До 2025 г. в България ще бъдат изградени 10 станции за зареждане на водородни автомобили

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3992 Неутрално

    Вместо да санират сгради да изградят ЛОКАЛНИ водородни инсталации за отопление от възобновяеми източници и ще решат УСТОЙЧИВО няколко проблема едновременно.
    Ама то трябва и акъл а не камо кампанийно лапане.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Идиотизъм е да добиваш водород от метан и след това да гориш водорода, когато можеш да гориш метана директо. За този, който е научил нещо от училищната физика, това е очевидно. Очевидно е и за тези, които в момента са на метан - тях трудно ще ги накараш да си сменят колата с "водородна".

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3992 Неутрално

    До коментар [#2] от "john_3volta":

    Няма нито логика нито необходимост. Водородната клетка дори е с по-малка автономност на автомобила и доста висока цена на този етап.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на so
    so
    Рейтинг: 363 Весело

    До 2025г очаквам и устойчив, дългосрочен и солиден поток от дизелови кошници в посока от западна Европа към Горубляне :)

  5. 5 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 251 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кои да са тези ТЕ, които да ги изградят локалните водородни инсталации?!
    С чии средства?
    И за саниращите опазването на околната среда е последна грижа. Важното е да се "усвоят" парите на другите.
    Който иска локални инсталации да си направи проучванията и, ако реши, че има полза - да си ги изгради. Банките се чудят, на кого да си пробутат заемите, така че финансирането няма да е проблем...

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3992 Неутрално

    До коментар [#5] от "tie_interceptor":

    Санирането кой го направи и с чии пари би ли ни осветлил многоуважаеми ??!!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Все пак предпочитам електромобилите.
    Една от причините за това е, че помня как се наричаше сместа от Н и О2. Не, не е "горящ газ", "ГЪРМЯЩ ГАЗ" е.
    Да си "спомним" (не, не съм чак толкова дърт) дирижабъла "Хинденбург", напълнен с водород- свърши (много) зле.

  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 251 Любопитно

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И на Вас не ви стига "санирането", ами сега и водородни инсталации?!
    Санирането поне е еднократен процес, а с водородните инсталации ще е същото като с топлофикациите...

  9. 9 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#2] от "john_3volta":

    Между другото вчера до тойотата и хюндая имаше експериментални колички на водород от ТУ-София и ТУ-Русе. Заговорих се с представителя на ТУ-София и той не успя да ми обясни как се произвежда водорода за колата им. Каза "ей от там го зареждаме, дават ни една бутилка пълна, като я свършим я връщаме и ни дават друга пълна" :)

  10. 10 Профил на Бо По
    Бо По
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Тая работа е умрела още в зародиш. Как ще накараш някой в близките 5-6 години да си купи водороден автомобил, като зарядните в цяла България до 2025 ще са само 10. А за тия 5-6 години електричките се очаква да дръпнат , дори и тук. Вече има доста зарядни за тях, а темповете с които се монтират нови растат бързо. Да не говорим, че тия които имат гаражи може да си зареждат електричките и у дома.

  11. 11 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#9] от "herbaltea":

    Ами тя работата е същата и с атомните електроцентрали: вземаме един уран отнякъде, а после връщаме боклука пак там. Никой не казва какво става ако няма да има откъде да го вземаме и (още по-лошо) къде да го връщаме.

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#9] от "herbaltea":
    Това потвърждава сентенцията, че най-хубавия автомобил е държавния - много бега, малко харчи!

  13. 13 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    Все пак предпочитам електромобилите.Една от причините за това е, че помня как се наричаше сместа от Н и О2. Не, не е "горящ газ", "ГЪРМЯЩ ГАЗ" е.Да си "спомним" (не, не съм чак толкова дърт) дирижабъла "Хинденбург", напълнен с водород- свърши (много) зле.
    —цитат от коментар 7 на balgariez

    И си гърми бая яко. Водорода е най-доброто гориво, но има провлем със съхранението и пренасянето му. Иначе добива му е екологически чист, от вода. Получаването на водород е и начин за съхраняване на енергия от разните въозобновими източници на енергия, но най-ефективното е от високотемперетурен ядрен реактор който директно разлага водата с температура, без фаза ток и тн.

  14. 14 Профил на Marin Pavlov
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#2] от "john_3volta":
    Учи се по химия, не по физика!

  15. 15 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#14] от "timtim":

    Имах предвид коефициента на полезно действие. А химията вкарва хората в заблуда че водородът се произвежда чрез електролиза на вода, което е възможно, но е много скъпо. Та затова на практика водородът се произвежда от метан.

  16. 16 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 691 Неутрално

    След като вчера по телевизията един българин обясни, че с негови колеги-инженери са разработили водороден автомобил и всяка година участват в някакво съревнование с други разработчици, на което тази година успели да изминат "цели" 96 км с 1 куб.метър компресиран водород, аз разбрах защо никой не залага на развитието на водородни автомобили.

  17. 17 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Вервайте че ще стане, тая идея е умряла още сега 2025 пак ще говорим, ако
    някой все още помни тия обещания, бъдещето е на тока !!!

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6741 Неутрално

    Ние сме по обещанията. Кой и как ще изгради, няма значение.

  19. 19 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Кое ще е повече в БГ-то, станциите или автомобилите на водород?

    roo
  20. 20 Профил на zakary
    zakary
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Идиотизъм е да добиваш водород от метан и след това да гориш водорода, когато можеш да гориш метана директо.
    —цитат от коментар 2 на john_3volta


    Разбира се, че можеш директно да гориш метана, но за това трябва да си пълен дебил.

  21. 21 Профил на psb
    psb
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#5] от "tie_interceptor":

    Shell.

  22. 22 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    След като няма нито една, това вероятно ще бъде добро постижение за България. Дано някой следи какво се говори и какво се прави.

  23. 23 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 479 Весело

    ма да не си дават толкова зор....то бива амбиции амбиции....10 леле...направо ще поведем инициативата за водородни станции в Европа....

  24. 24 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 251 Любопитно

    До коментар [#21] от "psb":

    Българското правителство обещава, че Shell ще изгради станции?!
    Или ще плати на двойна цена станциите и после ще си получи комисионните...

    Освен това Shell започнаха да инсталират зарядни станции за електромобили по бензиностанциите си...

  25. 25 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Всичко написано и проведено по темата, включително и този коментар, е безсмислено, заради тенденцията и характеристиките на електромобилите.

  26. 26 Профил на paranoiabla
    paranoiabla
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Водорода има МНОГО предимства пред електрическите коли: много по-бързо зареждане, много по-дълъг пробег, по-екологичен е и тн.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK