"Волво" представи първия си електрически камион

"Волво" представи първия си електрически камион

© Volvo Trucks



Волво тръкс" представи първия си изцяло електрически товарен автомобил, производство и продажбите на който ще започнат догодина. Моделът "Еф Ел електрик" (FL Electric) е предназначен за градска дистрибуция, сметосъбиране и други дейности в урбанизираните зони.


Камионът се задвижва от електромотор с мощност почти 250 конски сили и максимален въртящ момент 425 Нм. Той е комбиниран с двускоростна трансмисия.


Енергията, нужна на камиона, се съхранява в литиево-йонни батерии с капацитет до 300 киловатчаса. Бързото им зареждане отнема до два часа.

"Волво" представи първия си електрически камион

© Волво тръкс


Новият камион може да измине до 300 км с един заряд. При разработването на камиона е използван опита на "Волво груп" от автобусите на ток, от които за осем години са продадени над 4000 бройки.


Първите два товарни автомобила "Волво Еф Ел електрик" ще работят в компанията за сметосъбиране и рециклиране "Ренова" и във фирмата за превози Ти Джи Ем.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5710 Неутрално

    каква е индикативната цена ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ще си купиш ли камионче?
    Висока е, доста по-висока от тази на конвенционален камион. Но като сравниш и разхода за гориво, нещата се променят.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":Ще си купиш ли камионче?Висока е, доста по-висока от тази на конвенционален камион. Но като сравниш и разхода за гориво, нещата се променят.
    —цитат от коментар 2 на EU defender


    ми не мисля, че се променят, като сложиш в сметките необходимостта от смяна на батерията след хх км. дават му 300 км, което не хич много. освен самото търкаляне по улиците, сметосъбиращите и подобни utility камиони имат и много други разходи за "гориво" - съответно тез 300 км спокойно ще станат на 200, като сложиш и зимата - на 150. и си представи закъсал снегорин, щото няма ток.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4913 Любопитно

    Похвално!!Виждал съм електрическите им автобуси....в цивилизована държава зарядни станции вече ина достатъчно!А тези които ги пуснаха през 2016 вече са изплатени на 42 %.Пиша го за неверниците.Хората спестяват от престой,гориво,масла,филтри,антифриз,радиатори....по-редки технически прегледи.И най-вече печелят от чист въздух и одобрение на цивилизованото си население!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  5. 5 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 391 Весело

    Индикативната цена е турена на сянка под батерията, а китайчетата да не се учат да смятат по български, а да си купят китайски сметала. Тази батерия има от 600 до 1000 цикъла, демек снегоринът може да изкара от 180к до 300к километра преди да се наложи да я сменят. Само китайчетата в царството карат пушещи дизели над 250к километра.

    For further information, please contact:

    Fredrik Klevenfeldt
    Director Public Relations and Social Media
    Volvo Trucks
    Tel: +46 31 322 1106; email: fredrik.klevenfeldt@volvo.com

    73! Go Go
  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 3869 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    От дизеляко по-убаво нема!!!
    И да е "нов внос".
    С филтър, разпробит с бормашина.
    И датчици в катализатора, дадени накъсо.
    Да "рипа", като светне зеленото и да ги къса тези отляво и отдясно.
    А отзад - димна завеса!
    Якоооо!!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4913 Весело

    До коментар [#5] от "Go Go":

    Моля те не го обяснявай на нашенци!!!Те си харесват еФтините дизеляци от Италия(поне 3 ръка),плащащи скъпи ремонти,режещи катализатори,задръсващи улиците ....и псуващи западняците!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  8. 8 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 431 Неутрално

    За момента това е по-скоро рекламен трик

  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3519 Неутрално

    Преди няколко дни ми се наложи да пошофирам километър-два в колона след един съветски КамАЗ...

    И като си помисля, че досега руснаците не са произвели НИЩО по-добро, това прави колко години изоставане от белия свят? 50?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на resist01
    resist01
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Голям брой от холандските градове, които искат да станат въглеродонеутрални до 2030-та, немските области и норвегия със сигурност ще им бъдат клиенти, защото подобни опции за центровете на градовете има много малко или никаква алтернатива на ток.
    Много умен ход, но това са си Волво.

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4913 Любопитно

    Преди няколко дни ми се наложи да пошофирам километър-два в колона след един съветски КамАЗ...И като си помисля, че досега руснаците не са произвели НИЩО по-добро, това прави колко години изоставане от белия свят? 50?
    —цитат от коментар 9 на Norman Granz


    камазът ,колега е официално копие на купеният от СССР лиценз на фалиралата френска фирма Берлие!Та този двигател е разработен през.....1970!!!И сега думата "катализатор" е само термин в руските камиони!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4913 Любопитно

    За момента това е по-скоро рекламен трик
    —цитат от коментар 8 на marine eng.


    Та Вие кога за последно сте били в Скандинавието за да видите колко електически автобуса вече се движат?Благодаря за отговора......Това не е като да четете БЛИЦ и ПИК!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  13. 13 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":Ще си купиш ли камионче?Висока е, доста по-висока от тази на конвенционален камион. Но като сравниш и разхода за гориво, нещата се променят.
    —цитат от коментар 2 на EU defender


    Сещаш ли се какво става с фиска, ако електроколичките станат масови? Така че и тука ще печелят само първите, сокато има дизелари да ги спонсорират.

  14. 14 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#5] от "Go Go":Моля те не го обяснявай на нашенци!!!Те си харесват еФтините дизеляци от Италия(поне 3 ръка),плащащи скъпи ремонти,режещи катализатори,задръсващи улиците ....и псуващи западняците!
    —цитат от коментар 7 на Messerschmitt


    Точно от Италия не. А трета ръка кола от Италия просто противоречи на физичните закони.

  15. 15 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Не е точно тъй, има Камази с Евро-5 и с Евро-6:
    https://kamaz.ru/en/press/releases/kamaz_and_liebherr_develop_new_engine/
    По Дискавъри даже наскоро даваха едночасов филм за фабриката им - камион като камион. Гледал съм същите филми от фабрики в Америка или Европа, много е подобно. Двигател с вътрешно горене си е все двигател с вътрешно горене. От 100 години си е на същия принцип. Какво искаш да измислят - токамак ли да му сложат на камаза?

  16. 16 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#3] от "彼得。斯托亚诺夫":
    "...смяна на батерията след хх км. "

    Ясно. Излишно е да ти се отговаря.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  17. 17 Профил на mnx56511059
    mnx56511059
    Рейтинг: 217 Неутрално


    "The new engines are scheduled to go into series production by the end of 2016." Бас ловим, че още не са ги подпочнали...

  18. 18 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 409 Любопитно

    1км го минава с 1кВтч или при нашата цена на тока около 21 ст на кВтч или 21лв на 100км. При среден разход около 25л дизел на 100км и при цена 2.10лв прави 53лв на 100км. Ако камиона прави всеки ден по 250км то спестените пари за една година ще са:
    (53-21)*2.5*365=29200лв или 14930 евро!!!
    При живот на батериите около 3 години (1000цикъла) това прави 44790 евро.
    Цената на нови 300кВтч батерии след 4 години сигурно ще бъдат около 300 *$100=$30000. Трябва да имаме впредвид, че не всички клетки ще са за смяна тогава, а само някои от тях. Което прави реален шанса да се плати само $15000 на всеки три години.
    Или 44790-15000/1,1=31150 евро разлика само то използваното гориво! Или за живот на камиона около 12 години прави над 120000евро.
    120000 Евро минимална преднина за Камиона на Волво за експлоатация от 12 години!

  19. 19 Профил на Destino is back
    Destino is back
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#9] от "Norman Granz":Не е точно тъй, има Камази с Евро-5 и с Евро-6
    —цитат от коментар 15 на Камен


    Трябва да се уточни, че КАМАЗ го нахендриха на Мерцедес.
    Т.е. ако днес има нещо хубаво в КАМАЗ, то е от Мерцедес.

    Както и Ладата я нахендриха на Рено-Нисан. Т.е. лада няма вече.
    Има Дачия с емблема на Лада.

  20. 20 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Май не си гледал рали дакар в последните доста години... ама нормално от писане на идиотщини едва ли ти остава време

  21. 21 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#12] от "Messerschmitt":

    Разликата между градски автобус и камион е леко огромна по принцип

  22. 22 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 431 Весело

    До коментар [#12] от "Messerschmitt":

    блиц пик, сега остава и едно стихотворение на руски да напишеш

  23. 23 Профил на Destino is back
    Destino is back
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":Май не си гледал рали дакар в последните доста години... ама нормално от писане на идиотщини едва ли ти остава време
    —цитат от коментар 20 на marine eng.


    В този Камаз, освен екипажа нищо руско няма.

  24. 24 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Преди няколко дни ми се наложи да пошофирам километър-два в колона след един съветски КамАЗ...
    И като си помисля, че досега руснаците не са произвели НИЩО по-добро, това прави колко години изоставане от белия свят? 50?
    —цитат от коментар 9 на Norman Granz


    КАМАЗ е , без съмнение, най-великото постижение на Русия за всички времена ..

    И теоремите на Лобачевски , и откритията на Курчатов , и разработената от Висоцкий за "Бел лаб" първата компютърна операционна система в света , и разработките на Сикорски, и "Жар птица" на Стравински .. и шахматната защита Алехин , и "Война и мир" , и "Престъпление и наказание" .. не могат да стъпят на малкия пръст на КАМАЗ ..

    Много правилно мнение , Norman Granz ..

    П.П
    Новият двигател ЯМЗ (Ярославски моторен завод) не е ли Евро-6 ??
    ЯМЗ-53426 ??

  25. 25 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#23:"Destino is back"][/quote]

    В "Камаз" няма нищо руско!

    Той се произвежда в Татарстан!
    Рожба на татарските земи!

  26. 26 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    При живот на батериите около 3 години (1000цикъла) това прави 44790 евро.
    Цената на нови 300кВтч батерии след 4 години сигурно ще бъдат около 300 *$100=$30000. Т
    —цитат от коментар 18 на sokratus

    А след 5 години батериите за камиони , ще са две за лев!
    Купуваш една - вземаш две!

    Съвсем скоро ще е .. и ще се радват на труда си хората и ще се обичат като братя!

  27. 27 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Евро-6:https://kamaz.ru/en/press/releases/kamaz_and_liebherr_develop_new_engine/
    —цитат от коментар 15 на Камен

    "The new engines are scheduled to go into series production by the end of 2016." Бас ловим, че още не са ги подпочнали...
    —цитат от коментар 17 на mnx56511059


    "КАМАЗ" тъпче на едно място ..
    В завода на двигатели, все търсят хора ..

    http://www.cummins-kama.ru/

    Иначе наистина двигателите Евро 5 и Евро 6 :

    http://www.cummins-kama.ru/rus/produkciya/

    Що бе, нали сте уж най-великите?
    Не си гледат "Камаз" , хвалят се с "Лебедово езеро" ..

    Мани го езерото .. Камаз, Камаз ви е най-великото достижение ...

  28. 28 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    И докато сме на Камазова тема (благодарение на Норман Гланц) .. ето една новина, която може би е знак за промяна за "Камаз"..

    --------------------------
    13.03.2018
    Господин Андреас Дойшле был назначен на должность Генерального директора компании «ДАЙМЛЕР КАМАЗ РУС» и приступил к своим обязанностям c 1 марта 2018 года. .. ... Г-н Дойшле стал преемником Хайко Шульце, который занял позицию Генерального директора совместного предприятия Daimler AG и компании «NAI/JIPCO» в Саудовской Аравии.
    После получения образования в области бизнеса и экономики Андреас Дойшле начал карьеру в Mercedes-Benz в конце 90-х годов..."
    -------------------


    Попътен вятър на г-н Дойшле!

  29. 29 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Похвално!!Виждал съм електрическите им автобуси....
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    И ние сме виждали електрически автобуси, па и сме чели ..


    "Мосгортранс заключил контракт с КамАЗом на поставку ещё ста электробусов. Официальное сообщение о подписании документов было опубликовано 25 января. Аукцион по процедуре госзакупок должен был состояться в конце 2018 года, но других претендентов, кроме КамАЗа, на получение заказа не было.

    Первая партия
    В прошлом году Москва заказала по 100 электробусов у «Группы ГАЗ» с Ликинским автобусным заводом и у КамАЗа, в состав которого входит автобусное предприятие в Нефтекамске. Общая сумма контракта составила 12,7 млрд рублей, но в эту сумму включены также сооружение зарядных станций и обслуживание техники и инфраструктуры в течение пятнадцати лет.
    Первые машины вышли на линию в сентябре, накануне выборов мэра Москвы. А сейчас в столице работают 40 электробусов (КамАЗ поставил 30 машин, ЛиАЗ — 10). Они обслуживают пять маршрутов.."
    -------------

    А защо, да запитаме Путиновите олигарси-отровители искат превозните средства, да минат на електро-тяга?

    Па и Медведев плаща на електро-троловете из целия свят, да подскачат по форуми?

    Защо?

    Замислете се!
    Хора бдете!

  30. 30 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Електрокарните тролове се продават заради копейки от Кремъл ..

  31. 31 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Похвално!!Виждал съм електрическите им автобуси....в цивилизована държава зарядни станции вече ина достатъчно!А тези които ги пуснаха през 2016 вече са изплатени на 42 %.Пиша го за неверниците.Хората спестяват от престой,гориво,масла,филтри,антифриз,радиатори....по-редки технически прегледи.И най-вече печелят от чист въздух и одобрение на цивилизованото си население!!
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    Путиновите тролове, се не спряхте да лъжете..

    Electric vehicles emit more CO2 than diesel ones, German study shows

    http://brusselstimes.com/business/technology/15050/electric-vehicles-emit-more-co2-than-diesel-ones ,-german-study-shows





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK