как после се паркира в близост до дестинацията. А освен това лично аз за пръв път се качих на електромобил.
Очевидно е, че популярнотта на тази услуга е свързана и с любопитството към всички тези новости.
tamada
Рейтинг: 434 НеутралноАми то отдавна има такива услуги - наричат се Rent-a-car. Сега са им измислили името "споделени", но на практика е същото - кола под наем. В София и в България има един куп подобни фирми.
Единствените разлики са, че тези коли могат да бъдат оставени на различни места, докато при другите трябва да е в офис на фирмата. Което също може да се организира лесно при досегашните фирми.
И втората е, че колата може да се наеме за по-малко от час, докато при досегашните минималното е за ден. Което също може да се промени лесно. Особено както са писали цена за 12 минути... забрави да преминеш центъра на София за 12 минути. Като сложиш и ходенето до най-близката кола + цената... то излиза по-евтино и по-бързо да хванеш такси.
А ако трябва да обиколиш тук-там за три часа излиза по-евтино да я наемеш за ден. Само че на тези цената им на ден е значително по-висока от средната при Rent-a-car особено имайки предвид, че не плащат за паркинг. И ако ДВГ конкурентите решат да влязат в градския пазар, то и цената ще спадне бързо.
Но да ми разправят недораслите журналисти, че споделеното е ново и невиждано... айде дайте малко по-сериозно!
Ал Бънди
Рейтинг: 488 НеутралноИма огромна разлика между традиционен Rent-a-car. Традиционния модел е да наемеш кола за поне един ден, като колата трябва да се вземе и върне в дадена база, а процедурата по наемане отнема поне 20-30 минути. При споделените коли наемането става от улицата през апликация за секунди и колата се оставя на улицата, като можеш да наемеш кола и за 10-20 минути. Една кола може да се наеме и от 10-20 души на ден, а плащането става мигновенно през апликацията.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
tamada
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#7] от "Ал Бънди":
Кое и е огромното? Това е минимална разлика в бизнес модела. Не променя принципа на бизнеса - купил си много коли, даваш ги под наем. Досега са давали на ден, сега ще дават на час... ей, голяма разлика.
Това са най-обикновени коли - не са някаква "споделена" модификация и по нищо принципно не се различават от колите на Rent-a-car. Дори и на стар Москвич може да сложиш GPS локатор и той да докладва на приложението къде е колата. А приложение навсякъде могат да ти напишат.
Камен
Рейтинг: 886 НеутралноА защо само в синя и зелена зона са направили да можеш да ги оставиш? Доколкото виждам, защото е безплатно. Но нали и в останалата част на София е безплатно по принцип?
То ако ще го ползваш само в центъра, за какво да плащаш по 29 стотинки на минута, като можеш да вървиш и пеш.
А ако искаш да отидеш от центъра до някой квартал - сори, не може. Може само ако паркираш на мола примерно. Но за мола не е май много практично, защото отидеш, паркираш и освободиш колата за да не ти тече време, и хоп - докато пазаруваш някой друг я наел, и няма с какво да се върнеш.
Тъпата майна
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#6] от "tamada":
Това мнение е дело на една тъпа майнаПрофесоре, а депозита от поне 100 евро за рент-а-кар-а? А това, че обикновено са до летище или други неудобни за ежедневието места локации?
За градска среда не виждам какъв е смисъла от рент-а-кар.
Аз ползвам Спарк от време на време - малко по-евтино от такси, по-удобно от ГТ.
bwy56537275
Рейтинг: 221 НеутралноНеприложимо в България фалита им е сигурен.
Stanko
Рейтинг: 221 НеутралноНякой да сподели ПРЕКИ впечатления?
А иначе фактът, че "може да излезе по-евтино, отколкото такси" ме шокира. Значи може и да излезе по-скъпо от кола със шофьор на повикване?
дерибеев
Рейтинг: 2782 НеутралноДо коментар [#6] от "tamada":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васточно рент на час си е , вероятно обаче се спестяват застраховки ... кой ли имаше дял в Спарк
Ал Бънди
Рейтинг: 488 НеутралноРазликата е като между нормалното писмо и смс-а. И двете са средства за комуникация, но първото треябва да го планираш и да се разкарваш до пощата, а второто ти е на разположение по всяко време и място в града и ти решава комуникационните нужди на момента!
Ал Бънди
Рейтинг: 488 НеутралноРазходите са значително по ниски от тези на кола с шофьор, но на каква цена продават услугата е въпрос на търсене. Някои хора биха вероятно ползвали подобна услуга и на цена по скъпа от такси само и само да не трябва да комуникират с противен бакшиш :)
Целта на подобни услуги естествено е да се позиционират ценово между градския транспорт и такситата. При подобна услуга много хора биха се отказали от собствена кола.
Ал Бънди
Рейтинг: 488 НеутралноВ момента в поне 10 града в Източна европа има подобна услуга и навсякъде е огромен успех. Защо мислиш, че в България ще фалира?
tamada
Рейтинг: 434 НеутралноЕ, ще спрат да вземат депозит - тези как не вземат? При плащане през приложение нямаш нужда от депозит, защото нямаш нужда от кредитната карта на клиента за да изтеглиш пари.
Депозитът служи да покрие на първо време малки щети, защото съденето на клиента би се проточило. Спарк не вземат депозит, защото могат при нужда автоматично да дръпнат колкото пари преценят за щети.
Щом ги ползваш прочети си Общите условия, за да не ставаш смешен!
Е, няма да повтарям специално за теб. Върни се горе да прочетеш какво съм писал!
Ами то е същото, бе. Само името му е различно.
tamada
Рейтинг: 434 НеутралноБързината на комуникацията не променя принципа на бизнеса. И при писмото и при SMS-а плащаш на някоя фирма за да го достави на получателя.
Докато тук ни лъжат, че "споделената" кола наета от фирма е нов бизнес различен от обикновената кола наета от фирма. Е, няма как да е различен.
net
Рейтинг: 274 НеутралноА между клиентите кой контролира състоянието на колите?
Всеки ползвал я си нанася калчицата, примерно.
И ако отидеш да я вземеш от зоната, а на седалката има разлято кафе, сок, вода и т.н.?
Засега хората се филтрират от начина на наемане - регистрация + карта и ограничения брой, но с увеличаване на броя и популярността, все повече и всякакви хора ще ги ползват.
В ГТ и в таксито (поне при големите фирми), ако се оплачеш, че е мръсно има последствия, а тук?
Николай Коцев
Рейтинг: 8 НеутралноХубавото на тази услуга е, че цената на горивото е калкулирана в крайната.
sadparrot
Рейтинг: 488 НеутралноПолзвах 2 пъти, основно от любопитство, количките са супер за в града, малки, чисти и тихи.
Ако разширят още зоната, ще е супер, а ако не се набиеш в някакво страхотно задръстване, излизат по-евтино от такси.
Таралеж
Рейтинг: 2747 НеутралноГолямото предимство е човек да има избор. Изборът ражда конкуренция, а това води до по-добри и евтини услуги. Дано да разрешат и УБЪР, и Лифт. Това ще е още по-голям избор. Предимство на тези почасови коли е че не отиваш в офис да ги наемаш а са навсякъде ИЗ града, поне таке е в Америка. Може да ги вземеш по всяко време, повечето от офисите за рент а Кар са затворени вечер. Много радостно е че и в България вече ги има. Но, отново, пуснете Убър! Ще се родите!
zyx
Рейтинг: 274 ВеселоИдеята е добра и затова работи добре на нормални места, но и аз мисля, че в България е обречена. Проблема е в пътищата, сезоните , купените книжки и манталитета. Очевидно е, че амортизацията в град като София ще е чутовна и много бързо ниския клас на Спарк ще даде фира. Предполагам, че подобно на такси, гаранция този автомобил няма, което предполага, че собственика не след дълго ще трябва да покрива големи разходи за поддръжка. Преди три дни видях Спарк паркиран от човек, които очевидно не може да управлява автомобил. Колата беше в района на Математическата гимназия на бул.Левски. Задната дясна гума беше качена на бордюра, при което автомобила видимо беше в някакво усукано положение. Още десет паркирания като това и ще се отворят всички фуги в колата и вътре ще трака като в БДЖ.
NotWokeEnough
Рейтинг: 274 Неутралнотопренткар има 1200 коли, а преди няколко години такива като вас предричаха че щели да фалират и изчезнат както те така и всички коли под наем. 'progressives' is the politically correct word for communists
Mitko Mitev
Рейтинг: 8 НеутралноМоже за н- ти път да кажа " Бъдещето е на колите без нефтопродукти" . Без значение от фирма и дистрибутор.
Найден Георгиев
Рейтинг: 8 НеутралноА във Варна кога?
mihaild
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#2] от "milkman":
Би било интересно да се появят за Пловдив 2019.
Камен
Рейтинг: 886 НеутралноНавсякъде са такситата, защото са 5000 в София. Тези са засега 60 - трудно може да се каже, че са навсякъде. Едва ли ще има баш до теб когато ти потрябва.
Най-голямата им трудност според мен ще е да балансират търсенето с предлагането. Ако има много потребители, а малко коли - ще се чака, няма да има коли, и хората ще се откажат. Ако пък има много коли, така че винаги да са достъпни като ти затрябва - разходите ще станат много високи спрямо приходите.
Представи си, че си продадеш личната кола и почнеш да разчиташ само на споделени. Ами след първите 2-3 пъти когато ти потрябва пък няма, ще си купиш своя и ще си канселираш акаунта.