Държавата иска автосервизите "да излязат на светло", като издават гаранция за ремонт

Държавата иска автосервизите "да излязат на светло", като издават гаранция за ремонт

© Георги Кожухаров



Да се създаде публичен регистър на автосервизите в България. По този начин всички те ще излязат на светло и ще работят при еднакви правила и контрол. Около това се обединиха на днешната си среща транспортният министър Ивайло Московски и представители на Асоциацията на автосервизите.


Към момента няма регулация за извършването на автосервизна дейност в България. Именно заради това се предвижда да бъдат въведени минимални изисквания за квалификацията на персонала и за дейностите, които се извършват в местата за ремонт на автомобили.


"Ще предложим сервизите да издават документ за гаранция за извършените ремонти, освен това трябва да бъде ясно какъв е произходът на частите, които се влагат", заяви Московски.




Базата данни в бъдещия публичен регистър ще дава възможност за създаването на история на техническата поддръжка на автомобилите. Така ще се знае във времето какви ремонти са извършени по дадено превозно средство, кои сервизи са ги извършили и кога.


"Целта е не да се затварят сервизи, а всички да излязат на светло и да работят при еднакви правила и контрол. Така ще намалее и нелоялната конкуренция", каза още Московски.


В първата седмица след пускането на законопроекта за публично обсъждане ще се проведе национална кръгла маса с представители от всички градове и всички заинтересовани по темата, уточниха участниците в срещата.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    Най-накрая, отделно ще изсветлеят няколко десетки милиони лева, недекларирани приходи

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  2. 2 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    опаа още разходи за всеки притежаващ автомобил, още разходи за всеки притежаващ сервиз, още лицензии и задължения за всички. Колкото по-малко се меси държавата в една дейност, толкова по-добре. Пак за пари става въпрос, да не мислите че им пука за клиентите и гаранциите.

  3. 3 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Един такъв сервиз преди време трябваше да смени стартера на предишния ми автомобил .След три дни 'ремонти' ми връчиха една сметка от 100 лева и старата част .Тъпаците дори не се бяха постарали да е от моята германска марка и модел, а от някаква френска марка . А и знаех как изглежда. Всъщност като разгледах изглежда бяха сменили само четките (за 10 лева) на електромотора на стартера , дори може би само едната. Сигурно си мислеха ,че залухавия доктор не разбира какво му слагат и няма диплома за авиомеханик на вертолет от казармата каквато всъщност имам. Но не е и нужно много технически знания да разбереш как те цакат. Замълчах си ,защото нямах нито фактура, нито гаранция. След 1 месец естествено стартерът издаде багажа и трябваше да ми го прави вече друг по-познат майстор. Оттогава онзи кретен го чакам и аз да му сложа 'капа у комино' само да ми дойде на преглед. Докторите не са толкова много като 'монтьорчетата' за да попадне другаде. Ама това е национална черта - да работиш мърляво, тарикатски в своята област и после да имаш много високи претенции докторите да работят безупречно ...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":
    А не е ли по-добре да поизсветлят лукоил, че те вече ще стане 4 петилетки данъци не плащат?

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    До коментар [#4] от "telqk":

    Те са осветлени: http://istinata.bg/?p=1394
    Трябва само някоЙ да ги събере...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":
    Значи няма няКОЙ да ги събере и дали не е по-безопасно да се натиснат дребни играчи или страха е много голям!

  7. 7 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dr_Doolittle":

    На ваше място бих направила огромен скандал, за да разберат, че клиентите не са всичките будали. И не бих спестила името на сервиза, за да предпазя други клиенти. Отделно - ще разглася и сред приятели и близки да не стъпват там.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    До коментар [#6] от "telqk":

    Когато изгоним руски дипломати/разузнавачи, и преминем вече твърдо към Запада, без въпросителни, тогава много бързо ще бъдат събрани. Въпросът е, ще дойде ли това време въобще...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  9. 9 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Да се занимаят с Кауфланд и Лукойл, какво са се огледали в сервизите. Там пазарния принцип е отсял добрите, който иска гаранция да ходи в официалните сервизи. Цената ще е навсякъде толкова висока, намеси ли се държавата.

    Любовта ще спаси света!!!
  10. 10 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    Сега ще настъпи един вой....

  11. 11 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Как да дават гаранция като клиента си носи части от автоморгата?

    ATX
  12. 12 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Българите сме най доверчивите идиоти на света , всеки с двор и гараж е баш майстор.
    Та оттам да започнат , имат ли завършено образование и нужната квалификация и 80 % от сервизите ще отпаднат от само себе си .

  13. 13 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#9] от "hope":

    Хората са бедни,търсят евтинийка,някаква гаранция е нужна. Катастрофите стават масово заради неизправни автомобили или неизбравни задкормилни устройства. А на пътя се мре повече от на война ! Не че не трябва да не се занимават с кауфланд и лукойл, ма там требят топки за да бутнеш някой с власт и интерес който може да клати стабилно правителството(или да го бутне). В статията се приказва за стандарт в сервизната дейност,която косвено ще намали жертвите на пътя ма бай Ганя политикан.. Лукойли,Кауфланди,Русии и Сороси му се привиждат.

    This is the place where puddings die.
  14. 14 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Автокъщите също трябва да дават гаранция, някои вече го правят, но трябва всички да са задължени по закон. Има случаи на хора, купили автомобил от автокъщи, който след 100км се разпада. Въпреки, че според закона за защита на потребителя човек може да си търси правата, се оказва, че (например) договора и фактурата са към оригиналния собственик (преди вноса) и нямат правна стойност.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9048 Неутрално

    Съвсем резонно. Като вземаш пари, трябва да предоставяш качество.

  16. 16 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Глупости на търкалета. Явно както е тръгнало целия април ще слушаме изцепки. Или както казва един премиер: "щом има една вероятност, значи има и друга вероятност" :))))))))))))))))))))
    Сега сериозно: зз ходя в сервиз, където винаги ми дават гаранция, защото вносителят от който зареждат дава гаранция. Имали са случаи, когато им е отказвана гаранция, поради неправилен монтаж или пък са ми казвали, че например Бош нямат нито една призната гаранция на дизелова дюза, познайте защо- качествения дизел. Всеки да ходи, където си иска според джоба. Затегнете техническите прегледи и вдигнете данъците за старите каруци.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1794 Любопитно

    До коментар [#12] от "lout66":

    А фирмите, които се занимават с пътно строителство и пътни ремонти? Те няма ли да дават гаранция?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  18. 18 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#6] от "telqk":

    Точно това правят в момента - натискат дребните играчи в бизнеса с петролни продукти. И земеделците. То Ревизоро какво друго може да измисли!

  19. 19 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#13] от "Deadpudding":

    Какъв процент от жертвите в ПТП са предизвикани от некачествен ремонт на МПС?

  20. 20 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#16] от "бабачко":

    +++++++++++++++++++

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2907 Неутрално

    Мда - още регулации, още правила, още безсмислени дейности и още разходи с нулев ефект освен за бюрократите.

  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1794 Любопитно

    До коментар [#19] от "sbk":

    А какъв процент са предизвикани от неправилна маркировка, обратни наклони при завой, неправилно поставени пътни знаци? Да не говорим за дупките по пътищата....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  23. 23 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 633 Неутрално

    На един колега в Англия, на технически преглед му забелязали, че гумите му се износват неравномерно и вдигнали колата да й проверят окачването и му казали: "Пич, върни се да си оправиш окачването и тогава ела пак". Като ви върнат от технически 2 пъти за неизправност, повече няма да стъпите в сервиза, който ви е прегледал и подготвил колата, нали? Пазарни принципи и контролни функции на държавата. И още веднъж ДАНЪЦИТЕ за старите талиги. И катастрофи ще намалеят и въздухът ще се оправи и транспортните услуги ще тръгнат, и парко места ще има и всичко по веригата. Колкото електорат ще загубите от вдигането на данъците за старите коли, толкова и ще спечелите от останалите, които ще усетят положителното от това нещо.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  24. 24 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#22] от "mitko11":

    Предполагам значително по-висок. За това и попитах дали има информация за тези, причинени от лош ремонт.

  25. 25 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#19] от "sbk":

    " или задкормилни устройства" сиреч шофьори.Също така извадка " 4. Поради загуба на управление и реализиране на ПТП – преобръщане и блъскане в неподвижни препятствия край пътя са загинали 114 души и са били ранени 1 094. С най-висока тежест от тези ПТП са ударите в дървета при които са загинали 59 51%) и били ранени 250 души. Това е единствения вид произшествие при което няма намаление на жертвите." Ето сайта на източника:
    http://baib.bg/statistika-zhertvite-ot-katastrofi-namalyavat-prichinite-8211-edni-i-sashti/
    Сиреч загубата на контрол може да е И впоследствие техническа неизправност,както и точка 2. за несъобразена скорост впослествие неизправни спирачки...

    ма в крайна сметка май нараних чуствата на болшинството от форумниците като им казах че са политизирани ганьовци. Очаквам минусите Ви драги граждани и столичани,които не вярвате как живее раята в провинцията(а дори и да не е рая,немърливосста би довела до подобен резултат).
    ПС
    Също така бих искал да се извиня за това че не съм служител на НСИ и не знам дали изобщо има такава статистика,а разчитам на (за момента) доброто ми зрение което констатира,че масово автомобилите на пътя са 15-20+ годишни таралясници.

    This is the place where puddings die.
  26. 26 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    До коментар [#13] от "Deadpudding":

    Смятах, че сте ме разбрали.
    Споменах Кауфлан и Лидъл, защото приблизителния Корпоративен данък, който НЕ ПЛАЩАТ, е над 100 000 000 лв. на година. Добавяме и била, и те работят на "загуба".
    А на нас черното под ноктите ще ни извадят. Аз например плащам 200-300 лв. данък на година, защото ползвам собствено помещение. Аз, като физическо лице съм сключила договор пак с мен, но като юридическо и има минимални наеми. А Кауфланд с близо 2 млрд. оборот, работи на загуба.

    Любовта ще спаси света!!!
  27. 27 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dr_Doolittle":

    В много случаи прехвалените германски возила ползват възли,примерно стартери,алтернатори и т.н. от френския производител Valeo.
    А когато става дума за професионално оборудване,тоест тежки машини каквито VW не произвежда,често се ползват агрегати произведени от Mitsubishi или от Denso.
    Проблема е,че всеки стана разбирач било в автосервизите,така и в медицината или в философията примерно доктор Ахмед Доган.
    Та така докторе.

  28. 28 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 600 Неутрално

    "Базата данни в бъдещия публичен регистър ще дава възможност за създаването на история на техническата поддръжка на автомобилите. Така ще се знае във времето какви ремонти са извършени по дадено превозно средство, кои сервизи са ги извършили и кога."
    Глупости, по- добре:
    Да се създаде публичен регистър и за поддръжката на пералните, патериците, ченетата, долните гащи, презервативите и др., така ще се знае, кой ги е ползвал, кой ги е перял и т.н.
    Г-н Министър,
    неоходимо е единствено: Обслужването и ремонта на автомобили да се извършва само от лица регистрирани по Търговския закон и с необходимата квалификация.
    Там са условията за гарнция, цени, фактури, касови апарати, произход на стоки (резервни части) и всичко, което засяга продажбата на услуги и стоки.

  29. 29 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Къде в ЕС има закон и държавна регулация на автосервизната дейност, освен за регистрация на търговски обект и квалификация? Малоумници. Изисквания, регулация, гаранции - това е обект на браншови съюз.

  30. 30 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dr_Doolittle":

    Докторе,обзалагам се,че лекарите сте повече от "истинските" механици.Под истински,разбирам такива,които са учили за това или имат инженерна специалност и 5г.стаж.Тогава се става майстор.В Европата взимането на майсторска степен е стандартизирано що годе.Та колко механика в БГ имат майсторска степен?Другото,което си мислите че са автомонтьори,са всъщност биологични винтоверти.
    Много мераклии за лекари и от двата пола,и много малко мераклии за механици само от единия пол.
    След 10г.намирането на читав механик ще е доста трудно.Кой ги подготвя в БГ?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  31. 31 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Съветското мислене още не може да спре да кънти в главите на администрацията.Дай им да регулират,администрират и ръководят.Нищо,че най-вероятно повечето от администраторите ни са толкова кадърни,че на две магарета сламата няма да могат да рзаделят.Софиянец 2 го е написал просто и ясно Без квалифициран персонал,не може да се отваря сервиз.Толкоз.Това е първото и последно изискване.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  32. 32 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Ключовата фраза е "трябва да бъде ясно какъв е произходът на частите, които се влагат", което поставя следните въпроси:

    1/ Какво ще правят всички арабски търговци от "малкия Багдад" ако им спадне бизнеса с авточастите менте?

    2/ След като Министерство на транспорта ще състави регистър, за да следи произхода на частите, се предполага, че ще намалеят кражбите на МПС за разкостяването им на резревни части, т.е. МТ обективно ще върши част от работата на полицията /която въобще не се върши/. Та, с колко щатни бройки ще намалее числеността на МВР и с колко лв. бюджета му?

  33. 33 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Сега ще почнат едни обяснения, едни протести от разни браншовици итн как това не можело да стане, щото...

    malart.blog.bg
  34. 34 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#25] от "Deadpudding":

    Сиреч, "загубата на контрол може да е И впоследствие техническа неизправност,както и точка 2. за несъобразена скорост впослествие неизправни спирачки... ", но може И ДА НЕ Е. Това е малко пожелателно като извод. Неизправни спирачки е тема за дипломна работа - какво се крие зад това предположение е въпрос на интерпретация. И понеже 15-20 годишните автомобили все са трън в очите (нищо, че пътищата са леш, банкета отнема поне половината пътно платно, а хоризонталната маркировка е научна фантастика) има ли статистика каква част от претърпелите ПТП МПС-та са 15-20 годишни. За да коментираме нещо трябва да разполагаме с факти, все пак.

  35. 35 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#26] от "hope":

    Напълно съм съгласен с теб. Да не говорим, че в т.нар. официални сервизи могат само да сменят агрегати и механизми. Всеки малко по-заплетен случай, който не излиза на диагностиката, е тера инкогнита - аз поне съм с такива впечатления. Трябва все пак да отбележа, че разполагат и с добри кадри, както и информация за марката, но добрите отзиви в повечето случаи са изключение.

  36. 36 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#30] от "sandman":

    Инженерна специалност във ВУЗ ли имаш предвид?

  37. 37 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#36] от "sbk":

    Да ,защо не.И 5г. стаж ,че като дойде нещо,което не излиза на диагностиката,да не е тера инкогнита.
    Вмомента повечето механици си нямат идея дори и от металознание.На много от тях не им трябва в практиката,но...
    Да не говорим за грамотност в електричеството.Малко базови знания по-физика също трябват.
    В БГ къде се подготвят автомонтьори?Май само в сервизите където взимат на работа необучени момци.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  38. 38 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#37] от "sandman":

    Да завършиш инженерна специалност във ВУЗ и след това 5 години стаж (има ли къде?!?) и чак тогава да станеш механик в автосервиз... звучи като химера. Такива хора стават механици на кораб, завод, производство. Автомеханик с подобно образование ще влезе по-скоро в тим от Ф1. Преди 10-ти ноември механици излизаха от техникумите, така е и сега в Германия - там средното техническо образование е много силно и бълва подготвени кадри. У нас вече не е така. Факт е - голяма част се подготвят основно в самите сервизи и е добре да се помисли за образователни курсове.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK