МВР отчита все повече глобени без колани

МВР отчита все повече глобени без колани

© Георги Кожухаров



Ръст на глобените шофьори и пътници през годините заради непоставени колани отчита МВР. Това се вижда от предоставените на "Дневник" данни по Закона за достъп до обществена информация.


След катастрофата на магистрала "Тракия" от средата на месеца, при която загинаха шестима, а над 20 бяха ранени, председателят на Българската асоциация на застраховани и пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров разви тезата, че вероятната причина да има толкова жертви е, че пътуващите в автобуса са били без поставени колани. Законът е ясен - коланите в автобуси са задължителни. В закона няма предположения, а категорични записи. С поправка още от 2007 г. в член 137а е записано, че всички пътници в автобусите и микробусите трябва да използва обезопасителните колани, когато моторните превозни средства са оборудвани с такива.


Все повече шофьори и пътници са глобявани заради неизползвани колани и каски, показва информацията на полицията. От МВР уточниха за "Дневник", че в статистиката им не е направена разлика между глоби при автомобили и автобуси, защото законът регламентира задълженията им общо - "за превозни средства". Данните не са разбити и по глоби за колани и каски, където регламентацията отново е обща - без предпазни средства.




От "Пътна полиция" обаче уточниха, че сред числата със сигурност има глоби на пътници и шофьори в автобуси, защото поне два пъти в годината катаджиите проверяват средствата за масов транспорт. Отделно имат и нарочни акции през годините. Последната известна такава бе през март миналата година, когато КАТ започва трансевропейска акция, организирана е от европейската мрежа на службите на "Пътна полиция" за засилени проверки за използването на обезопасителните колани в превозните средства и каските от мотористите.


Глобените шофьори през 2013 г. с акт са били 22 354, а с фиш - 68 141. През следващата година глоба с акт са получили 25 215 шофьори, а фиш - 37 019. Спад се забелязва през 2015 г., когато санкционираните с акт са били 18 643, а с фиш - 28 780. За да се повишат отново през 2016 г., когато глобените с акт шофьори са били 28 503, а с фиш - 46 107. През миналата година навярно е имало промяна в законодателството, която е въвела изискването повечето глоби за липсата на предпазни средства да са с акт, а не с фиш, защото числата изглеждат така: 55 357 са санкционираните с акт, а с фиш - 5 350.


За първите три месеца на тази година глобените шофьори с акт са 12 504, а с фиш - 754. Ако се запази тази тенденция на налагане на санкции цифрите за тази година ще са близки до тези от миналата година.


Сходен ръст в последните години се забелязва и се очаква и при наложените глоби на пътници, които не са използвали колан или каска. През 2013 г. наложените с акт глоби са 1 442, а с фиш - 6630. През 2014 г. санкционираните с акт пътници са 976, а с фиш - 5332. През 2015 г. издадените актове са 454, а фишове - 3653. Пред следващата година санкционираните с акт пътници са 909, а с фиш - 6057. Миналата година глобените с актове пътници са 2554, а с фиш - 8755. За първите три месеца на тази година данните показват, че издадените на пътници актове са 927, а фишове - 3145. Ако санкциите през тази година продължат със същото темпо, то 2018 г. ще постави рекорд по глобени пътници без колани или каски.


От писмен отговор на вътрешния министър Валентин Радев се разбира, че съобразно правомощията си "Пътна полиция" осъществява постоянен контрол по използване на системите за обезопасяване в моторните превозни средства. Той дава пример с акция от 26 февруари до 4 март 2018 г. за проверка на изпозлвани колани в автобуси, при която са проверени 1095 превозни средства и са установени 194 нарушения, от които 21 са били свързани с неизползвани колани.


В периода 23-29 април 2018 г. съвместно с изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" се провеждат нови ежедневни проверки за установяване на нарушения при моторни превозни средства за превоз на пътници и товари.


"Идентични проверки ще продължат периодично през цялата година", уверява Радев.


Той допълва и, че предстои да бъдат разгледани изцяло нов Закон за движението по пътищата, проект на Закон за пътните превозни средства и проект за Закон за водачите на моторни превозни средства, в които са заложени редица мерки за ограничаване на жертвите от пътнотранспортни произшествия и осигуряване безопасността на движението по пътищата.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    А МВР-то, разбираш ли, беле освободени от слагането на колани, щото докато си калали по улиците току виж забележат нЕкой избЕгал от панделата разбойник да пие кафе нЕкъде и, ... да могат по-бързо да скочат от колата и да го улОват.

  2. 2 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 395 Неутрално

    МВР отдавна е абдикирало от задълженията си и е заюочнало да води само статистика.
    За друго не става :(

  3. 3 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    То и за статистика на става, защото за колани се глобява само когато има акция за колани; когато не си платиш или се правиш на много отворен пред ченгето... Единствения извод който можем да направим от статията е, че ченгетата са написали повече актове, а не дали са се увеличили този тип нарушения. Предполага се, че някой трябва да им каже браво, че са свършили една мижава част от задълженията си. Все едно кака Пена, краварката, да я пишат всеки ден по вестниците и да дава пресконференции на тема “Как надоих една кофа мляко от моята крава Милка тази сутрин“. Така се чувствам и като гледам разни прокурори по телевизора - един човек няма осъден, от тези по високите етажи говоря, пък те се пъчат и от телевизия на телевизия обясняват как се борят я с корупцията, я с организираната престъпност. Алоуууу, не ви се плаща да дрънкате по интервюта, особено за ЦацарОФФ се отнася, ти дебело момче вземи сметни колко народни пари получаваш (за останалите няма да питам сега) и каква работа си свършил, ама без да обясняваш, че събранията на ядене и пиене с колеги, дето им викате “служебни“ е работа!

    No Pain No Gain
  4. 4 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Като знаем как през пръсти си гледат работата, става ясно защо актовете растат.
    Колонките от цифри биха имали смисъл, ако нарушенията намаляват, а тенденцията е обратна. От статията и докладът на министъра излиза, че ползата от работата на МВР е нулева! Служителите /милиционерите/ действително работят, само когато могат да добавят нещо към семейния бюджет.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5758 Неутрално

    служителите на МВР са сред най-големите нарушители на разпоредбата в работно и извънработно време.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4882 Весело

    Дайте им 10% материално стимулиране от събраните глоби, и тогава ще видим истинските размери извършваните нарушения по пътищата. Няма да рискуват повече с рушвети, само глоби, глоби...
    След 1 година ще има пълна промяна в мисленето на българския шофьор...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 432 Гневно

    Само отчитаме дейност с тия акции. Онзи ден двама калъфи ме издебнаха иззад завоя на квартална уличка малко след потегляне - спряха ме, казаха - "Чакайте си в колата" и им отне 40мин да ми напишат акт задето не съм бил с колан - то там улицата е дупка до дупка - караш на 1-ва с 10км/ч ама явно за тях е углавно нарушение. Хайде да видим дали в края на годината статистиката за жертви и ранени по пътищата ще отчете някакво намаление от отчно такива санкции. И в същото време - още ми е пред очите как миналия месец едно БМВ в едно хасковско село изпреварвайки друга кола с поне 80км/ч на пешеходна пътека засече една баба тръгнала да пресича - КАТаджиите минаваха в насрешното - видяха всичко и просто го изгледаха тъпо и нищо...

  8. 8 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2797 Весело

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    Май това е една добра идея !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  9. 9 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Разлепените рекламни материали край уличното платно предизвикват поне у мен размисли. Колко умело, по-скоро безцеремонно, се усвояват пари от бюджета. Не е трудно да се досетим как се определят усвояващите.
    По радиостанциите много често обявени и самообявили се за известни личности произнасят по едно или повече изречения, призоваващи за спазване на правилата за движение. В някои случаи несвързани, неподредени. Някои от рекламните лица са известни нарушители на ЗДП. Дали има полза от подобни рекламни кампании? Освен за усвояващите бюджетни средства.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3636 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    Да де, но неизвестно защо, не се прави! Другото, не се пускат и "нарушители" от вътрешния отдел с белязани пари, че да тестват честността на полицаите... Или ги е страх, че ще останат без хора? :)

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Дайте им 10% материално стимулиране от събраните глоби, и тогава ще видим истинските размери извършваните нарушения по пътищата. Няма да рискуват повече с рушвети, само глоби, глоби...След 1 година ще има пълна промяна в мисленето на българския шофьор...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1

    Безспорно ще има ръст на глобите в следните случаи.
    1. За превишена скорост, регистрирана от мобилна камера, разположена на 50-ина метра след табелата за вход и до 5 метра преди табелата за изход от населено място.
    2. За превишена скорост, регистрирана с мобилна камера при ограничение 40 км/ч или 60 км/ч на входове и изходи от т.нар. главни пътища, където броят на влизащите и излизащи автомобили за период от една година се измерва с двуцифрено число.
    3. За превишена скорост, регистрирана с мобилна камера при ограничение 40 км/ч или 60 км/ч на пътни участъци, за които трудно може да се намери логична причина.
    4. За превишена скорост, регистрирана с мобилна камера при ограничение 40 км/ч на входове в автомагистрали.
    5. Неподаден сигнал за включване в движението (ляв мигач) на при липса на други автомобили.
    6. Включване на късите светлини секунди след потегляне на автомобила.
    ...
    Не твърдя, че в посочените случаи няма нарушение на ЗДП.
    Умишлено не споменавам прословутите глоби за липсващи пожарогасител, аптечка, триъгълник и светлоотразително елече, както и за незареден пожарогасител. Според мен глобите в тези случаи са обосновани и контролът трябва да се упражнява.

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10478 Неутрално

    А жертвите продължават...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тази статистика обхваща ли МВР служителите, винаги са без колани.
    Колко от жертвите са били без колан при катастрофа?
    МВР не работи. Само наблюдава.

  14. 14 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1466 Любопитно




    Дайте им 10% материално стимулиране от събраните глоби, и тогава ще видим истинските размери извършваните нарушения по пътищата. Няма да рискуват повече с рушвети, само глоби, глоби...След 1 година ще има пълна промяна в мисленето на българския шофьор...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1

    Не става само с 10 - трябва към 50. Защото от 50 лв глоба 10% са 5, а от "К'во прайм ся" са поне 20.

  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4882 Неутрално

    Никой няма да рискува "с ко прайм ся", защото следва уволнение, отидоха заплати при пенсиониране и първа категория труд...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  16. 16 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7057 Неутрално

    Всеки,който иска да се пази- да си слага колан!

    karabastun1@abv.bg
  17. 17 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    А с правостоящите в маршрутките кога ще се справим или трябва първо някоя маршрутка да се разцепи на цариградски и тогава.

  18. 18 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 805 Неутрално

    МВР отчита ли,че техните служители карат без колан,личните си коли?

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  19. 19 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Дайте им 10% материално стимулиране от събраните глоби, и тогава ще видим истинските размери извършваните нарушения по пътищата. Няма да рискуват повече с рушвети, само глоби, глоби...След 1 година ще има пълна промяна в мисленето на българския шофьор...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1
    Не става само с 10 - трябва към 50. Защото от 50 лв глоба 10% са 5, а от "К'во прайм ся" са поне 20.

    [/quote]
    [quote#15:"hamiltonf1"]Никой няма да рискува "с ко прайм ся", защото следва уволнение, отидоха заплати при пенсиониране и първа категория труд...
    —цитат от коментар 14 на rainbou1

    Приемам, че иронията в коментарите не означава липса на сериозно отношение. Дори напротив.
    В момента при установяване на "к'о прайм ся" няма ли да "следва уволнение, отидоха заплати при пенсиониране и първа категория труд..."? Само липсата на допълнителните стимули в размер на 10% от събраните глоби ли е причината за наличието на корупционни практики у част от служителите на МВР? Само служителите, които са издали съответния документ за глоба ли трябва да получават допълнителните стимули или и всички по веригата до реалното събиране на парите?
    Според вас работниците и служителите от други сектори на икономиката, примерно тези, които с данъците и осигуровките си формират бюджета, трябва ли да получават допълнителни стимули, когато работят съзнателно, без нарушения на трудовата дисциплина и дава очакваните резултати? А в бюджета дали има достатъчно средства за да се стимулират допълнително държавните служители да си изпълняват задълженията?

  20. 20 Профил на t_
    t_
    Рейтинг: 464 Неутрално

    И аз съм убеден, че просто са направили няколко проверки повече, та затова.
    Всички, които познавам вече си слагат коланите, тоест има полза.
    Аз лично започнах да го слагам доста преди масовите проверки да започнат - преди поне 15 - тина години. Просто видях как едни момчета без колани разбиха предното стъкло с главите си при удар с 30 - 40 км в час максимум.

  21. 21 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    Докато депутати, министри, полицаи, жандармерия и други държавни хрантутници не започнат да спазват стриктно Закона и Правилника за движение, нарушенията ще продължават и никакви акции няма да ги намалят!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#15] от "hamiltonf1":

    Къде го видя да следва...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#21] от "lz2":


    Изброи целата герберастия, па после гласува за тях..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Не мога да разбера защо се изразява несъгласие с това, че милиционери, политици, големци и т.н. не ползват предпазни колани. Трябва да си дадем сметка, че тов всъщност е една разкошна новина, тъй като повишава вероятността да се оттървем от гореописаните по силата на естествения отбор. Да не забравяме, че и чаветата им се возят без столчета и колани, понякога и на предната седалка.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    нищо няма да оправи материалното стимулиране ,пак не работят , нали им вдигнаха заплати ,осигуровки ,20 те заплати ,ранно пенсиониране ,огромни пенсии и какво се е променило в работата им ,нищо , единствено румънския модел може да е успешен у нас ,за най малкото отклонение от правилата ,липса на колан ,неправилно спиране и паркиране ,недадено предимство на пеш пътека ,превишена скорост ,огромни глоби от порядъка на стотици лева и веднага отнемане на книжка за определен период , инкриминиране на карането без книжка за този определен период с незабавно привеждане в затвор на първа инстанция без право на обжалване по преценка на съдия и прокурор ,така всички стават перушинки като карат и забравят за бруталността си ,дори да са от НСО или най голямата мутра .

  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":нищо няма да оправи материалното стимулиране ,пак не работят , нали им вдигнаха заплати ,осигуровки ,20 те заплати ,ранно пенсиониране ,огромни пенсии и какво се е променило в работата им ,нищо , единствено румънския модел може да е успешен у нас ,за най малкото отклонение от правилата ,липса на колан ,неправилно спиране и паркиране ,недадено предимство на пеш пътека ,превишена скорост ,огромни глоби от порядъка на стотици лева и веднага отнемане на книжка за определен период , инкриминиране на карането без книжка за този определен период с незабавно привеждане в затвор на първа инстанция без право на обжалване по преценка на съдия и прокурор ,така всички стават перушинки като карат и забравят за бруталността си ,дори да са от НСО или най голямата мутра .
    —цитат от коментар 26 на edin drug

    Описаният модел реалност ли е в Румъния или само във Вашето въображение?

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4882 Неутрално

    До коментар [#22] от "Darth Plagueis":

    Нали все някога и родната съдебна система, най-вече прокуратурата, трябва да заработи като нормалните такива...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  29. 29 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#26] от "edin drug":

    Ежедневно пред очите ни стават десетки хиляди нарушения на правилника за движения - нерядко под носа на патрулиращи катаджии, които просто гледат разсеяно. Сега се е зашумяло за колани - и те какво правят седят в засада из кварталните улички да изпълнят поръчката на шефа от Х хиляди акта. След месец отгоре ще заговорят за превишената скорост и пак ще почнат да дебнат в храсите зад някое малоумно ограничение 30; 40; 50 на първокласен път от типа на отбивка за одавна затворено крайпътно ханче и така пак да изпълнят норматива от глоби без това да има ама грам отношение в подобряване безопасността на пътя, намаляване на ПТП или редуциране на жертвите. Само като се сетя, че с мойте данъци им плащам заплатите на тия и ми кипва.

  30. 30 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 355 Неутрално

    МВР отчита прогрес, а на ден умират при катастрофи между 2 и 4-ма души.
    На кой ли да вярвам?

  31. 31 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 795 Неутрално

    НА ЧОВЕК КАТО МЕНЕ КОЙТО Е ОТЦЕЛЯЛ В МНОГО ТЕЖКА КАТАСТРОФА БЕЗ ЕДНА ДРАСКОТИНА САМО И ЗАЩОТО Е БИЛ БЕЗ КОЛАН , Е НА МЕНЕ ДА МИ РАЗПРАВЯ НЕКВО КОРУМПЕНЦЕ , НАМЕСТО ДА ГОНИ КРИМИНАЛИТЕ , АМА ТАМА Е ОПАСНО И МОЖЕ ДА ГИ НАБИЯТ, ПРИИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ПРЕЗ ПОСЛЕДНИЯ МЕСЕЦ СЕ ПОДПАЛИХА НЯКОЛКО РЕЙСА БЕЗ ЕДНА ЖЕРТВА И КАТО СИ ПРЕДСТАВЯ ЧЕ ОКО БЕХА ВЪРЗАНИ С КОЛАНИ ТИЯ ХОРА ,НЕМАШЕ ДА МОЖЕ ДА СЕ ЕВАКУИРАТ ТОЛКОВА БЪРЗО И МОЖЕБИ НЕКОЙ ЩЕШЕ ДА ДАДЕ ФИРА ЩОТО НЕКОЯ БАБА НЕМАШЕ ДА МОЖЕ ДА СИ ОТКОПЧИ КОЛАНА , ПРИ ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА В РАЗПАД,ИНФРАСТРУКТУРА КОЯТО УБИВА КАТА ДЕН ПО НЯКОГО, КОЛАНИТЕ ТА КОЛАНИТЕ..............

  32. 32 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    А жертвите продължават...
    —цитат от коментар 12 на penetrating


    https://www.youtube.com/watch?v=MAppmX4U88c

  33. 33 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8873 Неутрално

    За коланите добре, но фиш за спиране на оживена улица и то само на някои шофьори си е направо наглост.

  34. 34 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Дайте им 10% материално стимулиране от събраните глоби, и тогава ще видим истинските размери извършваните нарушения по пътищата. Няма да рискуват повече с рушвети, само глоби, глоби...След 1 година ще има пълна промяна в мисленето на българския шофьор...
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1


    Само напомням, че глоби до 100 лв. не подлежат на обжалване. Сега се сети сам какво ще спре един катаджия да ти напише 1000 глоби по 100 лв., след като ще може да прибере 10% от сумата...
    Лично на мен са ми писали акт за неправилен обратен завой, където нямаше знак и маркировка. Казах, че ще обжалвам, написах го в протокола и направих демонстративно снимки на мястото пред тях и след месец, когато отидох да си прибера синьото талонче, получих решение с което ме наказват със 20 лв. глоба...

    No Pain No Gain




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK