Идеята за задължителни каски и жилетки за велосипедистите е безумна, смятат от "Велоеволюция"

Идеята за задължителни каски и жилетки за велосипедистите е безумна, смятат от "Велоеволюция"

© Анелия Николова



Записаното в проекта за нов закон за движение по пътищата задължително носене на каска и светлоотразителна жилетка от велосипедистите е безумие, каза днес Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция" на обществено обсъждане по новите пътни закони. Според нея такова задължение няма в нито една европейска държава.


"Там, където това е въведено, в Австралия например, се наблюдава намаляване на случаите на травми на главата при велосипедистите, но реално инцидентите с тях и жертвите се увеличават. Обяснението, е че шофьорите инстинктивно ги приемат за по-защитени и не са толкова внимателни". обясни Петрова.


Тя допълни, че въвеждането на такова изискване ще убие още в зародиш идеите за изграждане от системи за велосипеди под наем в страната. Като пропуск в закона Петрова посочи и въвеждането на задължителна възраст от 14 години за велосипедистите, за да имат право да карат по пътното платно. Тя посочи, че според виенската конвенция минималната възраст е 12 години.


Представителят на "Велоеволюция" изтъкна, че е предвидена регистрация в пътната полиция на велосипедите с двигател, но не е посочено дали става дума само за тези с такъв с вътрешно горене или и за колелетата с електрически мотор, които стават все по-популярни. Радостина Петрова приветства въвеждането на глоба за паркиране на велоалея, но уточни, че в нито един от трите закона не е регламентирано какво представлява тя.

Коментари (135)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Тая Радостина Петрова доста послъгва!
    Ето и причината да го прави: "Тя допълни, че въвеждането на такова изискване ще убие още в зародиш идеите за изграждане от системи за велосипеди под наем в страната."
    "Интересът клати феса" и слага чужди думи в устата!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  2. 2 Профил на blab
    blab
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Носете си каските и жилетките и не ги слушайте. Карам колело ежедневно в градски условия от 10 години и съм виждал достатъчно сериозни инциденти. Много от травмите могат да се предотвратят с каска. Жилетката помага на шофьора да ви види 2 секунди по-рано в опасна ситуация.

  3. 3 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    В Италия също се опитаха да направят каските задължителни за велосипедистите, но в крайна сметка не се прие. И според мен това е правилното. Жилетките са задължителни само в нощните часове и в тунелите.

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    Толкова ли е сложно да се сложи каска и светлоотразителна жилетка. Ако не помогнат, няма и да навредят, въпреки горното твърдение.

  5. 5 Профил на Anfil
    Anfil
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Изискване за каска има в Германия!!!

  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Носете си каските и жилетките и не ги слушайте. Карам колело ежедневно в градски условия от 10 години и съм виждал достатъчно сериозни инциденти. Много от травмите могат да се предотвратят с каска. Жилетката помага на шофьора да ви види 2 секунди по-рано в опасна ситуация.
    —цитат от коментар 2 на blab


    Абсолютно вярно! Тая Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция" ЛЪЖЕ! Пак някакви игри.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на рб.о1ген18
    рб.о1ген18
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Практиката от шофиране на автомобила ме убеди, когато се кача на велосипед задължително да съм с жилетка.
    Уверявам всеки велосипедист, че от купето на автомобила нещата изглеждат доста по-различно.
    И е изцяло в техен интерес да са ярко забележими.
    Първо, защото те са далеч по-уязвими при конфликт /дали камъкът ще удари яйцето, или яйцето ще удари камъка - ефектът е един и същ/ ,
    и второ, когато не са били обезопасени със жилетка, при всички случаи на инцидент те също ще са отговорни, и тогава шофьорът ще се размине в най-лошия случай с условна присъда.

  8. 8 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Защо няма фоторубрика громяща велоталибаните?

  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Изискване за каска има в Германия!!!
    —цитат от коментар 5 на Anfil


    И във Великобритания!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на Александра
    Александра
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Твърдо против каски и жилетки. Дори за нощно време, ако се спазват и сегашните изисквания на закона за наличие на светлини и светлоотразители на велосипедите, това би било достатъчно. През лятото, когато най-много се кара колело, тези изисквания биха били в тежест на велосипедистите. А и достатъчно изследвания има по въпроса от други държави, които не показват никакво предимство за задължителни каски и жилетки, макар и на пръв поглед да изглеждат логично обезопасяване. Ако мен питат, по-добре да вкарат изискване за задължително огледало за обратно виждане. И то е спорно в някои случаи и може да разконцентрира велосипедиста, но в повечето случаи е от полза.

  11. 11 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#2] от "blab":

    Можеш ли да посочиш изследване за "много от травмите", предотвратени от каска?

    Охлузни и контузни рани по дланите?

    За тия 10 години всеки път ли носи каска? За какво ти помогна?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  12. 12 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#1] от "quatro_4x3":

    Разбира се, всички желаещи ще се юрнат да си купуват каски и жилетки, да си ги носят за всеки случай.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  13. 13 Профил на SV
    SV
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Никой от "Велоеволюция" не предлага да се забранят каските или светлоотразителните жилетки. Въпросът е, че това създава дискриминационно и силно рестриктивно изискване към част от участниците в движението, което ще доведе до намаляване на велосипедистите, а не до предпазването им.

    Защо пешеходците не се движат с каски и светлоотразителни жилетки?

    Тези промени са продиктувани от факта, че МВР е абсолютно неспособно да прилага Закона за движението по пътищата, поради което ръководството му - за по-лесно - решава да елиминира част от участниците в движението. За да им е по-лесно на тях!

    Политиката на държавата трябва да бъде в насърчаване на велосипедния транспорт. Това е екологичен, изключително здравословен и съвременен начин на придвижване, който бележи масов ръст в цял свят през последните години. Само тук се чудим как да го убием, за да можем да си караме 20-годишните морги, бълващи талази от токсичен дим.

  14. 14 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#3] от "Големи яйца:)":

    Дори се оказа, че нямат отношение към травмите на колоездачи.

    “Many people have theories to say that cyclists can make themselves safer if they wear this or that,” Dr Garrard said.

    “Our study suggests that, no matter what you wear, it will do nothing to prevent a small minority of people from getting dangerously close when they overtake you.”

    http://www.canberratimes.com.au/act-news/highvisibility-clothing-wont-help-cyclists-20131127-2y9jl.html

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  15. 15 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Твърдо против каски и жилетки. Дори за нощно време, ако се спазват и сегашните изисквания на закона за наличие на светлини и светлоотразители на велосипедите, това би било достатъчно. През лятото, когато най-много се кара колело, тези изисквания биха били в тежест на велосипедистите. А и достатъчно изследвания има по въпроса от други държави, които не показват никакво предимство за задължителни каски и жилетки, макар и на пръв поглед да изглеждат логично обезопасяване. Ако мен питат, по-добре да вкарат изискване за задължително огледало за обратно виждане. И то е спорно в някои случаи и може да разконцентрира велосипедиста, но в повечето случаи е от полза.
    —цитат от коментар 10 на Александра


    А най-добре без велосипеди по пътищата за автомобили! Мотоциклетистите с каски, автомобилите с колани и въздушни възглавници, а велосипедистите да си карате кой както му дойде! А не искате ли да спрем да си караме автомобилите, че да ви освободим пътищата да се размотавате на воля необезпокоявани от никого и нищо?????

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  16. 16 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#4] от "pet_fire":

    Да, обемно е, скъпо е, и няма никакъв практически смисъл.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  17. 17 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    ... когато не са били обезопасени със жилетка, при всички случаи на инцидент те също ще са отговорни, и тогава шофьорът ще се размине в най-лошия случай с условна присъда.
    —цитат от коментар 7 на рб.о1ген18


    Що за безумие?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Пешеходците също са по-видими ако светят.

    Тях кога?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  20. 20 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Моя съвет към велосипедистите е да не забравят, че макар и на колело те са участници в движението, които освен права имат и не малко задължения. Напоследък ми прави впечатление все по- арогантното поведение на колоездачите на пътя, в парковете и общо взето навсякъде, където може да се кара колело.

  21. 21 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    Jesse Norman
    (@Jesse_Norman)
    To be clear: there is no “plan” re: compulsory helmets or hi-vis for cyclists as suggested in @thetimes. As @BikeBizOnline reported, I don’t take a position on this. It’s sure to be raised in the consultation, and we will consider it based on the evidence. https://t.co/FppxgRXHPA

    November 24, 2017

    https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/nov/24/no-plan-to-make-cycle-helmets-compulsory-in-safety-review-minister

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  22. 22 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#1] от "quatro_4x3":Разбира се, всички желаещи ще се юрнат да си купуват каски и жилетки, да си ги носят за всеки случай.
    —цитат от коментар 12 на galio


    Не, велосипедите под НАЕМ! Ако трябва да си носиш каска и жилетка, няма да има кой да ги наема и да ПЛАЩА, освен ако не тръгваш с тази цел от къщи и си ги вземеш. Тя сама си го е казала с половин уста.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  23. 23 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Малеее, това наистина е БЕЗУМИЕ! И в същото време досега не съм видял някой да глоби тапирите, които карат колело по тротоарите.

    Винаги съм се гордял, че съм изряден участник в движението, но каска, за да карам с 15-20 км/час, няма да сложа. Ако го приемат това ще е поредната разпоредба, която няма да се спазва.

  24. 24 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Най-добрия начин да се рекламира колоезденето и градския транспорт е като всички се качиме по автомобилите си и запушиме стабилно града. Да покажеме на автоталибаните, че всеки велосипед на пътя реално е в тяхна полза.

  25. 25 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 499 Неутрално

    За жилетката може и да има ефект.
    Лично на мен каската ми създава неудобство. А и каската е само за мен лично, тя не променя нищо за останалите.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  26. 26 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Изискване за каска има в Германия!!!
    —цитат от коментар 5 на Anfil


    Лъжа.

  27. 27 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    В Холандия преди години бяха опитали подобна дивотия и цялата страна беше излязла на бунт. Но тук велосипедистите са изключително малко и всякаква репресия срещу тях ще мине без проблеми. Също в Холандия е позволено и на малките моторчета /скутерчета/ да движат по велоалеите и пак без каска и движението е много рационално, като цяло. Почти няма коли, а велосипедите са мнооооого.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  28. 28 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Моя съвет към велосипедистите е да не забравят, че макар и на колело те са участници в движението, които освен права имат и не малко задължения. Напоследък ми прави впечатление все по- арогантното поведение на колоездачите на пътя, в парковете и общо взето навсякъде, където може да се кара колело.
    —цитат от коментар 20 на zle_platen_trol


    Съгласен съм, че е крайно време наглеците, каращи велосипед, да бъдат санкционирани. Това не се прави, защото кукуте ги мързи. Ефектът от този проектозакон обаче ще е нулев - няма да се спазва, ама иначе всички ще сме нарушители.

  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#13] от "SV": "Въпросът е, че това създава дискриминационно и силно рестриктивно изискване към част от участниците в движението, което ще доведе до намаляване на велосипедистите, а не до предпазването им."

    Глупости, мотоциклетистите също са длъжни да ползват каски.

    "Защо пешеходците не се движат с каски и светлоотразителни жилетки?"

    още една глупост! Пешеходците не се движат сред автомобилите, а и скоростта им е 4-5 км/ч - незначителна.
    Целият ти коментар е като цитираното, излишно е да продължавам.
    Да виждаш някой да те убеждава да НЕ караш велосипед??? Карай си го. А защо велоталибаните МНОГО държите да убедите всички да карат велосипеди??? Остава и да се мислите за по-умни от останалите, които не са способни да открият "огромните" предимства на велосипеда! Живейте си с маниите, но не ги натрапвайте на другите!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 282 Неутрално

    И шофьор съм , и с колелото минавам 200-300 километра на седмица , и подкрепям идеята за каски и жилетки . Даже не е зле колоездачите да минават и някакъв олекотен курс с изпит върху закона за движение по пътищата , че има и доста боси върху материята , а са върху платното в 80 % от времето .

  31. 31 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    [quote#9:"quatro_4x3"][/quote]

    И това е лъжа.

    То вярно тук е свободен форум, ама мислех, че лъжите са предимно по отношение на Русия.

  32. 32 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5663 Неутрално

    До коментар [#5] от "Anfil":

    Я пак?

    https://www.bussgeldkatalog.de/helmpflicht-fahrrad/

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  33. 33 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 902 Неутрално

    А най-добре без велосипеди по пътищата за автомобили!
    —цитат от коментар 15 на quatro_4x3

    Хубаво, но тогава дай да направим и пътища само за велосидпеди?
    То и сега май имаше забрана в някой си член от закона - когато на пътя има изградена велоалея, тогава не можеш да караш в лентата за коли.
    Иначе велосипедите по закон са ППС, и също както МПС-тата имат право да ползват пътната мрежа, както всички граждани на страната.


  34. 34 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Шофьорите инстинктивно ги приемат за по-защитени и не са толкова внимателни

    По тази логика, ако велосипедистите карат голи, шофьорите ще са още по-внимателни...

  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    И шофьор съм , и с колелото минавам 200-300 километра на седмица , и подкрепям идеята за каски и жилетки . Даже не е зле колоездачите да минават и някакъв олекотен курс с изпит върху закона за движение по пътищата , че има и доста боси върху материята , а са върху платното в 80 % от времето .
    —цитат от коментар 30 на Dankol


    ++++++++++++++++++++++++

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1479 Весело

    Не видях смислен довод против каските, освен "не ми е удобно".

  37. 37 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    [quote#33:"Камен"][/quote]

    Ми да направим отделно пътища и за ония с ролковите кънки, бордове, каруците и за всеки за каквото му скимне! Като ще ползваш пътищата, ще спазваш законите, ако не - карай си колелото на някоя поляна.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  38. 38 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Не видях смислен довод против каските, освен "не ми е удобно".
    —цитат от коментар 36 на Николай Георгиев


    А защо не и наколенки и налакътници? Имате ли смислен довод срещу тях или сте за?

  39. 39 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#36] от "Николай Георгиев":

    Доводът е, че при задължително носене на каска ще има намаление на броя на велосипедистите. Хората няма да се качват спонтанно на колела, а ще трябва да го планират.

  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    [quote#33:"Камен"][/quote]

    Поискайте да карате и по автомагистралите, нали сте граждани с равни права??? И без каски и жилетки. Или има нещо, което ви прави по-различни и не искате там?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  41. 41 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1637 Весело

    До коментар [#4] от "pet_fire":

    "Толкова ли е сложно да се сложи каска и светлоотразителна жилетка. Ако не помогнат, няма и да навредят, въпреки горното твърдени"

    Сложно е, щото ако отидеш на работа или училище/ университет с колело къде ще я развяваш цял ден тази каска? Или ако тръгнел по магазините и кафетата?

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  42. 42 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 999 Весело

    Най-добрия начин да се рекламира колоезденето и градския транспорт е като всички се качиме по автомобилите си и запушиме стабилно града. Да покажеме на автоталибаните, че всеки велосипед на пътя реално е в тяхна полза.
    —цитат от коментар 24 на tvr18355030


    Чакащите за трансплантации харесват това!

  43. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#21] от "galio":

    Казвали са ми, че е задължително и не съм се интересува специално от това. Но като гледам по улиците, а дори и от снимката от твоя линк се вижда, всички карат с каски и жилетки. Освен това слагат отпред и отзад и на каските си мигащи светлини. Сам направи разликата между каращите велосипеди във Великобритания, които сами, без да са задължени, ползват каски, жилетки и допълнителни светлини и приматите-велоталибани в България, които се противопоставят на мерки за собствената им безопасност!!! Аз не мога да уважавам такива хора и да им съчувствам.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  44. 44 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1637 Весело

    Карам от четири години по междуградски шосета. Даже в момента съм на велопоход на Беласица. Имам
    Сигурно поне 6 месеца на пътя само. От опит казвам, че велосипедист пада странично, а каските за велосипедисти са за защита отгоре, а не встрани. Глава съм си ожулвал един път, но длани и колена - много пъти. Ако има смисъл от предпазни мерки то по-добре ръкавици и наколенки. Каска е нужна при планинско офроуд спускане, което няма нищо общо с движението по шосе.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  45. 45 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1637 Весело

    До коментар [#40] от "quatro_4x3":


    "Поискайте да карате и по автомагистралите, нали сте граждани с равни права??? И без каски и жилетки. Или има нещо, което ви прави по-различни и не искате там"

    Аз съм карал няколко пъти по магистрала. Много по-леко е, защото наклоните са по-малобройни и по-малко стръмни.
    Но най-вече е по-безопасно,защото карайки по аварийното платно колите минават на 3-4 метра от мен, а по обичайното шосе на 0,5-1 метър и то в най-оптимистичния случай.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  46. 46 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#44] от "Веселин Дечев":

    Най-разумното изказване.

  47. 47 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 999 Весело

    Както казвах преди време когато се дискутираше по-големи данъци, глоби и такси за старите автомобили и/или дизеловите автомобили - след като се почне с една група винаги неминуемо се минава към следващата и следващата.
    Как им е сега на КОЛездачите? Още ли харесвате глобите и ограниченията? Като преглътнете това следващото ще е за цвета на каската. После за шарките по жилетката. После една таксичка дето ползвате повече кислород. После просто ще ви наложат разрешителен режим с доказване на нужда пред КАТ....
    Изобщо трябва да си МНОГО, МНОГО, МНОГО не-умен за да не разбираш, че всяка власт мечтае да превърне гражданите в мълчаливи, послушни пионки за да остане на власт завинаги. И в това използва често точно забрани, ограничения, глоби и такси.
    Другият път като се обсъжда някаква забрана пак пишете разпалено как я подкрепяте..поне докато дойдат до вашата врата.

  48. 48 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Тъжно, много тъжно, все се правиме на бабаити - каските и жилетките им пречели.
    Столчетата за деца в колата също пречи на сума ти народ, коланите в колитре също им пречи, светенето на фаровете също - все отбор мрънкачи.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  49. 49 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Изискване за каска има в Германия!!!
    —цитат от коментар 5 на Anfil


    И не само там.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  50. 50 Профил на marine eng.
    marine eng.
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Жилетка... а ако е специално облекло със светооразителни елементи не може така ли

  51. 51 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Твърдо против каски и жилетки. Дори за нощно време, ако се спазват и сегашните изисквания на закона за наличие на светлини и светлоотразители на велосипедите, това би било достатъчно. През лятото, когато най-много се кара колело, тези изисквания биха били в тежест на велосипедистите. А и достатъчно изследвания има по въпроса от други държави, които не показват никакво предимство за задължителни каски и жилетки, макар и на пръв поглед да изглеждат логично обезопасяване. Ако мен питат, по-добре да вкарат изискване за задължително огледало за обратно виждане. И то е спорно в някои случаи и може да разконцентрира велосипедиста, но в повечето случаи е от полза.
    —цитат от коментар 10 на Александра


    Дайте да премахнеме и каските за моторите - какво е мотора, колело с двигател.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  52. 52 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#40] от "quatro_4x3":"Поискайте да карате и по автомагистралите, нали сте граждани с равни права??? И без каски и жилетки. Или има нещо, което ви прави по-различни и не искате там"Аз съм карал няколко пъти по магистрала. Много по-леко е, защото наклоните са по-малобройни и по-малко стръмни.Но най-вече е по-безопасно,защото карайки по аварийното платно колите минават на 3-4 метра от мен, а по обичайното шосе на 0,5-1 метър и то в най-оптимистичния случай.
    —цитат от коментар 45 на Веселин Дечев


    Много добре си направил. По магистрала е забранено и в аварийната лента е забранено. Две нарушения, но сте с претенции колоездачите. Заради такова диване като тебе някой, който хал хабер си няма, може да отиде в затвора. Защото диването му се карал велосипед по магистралата. Малко ви е да ви задължат с каски и жилетки, българските примати трябва да ви задължат да карате велосипеди с железни брони като на средновековните рицари.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  53. 53 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  54. 54 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  55. 55 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  56. 56 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  57. 57 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  58. 58 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  59. 59 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  60. 60 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  61. 61 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  62. 62 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  63. 63 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  64. 64 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  65. 65 Профил на Breadfan
    Breadfan
    Рейтинг: 71 Гневно

    Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, искам вместо да се измислят някакви побългарени варианти на закони, да се вземе пример от държави в Европа, в които велосипедите са станали част от културата им. Холандия, Великобритания, Франция. Искам да знам там как стоят нещата със законите за велосипедистите. Всичко, което се "прави в Бг" като "Закони" меко казано е твърде спорно. Миналата година бях в Австралия и искам да кажа, че по отношение на велотранспорта там и условията за велосипедистите, България е твърде изостанала държава! За Мелбърн мога да кажа, че велосипедист със светоотразителна жилетка не съм видял! За каски съм съгласен да станат задължителни. За шофирането през нощта мога да кажа, че по принцип си е рисковано без значение от вида транспорт. Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града! За в тези случаи все пак, жилетка е задължителна! В България, не съществуват абсолютно никакви условия за велосипедиране! Ако някой си въобразява, че десетина вело алеи в София са достатъчни да се каже, че градът е "европейски" във велосипедно отношение, много се лъже.

  66. 66 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    [quote#22:"quatro_4x3"][/quote]

    Когато наемеш велосипед под наем, ще си наемеш и жилетка и каска (или ще бъдат включени в цената нанаема). Хигиената е същата, като когато на ледената пързалка си наемеш кънки или когато си на ски си наемеш каска . (поне в централана и западна Европа каски за ски и кънки за лед се наемат, в Бг незнам как е). За дезинфекция се използва специален спрей или ултразвуков дезинфикатор.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  67. 67 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#47] от "johnniewalker":

    Отиди да живееш в джунглата, какво правиш сред хората?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  68. 68 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Не видях смислен довод против каските, освен "не ми е удобно".
    —цитат от коментар 36 на Николай Георгиев

    Няма и да видиш, играта е в стил " Он, че ми кае на мене"
    В същото време, същите дето са все на въпреки и контра, когато попаднат в Германия, Чехия или Англия да речем, викат " Ей, ред имат хората, и с каски карат колоездачите и всички, и ги глобяват" Направо грозна работа, но обяснява хала на милата ни страна.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  69. 69 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    До коментар [#21] от "galio": Казвали са ми, че е задължително и не съм се интересува специално от това. Но като гледам по улиците, а дори и от снимката от твоя линк се вижда, всички карат с каски и жилетки. Освен това слагат отпред и отзад и на каските си мигащи светлини. Сам направи разликата между каращите велосипеди във Великобритания, които сами, без да са задължени, ползват каски, жилетки и допълнителни светлини и приматите-велоталибани в България, които се противопоставят на мерки за собствената им безопасност!!! Аз не мога да уважавам такива хора и да им съчувствам.
    —цитат от коментар 43 на quatro_4x3


    Много точен коментар. За съжаление се отнася за почти всички дейности в бг обществото

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  70. 70 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    До коментар [#40] от "quatro_4x3":"Аз съм карал няколко пъти по магистрала. Много по-леко е, защото наклоните са по-малобройни и по-малко стръмни.Но най-вече е по-безопасно,защото карайки по аварийното платно колите минават на 3-4 метра от мен, а по обичайното шосе на 0,5-1 метър и то в най-оптимистичния случай.
    —цитат от коментар 45 на Веселин Дечев


    Пробайте да карате по магистрала в Централна и Западна Европа. До няколко минути ще е спряла до Вас патрулка, ще платите мнооого солена глоба и ще си платите и за извозването извън магистралата.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  71. 71 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Пълно безумие. Ако го приемат, зарязвам колелото и се мятам на колата. Цял ден ще се разваявам с жилетки и каски, няма да стане!

  72. 72 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Пешеходците също са по-видими ако светят.Тях кога?
    —цитат от коментар 19 на galio


    Пешеходците байно, не се движат по пътя (поне не би трябвало). За тях има пешеходни пътеки!

    п.п. Ама то ... изследването на ПИСА за четене с разбиране ...

    Имало едно време ссср!
  73. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3835 Неутрално

    Родният автоталибан, както обикновено има срастнал с автомобила задник и от тази си позиция раздава правосъдие за велосипедистите. Даже и противовзривен костюм да носят колоездачите, но същевременно да им е забранено да се движат по улиците. Който иска да кара колело да си изгради собствена велоалея!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 74 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Тук, в Чехия, поне в градовете, с каски и жилетки са дори и малките деца с колелета без педали и движещи се само по тротуарите /по разбираеми причини/. Някои от колегите, които идват на работа с колелета са и със специално облекло за различните сезони. Явно всичко е въпрос не само на законови изисквания, но и на поведенчески модели.

  75. 75 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4445 Неутрално

    Виждал съм тежки последствия от падания с колело. За жилетките както и да е, но каските трябва да са задължителни, поне за големите градове. В Китай нека си карат както искат.

  76. 76 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 689 Неутрално

    .....защото карайки по аварийното платно колите минават на 3-4 метра от мен, .....
    —цитат от коментар 45 на Веселин Дечев


    Ей това ако не е малоумщина !!!

    Кой бе ... ти позволява да караш "по аварийното платно" на магистрала?

    :(

    Имало едно време ссср!
  77. 77 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [/quote]


    [quote#65:"Breadfan"]Понеже българите винаги от нещо са недоволни- аз, като европеец, .....
    —цитат от коментар 52 на quatro_4x3


    И като един европеец пускаш мнение 10 пъти еднакво?

    Егати европееца!!!

    Имало едно време ссср!
  78. 78 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3421 Неутрално

    Нагла жена, която мисли за бизнес, а не за сигурност...

  79. 79 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Тук, в Чехия, поне в градовете, с каски и жилетки са дори и малките деца с колелета без педали и движещи се само по тротуарите /по разбираеми причини/. Някои от колегите, които идват на работа с колелета са и със специално облекло за различните сезони. Явно всичко е въпрос не само на законови изисквания, но и на поведенчески модели.
    —цитат от коментар 74 на ivangabrovo


    До десет години за децата по закон е задължително, след това ако има инцидент, здравната каса може и да не поеме част от лечението, ако нараняването е причинено от неносенето на каска. (има не малко такива случай) Отделнпо пешеходците са задължени през тъмната част на денонощието да имат светлоотразителни елементи по дрехите и чантите си. Ако нямат, голям е шанса да ги глоби градската полиция.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  80. 80 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1637 Любопитно

    До коментар [#53] от "Breadfan":

    "Трябва да си твърде ненормален, за да си караш велосипеда през нощта, особено извън града!"

    Съгласен!
    Но едва ли някой го прави планово. Ето аз ще карам Петрич - Гоце Делчев по крайграничния път. А ми кажи ти: ще стигна ли преди 20:30?никога не съм минавал от там. Колко време ще го направя - не знам. Сигурно ще пристигна на фарове.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  81. 81 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Стига простотии бе, тате! (с)

    В Холандия, най-развитата велострана, има ли каски? Няма.
    Ти да видиш как ще мъкна каска и жилетка. Отиваш на кафе, къде ще я денеш тая каска?! Да не говорим, че каската изглежда "гейско".
    Карам колело от 35 години, как един път не съм си ударил главата?

    Ако искаш да убиеш нещо, приеми тъпи закони. Политика 101.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  82. 82 Профил на legio
    legio
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Тъй като пропуснах тази информация, как стои въпроса за мотористите? За тях ще има ли изискване за светлоотразителна жилетка?

    Who dares wins!
  83. 83 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3679 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    В Лондон поне НЯМА! Няма как система за градско отдаване под наем на велосшпеди да работи, ако каска и жилетка са задължителни. Кой би си носил каска в чантата?

  84. 84 Профил на hyq31560735
    hyq31560735
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Що не го кажат това на една позната,чийто син загина след падене от велосипед .Без да е блъснат от автомобил,а докато се е спускал по път в планината и е паднал.И ако е бил с каска най-вероятно още щеше да е жив.

  85. 85 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#66] от "DDR":

    Това, за което става дума в статията, е краткотраен наем на велосипеди - изключително удобно, има го в доста западни градове. Слизаш от метрото и си взимаш колело от автоматизирана велостанция и караш 5-10 минути до следващата такава станция и го оставяш. Няма кой да ти дава каски и жилетки, то като цяло системата се обслужва от доста малко хора. И дълбоко се съмнявам да имат нещо общо с този бизнес, цените обикновено са смешни и трудно може да се говори за някакви огромни печалби. И е доста по-добре за града повече хора да се придвижват така, вместо с кола и е изключително странно да се критикува такава концепция, понеже било платено

  86. 86 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#66] от "DDR":

    Това, за което става дума в статията, е краткотраен наем на велосипеди - изключително удобно, има го в доста западни градове. Слизаш от метрото и си взимаш колело от автоматизирана велостанция и караш 5-10 минути до следващата такава станция и го оставяш. Няма кой да ти дава каски и жилетки, то като цяло системата се обслужва от доста малко хора. И дълбоко се съмнявам да имат нещо общо с този бизнес, цените обикновено са смешни и трудно може да се говори за някакви огромни печалби. И е доста по-добре за града повече хора да се придвижват така, вместо с кола и е изключително странно да се критикува такава концепция, понеже било платено

  87. 87 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 987 Неутрално

    БГ велосипедиста е като БГ Шофьора и БГ пешеходеца, демек... Говедо най-ми е мила картинката велосипедист да кара по шосето при наличие на велоалея, от време на време се наамбицирам да налепя една такава галерия със снимки! Рева против жилетките и каските е необоснователен. Аз нося светлоотразителна жилетка с велосипеда а и по някога като пешеходец, и се скъсвам от кеф как се изпонасират бг-шофьорите особено в зимните месеци, щото от далече си мислят че съм чичко полицай, пълен ташак!

    Колкото до велоалеите... Колкото и да направят а аз съм твърдо ЗА! все ще се намерят говеда дето да карат по цариградско, по бул. България или Бъкстон!

  88. 88 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#61] от "Breadfan":

    Във Холдандия трябва да имаш светлини отпред и отзад на колелото, иначе има едни чичковци (вело полицаи) дето те догонват и ти обясняват как стоят нещата, ако те хванат пак в същия район в издънка, ти осунват глоба която нямаш вариант да не платиш!

  89. 89 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#8] от "blondofil":

    За протокола, велосипедист съм, но ще изтипосам една такава галерия :) няколко типа велоталибани има:
    1) Каращи в подлез на зигзаг между пешеходците. Или спускащи се по стълбите на подлезите.
    2) Каращи на големите булеварди (Цариградско, бул. България, Вапцаров)
    3) Каращи по магистралата!?!??!

  90. 90 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#81] от "БМЗ":

    В Холандия ако те видят с каска и краля ти отнема поданството

  91. 91 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 805 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY
    Копенхаген, единици карат с каски, а за жилетки не са чували, въпреки че там зимата в 3 следобед вече е тъмно

  92. 92 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7881 Неутрално

    Напротив, поне каските трябва да са задължителни.

  93. 93 Профил на homer
    homer
    Рейтинг: 214 Неутрално

    До коментар [#39] от "ilinko":

    Същото важи и за спонтанното каране на кола - първо трябва да си вземеш книжка, да си я носиш и други такива.

  94. 94 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Абе какви жилетки, бе?! Две трети от велосипедите нямат светлоотразители, да не говорим за светлини. За Ганьо няма значение дали ще е с автомобил, велосипед или пеша. Културни особености, какво да се прави...

  95. 95 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 498 Неутрално

    ДАЛ ИЛЯДО ЛЕЕВА ЗА КОЛЕЛО А НЕ МОЖЕ ДА ИЗВАДИ ПО ТРИ ЛЕВА ЗА МИГАЛО ДА СВЕТКА ОТПРЕД И ОДЗАД , ПЪЛНО Е ПО НОЩИТЕ С ТАКВИА , И ДРУГО НАПИЛ СЕ КАТО МОТИКА И КАРА ,Е КОЙ ШЕ ГИ КОНТРОЛИРА ТИЯ РАБОТИ,ТУКА СА ВИ ПРОБЛЕМИТЕ А ВИЕ КАСКИ...........

  96. 96 Профил на Valentin Andreev
    Valentin Andreev
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Що не го кажат това на една позната,чийто син загина след падене от велосипед .Без да е блъснат от автомобил,а докато се е спускал по път в планината и е паднал.И ако е бил с каска най-вероятно още щеше да е жив.
    —цитат от коментар 84 на hyq31560735


    Само дето не знаеш от какво е починал човека, може да си е счупил врата или още сто неща от които каската не би го предпазила.

  97. 97 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 843 Неутрално

    естествено, че ще си слагате светлоотразителни жилетки задължително, задължително трябва да има и светлоотразители на самото колело, че и правилата за движение трябва да спазвате, не да си карате както ви падне. дали ще носите каски ми е все тая

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  98. 98 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3835 Неутрално

    До коментар [#97] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Въх че строго... А шофьорите ще имат ли некакви задължения по ЗДП или за тях не?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 99 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3835 Неутрално

    До коментар [#78] от "hamiltonf1":

    Да, баш за бизнес мисли... боже..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  100. 100 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Тука за една седмица се наслушах за безмерни тъпотии в тоя новия закон. Явно в тоя парламент, мъдрия български избирател е вкарал пълчища фризьорки, баничари и таксиджии. Сигурно са добре професионално, но закони очевадно не могат да правят, а и не трябва... като гледам резултата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах