"Тесла" направи "ремонт" от дистанция на спирачките на всички Модел 3

"Тесла" направи "ремонт" от дистанция на спирачките на всички Модел 3

© Reuters



Тесла" демонстрира нагледно предимствата на свързаните автомобили, като без да повика нито една кола в сервиза, намали спирачния път на всичките продадени Модел 3. Това е станало след "актуализация по въздуха" на софтуера, който управлява антиблокиращата система, съобщи сайтът на американската потребителска организация "Консюмър рипортс". Обичайно, при подобни проблеми всички коли се викат в сервиза и се оправят една по една.


От "Тесла" взели мерки седмица след като в тест на организацията било констатирано, че Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра. Това било по-лош резултат дори от пикапа "Форд" F-150.


След актуализацията на софтуера колите от Модел 3 се нуждаели вече от малко над 40 метра, за да спрат. Директорът на звеното за тестове на "Консюмър рипортс" Джейк Фишър посочва, че от 19 години е на тази позиция, като звеното е проверило над 1000 автомобила, но до момента не е виждал подобряването на представянето на една кола от дистанция.


И още недостатъци в Модел 3


Фишър обаче уточнява, че спирачките далеч не са единственият проблем на Модел 3. Като недостатъци той посочва още твърде силният звук от вятъра при движение, твърдата возия и некомфортните задни седалки. Шефът на "Тесла" Илън Мъск вече бил поел ангажимент в хода на производството тези проблеми да се отстранят.

"Тесла" направи "ремонт" от дистанция на спирачките на всички Модел 3

© Reuters


От потребителската организация критикуват и предизвикващата гордост в "Тесла" възможност всички настройки по колата да се правят през голям екран в средата на арматурното табло. Мнението на "Консюмър рипортс" е, че това решение води до опасно разсейване по време на шофиране. В отговор Мъск обещал да се помисли за нова организация на менютата и подменютата, за да станат по-лесни за ориентиране и ползване.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 701 Любопитно

    Тва значи ли, че могат и да блокират спирачките от дистанция?

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  2. 2 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 263 Разстроено

    "От "Тесла" взели мерки седмица след като в тест на организацията било констатирано, че Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра. Това било по-лош резултат дори от пикапа "Форд" F-150."

    Явно клиентите на този автомобил са особен род мазохисти:)

    Тесла с какво се занимават разработвайки автомобилите си?
    Че ако в процеса на експлоатация разбират какъв е спирачния им път, майко мила...

    The Tenth Man
  3. 3 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 263 Весело

    До коментар [#1] от "Kaspar":

    Познай от три пъти...:)

    Мъск да се грижи за служителите си, че един недоволен в Туитър изтри профила на Тръмп...
    В Тесла някой недоволен да не смени основните параметри на някой модел...

    The Tenth Man
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2060 Весело

    Пълна пародия!

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4335 Неутрално

    До коментар [#3] от "Адвокат на дявола":

    Досега предизвиканата катастрофа с "хакване" на компютъра на колата го имаше във филмите, сега става опасна реалност за масови проблеми в движението при пробив в системата на "Тесла". Със сигурност не само домашните хакери в САЩ, но и военните такива на няколко страни се интересуват от възможностите за подобни инциденти.

  6. 6 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#2] от "Адвокат на дявола":

    Сякаш са първите, които правят подобрение на автомобил, след като е пуснат в употреба.


    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    Кое по-точно, да не трябва да ходиш в сервиз, за да направят подобрение по колата ти ли?


    До коментар [#3] от "Адвокат на дявола":

    Невъзможно, процесът на контрол при изработката на софтуер от този ранг, нивата на отговорност и разделението на задачи, не позволяват подобни неща да се случват. Все едно инженер на Рено да реши, че ще саботира компанията с лоши спирачки ш това да остане незабелязано.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  7. 7 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#5] от "daskal1":

    Шегуваме се ние, но в действителност въпросът е доста сериозен и не става дума само за Тесла...

    The Tenth Man
  8. 8 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "Kaspar":

    Това беше и моят въпрос - и отговора със сигурност е "ДА"....:)
    Това ни чака със "свързаните" автомобили.

  9. 9 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 381 Весело

    Нарича се Upgrade на софтуера! И не се прави когато колата е в движение!
    ;)

  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 968 Весело

    плюйте, плюйте... че гроздето ногу киселко иде :)

    п.с. а на сокар мам организацийката кансюмар рипорц ако ѝ слушаш мейнстрийм адвайзовете по критерии от 90-те мое бая кул продукти да пропущиш...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 288 Весело

    Ехх!..
    В доброто старо време такива неща се тестваха преди SOP. :-))

    А иначе : възможността за рефлашване на критични системи от разстояние изглежда супер само за хора с прекалена самоувереност в мрежовата сигурност.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    А това означава ли, че утре нЕкой хакер може да остави всички тЕсли без спирачки ???

  13. 13 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 516 Неутрално

    за Тесла ще се говори докато Фолксваген решат и за 2 месеца изкарат 10 изцяло електрически модела от всички класове с батерии от следващо поколение на половин цена от теслите.

    и ади чао

    Ти за мен си Мики Маус!
  14. 14 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 263 Любопитно

    До коментар [#6] от "phuncky":

    ""Невъзможно, процесът на контрол при изработката на софтуер от този ранг, нивата на отговорност и разделението на задачи, не позволяват подобни неща да се случват. Все едно инженер на Рено да реши, че ще саботира компанията с лоши спирачки ш това да остане незабелязано."

    Сега, хайде са пишем като големи хора, става ли?

    Не е НЕВЪЗМОЖНО, ако бяхте прочели статията и я бяхте осмислислили, щахте да сте наясно, че точно това са направили, така че Е възможно.
    Сега прав сте, че подобна възможност предполага съответните процедури, но...

    Но има достатъчно случай, които най-малкото следва да ни правят леко мнителни...

    The Tenth Man
  15. 15 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 288 Весело

    ... докато Фолксваген решат и за 2 месеца изкарат 10 изцяло електрически модела от всички класове с батерии от следващо поколение на половин цена от теслите...
    —цитат от коментар 13 на stonedridah1

    Хммм,...
    Точно пък WV преди половин-една година бяха представили електромобил.
    Толкова концептуален, че комерсиалния модел щеше да е на пазара след 10 години.
    10 години ?!?!?
    По-добре да не се бяха обаждали ...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  16. 16 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4335 Неутрално

    До коментар [#7] от "Адвокат на дявола":

    Разбира се, цялата енергийна система на североизтока на САЩ е в опасност от терористични хакерски атаки съгласно едно доста обширно проучване след "блякаута". Слава богу ракетните системи са "air gap"-нати, сиреч нямат връзка с Интернет и други външни системи, плюс това поне доскоро бяха на Windows 3.1 и флопи дискове.

  17. 17 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#16] от "daskal1":

    +++

    The Tenth Man
  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2978 Весело

    Подобрен е алгоритъма управляващ спирачките на ABS системата. Нещо, което в САЩ има задължително инсталирано на всяка кола произведена след 2010-та. На новите автомобили почти на всеки производител това ще бъде фикснато със софтуерен ъпдейт през интернет. На останалите, със софтуерен ъпдейт в сервиза. Иначе, ето реакцията на Илон Мъск:

    https://twitter.com/elonmusk/status/1001865846338215936

    Braking & UI upgrades apply to all Model 3s. Improved windshield for aero noise & suspension for ride comfort are major ops. Unless you’re really bothered by them, don’t replace. Best way to improve ride is drop tire pressure to ~39 psi. 45 psi is best range, but lower comfort.

    https://twitter.com/elonmusk/status/1001870372403167232

    All items below will go to all Model 3s within next few months with V8.2 software. To report a bug or ask for a feature, press voice button, say “bug report” followed by issue description.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Не спорете с троловете. Те са на руска хранилка и винаги са мразели Илон Мъск - и заради Тесла (по-малко търсене на петрол) и СпейсЕкс заради разбиването на руския монопол за МКС.

    Даже Илон наскоро реши да кръсти новият си сайт, показващ долнопробна журналистика - "Правда". Поради липсата на свободен такъв домейн ще е "Правдух.ком"

  20. 20 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Предпочитам да знам,че си купувам кола с надеждни спирачки. Показната акция с дистанционният ремонт можеха да си я спестят и да я свършат тихо, без да се издават,че са лоши производители.

  21. 21 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Не спорете с троловете. Те са на руска хранилка и винаги са мразели Илон Мъск - и заради Тесла (по-малко търсене на петрол) и СпейсЕкс заради разбиването на руския монопол за МКС.Даже Илон наскоро реши да кръсти новият си сайт, показващ долнопробна журналистика - "Правда". Поради липсата на свободен такъв домейн ще е "Правдух.ком"
    —цитат от коментар 19 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    Какъв монопол, комерсиалния бизнес на Роскосмос е унищожен от свети Елън. На ред е петролногазовия бизнес на проссия.

  22. 22 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    секи 4ти км

    Тесла вървял против обичаи и затова обичайни не го харесвали...
    Това сега нема да се хареса на никой диктатор.

    Обичая е: диктаторът лично диктува "конско" на провинилите се.

    "Тесла" демонстрира нагледно предимствата на свързаните автомобили, като без да повика нито една кола в сервиза, намали спирачния път на всичките продадени Модел 3. Това е станало след "актуализация по въздуха" на софтуера, който управлява антиблокиращата система, съобщи сайтът на американската потребителска организация "Консюмър рипортс".

    Обичайно, при подобни проблеми всички коли се викат в сервиза и се оправят една по една."

  23. 23 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1446 Весело

    До коментар [#6] от "phuncky":

    +++! При това, електричките спират технологично по съвсем различен начин. Първо се включват генераторите и едва след това истинските спирачки. Как се оптимизира процеса, знаят само технолозите, но явно софтуерно може да се регулира.
    А останалите оплаквания са лигаво изискване на разглезен човек...

  24. 24 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1446 Весело

    До коментар [#6] от "phuncky":

    +++! При това, електричките спират технологично по съвсем различен начин. Първо се включват генераторите и едва след това истинските спирачки. Как се оптимизира процеса, знаят само технолозите, но явно софтуерно може да се регулира.
    А останалите оплаквания са лигаво изискване на разглезен човек...

  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    "А останалите оплаквания са лигаво изискване на разглезен човек..."
    ============
    Да, ако колата е евтина. Ако плащаш сериозно, имаш право на претенции.

    Еретик
  26. 26 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    От "Тесла" взели мерки седмица след като в тест на организацията било констатирано, че Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра.
    *************************************************8

    ТМ 3 скоро ще навърши годинка, откакто е в производство и чак сега компанията установява, че спирачната му система е на ниво "таралясник"? Колко професионално конструиран модел, колко сериозен подход на компанията!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  27. 27 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Модел 3 спира от 60 мили в час (96.56 км/ч) до покой за недопустимите 46.33 метра.
    **********************************************

    Да видим за колко спира един френски таралясник. От 100 / а не от 96,56/ до нула:

    Меган - между 35, 5 и 37 м.

    Клио - 36-37 м.

    Я да видим евтинко Фиатче:

    Панда/Пунто - около 40;

    Я да видим нещо "по-така" , тежичко и бързичко:

    БМВ 730 - 37.....
    Абе, излиза, че Тесла си е една много хубава кола и това си е, цели 42-43 метра от 100 до нула/ след впечатляващия ъпдейт/ , още малко и ще стигне Фиат по този показател / всъщност - вече бие десетгодишните фиати на Горубляне!/ !
    ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2978 Весело

    До коментар [#27] от "Манчо":

    Споко Мунчо, с ъпдейта вече спира за 37 метра, толкова колкото Рено Меган и Клио и по- малко Фиатче Панда и Пунто. И това е спиране без да ти блокират гумите. Американският Консюмър Рипорт вече препоръчва Модел 3 на клиентите си.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    Става въпрос за алгоритъма за калибриране на спирачките на ABS системата. Тесла е тествала колата на свой полигон и разликата с теста на Косюмър Рипорт е 7 метра. Затова не са го хванали.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1355 Весело

    Бе нека се метна на една Тесла, па ако ще да спира и с 50 метра спирачен път от 100 до 0... То щото тва е най-важното (все едно е казано, че няма изобщо спирачки), за което се хванаха тези, които плюят (и които съм сигурен, че биха яхнали с кеф Тесла-та) , щото на другите бараки по пътищата спирането им е много добро, нали? Евалата на Мъск, че действа въпреки всички и всичко, и не се предава. Знам, че всичко ще е наред с колите му, пожелавам му успех!

  31. 31 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2014 Весело

    До коментар [#27] от "Манчо":Споко Мунчо, с ъпдейта вече спира за 37 метра, толкова колкото Рено Меган и Клио и по- малко Фиатче Панда и Пунто. И това е спиране без да ти блокират гумите. Американският Консюмър Рипорт вече препоръчва Модел 3 на клиентите си.
    —цитат от коментар 28 на Realist


    Хммммм, сттранен случай на активно халюциниране у един заявен Реалист:

    ***
    След актуализацията на софтуера колите от Модел 3 се нуждаели вече от малко над 40 метра,
    ***

    Понеже е налице реална неспособност за четене с разбиране, нека поясня, че ако след ъпдейта Тесла спира от 96,56 до нула за "малко" над 40 м, то за да спре от точно 100 ще са й необходими поне 43 метра...
    Както вече казах, с това постижение уникалната кола вече слага в малкия си джоб десетгодишен Фиат " в отлично състояние" от Горубляне. До ново Пунто или Панда, обаче, не може и да се докопа, а постиженията на Рено са просто умопомрачително далече...
    И те така, с реализма ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#27] от "Манчо":Споко Мунчо, с ъпдейта вече спира за 37 метра, толкова колкото Рено Меган и Клио и по- малко Фиатче Панда и Пунто. И това е спиране без да ти блокират гумите. Американският Консюмър Рипорт вече препоръчва Модел 3 на клиентите си.
    —цитат от коментар 28 на Realist


    Гледам българският арпаджик се е възбудил сериозно като че ли утре ще купува Тесла. Хакери щели да им спрат спирачките, таралясници били защото не спирали като БМВ .. Няма кой да им обясни че този тест е само за Emergency Stop - или паническо спиране, при което се задейства АБС. Първото спиране е в нормите, последващите са по 43 до 46 метра. В нормални условия 99% от времето се спира с регенерация. Колко пъри се налага д спреш панически и после пак да спреш панически в рамките на секунди и после пак и пак. За тежка кола с батерии това е особено трудно. Това са последните 1-2% които се използват рядко но ... Мунчо и Ганьо не прощават такива пропуски. Убеден съм че никой от горните кокорковци няма да си купи Тесла в следващите ..... десетина години.
    Народопсихология, приятелю! Ако им провериш работата на тези умници сигурно ще се хванеш за главата но когато е да се критикува работата на някой друг .... мила, мамо, стой та гледай.

    California Über Alles
  33. 33 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 997 Неутрално

    "Като недостатъци той посочва още твърде силният звук от вятъра при движение, твърдата возия и некомфортните задни седалки."
    С това тегло на автомобила,твърдата возия е гарантирана,ако няма активно окачване,хидравлични или пневматично.Това окачване,също ще допринесе за увеличаване теглото и т.н.Освен това е и скъпо.Самата кола не е много евтина.цената и е съпоставима с автомобил от висок клас.Естествено помагат данъчните облекчения,че да не влезе ценово при Мерцедес и БМВ високия клас плъг ин хибриди.За сравнения в качеството,мисля няма нуджа да се говори.Очаква се модел3 да се появи с два мотора,преден/заден мост и активно пневматично окачване.Това определено ще подобри пътното и поведение.
    Все пак са нови и се справят.Не е за неуважение.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  34. 34 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Гледам българският арпаджик
    —цитат от коментар 32 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Пак сте поглеждали в огледалото?
    Какъв кураж......почитания, интелектуалецо...... ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  35. 35 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Над 40 метра-това си е резил.Всички съвременни коли спират под 40 и отиват до 35 метра.Това да две три дължини на колата-единия ще спр е другия ще се удари в него.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK