Пропуск в законодателството, като причина за катастрофата от днес, откриха от Института за пътна безопасност

Снимката е архивна.

© Анелия Николова

Снимката е архивна.



За катастрофата между автобус и камион на магистрала "Тракия" тази сутрин, при която бяха ранени 12 души вина има и пропуск в законодателството, се казва в позиция по темата на "Института за пътна безопасност". За момента, като виновен за инцидента се сочи шофьорът на товарния автомобил, който е задържан за три денонощия в ареста.


"На първо място трябва да обърнем внимание на това, че в момента, съгласно действащото българско законодателство, е допустимо по автомагистрала да се движи нископодов градски автобус. Този тип превозни средства позволява превозването на правостоящи пътници.


В конкретния случай е допуснато автобус, който не разполага с достатъчно обезопасителни средства да се движи по автомагистрален път, където другите участници в движението имат право да развиват скорости до 140 км/ч. Това е очевиден пропуск в законодателството ни", се казва в позицията.




От института посочват, че най-вероятно поради икономически причини маршрута на автобуса е моделиран така, че част от трасето да преминава през магистрала "Тракия", при положение, че може да се ползва алтернативна трасе. "Още по-притеснително е и това, че линия № 5 в сайта на Центъра за градска мобилност е означена като "Крайградска линия" № 5 "Автостанция Гео Милев"- с. Лозен, а реално линията се изпълнява от нископодови градски автобус. Разликата между нископодови градски автобус и нископодови крайградски автобус е в това, че при градския може да се возят правостоящи пасажери, а при крайградските се возят само седнали пасажери", се казва в позицията.


От института казват, че при возене на правостоящи, за да се гарантира тяхната безопасност, не би следвало да се вдига скорост по-висока от 30-40 км/ч., а с тази скорост превозното средство ще пречи на останалите участници в движението по магистралата. "Ако обаче допуснем, че шофьорът на автобуса увеличи скоростта до 70-80 км/ч, то той ще застраши сериозно живота на пасажерите, но в другия случай при скорост 40-50 км/ч, то застрашени ще са останалите ползватели на магистралата", подчертават експертите.


Те заключават, че всички длъжностни лица, които трябва да се грижат за безопасността на хората поне по линиите на градския транспорт, са допуснали твърде много пропуски, с които са позволили да се стигне до днешния инцидент.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 861 Весело

    Упсурт!?!

    Пропуски в законодателството, не е възможно, сигурно камиона е бил с "летни гуми".

    The Tenth Man
  2. 2 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 861 Любопитно

    Хора, София кога се разрастна така, че има магистрали в нея?

    The Tenth Man
  3. 3 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 831 Неутрално

    При ГЕРБ няма пропуски. За 9 години направиха пълна реформа проформа.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    КАлинкте на ГЕРБ в ЦГМ пак се окакаха !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1923 Любопитно

    Да бе на турчина магистралата му била тясна и затова се блъснал в автобуса! Аз поне не знам на магистралите да има задължителна скорост по-голяма от тази при движение в града и едва ли автобусът се е движил с 30-40 км/ч!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  6. 6 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Така ще завърят нещата та да не плащат обезщетения на пострадалите.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#6] от "Танас":

    Ще плащат - отвсякъде са вътре. друг въпрос е ,че застрахователят може да се измъкне. Тогава сметката я поема превозвача ЦГМ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#5] от "Julian Mall":

    Има, забранено е за превозни средства не можещи да развиват повече от 45(по спомени) км/ч. В случая автобусът може, но не трябва. Това е пропускът.

    chavo64
  9. 9 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    Тези ли пропуски ще използват за претекс да пуснат бай турчин? Тази линия е поне от 30 години. Движи се от разклона към с.Лозен до караулката по магистралата. И не я има заради "икономически причини", а защото е единствения гр.транспорт за хората от долната част на Долни Лозен.

  10. 10 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Изискването на закона е превозните средства конструктивно да развиват повече от 50 км/ч, но няма изискване те да се движат бързо. Нещо повече - когато се теглят, което е разрешено те задължително трябва да се движат бавно. Има обаче изискване когато се движат бавно да са с включени аварийни светлини - нещо което автобусите по маршрута едва ли спазват.

  11. 11 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#2] от "Адвокат на дявола":

    Откак лапа всички пари по еврофондове за тангенти, бисектриси, хорди и т.н.

  12. 12 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 861 Разстроено

    До коментар [#11] от "gogo63":

    Мда, ясно!

    The Tenth Man
  13. 13 Профил на Headhunters
    Headhunters
    Рейтинг: 27 Неутрално

    А от кога Лозен е квартал на София и защо трябва да има градски транспорт? В момента от Лозен до София билета струва точно толкова, колкото от попа до аптека. Кой плаща за това?

  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    Така ще завърят нещата та да не плащат обезщетения на пострадалите.
    —цитат от коментар 6 на Танас


    ще платят, че и пушек ще се вдига. А наште законодатели - индианци пак нещо се объркали. Докато мислели как да удвоят глобите заради войната по пътищата, забравили че градски автобус няма работа на магистралата
    Тъпани!

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8546 Неутрално

    Камионът, по същата логика, можеше да блъсне всякакво друго превозно средство. Сега да не вземат да го изкарат невинен.

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    Да бе на турчина магистралата му била тясна и затова се блъснал в автобуса! Аз поне не знам на магистралите да има задължителна скорост по-голяма от тази при движение в града и едва ли автобусът се е движил с 30-40 км/ч!
    —цитат от коментар 5 на Julian Mall


    И как ще обвинят турчина? Че не се е движил със съобразена с градския автобус скорост ли?

  17. 17 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Да разбираме ли, че автобуси от”градски” транспорт с правостоящи места, не трябва да надвишават 50км/ч?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  18. 18 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Всичко добре,но все пак кой е приел тези точки в закона?Кой ги е предложил?Това ,което чета са общи лафове и нищо конкретно.

  19. 19 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Пропуск в законодателството, като причина за катастрофата от днес, откриха от Института за пътна безопасност

    Този институт с какво се занимава? Нали там се решават тези проблеми?
    Искам да открия Институт за броене на калинките и държавата да ми плаща.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  20. 20 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Нископодово законодателство.
    То да беше само в пътната безопасност, че да им простиш.
    240 пръдльовци делят баницата и "оправят" закони за узаконяване на незаконните им далавери.

  21. 21 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Липсата на законодателство, както е обяснено в статията засяга пострадалите в автобуса и техните права, а не самата катастрофа. Ако шофьорът на камион е предизвикал катастрофа, фактът че автобусът не е обезопасен не го прави по-малко виновен. Ако ще и автобусът да се е движил с 40 км/час човек трябва да си отваря очите на четири.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4399 Весело

    И как ще обвинят турчина? Че не се е движил със съобразена с градския автобус скорост ли?
    —цитат от коментар 16 на historama


    Очевадно е, че турчинът е заспал на волана!
    Ако имаше паднал камък върху пътя и той се удари в него, камъкът ли щеше да е виновен?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Изобщо не е вярно, че по магистралите не се движат автобуси със правостоящи пътници. Има го навсякъде в големите градски агломерации в Европа. Ето тук може да види, че по магистралите в Европа могат да се движат автобуси с правостоящи места:

    http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/germany/speed_limits_bg.htm

    В Германия е 60км/ч, В Испания 80км/ч, а във Франция 70км/ч.

    Само в България могат да се пръкнат такива неграмотни милицьонери като от тоя пишман институт.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#23] от "gianni":

    Този институт е НПО !
    https://bulgarianinstitute.com/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#23] от "gianni":

    Този институт е НПО !
    https://bulgarianinstitute.com/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на Комунист, който не краде
    Комунист, който не краде
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Изобщо не е вярно, че по магистралите не се движат автобуси със правостоящи пътници. Има го навсякъде в големите градски агломерации в Европа....
    —цитат от коментар 23 на gianni

    Стига глупости!
    От една страна ще глобяват пътници в междуградските автобуси, които не са си сложили коланите, а от друга страна ще толерираме правостоящи пътници!
    Аман от герберастии!

  27. 27 Профил на Комунист, който не краде
    Комунист, който не краде
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    [quote#16:"historama"][/quote]
    "...И как ще обвинят турчина? Че не се е движил със съобразена с градския автобус скорост ли?..."
    Турчинът сигурно не е невинен, ама може и да не го осъдят.

    А някой питал ли се е как нашите талибани стават като агънца в невинни в Турция, Гърция, Сърбия, а техните най-обикновени шофьори стават талибани у нас?
    При условие, че 50% от униформения състав на МВР е на пусия по пътища и автомагистрали в България! Пак НПО-тата ли са ни виновни?

  28. 28 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1923 Любопитно

    И как ще обвинят турчина? Че не се е движил със съобразена с градския автобус скорост ли?
    —цитат от коментар 16 на historama


    По твоята логика не трябва да се изпреварват по-бавно движещите се пред теб а направо да се блъскат отзад за да се подсещат да карат по-бързо? А с каква скорост се е движел тира никой не казва. Едва ли е с разрешената от 90 км/ч.
    До коментар [#16] от "historama":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  29. 29 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1235 Весело

    До коментар [#13] от "Headhunters":

    Откогато ти си " софиянец" а може и отпреди това Лозен е в Столична община.
    До преди 10 години имаше още една автобусна линия по този маршрут.

  30. 30 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Преписано от сайта на този "Институт"
    „Институт за пътна безопасност“ е независима неправителствена организация, чиято цел е да обедини експертната потенциала на гражданското общество в страната.
    Институт???? Неграмотници.....

  31. 31 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Нещо не е наред с правилника, засягащо движението по магистрали. Преди в правилника имаше изискване по магистрала да се движиш най-малко с 40 км, а ако получиш повреда и не можеш - да напуснеш магистралата на най-близкия възел. Сега такова изискване няма (само е казано превозното средство да може да вдига 50 км/ч). Дали пък първото изискване не е отпаднало точно, за да могат градски автобуси да се движат по магистралата? Ако е така - леле мале?

  32. 32 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 2399 Неутрално

    "От института казват, че при возене на правостоящи, за да се гарантира тяхната безопасност, не би следвало да се вдига скорост по-висока от 30-40 км/ч"

    Кой автобус се движи по Цариградско шосе със скорост 30-40 км/ч? А в час-пик, винаги има правостоящи.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  33. 33 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Само като чуя гръмкото име на НПО-то и знам, че там са от експерт нагоре, но по усвояване на грантове. :-)

  34. 34 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1806 Любопитно

    И аз вчера като прочетох за инцидента, първата ми мисъл беше - "Какво по дяволите прави градски автобус на магистралата"?
    А за скоростта - аз редовно ползвам 111 и трябва да ви кажа, че за да наваксат с разписанието, шофьорите редовно вдигат скоростта, където могат.

  35. 35 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Перефразирано от друг сайт:
    "Скъсаната връзка между специалисти (не "експерти" от НПО) по пътища, автомобили, психолози, лекари, икономисти и политици ражда смайващо невежество на високи политически нива за същността на проблемите по безопасността на движението."

  36. 36 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Абе Дебили що защитавате миризливеца който е направил Атентат срещу Български граждани бе???/

  37. 37 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#33] от "xox55541929":

    Ми има си учредители - пише си на сайта им кой какъв е. Ти по-голям експерт ли смяташ, че си? И ако си експерт, защо не си (по)кажеш името, а се криеш зад номер?

  38. 38 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#32] от "Cassi":

    Да, ама при скорост над 50 км. правостоящите баби вътре се залепят на задното стъкло...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK