"Чемпиън" отбелязва 110 години от пускането на първата си запалителна свещ

Кадър от реклама на свещите "Чемпиън" от 1958 година.

© Скрийншот от Youtube

Кадър от реклама на свещите "Чемпиън" от 1958 година.



Американският производител на компоненти за автомобилната индустрия "Чемпиън" (Champion), част от групата "Федерал-Могул", отбелязва тази година 110 години от основаването си и от производството на първата запалителна свещ. Това е първият продукт на компанията и още с излизането му на пазара е предпочетен за фабрично вграждане в легендарния "Форд Модел Т".


Днес свещите "Чемпиън" могат да се открият в модели на БМВ, МИНИ, "Пежо", "Ситроен", "Фиат", "Нисан", "Ауди" и т.н. На вторичния пазар пък покриват 97% от предлаганите на европейски пазар автомобили.

"Форд Модел Т"

© null, Associated Press

"Форд Модел Т"


Любопитно е, че свещи "Чемпиън" има и в двигатели, монтирани в сноумобили, скутери, яхти, лодки, джетове и дори моторни резачки. През годините продукти на "Чемпиън" "са замесени" в много забележителни постижения.


Така например, през 1934 година те са използвани при конструирането на двигателите на първия американски реактивен самолет "Бел" P59 (Bell P59). Запалителни свещи "Чемпиън" могат да се открият и във всеки от двигателите "Ролс-ройс" на първия пътнически свърхзвуков самолет в света "Конкорд", появил се на бял свят през 1969 година.

Автомобилът "Тръст" 2, който поставя рекорд за скорост през 1984 година.

Автомобилът "Тръст" 2, който поставя рекорд за скорост през 1984 година.


На 4 октомври 1984 година Ричард Нобъл поставя рекорд за скорост по земя от 1018.71 км/ч със своя реактивен автомобил "Тръст 2", в двигателя на който също има свещи "Чемпиън".




През годините "Чемпиън" разширява портфолиото си от продукти и през 1994 година чистачки на компанията се появяват на предното стъкло на първия влак-стрела "Юростар", който свързва Лондон и Париж, като на моменти се движи с над 300 км/ч.

Влак "Юростар".

© Reuters

Влак "Юростар".


В края на миналата година от "Чемпиън" обявиха поредно разширяване на гамата от продукти, които предлагат. Към познатите запалителни свещи, подгревни свещи, кабели, чистачки и филтри, се прибавят компоненти за спирачната система и крушки.


Пълната гама продукте вече е и в България, като идеята е да се предлагат в специални брандирани кътове. На всеки от продуктите "Чемпиън" има QR-код със сканирането на който може да се разбере за кои марки и модели автомобили е подходящ той.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    Класика!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    А тогава (преди 110 години) едни други препускаха на камили и си режеха главите един друг. Днес (след 110 години), когато човечеството покорява чужди планети, същите тези още препускат на камили, режат си взаимно главите и превземат чужди континенти... Благодарение на парите на един еврейски военопрестъпник, европейските некадърни социаслисти и оглупелите от толерастия либерали...

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5371 Весело

    До коментар [#2] от "venci4":

    Културни особености. Едни произвеждат масово автомобили, други режат зелки, трети слагат кисело зеле...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    По масовост поставям Форд Т-Ламаринената Лизи-на първо място поради факта, че милионите бройки-15 млн.-били постигнати в зората на автомобилостроенето и съответно предлагането като търговски продукт. Произвеждан 19 г. и достига цена от 860 до 260$ за кола. Както и да го гледаш, Хенри Форд е заслужавал да бъде милионер, като се има предвид конкуренцията и колко марки коли е пратил в историята. Устискал е само Шевролет. ФВ Костенурка е първа по произведени бройки като най-масова кола-над 21 млн. бр. от 1938-2003, но проекта Хитлер-Порше е разработен в по-модерни времена, за по-дълго време и след войната е пръснат в заводи по цял свят, изкл. СИВ. Освен това Хитлер като мошеник, колкото и да е натискал завода за ниска цена, се оказва невъзможно, и правят некви търговски врътки за намаляване себестойността. Останалите модели на ФВ, японците и пр., не се броят.

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6635 Неутрално

    "Чемпиън" (Champion) - класика в бизнеса с автомобилни компоненти

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 286 Неутрално

    "Бел" P59 (Bell P59) е конструиран '43 година, а не '34... Иначе американците щяха да доминират във въздуха още в началото на войната... А P59 така и не влиза в бой..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK