Вместо да санират сгради да изградят ЛОКАЛНИ водородни инсталации за отопление от възобновяеми източници и ще решат УСТОЙЧИВО няколко проблема едновременно. Ама то трябва и акъл а не камо кампанийно лапане.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Идиотизъм е да добиваш водород от метан и след това да гориш водорода, когато можеш да гориш метана директо. За този, който е научил нещо от училищната физика, това е очевидно. Очевидно е и за тези, които в момента са на метан - тях трудно ще ги накараш да си сменят колата с "водородна".
Кои да са тези ТЕ, които да ги изградят локалните водородни инсталации?! С чии средства? И за саниращите опазването на околната среда е последна грижа. Важното е да се "усвоят" парите на другите. Който иска локални инсталации да си направи проучванията и, ако реши, че има полза - да си ги изгради. Банките се чудят, на кого да си пробутат заемите, така че финансирането няма да е проблем...
Все пак предпочитам електромобилите. Една от причините за това е, че помня как се наричаше сместа от Н и О2. Не, не е "горящ газ", "ГЪРМЯЩ ГАЗ" е. Да си "спомним" (не, не съм чак толкова дърт) дирижабъла "Хинденбург", напълнен с водород- свърши (много) зле.
И на Вас не ви стига "санирането", ами сега и водородни инсталации?! Санирането поне е еднократен процес, а с водородните инсталации ще е същото като с топлофикациите...
Между другото вчера до тойотата и хюндая имаше експериментални колички на водород от ТУ-София и ТУ-Русе. Заговорих се с представителя на ТУ-София и той не успя да ми обясни как се произвежда водорода за колата им. Каза "ей от там го зареждаме, дават ни една бутилка пълна, като я свършим я връщаме и ни дават друга пълна" :)
Тая работа е умрела още в зародиш. Как ще накараш някой в близките 5-6 години да си купи водороден автомобил, като зарядните в цяла България до 2025 ще са само 10. А за тия 5-6 години електричките се очаква да дръпнат , дори и тук. Вече има доста зарядни за тях, а темповете с които се монтират нови растат бързо. Да не говорим, че тия които имат гаражи може да си зареждат електричките и у дома.
Ами тя работата е същата и с атомните електроцентрали: вземаме един уран отнякъде, а после връщаме боклука пак там. Никой не казва какво става ако няма да има откъде да го вземаме и (още по-лошо) къде да го връщаме.
Все пак предпочитам електромобилите.Една от причините за това е, че помня как се наричаше сместа от Н и О2. Не, не е "горящ газ", "ГЪРМЯЩ ГАЗ" е.Да си "спомним" (не, не съм чак толкова дърт) дирижабъла "Хинденбург", напълнен с водород- свърши (много) зле.
И си гърми бая яко. Водорода е най-доброто гориво, но има провлем със съхранението и пренасянето му. Иначе добива му е екологически чист, от вода. Получаването на водород е и начин за съхраняване на енергия от разните въозобновими източници на енергия, но най-ефективното е от високотемперетурен ядрен реактор който директно разлага водата с температура, без фаза ток и тн.
Имах предвид коефициента на полезно действие. А химията вкарва хората в заблуда че водородът се произвежда чрез електролиза на вода, което е възможно, но е много скъпо. Та затова на практика водородът се произвежда от метан.
След като вчера по телевизията един българин обясни, че с негови колеги-инженери са разработили водороден автомобил и всяка година участват в някакво съревнование с други разработчици, на което тази година успели да изминат "цели" 96 км с 1 куб.метър компресиран водород, аз разбрах защо никой не залага на развитието на водородни автомобили.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3992 НеутралноВместо да санират сгради да изградят ЛОКАЛНИ водородни инсталации за отопление от възобновяеми източници и ще решат УСТОЙЧИВО няколко проблема едновременно.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ама то трябва и акъл а не камо кампанийно лапане.
john trivolta
Рейтинг: 735 НеутралноИдиотизъм е да добиваш водород от метан и след това да гориш водорода, когато можеш да гориш метана директо. За този, който е научил нещо от училищната физика, това е очевидно. Очевидно е и за тези, които в момента са на метан - тях трудно ще ги накараш да си сменят колата с "водородна".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3992 НеутралноДо коментар [#2] от "john_3volta":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Няма нито логика нито необходимост. Водородната клетка дори е с по-малка автономност на автомобила и доста висока цена на този етап.
so
Рейтинг: 363 ВеселоДо 2025г очаквам и устойчив, дългосрочен и солиден поток от дизелови кошници в посока от западна Европа към Горубляне :)
tie_interceptor
Рейтинг: 251 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кои да са тези ТЕ, които да ги изградят локалните водородни инсталации?!
С чии средства?
И за саниращите опазването на околната среда е последна грижа. Важното е да се "усвоят" парите на другите.
Който иска локални инсталации да си направи проучванията и, ако реши, че има полза - да си ги изгради. Банките се чудят, на кого да си пробутат заемите, така че финансирането няма да е проблем...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3992 НеутралноДо коментар [#5] от "tie_interceptor":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Санирането кой го направи и с чии пари би ли ни осветлил многоуважаеми ??!!?
balgariez
Рейтинг: 269 НеутралноВсе пак предпочитам електромобилите.
Една от причините за това е, че помня как се наричаше сместа от Н и О2. Не, не е "горящ газ", "ГЪРМЯЩ ГАЗ" е.
Да си "спомним" (не, не съм чак толкова дърт) дирижабъла "Хинденбург", напълнен с водород- свърши (много) зле.
tie_interceptor
Рейтинг: 251 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
И на Вас не ви стига "санирането", ами сега и водородни инсталации?!
Санирането поне е еднократен процес, а с водородните инсталации ще е същото като с топлофикациите...
herbaltea
Рейтинг: 632 НеутралноДо коментар [#2] от "john_3volta":
Между другото вчера до тойотата и хюндая имаше експериментални колички на водород от ТУ-София и ТУ-Русе. Заговорих се с представителя на ТУ-София и той не успя да ми обясни как се произвежда водорода за колата им. Каза "ей от там го зареждаме, дават ни една бутилка пълна, като я свършим я връщаме и ни дават друга пълна" :)
Бо По
Рейтинг: 619 НеутралноТая работа е умрела още в зародиш. Как ще накараш някой в близките 5-6 години да си купи водороден автомобил, като зарядните в цяла България до 2025 ще са само 10. А за тия 5-6 години електричките се очаква да дръпнат , дори и тук. Вече има доста зарядни за тях, а темповете с които се монтират нови растат бързо. Да не говорим, че тия които имат гаражи може да си зареждат електричките и у дома.
john trivolta
Рейтинг: 735 НеутралноДо коментар [#9] от "herbaltea":
Ами тя работата е същата и с атомните електроцентрали: вземаме един уран отнякъде, а после връщаме боклука пак там. Никой не казва какво става ако няма да има откъде да го вземаме и (още по-лошо) къде да го връщаме.
telqk
Рейтинг: 839 НеутралноДо коментар [#9] от "herbaltea":
Това потвърждава сентенцията, че най-хубавия автомобил е държавния - много бега, малко харчи!
.
Рейтинг: 1701 НеутралноИ си гърми бая яко. Водорода е най-доброто гориво, но има провлем със съхранението и пренасянето му. Иначе добива му е екологически чист, от вода. Получаването на водород е и начин за съхраняване на енергия от разните въозобновими източници на енергия, но най-ефективното е от високотемперетурен ядрен реактор който директно разлага водата с температура, без фаза ток и тн.
Marin Pavlov
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#2] от "john_3volta":
Учи се по химия, не по физика!
john trivolta
Рейтинг: 735 НеутралноДо коментар [#14] от "timtim":
Имах предвид коефициента на полезно действие. А химията вкарва хората в заблуда че водородът се произвежда чрез електролиза на вода, което е възможно, но е много скъпо. Та затова на практика водородът се произвежда от метан.
Smoke
Рейтинг: 691 НеутралноСлед като вчера по телевизията един българин обясни, че с негови колеги-инженери са разработили водороден автомобил и всяка година участват в някакво съревнование с други разработчици, на което тази година успели да изминат "цели" 96 км с 1 куб.метър компресиран водород, аз разбрах защо никой не залага на развитието на водородни автомобили.
valtoro
Рейтинг: 885 НеутралноВервайте че ще стане, тая идея е умряла още сега 2025 пак ще говорим, ако
някой все още помни тия обещания, бъдещето е на тока !!!
Роси
Рейтинг: 6741 НеутралноНие сме по обещанията. Кой и как ще изгради, няма значение.
babyroo
Рейтинг: 269 НеутралноКое ще е повече в БГ-то, станциите или автомобилите на водород?
roozakary
Рейтинг: 500 НеутралноРазбира се, че можеш директно да гориш метана, но за това трябва да си пълен дебил.
psb
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#5] от "tie_interceptor":
Shell.
citoyen
Рейтинг: 1367 НеутралноСлед като няма нито една, това вероятно ще бъде добро постижение за България. Дано някой следи какво се говори и какво се прави.
nemisemisli
Рейтинг: 479 Веселома да не си дават толкова зор....то бива амбиции амбиции....10 леле...направо ще поведем инициативата за водородни станции в Европа....
tie_interceptor
Рейтинг: 251 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "psb":
Българското правителство обещава, че Shell ще изгради станции?!
Или ще плати на двойна цена станциите и после ще си получи комисионните...
Освен това Shell започнаха да инсталират зарядни станции за електромобили по бензиностанциите си...
mort
Рейтинг: 352 НеутралноВсичко написано и проведено по темата, включително и този коментар, е безсмислено, заради тенденцията и характеристиките на електромобилите.
paranoiabla
Рейтинг: 322 НеутралноВодорода има МНОГО предимства пред електрическите коли: много по-бързо зареждане, много по-дълъг пробег, по-екологичен е и тн.