Европарламентът иска да се затегне контрола върху техническото състояние на автомобилите

Европарламентът иска да се затегне контрола върху техническото състояние на автомобилите

© Надежда Чипева, Капитал



Европейският парламент прие вчера нов регламент, който иска от 2020 година страните-членки на ЕС да засилят контрола върху техническото състояние на движещите се на тяхна територия автомобили, включително и върху тяхната екологичност. Идеята беше подкрепена от 547 евродепутати , а 83 бяха против.


Новите правила ще влязат в сила от 1 септември 2020 г., ако бъдат одобрени от Съвета на ЕС. Засиленият контрол трябва да бъде въведен още на ниво типово одобрение, което преминават всички нови модели.


Впоследствие всяка държава от ЕС ще бъде задължена периодично да подлага на задълбочен преглед определен брой автомобили, избирани на случаен принцип. Поне 20% от инспекциите трябва да са свързани с отделяните емисии от колите.




Европейската комисия също си запазва правото да извършва прегледи и проверки, за да се увери в спазването на правилата, да изисква изземане на автомобили в ЕС и да налага административни глоби на автомобилните производители в размер до 30 000 евро за всеки автомобил, който не отговаря на изискванията.


Законодателството включва нов режим за прегледи, за да гарантира, че автомобилите не надвишават границите за емисии през цялостния си период на употреба. Плановете са центровете за прегледи да бъдат редовно и независимо проверявани.


"Това е силен европейски отговор на скандала "Дизелгейт". Това законодателство ще направили автомобилите по-безопасни и по-чисти и заедно с проверките за емисии при реално шофиране ще гарантира, че няма да има повторен "Дизелгейт", коментира британският евродепутат Дениъл Долтън.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Да и сЯ квооо, италианците ще проверяват опели, примерно, или фордове, германците фиати и пежа и ситроени и т.н. догодина обратно !!! Шоу да става.

  2. 2 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Ние трябва да го затегнем, защото ние се тровим!!!

  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    Е, сега ако не ни изхвърлят, значи ни е гарантирано мястото в Европейския съюз завинаги и въпреки всичко! Кой ще ми обясни как ще минат през контрол 9/10 от колите в България?

  4. 4 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 302 Неутрално

    За България това не важи, ние хем сме в Европа, хем не сме. И сме с най-голямото ДДС върху храните 20 % от целия ЕС.

  5. 5 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 863 Неутрално

    В Немско нямам грижи, защото прегледът е на две години, проверява се всичко, издават ти документ и пр. Ако недайсибоже опреш до застрахователи, и те започнат да дълбаят, и стигнат до този, който ти е издал нередовен документ, или събитието е настъпило поради недоглеждане от техническия преглед - жална му майка на този сервиз/пункт или каквото и да е там...
    Разликата е, че много хора там са се опитвали да лъжат Системата и като резултат Системата е помъдряла и започва да те мачка като стъпиш накриво, докато у нас е млада и всеки Андрешко се опитва да я метне.

  6. 6 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Малийййй. Това означава, че ще трябва да се спре сигурно 70 % от автопарка в България. Много искам да видя, как точно ще стане тази работа. Иначе идеята е много добра, но за нас ми се струва напълно неприложима.

  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    В България и при сега действащите европейски стандарти 90% от всички движещи се автомобили за директно за претопяване...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 917 Весело

    Колите в Булгаристан са перфектни! Всеки собственик на автопункт ще ти го каже! :)

  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2827 Весело

    Този брюкселски диктат край няма. Само мачкат малкият човек.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  10. 10 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Неутрално

    А ние трябва да приемем регламент, само КАТ да може да изкупува стари катализатори и то единствено срещу:
    - документ за бракуване на колата
    или
    - преглед за поставен нов катализатор
    !!!!!!!!!!!!!!!

  11. 11 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Кой ще ми обясни как ще минат през контрол 9/10 от колите в България?
    —цитат от коментар 3 на Alexander97

    Малийййй. Това означава, че ще трябва да се спре сигурно 70 % от автопарка в България. Много искам да видя, как точно ще стане тази работа.
    —цитат от коментар 6 на zle_platen_trol

    Ами никой не планира такава работа. Предложението е за новопроизведени и новорегистрирани коли в ЕС, а не за всички на пътя. Некадърните писачи на "Дневник" само всяват паника.

  12. 12 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Няма как да стане с тоя мат'рял, по-скоро ще се гласува референдум за излизане от ЕС, отколкото да се забранят баракудите на газ, пластмасовите бутилки с бира и билетчетата. Ганьо се научи, че "автомобилът не е лукс, а необходимост" просто защото западните автомобили, дори на 15-20 години държат на идиотско отношение и все още вървят, и се ремонтират само когато те оставят на пътя.

  13. 13 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    То на теория много хубаво звучи, пък и едва ли има някой на който не му се кара нова кола. Ама не знам защо първо Европейския парламент не се захване с регламент, който изисква от 2020 г. минималната заплата за всички европейски граждани да е поне 1000 евро да речем. Пък после да вкарва все нови и нови регламенти, водещи до нови допълнителни разходи...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  14. 14 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    До коментар [#5] от "georgi_ww":

    В Гърция от десетина години е така.Всеки 2 години задължителен преглед.Ако има колата проблеми до месец трябва да са отстранени.Санкциите са сериозни !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  15. 15 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Като екологична мярка, аз искам от европарламента да въведе ограничение на максимално допустима мощност на леките автомобили от 180 к.с. и задължително монтиран ограничител на скоростта до 140 км/ч.

    И да важи както за Рено и Опел така и за БМВ и Ауди.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  16. 16 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    А кога
    Европейският парламент прие вчера нов регламент, който иска от 2020 година страните-членки на ЕС да засилят контрола върху ГОРЕНЕТО НА ДЪРВА И КЮМЮР , включително и върху тяхната екологичност.

  17. 17 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1803 Разстроено

    Този брюкселски диктат край няма. Само мачкат малкият човек.
    —цитат от коментар 9 на DDR


    Изглежда в Брюксел повече ги е грижа за здравето на малкият човек (пък бил той и българин), отколкото в София. Дори нас не ни е грижа! А като чуем че на някой близък са му поставили диагноза "рак на белите дробове" само оплакваме лошия му късмет!

  18. 18 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1155 Весело

    Бива, бива, отдавна съм минал на по-еко транспорт - колело. Е, междуградските разстояния малко ми се опират, ама като возя котката на багажника отзад и тя ми тежи, та за'тва де. Нищо, занапред съм планирал и каручка да си купя, с конче, дано само да не ми спрат кончето от движение заради метановото замърсяване...

  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#4] от "The Island":

    То това е, защото ГЕРБ са много загрижени за хората...! Да не си мислиш, че е заради нещо друго...!? ;)

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Като екологична мярка, аз искам от европарламента да въведе ограничение на максимално допустима мощност на леките автомобили от 180 к.с. и задължително монтиран ограничител на скоростта до 140 км/ч.
    —цитат от коментар 15 на Обществен деятел

    Това няма никога да стане, защото в Германия нямат ограничение и си карат с 250 км/ч по аутобаните.
    А има хора ходят събота и неделя по пистите да се състезават.
    Ако има камери и глоби, както е в Европа, не пречи колите да си вдигат и повече конструктивно.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8128 Неутрално

    То за нас не се отнася. Ние европейски решения не бръснем.

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Тея хора у туй ЕС много си вярват начи. :)

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Чиновниците в Брюксел са загрижени единствено за самовъзпроизвеждането си.

    Защото това значи нови чиновници, дето да контролират поредната им тъпотия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK