Нашата първа кола бе именно трабантче. Наистина легендарна кола - толкова много работа е свършила. Въпреки че не бе от най-любимите ми превозни средства, но все пак е нещичко. :-)
Първият ми автомобил беше Трабант 601 комби. Беше леко катастрофирал, предишния собственик го беше разглобил до металния скелет и зарязал в един гараж - седалки на една страна, двигател на друга, окачване на трета, седалки на четвърта..... Ел. инсталацията например беше в две найлонови торби. Купих го в този вид през 1991 г., превозих го с един камион до гаража на роднини, купих си книгата "Аз ремонтирам "Трабант" и за два месеца го сглобих по обратния ред........ Карах го три години, после още две години го кара един познат, а кариерата му приключи като пикап за разнасяне на хляб. Ех, младост.......
Не знам какво човек, който си е купил подобен автомобил, би могъл да прави с него - в момента нито една държава в Европа (или може би в света?!) няма да му го регистрира за движение по пътищата, тъй като не отговаря на никакви стандарти за емисии, нито за активна и пасивна безопасност.
Освен да си го сложи във витрина и да си го гледа...
Баща ми купи първият си трабант през 1975 год. на десет години, докаран на буксир. После го поправяше цяло лято (вкл. заварки на продънения под) ппи постоянния надзор на десетина кибици, даващи акъл.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Не знам какво човек, който си е купил подобен автомобил, би могъл да прави с него - в момента нито една държава в Европа (или може би в света?!) няма да му го регистрира за движение по пътищата, тъй като не отговаря на никакви стандарти за емисии, нито за активна и пасивна безопасност.Освен да си го сложи във витрина и да си го гледа...
Не е точно така. По принцип в ЕС, за да се движи законно по пътищата един автомобил, той трябва да отговаря на екоизискванията, които са били валидни към датата на първоначалната му регистрация. В Германия примерно има и специална регистрация за ретро автомобили (над 30 години от първоначалната регистрация) с намалени данъци и облекчени изисквания за технически прегледи, но собственика има право да кара автомобила само през уикендите или по време на организирани клубни събития.
Culus capitem delit
С промените в Закона за движение по пътищата от 2017 г. се прави разлика между "стари" и "ретро" автомобили. Ретро автомобилът трябва да е на възраст над 30 г. Освен че трябва да е в състояние, близко до фабричното, трябва да е с работещи системи. С приетите промени в закона няма да се налага при автомобилите от 60-те и 70-те години да бъдат унищожени техните оригинални номера или да бъдат преправяни с поставянето на колани и стопове, каквито някои по-стари коли нямат, за да бъдат регистрирани в КАТ и пуснати в движение.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Имах Трабант цели 14 години и го ползвах за работно магаре - много работа ми е свършил, без да го жаля особено. Ремонт на двигателя се правеше лесно, особено ако си имаш читав колянов вал, той е слабото място в мотора. Карах го с бездимно масло за Хускварните и не пушеше толкова, ноо... младини и носталгии са това. Я сега си представете Цариградско шосе със стотина пушещи Трабанти по него, не си е работа. Виж, ако не го бях продал, най-верочтно щях да се пробвам да го конвертирам на ток, имах идея още 1995 година, ама нямах парите, за акумулаторите да не говорим. В днешно време е по-лесно вече, има образци в движение и тук, в София...
Карал съм дълги години Вартбург - комби. Много добра кола: евтина поддръжка, надеждна, огромен багажник, удобна и практична. Много скъпо ни излизат днешните "западни коли", както и всичко останало "западно". "Тефал" мисли за всичко освен за цената, за джоба на потребителя...
Аз пък продавам добре запазен и на практика не каран мотор сив металик Ем-Зет 250 кубика, производство 1990 г. и едва на 880 км. Необходим му е само лифтинг и смяна на разни гумички, защото е стоял некаран четвърт век в гараж. Може да се използва за всевъзможни части или да се приведе в движение - нито е удрян, нито е каран.
Няма проблем и да си го кара всеки ден с обикновена регистрация, просто данъците са по-големи и трябва да минава технически преглед като всеки друг автомобил, т.е. да го поддържа в изрядно техническо състояние. Из германските села често се срещат голфове двойки, чието производство спря през 1991 г., мяркат се даже и единички, най-младите от които са от 1983 г.
Culus capitem delit
За Трабанта не знам, но Вартбург модел 311 от 1963 е класика от раз. Верно, че както винаги, германците не внасяха у нас най-успешния си дизайн, но все пак това беше хубава кола. Удобното ниско купе заслужаваше по-силен мотор от двутактовия пръцко, но явно това са били директивите на СИВ. Виждал съм най-различни модификации на тоя модел, кабриолет, два цвята, с плексигласов покрив и др. екстри. Замениха го с познатия на всички 353, ъглов, по-висок и в тон с времето си. Мой приятел ми предлагаше модел 311, гаражен, запазен, евтин, щото купи жигула. Ако имах сервиза на Ед Чайна, нямаше хич да се бавя. Ама какъв Ед Чайна през 82-ра.
"...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
Значи предизвикателството е един автомобил във ФРГ да може въобще да изкара 30 год. с обикновена регистрация, защото постоянно се променят условията, принуждавайки да се купуват нови автомобили. Аз например исках един Смарт да го дотътря до Н-регистрация, но след 15 год. каране първа ръка, преди месец фърли двигателя, та набързо трябваше да си търся нов. При сегашния не храня такива илюзии.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Мазохисти. Миналата година в Бъдапеща се подлъгах да се запиша на разходка с Трабант, припомних си тоя антиавтомобил. Влизане : Отварям вратата, свалям стъклото, сядам, протягам лява ръка през отвореното стъкло, затварям вратата отвън, с дясната ръка вдигам стъклото. Палене - 5 минути. Включване на скорост = търкане на билетче. Потегляне с рев като на континентална ракета и скорост на бременен охлюв. Добре, че коленете са ми на ушите , та нямам нужда от наушници. За сметка на това след края на разходката излязох сгънат на 4, трябваше ми половин час да се разгъна в до що-годе нормално състояние, масажистката довърши процеса. И така нататък и така нататък... Някои хора колекционират счупени игли и топлийки, други пък соц-извращения на автомобилостроенето.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Ами такава беше соц действителността. Обаче по вестниците редовно пишеха колко зле било положението с опазването на природата в Западна Европа. Сега въздухът в София е далеч по-чист отколкото през 80-те, нищо че автомобилите са сигурно 10 пъти повече. Е, тогава и "Кремиковци" допринасяше здраво.....
Culus capitem delit
Не знам какво човек, който си е купил подобен автомобил, би могъл да прави с него - в момента нито една държава в Европа (или може би в света?!) няма да му го регистрира за движение по пътищата, тъй като не отговаря на никакви стандарти за емисии, нито за активна и пасивна безопасност.Освен да си го сложи във витрина и да си го гледа...
Напротив, ако е с оригинални части (оригиналните за модела, не тия, с които е произведен), в Германия можеш да го регистрираш като ретро автомобил и даже го освобождават от данъци.
В края на 50-те и през 60-те се появиха едни автомобили в 2 цвята: Вартбург, Москвич 407, мисля че и Волга М21.. Бяха много красиви, и със сигурност са интересни за колекционерите. Вартбург 311 бе наистина красива кола, с елегантна линия, с модерното фрайлауф (освобождаваш газта, и колата се движи по инерция), но да я караш - това бе истинско предизвикателство! Изключително тежка дирекция, педалите с жила - изобщо базов допотопен автомобил, отстъпващ дори на москвича.
Дори и по 10 000 долара да вървят на пазара, това едва ли ще покрие разходите на собствениците през последните 30-40 години за съхранение, данъци, поддръжка и т.н.
Особено ако се изчислява и NPV на направените през годините разходи.
Имам, бял Вартбург Комби, и единственото нещо за което бих го заменил е същия, но с четри-тактов двигател от Фолксваген Поло.
Последните произведни автомобили на поточните линии в Цвикау от двете дву-тактови марки под шапката на конецерна ИФА са точно такива, и съответно най-доброто от двата свята ( през 1987 ) ... така де, за любителите на подобна екзотика, останалите да карат каквото искат.
До коментар [#12] от "pag":"В Германия примерно има и специална регистрация за ретро автомобили..."Да, Франк Нинов също го обясни. Щом е за recreational driving, няма лошо.Но вижте снимката с върволицата от трабантчета - какво остава след тях...
Трабант и Вартбург са разрешени за каране и се карат из цяла Европа особенно ако имаш FIVA IDENTITY CARD. Ако беше малко заинтересуван щеше да разбереш, че пушека е от маслото в бензина ( това е двутактов мотор ) и при такива събития нарочно се сипва повече масло за ефет/шоу. По основният критерии СО2 Трабантът е много по-екологичен от твоят Ситроен. Трабант-155 g/km, Ситроен 3,0 - 238 g/km.
Вярно е, че и при двата 2-тактови автомобила има някои гениално прости и ефективни решения, ... и все пак... Едно е да се радваш на колекционерски Форд Мустанг, Форд Капри, Ситроен ДС 21, опелите и рено от 60-те години, и малко по друго е с Волга М21, Москвич 403, и миниатюрните шкода октавия и особено сапунерката на 4 колела Трабант 601. Спомени за някои от годините, когато са били на 18-20 години.
Сменяхме задна гума на Трабито без крик. Единият вдига, другият действа. ЗАЗ е несигурна колица, не се знае къде ще се запре като инатливо магаре. За 968 нямам наблюдения проходимо ли е или не, но съм се родил в 965.
Първата ми кола беше трабант 601 комби. Колко багаж съм пренесъл с него само той си знае. Веднъж му се скъса ремъка на турбинката насред пътя. За половин час го смених с чорапогащника на жената и откара така 6 месеца :) Карал съм го по всякакви пътища и при всякакви условия. Проблеми правеше плочката с чукчета и наковалните докато не ги смених с електронни. Минал съм над 150х км.с него и два пъти съм му сменял колянов вал. Съжалявам, че го продадох.
"По-екологичен" друг път. Освен СО2 има и други изгорели газове, например отровния СО, азотни окиси, а изгорялото масло на двутактовия мотор произвежда цял "букет" въглеводороди, та като цяло е някъде към "Евро МИНУС 6" Разликата в отделяното СО2 е в полза на Трабанта наистина, само че Трабанта е 26 к.с., а Ситроена - 241 к.с. И горят горе-долу еднакво........
До коментар [#50] от "pag": Не се прави на по- умен и зелен от швейцарците, австрийците или германците! В момента СО2 е основна техническа данна, и на нейна база се определя по-висок/малък данък. СО2 се измерва на км.
До коментар [#7] от "Norman Granz": През 2014 година регистрираните съответно ползващите се Трабанти на територията на ФРГ са - 24.879 Trabant. Траби е култов автомобил.
Драги ми Norman ,аз си имам ,и съвсем прясно регистриран. Мога да изпратя снимка и видео, кажи само къде и как Вярвай, страшно удоволствие е да минеш пърпорейки по улицата и всичко живо да си кърши врата да гледа що за чудо е това. Вадят телефони и апарати и си щракат,ли щракат снимки.
Някой помни ли какъв бе датчика за гориво в резервоара на Трабанта? Една клечка, отваряш капачката, бъркаш с клечката, мериш колко гориво имаш. Резервоара беше под предният капак, тъй че трябва да го отвориш.
Скоростният лост изглеждаше доста странно, лично на мен ми приличаше на бастун.
До коментар [#50] от "pag": Не се прави на по- умен и зелен от швейцарците, австрийците или германците! В момента СО2 е основна техническа данна, и на нейна база се определя по-висок/малък данък. СО2 се измерва на км.
"Основна техническа данна" е за лаици като вас, които нищо не разбирате. Добре че не всички са на вашия акъл, иначе щяхме да се движим с рикши като в Индия през 19-ти век, щото "мотора" отделя най-малко СО2........
Culus capitem delit
Голяма кола беше Трабантът. Ако ти свърши бензинът, можеше двама души на ръка да го занесат до бензиностанцията. Вартбургът пък беше като озвучителна уредба на улицата. Днешните тунинговани коли с 3 басови колони в багажника не могат да стигнат неговия шум.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Голяма кола беше Трабантът. Ако ти свърши бензинът, можеше двама души на ръка да го занесат до бензиностанцията. Вартбургът пък беше като озвучителна уредба на улицата. Днешните тунинговани коли с 3 басови колони в багажника не могат да стигнат неговия шум.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
pag
Рейтинг: 1263 ЛюбопитноКакви са тия цени в долари, мило дневниче?
Culus capitem delitПак сте превеждали статии, предназначени за американска консумация........
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноНашата първа кола бе именно трабантче. Наистина легендарна кола - толкова много работа е свършила. Въпреки че не бе от най-любимите ми превозни средства, но все пак е нещичко. :-)
The Island
Рейтинг: 285 НеутралноТе дизелите забраняват, та какво остава за трабантите. Естествено, че само за колекционери.
Hawaii
Рейтинг: 6350 НеутралноАйде ти ни ги прехвърли в рубли и ни ги напиши колко са в рубли !
pag
Рейтинг: 1263 ВеселоПървият ми автомобил беше Трабант 601 комби.
Culus capitem delitБеше леко катастрофирал, предишния собственик го беше разглобил до металния скелет и зарязал в един гараж - седалки на една страна, двигател на друга, окачване на трета, седалки на четвърта.....
Ел. инсталацията например беше в две найлонови торби.
Купих го в този вид през 1991 г., превозих го с един камион до гаража на роднини, купих си книгата "Аз ремонтирам "Трабант" и за два месеца го сглобих по обратния ред........
Карах го три години, после още две години го кара един познат, а кариерата му приключи като пикап за разнасяне на хляб.
Ех, младост.......
deaf
Рейтинг: 2610 НеутралноИ цената на стар "Москвич" е доста "солена"! Към €10 000.
Norman Granz
Рейтинг: 4648 НеутралноНе знам какво човек, който си е купил подобен автомобил, би могъл да прави с него - в момента нито една държава в Европа (или може би в света?!) няма да му го регистрира за движение по пътищата, тъй като не отговаря на никакви стандарти за емисии, нито за активна и пасивна безопасност.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Освен да си го сложи във витрина и да си го гледа...
pag
Рейтинг: 1263 Весело[quote#4:"Hawaii"][/quote]
Culus capitem delitПогледни под леглото, там те дебне Путин с калкулатор в ръка. Той ще ти ги сметне.......
В този форум се срещат наистина маниакални екземпляри, ей Богу.........
12345
Рейтинг: 506 НеутралноДоста некадърна статия, преведена с гугъл от полузаспал и нископлатен стажант в Дневник.
За Вартбург например може да се разкаже много. Историята на марката датира от преди повече от 100 години. Има и спортни модели през 20 век.
https://bg.wikipedia.org/wiki/Вартбург_ (автомобил)
https://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_1.3 #/media/File:Wartburg_1.3_Rally_Trailer.jpg
Нинов
Рейтинг: 1992 НеутралноДо коментар [#3] от "The Island":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Във ФРГ има рег. номер за олдтаймери, завършващ на "H", с който отпада проверката за изг. газове.
За да получиш Н-регистрация, автомобилът трябва да е над 30 год. и с оригинални основни компоненти като двигател.
По същата аналогия има Е-регистрация за електромобили свързана с разл. привилегии като безплатно паркиране и достъп.
Нинов
Рейтинг: 1992 НеутралноДо коментар [#5] от "pag":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Баща ми купи първият си трабант през 1975 год. на десет години, докаран на буксир. После го поправяше цяло лято (вкл. заварки на продънения под) ппи постоянния надзор на десетина кибици, даващи акъл.
pag
Рейтинг: 1263 НеутралноНе е точно така.
По принцип в ЕС, за да се движи законно по пътищата един автомобил, той трябва да отговаря на екоизискванията, които са били валидни към датата на първоначалната му регистрация.
В Германия примерно има и специална регистрация за ретро автомобили (над 30 години от първоначалната регистрация) с намалени данъци и облекчени изисквания за технически прегледи, но собственика има право да кара автомобила само през уикендите или по време на организирани клубни събития. Culus capitem delit
mitko11
Рейтинг: 2884 ВеселоДо коментар [#7] от "Norman Granz":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовС промените в Закона за движение по пътищата от 2017 г. се прави разлика между "стари" и "ретро" автомобили. Ретро автомобилът трябва да е на възраст над 30 г. Освен че трябва да е в състояние, близко до фабричното, трябва да е с работещи системи. С приетите промени в закона няма да се налага при автомобилите от 60-те и 70-те години да бъдат унищожени техните оригинални номера или да бъдат преправяни с поставянето на колани и стопове, каквито някои по-стари коли нямат, за да бъдат регистрирани в КАТ и пуснати в движение.
chip
Рейтинг: 1187 ЛюбопитноИмах Трабант цели 14 години и го ползвах за работно магаре - много работа ми е свършил, без да го жаля особено. Ремонт на двигателя се правеше лесно, особено ако си имаш читав колянов вал, той е слабото място в мотора. Карах го с бездимно масло за Хускварните и не пушеше толкова, ноо... младини и носталгии са това. Я сега си представете Цариградско шосе със стотина пушещи Трабанти по него, не си е работа. Виж, ако не го бях продал, най-верочтно щях да се пробвам да го конвертирам на ток, имах идея още 1995 година, ама нямах парите, за акумулаторите да не говорим. В днешно време е по-лесно вече, има образци в движение и тук, в София...
venci4
Рейтинг: 1315 НеутралноМного пушък на снимките бе😁😁
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgИначе трабантът е вечен понеже не го лови ръжда....
pag
Рейтинг: 1263 ВеселоКоляновият вал беше предвиден за 6 (ШЕСТ!) ремонта, което, мисля, е световен рекорд..... Culus capitem delit
pag
Рейтинг: 1263 НеутралноЛови го и още как. Пластмасови са външните панели, каросерията си е метална и ръждясва като всяка друга, просто не личи отвън. Culus capitem delit
One Hour
Рейтинг: 340 ВеселоДо коментар [#7] от "Norman Granz":
Попитай Соломон Паси. Той разхождаше НАТО с трабант. Май и катализатор имаше.
U2 и те могат да ти кажат нещо:)
Нинов
Рейтинг: 1992 НеутралноДо коментар [#16] от "pag":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Трабантът беше една от малкото коли в НРБ, на която не се крадяха чистачките.
В Румъния пък при разминаване трабантаджиите се поздравяваха с махане или светкане на фарове.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4597 НеутралноДо коментар [#7] от "Norman Granz":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В Германия (Бон) видях как един си го кара всеки ден ! Все още вярвам на очите си повече отколкото на "специалист" като теб !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4597 НеутралноДо коментар [#12] от "pag":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Този си го караше всеки ден като нормален автомобил.
bobhunter
Рейтинг: 809 НеутралноКарал съм дълги години Вартбург - комби. Много добра кола: евтина поддръжка, надеждна, огромен багажник, удобна и практична. Много скъпо ни излизат днешните "западни коли", както и всичко останало "западно". "Тефал" мисли за всичко освен за цената, за джоба на потребителя...
David Moyseev
Рейтинг: 919 НеутралноАз пък продавам добре запазен и на практика не каран мотор сив металик Ем-Зет 250 кубика, производство 1990 г. и едва на 880 км. Необходим му е само лифтинг и смяна на разни гумички, защото е стоял некаран четвърт век в гараж. Може да се използва за всевъзможни части или да се приведе в движение - нито е удрян, нито е каран.
nigel
Рейтинг: 745 НеутралноЗа сметка на това бензиновата му помпа не се поврежда изобщо :-)
pag
Рейтинг: 1263 НеутралноНяма проблем и да си го кара всеки ден с обикновена регистрация, просто данъците са по-големи и трябва да минава технически преглед като всеки друг автомобил, т.е. да го поддържа в изрядно техническо състояние.
Из германските села често се срещат голфове двойки, чието производство спря през 1991 г., мяркат се даже и единички, най-младите от които са от 1983 г. Culus capitem delit
pag
Рейтинг: 1263 ВеселоДо коментар [#24] от "nigel":
Culus capitem delitХехе, не помня кой авиоконструктор бил казал "най-надеждният елемент в един самолет е този, който го няма"......
man_un
Рейтинг: 506 НеутралноЗа Трабанта не знам, но Вартбург модел 311 от 1963 е класика от раз. Верно, че както винаги, германците не внасяха у нас най-успешния си дизайн, но все пак това беше хубава кола. Удобното ниско купе заслужаваше по-силен мотор от двутактовия пръцко, но явно това са били директивите на СИВ. Виждал съм най-различни модификации на тоя модел, кабриолет, два цвята, с плексигласов покрив и др. екстри. Замениха го с познатия на всички 353, ъглов, по-висок и в тон с времето си. Мой приятел ми предлагаше модел 311, гаражен, запазен, евтин, щото купи жигула. Ако имах сервиза на Ед Чайна, нямаше хич да се бавя. Ама какъв Ед Чайна през 82-ра.
Norman Granz
Рейтинг: 4648 НеутралноДо коментар [#12] от "pag":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."В Германия примерно има и специална регистрация за ретро автомобили..."
Да, Франк Нинов също го обясни. Щом е за recreational driving, няма лошо.
Но вижте снимката с върволицата от трабантчета - какво остава след тях...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4597 НеутралноДо коментар [#25] от "pag":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!тук нали ще ги забраняват умниците !!!
KLINGON
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#7] от "Norman Granz":
"...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.айде малко по-сериозно :)))
Нинов
Рейтинг: 1992 НеутралноДо коментар [#28] от "Norman Granz":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Значи предизвикателството е един автомобил във ФРГ да може въобще да изкара 30 год. с обикновена регистрация, защото постоянно се променят условията, принуждавайки да се купуват нови автомобили.
Аз например исках един Смарт да го дотътря до Н-регистрация, но след 15 год. каране първа ръка, преди месец фърли двигателя, та набързо трябваше да си търся нов. При сегашния не храня такива илюзии.
Тодор Пеев
Рейтинг: 292 НеутралноДо коментар [#18] от "One Hour":
No Pain No GainТози трабант е във Военно-историческия музей.
Иначе Траби беше идеален за риболов. Доста проходим и лек за избутване.
qwertqwert
Рейтинг: 948 НеутралноМазохисти.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Миналата година в Бъдапеща се подлъгах да се запиша на разходка с Трабант, припомних си тоя антиавтомобил.
Влизане :
Отварям вратата, свалям стъклото, сядам, протягам лява ръка през отвореното стъкло, затварям вратата отвън, с дясната ръка вдигам стъклото.
Палене - 5 минути.
Включване на скорост = търкане на билетче.
Потегляне с рев като на континентална ракета и скорост на бременен охлюв.
Добре, че коленете са ми на ушите , та нямам нужда от наушници. За сметка на това след края на разходката излязох сгънат на 4, трябваше ми половин час да се разгъна в до що-годе нормално състояние, масажистката довърши процеса.
И така нататък и така нататък...
Някои хора колекционират счупени игли и топлийки, други пък соц-извращения на автомобилостроенето.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4597 ВеселоДо коментар [#32] от "tokkay":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ние даже ги носехме. ЗАЗ 968 бе много по проходим.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4597 ВеселоДо коментар [#33] от "qwertqwert":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!плахо да те попитам ти на колко години си ?
pag
Рейтинг: 1263 НеутралноАми такава беше соц действителността. Обаче по вестниците редовно пишеха колко зле било положението с опазването на природата в Западна Европа.
Сега въздухът в София е далеч по-чист отколкото през 80-те, нищо че автомобилите са сигурно 10 пъти повече. Е, тогава и "Кремиковци" допринасяше здраво..... Culus capitem delit
usero
Рейтинг: 561 НеутралноНапротив, ако е с оригинални части (оригиналните за модела, не тия, с които е произведен), в Германия можеш да го регистрираш като ретро автомобил и даже го освобождават от данъци.
historama
Рейтинг: 672 НеутралноВ края на 50-те и през 60-те се появиха едни автомобили в 2 цвята: Вартбург, Москвич 407, мисля че и Волга М21.. Бяха много красиви, и със сигурност са интересни за колекционерите.
Вартбург 311 бе наистина красива кола, с елегантна линия, с модерното фрайлауф (освобождаваш газта, и колата се движи по инерция), но да я караш - това бе истинско предизвикателство! Изключително тежка дирекция, педалите с жила - изобщо базов допотопен автомобил, отстъпващ дори на москвича.
subsonic
Рейтинг: 512 НеутралноДори и по 10 000 долара да вървят на пазара, това едва ли ще покрие разходите на собствениците през последните 30-40 години за съхранение, данъци, поддръжка и т.н.
Особено ако се изчислява и NPV на направените през годините разходи.
subsonic
Рейтинг: 512 НеутралноПовечето фенове на подобни автомобили просто изпитват носталгия по отдавна отминали времена, когато са били млади и са гледали с други очи на живота.
chimay
Рейтинг: 403 НеутралноДо коментар [#6] от "deaf":
Вижте цените на запазените Волги, колега.
chimay
Рейтинг: 403 НеутралноИмам, бял Вартбург Комби, и единственото нещо за което бих го заменил е същия, но с четри-тактов двигател от Фолксваген Поло.
Последните произведни автомобили на поточните линии в Цвикау от двете дву-тактови марки под шапката на конецерна ИФА са точно такива, и съответно най-доброто от двата свята ( през 1987 ) ... така де, за любителите на подобна екзотика, останалите да карат каквото искат.
Гарван
Рейтинг: 654 НеутралноТрабант и Вартбург са разрешени за каране и се карат из цяла Европа особенно ако имаш FIVA IDENTITY CARD. Ако беше малко заинтересуван щеше да разбереш, че пушека е от маслото в бензина ( това е двутактов мотор ) и при такива събития нарочно се сипва повече масло за ефет/шоу. По основният критерии СО2 Трабантът е много по-екологичен от твоят Ситроен. Трабант-155 g/km, Ситроен 3,0 - 238 g/km.
Norman Granz
Рейтинг: 4648 НеутралноДо коментар [#33] от "qwertqwert":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Някои хора колекционират счупени игли и топлийки, други пък соц-извращения на автомобилостроенето..."
Супер добре казано. :)))
historama
Рейтинг: 672 НеутралноВярно е, че и при двата 2-тактови автомобила има някои гениално прости и ефективни решения, ... и все пак...
Едно е да се радваш на колекционерски Форд Мустанг, Форд Капри, Ситроен ДС 21, опелите и рено от 60-те години, и малко по друго е с Волга М21, Москвич 403, и миниатюрните шкода октавия и особено сапунерката на 4 колела Трабант 601.
Спомени за някои от годините, когато са били на 18-20 години.
Тодор Пеев
Рейтинг: 292 НеутралноДо коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":
No Pain No GainСменяхме задна гума на Трабито без крик. Единият вдига, другият действа. ЗАЗ е несигурна колица, не се знае къде ще се запре като инатливо магаре. За 968 нямам наблюдения проходимо ли е или не, но съм се родил в 965.
nhn53551174
Рейтинг: 229 НеутралноПървата ми кола беше трабант 601 комби. Колко багаж съм пренесъл с него само той си знае. Веднъж му се скъса ремъка на турбинката насред пътя. За половин час го смених с чорапогащника на жената и откара така 6 месеца :)
Карал съм го по всякакви пътища и при всякакви условия. Проблеми правеше плочката с чукчета и наковалните докато не ги смених с електронни. Минал съм над 150х км.с него и два пъти съм му сменял колянов вал. Съжалявам, че го продадох.
npi57563210
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#23] от "David Moyseev":
Имате ЛС . Или ми пишете на [email protected]
citoyen
Рейтинг: 1292 НеутралноЛюбовта към бензина скоро няма да угасне, си мисля. Срещат се все още интересни екземпляри на автопрома от соцвремената.
pag
Рейтинг: 1263 Весело[quote#43:"Гарван"][/quote]
Culus capitem delit"По-екологичен" друг път. Освен СО2 има и други изгорели газове, например отровния СО, азотни окиси, а изгорялото масло на двутактовия мотор произвежда цял "букет" въглеводороди, та като цяло е някъде към "Евро МИНУС 6"
Разликата в отделяното СО2 е в полза на Трабанта наистина, само че Трабанта е 26 к.с., а Ситроена - 241 к.с.
И горят горе-долу еднакво........
Роси
Рейтинг: 7804 НеутралноИмам приятелка, кара трабанче. Искаше го колекционер, но тя не можа да се раздели с него и го кара.
Гарван
Рейтинг: 654 НеутралноДо коментар [#50] от "pag": Не се прави на по- умен и зелен от швейцарците, австрийците или германците! В момента СО2 е основна техническа данна, и на нейна база се определя по-висок/малък данък. СО2 се измерва на км.
Гарван
Рейтинг: 654 НеутралноДо коментар [#7] от "Norman Granz": През 2014 година регистрираните съответно ползващите се Трабанти на територията на ФРГ са - 24.879 Trabant. Траби е култов автомобил.
Asen Spasov
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#7] от "Norman Granz":
Драги ми Norman ,аз си имам ,и съвсем прясно регистриран. Мога да изпратя снимка и видео, кажи само къде и как Вярвай, страшно удоволствие е да минеш пърпорейки по улицата и всичко живо да си кърши врата да гледа що за чудо е това. Вадят телефони и апарати и си щракат,ли щракат снимки.
Realist
Рейтинг: 4279 ВеселоНякой помни ли какъв бе датчика за гориво в резервоара на Трабанта? Една клечка, отваряш капачката, бъркаш с клечката, мериш колко гориво имаш. Резервоара беше под предният капак, тъй че трябва да го отвориш.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Скоростният лост изглеждаше доста странно, лично на мен ми приличаше на бастун.
https://www.youtube.com/watch?v=No1-4GsQa-g
Това е от един автомобилен коментатор, Дъг Де Муро, който много уважавам.
bat_plamen
Рейтинг: 3831 ВеселоГДР-то продължава да "живее" благодарение на Траби и Вартбург-соц-класика с двутаков двигател !
bat_plamen
Рейтинг: 3831 ВеселоДо коментар [#2] от "Читател":
Виц от соца!Питали Радио "Ереван" коя е най-дългата кола в Света и Радиото мъдро отговорило:"Трабант -три метра кола плюс седем метра пушек"!
penetrating
Рейтинг: 8121 НеутралноЩе трябва да си намеря захвърления Трабанк :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertusero
Рейтинг: 561 ВеселоТе по-трудно се намират, щото навремето всеки гледаше да се отърве от тях. Имаше един лаф, че ако не я угасиш на бензиностанцията, нема пълнене.
pag
Рейтинг: 1263 Весело"Основна техническа данна" е за лаици като вас, които нищо не разбирате.
Добре че не всички са на вашия акъл, иначе щяхме да се движим с рикши като в Индия през 19-ти век, щото "мотора" отделя най-малко СО2........ Culus capitem delit
usero
Рейтинг: 561 ВеселоДо коментар [#60] от "pag":
Това хич не е сигурно, особено при индийско гориво.
Lou
Рейтинг: 1569 ВеселоГоляма кола беше Трабантът. Ако ти свърши бензинът, можеше двама души на ръка да го занесат до бензиностанцията. Вартбургът пък беше като озвучителна уредба на улицата. Днешните тунинговани коли с 3 басови колони в багажника не могат да стигнат неговия шум.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!bobyb
Рейтинг: 606 НеутралноВ 10 клас бяхме пренесли трабантчето на математичката малко встрани :)