Въвеждането на тол системата се одобрявало от 61% от българите

Въвеждането на тол системата се одобрявало от 61% от българите

© Дневник



Въвеждането на тол системата и електронната винетка се одобрява от 61% от българите, близо 31 на сто не могат да преценят, а 8.1% са против, показва Национално представително проучване на общественото мнение, проведено от Exacta Research Group. Изследването е обхванало 1500 души в 98 населени места и проведено през февруари и март, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.


Според 69.7% от запитаните по-справедливо е тежкотоварните камиони да плащат за изминато разстояние вместо на база време за преминаване, както е в момента. Почти 57 на сто от хората смятат, че така пътните инциденти ще намалеят, защото шофьорите на тирове няма да са принудени да бързат.


Най-голям процент от запитаните – 81,6%, споделят тезата, че превозните средства, които амортизират повече пътната настилка, трябва да плащат по-високи такси. Сега по данни на Агенция "Пътна инфраструктура" през 2017 г. са продадени 7,5 млн. винетни стикери, което е с 736 147 повече от 2016 г. Реализираните приходи са 352 млн. лв. или с 25 млн. повече от 2016 г.




От тях приходите от продажба на винетки за леки автомобили са близо 249 млн. лв., а 103 млн. лв. са от продажбата на винетки за ТИР. "В момента например един товарен камион може да премине през страната само за 23 лв. – това е цената на винетката за едно денонощие. За сравнение в Сърбия толкова се плаща само по новия участък от магистралата от Ниш до Пирот", се казва в съобщението.


Договорът за въвеждане на тол системата беше подписан от Агенция "Пътна инфраструктура" с международния консорциум "КАПШ трафик солюшънс" на 15 януари 2018 г. Очаква се системата да започне да носи приходи през 2019 г. По предварителни изчисления те ще бъдат най-малко три пъти по-големи от сегашните и ще са около 1 млрд. лв. годишно.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Любопитно

    Одобряват - друг път!
    Сигурно одобряват и по-високи пътен данък, винетки, акцизи и еко-такси, НАЛИ ?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До момента, в който други трябва да плащат за нещо българина е "За". Я променете условията и вижте колко от хората ще са "за" 60лв такса за лек автомобил за София - Бургас.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Както е добре известно - ВСИЧКО РЕФЛЕКТИРА в ГЪРБА на КЛИЕНТА. Когато се калкулира тол таксата в цената на стоките ще запеят друга пасен.

  5. 5 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Любопитно

    Както е добре известно - ВСИЧКО РЕФЛЕКТИРА в ГЪРБА на КЛИЕНТА. Когато се калкулира тол таксата в цената на стоките ще запеят друга пасен.
    —цитат от коментар 4 на 442


    Да му мислят турските клиенти, колега.
    Българските камиони не се движат с еднодневни винетки, ако не знаете.

    Знанието е сила, информацията - власт
  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Любопитно

    До момента, в който други трябва да плащат за нещо българина е "За". Я променете условията и вижте колко от хората ще са "за" 60лв такса за лек автомобил за София - Бургас.
    —цитат от коментар 2 на lustmord


    Тол-таксата е за товарни автомобили над 3.5 тона, какви "60 лева такса за лек автомобил София-Бургас" ви се привиждат?
    Много чукчи-писатели в тоя форум, много нещо.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  7. 7 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    Няма данък или такса , която да се одобрява от населението !!! Тия тол-такси директно ще се начисляват върху цената на всеки продукт - населението коствено плаща всички разходи на фирмите

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Тол система за камиони, винетки за автомобили - става.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 658 Неутрално

    ... при винетки от 800 до 1700 лева, товариш и с такса за магистрала. И т'ва нЕма да сА отрази на цените?!? Само малоумен гербер, мо'е да мисли тъй...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Весело

    ... при винетки от 800 до 1700 лева, товариш и с такса за магистрала. И т'ва нЕма да сА отрази на цените?!? Само малоумен гербер, мо'е да мисли тъй...
    —цитат от коментар 9 на ДЗВЕР


    Още един чукча - тол таксата се въвежда ВМЕСТО винетките.
    Само малоумник може да не го е вдянал все още, че и да дращи по форумите за да се демонстрира какъв е.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    Каква част от българите са запознати и разбират как ще се изгради и как ще действа системата?
    Някои коментари също предизвикват изводи.

  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    Добре бе нали затова има акцизи върху горивата.

    Караш много - харчиш много гориво - плащаш много акцизи.

    Но понеже акцизите отиват за пенсии, въведоха винетки, че така било по-справедливо.

    Да ама винетките се оказаха несправедливи - щото може да караш извън града 10 дена в годината в различни месеци и пак ти трябва винетка, а другия дето кара всеки ден извън града и той плаща същата цена на винетката.

    Сега тол система, щото така било още по-справедливо.

    Идиоти.

  13. 13 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Тази история с ТОЛ нещата ще излязат близко до трол :)) Да се приема че от една проста система за плащане на пътни такси ще завали златен дъжд........и ще настъпи един РАЙ:))

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9118 Неутрално

    След като в цял свят е така, защо тука да е различно. Най-много ще плащат тези, които най много разрушават магистралите.

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    След като в цял свят е така, защо тука да е различно. Най-много ще плащат тези, които най много разрушават магистралите.
    —цитат от коментар 14 на Роси


    То и сега е така чрез акцизите върху горивата.

    Проблемът е, че акцизите върху горивата не отиват за поддръжка на пътищата, ми за пенсии и други социални дейности.

    Къде е гаранцията, че тези допълнително събрани пари ще отидат за поддръжка на пътищата?

  16. 16 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Одобряват - друг път!Сигурно одобряват и по-високи пътен данък, винетки, акцизи и еко-такси, НАЛИ ?
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Още една труженичка обслужваща турските тирове! Ходи си при Ердоган бе, там ще те обгрижат безплатно.

  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#15:"realguru"][/quote]

    Мне, турския тир зарежда в Турция и преминава през България без да е дал и една стотинка за гориво, акцизи и ДДС, само 23 лева за винетка.
    За сведение, годишната винетка на български влекач с полуремарке е 1700 лева.
    За тия пари турчина ще прекоси България 80 (осемдесет) пъти!

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    До коментар [#17] от "pag":

    Значи тука проблема е друг. И може да има друго решение.

    И аз не виждам как тол системата ще промени това за турските тирове?

    Така или иначе той плаща еднодневна винетка и преминава през България за 23 лв. Сега с тол системата каква ще е разликата? Ще плати колкото км е изминал? Ако излезе през Русе ще плати 15 лв, ако излезе през Калотина ще плати 30 лв? Това е примерно, разликата.

    Т.е. замяната на винетките с тол системата няма да промени драстично цената на преминаване през България за транзитните автомобили.

    Тол системата ще събира по-справедливо парите от често каращите в България.

    Дали караш малко или много - все плащаш 1700 лв. годишна винетка. Сега ако караш малко - ще плащаш малко. Ако караш много - може да плащаш 5-6 пъти по 1700 лв.

    Това виждам като разлика. С което съм ОК.

    Но както казах този проблем в рамките на България е решен с акцизите. Като проблема обаче не е решен за транзитно преминаващите - понеже те могат да заредят извън България. Тогава проблема може да се реши с дневна винетка за тях. Което е така в момента. :)

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    Т.е. премахване на винетките за автомобили регистрирани в България и използване на акцизите върху горивата за пътища - ще постигне същия ефект като тол системата.

    Щото караш много -> харчиш много гориво -> плащаш много акцизи

    И проблема за транзитните тирове (товарни камиони) може да бъде решен с дневна винетка. Същото може да важи и за автомобилите - щото се сещаш лятото гастербайтерите кат тръгнат какви задръствания правят.

  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#18] от "realguru":

    С тол системата, конкретно турците ще плащат повече от цената за дневна винетка.

  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Естествено, че хората са "за" тол системата, която е по-справедлив вариант. Но лобито на превозвачите досега саботираше въвеждането на системата със съучастието на управляващите.

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    До коментар [#20] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    А какъв е проблема да се вдигне цената на еднодневната винетка?

    Или да се гледа къде влиза и къде излиза и да се събира такса спрямо това?

    Т.е. пак тол система ама само на граничните пунктове. :)

  23. 23 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    Аз съм "за" тол таксата, много закъсня внедряването на системата. Всички виждаме какво правят камионите с пътищата, особено транзитно преминаващите. Та се надявам на повече справедливост при плащането на тоя пътен данък и се надявам най-вече парите от събраните такси да отиват по предназначение, а не някъде другаде. Ако тая система беше въведена когато влязохме в ЕС например и с тези пари се ремонтираха пътища, досега да сме заприлипали на бяла държава, ама пусто безотчетно крадене...

  24. 24 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Тол такса на тези магистрали с качество на третокласен европейски път си е направо подигравка. Ама след като изядоха откраднатото при построяването, сега им трябват пари за крадене при ремонта.

  25. 25 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    ... Ако тая система беше въведена когато влязохме в ЕС например и с тези пари се ремонтираха пътища, досега да сме заприлипали на бяла държава, ама пусто безотчетно крадене...
    —цитат от коментар 23 на Г.Е.М.

    Въвеждането на системата не гарантира събирането на достатъчно големи суми. Събирането надостатъчно големи суми не гарантира реализирането им по предназначение. Реализирането на достатъчно големи суми не е гаранция, че това ще става професионално, ефективно, без злоупотреби. Респ. няма гаранция, че резултатите биха били положителни и ще "сме заприличали на бяла държава". По-скоро ...

  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    Аз съм "за" тол таксата, много закъсня внедряването на системата. Всички виждаме какво правят камионите с пътищата, особено транзитно преминаващите. Та се надявам на повече справедливост при плащането на тоя пътен данък и се надявам най-вече парите от събраните такси да отиват по предназначение, а не някъде другаде. Ако тая система беше въведена когато влязохме в ЕС например и с тези пари се ремонтираха пътища, досега да сме заприлипали на бяла държава, ама пусто безотчетно крадене...
    —цитат от коментар 23 на Г.Е.М.


    Постъпленията от акциз върху горивата са 2.2 млрд. лв. за 2016 год.
    Близо 352 млн. лв. са приходите от винетки през 2017 г.

    Надявам се, виждаш че от акцизи върху горивата се събират близо 7 пъти повече от винетки.

    Ако всичките тези 2.5 милиарда лева на година отиваха за пътища, щяхме да имаме магистрали между всички села. :)

  27. 27 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":

    ... тъпанар, времето за изграждане е 19 месеца. Обясня'ат ти, че през 2019 шА има приходи от системата. Те тиА ЕдЬоти от ГЕРБ, шА въведат системата по никое време и пол'вината пари за винетка, шА изгорАт. И докато в Европа има такси за магистрали, у нас, таА крадлива тайфа шА събира такива за 80% от пътищата.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  28. 28 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5394 Неутрално

    Като заработи тол системата % на одобрение ще се "обърне"

  29. 29 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    Със сигурност българина си мисли, че собственика на фирмата за превози ще си извади пари от неговия джоб, за да плати новите тол такси, всъщност ще поиска повече пари за превоз, собственика на товара, ще какалкулира новия разход в цената на стоката и пак всички ще го платят.
    А политиците ще имат повече пари за”разпределяне”!!

  30. 30 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Пътен данък или тол такса? Ако пътищата са построени с мои данъци и плащам пътен данък защо ще плащам за да карам по 85 % от пътищата? Готов съм да плащам ако частник построил магистрала и аз я ползвам защото е по-удобна и бърза за да му изплатя инвестицията.

  31. 31 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    Ок, значи сте съгласни да си я караме постарому? И аз искам европейски пътища, ама с тези крадливи управници и това заспало население как да стане?

  32. 32 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9815 Неутрално

    Няма лошо, камиони и ТИР-ове да плащат тол такса, а леките коли винетка.

  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    До коментар [#17] от "pag":

    И кой ни е крив, че турския ТИР минава гратис...?!!
    По-правилно е да се каже, че не минава гратис. Просто парите, не отиват в бюджета, ами на друго място! Пита се, кой трябва да свърши работата на нашите гранични и митнически власти, че парите от товарния трафик да отиват на правилното място, тоест в бюджета?!!

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7119 Неутрално

    Който руши ще плаща повече

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  35. 35 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Бих одобрил тол системата само ако важи за всичките мпс. Годишна винетка от 100лв за да пътуваш между две села е идиотско, мафиотско! 61% одобряват? Или народа е много прос' или данните са манипулирани. Тол система трябва да има само за магистралите. Държавата да строи само магистралите, а за останалото да съфинансира общините между 30-50%. Общините да привличат инвестиции и да се борят за пари от пътни фондове. Местните власти са по-близо до хората и местната икономика и съответно са пряко отговорни пред тях. По-добрите ще привлекат повече средства и инвестиции. Общините са бедни и задлъжняли защото държавата е силно централизирана, а това пречи на развитието. Децентрализацията кога ще се случи? Необходими са местни рейтингови агенции за общините и големите фирми. Рейтинговите агенции са като фар в икономиката. Мисля че рейтинга има дисциплиниращ и превантивен ефект. Знам че някои ще възразят, и с основание, но мисля че без рейтингови агенции е хаотично.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    Ще добавя:
    Одобряващите си нямат и на идея що е то:
    акциз за горивата;
    винетка;
    тол такса;

    Първо обяснете на хората, но пък време е наивниците, живеещи по земите ни да се информират, да почета.
    Акцизът управляващите си го лапат, угояват се, формират си фондове за 20 заплати при пенсиониране, лечение в чужбина, и изобщо живот по комунистически.
    А в белите държави точно от тоци акциз се строят пътищата.
    А у нас той пак се краде, и се гоят задници





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK