Новият Q-модел на "Ауди" е със силует на купе

Новият Q-модел на "Ауди" е със силует на купе

© Ауди



Ауди" представи новия си кросоувър, който комбинира елегантността на купе с вместимостта на SUV. Q8 е дълго 4.99 метра, широко 2 метра и високо 1.71 м. Междуосието е почти три метра.


Отзад има три отделни седалки, като по желание те могат да бъдат и на релси. Багажният обем при сгънати облегалки на задните седалки достига 1755 литра.


Кокпитът е оформен по подобие на "Ауди" A8, като настройките се правят през два дисплея с размери 10.1 и 8.8 инча. Традиционните бутони са почти напълно елиминирани.

Новият Q-модел на "Ауди" е със силует на купе

© Ауди


Приборното табло е заменено от 12.3-инчов екран, който може да предлага различна визия. Навигацията има възможност да се самообучава, като избира маршрута на база предишни предпочитания на водача.




За автомобила е разработено приложение, което позволява отключване и заключване на колата и стартиране на двигателя от дистанция. При това в зависимост от кой телефон е активирана колата се възстановяват запазените от собственика на устройството настройки.

Новият Q-модел на "Ауди" е със силует на купе

© Ауди


Към момента данни за двигателите няма, но е ясно, че Q8 ще използва микрохибридна технология и 48-волтова електрическа система. В колата ще се монтира стартер-алтернатор, който подпомага традиционния двигател при потегляне и ускорение.


Друго предимство на системата е, че позволява движение по инерция и с изключен мотор при високи скорости и загасване на двигателя при спиране още при 22 км/ч. Задвижването е куатро, като в стандартни условия разпределението на въртящия момент е 40 към 60 в полза на задния мост. При нужда по-голяма част от тягата ще се изпраща към колелата с по-добро сцепление.

Новият Q-модел на "Ауди" е със силует на купе

© Ауди


"Ауди" Q8 може да е с четири завиващи колела, като задните се отклоняват с до 5 градуса в посока противоположна на предните при ниска скорост и в унисон с предните при висока. Така, от една страна, се подобрява маневреността, а от друга, стабилността.


Стандартният клиренс на Q8 e 25.4 см, като версиите с въздушно окачване могат да се вдигнат с още 9 см над земята. Тази ходова част позволява шофиране със спортни или комфортни настройки.

Новият Q-модел на "Ауди" е със силует на купе

© Ауди


Новият кросоувър на "Ауди" разполага с всички най-съвременни системи за сигурност, а от пролетта ще се предлага и със система за самостоятелно паркиране, която ще работи дори ако водачът не е в колата. Продажбите на Q8 в Европа започват през есента.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    Първо, явно в Ауди не знаят какво е купе та намират елегантността на купе в това голямо SUV, и второ с тази решетка избиха рибата.

    https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2016/04/1386597.main_image.jpg

  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Прилича си на другите от семейството, а до колко е купе, всеки може да си прецени.

  3. 3 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Колкото и да ми е странно, това е първата предница на Ауди от 10 години насам, която не ме дразни толкова. А пък останалата част от колата определено ми харесва цялата - и силуетът отстрани, и задните светлини, и интериорът, и особено таблото. И това при положение, че никога не съм бил фен на "паркетните джипки", наричащи се кросоувър. С други думи - добре са гоизбацали аудито. Доста добре.

  4. 4 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Добре изглежда.Първо БМВ избиха рибата с Х6.Поеха огромен риск,обявиха колата за най-грозната ,но БМВ убиха конкуренцията.Години по-късно и други започнаха да ги копират.Това Ауди повече прилича на Рейндж Роувър ,но добре изглежда.

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Неутрално

    Не разбирам нуждата от дистанционно включване на двигателя. Видях една Тойота, която го имаше...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lemmy":

    Сравнението с купе е поради скосяването на тавана над задните седалки ако не се лъжа. Ауди са майстори на интериора, няма спор.

  7. 7 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Не разбирам нуждата от дистанционно включване на двигателя. Видях една Тойота, която го имаше...
    —цитат от коментар 5 на penetrating


    Ами, например, за да си подгрееш колата от прозореца вкъщи, или на офиса, когато е затрупана от сняг.

  8. 8 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 749 Неутрално

    "Към момента данни за двигателите няма, но е ясно, че Q8 ще използва микрохибридна технология и 48-волтова електрическа система. "

    Е как ще няма? Откъде ги превеждате тези статии? Първите бройки ще са с хибридна система с V6 3.0 TDI 282 к.с. Догодина се очаква 3.0 V6 TFSI с 444 к.с. и по-малко мощен дизел 3.0 V6 228 к.с., всички са хибридни системи.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    Далеч е от Купе. Поне доста по далеч от еквивалента на БМВ и Мерцедес.

  10. 10 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Жестоко е.
    За съжаление у нас имиджът на Ауди и още 2-3 примиъм бранда е такъв, че са извън радара ми за евентуална покупка. Харесвам ги, признавам качествата им но няма как да се отъждествя с тях и типажа на масовия им потребител.

    Умен и красив жълтопаветник.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK