Новият Закон за пътните превозни средства ще бъде приет най-рано в началото на пролетта, прогнозира депутат

Новият Закон за пътните превозни средства ще бъде приет най-рано в началото на пролетта, прогнозира депутат

© Цветелина Белутова, Капитал



Новият Закон за пътните превозни средства, който ще въведе задължителна регистрация на сервизите, изисквания към тях и търговията с авточасти, ще бъде приет най-рано през февруари-март, прогнозира днес членът на транспортната комисия Иван Вълков (ГЕРБ). Той участва в едно от обществените обсъждания на проекта, което се проведе днес в Министерството на транспорта.


Законът е един от трите, които заменя сегашният Закон за движение по пътищата. Другите два са Закон за водачите на превозни средства и Закон за движение по пътищата.


Вълков уточни, че обществените обсъждания продължават, след това направените при тях корекции трябва да се нанесат, следва съгласуването между засегнатите ведомства, преди законът да се приеме от Министерския съвет и да влезе в комисиите на парламента, и в пленарна зала.




Иначе на днешното обсъждане седем браншови организации обявиха подкрепата си за частта от закона, касаеща сервизите. Текстовете предвиждат всички обекти, предлагащи ремонти на пътни превозни средства, да се регистрират.


Освен това ще се въведат изисквания към материална база и технически специалисти, които трябва да имат те. Какви ще са изискванията ще се запише допълнително в наредба, като днес беше решено да започне формирането на работната група, която да я подготви.


Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов обяви, че целта на закона е да се изкарам сервизите на светло, за да може държавата да ги контролира, а потребителите да получат качествен ремонт, като крайният ефект ще е повишаване на пътната безопасност.


Иван Вълков посочи, че до 1999 г. сервизната дейност се е регулирала от Закона за движение по пътищата и проблеми не е имало. Според него при всички случаи ще са нужни допълнителни хора в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", за да контролират сервизите, но 60-70 души ще са достатъчни.


Тяхната задача ще е да проверяват сигнали, постъпили от браншовите организация, Комисията за защита на потребителите и други организации. Проверките ще са съвместни с Националната агенция по приходите и Икономическа полиция.


Към момента никой не знае колко са сервизите в България. Легално работещите, които плащат данъци, са около 30 хиляди, като се предполага, че поне още толкова са в сивия сектор.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    А аз се чудя, защо мегап***с пускат кепенците.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Трябва задругата на корпоративните сервизи да превземат бранша ама то докато го измислите, Баце може да разпусне седенкята на този парламент отново!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2170 Весело

    Още не съм научил този закон и правилник - нов...
    Ще разчитам на катаджиите от храсталака:)

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    Какви гаранции ще дават за ремонтите ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Никакви, но добре платени. Пореден лобистки закон !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK