
© Reuters
Тесла" демонстрира нагледно предимствата на свързаните автомобили, като без да повика нито една кола в сервиза, намали спирачния път на всичките продадени Модел 3. Това е станало след "актуализация по въздуха" на софтуера, който управлява антиблокиращата система, съобщи сайтът на американската потребителска организация "Консюмър рипортс". Обичайно, при подобни проблеми всички коли се викат в сервиза и се оправят една по една.
От "Тесла" взели мерки седмица след като в тест на организацията било констатирано, че Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра. Това било по-лош резултат дори от пикапа "Форд" F-150.
След актуализацията на софтуера колите от Модел 3 се нуждаели вече от малко над 40 метра, за да спрат. Директорът на звеното за тестове на "Консюмър рипортс" Джейк Фишър посочва, че от 19 години е на тази позиция, като звеното е проверило над 1000 автомобила, но до момента не е виждал подобряването на представянето на една кола от дистанция.
И още недостатъци в Модел 3
Фишър обаче уточнява, че спирачките далеч не са единственият проблем на Модел 3. Като недостатъци той посочва още твърде силният звук от вятъра при движение, твърдата возия и некомфортните задни седалки. Шефът на "Тесла" Илън Мъск вече бил поел ангажимент в хода на производството тези проблеми да се отстранят. © Reuters
От потребителската организация критикуват и предизвикващата гордост в "Тесла" възможност всички настройки по колата да се правят през голям екран в средата на арматурното табло. Мнението на "Консюмър рипортс" е, че това решение води до опасно разсейване по време на шофиране. В отговор Мъск обещал да се помисли за нова организация на менютата и подменютата, за да станат по-лесни за ориентиране и ползване.
Kaspar
Рейтинг: 701 ЛюбопитноТва значи ли, че могат и да блокират спирачките от дистанция?
"I put a dollar in a change machine - nothing changed." George CarlinАдвокат на дявола
Рейтинг: 263 Разстроено"От "Тесла" взели мерки седмица след като в тест на организацията било констатирано, че Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра. Това било по-лош резултат дори от пикапа "Форд" F-150."
The Tenth ManЯвно клиентите на този автомобил са особен род мазохисти:)
Тесла с какво се занимават разработвайки автомобилите си?
Че ако в процеса на експлоатация разбират какъв е спирачния им път, майко мила...
Адвокат на дявола
Рейтинг: 263 ВеселоДо коментар [#1] от "Kaspar":
The Tenth ManПознай от три пъти...:)
Мъск да се грижи за служителите си, че един недоволен в Туитър изтри профила на Тръмп...
В Тесла някой недоволен да не смени основните параметри на някой модел...
Веселин Дечев
Рейтинг: 2060 ВеселоПълна пародия!
В Русия съм! В Русия съм!daskal1
Рейтинг: 4335 НеутралноДо коментар [#3] от "Адвокат на дявола":
Досега предизвиканата катастрофа с "хакване" на компютъра на колата го имаше във филмите, сега става опасна реалност за масови проблеми в движението при пробив в системата на "Тесла". Със сигурност не само домашните хакери в САЩ, но и военните такива на няколко страни се интересуват от възможностите за подобни инциденти.
phuncky
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#2] от "Адвокат на дявола":
Късата памет е най-големият враг на българите.Сякаш са първите, които правят подобрение на автомобил, след като е пуснат в употреба.
До коментар [#4] от "Веселин Дечев":
Кое по-точно, да не трябва да ходиш в сервиз, за да направят подобрение по колата ти ли?
До коментар [#3] от "Адвокат на дявола":
Невъзможно, процесът на контрол при изработката на софтуер от този ранг, нивата на отговорност и разделението на задачи, не позволяват подобни неща да се случват. Все едно инженер на Рено да реши, че ще саботира компанията с лоши спирачки ш това да остане незабелязано.
Адвокат на дявола
Рейтинг: 263 НеутралноДо коментар [#5] от "daskal1":
The Tenth ManШегуваме се ние, но в действителност въпросът е доста сериозен и не става дума само за Тесла...
nemisemisli
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#1] от "Kaspar":
Това беше и моят въпрос - и отговора със сигурност е "ДА"....:)
Това ни чака със "свързаните" автомобили.
sokratus
Рейтинг: 381 ВеселоНарича се Upgrade на софтуера! И не се прави когато колата е в движение!
;)
tucker case
Рейтинг: 968 Веселоплюйте, плюйте... че гроздето ногу киселко иде :)
Now what's a few miles between the beauty and the beast...п.с. а на сокар мам организацийката кансюмар рипорц ако ѝ слушаш мейнстрийм адвайзовете по критерии от 90-те мое бая кул продукти да пропущиш...
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 288 ВеселоЕхх!..
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?В доброто старо време такива неща се тестваха преди SOP. :-))
А иначе : възможността за рефлашване на критични системи от разстояние изглежда супер само за хора с прекалена самоувереност в мрежовата сигурност.
442
Рейтинг: 1416 НеутралноА това означава ли, че утре нЕкой хакер може да остави всички тЕсли без спирачки ???
stonedridah1
Рейтинг: 516 Неутралноза Тесла ще се говори докато Фолксваген решат и за 2 месеца изкарат 10 изцяло електрически модела от всички класове с батерии от следващо поколение на половин цена от теслите.
Ти за мен си Мики Маус!и ади чао
Адвокат на дявола
Рейтинг: 263 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "phuncky":
The Tenth Man""Невъзможно, процесът на контрол при изработката на софтуер от този ранг, нивата на отговорност и разделението на задачи, не позволяват подобни неща да се случват. Все едно инженер на Рено да реши, че ще саботира компанията с лоши спирачки ш това да остане незабелязано."
Сега, хайде са пишем като големи хора, става ли?
Не е НЕВЪЗМОЖНО, ако бяхте прочели статията и я бяхте осмислислили, щахте да сте наясно, че точно това са направили, така че Е възможно.
Сега прав сте, че подобна възможност предполага съответните процедури, но...
Но има достатъчно случай, които най-малкото следва да ни правят леко мнителни...
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 288 ВеселоХммм,...
Точно пък WV преди половин-една година бяха представили електромобил.
Толкова концептуален, че комерсиалния модел щеше да е на пазара след 10 години.
10 години ?!?!?
По-добре да не се бяха обаждали ...
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
daskal1
Рейтинг: 4335 НеутралноДо коментар [#7] от "Адвокат на дявола":
Разбира се, цялата енергийна система на североизтока на САЩ е в опасност от терористични хакерски атаки съгласно едно доста обширно проучване след "блякаута". Слава богу ракетните системи са "air gap"-нати, сиреч нямат връзка с Интернет и други външни системи, плюс това поне доскоро бяха на Windows 3.1 и флопи дискове.
Адвокат на дявола
Рейтинг: 263 НеутралноДо коментар [#16] от "daskal1":
The Tenth Man+++
Realist
Рейтинг: 2978 ВеселоПодобрен е алгоритъма управляващ спирачките на ABS системата. Нещо, което в САЩ има задължително инсталирано на всяка кола произведена след 2010-та. На новите автомобили почти на всеки производител това ще бъде фикснато със софтуерен ъпдейт през интернет. На останалите, със софтуерен ъпдейт в сервиза. Иначе, ето реакцията на Илон Мъск:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.https://twitter.com/elonmusk/status/1001865846338215936
Braking & UI upgrades apply to all Model 3s. Improved windshield for aero noise & suspension for ride comfort are major ops. Unless you’re really bothered by them, don’t replace. Best way to improve ride is drop tire pressure to ~39 psi. 45 psi is best range, but lower comfort.
https://twitter.com/elonmusk/status/1001870372403167232
All items below will go to all Model 3s within next few months with V8.2 software. To report a bug or ask for a feature, press voice button, say “bug report” followed by issue description.
chevyvolt
Рейтинг: 1135 НеутралноНе спорете с троловете. Те са на руска хранилка и винаги са мразели Илон Мъск - и заради Тесла (по-малко търсене на петрол) и СпейсЕкс заради разбиването на руския монопол за МКС.
Даже Илон наскоро реши да кръсти новият си сайт, показващ долнопробна журналистика - "Правда". Поради липсата на свободен такъв домейн ще е "Правдух.ком"
le_bigmac
Рейтинг: 534 НеутралноПредпочитам да знам,че си купувам кола с надеждни спирачки. Показната акция с дистанционният ремонт можеха да си я спестят и да я свършат тихо, без да се издават,че са лоши производители.
bobyb
Рейтинг: 1039 НеутралноКакъв монопол, комерсиалния бизнес на Роскосмос е унищожен от свети Елън. На ред е петролногазовия бизнес на проссия.
dnevnikar
Рейтинг: 3654 Неутралносеки 4ти км
Тесла вървял против обичаи и затова обичайни не го харесвали...
Това сега нема да се хареса на никой диктатор.
Обичая е: диктаторът лично диктува "конско" на провинилите се.
"Тесла" демонстрира нагледно предимствата на свързаните автомобили, като без да повика нито една кола в сервиза, намали спирачния път на всичките продадени Модел 3. Това е станало след "актуализация по въздуха" на софтуера, който управлява антиблокиращата система, съобщи сайтът на американската потребителска организация "Консюмър рипортс".
Обичайно, при подобни проблеми всички коли се викат в сервиза и се оправят една по една."
charlesdegaulle
Рейтинг: 1446 ВеселоДо коментар [#6] от "phuncky":
+++! При това, електричките спират технологично по съвсем различен начин. Първо се включват генераторите и едва след това истинските спирачки. Как се оптимизира процеса, знаят само технолозите, но явно софтуерно може да се регулира.
А останалите оплаквания са лигаво изискване на разглезен човек...
charlesdegaulle
Рейтинг: 1446 ВеселоДо коментар [#6] от "phuncky":
+++! При това, електричките спират технологично по съвсем различен начин. Първо се включват генераторите и едва след това истинските спирачки. Как се оптимизира процеса, знаят само технолозите, но явно софтуерно може да се регулира.
А останалите оплаквания са лигаво изискване на разглезен човек...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3664 Неутрално"А останалите оплаквания са лигаво изискване на разглезен човек..."
Еретик============
Да, ако колата е евтина. Ако плащаш сериозно, имаш право на претенции.
Манчо
Рейтинг: 2014 НеутралноОт "Тесла" взели мерки седмица след като в тест на организацията било констатирано, че Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра.
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!*************************************************8
ТМ 3 скоро ще навърши годинка, откакто е в производство и чак сега компанията установява, че спирачната му система е на ниво "таралясник"? Колко професионално конструиран модел, колко сериозен подход на компанията!
Манчо
Рейтинг: 2014 НеутралноМодел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра.
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!**********************************************
Да видим за колко спира един френски таралясник. От 100 / а не от 96,56/ до нула:
Меган - между 35, 5 и 37 м.
Клио - 36-37 м.
Я да видим евтинко Фиатче:
Панда/Пунто - около 40;
Я да видим нещо "по-така" , тежичко и бързичко:
БМВ 730 - 37.....
Абе, излиза, че Тесла си е една много хубава кола и това си е, цели 42-43 метра от 100 до нула/ след впечатляващия ъпдейт/ , още малко и ще стигне Фиат по този показател / всъщност - вече бие десетгодишните фиати на Горубляне!/ !
;)
Realist
Рейтинг: 2978 ВеселоДо коментар [#27] от "Манчо":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Споко Мунчо, с ъпдейта вече спира за 37 метра, толкова колкото Рено Меган и Клио и по- малко Фиатче Панда и Пунто. И това е спиране без да ти блокират гумите. Американският Консюмър Рипорт вече препоръчва Модел 3 на клиентите си.
Realist
Рейтинг: 2978 НеутралноСтава въпрос за алгоритъма за калибриране на спирачките на ABS системата. Тесла е тествала колата на свой полигон и разликата с теста на Косюмър Рипорт е 7 метра. Затова не са го хванали.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.geordgeo
Рейтинг: 1355 ВеселоБе нека се метна на една Тесла, па ако ще да спира и с 50 метра спирачен път от 100 до 0... То щото тва е най-важното (все едно е казано, че няма изобщо спирачки), за което се хванаха тези, които плюят (и които съм сигурен, че биха яхнали с кеф Тесла-та) , щото на другите бараки по пътищата спирането им е много добро, нали? Евалата на Мъск, че действа въпреки всички и всичко, и не се предава. Знам, че всичко ще е наред с колите му, пожелавам му успех!
Манчо
Рейтинг: 2014 ВеселоХммммм, сттранен случай на активно халюциниране у един заявен Реалист:
***
След актуализацията на софтуера колите от Модел 3 се нуждаели вече от малко над 40 метра,
***
Понеже е налице реална неспособност за четене с разбиране, нека поясня, че ако след ъпдейта Тесла спира от 96,56 до нула за "малко" над 40 м, то за да спре от точно 100 ще са й необходими поне 43 метра...
Както вече казах, с това постижение уникалната кола вече слага в малкия си джоб десетгодишен Фиат " в отлично състояние" от Горубляне. До ново Пунто или Панда, обаче, не може и да се докопа, а постиженията на Рено са просто умопомрачително далече...
И те така, с реализма ;)
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2140 НеутралноГледам българският арпаджик се е възбудил сериозно като че ли утре ще купува Тесла. Хакери щели да им спрат спирачките, таралясници били защото не спирали като БМВ .. Няма кой да им обясни че този тест е само за Emergency Stop - или паническо спиране, при което се задейства АБС. Първото спиране е в нормите, последващите са по 43 до 46 метра. В нормални условия 99% от времето се спира с регенерация. Колко пъри се налага д спреш панически и после пак да спреш панически в рамките на секунди и после пак и пак. За тежка кола с батерии това е особено трудно. Това са последните 1-2% които се използват рядко но ... Мунчо и Ганьо не прощават такива пропуски. Убеден съм че никой от горните кокорковци няма да си купи Тесла в следващите ..... десетина години.
Народопсихология, приятелю! Ако им провериш работата на тези умници сигурно ще се хванеш за главата но когато е да се критикува работата на някой друг .... мила, мамо, стой та гледай. California Über Alles
sandman
Рейтинг: 997 Неутрално"Като недостатъци той посочва още твърде силният звук от вятъра при движение, твърдата возия и некомфортните задни седалки."
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.С това тегло на автомобила,твърдата возия е гарантирана,ако няма активно окачване,хидравлични или пневматично.Това окачване,също ще допринесе за увеличаване теглото и т.н.Освен това е и скъпо.Самата кола не е много евтина.цената и е съпоставима с автомобил от висок клас.Естествено помагат данъчните облекчения,че да не влезе ценово при Мерцедес и БМВ високия клас плъг ин хибриди.За сравнения в качеството,мисля няма нуджа да се говори.Очаква се модел3 да се появи с два мотора,преден/заден мост и активно пневматично окачване.Това определено ще подобри пътното и поведение.
Все пак са нови и се справят.Не е за неуважение.
Манчо
Рейтинг: 2014 НеутралноПак сте поглеждали в огледалото?
Какъв кураж......почитания, интелектуалецо...... ;)
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 922 НеутралноНад 40 метра-това си е резил.Всички съвременни коли спират под 40 и отиват до 35 метра.Това да две три дължини на колата-единия ще спр е другия ще се удари в него.