1/21
Фоторазказ: Подобреният електрически бестселър
Макар и лансиран през 2010 година най-продаваният електромобил в света – "Нисан Лийф" до скоро не присъстваше на българския пазар. Въпреки това, той не беше непознат.
Моделът вече е на българския пазар, като идва направо във второто си поколение, в което има повече от 100 поискани от клиентите подобрения. В сравнение с предшественика, новият модел е с три сантиметра по-дълъг (4.48 метра), което позволява в салона да е по-просторно
Нинов
Рейтинг: 2288 Неутралносн. 14
"Батерията на новия "Нисан Лийф" е с капацитет 40 киловата, като измерено..."
______
не "киловата" , а "киловатчаса" е правилната единица за енергия = мощност * време
Ватсекунда или киловатчаст (в ежедневието).
Нинов
Рейтинг: 2288 Неутралносн. 15
"капацитет 50 киловата акумулаторите се зареждат до 80% за по-малко от час."
________
Тук пак са омешани киловатчас с киловат.
Освен това не са акумулатори, а батерии.
Адвокат на дявола
Рейтинг: 277 НеутралноХубав, но скъпичък.
The Tenth Mankihano
Рейтинг: 727 Неутрално270 км с едно зареждане са малко. Значи не може да те закара от София до Бургас. Къде ще ѝ търсиш зарядно по магистралата? Че и да чакаш минимум час за зареждане? Слаба работа са все още.
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!tvr18355030
Рейтинг: 450 НеутралноТц, аз ще чакам Тесла Модел 3 :-Д
sandman
Рейтинг: 1000 НеутралноТова са коли за богати,те разполагат и с друг автомобил,на фосилни горива.Този им е за из града и околностите.На запад им спестява от данъци ,паркоместа без пари и движение в бус-лентите в трафика.Но откак сме изгадили "цивилизация",неимащите винаги са подпирали имащите.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Между другото Нисан без да вдигат патърдия,непрекъснато усъвършенстват.
Адвокат на дявола
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#4] от "kihano":
The Tenth ManПринципно, за разстояние от София до Бургас е по-добре да се ползва обществен транспорт. За съжаление във България това е даже рисково.
J.J.
Рейтинг: 863 НеутралноПодобрен е, очевидно. Благодарение на Spark ми се случи веднъж да карам стария Leaf в София, добър е, но поне за мен беше твърде различен от това, с което съм свикнал. E-up е някак по-прост за управление, макар че съм сигурен, че с времето и Leaf-a би станал удобен. Интересно ще стане след няколко години, когато колите от първите вълни започнат да стават достъпни като коли втора ръка в България. Предвид факта, че батериите им могат да бъдат сменяни сравнително лесно (макар и скъпо, към момента), вероятно животът на електрическите коли би бил далеч по-голям в сравнение с бензиновите/дизелите. Предполагам производителите няма да са твърде доволни за това и ще започнат да измислят хитрини, като ограничение на смените на старите батерии :) Дано законодателят се намеси и ограничи рестрикциите.
valtoro
Рейтинг: 962 НеутралноХубаво, но все още скъпо !!!
valtoro
Рейтинг: 962 НеутралноХубаво, но все още скъпо !!!
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 488 Неутралноза мен най-нормалното нЯщо е хибрид на дизел с ток. ама не щат да го правят. с ток да се минава около 100 км, и на нафта още 500. ех мечти мечти.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28а това тук е глупост - не можеш да отидеш на разходка със семейството до някоя екопътека в околностите на софия дори, кво остава за по-сериозни пътувания.
geordgeo
Рейтинг: 1047 ЛюбопитноНе ми е по джоба, иначе бих си я купил. Засега изчаквам и карам на бензин, но е ясно, че бъдещето е на хибридните, водородните и електрическите задвижвания. А кой какво ще избере е въпрос на претенция, познание и най-вече на практическо ползване...
sandman
Рейтинг: 1000 НеутралноДо коментар [#7] от "Адвокат на дявола":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Малко след началото на годината трябваше да дийда до БГ буквално за един ден.Не исках да разкарвам никой от Пловдив до София.Щеше да е тъпо предвид наличния транспорт.
От летището с "инетлигентно" проектираните линии на метрото,до ЖП гарата ми отне около 45м.Трябваше да сменям влакче някъде по средата.После се замотах по гарите и в железницата видях,че влак за пловдив тръгва след 15м.Бърз влак.Купих си аз билетче и на влака.Отне ми над 3ч. в мръсни вагони,да не казвам на какво воняха.Вагона в който бях в определено скорости нещо по колелата явно изпадаше в резонанс и започваше страшна вибрация.Цената на билета беше символична.Обаче за символична цена,получаваш символична услуга,което вероятно е напълно нормално в символична държава.София-Пловдив ми отне около 5ч. ,при условия като в Бангладеш/видянопо снимки/.
Значи принципно да,но...
Адвокат на дявола
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#13] от "sandman":
The Tenth ManНапълно съгласна!
Затова и съм написала, че у нас може даже да е рисково:(
tvr18355030
Рейтинг: 450 НеутралноДневния пробег на 98% от хората е под 100км. Какъв е смисъла човек да си купува дизелов двигател като ще го ползва веднъж годишно?
Аз искам електричка със 250 км пробег и зареждане до 100% за 20 мин. Но за съжаления тоя Лийф не става. Нисан са си спестили активното охлаждане за батерията и резултата е че тя прегрява и не може да се зарежда бързо. Потърсете "#rapidgate" в гугъл.
sylvester
Рейтинг: 514 НеутралноИ друг път съм писал по темата - изцяло електрическите автомобили се нуждаят от (поне) един технологичен скок, за да станат реална алтернатива на традиционните. Или пробегът им трябва да стане значително по-голям и зареждането значително по-кратко, или цената им трябва да падне с блиао 1/3. Може и някаква комбинация от двете. Но в сегашната конфигурация, просто няма как. Този "Нисан" не може да е единствената ми кола, поради липса на практичност и висока цена. Дори дотация от държават няма да промени нещата.
shisharko
Рейтинг: 416 НеутралноАко имах финансите с удоволствие бих си купил такъв автомобил. Идеално ме устройва. С удоволствие бих показал среден пръст на петролната мафия.
historama
Рейтинг: 3893 НеутралноПауновски добре е описал новата електричка, която бързо се доближава до конвенционалния автомобил. Каталожен пробег над 400 км, и реален без много да внимаваш - 250 км - съвсем не е лошо! И това при условие, че във всяко домакинство има поне 2 автомобила, които много рядко се ползват за междуградско пътуване!
1. 8 часово зареждане съвсем не е страшно в сравнение с плюсовете, типични за електроавтомобилите на настоящия етап - безплатно паркиране, много ниски експлоатационни разходи, пък дори и възможности за безплатно зареждане в града.
2. Цената му вече не е космическа - висока е, но е достъпна (изключвам категорията - любители на второупотребни автомобили).
3. За мен има някои слабости - явно купето не е чак толкова удобно, при условие че настаняването на задните седалки е малко проблематично - всъщност типично за компактния клас.
4. Недоразумения идеята за отопление на седалките - надали някой ще го ползва, добре все пак че е опция.
Автомобилът е СУПЕР за градски, особено за София!
truly
Рейтинг: 1076 НеутралноДо коментар [#6] от "sandman":
За градска кола си взимаш електрическа с две врати и пробег около 150 км на половината на цената на този Нисан. Китайците отдавна са осъзнали, че технологията не е на ниво за да се предлага нещо повече от автомобил за града.
Dankol
Рейтинг: 625 НеутралноИма развитие при електрическите автомобили, и цените задържат ниво около 60-70 000 лева. Предното поколение на Нисан предлагаше 24 и 30 квч батерии, с пробег 135 и 172 километра, за същите пари през 2010 година. Сега сме на 40 квч и 250 километра. Хубавата новина е, че в Япония миналия месец започнаха продажбите на рециклирани батерии за първото поколение с цени около 4000 лева за 24 квч, като това е повече от два пъти по-евтино от цената на чисто новите, които са около 10 000 лева. Интересно е че новите 40 квч батерии, сега чисто нови струват 820 000 йени (7800 долара), а старите 30 квч са стрували чисто нови 800 000 йени преди 5-6 години. Така че лека-полека електричките си навлизат, и както се очаква, около 2025 година ще станат по-изгодни от тези с ДВГ. А иначе фабриката рециклирана батериите е съвместен проект на Нисан и Сумитомо Корп.
dj x2805
Рейтинг: 482 НеутралноДо коментар [#4] от "kihano":
www.soundcloud.com/x2805слабата работа сме ние не автомобилът
Just Бахур
Рейтинг: 310 НеутралноСнмка 16 - ужасявао маниппулативна!! какви нулеви емисии, какви пет лева? Енергийният микс, с който се зарежда електромобила е смес от електропроизводства от целият спектър (изброявам от най-мръсните или опасни за птиците и рибите) - ТЕЦ, ФотоволтаичниЕЦ, ВятърниЕЦ, микроВЕЦ, ГазовиЕЦ, АЕЦ, ВЕЦ, БиоЕЦ.
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!За прозиводствтвото на "зеления" автомобил се използват абсолютно същите технологии, както и за производството на Лада, Голф, Мазерати или Форд Ф150. Разликата идва от там, че по време на експлоатацията на автомобила се генерират различни вредни емисии.
От автомобилите с ДВГ се бълват тонове сажди, азотни окиси, въглеродни окиси.
От автомобилите на ток се генерира нишо, но по време на зареждане ТЕЦ-овте бълват милиони тонове всякакви ла@на, дори и радиоактивни изотопи на въглерода; декари се засаждат вместо с овошки и зарзават - с фотоволтаичн панели, десетки птици змират от перките на ветрогенераторите, разположени незаконно по Виа Понтика...
Найс, а? Иначе сме зелени и Еко?
Не, благорадя, бензин, под 102 коня, с АГУ. Ето така хем сте екологични, хем плащате най-малко на държавата, асхфалтовата, застрахователната и петролната миафия.....
Just Бахур
Рейтинг: 310 НеутралноБррр, забравих да засегна темата за батериите на токомобилите......
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Dankol
Рейтинг: 625 НеутралноДо коментар [#23] от "xqv31309910":
102 коня с АГУ е много! По-добре каручка с два коня, червено знаме със сърп и чук да се вее, и торбичка за АКО зад двата коня.
cristo_n
Рейтинг: 506 НеутралноЗначи, от 45 000 лв. до 60 000 лв. разликата не е толкова голяма и си заслужава, но това, да чакаш по един час за "бързо" зареждане на всеки 250 км. хич не е забавно и по никакъв начин не може да бъде компенсирано от "забавното шофиране".
Като направите зараждането по 15 минути (без да чакаш по 1 един час на опашка за зареждане) и пробега поне 400 км. с 4-ма пътници и багаж, обадете ми се - тогава бих дал 60 000 лв. за електромобил!
Мусаши
Рейтинг: 229 Неутрално15 хиляди.Колко му е?Радвам се ,че има такива хора във форума,за които 15 хиляди не са нищо,ама повечето българи си купуват автомобил до 5000 лв.
tie_interceptor
Рейтинг: 398 ВеселоДо коментар [#25] от "cristo_n":
Със сигурност ще Ви се обадят. Какво ли биха правили без Вас?
emil
Рейтинг: 2038 НеутралноКога производителите на електрически коли ще започнат да се отнасят към продукта си като към кола, а не като към софийски електрокар? Електрическите коли заслужават да имат хубав и ликсозен външен вид подобно на бензиновите модели. На този Нисан му личи от космоса че е скалъпен за да бъде с вид на електромобил.
ТОВА КОЕТО ХРИСТО И РАДАН НЕ МОЖАХА ДА ГО СВЪРШАТ С ГЕРБ СЕГА ЩЕ ГО ПРОБВАТ 5 ГОДИНИ ПО-КЪСНО С БСП, СЛАВИ ТРИФОНОВ И МАЯ МАНОЛОВА. НАСЛУКА.Just Бахур
Рейтинг: 310 НеутралноДо коментар [#24] от "Dankol":
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Ти сигурно през две години сменяш малолитражките на Алуди А8 Л 4.2? Хомологацияа Ен1. Дедесар такъв!
historama
Рейтинг: 3893 Неутралнотова е електромобил
dante_18
Рейтинг: 654 НеутралноПълен боклук. Зимата и 100 км не може да мине.
If you are going through hell... Keep going!hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноСтрахотен автомобил, препоръчвам го.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Dankol
Рейтинг: 625 НеутралноДо коментар [#29] от "xqv31309910":
Пепеляк на газ карам, ама е 140 кончета, Евро 6, и 400 лева данък. И не ми е гот, като знам че 20 годишна печка, пушеща като циганско кюмбе, е с двадесет лева данък. Но ще чакам още 7-8 години, и ще вземам електричка, че да оставя двама мужици поне, жадни!
hamiltonf
Рейтинг: 4457 ВеселоЕто как се представи Nissan LEAF 2 (с моето скромно присъствие):
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2586-nissan-leaf-2018-predstaviane-bulgaria
Realist
Рейтинг: 3114 НеутралноТова е чудесна кола, в САЩ има 35000 чакащи този модел и Нисан не може все още да произведе достатъчно.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.След година се очаква модела с по- голяма батерия, 10 киловатчаса повече, нещо, което ще приближи Лийф повече до категорията на Шевролет Болт и Тесла Модел 3.
Иначе, в САЩ, тази пролет, Нисан Лийф първа генерация на 4 години с изминати 70 000 километра можеше да се намери за $5-$8000.
citoyen
Рейтинг: 840 НеутралноПрелестно автомобилче! А сн. 19 казва всичко-насочен е към хората с възможности. За такива пари бих си взел нещо "мускулесто" да ме порадва преди края на бензиновата ера.
Дразнител
Рейтинг: 619 НеутралноНе знам кой ги списва тия статии, но новият Нисан, както впрочем и стария, НЕ могат да се зареждат с трифазен ток, а само монофазно! И освен това "т.нар. устройства "Уолбокс" могат да се купят за далеч по-малка сума от 1300 лева. Иначе колицата е супер. Карам такава вече около 2 години и изобщо не мисля повече да се занимавам с нафтови или бензинови "печки".
Жизнь или Life - избор има.edin drugii
Рейтинг: 2172 Неутралнои кво прайм като ми свърши тока на кабака
nigel
Рейтинг: 892 НеутралноДо коментар [#25] от "cristo_n":
Ако гледаме разликата като спестяване на гориво нещата стоят горе-долу така:
15000 лв при цена на горивото кръгло 2 лв. са 7500 км пробег.
За автомобил от този клас като махнем фабричните цифри реалният разход ще е около 6л/100км, т.е. цената се избива за 125 000 км пробег.
Бих си купил такава кола с удоволствие ако имах излишни пари само за да получа удовлетворението че правя нещо в крак с времето.
realguru
Рейтинг: 3116 НеутралноЧас ако има свободна колонка за зареждане. Ако преди теб има 3-ма какво правим? ;)
Абсолютно реална история от бившите ми шефове, която не се развива в България а доста по на Запад. Тръгват с Теслата в активен сезон. Като планират едно зареждане на станция някъде по средата. Ама там оппс изненада - само тях ги няма. Отпрали 4 часа чакане. :)
Сещаш се в активен сезон/време как на някои бензиностанции се образуват опашки и има по 2-3-4 автомобила на колонка. Е там се зарежда поне бързо. Ама ако се случи същото на електрическата колонка. Честито на печелившите :)
dante_18
Рейтинг: 654 НеутралноДо коментар [#39] от "nigel":
If you are going through hell... Keep going!Не може да сравняваш коли на батерии с двг, защо те са с различно предназначение.
На мене и безплатно да ми дават кола на батерии не я искам, защита не отговаря на нуждите ми.
tie_interceptor
Рейтинг: 398 НеутралноДо коментар [#41] от "dante_18":
Ако случайно Ви даде някой безплатно, каква да е електрическа кола, стига да може да се регистрира в България, моля пишете ми на лични...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#26] от "Мусаши":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова може да е изказ единствено на човек, който разполага свободно с 15 стотинки, но не и повече. Колкото повече пари имаш, толкова повече започваш да ги цениш и спираш да плямпаш подобни тъпотии.
До коментар [#13] от "sandman":
Мисля, че примерът ти е доста грешен. Първо, от летището не се пътува 45 минути, или колкото там го казваш, а се слиза точно на втората спирка и оттам си хващаш влака за Пловдив. Отнема около 4 минути. Второ, 80% от влаковете за Пловдив са мотрисите Дезиро, които пътуват доста комфортно, а бавният им път (2 часа и половина) е заради многото спирки. Но не е и три часа, все пак.
Малко мислене не вреди, наистина.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#18] от "historama":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОстаналото добре, ама какъв е проблемът с подгряването на седалките?
sandman
Рейтинг: 1000 НеутралноДо коментар [#43] от "Darth Plagueis":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Не съм софиянец,но от самолета,веднага си хванах метрото и с прехвърлянето ми отне доста време.Не знам дали не съм объркал някъде.А влаковете ме отказаха.Вече с автобус,макар да му трябва поне 1/2 час само да излезе от София.А те западняците са тъпанари.Влаковете/гарите/ са направо на летищата.Защо ли правят такива глупости ,не ми е ясно.
sandman
Рейтинг: 1000 ВеселоДо коментар [#44] от "Darth Plagueis":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Щото не живее в скандинавието или Канада.Тогава ще разбере какъв е проблема.
sandman
Рейтинг: 1000 НеутралноДо коментар [#43] от "Darth Plagueis":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Грешен или не,това трябваше да изтърпя.Разстояние от 130км за около 5ч.Бива!
penetrating
Рейтинг: 5743 НеутралноПопулярна кола, значи си заслужава :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertsandman
Рейтинг: 1000 Неутралноhttps://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/04/08/2507295_ot_avtogarata_do_letishte_sofiia_-_okolo_chas_put_s/
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.А ето и нагледно.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1469 НеутралноДо коментар [#45] от "sandman":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧак па да са на летищата. Но връзката гара-летище, да повторя е точно на втората спирка с метрото. 4 минути със все ходенето до метростанцията.
historama
Рейтинг: 3893 Неутралномисля че подгряването на седалката консумира доста. Отделно че го намирам като излишна опция, а тя струва пари.
България не е Канада.
Мусаши
Рейтинг: 229 НеутралноБрей.Как ги изчисли,че 7500 км пробег струват 15 хиляди лева?При 5 литра на 100 км разход са точно 750 лева.20 ПЪТИ ПО-МАЛКО.
Цайко
Рейтинг: 1044 НеутралноЯсно що са го били афторчето, ми щото е селско тарикатче, за което ограниченията на скоростта са препоръчителни. Очаквам да пребив някое семейство при следащото ревю на каляска и да подсмърча нелепи оправдания.
znayko84
Рейтинг: 659 НеутралноНаправят ли го да минава 400 км. с едно зареждане и скачам на електричка :)
Tod
Рейтинг: 603 НеутралноНякой изчислил ли е, ако 20 хиляди електрически автомобила се зареждат в един и същи момент какво ще се случи на съответното ЕРП? Мисля, ще има пожари.
The Island
Рейтинг: 299 НеутралноМного красива кола, а и има много екстри, които иначе се плащат допълнително при стандартните коли. Ще чакаме да поевтинеят.
tie_interceptor
Рейтинг: 398 ВеселоДо коментар [#54] от "znayko84":
https://www.tesla.com/en_EU/models/design
Дано да можете да скачате поне €72 000...
tie_interceptor
Рейтинг: 398 ВеселоДо коментар [#55] от "Tod":
Нищо няма да му се се случи.
Просто зарядните станции ще подават толкова ток, колкото им подаде ЕРП-то...
cristo_n
Рейтинг: 506 Неутрално15 000 са нищо, ако така и така имаш 45000 лв. за НОВ автомобил! Тези 15 000 ще се избият от евтиното гориво и по-евтиното обслужване и ремонти на многократно по-опростената конструкция на електромобила. Друг въпрос е, че има и по-евтини и практични алтернативи от сравнявания Нисан за 45000 лв.
Но както казах, проблема не е само в цената.
nigel
Рейтинг: 892 НеутралноАми във Франкфурт например гарата е точно под летището. Хващал съм оттам ICE.
nigel
Рейтинг: 892 Весело[quote#52:"Мусаши"][/quote]
Прав си, моя грешка - не били компютри, а компоти :-)
Не са 7500 км, а 7500 литра гориво. Оттам нататък трябва да си се досетил и сам че сметката е вярна, при 5/100 отива даже на 150 хил. км.
nigel
Рейтинг: 892 ВеселоНяма страшно, има си защити за това. Може само нещо да поизключи тук-там :-)
nigel
Рейтинг: 892 ВеселоНяма страшно, има си защити за това. Може само нещо да поизключи тук-там :-)
nigel
Рейтинг: 892 Весело[quote#59:"cristo_n"][/quote]
Колега, за разликата в цената на горивото съм писал по-горе, при това без да смятам цената на тока за зареждане. Колкото до обслужването - за 200 хил. км на закупена нова кола от това ценово ниво досега съм дал около 10 хил. лв.
Сметката не излиза от никъде. Остава си само удовлетворението че си направил нещо готино като караш такава кола.
Да не говорим че при тази автономност това все още може да е само втората кола. Технологиите се развиват, след десетина години сигурно ще бъде друго. Но аз все пак бих заложил повече на горивните клетки.
sandman
Рейтинг: 1000 НеутралноДо коментар [#50] от "Darth Plagueis":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Тези които ползвам или съм ползвал редовно.Завентем-Брюксел,Схипхол-Амстердам,Гардермоен-Осло и на трите летища железницата е под летището.Да си хванеш влак,дори не излизаш от летището.Със сигурност има и още но в момента не ги помня.
carpe_diem_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#51] от "historama":
Подгряването на седалките при електромобилите е много важно нещо, тъй като, когато не е много студено, можеш да минеш без парно, а само с подгряване, а парното харчи много повече ток от две жички забодени в седалката.
Не пречи човек, преди да пише, да прочете малко по темата - може и да научи нещо ново :)
А относно ЕРП-тата - не се притеснявайте.
Рафинерята, за да произведе литър гориво, изразходва между 1 и 3 коловатчаса електроенергия. С този литър един автомобил би изминал между примерно 7 и 15 км. А с 1 до 3 киловатчаса електроенергия (ако се "налее" е електромобил, вместо в рафинерията), електромобил би изминал... между 7 и 15 километра според зависи, че даже и повече... Така че - споко, няма да ни спрат тока заради гадните електромобили.
Същото показва доста адекватно и защо електричките са много по-екологични - ако щеш само от въглища да се произвежда токът, той директно отива в колата и после няма никакво замърсяване.
Вместо с този ток да се произвежда бензин, който после да се разпространява по складове и бензиностанции с камиони, които горят част от него, за да се придвижат, че накрая и да се гори още, за да се придвижи нещо друго нанякъде другаде...
А производството на батерии замърсява, ама все по-малко, така че след 10-ина години, може би 20, планетата ни има шанс да "диша" все по-малко мизерия...
бабачко
Рейтинг: 481 НеутралноХубава кола. С удоволствие бих си взел за града, за дълъг път все още не стават.
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############